Het is nu do okt 17, 2019 7:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#181  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 6:47 pm 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:
baedeker schreef:
... en nadat iedereen discussie heeft gevoerd en zijn stem heeft uitgebracht mogen ambtenaren, rechters, leraren en journalisten in staatsdienst van jou politiek bedrijven en democratische beslissingen verdraaien naar hun eigen politieke wensen. Dit heeft niks te maken met democratie.
Iedereen dient zich aan de wet- en regelgeving te houden, ook rechters en ambtenaren.
Journalisten dienen in het verslaggeven de feiten te geven.
Als ze hun mening of interpretatie (duiding) willen geven, moet dat als zodanig herkenbaar zijn.
Leraren zijn er om de leerlingen iets te leren, ook over de samenleving. Zij mogen geen meningen opleggen, maar moeten aanzetten tot nadenken. Welke richting een leerling ermee opgaat, is aan de leerling, niet aan de leraar.

Iedereen moet zich aan de wet- en regelgeving houden. Maar niet iedereen is in een positie om schoolkinderen te indoctrineren, propaganda te verspreiden via de staatsomroep, activistische rechterlijke uitspraken te doen, of beslissingen te beïnvloeden bij een gemeente of ministerie. Wat zijn de regels? Wat heb ik aan je mening over journalisten, terwijl de staatsomroep dagelijks laat zien dat journalisten zich daar niets van aantrekken. Wat heb ik aan aan je mening over leraren, terwijl er zoveel van dit soort kwallen rondlopen? En zo blijf je met de meest flinterdunne riedeltjes je dictatuur van de linkse, vaak activistisch ingestelde lieden bij overheidsinstanties verdedigen.
:snooty:

Heb jij kinderen?

Profiel  

Bericht nummer:#182  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 7:00 pm 
lid

Rightnow schreef:
Lies,

Ik heb het even uitgeprint en ik ga proberen het "diagonaal" te lezen in de pauze van vandaag, het stuk waar je naar verwijst. Ik snap wel dat de discussie met one-liners wordt gevoerd.

Zoals iemand opmerkte in de trant van "dan heb ik wel vijf pagina's nodig als ik serieus ga antwoorden" - dat zal Peter JHK hier niet op prijs stellen.

Maar de dagbladpers heeft er weinig van gebrouwen en zelf weet ik niet wat de PAS regeling precies inhoudt. Dacht dat ze ammoniak en stikstofoxiden op 1 hoop vegen... heb dat niet uitgezocht.
Rightnow, ik wist dit ook niet. Maar als je dit lange artikel van Nicolaas Gerrits hebt doorgelezen denk je dat je een thriller hebt gelezen. En daarom begrijp ik ook het handelen van Johan Vollenbroek via de rechter en de boeren die opnieuw van zich willen laten horen.

Profiel  

Bericht nummer:#183  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 8:52 pm 
lid

Lies schreef:
Rightnow schreef:
Lies,

Ik heb het even uitgeprint en ik ga proberen het "diagonaal" te lezen in de pauze van vandaag, het stuk waar je naar verwijst. Ik snap wel dat de discussie met one-liners wordt gevoerd.

Zoals iemand opmerkte in de trant van "dan heb ik wel vijf pagina's nodig als ik serieus ga antwoorden" - dat zal Peter JHK hier niet op prijs stellen.

Maar de dagbladpers heeft er weinig van gebrouwen en zelf weet ik niet wat de PAS regeling precies inhoudt. Dacht dat ze ammoniak en stikstofoxiden op 1 hoop vegen... heb dat niet uitgezocht.
Rightnow, ik wist dit ook niet. Maar als je dit lange artikel van Nicolaas Gerrits hebt doorgelezen denk je dat je een thriller hebt gelezen. En daarom begrijp ik ook het handelen van Johan Vollenbroek via de rechter en de boeren die opnieuw van zich willen laten horen.

Hij is van plan om een boerenpartij op te richten ,de volgende rechtse anti-klimaat partij.
Wordt het niet wat druk in die hoek?

Profiel  

Bericht nummer:#184  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 8:18 am 
lid

Raya schreef:
baedeker schreef:
Raya schreef:
Iedereen dient zich aan de wet- en regelgeving te houden, ook rechters en ambtenaren.
Journalisten dienen in het verslaggeven de feiten te geven.
Als ze hun mening of interpretatie (duiding) willen geven, moet dat als zodanig herkenbaar zijn.
Leraren zijn er om de leerlingen iets te leren, ook over de samenleving. Zij mogen geen meningen opleggen, maar moeten aanzetten tot nadenken. Welke richting een leerling ermee opgaat, is aan de leerling, niet aan de leraar.
Iedereen moet zich aan de wet- en regelgeving houden. Maar niet iedereen is in een positie om schoolkinderen te indoctrineren, propaganda te verspreiden via de staatsomroep, activistische rechterlijke uitspraken te doen, of beslissingen te beïnvloeden bij een gemeente of ministerie. Wat zijn de regels? Wat heb ik aan je mening over journalisten, terwijl de staatsomroep dagelijks laat zien dat journalisten zich daar niets van aantrekken. Wat heb ik aan aan je mening over leraren, terwijl er zoveel van dit soort kwallen rondlopen? En zo blijf je met de meest flinterdunne riedeltjes je dictatuur van de linkse, vaak activistisch ingestelde lieden bij overheidsinstanties verdedigen.
Heb jij kinderen?

Waarom geeft Raya geen antwoord op de vragen, en waarom bepleit hij hier de linkse dictatuur?
:foei:

Profiel  

Bericht nummer:#185  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 8:39 am 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:
baedeker schreef:
Heb jij kinderen?

Waarom geeft Raya geen antwoord op de vragen, en waarom bepleit hij hier de linkse dictatuur?

Raya bepleit geen enkele dictatuur.
Mijn mening over democratie mag bekend verondersteld op dit forum.

Voor jou nog even een samenvatting.

In een democratie wordt met ieders belang rekening gehouden en prevaleert enkel het algemeen belang.
Je regelt alleen dat wat geregeld moet worden, om ieders belang te beschermen of om misbruik van anderen te voorkomen.
Wet- en regelgeving zijn altijd zodanig dat niemand onterecht, onrechtvaardig of onrechtmatig wordt benadeeld, en daar waar vanwege groepsbelang dat toch het geval is, wordt die persoon of groep in voldoende mate gecompenseerd.

In een democratie is de macht (cratie) aan het volk (demos), niet aan een partij, elite of anderszins.
Volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen de wil van het volk, conform het eerder gestelde.

Democratie vereist vrijheid van meningsuiting, binnen de fatsoensnormen, waarbij niemand valselijk wordt beschuldigd, beledigd, etc.
Democratie vereist deelname van het volk, waarbij het volk feitelijk wordt voorgelicht, nadenkt en discussieert.
Waar nodig corrigeert het volk de volksvertegenwoordigers middels een referendum, of stuurt volksvertegenwoordigers die het volk niet meer vertegenwoordigen naar huis.

Hier hoort dus bij dat mensen leren nadenken, feiten vernemen, argumenten aanhoren en overwegen. Dat begint thuis en op school.
Je kunt niet verwachten dat leerlingen die tot makke schaapjes worden opgevoed later in staat zijn een land te besturen. Leerlingen die tot makke schaapjes worden opgevoed worden slaafjes van foute politici.

Profiel  

Bericht nummer:#186  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 9:02 am 
lid

Lies schreef:
Einstein schreef:
Je kunt er wel een EU-discussie van proberen te maken, Lies.. maar er is wel degelijk een probleem.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/nederlan ... ter-wereld

.. een half miljoen doden per jaar door fijnstof en luchtvervuiling, dwz stikstof NO, NO2 en ammoniak. En Nederland is bepaald niet het braafste jongetje van de klas op dit thema. En nee, dat er nu maatregelen gaan komen ligt er niet aan, dat we een hekel hebben aan boeren, of dat de boeren de enige oorzaak zouden zijn.. het enige wat de EU met die normen wil bereiken, is dat het minder wordt met de vervuiling. Normen en wetten zijn nu eenmaal manieren, om het gedrag van mensen te veranderen.
Ik maak er geen EU-discussie van, ik hou ze in dit onderwerp juist uit de wind. Ik wijs constant op de boemerang waar Nederland nu niet mee om kan gaan.

List, bedrog, leugens, corruptie en de PAS-paniek
https://www.foodlog.nl/artikel/list-bed ... paspaniek/

Wonend tussen boeren (normale familiebedrijven) met koeien, schapen, graan, aardappelen, spruiten, wortels en uien, waar ik dankbaar gebruik van maak, vind ik de discussie vals door bovengenoemde boemerang. Vanmorgen was te horen dat KLM moet groeien om aan de vergroening te kunnen voldoen. De landbouw moet krimpen, terwijl die al jaren (zie artikel) het slachtoffer is van het stikstofgeweld. Die investeren al jaren, miljarden, daarom wijst GroenLinks ook zo gluiperig naar de Rabobank.

Je hebt gelijk dat boeren niet het slachtoffer mogen worden van de stikstof uitspraak van de Raad van State.
In feite is het een gevolg van jarenlang wanbeleid van regeringen Balkenende en Rutte.
Je hebt gelijk dat niet alleen de boeren getroffen mogen worden, maar dat er een gelijke behandeling
zou moeten komen van alle sectoren ,ook de luchtvaart.
Het is niet aan de overheid om te bepalen hoe groot de veestapel mag zijn ,of hoeveel auto's verkocht mogen worden ,
of hoeveel staal er geproduceerd mag worden.
Daarom is een belastingheffing op uitstoot van CO2 en Stikstof voor alle sectoren, de meest eerlijke oplossing.
Nederland heeft een klimaatakkoord ondertekend en de regering kan dit sturen met uitstoot te belasten
en niet door de productie van bedrijven te gaan bepalen.

Profiel  

Bericht nummer:#187  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 9:17 am 
lid

Raya schreef:
Je kunt niet verwachten dat leerlingen die tot makke schaapjes worden opgevoed later in staat zijn een land te besturen. Leerlingen die tot makke schaapjes worden opgevoed worden slaafjes van foute politici.

Op school zijn de makste schaapjes de meisjes. Wel sociaal intelligent hoor, en weten heel goed wie de grote baas is in ons land: de politiek-correcte linkse kerk.

Dus snappen de meisjes veel beter dan de jongens, dat je lief moet zijn voor elkaar, voor de immigrant en voor de LHBTIXYZ. Ze leren al spoedig dat activisten de enigen zijn die de wereld kunnen redden (als er zo ver wordt doorgedacht, zullen deze activisten worden gezien als de verlichte despoten die de orde handhaven).

Ga met je (klein-)kinderen naar hun schoolpresentaties als ze ongeveer 16 jaar oud zijn, en merk het verschil op tussen de sexen. De jongens hebben bravoure en nieuwsgierigheid genoeg, maar doen niet mee met "lief zijn voor elkaar". De meisjes zien alles door de ogen van de linkse kerk waarmee ze via mainstream media, ouders en docenten zijn opgevoed.

Profiel  

Bericht nummer:#188  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 9:46 am 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
Einstein schreef:
Je kunt er wel een EU-discussie van proberen te maken, Lies.. maar er is wel degelijk een probleem.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/nederlan ... ter-wereld

.. een half miljoen doden per jaar door fijnstof en luchtvervuiling, dwz stikstof NO, NO2 en ammoniak. En Nederland is bepaald niet het braafste jongetje van de klas op dit thema. En nee, dat er nu maatregelen gaan komen ligt er niet aan, dat we een hekel hebben aan boeren, of dat de boeren de enige oorzaak zouden zijn.. het enige wat de EU met die normen wil bereiken, is dat het minder wordt met de vervuiling. Normen en wetten zijn nu eenmaal manieren, om het gedrag van mensen te veranderen.
Ik maak er geen EU-discussie van, ik hou ze in dit onderwerp juist uit de wind. Ik wijs constant op de boemerang waar Nederland nu niet mee om kan gaan.

List, bedrog, leugens, corruptie en de PAS-paniek
https://www.foodlog.nl/artikel/list-bed ... paspaniek/

Wonend tussen boeren (normale familiebedrijven) met koeien, schapen, graan, aardappelen, spruiten, wortels en uien, waar ik dankbaar gebruik van maak, vind ik de discussie vals door bovengenoemde boemerang. Vanmorgen was te horen dat KLM moet groeien om aan de vergroening te kunnen voldoen. De landbouw moet krimpen, terwijl die al jaren (zie artikel) het slachtoffer is van het stikstofgeweld. Die investeren al jaren, miljarden, daarom wijst GroenLinks ook zo gluiperig naar de Rabobank.

Je hebt gelijk dat boeren niet het slachtoffer mogen worden van de stikstof uitspraak van de Raad van State.
In feite is het een gevolg van jarenlang wanbeleid van regeringen Balkenende en Rutte.
Je hebt gelijk dat niet alleen de boeren getroffen mogen worden, maar dat er een gelijke behandeling
zou moeten komen van alle sectoren ,ook de luchtvaart.
Het is niet aan de overheid om te bepalen hoe groot de veestapel mag zijn ,of hoeveel auto's verkocht mogen worden ,
of hoeveel staal er geproduceerd mag worden.
Daarom is een belastingheffing op uitstoot van CO2 en Stikstof voor alle sectoren, de meest eerlijke oplossing.
Nederland heeft een klimaatakkoord ondertekend en de regering kan dit sturen met uitstoot te belasten
en niet door de productie van bedrijven te gaan bepalen.
Boeren zijn al langer slachtoffer, dat de rest er nu ook mee te maken krijgt zorgt voor de paniek. Tijdens het lezen van dat artikel kreeg ik de indruk dat men alleen maar heeft gekeken naar de inhoud van de Europese geldpot en hoe haal ik er het meeste uit. Daarbij moet je niet alleen kijken naar Balkenende en Rutte er zijn veel meer spelers in het veld, want het onderstaand stukje komt niet uit het CDA of VVD:

Onversaagd door de nederlaag en ondanks het met de Habitatrichtlijn vastgelegde uitvoeringskader bleef een select gezelschap (SG) - bestaande uit beleidsmedewerkers van het ministerie van Landbouw, Natuur en Visserij (LNV), Natuurmonumenten (NM) en Staatsbosbeheer (SBB) - eigen ideeën ontwikkelen over hoe de natuur er in Nederland zou moeten uitzien. Dat moest niet een klein beetje terug naar hoe het vroeger was, toen er wat minder mensen rondliepen. Nee, dat moest eigenlijk heel ver terug naar een soort (zelfbedachte) oernatuur waarin roedels wolven achter kuddes edelherten aanjoegen.

En met die gekte hebben we nog te maken. Een net zo'n groot probleem als waar Rightnow hierboven over schrijft.

Profiel  

Bericht nummer:#189  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 10:53 am 
lid

Raya schreef:
baedeker schreef:
baedeker schreef:

In een democratie wordt met ieders belang rekening gehouden en prevaleert enkel het algemeen belang.
Je regelt alleen dat wat geregeld moet worden, om ieders belang te beschermen of om misbruik van anderen te voorkomen.
Wet- en regelgeving zijn altijd zodanig dat niemand onterecht, onrechtvaardig of onrechtmatig wordt benadeeld, en daar waar vanwege groepsbelang dat toch het geval is, wordt die persoon of groep in voldoende mate gecompenseerd.

In een democratie is de macht (cratie) aan het volk (demos), niet aan een partij, elite of anderszins.
Volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen de wil van het volk, conform het eerder gestelde.

Democratie vereist vrijheid van meningsuiting, binnen de fatsoensnormen, waarbij niemand valselijk wordt beschuldigd, beledigd, etc.
Democratie vereist deelname van het volk, waarbij het volk feitelijk wordt voorgelicht, nadenkt en discussieert.
Waar nodig corrigeert het volk de volksvertegenwoordigers middels een referendum, of stuurt volksvertegenwoordigers die het volk niet meer vertegenwoordigen naar huis.

Hier hoort dus bij dat mensen leren nadenken, feiten vernemen, argumenten aanhoren en overwegen. Dat begint thuis en op school.

En weer ontloopt Raya de echte discussie. Waarom bepleit je hier de linkse dictatuur?

Profiel  

Bericht nummer:#190  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 11:54 am 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:
baedeker schreef:

En weer ontloopt Raya de echte discussie. Waarom bepleit je hier de linkse dictatuur?

Er is geen sprake van linkse dictatuur. Die argumenten zijn al gewisseld. Wat valt er dan nog verder te discussieren?

Profiel  

Bericht nummer:#191  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 3:31 pm 
lid

Raya schreef:
baedeker schreef:
Raya schreef:

Er is geen sprake van linkse dictatuur. Die argumenten zijn al gewisseld. Wat valt er dan nog verder te discussieren?

Dus samenvattend:
We zagen dat leraren, journalisten, rechters en ambtenaren voor tweederde bestaan uit linkse, nogal eens activistisch ingestelde mensen. Jij vind dat normaal.
Deze mensen zitten in een positie waarin ze schoolkinderen kunnen indoctrineren, propaganda kunnen verspreiden, activistische rechterlijke uitspraken kunnen doen, cq beslissingen kunnen beïnvloeden bij een gemeente of ministerie. We zien regelmatig voorbeelden van hoe die mensen hun werk gebruiken om politiek te bedrijven. Van jou mag dat.
Daardoor kunnen die beroepsgroepen buiten en soms tegen parlementaire besluitvorming in hun politieke standpunten doordrukken. Jij vind dat prima.
Om te zorgen voor de checks and balances die een democratie nodig heeft zou je kunnen kiezen voor gedragscodes die de neutraliteit waarborgen, of voor een politiek representatieve samenstelling van deze beroepsgroepen. Jij vraagt me of ik kinderen heb.
En Raya vindt zichzelf erg democratisch.
:leugens:

Profiel  

Bericht nummer:#192  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 3:33 pm 
lid

baedeker schreef:

Je zou het inderdaad een dictatuur kunnen noemen. Het komt er op neer dat ambtenaren waaronder degenen die bij de staatsomroep werken, rechters en leraren een belangrijke positie bekleden. In het verleden is al vaker gezegd dat onder deze mensen op invloedrijke posities het conservatisme ondervertegenwoordigd is.

Het zijn heel sympathieke en vriendelijke mensen die toch een zekere ontwikkeling hebben meegemaakt waar kennelijk onontkoombaar (in de strijd om verbetering van de wereld) concepten een vaste grond onder de voeten kregen, concepten die "winning" waren, niet vanuit natuurwetenschappelijke logica, maar vanuit de ethische impact, de angst zelfs van sommigen om slecht gevonden te worden als men twijfelt.

Misschien is dat laatste een halfbewuste, misschien onderbewust spelende kwestie? Wel kun je daarmee ook een stuk zicht op de realiteit verliezen, juist daar waar het om je medemensen gaat.

Profiel  

Bericht nummer:#193  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 6:43 pm 
lid

Rightnow, wees nou eens blij. Het fosfaat raakt op in de wereld en raad eens wie hofleverancier wordt? Heel goed, de boeren. Nou nog hopen dat ze hier fors aan kunnen verdienen. :luidlachen:

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1039 ... et-bij-ons

Profiel  

Bericht nummer:#194  BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2019 9:32 am 
lid

Rightnow schreef:
baedeker schreef:
Je zou het inderdaad een dictatuur kunnen noemen. Het komt er op neer dat ambtenaren waaronder degenen die bij de staatsomroep werken, rechters en leraren een belangrijke positie bekleden. In het verleden is al vaker gezegd dat onder deze mensen op invloedrijke posities het conservatisme ondervertegenwoordigd is.

Het zijn heel sympathieke en vriendelijke mensen die toch een zekere ontwikkeling hebben meegemaakt waar kennelijk onontkoombaar (in de strijd om verbetering van de wereld) concepten een vaste grond onder de voeten kregen, concepten die "winning" waren, niet vanuit natuurwetenschappelijke logica, maar vanuit de ethische impact, de angst zelfs van sommigen om slecht gevonden te worden als men twijfelt.

Misschien is dat laatste een halfbewuste, misschien onderbewust spelende kwestie? Wel kun je daarmee ook een stuk zicht op de realiteit verliezen, juist daar waar het om je medemensen gaat.

In mijn boekje ben je niet sympathiek of vriendelijk als je voor je eigen beginselen een monopolie claimt. Is wat je ziet niet de zelfgenoegzame grimas van mensen die privileges hebben gegraaid en zien dat ze er mee weg komen? Om dit langere tijd in stand te houden heb je dan inderdaad angst nodig, en hypocrisie. En die is zeker niet altijd onbewust. Van mij hoeft links niet sympathiek en vriendelijk te zijn hoor. Maar als ze Montesquieu willen begraven dan hebben ze wat mij betreft geen plaats in het parlement.

Profiel  

Bericht nummer:#195  BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2019 9:44 am 
lid

De rioolput van een onbetrouwbare overheid, over het RIVM meetpunt voor ammoniak pal boven een rioolput.

Als ik hierover na probeer te denken, kan ik maar een paar redenen bedenken waarom overheidsdienaren hieraan meewerken of in elk geval geen alarm slaan. Deze mensen zijn dom, onverschillig, bang of medeplichtig. ... de ergste categorie: de medeplichtigen. Dit zijn de mensen die willen liegen en bedriegen. En waarom? Twee categorieën:
Mensen die bedrog plegen om er zelf beter van te worden. ...
Mensen die bedrog plegen omdat het doel in hun ogen de middelen heiligt.

Zit links toch weer naast de multinationals op het bankje.

Profiel  

Bericht nummer:#196  BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2019 10:30 am 
lid

*Gaap* of de schrijver van dat complotblog snapt niks van statistiek. Voor de trend maakt het namelijk geen zak uit :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#197  BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2019 1:46 pm 
lid

Behalve alle andere feiten die wijzen op gefrommel cq knulligheid berekende het RIVM de trend aan de hand van een verouderde statistische methode die een toename te zien gaf, terwijl daarvan volgens de huidige wetenschappelijke normen geen sprake is.

Maar het is wel grappig hoe dit werkt. Betreed een onderwerp dat links zich als "links onderwerp" toegeëigend heeft, en dan komt binnen no time een linkserd beweren dat de feiten een complot zijn en de leugen eigenlijk de waarheid is. Is die reactie nou dom, onverschillig, bang of medeplichtig?

Profiel  

Bericht nummer:#198  BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2019 2:47 pm 
lid

baedeker schreef:
Behalve alle andere feiten die wijzen op gefrommel cq knulligheid berekende het RIVM de trend aan de hand van een verouderde statistische methode die een toename te zien gaf, terwijl daarvan volgens de huidige wetenschappelijke normen geen sprake is.

Maar het is wel grappig hoe dit werkt. Betreed een onderwerp dat links zich als "links onderwerp" toegeëigend heeft, en dan komt binnen no time een linkserd beweren dat de feiten een complot zijn en de leugen eigenlijk de waarheid is. Is die reactie nou dom, onverschillig, bang of medeplichtig?

Wij willen het ook begrijpen.
Hoe is de verouderde methode van het RIVM?
Hoe is de nieuwe methode?

Profiel  

Bericht nummer:#199  BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2019 3:23 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

Op school zijn de makste schaapjes de meisjes. Wel sociaal intelligent hoor, en weten heel goed wie de grote baas is in ons land: de politiek-correcte linkse kerk.

Dus snappen de meisjes veel beter dan de jongens, dat je lief moet zijn voor elkaar, voor de immigrant en voor de LHBTIXYZ. Ze leren al spoedig dat activisten de enigen zijn die de wereld kunnen redden (als er zo ver wordt doorgedacht, zullen deze activisten worden gezien als de verlichte despoten die de orde handhaven).

Ga met je (klein-)kinderen naar hun schoolpresentaties als ze ongeveer 16 jaar oud zijn, en merk het verschil op tussen de sexen. De jongens hebben bravoure en nieuwsgierigheid genoeg, maar doen niet mee met "lief zijn voor elkaar". De meisjes zien alles door de ogen van de linkse kerk waarmee ze via mainstream media, ouders en docenten zijn opgevoed.

Ook in Nederland zijn de grote bedrijven de baas. Zelfs en vooral de VVD is slechts klapvee voor de grote CEO's en doet wat zij zeggen. Het zijn de politici met een sociale inborst, die nog proberen een beetje tegengas te geven, maar die zijn zeldzaam in in dit land, en sterk in de minderheid.

Jeugd heeft nog idealen, zien nog een toekomst, waar ouderen denken 'pak wat je pakken kan want straks is alles voorbij, verpest' en de oudsten denken 'het is te laat, het komt nooit meer goed, het is verknalt'.

Jongeren hebben gewoon gelijk.
Waar wij gelaten grote bedrijven giftige grond in natuurgebieden laten plempen zodat ze forse winsten kunnen maken; waar wij gelaten poltici en ambtenaren vergunningen blijven laten geven voor lozen van de vreselijkste gifstoffen op het land en in het water; waar wij gelaten de grote bedrijven gifstoffen voor milieu en klimaat ongehinderd uit hun schoorstenen laten blazen; hopen die kinderen het tij nog te kunnen keren om ook op een gezonde manier oud te kunnen worden.

Ik geef die kinderen gelijk, m/v/h.
Dat ze daarbij een beetje eenzijdig zijn, kan ik hen niet kwalijk nemen. Wij ouderen zijn dat ook. Velen van ons gaan er van uit dat het onze tijd wel zal duren. En daar houden wij het bij.

Profiel  

Bericht nummer:#200  BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2019 3:43 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:

Wij willen het ook begrijpen.
Hoe is de verouderde methode van het RIVM?
Hoe is de nieuwe methode?

Zie het filmpje hierboven: De rioolput ...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]