Het is nu wo dec 11, 2019 8:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: za sep 21, 2019 10:00 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 17331
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
@ Biertje.
Tja, men kan de vliegtuigen beter gewoon over jouw flat heen laten vliegen. Dat is waar.
Maar alle andere bewoners van de omgeving van Schiphol zullen er vrijwel altijd anders over denken.
Het is niet alleen erg hinderlijk, geluidshinder, smerige luchthinder etc,, voor omwonenden, maar ook nog eens gevaarlijk; gevaarlijk voor de gezondheid van de mensen en gevaarlijk vanwege een vliegtuig crash. Volgens de bekende wet van Murphy zullen er altijd wel weer eens vliegtuigen uit de lucht vallen, met alle gevolgen van dien.
Ten eerste woon ik niet in een flat maar wel in een aanvliegroute en ten tweede is het bespottelijk wat jij er uit kraamt namens een milieupartij. En vliegen blijft altijd gevaarlijk en ook met een luchthaven in zee kunnen vliegtuigen uit de lucht vallen. Onzin dus.

Ik ben geen woordvoerder van een milieupartij. Alles wat ik uitkraam doe ik geheel namens mezelf.
En je weet natuurlijk best dat vliegtuigen niet in zee vallen, want daar wonen geen mensen, daar zijn geen gebouwen en infrastructuur die onze economie overeind houden en andere zaken. Daar treffen ze hoogstens een paar vissen en de visserij mee. Nou dat wil toch geen enkel vliegtuig.
Je zit nog steeds met een probleem als de vliegtuigen in nood zijn en kunnen landen op vliegveld in de Markerwaard, over het IJsselmeer moeten vliegen maar onderweg toch brandstof moeten dumpen maar niet in het IJsselmeer. Waar dan wel?

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Laatst bijgewerkt door Biertje op za sep 21, 2019 10:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: za sep 21, 2019 10:03 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 9734
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:
Ten eerste woon ik niet in een flat maar wel in een aanvliegroute en ten tweede is het bespottelijk wat jij er uit kraamt namens een milieupartij. En vliegen blijft altijd gevaarlijk en ook met een luchthaven in zee kunnen vliegtuigen uit de lucht vallen. Onzin dus.

Ik ben geen woordvoerder van een milieupartij. Alles wat ik uitkraam doe ik geheel namens mezelf.
En je weet natuurlijk best dat vliegtuigen niet in zee vallen, want daar wonen geen mensen, daar zijn geen gebouwen en infrastructuur die onze economie overeind houden en andere zaken. Daar treffen ze hoogstens een paar vissen en de visserij mee. Nou dat wil toch geen enkel vliegtuig.
Je zit nog steeds met een probleem als de vliegtuigen in nood zijn en kunnen landen op vliegveld in de Markerwaard, over het IJsselmeer moeten vliegen maar onderweg toch brandstof moeten dumpen maar niet in het IJsselmeer.
j


Er wordt nauwelijks nog brandstof gedumpt, dat is zonde-geld.

Eventuele overtollige brandstof wordt gedumpt boven de oceaan en of je dan naar Schiphol of naar Lelystad vliegt, maakt niet veel meer uit.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: za sep 21, 2019 10:14 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 17331
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:

Ik ben geen woordvoerder van een milieupartij. Alles wat ik uitkraam doe ik geheel namens mezelf.
En je weet natuurlijk best dat vliegtuigen niet in zee vallen, want daar wonen geen mensen, daar zijn geen gebouwen en infrastructuur die onze economie overeind houden en andere zaken. Daar treffen ze hoogstens een paar vissen en de visserij mee. Nou dat wil toch geen enkel vliegtuig.
Je zit nog steeds met een probleem als de vliegtuigen in nood zijn en kunnen landen op vliegveld in de Markerwaard, over het IJsselmeer moeten vliegen maar onderweg toch brandstof moeten dumpen maar niet in het IJsselmeer.
j


Er wordt nauwelijks nog brandstof gedumpt, dat is zonde-geld.

Eventuele overtollige brandstof wordt gedumpt boven de oceaan en of je dan naar Schiphol of naar Lelystad vliegt, maakt niet veel meer uit.
Als een toestel in nood zit en moet landen moet er brandstof gedumpt worden. Veiligheid gaat voor alles en kan niet in het IJsselmeer gedumpt worden want daar wordt drinkwater van gemaakt. Waar dan wel? De Noordzee is minder bezwaarlijk

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: za sep 21, 2019 10:50 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 9734
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:
Je zit nog steeds met een probleem als de vliegtuigen in nood zijn en kunnen landen op vliegveld in de Markerwaard, over het IJsselmeer moeten vliegen maar onderweg toch brandstof moeten dumpen maar niet in het IJsselmeer.
j


Er wordt nauwelijks nog brandstof gedumpt, dat is zonde-geld.

Eventuele overtollige brandstof wordt gedumpt boven de oceaan en of je dan naar Schiphol of naar Lelystad vliegt, maakt niet veel meer uit.


Als een toestel in nood zit en moet landen moet er brandstof gedumpt worden. Veiligheid gaat voor alles en kan niet in het IJsselmeer gedumpt worden want daar wordt drinkwater van gemaakt. Waar dan wel? De Noordzee is minder bezwaarlijk


Prima oplossing igv. nood, ja.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2019 2:46 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 3046
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Met een vliegveld op de Noordzee zijn er maar weinig problemen.
Een aantal vliegtuigen wordt al zo geconstrueerd dat ze bij een noodlanding in zee of op andere water blijven drijven.
Dat is natuurlijk al helemaal perfect.
Zo'n vliegveld moet wel een flink eind uit de kust om de strandrecreatie niet nadelig te beïnvloeden.
Technisch is dit allemaal vrij gemakkelijk mogelijk.
Men kan tevens van grondmechanica gebruik maken door zwavelzuur in de kalkbodem te spuiten waarna de bodem vanzelf omhoog komt.
"t Liefst een meter of tien boven zeeniveau uit om te voorkomen dat het vliegveld binnen de kortste keren onbruikbaar wordt vanwege de verwachte zeespiegelstijging.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2019 8:30 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 17331
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Met een vliegveld op de Noordzee zijn er maar weinig problemen.
Een aantal vliegtuigen wordt al zo geconstrueerd dat ze bij een noodlanding in zee of op andere water blijven drijven.
Dat is natuurlijk al helemaal perfect.
Zo'n vliegveld moet wel een flink eind uit de kust om de strandrecreatie niet nadelig te beïnvloeden.
Technisch is dit allemaal vrij gemakkelijk mogelijk.
Men kan tevens van grondmechanica gebruik maken door zwavelzuur in de kalkbodem te spuiten waarna de bodem vanzelf omhoog komt.
"t Liefst een meter of tien boven zeeniveau uit om te voorkomen dat het vliegveld binnen de kortste keren onbruikbaar wordt vanwege de verwachte zeespiegelstijging.
10 meter boven zeeniveau lijkt mij al te laag. Het meest gekke is dat jij voor de duurste oplossing kiest en het vliegveld circa 50-60 km van de kust afligt

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: di nov 05, 2019 1:08 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 4185
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
Biertje schreef:
Haalbaarheidsonderoeken doen naar Schiphol in zee is onzin.

Breidt Schiphol maar uit in een nieuwe Markerwaard. Ben je vast tegen dus moet het wel in zee maar ik zeg: doe het in de Markerwaard.
Kan niet, daar zit nu het baardmannetje. Smeergeld om natuurorganisaties rustig te houden over vliegveld Lelystad en het plaatsen van windmolens.

Het baardmannetje voelt zich alvast thuis op de Marker Wadden, Nederlands nieuwste groen
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... ~bd63626c/

Het lijkt erop dat met de vogels ook de bezoekers de weg naar het eiland hebben gevonden. Afgelopen week voer de Urker veerboot ‘De Zuiderzee’ voor het laatst met natuurliefhebbers de negen kilometer heen en weer tussen de Bataviahaven in Lelystad en de archipel in het Markermeer.

Posthoorn denkt dat het grootste eiland van 250 hectare vrij veel bezoekers tegelijk aan kan. “We hebben wat geoefend met aantallen. Op één dag hebben we vierduizend mensen op de Marker Wadden gehad. Dat ging goed. Het was wel druk in de haven, maar de meesten verspreidden zich snel. Ik denk dat vijftigduizend tot honderdduizend bezoekers per jaar geen probleem zal zijn.” Het wachten is nu nog op de bever en de otter.



Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: di nov 05, 2019 2:08 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 4185
Berichten: Intopic
Zijn er nog groepen in Nederland die het met elkaar eens zijn over al die goede zaken?

Wrevel binnen de natuurbeweging over stikstofcrisis
https://www.trouw.nl/nieuws/wrevel-binn ... ~b5f08c82/

Door een lakse houding van Natuurmonumenten kon de stikstofcrisis ontstaan, zegt milieugroep Mob, die het Pas succesvol aanvocht.
(…)

Wösten verwachtte steun in zijn strijd tegen de ‘krankzinnig ingewikkelde’ stikstofregels. “Dat hoefde niet in de frontlinie.” Mob vroeg ondersteunde hulp, maar het bestuur van Natuurmonumenten gaf geen thuis. We zijn ‘constructief kritisch’, kreeg de burgergroep daar te horen. Wösten: “Anders gezegd: daar hadden we helemaal niets aan.” De advocaat is fel. Het zit hem hoog, dat Mob als kleine club de stikstofregels van tafel moest vegen. “Natuurmonumenten is cruciaal in het stikstofdebat, maar heeft gezwegen.” Geen wonder, zegt Wösten, dat in de Tweede Kamer nauwelijks bellen rinkelden over de stikstofregels, en fracties nu doen alsof de impasse uit de lucht komt vallen. Wösten oogst een daverend applaus, in de zaal vol doorgewinterde natuurbeschermers.

Anneklaar Wijnants van Natuurmonumenten, bestuurlijk adviseur in Zuid-Holland, staat op. Ze heeft het verhaal, doorspekt met kritiek aan het adres van haar organisatie, aangehoord. Ze wil graag reageren. “Misschien is Natuurmonumenten inderdaad een beetje stil geweest”, zegt Wijnants. De suggestie van Wöste dat haar organisatie het Pas steunde in ruil voor ontwikkelingsgeld, wijst ze van de hand.



Ondertussen ploetert de rest van Nederland nog een beetje door, voor de kop er helemaal af gaat en de innovatie ook de deur uit vliegt:

Nederlandse economie verdient het meest aan export van machines
https://www.nu.nl/economie/6008895/nede ... hines.html

Nederland verdient het meest aan machines en machineonderdelen als het gaat om de toegevoegde waarde. Het gaat dan om chipmachines en machines voor de voedingsmiddelenindustrie, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag.

Metaal en metaalproducten komen als exportproduct op de tweede plek met een toegevoegde waarde van bijna 6 miljard euro. De sierteelt voegt 5,5 miljard euro toe aan de Nederlandse economie.

Ook aardgas, hoogwaardige kunststoffen, vlees, organische chemie, zuivel farmaceutische producten en voedingsbereidingen, zoals babymelkpoeder, zijn belangrijk voor de Nederlandse economie.



Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: di nov 05, 2019 3:43 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 5657
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Misschien eens kijken of zulke machines niet succesvol zijn omdat er een thuismarkt is, waar ze samen met de klanten kunnen worden geperfectioneerd?

Mooi dat het CBS deze machines aanwijst, maar kijk naar waar deze machines worden ingezet! De VVD is bezig om deze mogelijkheden om zeep te helpen, en daarmee ook de grootste belastingbetalers, de bedrijven die wat meer winst maken. Ook zijn ze bezig om bedrijven die mensen aan het werk zetten, het MKB, uit te roeien waardoor mensen straks een uitkering nodig hebben.

Hardwerkende nederlanders die nu menen dat de VVD ergens goed voor is, let op: die uitkering zal straks heel laag zijn want er zullen heel veel aanvragen komen. Vele varkens maken de spoeling dun.

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: di nov 05, 2019 3:51 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 5657
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Over de wijze waarop de VVD zich in de politiek uit, staat vandaag een interessante column van Wouter de Winter, in De Telegraaf. De VVD weet het altijd zo te draaien dat de VVD-kiezer aan het einde van het verhaal zijn zin niet krijgt.

U begrijpt wel dat rechtse strategen niet wakker zullen liggen van een snelheidsverlaging an sich! Maar wel van het verlies van banen en van economische groei wat het resultaat is van dit beleid, een resultaat dat op burgers wordt afgewenteld die hun werk verliezen, hun oudedagsvoorziening zien verdampen.

Dus als de VVD nu eens principieel had gereageerd op het stikstofgedoe, dan had men wellicht de snelheidsverlaging nog een keer kunnen verkopen. Maar niet, nu onvoorstelbaar grote lasten worden opgelegd: https://tpo.nl/2019/11/02/syp-wynia-goe ... aatbeleid/

Voor volksgezondheid is het slecht, het klimaat is niet op de beste manier geholpen, en de burger mag alles betalen. Behalve als hij minstens 75 euro per uur verdient.

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: di nov 05, 2019 7:18 pm 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 19869
Berichten: Intopic
Lies schreef:
Zijn er nog groepen in Nederland die het met elkaar eens zijn over al die goede zaken?

Wrevel binnen de natuurbeweging over stikstofcrisis
https://www.trouw.nl/nieuws/wrevel-binn ... ~b5f08c82/

Door een lakse houding van Natuurmonumenten kon de stikstofcrisis ontstaan, zegt milieugroep Mob, die het Pas succesvol aanvocht.
(…)

Wösten verwachtte steun in zijn strijd tegen de ‘krankzinnig ingewikkelde’ stikstofregels. “Dat hoefde niet in de frontlinie.” Mob vroeg ondersteunde hulp, maar het bestuur van Natuurmonumenten gaf geen thuis. We zijn ‘constructief kritisch’, kreeg de burgergroep daar te horen. Wösten: “Anders gezegd: daar hadden we helemaal niets aan.” De advocaat is fel. Het zit hem hoog, dat Mob als kleine club de stikstofregels van tafel moest vegen. “Natuurmonumenten is cruciaal in het stikstofdebat, maar heeft gezwegen.” Geen wonder, zegt Wösten, dat in de Tweede Kamer nauwelijks bellen rinkelden over de stikstofregels, en fracties nu doen alsof de impasse uit de lucht komt vallen. Wösten oogst een daverend applaus, in de zaal vol doorgewinterde natuurbeschermers.

Anneklaar Wijnants van Natuurmonumenten, bestuurlijk adviseur in Zuid-Holland, staat op. Ze heeft het verhaal, doorspekt met kritiek aan het adres van haar organisatie, aangehoord. Ze wil graag reageren. “Misschien is Natuurmonumenten inderdaad een beetje stil geweest”, zegt Wijnants. De suggestie van Wöste dat haar organisatie het Pas steunde in ruil voor ontwikkelingsgeld, wijst ze van de hand.



Ondertussen ploetert de rest van Nederland nog een beetje door, voor de kop er helemaal af gaat en de innovatie ook de deur uit vliegt:

Nederlandse economie verdient het meest aan export van machines
https://www.nu.nl/economie/6008895/nede ... hines.html

Nederland verdient het meest aan machines en machineonderdelen als het gaat om de toegevoegde waarde. Het gaat dan om chipmachines en machines voor de voedingsmiddelenindustrie, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag.

Metaal en metaalproducten komen als exportproduct op de tweede plek met een toegevoegde waarde van bijna 6 miljard euro. De sierteelt voegt 5,5 miljard euro toe aan de Nederlandse economie.

Ook aardgas, hoogwaardige kunststoffen, vlees, organische chemie, zuivel farmaceutische producten en voedingsbereidingen, zoals babymelkpoeder, zijn belangrijk voor de Nederlandse economie.



Knap hoe je ook dit positieve nieuws over de economische bedrijvigheid nog in een zeurderige klaagzang weet te veranderen. :ok:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: di nov 05, 2019 9:09 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 17331
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Met een vliegveld op de Noordzee zijn er maar weinig problemen.
Een aantal vliegtuigen wordt al zo geconstrueerd dat ze bij een noodlanding in zee of op andere water blijven drijven.
Dat is natuurlijk al helemaal perfect.
Zo'n vliegveld moet wel een flink eind uit de kust om de strandrecreatie niet nadelig te beïnvloeden.
Technisch is dit allemaal vrij gemakkelijk mogelijk.
Men kan tevens van grondmechanica gebruik maken door zwavelzuur in de kalkbodem te spuiten waarna de bodem vanzelf omhoog komt.
"t Liefst een meter of tien boven zeeniveau uit om te voorkomen dat het vliegveld binnen de kortste keren onbruikbaar wordt vanwege de verwachte zeespiegelstijging.
Je vergeet de wind. Op zee waait het een stuk harder dan in het binnenland.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: di nov 05, 2019 9:33 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 52664
Berichten: Intopic
Misschien moeten we de 11,4 miljard euro subsidie naar de grote energieboeren voor biomassaverbranden, steken in de verdere ontwikkeling van teleportatie. Daar schijnen ze aardige vorderingen in te maken.


Het – over kleine afstand – teleporteren van atomen behoort al tot de mogelijkheden. Wanneer zijn we zover dat we ook mensen kunnen teleporteren?




https://www.scientias.nl/teleporteren-teleportatie/


Natuurlijk niet alleen handig voor interstellair rijzen, maar ook van Schiphol naar Heathrow.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Google [Bot], kwaaisteniet, Marcel, P-G en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling