Het is nu ma okt 14, 2019 12:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 9:29 pm 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:
Een vliegveld in zee is megalomane waanzin en nog meer druk voor de al veel-te-volle Randstad.
Het zou ook veel te kwetsbaar zijn en bovendien niet duurzaam.

Rijdt iemand van jullie wel eens over de A6, tussen Lelystad en Emmeloord ? Ruimte zat voor twee vliegvelden...

Breidt ook Eindhoven Airport uit. Ontsluit en gebruik de rest van NL nu eens, ipv. dat te laten leeglopen en vergrijzen !

Eindhoven uitbreiden met een extra baan kan niet want te weinig ruimte. En je zit met de Luchtmacht

Kan niet, wil niet.... :blabla:
Kijk eens op Google maps wie er gelijk heeft?

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 9:43 pm 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ten eerste hoorde ik dat er een initiatief is om alle regeringsplannen naast een soortement generatiemeetlat te leggen. Hiermee zou voorkomen moeten worden dat de lasten nu en in de toekomst teveel bij één of enkele generaties komen te liggen. Dat is prima, want nu zijn, c.q. worden de lasten wel erg eenzijdig bij de jongere generatie gelegd.
Een goede zaak dus.

Verder hoorde ik van minister van Nieuwenhuizen dat ze wel wat geld zou willen investeren in een gedegen onderzoek naar een nationaal vliegveld in de Noordzee. Dat is een opmerkelijke, positieve doorbraak. Eerder hoorde ik alleen maar bezwaren.
Niets zou mooier zijn dan dat we eindelijk dat vliegveld op een eiland in de Noordzee zouden gaan bouwen.
Een prima plan dus dat instemming en ondersteuning behoeft.

En dan wordt er eindelijk ook op tal van andere zaken geld geïnvesteerd in ernstige tekorten in de samenleving o.a. ten laste van het begrotingsoverschot. Dat is misschien wel in strijd met de Zalmnorm, die bepaalt dat het begrotingsoverschot in de staatsschuldvermindering gestoken moet worden, maar in deze situatie kan er wel degelijk een deel op verantwoorde wijze in de tekorten van de samenleving geïnvesteerd worden. Een prima zaak dus.

Natuurlijk zal er ook geld gestoken moeten worden in de ontwikkeling van 'veilige' en 'schone' kernenergie op basis van thorium. Dat ontwikkelingsplan moet zeer ernstig versneld worden en binnen tien jaar zullen dergelijke centrales gebouwd moeten kunnen worden. Anders komen ze eenvoudig te laat.

Eens Kwaaisteniet. Een ambitieuze begroting. Ik ben ook benieuwd naar het fonds en hoe dat zich gaat uitspelen. Anyway, dit worden makkelijke algemene beschouwingen, omdat de oppositie niet echt argumenten heeft om zinniger voorstellen voor te stellen.

Hm... er is allang een tegenbegroting ingediend, doorgerekend en wel.
Zeker, dat is traditie hè. Maar vind je die tegenbegroting nou echt zoveel afwijken van de regeringsbegroting?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 9:45 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
@ Biertje.
Tja, men kan de vliegtuigen beter gewoon over jouw flat heen laten vliegen. Dat is waar.
Maar alle andere bewoners van de omgeving van Schiphol zullen er vrijwel altijd anders over denken.
Het is niet alleen erg hinderlijk, geluidshinder, smerige luchthinder etc,, voor omwonenden, maar ook nog eens gevaarlijk; gevaarlijk voor de gezondheid van de mensen en gevaarlijk vanwege een vliegtuig crash. Volgens de bekende wet van Murphy zullen er altijd wel weer eens vliegtuigen uit de lucht vallen, met alle gevolgen van dien.

Schiphol ligt er al een poosje dus de meeste mensen wisten allang waar ze (gingen) wonen en waar ze aan begonnen.
De discussie is oneindig: ja er wordt meer gevlogen, nee de vliegtuigen worden steeds stiller.

Laten we het erover eens zijn dat Schiphol op maximale capaciteit zit en we een alternatief nodig hebben....

M.i. moeten we dat zoeken op land en de bijkomende voordelen benutten om de nadelen te compenseren.
Een vliegveld op zee is als gezegd geen slimme noch duurzame oplossing. Waanzin.

Het idee van Raya om het spoor goedkoper en beter te maken, incl. autotreinen, lijkt me zeker het onderzoeken waard.
Electrische auto's laden op de trein, briljant !

(En dan inderdaad snel die investeringen in kern- / thorium-energie om dat alles mogelijk te (blijven) maken.)

Laatst bijgewerkt door HvR op wo sep 18, 2019 9:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 9:50 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:

Eindhoven uitbreiden met een extra baan kan niet want te weinig ruimte. En je zit met de Luchtmacht

Ruimte zat ten noord-westen, met die weilanden, het bos en een paar gehuchten.

Die paar bewoners en het verdwaalde zeldzame dier aldaar worden gecompenseerd.

De algehele spreiding, ontwikkeling van activiteiten en betrekken van het achterland zou NL als geheel goed doen.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 9:53 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
@ Biertje.
Tja, men kan de vliegtuigen beter gewoon over jouw flat heen laten vliegen. Dat is waar.
Maar alle andere bewoners van de omgeving van Schiphol zullen er vrijwel altijd anders over denken.
Het is niet alleen erg hinderlijk, geluidshinder, smerige luchthinder etc,, voor omwonenden, maar ook nog eens gevaarlijk; gevaarlijk voor de gezondheid van de mensen en gevaarlijk vanwege een vliegtuig crash. Volgens de bekende wet van Murphy zullen er altijd wel weer eens vliegtuigen uit de lucht vallen, met alle gevolgen van dien.
Ten eerste woon ik niet in een flat maar wel in een aanvliegroute en ten tweede is het bespottelijk wat jij er uit kraamt namens een milieupartij. En vliegen blijft altijd gevaarlijk en ook met een luchthaven in zee kunnen vliegtuigen uit de lucht vallen. Onzin dus.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 9:54 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik verneem een paar goede zaken van regeringszijde.

Mja prima troonrede.. we gaan eindelijk multinationals belasten en iedereen ziet de noodzaak van klimaatbeleid en duurzaamheid. We want more. Investeren in onderwijs.. hogere lonen in de zorg..

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 10:00 pm 
lid

Op dit moment kost een internationale vliegreis naar Berlijn ongeveer net zo duur als met de trein.
Met het vliegtuig ben je er in anderhalf uur en met de trein ben je meer dan 6 uur onderweg.
Met de bus ben je ruim 12 uur onderweg. maar deze is wel aanzienlijk goedkoper.
Met de auto doe je er ongeveer 6 uur over en moet je met name de benzine rekenen. Voor een wat groter gezelschap is dat het goedkoopst.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 10:00 pm 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:

De algehele spreiding, ontwikkeling van activiteiten en betrekken van het achterland zou NL als geheel goed doen.
Bij westenwind en oostenwind wordt het niet leuk voor de Eindhovenaren

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 10:11 pm 
lid

Einstein schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ik verneem een paar goede zaken van regeringszijde.

Mja prima troonrede.. we gaan eindelijk multinationals belasten en iedereen ziet de noodzaak van klimaatbeleid en duurzaamheid. We want more. Investeren in onderwijs.. hogere lonen in de zorg..

Jeetje, wanneer heb ik dat eerder gehoord allemaal ? Even zien hoor...

Pffft, wat een obligaat verhaal. Gelooft iemand dit nog ? Echt ? :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 10:14 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:

Hey, de lusten van de Randstad ? Dan ook de lasten.

We willen allemaal graag ons huidige welvaartsniveau (minimaal) behouden. Toch ?

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 10:33 pm 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:

Welk welvaartsniveau/ Immers, méér uren werken loont niet. Wiebes scheldt op al die partimers maar aangetoond is dat méér ure maken niet echt loont.

We willen allemaal graag ons huidige welvaartsniveau (minimaal) behouden. Toch ?

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 10:42 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:

Welk welvaartsniveau/ Immers, méér uren werken loont niet. Wiebes scheldt op al die partimers maar aangetoond is dat méér ure maken niet echt loont.

Blijf eens bij het onderwerp ipv weer een zijweg in te slaan (en leer quoten) svp.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 10:45 pm 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:

Blijf eens bij het onderwerp ipv weer een zijweg in te slaan (en leer quoten) svp.
Ik sla geen zijspoor in, De welvaart neemt af en niet toe en met nog meer vliegtuigen redt je dat ook niet. De welvaart begint bij de burger. Ga eens wat lessen economie nemen.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 10:49 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:

Ik sla geen zijspoor in, De welvaart neemt af en niet toe en met nog meer vliegtuigen redt je dat ook niet. De welvaart begint bij de burger. Ga eens wat lessen economie nemen.

Dat heb ik dan ook nergens gesteld, je bent slechts aan het invullen in de jouw bekende patronen.

Ik snap economie vrij goed - neem jij anders (ook) lees-lessen.... :)

Op deze rommelige wijze heeft een discussie niet veel zin dus ik laat het er even bij voor nu.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: do sep 19, 2019 8:47 am 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:

Dat heb ik dan ook nergens gesteld, je bent slechts aan het invullen in de jouw bekende patronen.

Ik snap economie vrij goed - neem jij anders (ook) lees-lessen.... :)

Op deze rommelige wijze heeft een discussie niet veel zin dus ik laat het er even bij voor nu.
De vraag is simpel: profiteert alle burgers en met name de middeninkomens volop van dat investeringsfonds en worden daar dingen mee gedaan waar de burger echt van profiteert, en gaat het met. de burger volgend jaar echt beter?

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: do sep 19, 2019 9:46 am 
lid

Ik vrees dat het vooral de grote bedrijven zijn, die er hoge subsidies mee krijgen voor ontwikkelingen waar zij vervolgens flinke winst mee kunnen maken. En de gewone burgers die lening van het rijk moeten afbetalen.

En vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken. Ook niet als hij een lammetjeskleed heeft aangetrokken. Neoliberalen blijven neoliberalen.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: do sep 19, 2019 10:04 am 
lid

Ik begrijp dat de lage inkomens er niet beter van worden vanwege de kleine hoeveelheid euro's die zij met een lager belastingtarief ontvangen. Die zijn al meteen uitgegeven aan hogere lasten, duurdere boodschappen, e.d.
Er zal een beter verdeelsysteem bedacht moeten worden, wil men hen ook laten profiteren van de opgekrikte economie.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: do sep 19, 2019 10:35 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Op dit moment kost een internationale vliegreis naar Berlijn ongeveer net zo duur als met de trein.
Met het vliegtuig ben je er in anderhalf uur en met de trein ben je meer dan 6 uur onderweg.
Met de auto doe je er ongeveer 6 uur over en moet je met name de benzine rekenen. Voor een wat groter gezelschap is dat het goedkoopst.
Ik vind het zo fijn al die vergezichten die mij ook niet overslaan in mijn gehucht. Iedere keer ben ik weer verbaasd wat er nu weer gaat gebeuren, of wordt opgelost. Nog even door ploeteren en we hebben Berlijn dichter bij huis, sterker nog we zijn Berlijn.

Rob Jetten: "In 2050 is Nederland wat het hoort te zijn. Berlijn aan de Rijn. Divers, open, dynamisch, tolerant, energiek en vrij. Een land waar hijskranen de wolken doorboren. Een land met kansen, huizen en nieuwe zekerheden voor iedereen."

Ik ga nog meer op mijn gezondheid letten, want dit willen we toch meemaken in 2050.....naast de windmolens, hijskranen die de wolken doorboren.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: do sep 19, 2019 10:45 am 
lid

Lies schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ik vind het zo fijn al die vergezichten die mij ook niet overslaan in mijn gehucht. Iedere keer ben ik weer verbaasd wat er nu weer gaat gebeuren, of wordt opgelost. Nog even door ploeteren en we hebben Berlijn dichter bij huis, sterker nog we zijn Berlijn.

Rob Jetten: "In 2050 is Nederland wat het hoort te zijn. Berlijn aan de Rijn. Divers, open, dynamisch, tolerant, energiek en vrij. Een land waar hijskranen de wolken doorboren. Een land met kansen, huizen en nieuwe zekerheden voor iedereen."

Ik ga nog meer op mijn gezondheid letten, want dit willen we toch meemaken in 2050.....naast de windmolens, hijskranen die de wolken doorboren.
Je ziet een mooie overeenkomst in de verhalen van politici: ze beloven iets wat steeds verder weg is in de toekomst en houden absoluut geen rekening met wat er mogelijk tussentijds kan gebeuren.

Een simpele kostenbesparing voor de huishoudens zijn natuurlijk de schooluitjes. Waarom moet iemand in VWO 4 naar het buitenland en mogen de ouders 850 euri ophoesten?
Het ontbreekt die scholen aan realiteitsbesef.

https://www.ad.nl/binnenland/december-d ... ~aca35279/

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: za sep 21, 2019 9:54 pm 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
@ Biertje.
Ten eerste woon ik niet in een flat maar wel in een aanvliegroute en ten tweede is het bespottelijk wat jij er uit kraamt namens een milieupartij. En vliegen blijft altijd gevaarlijk en ook met een luchthaven in zee kunnen vliegtuigen uit de lucht vallen. Onzin dus.

Ik ben geen woordvoerder van een milieupartij. Alles wat ik uitkraam doe ik geheel namens mezelf.
En je weet natuurlijk best dat vliegtuigen niet in zee vallen, want daar wonen geen mensen, daar zijn geen gebouwen en infrastructuur die onze economie overeind houden en andere zaken. Daar treffen ze hoogstens een paar vissen en de visserij mee. Nou dat wil toch geen enkel vliegtuig.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]