Het is nu ma okt 14, 2019 12:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: za okt 05, 2019 7:04 pm 
lid

Lies schreef:
Is het niet zo dat al die deelnemers die hier ooit waren (en die gedeeltelijk hierboven genoemd zijn) juist zijn afgehaakt vanwege het feit dat dit forum "gekaapt" is door een aantal mensen die haarkloven op het gebied van bronnen en cijfers
Lies schreef:
Daar zeg wat 'waarin ieders mening gewaardeerd wordt'. Dat ontbrak er hier weleens aan, en dan kon je op je klompen aanvoelen dat iemand een ban aangesmeerd kreeg. Leek op Stand.nl ook vaak een hobby. HvR heeft er een paar op een rij gezet en ik denk dat Osker en Poendert er ook onder vallen. Een stelling van die twee, ik kon er altijd wel smakelijk om lachen, lokte vrijwel direkt reakties uit waar de honden geen brood van lusten, op de persoon en niet op het onderwerp.

Ja hoor .. het ligt aan de factchecks, al die hinderlijke bronnen.. en het komt niet door de provocateurs uit de school van Sjun, maar door degenen die verontwaardigd op deze provocateurs reageren, dat het forum leegloopt... Anyway, voor we hier onderling over gaan zwartepieten, even iets anders, wat nog niet genoemd is in deze "analyse van dit forum". Beheer en moderatie. Ik zie toch iets raars, aan de WSP-ledenlijst. Dat er hier geen nieuwe leden meer bijkomen.. is dat wel een gevolg van de inhoud, of de inbreng van actieve leden ? is er hier niet een probleem met de techniek, respectievelijk beheer van dit forum ? Staat aanmelding wel open.. sinds baedeker erbij is gekomen, hebben we géén nieuwe inschrijvingen meer gehad,

memberlist.php?mode=&sk=c&sd=d

Deze lijst op volgorde van aanmelding staat stil sinds december 2015. In dat jaar kwamen er 7 nieuwe leden, in 2014 waren dat nog 60-70 nieuwe leden. Een dalende lijn, maar NUL nieuwe leden in 4 jaar, dat lijkt me statistisch onwaarschijnlijk.

Misschien kan iemand, vanaf zijn/haar telefoon, eens even testen, of de aanmelding op wspforum.nl nog wel werkt ? Anders gaan we hier onderling zitten katten, over iets wat gewoon een beleidskeuze is geweest van het beheer.. :smile:

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Laatst bijgewerkt door Einstein op za okt 05, 2019 7:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: za okt 05, 2019 7:12 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Lies schreef:
Koester wat we hier nog hebben, want als ik naar onderstaande discussie kijk in 2019 vraag ik mij af hoe het er over een aantal jaren uitziet. Nu weet ik wel dat talkshows voor de kijkcijfers het ergste uit de kast halen, maar als je om je heen kijkt zie je overal het geworstel met volgers.

Viral Video Star Says He Doesn’t Talk To Family Because ‘They’re Irrelevant’
https://www.youtube.com/watch?v=BI0lfO9_BAc

Ik ken meerdere fora en die fora hebben niet over een gebrek aan deelnemers te klagen.

Is het niet zo dat al die deelnemers die hier ooit waren (en die gedeeltelijk hierboven genoemd zijn) juist zijn afgehaakt vanwege het feit dat dit forum "gekaapt" is door een aantal mensen die haarkloven op het gebied van bronnen en cijfers? En die, net als ik nu constateer, gewoon de discussie vanuit de persoonlijke ervaring en persoonlijke opinie van de anderen misten? Die geen zin meer hadden om bij elke mening die ze plaatsten drie bronnen van CBS of overheid of wat dan ook te moeten plaatsen? Waarna een pagina's lange muggenzifterij over de interpretatie van die cijfers volgt?

Immers, als je een prettige discussiegroep hebt waarin ieders mening gehoord mag worden en gewaardeerd wordt, en waar je bekenden treft om dat mee te delen, waarom zou je dan afhaken?

Een krimpend aantal actieve forummers doet zeker anderen afhaken.

Maar dat is niet de enige reden. Zoals al eerder aangegeven, zijn forums een beetje 'uit', in vergelijking met de snelle media als facebook, tinder, instagram en twitter.

Natuurlijk zijn er ook fora die het wel goed doen, maar dat zijn dat vaak specifieke clubjes. Ik ken meerdere fora waar het ook een stuk rustiger is geworden, met soms maar een paar mensen die elkaar nog wat gezelschap willen houden. WSP is wat dat betreft nog redelijk actief.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: za okt 05, 2019 7:16 pm 
lid

Einstein schreef:
Lies schreef:
Is het niet zo dat al die deelnemers die hier ooit waren (en die gedeeltelijk hierboven genoemd zijn) juist zijn afgehaakt vanwege het feit dat dit forum "gekaapt" is door een aantal mensen die haarkloven op het gebied van bronnen en cijfers
Lies schreef:
Daar zeg wat 'waarin ieders mening gewaardeerd wordt'. Dat ontbrak er hier weleens aan, en dan kon je op je klompen aanvoelen dat iemand een ban aangesmeerd kreeg. Leek op Stand.nl ook vaak een hobby. HvR heeft er een paar op een rij gezet en ik denk dat Osker en Poendert er ook onder vallen. Een stelling van die twee, ik kon er altijd wel smakelijk om lachen, lokte vrijwel direkt reakties uit waar de honden geen brood van lusten, op de persoon en niet op het onderwerp.

Ja hoor .. het ligt aan de factchecks, al die hinderlijke bronnen.. en het komt niet door de provocateurs uit de school van Sjun, maar door degenen die verontwaardigd op deze provocateurs reageren, dat het forum leegloopt... Anyway, voor we hier onderling over gaan zwartepieten, even iets anders, wat nog niet genoemd is in deze "analyse van dit forum". Beheer en moderatie. Ik zie toch iets raars, aan de WSP-ledenlijst. Dat er hier geen nieuwe leden meer bijkomen.. is dat wel een gevolg van de inhoud, of de inbreng van actieve leden ? is er hier niet een probleem met de techniek, respectievelijk beheer van dit forum ? Staat aanmelding wel open.. sinds baedeker erbij is gekomen, hebben we géén nieuwe inschrijvingen meer gehad,

Deze lijst op volgorde van aanmelding staat stil sinds december 2015. In dat jaar kwamen er 7 nieuwe leden, in 2014 waren dat nog 60-70 nieuwe leden. Een dalende lijn, maar NUL nieuwe leden in 4 jaar, dat lijkt me statistisch onwaarschijnlijk.

Misschien kan iemand, vanaf zijn/haar telefoon, eens even testen, of de aanmelding op wspforum.nl nog wel werkt ? Anders gaan we hier onderling zitten katten, over iets wat gewoon een beleidskeuze is geweest van het beheer.. :smile:

Er is nog wel degelijk beheer, maar geen actieve moderatie, bij mijn weten. We vechten elkaar immers niet de tent uit, ondanks dat er wel eens een overtogen woord valt.

Dat het sinds 2015 stil is gevallen, is heel goed mogelijk. Dat is bij een aantal andere fora niet anders.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: za okt 05, 2019 9:32 pm 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:
Lies schreef:
Lies schreef:

Er is nog wel degelijk beheer, maar geen actieve moderatie, bij mijn weten. We vechten elkaar immers niet de tent uit, ondanks dat er wel eens een overtogen woord valt.

Dat het sinds 2015 stil is gevallen, is heel goed mogelijk. Dat is bij een aantal andere fora niet anders.

Ik had het over de ledenlijst. Hoe kan het dat zich 4 jaar niemand aanmeldt als lid, op een forum waarop elke dag dingen bijkomen ? dat kan bijna niet.. tenzij de aanmelding is uitgeschakeld.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2019 7:43 pm 
lid

Ik heb het serieus geprobeerd. Vrijwel elke dag even ingelogd hier, en soms even een dag overgeslagen vanwege andere bezigheden. Maar grosso modo was ik hier de afgelopen maanden elke dag. Ik heb ook een aantal nieuwe topics geopend in de afgelopen maanden, maar na een handjevol initiële reacties werd daar ook niet meer op gereageerd. Elke keer weer dat ik hier inlog, zie ik alleen maar stokoude topics waar een handjevol forummers een welles-nietes spelletje spelen en elkaar om de oren slaan met linkjes naar van alles en nog wat. In feite zijn het al maanden- en maandenlang dezelfde 4 topics hier die "levend" zijn, in die zin, dat er soms zomaar één enkele nieuwe bijdrage aan wordt toegevoegd, en soms zomaar meer dan één. De vraag is dan (tenminste, die stel ik mezelf): is een forum waarop per dag hooguit 5 nieuwe bijdragen worden geleverd, door steeds weer dezelfde 5 deelnemers, en dan uitsluitend aan reeds uitgekauwde en zeer oude topics, nog met recht een discussieforum te noemen?

Nogmaals, ik heb het geprobeerd door een aantal malen een topic te openen dat in verband stond met de huidige actualiteit, en vooral geprobeerd meer diversiteit in de onderwerpen te brengen daarmee. Dus niét alleen maar EU of Trump, maar gewoon onderwerpen die gewone mensen in hun dagelijkse leven betreffen. Maar zoals gezegd, daar was weinig belangstelling voor. Helaas.

Toen ik een aantal maanden geleden hier weer eens landde, had ik de hoop het forum te treffen dat ik van jaren geleden kende. Levendig, met een keur aan onderwerpen, vogels van diverse pluimage die hun persoonlijke mening gaven.

Jammer genoeg niet meer dus. Het forum bestaat (in mijn optiek althans) uit ca. 5 mensen die ca. 4-5 topics die al sinds jaar en dag lopen, min of meer levend te houden. Stel dat er nog 2 of 3 mensen weg gaan vallen in de komende tijd, dan mag de laatste forummer zijn laatste monoloog plaatsen en dan het licht voorgoed uitdoen, denk ik. Jammer, dat een zo levendig forum, ooit uit Stand.nl met véle enthousiaste deelnemers is gestart, zo is weggezakt.

Ik zal hier van tijd tot tijd blijven verschijnen, maar dagelijks zeker niet meer. Eén maal per week misschien, om te kijken naar de laatste 3 bijdragen in het topic over Brexit en Trump…

Het ga jullie goed.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2019 8:03 pm 
lid

Jammer.

Het leven gaat verder.
Tijden veranderen, soms heen, soms terug.
Brexit blijft nog even actueel en Trump blijft nog wel even gekke dingen doen.
Ze overheersen een beetje het nieuws, samen met de staat van ons land, dat zich van CO2 via de boeren naar Stikstof beweegt.
Er komen vast nog wel betere tijden.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2019 8:22 pm 
lid

Raya schreef:
Jammer.

Het leven gaat verder.
Tijden veranderen, soms heen, soms terug.
Brexit blijft nog even actueel en Trump blijft nog wel even gekke dingen doen.
Ze overheersen een beetje het nieuws, samen met de staat van ons land, dat zich van CO2 via de boeren naar Stikstof beweegt.
Er komen vast nog wel betere tijden.

Wat ik bedoelde is dat er inmiddels tientallen andere zaken zijn die ook actueel zijn, die impact hebben op het dagelijkse leven van gewone mensen in Nederland en die weliswaar niet direct samenhangen met Trump, EU of Brexit, maar (in mijn opinie althans) toch ook waard zijn om over van gedachten te wisselen. Een aantal malen heb ik over dergelijke onderwerpen een topic geopend, om alleen maar te merken dat het na 20 bijdragen in de vergetelheid raakte. Blijkbaar heeft men hier geen interesse in andere onderwerpen dan Trump, EU of Brexit, en ik erken dat óók die onderwerpen een discussie waard zijn, maar ik merk op dit forum gewoon dat er 4 jarenoude topics mondjesmaat in leven worden gehouden en dat nieuwe topics nauwelijks aandacht krijgen. Jammer. Voor de rest: zie boven.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2019 9:08 pm 
lid

Kop op !

Je ziet het wel erg donker in Peter, met 5 bijdragen per dag in 5 topics. Tel niet alleen die laatste bijdrage ..

Neem nu. Vandaag waren er 12 verschillende leden, die 39 debat-bijdragen hebben geplaatst in 9 topics. Als ik het goed heb geteld.. En als je niet alleen politiek en maatschappij telt, maar ook het gebak, het weer en de woordjes, dan kom je wel op 50-70. Dit forum is zeker niet dood. Maar het is wel al jaren rustig hier.

En nee PeterJKH.. ik heb hier op WSP ook nog nooit een topic geopend wat meer dan 20 reacties gaf. Toegegeven, ik doe het te weinig.

De kunst van het topics openen beheerst kwaaisteniet het beste ! Die mag daar best eens een compliment voor ontvangen !

:smile:

Online Einstein, Google [Bot], Hume, kwaaisteniet, Majestic-12 [Bot], P-G, PeterJKH en 131 gasten

Laatst bijgewerkt door Einstein op vr okt 11, 2019 9:17 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2019 9:16 pm 
lid

Einstein schreef:
Kop op !

Je ziet het wel erg donker in Peter, met 5 bijdragen per dag in 5 topics. Tel niet alleen die laatste bijdrage ..

Neem nu. Vandaag waren er 12 verschillende leden, die 39 debat-bijdragen hebben geplaatst in 9 topics. Als ik het goed heb geteld.. En als je niet alleen politiek en maatschappij telt, maar ook het gebak, het weer en de woordjes, dan kom je wel op 50-70. Dit forum is zeker niet dood. Maar het is wel al jaren rustig hier.

En nee PeterJKH.. ik heb hier op WSP ook nog nooit een topic geopend wat meer dan 20 reacties gaf. Toegegeven, ik doe het te weinig.

De kunst van het topics openen beheerst kwaaisteniet het beste ! Die mag daar best eens een compliment voor ontvangen !

:smile:

Mijn excuses, dan heb ik dat gemist. Toen ik hier inlogde na gisteren, waren er slechts 4 topics die het sein gaven dat er nieuwe bijdragen in waren geplaatst, en dat waren exact de 4 topics die al jarenoud zijn en waarin 3 of 4 vaste deelnemers bijdragen plaatsen. En, ja dan heb ik het over Politiek en Maatschappij, want over het weer en gebak kan ik ook met de buurvrouw praten. Ik kom voor de actualiteit en diverse visies daarop.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2019 9:32 pm 
lid

Och op doordeweekse dagen.. bijna iedereen heeft werk hier, dus dan heb je bijvoorbeeld de hele dag al tegen outlook aan zitten kijken (zoals ik) en dan heb je geen zin om te forummen.. daardoor ben ik zelf ooit afgekickt als beheerder van forums.. want een goede beheerder moet elke dag online zijn. Deze week is hier overigens op 19 verschillende topics gereageerd, zie ik in de Actieve Onderwerpen lijst.

Citaat:
En, ja dan heb ik het over Politiek en Maatschappij, want over het weer en gebak kan ik ook met de buurvrouw praten

Onderschat de pacificerende werking van kantine-rubrieken en spelletjes niet, op een debatforum. Kun je af en toe een beetje afkoelen.. Ik denk dat ik bijvoorbeeld allang slaande ruzie had gehad met Raya, als de woordjes-ketting er niet was geweest :gniffel: Als er iemand ziek is of jarig is, dan lezen we het ook. Of wat het weer is.. of dat er (een plaatje van) een warm kopje koffie is.. jij doet daar misschien niet aan mee, dat soort rituele dansen, maar gelukkig ontfermt Eduspin zich over deze belangrijke zaken.

Een ieder is natuurlijk vrij om bij te dragen, jij ook. Vrijdag tot en met zondag is het het drukste, dus als je terugkomt om "af en toe even te kijken" kun je het beste die dagen pakken.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: za okt 12, 2019 12:11 am 
lid

Maar goed, het is inderdaad raar dat er al 4 jaar lang geen enkel nieuw lid zich heeft aangemeld. Vraag is inderdaad of dat onmogelijk is gemaakt. Geen idee. Ik zou niet weten wie hier modereert en deze vraag zou kunnen beantwoorden. Wel weet ik dat de afgelopen 4 jaar er mensen zijn geband zelfs enigen die al posten hier tijdens de stand.nl periode. Dat dan wel weer.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: za okt 12, 2019 8:06 am 
lid

Er zijn in het verleden een aantal draadjes gecombineerd tot verzameldraden.

Ook worden soms oude draadjes opgezocht om actueel bij aan te sluiten.
Soms worden ook zijpaden in een bestaand draadje bewandeld, zonder daarvoor een nieuw draadje te openen.

En dat geeft allemaal niks.

pst @Einstein Ik sla niet zo snel. Dat ik het op punten niet eens ben met iemand betekent niet dat ik iemand niet mag. Dan moet ie het wel heel erg bont maken. Ik zou jou toch erg missen.

Wat wel is, is dat meningen van een aantal mensen ver uiteen liggen, met name over de Brexit; Trump en al dan niet vermeende populisten in eigen land. En de Brexit is nu eenmaal een slepende zaak, en Trump blijft twitteren.

Niet alle onderwerpen spreken iedereen aan. En met een redelijk kleine ploeg loop je eerder het risico dat op een onderwerp dat jou wel aanspreekt, minder of niet wordt gereageert, omdat het een ander minder of niet interesseert. Ik reageer ook niet altijd en soms ook maar oppervlakkig of weinig in een draadje. Hoe minder mensen, hoe minder varieteit. Dat is gewoon zo.
Maar ik ben het met Einstein eens. Het forum is niet dood. Er wordt nog redelijk gereageerd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]