Het is nu ma okt 14, 2019 12:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: za sep 21, 2019 10:00 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
@ Biertje.
Tja, men kan de vliegtuigen beter gewoon over jouw flat heen laten vliegen. Dat is waar.
Maar alle andere bewoners van de omgeving van Schiphol zullen er vrijwel altijd anders over denken.
Het is niet alleen erg hinderlijk, geluidshinder, smerige luchthinder etc,, voor omwonenden, maar ook nog eens gevaarlijk; gevaarlijk voor de gezondheid van de mensen en gevaarlijk vanwege een vliegtuig crash. Volgens de bekende wet van Murphy zullen er altijd wel weer eens vliegtuigen uit de lucht vallen, met alle gevolgen van dien.
Ten eerste woon ik niet in een flat maar wel in een aanvliegroute en ten tweede is het bespottelijk wat jij er uit kraamt namens een milieupartij. En vliegen blijft altijd gevaarlijk en ook met een luchthaven in zee kunnen vliegtuigen uit de lucht vallen. Onzin dus.

Ik ben geen woordvoerder van een milieupartij. Alles wat ik uitkraam doe ik geheel namens mezelf.
En je weet natuurlijk best dat vliegtuigen niet in zee vallen, want daar wonen geen mensen, daar zijn geen gebouwen en infrastructuur die onze economie overeind houden en andere zaken. Daar treffen ze hoogstens een paar vissen en de visserij mee. Nou dat wil toch geen enkel vliegtuig.
Je zit nog steeds met een probleem als de vliegtuigen in nood zijn en kunnen landen op vliegveld in de Markerwaard, over het IJsselmeer moeten vliegen maar onderweg toch brandstof moeten dumpen maar niet in het IJsselmeer. Waar dan wel?

Laatst bijgewerkt door Biertje op za sep 21, 2019 10:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: za sep 21, 2019 10:03 pm 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:
Ten eerste woon ik niet in een flat maar wel in een aanvliegroute en ten tweede is het bespottelijk wat jij er uit kraamt namens een milieupartij. En vliegen blijft altijd gevaarlijk en ook met een luchthaven in zee kunnen vliegtuigen uit de lucht vallen. Onzin dus.

Ik ben geen woordvoerder van een milieupartij. Alles wat ik uitkraam doe ik geheel namens mezelf.
En je weet natuurlijk best dat vliegtuigen niet in zee vallen, want daar wonen geen mensen, daar zijn geen gebouwen en infrastructuur die onze economie overeind houden en andere zaken. Daar treffen ze hoogstens een paar vissen en de visserij mee. Nou dat wil toch geen enkel vliegtuig.
Je zit nog steeds met een probleem als de vliegtuigen in nood zijn en kunnen landen op vliegveld in de Markerwaard, over het IJsselmeer moeten vliegen maar onderweg toch brandstof moeten dumpen maar niet in het IJsselmeer.
j

Er wordt nauwelijks nog brandstof gedumpt, dat is zonde-geld.

Eventuele overtollige brandstof wordt gedumpt boven de oceaan en of je dan naar Schiphol of naar Lelystad vliegt, maakt niet veel meer uit.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: za sep 21, 2019 10:14 pm 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:

Je zit nog steeds met een probleem als de vliegtuigen in nood zijn en kunnen landen op vliegveld in de Markerwaard, over het IJsselmeer moeten vliegen maar onderweg toch brandstof moeten dumpen maar niet in het IJsselmeer.
j

Eventuele overtollige brandstof wordt gedumpt boven de oceaan en of je dan naar Schiphol of naar Lelystad vliegt, maakt niet veel meer uit.
Als een toestel in nood zit en moet landen moet er brandstof gedumpt worden. Veiligheid gaat voor alles en kan niet in het IJsselmeer gedumpt worden want daar wordt drinkwater van gemaakt. Waar dan wel? De Noordzee is minder bezwaarlijk

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: za sep 21, 2019 10:50 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:
j

Als een toestel in nood zit en moet landen moet er brandstof gedumpt worden. Veiligheid gaat voor alles en kan niet in het IJsselmeer gedumpt worden want daar wordt drinkwater van gemaakt. Waar dan wel? De Noordzee is minder bezwaarlijk

Prima oplossing igv. nood, ja.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2019 2:46 pm 
lid

Met een vliegveld op de Noordzee zijn er maar weinig problemen.
Een aantal vliegtuigen wordt al zo geconstrueerd dat ze bij een noodlanding in zee of op andere water blijven drijven.
Dat is natuurlijk al helemaal perfect.
Zo'n vliegveld moet wel een flink eind uit de kust om de strandrecreatie niet nadelig te beïnvloeden.
Technisch is dit allemaal vrij gemakkelijk mogelijk.
Men kan tevens van grondmechanica gebruik maken door zwavelzuur in de kalkbodem te spuiten waarna de bodem vanzelf omhoog komt.
"t Liefst een meter of tien boven zeeniveau uit om te voorkomen dat het vliegveld binnen de kortste keren onbruikbaar wordt vanwege de verwachte zeespiegelstijging.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2019 8:30 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Met een vliegveld op de Noordzee zijn er maar weinig problemen.
Een aantal vliegtuigen wordt al zo geconstrueerd dat ze bij een noodlanding in zee of op andere water blijven drijven.
Dat is natuurlijk al helemaal perfect.
Zo'n vliegveld moet wel een flink eind uit de kust om de strandrecreatie niet nadelig te beïnvloeden.
Technisch is dit allemaal vrij gemakkelijk mogelijk.
Men kan tevens van grondmechanica gebruik maken door zwavelzuur in de kalkbodem te spuiten waarna de bodem vanzelf omhoog komt.
"t Liefst een meter of tien boven zeeniveau uit om te voorkomen dat het vliegveld binnen de kortste keren onbruikbaar wordt vanwege de verwachte zeespiegelstijging.
10 meter boven zeeniveau lijkt mij al te laag. Het meest gekke is dat jij voor de duurste oplossing kiest en het vliegveld circa 50-60 km van de kust afligt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]