Het is nu do okt 17, 2019 7:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#201  BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2019 3:58 pm 
lid

In aansluiting op de rioolput van Baedeker (ik ga het filmpje bekijken)
Biertje schreef:
Rightnow, wees nou eens blij. Het fosfaat raakt op in de wereld en raad eens wie hofleverancier wordt? Heel goed, de boeren. Nou nog hopen dat ze hier fors aan kunnen verdienen. :luidlachen:

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1039 ... et-bij-ons

Hier heb je de enige die aan fosfaat gaat verdienen: https://www.topsectorwater.nl/fosfaat-u ... ringsslib/
Verder is fosfaat een meststof dus de landbouw die veel onttrekt - het restproduct van onze stofwisseling belandt in het riool - die landbouw moet het aanvullen met bemesting.

Profiel  

Bericht nummer:#202  BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2019 4:52 pm 
lid

baedeker schreef:
Behalve alle andere feiten die wijzen op gefrommel cq knulligheid berekende het RIVM de trend aan de hand van een verouderde statistische methode die een toename te zien gaf, terwijl daarvan volgens de huidige wetenschappelijke normen geen sprake is.

*Gaaaaaap* oh er zijn feiten? Nou dan kunnen ze daar mooi een wetenschappelijk artikel over schrijven, laten peer reviewen om vast te stellen of dat zo is... Het zal wel weer bij vage beweringen en 'boeren wijsheden blijven' om de lobby belangen te verdedigen ofzo :fluiten:

baedeker schreef:
Maar het is wel grappig hoe dit werkt. Betreed een onderwerp dat links zich als "links onderwerp" toegeëigend heeft, en dan komt binnen no time een linkserd beweren dat de feiten een complot zijn en de leugen eigenlijk de waarheid is. Is die reactie nou dom, onverschillig, bang of medeplichtig?

Ach voor rechtsnationalistisch types is zo'n beetje iedereen 'links' van jou zijn dergelijke opmerkingen niks waard net zo min over milieu onderwerpen overigens waar je zoals gewoonlijk alles aan elkaar liegt :foei:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#203  BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2019 7:58 pm 
lid

Raya schreef:
Ook in Nederland zijn de grote bedrijven de baas. Zelfs en vooral de VVD is slechts klapvee voor de grote CEO's en doet wat zij zeggen. Het zijn de politici met een sociale inborst, die nog proberen een beetje tegengas te geven, maar die zijn zeldzaam in in dit land, en sterk in de minderheid.

Jeugd heeft nog idealen, zien nog een toekomst, waar ouderen denken 'pak wat je pakken kan want straks is alles voorbij, verpest' en de oudsten denken 'het is te laat, het komt nooit meer goed, het is verknalt'.

Wat een generalisaties en bangmakerij. Ik ken echt geen enkele oudere of oudste die zo denkt.

Raya schreef:
Jongeren hebben gewoon gelijk.
Waar wij gelaten grote bedrijven giftige grond in natuurgebieden laten plempen zodat ze forse winsten kunnen maken; waar wij gelaten poltici en ambtenaren vergunningen blijven laten geven voor lozen van de vreselijkste gifstoffen op het land en in het water; waar wij gelaten de grote bedrijven gifstoffen voor milieu en klimaat ongehinderd uit hun schoorstenen laten blazen; hopen die kinderen het tij nog te kunnen keren om ook op een gezonde manier oud te kunnen worden.

Ik geef die kinderen gelijk, m/v/h.
Dat ze daarbij een beetje eenzijdig zijn, kan ik hen niet kwalijk nemen. Wij ouderen zijn dat ook. Velen van ons gaan er van uit dat het onze tijd wel zal duren. En daar houden wij het bij.

Iedereen wil dat tij wel keren. Als de linkse partijen eens wat minder zouden heulen met de VVD, dan was er heel wat minder crony capitalism. Dat is de prijs die deze partijen kennelijk graag betalen in ruil voor een bovenmatige invloed qua multiculturalisme en klimaatgekte. Wat in ieder geval niet helpt is om aan te haken op de onzinnige orchestraties van datzelfde gremium, want dan weet je zeker dat je meer van hetzelfde krijgt.

Profiel  

Bericht nummer:#204  BerichtGeplaatst: do okt 10, 2019 6:15 am 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:
Ook in Nederland zijn de grote bedrijven de baas. Zelfs en vooral de VVD is slechts klapvee voor de grote CEO's en doet wat zij zeggen. Het zijn de politici met een sociale inborst, die nog proberen een beetje tegengas te geven, maar die zijn zeldzaam in in dit land, en sterk in de minderheid.

Jeugd heeft nog idealen, zien nog een toekomst, waar ouderen denken 'pak wat je pakken kan want straks is alles voorbij, verpest' en de oudsten denken 'het is te laat, het komt nooit meer goed, het is verknalt'.

Wat een generalisaties en bangmakerij. Ik ken echt geen enkele oudere of oudste die zo denkt.

Raya schreef:
Waar wij gelaten grote bedrijven giftige grond in natuurgebieden laten plempen zodat ze forse winsten kunnen maken; waar wij gelaten poltici en ambtenaren vergunningen blijven laten geven voor lozen van de vreselijkste gifstoffen op het land en in het water; waar wij gelaten de grote bedrijven gifstoffen voor milieu en klimaat ongehinderd uit hun schoorstenen laten blazen; hopen die kinderen het tij nog te kunnen keren om ook op een gezonde manier oud te kunnen worden.

Dat ze daarbij een beetje eenzijdig zijn, kan ik hen niet kwalijk nemen. Wij ouderen zijn dat ook. Velen van ons gaan er van uit dat het onze tijd wel zal duren. En daar houden wij het bij.

Iedereen wil dat tij wel keren. Als de linkse partijen eens wat minder zouden heulen met de VVD, dan was er heel wat minder crony capitalism. Dat is de prijs die deze partijen kennelijk graag betalen in ruil voor een bovenmatige invloed qua multiculturalisme en klimaatgekte. Wat in ieder geval niet helpt is om aan te haken op de onzinnige orchestraties van datzelfde gremium, want dan weet je zeker dat je meer van hetzelfde krijgt.

Er is nog maar 1 'linkse' partij, en dat is de SP. De PvdA is neoliberaal in de top, en Groenlinks is op dit moment vlees noch vis, in ieder geval niet wat de meeste mensen 'links' noemen. Want dan teken je niet bij de VVD bij het kruisje.

Profiel  

Bericht nummer:#205  BerichtGeplaatst: do okt 10, 2019 8:40 am 
lid

Raya schreef:
baedeker schreef:
Raya schreef:

Raya schreef:

Er is nog maar 1 'linkse' partij, en dat is de SP. De PvdA is neoliberaal in de top, en Groenlinks is op dit moment vlees noch vis, in ieder geval niet wat de meeste mensen 'links' noemen. Want dan teken je niet bij de VVD bij het kruisje.

Maar die activistische kinderen tekenen toch ook bij het kruisje? Ik zie ze in Amersfoort op koningsdag voor neoliberaal WA in het water springen. Ik zie ze de journaals vullen voor de neoliberale staatsomroep.
Of wil je beweren dat de SP het koningshuis heeft overgenomen?
:keeporder:

Profiel  

Bericht nummer:#206  BerichtGeplaatst: do okt 10, 2019 9:24 am 
lid

[quote="Lies"]Is er nog wel plaats voor boeren in dit land? Gelukkig was ik niet de enige met zo'n vraag. Daniël Lohues zoekt ook naar duidelijkheid:

Column Daniël Lohues: Afgelopen dinsdag
https://www.dvhn.nl/cultuur/Column-Daniël-Lohues-Afgelopen-dinsdag-24889966.html

Het wordt de boeren hier wel erg lastig gemaakt. Soms denk ik weleens: ‘zeg het nou maar gewoon eerlijk wat het plan is’.

Ik denk namelijk dat er gewoon een plan is. Een plan van bovenaf. Een plan waarin Nederland de komende dertig jaar nog meer en groter de internationale havenstad van Noordwest-Europa moet worden. Havens. Vrachtwagens. Vliegvelden. Goederentreinen. Bedrijven die daar mee te maken hebben. Alles op alles om de concurrentie van China bij te kunnen houden. Misschien zelfs wel om China van dienst te zijn. We hebben mankracht nodig. Dat gaan we niet redden met de oorspronkelijke bevolking alleen. We hebben de ruimte nodig voor bedrijven en kantoren. Eten gaan we verbouwen buiten de halve ring Groningen / Ruhrgebied / Brussel. Laat ‘ze’ dat dan eerlijk zeggen als dat het plan is. Dan kunnen we het erover hebben. Die verhalen over stikstof en zo, daar moet toch haast wel een agenda achter zitten, zou je denken.

Ja Lohues, daar zit ook een agenda achter.

Veehouderijen moeten wijken voor Windplan Groen
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... plan-groen

De provincie Flevoland heeft Windplan Groen alsnog een natuurvergunning gegeven. Het windmolenproject was een van de vele projecten die zijn stilgelegd door de problemen rond stikstof.

Windplan Groen kiest voor compensatie. Om de bouw van het windmolenpark te compenseren, worden twee intensieve veehouderijen stilgelegd. Dat blijkt uit een brief van het college van burgemeester en wethouders aan de gemeenteraad van Dronten.

Windturbines
De activiteiten van de twee veehouderijen worden beëindigd en de stallen en erven worden gebruikt voor de bouw van de windturbines, namelijk als opslag en voor kantoor. Wat de boeren ter compensatie krijgen en waar het vee naar toegaat is niet bekend. Evenmin is bekend of de veehouderijen na de bouw van het windmolenpark weer kunnen opstarten.

Profiel  

Bericht nummer:#207  BerichtGeplaatst: do okt 10, 2019 12:25 pm 
lid

Lies schreef:
Lies schreef:
Is er nog wel plaats voor boeren in dit land? Gelukkig was ik niet de enige met zo'n vraag. Daniël Lohues zoekt ook naar duidelijkheid:

Column Daniël Lohues: Afgelopen dinsdag
https://www.dvhn.nl/cultuur/Column-Daniël-Lohues-Afgelopen-dinsdag-24889966.html

Het wordt de boeren hier wel erg lastig gemaakt. Soms denk ik weleens: ‘zeg het nou maar gewoon eerlijk wat het plan is’.

Ik denk namelijk dat er gewoon een plan is. Een plan van bovenaf. Een plan waarin Nederland de komende dertig jaar nog meer en groter de internationale havenstad van Noordwest-Europa moet worden. Havens. Vrachtwagens. Vliegvelden. Goederentreinen. Bedrijven die daar mee te maken hebben. Alles op alles om de concurrentie van China bij te kunnen houden. Misschien zelfs wel om China van dienst te zijn. We hebben mankracht nodig. Dat gaan we niet redden met de oorspronkelijke bevolking alleen. We hebben de ruimte nodig voor bedrijven en kantoren. Eten gaan we verbouwen buiten de halve ring Groningen / Ruhrgebied / Brussel. Laat ‘ze’ dat dan eerlijk zeggen als dat het plan is. Dan kunnen we het erover hebben. Die verhalen over stikstof en zo, daar moet toch haast wel een agenda achter zitten, zou je denken.

Ja Lohues, daar zit ook een agenda achter.

Veehouderijen moeten wijken voor Windplan Groen
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... plan-groen

De provincie Flevoland heeft Windplan Groen alsnog een natuurvergunning gegeven. Het windmolenproject was een van de vele projecten die zijn stilgelegd door de problemen rond stikstof.

Windplan Groen kiest voor compensatie. Om de bouw van het windmolenpark te compenseren, worden twee intensieve veehouderijen stilgelegd. Dat blijkt uit een brief van het college van burgemeester en wethouders aan de gemeenteraad van Dronten.

Windturbines
De activiteiten van de twee veehouderijen worden beëindigd en de stallen en erven worden gebruikt voor de bouw van de windturbines, namelijk als opslag en voor kantoor. Wat de boeren ter compensatie krijgen en waar het vee naar toegaat is niet bekend. Evenmin is bekend of de veehouderijen na de bouw van het windmolenpark weer kunnen opstarten.

Het probleem is dat we in dit kleine land veel te veel willen op zo'n klein stukje grond .
De regering Rutte zal keuzes moeten maken , welke gebieden zijn voor de boeren de komende jaren en welke gebieden zijn voor de natuur.
Eventueel kan ook de Markerwaard drooggelegd worden voor een natuurgebied , dan kunnen de boeren blijven waar ze zitten.

Profiel  

Bericht nummer:#208  BerichtGeplaatst: do okt 10, 2019 1:27 pm 
lid

Het probleem in dit land is ook dat de vervuilende consument zich in 2019 drukker maakt om gratis oordopjes.

Meerdere gewonden bij chaotische ‘feestelijke’ opening Mediamarkt Leidschendam
https://www.ad.nl/den-haag/meerdere-gew ... ~aeb4ff3e/

Een grote menigte van bezoekers probeerde nog voor openingstijd naar binnen te dringen. Volgens een woordvoerder van de politie zijn tientallen mensen in de verdrukking gekomen. Hierbij raakten enkelen van hen gewond. Hulpverleners waren aanwezig om deze mensen te behandelen. Het zou gaan om kleine medische kwalen als kneuzingen of benauwdheid. Drie personen zijn uiteindelijk naar een ziekenhuis gebracht.

De Mediamarkt zou om 09.30 uur vandaag openen, maar door de grote massa mensen voor de deur opende de winkel eerder. Mensen stormden zo snel als mogelijk naar de kassa om gratis oordopjes te krijgen bij hun aankoop. Bij de bestorming sneuvelden onder meer scanpoortjes en werden dranghekken omver gebeukt.

Profiel  

Bericht nummer:#209  BerichtGeplaatst: do okt 10, 2019 1:34 pm 
lid

De filmpjes op Twitter laten de waanzin zien.

En dat voor oordopjes van een paar euro inkoop. Mij zul je niet als bezoeker zien bij dat soort evenementen. Ken het al van de andere kant.

Profiel  

Bericht nummer:#210  BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2019 7:48 am 
lid

Lies schreef:
Einstein schreef:
Je kunt er wel een EU-discussie van proberen te maken, Lies.. maar er is wel degelijk een probleem.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/nederlan ... ter-wereld

.. een half miljoen doden per jaar door fijnstof en luchtvervuiling, dwz stikstof NO, NO2 en ammoniak. En Nederland is bepaald niet het braafste jongetje van de klas op dit thema. En nee, dat er nu maatregelen gaan komen ligt er niet aan, dat we een hekel hebben aan boeren, of dat de boeren de enige oorzaak zouden zijn.. het enige wat de EU met die normen wil bereiken, is dat het minder wordt met de vervuiling. Normen en wetten zijn nu eenmaal manieren, om het gedrag van mensen te veranderen.
Ik maak er geen EU-discussie van, ik hou ze in dit onderwerp juist uit de wind. Ik wijs constant op de boemerang waar Nederland nu niet mee om kan gaan.

List, bedrog, leugens, corruptie en de PAS-paniek
https://www.foodlog.nl/artikel/list-bed ... paspaniek/

Wonend tussen boeren (normale familiebedrijven) met koeien, schapen, graan, aardappelen, spruiten, wortels en uien, waar ik dankbaar gebruik van maak, vind ik de discussie vals door bovengenoemde boemerang. Vanmorgen was te horen dat KLM moet groeien om aan de vergroening te kunnen voldoen. De landbouw moet krimpen, terwijl die al jaren (zie artikel) het slachtoffer is van het stikstofgeweld. Die investeren al jaren, miljarden, daarom wijst GroenLinks ook zo gluiperig naar de Rabobank.

Ook de berichtgeving over de dieren van de boeren is vaak veel te rooskleurig
Het is zeker niet alleen maar romantiek in de bioindustrie.

Alle broederijen in Nederland onthouden vleeskuikens te lang voedsel en water
Alle bedrijven die in Nederland vleeskuikens uitbroeden, maken zich schuldig aan dierenmishandeling. De bijna vijfhonderd miljoen dieren die daar jaarlijks uit het ei komen lopen het risico dat ze onnodig lang zonder voedsel en water zitten. De broederijen krijgen vijf jaar de tijd om hun systemen aan te passen. Dit blijkt uit een nog niet gepubliceerd besluit van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) in handen van de Volkskrant.
Het besluit volgt op een slepende rechtsgang bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven, waaruit het beeld oprijst dat de Nederlandse Voedsel & Warenautoriteit (NVWA) – die onder het ministerie van LNV valt – jarenlang coulant is omgegaan met de broederijen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b3bc6811/

Profiel  

Bericht nummer:#211  BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2019 8:40 am 
lid

Daniël Lohuys: …..'zeg het nou maar gewoon eerlijk wat het plan is’

‘Vergunning voor hond uitlaten door stikstofbeleid’
https://www.boerderij.nl/Home/Achtergro ... d-483454E/

Een strikte toepassing van het Nederlandse stikstofregime leidt ertoe dat iedereen die met enige regelmaat een hond uitlaat bij of in een Natura 2000-gebied een vergunning nodig heeft. “En in veel gevallen zal die niet kunnen worden verstrekt”, concludeert hoogleraar omgevingsrecht Chris Backes (Universiteit Utrecht) in een artikel over het stikstofbeleid, dat aan de Tweede Kamer is verzonden.

Onbegrip, ongeloof en verontwaardiging
Backes zegt dat hij onbegrip, ongeloof en verontwaardiging oogst, als hij in het buitenland het Nederlandse stikstofbeleid probeert uit te leggen. “Een Deense collega rekende op de achterkant van een bierviltje even uit dat het dagelijks een keer uitlaten van zijn hond een depositie oplevert van ongeveer 0,2 kilo per hectare per jaar. Dat komt overeen met 14 mol per hectare per jaar. Volgens het tegenwoordige Nederlandse stikstofregime heeft dus eenieder die zijn hond regelmatig uitlaat in of rond een Natura 2000-gebied een vergunning nodig, die in veel gevallen niet zal kunnen worden verstrekt.”

Profiel  

Bericht nummer:#212  BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2019 9:48 am 
lid

Nederland is verstrikt geraakt in zo'n enorme kafkiaanse bureaucratie, dat door de wetjes, regels en inlegvelletjes, niemand de gevolgen nog kan overzien.

Misschien dat we de wetenschappers beter aan het werk kunnen zetten om een pil uit te vinden, die de realiteitszin bij politici en ambtenaren wakker kan maken, voordat deze doodverschrompeld is.

Profiel  

Bericht nummer:#213  BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2019 7:48 pm 
lid

Hume schreef:

Dus dankzij de nieuwe uitvinding kunnen we nu gaan jammeren over hoe vreselijk het is voor een kuikentje om honger te hebben?

Profiel  

Bericht nummer:#214  BerichtGeplaatst: za okt 12, 2019 12:15 am 
lid

Rightnow schreef:
Hume schreef:

Dus dankzij de nieuwe uitvinding kunnen we nu gaan jammeren over hoe vreselijk het is voor een kuikentje om honger te hebben?

Dat is de romantiek van het boeren leven.

Profiel  

Bericht nummer:#215  BerichtGeplaatst: za okt 12, 2019 7:16 am 
lid

Hume schreef:
Rightnow schreef:
Hume schreef:

Dat is de romantiek van het boeren leven.
Als ik naar het boerenleven kijk in mijn omgeving zie ik nog rust, reinheid en regelmaat. Kijkend, in deze drukke mensenwereld, naar een filmpje van kuiken naar kip kan ik daar zelfs jaloers op worden. Dat nemen de milieuclubs aan tafel van de landbouwminister mij niet af. Het is efficiënt en innovatief in deze mondiale wereld.

Kippenfarm 2.0
https://www.youtube.com/watch?v=qtbglurP8gE

Een op de drie kinderen woont in een ongezond huis
https://www.ad.nl/wonen/een-op-de-drie- ... ~a0be5e9a/

Een groot deel van de Nederlandse kinderen groeit op in een te donker huis, met vocht, geluidsoverlast en te lage temperaturen. Dat vergroot hun kans op gezondheidsproblemen zoals astma, eczeem en luchtwegaandoeningen.

Hebben de kippen van Johan Leenders geen last van.

Profiel  

Bericht nummer:#216  BerichtGeplaatst: za okt 12, 2019 7:48 am 
lid

:) Ook niet van dit: 'Autoloze zondag moet terugkomen'

https://www.dvhn.nl/binnenland/Autoloze ... 15800.html

GroenLinks en ChristenUnie willen een autoloze zondag invoeren. In Trouw pleiten Kamerleden Carla Dik-Faber (ChristenUnie) en Suzanne Kröger (GroenLinks) voor zo'n dag.

Profiel  

Bericht nummer:#217  BerichtGeplaatst: za okt 12, 2019 7:55 am 
lid

Kijk eens, de romantiek van Hume:

4 november Autoloze Zondag (1973)
https://www.youtube.com/watch?v=PL0UP7ktqyw

Profiel  

Bericht nummer:#218  BerichtGeplaatst: za okt 12, 2019 8:07 am 
lid

Mooie tijden waren dat. Wat een rust.

Ik ben voor!

Profiel  

Bericht nummer:#219  BerichtGeplaatst: za okt 12, 2019 9:42 am 
lid

Raya schreef:
Mooie tijden waren dat. Wat een rust.

Ik ben voor!
Het raakt mij ook niet, en ik zou dat ook gemakkelijk kunnen zeggen. Maar ik kijk naar de bedrijven die het juist van de drukte in het weekend moeten hebben. Bijvoorbeeld de zaken op het platteland (ik denk dan aan een vispaleis, waar men kan eten en even uitwaaien) die worden wel in de portemonnee geraakt. En dat werkt ook door op de economie van Nederland waar we van afhankelijk zijn.

Hoe houden we alles aan de draai in een land waar we ons door paniek de put in rekenen? PAS- en PFAS-problemen.

Schadelijke PFAS-stoffen in de grond zorgen voor hoofdpijn: ‘Duizenden banen op het spel’
https://www.destentor.nl/zwolle/schadel ... ~a74ac985/

Politiek moet eisen versoepelen
De branchevereniging eist dat de politiek de strenge eisen versoepelt. Als Van Veldhoven niet komt met een werkbare norm, zal het grondwerk nog verder stilvallen en zullen nog meer bedrijven in de problemen komen. ,,Met alle grond die niet meer toegepast kan worden, kan het 11 hectare grote Malieveld in Den Haag met maar liefst 75 meter opgehoogd worden”, weet Zijlstra. ,,Er ontstaat dan een ‘Malieberg’ die net zo hoog is als de hoogbouw van verschillende ministeries in Den Haag. Dit laat zien hoe onmogelijk de regels zijn waarmee ondernemers zijn opgezadeld.”

Ondertussen werkt hovenier Van den Berg even buiten Zalk ongestoord door. Toch maakt hij zich wel zorgen. Want zoals het nu gaat zal zijn kostprijs flink stijgen. ,,Daar zit de consument natuurlijk niet op te wachten. Bovendien blijven we met de grond zitten. Dan moet het langer in de tuin blijven liggen of op de oprit. Daar worden mijn klanten ook niet blij van. Maar ik heb geen idee waar ik er mee naartoe moet.”

Van den Belt is eigen baas, twee medewerkers huurt hij in. Of hij in de toekomst voldoende klussen heeft om drie man aan het werk te houden? ,,Het komende half jaar zitten we nog vol, maar hoe het daarna zal gaan? Geen idee. De toekomst is met de huidige strenge PFAS regels best onzeker.”

Profiel  

Bericht nummer:#220  BerichtGeplaatst: za okt 12, 2019 9:52 am 
lid

Op zondag kunnen de mensen uit de buurt misschien zelf van voorzieningen kunnen genieten. Op de fiets kom je ook een heel eind. Zeker met de e-bikes van tegenwoordig. Misschien dat een fors deel van de Tesla-subsidie kan worden ingezet voor het subsidieren van e-bikes. Ik maak me dus niet zo'n zorgen over de plaatselijke viskramen, midgetgolfbanen en kooppaleizen. Grote bedrijven als Ikea, of nog beter winkeliersverenigingen, kunnen ook een goede bezorgservice op touw zetten met elektrische tuktuks of zo. Het is toch een kant die we op zullen moeten. Op termijn gaat het auto-verkeer aan alle kanten vastlopen, zoals het nu gaat.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]