Het is nu vr aug 14, 2020 7:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 403 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#361  BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2020 9:29 am 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:

Kennelijk zijn parlementariërs onschendbaar.
Het is idioot dat dit nu ook voor boeren blijkt te gelden.

Dat heb je verkeerd begrepen. Een boer die een kop koffie en patatje wilde halen bij een McDonalds werd door een agent onder schot genomen en geboeid afgevoerd.
Terwijl Carola Schouten aanwijsbaar heeft gelogen tegen de boeren en daarmee de demonstraties heeft veroorzaakt. Maar wel vrijuit gaat.

Carola Schouten moest haar werkbezoek afzeggen, omdat ze ernstig werd bedreigd.
Noem je dat nog fatsoen en binnen de rechtstaat?
Nu boeren extremisten zijn geworden, die niet kunnen overleggen om tot een akkoord te komen ,zoals andere sectoren wel doen ,
vraag ik me af, hoe lang kunnen ze nog doorgaan met die privileges en hoe lang krijgen ze nog die miljarden subsidies?
Dat moest Carola Schouten helemaal niet volgens de politie in Zeeland. Maar hoe moet je een discussie voeren met een beroepsgroep die de kop van jut is bij dit stikstofprobleem, het bedrog, waardoor je de gesprekspartner niet meer recht in de ogen durft te kijken?

Profiel  

Bericht nummer:#362  BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2020 9:34 am 
lid

Lies schreef:
Reken mij eens uit wat het stikstofvoordeel is van deze aankoop? Behalve dat de vorige eigenaar het gebak nu al wel achter de kiezen heeft (het bedrijf stond al lang te koop), zie ik geen oplossing bij deze uitruil. De vergunde stikstof van dit voormalige veebedrijf opkopen en weer willen gebruiken, wat is dan die prachtige win-winsituatie? Hoe moet je hier als consument met een CO2 voetafdruk naar kijken, begripvol en het mag wat kosten?

Noord-Holland doet eerste stikstofaankoop
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... tofaankoop

Esther Rommel, gedeputeerde Natuur en Landschap: “Dit is precies wat ik al tijden voor ogen heb: een prachtige win-winsituatie die zowel de stikstofneerslag vermindert, als de natuur versterkt en verloedering van het landschap tegengaat. Daarnaast is het een vrijwillige verkoop en dus niet gedwongen. Het bedrijf stond al lang te koop.”

Het totaal aantal stikstof dat de provincie met deze gronden aankoopt is 2 mol. Ter illustratie, projecten die momenteel een vergunning willen aanvragen, mogen niet meer dan 0.005 mol neerslaan op de natuur om vergunningvrij te starten. Veel woningbouwprojecten halen die norm net niet, waardoor ze extra stikstofruimte nodig hebben.

Tien keer je hond uitlaten en het aantal mol is weer verdwenen.

Profiel  

Bericht nummer:#363  BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2020 9:36 am 
lid

Raya schreef:
Lies schreef:
Enzo501 schreef:

Onder schot genomen zelfs. Heb je een bron zodat we de context van dit incident kunnen bepalen?
Iets zelf bepalen kunnen we tegenwoordig alleen als we er zelf bij aanwezig zouden kunnen zijn. De berichtgeving is soms zo over de top, waarbij ik denk wat is de bedoeling, wie z'n agenda moet worden uitgevoerd, hoe wil men dat een samenleving reageert.

Waar Raya naar verwijst is dit bericht van RTL:

Agent trekt pistool bij aanhouding demonstrerende boer
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... itie-agent

Omdat ik gewend ben aan tractoren in mijn omgeving kreeg ik bij de foto al argwaan, en ook het gevoel hoe durf je een agent zo als een sukkel neer te zetten, want net als bij de boeren is bij die beroepsgroep de frustratie inmiddels ook groot.

Wat je ziet is een agent die z'n pistool richt op een lege cabine en een boer er naast die op z'n mobiel staat te koekeloeren. Spannend hoor!!

Alle berichtgevingen een beetje volgend denk ik dat het beter is dat de maatschappij meer verandert dan de landbouw.

RTL heeft twee versies van die foto op twitter gezet, waarbij heel duidelijk is gefotoshopt.
En niemand die zich afvraagt waarom.

Profiel  

Bericht nummer:#364  BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2020 9:42 am 
lid

Lies schreef:
Lies schreef:
Reken mij eens uit wat het stikstofvoordeel is van deze aankoop? Behalve dat de vorige eigenaar het gebak nu al wel achter de kiezen heeft (het bedrijf stond al lang te koop), zie ik geen oplossing bij deze uitruil. De vergunde stikstof van dit voormalige veebedrijf opkopen en weer willen gebruiken, wat is dan die prachtige win-winsituatie? Hoe moet je hier als consument met een CO2 voetafdruk naar kijken, begripvol en het mag wat kosten?

Esther Rommel, gedeputeerde Natuur en Landschap: “Dit is precies wat ik al tijden voor ogen heb: een prachtige win-winsituatie die zowel de stikstofneerslag vermindert, als de natuur versterkt en verloedering van het landschap tegengaat. Daarnaast is het een vrijwillige verkoop en dus niet gedwongen. Het bedrijf stond al lang te koop.”

Het totaal aantal stikstof dat de provincie met deze gronden aankoopt is 2 mol. Ter illustratie, projecten die momenteel een vergunning willen aanvragen, mogen niet meer dan 0.005 mol neerslaan op de natuur om vergunningvrij te starten. Veel woningbouwprojecten halen die norm net niet, waardoor ze extra stikstofruimte nodig hebben.

Dat niet alleen, maar ik snap de focus op de agrarische sector niet zo. Nederland is altijd al een land geweest van vee, koeien in de wei en varkens op het veld, en die beesten doen hun behoefte en laten af en toe een wind en laten af en toe een boer. Wat dat betreft zijn het net mensen.

Wat ERBIJ is gekomen is een enorm aantal vervuilende bedrijven en een ENORM aantal auto's op de weg. En veel mensen zijn dusdanig verslaafd aan hun auto dat ze die voor elke 10 meter die ze moeten afleggen, starten. Als ik alleen in mijn eigen omgeving al kijk hoe veel mensen in de auto stappen voor kippeneindjes die ook makkelijk te voet of met de fiets zouden kunnen worden afgelegd... Een kennis van me woont vrijwel tegenover het winkelcentrum, vanuit haar woonkamerraam kan je het zien. Onlangs waren we daar op bezoek en ze had een pak melk nodig. Serieus, die stapte in de auto om naar de winkel te rijden. Als we ál die onnodige korte autoritten eens zouden beperken, ik denk dat daar enorme winst in zit.

Profiel  

Bericht nummer:#365  BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2020 10:09 am 
lid

PeterJKH schreef:
Lies schreef:
Lies schreef:

Dat niet alleen, maar ik snap de focus op de agrarische sector niet zo. Nederland is altijd al een land geweest van vee, koeien in de wei en varkens op het veld, en die beesten doen hun behoefte en laten af en toe een wind en laten af en toe een boer. Wat dat betreft zijn het net mensen.

Wat ERBIJ is gekomen is een enorm aantal vervuilende bedrijven en een ENORM aantal auto's op de weg. En veel mensen zijn dusdanig verslaafd aan hun auto dat ze die voor elke 10 meter die ze moeten afleggen, starten. Als ik alleen in mijn eigen omgeving al kijk hoe veel mensen in de auto stappen voor kippeneindjes die ook makkelijk te voet of met de fiets zouden kunnen worden afgelegd... Een kennis van me woont vrijwel tegenover het winkelcentrum, vanuit haar woonkamerraam kan je het zien. Onlangs waren we daar op bezoek en ze had een pak melk nodig. Serieus, die stapte in de auto om naar de winkel te rijden. Als we ál die onnodige korte autoritten eens zouden beperken, ik denk dat daar enorme winst in zit.
Ik snap het wel, grond is in dit landje schaars willen we alle wensen vervullen en zorgen dat we de groeiende bevolking een dak boven het hoofd kunnen geven. Daarom heeft men ingezet voor een Ot en Sien landbouw en worden we net als bij medicijnen en mondkapjes volledig afhankelijk van voedselimport.

'Het voelt alsof je er als boer niet meer toe doet'
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/213935/H ... r-toe-doet

De landbouw wordt steeds verder de hoek in gedrukt. Letterlijk en figuurlijk. Tussen 1980 en 2018 nam het areaal landbouwgrond met ongeveer 250.000 hectare af. Een oppervlakte zo groot als de provincie Drenthe. Landbouwgronden worden opgeslokt door woningbouw, industrie, wegen, energieproductie, nieuwe natuur en recreatie.

Jaarlijks wordt er zo'n 3.000 hectare landbouwgrond omgezet in woningbouw. Dit alleen al betekent dat jaarlijks ruim 100 boeren vanwege woningbouw het veld moeten ruimen. Geen wonder dat de biodiversiteit achteruit gaat.

Weliswaar is nog steeds ruim 60 procent van het grondareaal in handen van agrariërs, de druk op ruimte in Nederland blijft onverminderd doorgaan. Logisch dus dat er hiervoor meestal naar de landbouw wordt gekeken. De vraag is of dit erg is en hoe erg dit is.

Bij je voorbeeld hierboven van een pak melk moet ik denken aan de melkoorlogen uit het verleden, zag je consumenten ruzie maken om pakken melk en uiteindelijk staren naar lege schappen.

Profiel  

Bericht nummer:#366  BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2020 12:51 pm 
lid

Wat ERBIJ gekomen is, is een veel te groot aantal mensen die ook nog eens meer verbruiken per kop met al hun moderne toys.

De wal zal het schip ergens moeten keren want dit kan zo niet voortduren....

Profiel  

Bericht nummer:#367  BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2020 7:09 pm 
lid

HvR schreef:
Wat ERBIJ gekomen is, is een veel te groot aantal mensen die ook nog eens meer verbruiken per kop met al hun moderne toys.

Met name de verslaving aan mobiele telefoons. Ik verbaas me daar werkelijk dagelijks over Mensen op straat die constant dat ding in hun handen hebben en er elke minuut op moeten kijken blijkbaar. Of mensen op de fiets die voor me staan als het verkeerslicht rood is en die dan haastig tijdens het wachten voor het verkeerslicht, dat mobieltje uit hun zak wurmen om toch maar weer even op dat ding te kijken. Op kantoor zie ik het ook. Het schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn je persoonlijke telefoon naast je toetsenbord te leggen en daar elke 5 minuten "iets" mee te doen. Of dat ding geeft een geluidje af en direct wordt het werk neergelegd om op die telefoon te kijken. Want tja, je zal toch zomaar het laatste facebook-bericht van dat voormalige klasgenootje hebben gemist...

Dat ik dat allemaal niet snap, is misschien omdat ik zelf geen mobiele telefoon heb. Ja, ik weet het, ik ben een dinosaurus. Maar ik zou niet weten waar ik zo'n ding voor nodig heb. Ik heb thuis telefoon, en op kantoor ook telefoon. Mensen die me voor iets belangrijks moeten bereiken, weten me te vinden. En ben ik toevallig onderweg van huis naar werk of omgekeerd (15 minuten fietsen), ja, jammer dan, dan ben ik even onbereikbaar. Dan proberen ze het nog maar een keer als het echt belangrijk is.

Profiel  

Bericht nummer:#368  BerichtGeplaatst: di jul 14, 2020 9:34 am 
lid

HvR schreef:

Ik plaats onderstaand artikel hier, maar je kan het bij meerdere onderwerpen plaatsen....bedrog en opstanden.

Boerenbedrog: De Randstad gebruikt Natura 2000 om het platteland te heroveren
https://koningswegmagazine.wordpress.co ... heroveren/

Waarom de Randstad zichzelf zo aan het verarmen is en de voedselproducerende concurrenten ons goud op een presenteerblaadje aanbieden, valt niet te begrijpen, tenzij het doodgewoon de hebzucht is. Boeren brodeloos maken zal ze wel leren zo veel Nederlandse gronden in bezit te houden voor de voedselproductie. Inderdaad, de geografische behoeften van de Randstad moeten bevredigd worden. Ze zijn er namelijk verzot op stikstofvulkanen, snelwegen, spoorlijnen, groteske bouwwerken, luchthavens, bedrijfsterreinen, pretparken, no-go area, kruitdampen van criminele afrekeningen en nepnatuur. Met nog meer grondgebied nog meer massa-immigratie, want ook daar is de Randstad verzot op om te tonen dat het werkelijk deugt.

Maar boeren laten zich niet zomaar verschalken. Het is waarschijnlijk het enige volksdeel dat nog de Oudhollandse pioniersgeest bezit die Nederland ooit naar de top van wereldfaam bracht. Toen in 1672 een gezamenlijk Engels-Franse inval de Republiek op de knieën probeerde te krijgen

Maar boeren laten zich niet zomaar verschalken. Het is waarschijnlijk het enige volksdeel dat nog de Oudhollandse pioniersgeest bezit die Nederland ooit naar de top van wereldfaam bracht. Toen in 1672 een gezamenlijk Engels-Franse inval de Republiek op de knieën probeerde te krijgen in wat toen het rampjaar genoemd werd en het volk redeloos, de regering radeloos en het land reddeloos leek, weerstonden onze dappere vloothelden (inmiddels door de Randstad moreel in de ban gedaan) de overmacht en werd ons land niet opnieuw door vreemde machten gekoloniseerd.

In een tijdperk waarin onze historische helden afgevoerd worden naar de papierversnipperaar van de geschiedenis, kon men niet verhinderen dat boze boeren met hun trekkers het centrum van de macht innamen. Het platteland zal daarom niet in de Randstedelijke Kliko verdwijnen maar de rug kaarsrecht houden en met eeltige handen het plattelandsterritorium verdedigen.

Nu blijkt dat niet alleen de boeren maar de rest van Nederland aan de leiband moet, zullen de ogen werkelijk opengaan. De alsmaar toenemende antiboer retoriek is net als stikstof een grensoverschrijdend fenomeen. In vooral de westelijke en dus rijkere EU-landen voert de stad een haatcampagne tegen de boeren en het plattelandsleven. En zie, het gevolg is dat het boerenprotest nu ook grensoverschrijdend wordt. De eerste signalen hiervan klinken al in België en Duitsland. Allemaal veel later dan in Groot-Brittannië, waar in 1998 het platteland een middelvinger opstak tegen de grootstedelijke bemoei- en hebzucht. Maar liever te laat dan nooit, zeiden de blokkeerfriezen, die besloten hun eigen kinderfeest van Randstedelijke bemoeizucht te vrijwaren.

Profiel  

Bericht nummer:#369  BerichtGeplaatst: di jul 14, 2020 11:00 am 
lid

Lies schreef:
HvR schreef:

Nu blijkt dat niet alleen de boeren maar de rest van Nederland aan de leiband moet, zullen de ogen werkelijk opengaan. De alsmaar toenemende antiboer retoriek is net als stikstof een grensoverschrijdend fenomeen. In vooral de westelijke en dus rijkere EU-landen voert de stad een haatcampagne tegen de boeren en het plattelandsleven. En zie, het gevolg is dat het boerenprotest nu ook grensoverschrijdend wordt. De eerste signalen hiervan klinken al in België en Duitsland. Allemaal veel later dan in Groot-Brittannië, waar in 1998 het platteland een middelvinger opstak tegen de grootstedelijke bemoei- en hebzucht. Maar liever te laat dan nooit, zeiden de blokkeerfriezen, die besloten hun eigen kinderfeest van Randstedelijke bemoeizucht te vrijwaren.[/citaat]

Voor de zoveelste keer.
Het zijn de boeren, die vele jaren lang miljarden subsidie hebben gekregen via de EU.
Het zijn de boeren, die al jaren vele privileges hebben in Nederland ,zoals o.a eigen scholen.
We betalen voor de boeren voor een TV programma om ze aan een vrouw te helpen.
En nog steeds blijven de boeren klagen.
Vind je het gek, dat veel mensen in de stad en op het platte land hier schoon genoeg van hebben.
Boeren klagen terecht over te lage prijzen en daar zal iedereen mee eens zijn.
Laten ze een vuist maken naar de supermarkten en geen minister bedreigen.

Profiel  

Bericht nummer:#370  BerichtGeplaatst: di jul 14, 2020 11:45 am 
lid

'veel mensen'

Profiel  

Bericht nummer:#371  BerichtGeplaatst: di jul 14, 2020 12:18 pm 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
HvR schreef:

Nu blijkt dat niet alleen de boeren maar de rest van Nederland aan de leiband moet, zullen de ogen werkelijk opengaan. De alsmaar toenemende antiboer retoriek is net als stikstof een grensoverschrijdend fenomeen. In vooral de westelijke en dus rijkere EU-landen voert de stad een haatcampagne tegen de boeren en het plattelandsleven. En zie, het gevolg is dat het boerenprotest nu ook grensoverschrijdend wordt. De eerste signalen hiervan klinken al in België en Duitsland. Allemaal veel later dan in Groot-Brittannië, waar in 1998 het platteland een middelvinger opstak tegen de grootstedelijke bemoei- en hebzucht. Maar liever te laat dan nooit, zeiden de blokkeerfriezen, die besloten hun eigen kinderfeest van Randstedelijke bemoeizucht te vrijwaren.[/citaat]

Voor de zoveelste keer.
Het zijn de boeren, die vele jaren lang miljarden subsidie hebben gekregen via de EU.
Het zijn de boeren, die al jaren vele privileges hebben in Nederland ,zoals o.a eigen scholen.
Vind je het gek, dat veel mensen in de stad en op het platte land hier schoon genoeg van hebben.
En ik zie voor de zoveelste keer dat je niets van een bedrijf begrijpt, of het niet wilt begrijpen. Je noemt hier allerlei zaken op waar je als consument van profiteert, terwijl je moet kijken naar de gevolgen van het stikstofgedrocht.

We zien de splinter in het oog van de boer, maar niet de balk in ons eigen oog.

Het zijn ook niet de supermarkten: Waarom demonstrerende boeren volgens deze RUG-hoogleraar bij supermarkten aan het verkeerde adres zijn
https://www.dvhn.nl/groningen/Waarom-de ... %3Famp%3D1

,,De top van Albert Heijn práát met boeren. Dat vind ik heel goed. Je moet door die blokkades heen kijken. Boeren weten ook wel dat dat supermarkten niet de oorzaak zijn van de ellende. De oorzaak zit in Den Haag, bij een starre en stuurse landbouwminister Schouten. Natuurlijk, ze heeft de stikstofuitspraak van de RvS op haar bordje gekregen, maar de vraag is hoe los je dat op? Ik vind haar teveel top-down, te weinig verbindend ook. Ze weet de boeren niet vóór zich te winnen, terwijl de sleutel van de oplossing toch echt bij de boeren zelf ligt. Boeren voelen zich nu niet begrepen, niet gewaardeerd. Ze hebben een wereldprestatie geleverd door de stikstofuitstoot in de afgelopen decennia al met tweederde te verminderen. Welke andere sector heeft hen dat nagedaan? Natuurlijk heeft de landbouw een conflict met de natuur, maar dat heeft de bouw ook, dat hebben burgers ook. En jij, als consument met je iPhone en je auto. Denk je dat die zonder uitstoot zijn geproduceerd? We zien de splinter in het oog van de boer, maar niet de balk in ons eigen oog.

'Je levenswerk glipt door je vingers', boerin en psychologe Anke Wismans snapt boerenacties
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/323 ... erenacties

Profiel  

Bericht nummer:#372  BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2020 1:27 pm 
lid

LInkse vrienden zeiden dat de boeren dikwijls veel geld toegeschoven kregen. Nu, daar gaat het ze helemaal niet om, kennelijk. Hun leven wordt hen straks afgepakt door Hugo de Jonge c.s.

Wel zie je weer eens hoe stom het is om veel geld van een regering aan te nemen. Dan sta je al met de rug tegen de muur en hoeven ze alleen maar te dreigen...

Direct betaald krijgen voor geleverde diensten en producten is echt de allerbeste manier van broodwinning! Zoals de ontvangers van toekomstig basis-inkomen nog wel zullen ervaren.

Heden de boeren, morgen wij: plaats maken voor 1 miljoen NIEUWE migranten.

Profiel  

Bericht nummer:#373  BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2020 3:52 pm 
lid

Rightnow schreef:
LInkse vrienden zeiden dat de boeren dikwijls veel geld toegeschoven kregen. Nu, daar gaat het ze helemaal niet om, kennelijk. Hun leven wordt hen straks afgepakt door Hugo de Jonge c.s.

Wel zie je weer eens hoe stom het is om veel geld van een regering aan te nemen. Dan sta je al met de rug tegen de muur en hoeven ze alleen maar te dreigen...

Direct betaald krijgen voor geleverde diensten en producten is echt de allerbeste manier van broodwinning! Zoals de ontvangers van toekomstig basis-inkomen nog wel zullen ervaren.

Heden de boeren, morgen wij: plaats maken voor 1 miljoen NIEUWE migranten.
Dat 'morgen wij' wordt vergeten, men wordt pas wakker als men net als boerin en psychologe Anke Wismans het jaarinkomen mag inleveren.

Profiel  

Bericht nummer:#374  BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2020 4:32 pm 
lid

List en bedrog.....

Verbreden snelwegen kan ondanks stikstofcrisis doorgaan dankzij 'rekentruc' kabinet
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ver ... c-kabinet/

Profiel  

Bericht nummer:#375  BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2020 5:26 pm 
lid

Allemaal verregaand krom. Hoe reageert men veelal op de absurditeiten uit Den Haag? Soms heb ik een vermoeden hoe mensen er in staan, in kleine dagelijkse gesprekjes.

Je hebt wegkijkers en je hebt fatsoensrakkers en beide clubs lijken er nog alle vertrouwen in te hebben, in de mainstream partijen in Den Haag.

Hoe komen ze in of uit zo'n positie?

Profiel  

Bericht nummer:#376  BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2020 6:07 pm 
lid

Lies schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:

Voor de zoveelste keer.
En ik zie voor de zoveelste keer dat je niets van een bedrijf begrijpt, of het niet wilt begrijpen. Je noemt hier allerlei zaken op waar je als consument van profiteert, terwijl je moet kijken naar de gevolgen van het stikstofgedrocht.

We zien de splinter in het oog van de boer, maar niet de balk in ons eigen oog.

Het zijn ook niet de supermarkten: Waarom demonstrerende boeren volgens deze RUG-hoogleraar bij supermarkten aan het verkeerde adres zijn
https://www.dvhn.nl/groningen/Waarom-de ... %3Famp%3D1

,,De top van Albert Heijn práát met boeren. Dat vind ik heel goed. Je moet door die blokkades heen kijken. Boeren weten ook wel dat dat supermarkten niet de oorzaak zijn van de ellende. De oorzaak zit in Den Haag, bij een starre en stuurse landbouwminister Schouten. Natuurlijk, ze heeft de stikstofuitspraak van de RvS op haar bordje gekregen, maar de vraag is hoe los je dat op? Ik vind haar teveel top-down, te weinig verbindend ook. Ze weet de boeren niet vóór zich te winnen, terwijl de sleutel van de oplossing toch echt bij de boeren zelf ligt. Boeren voelen zich nu niet begrepen, niet gewaardeerd. Ze hebben een wereldprestatie geleverd door de stikstofuitstoot in de afgelopen decennia al met tweederde te verminderen. Welke andere sector heeft hen dat nagedaan? Natuurlijk heeft de landbouw een conflict met de natuur, maar dat heeft de bouw ook, dat hebben burgers ook. En jij, als consument met je iPhone en je auto. Denk je dat die zonder uitstoot zijn geproduceerd? We zien de splinter in het oog van de boer, maar niet de balk in ons eigen oog.

'Je levenswerk glipt door je vingers', boerin en psychologe Anke Wismans snapt boerenacties
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/323 ... erenacties

Jammer data die hoogleraar toch een ernstige fout maakt: een dure gsm zegt natuurlijk al genoeg maar waarom moet de prijs van eten zo laag blijven. Dan kan de overheid de prijzen van wonen en leven fors verhogen . En die stikstofregels komt de politiek uitstekend uit: de prijs van de woning vliegen de pan en de bouw va nieuwe woningen staat en de boer ook . Waarom snappen mensen dat niet?

Profiel  

Bericht nummer:#377  BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2020 7:09 pm 
lid

Lies schreef:
List en bedrog.....

Verbreden snelwegen kan ondanks stikstofcrisis doorgaan dankzij 'rekentruc' kabinet
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ver ... c-kabinet/

Hadden de boeren dus toch gelijk, dat de berekeningen niet kloppen en het RIVM niet eerlijk bezig is, al dan niet in opdracht van het Kabinet.

Het kan natuurlijk ook niet door de beugel. Is er uberhaupt we een berekening van het Kabinet dat klopt met de werkelijkheid? Ik denk ook de MER-rapportages voor zowel Schiphol als Lelystad, en de berekeningen voor noodzakelijke versteviging van woningen in het aardbevingsgebied van Groningen, waar voortdurend strijd over is.

Profiel  

Bericht nummer:#378  BerichtGeplaatst: do jul 16, 2020 8:53 am 
lid

Rightnow schreef:
Allemaal verregaand krom. Hoe reageert men veelal op de absurditeiten uit Den Haag? Soms heb ik een vermoeden hoe mensen er in staan, in kleine dagelijkse gesprekjes.

Je hebt wegkijkers en je hebt fatsoensrakkers en beide clubs lijken er nog alle vertrouwen in te hebben, in de mainstream partijen in Den Haag.

Bijscholing, spoedcursus in scheikunde, natuurkunde, bodemkunde en integriteit? Iets anders kan ik om dit moment niet bedenken, vooral niet na een dag waarin Hugo de Jonge met lege ogen over verbindingen staat te oreren.

Profiel  

Bericht nummer:#379  BerichtGeplaatst: do jul 16, 2020 9:40 am 
lid

Biertje schreef:
Jammer data die hoogleraar toch een ernstige fout maakt: een dure gsm zegt natuurlijk al genoeg maar waarom moet de prijs van eten zo laag blijven. Dan kan de overheid de prijzen van wonen en leven fors verhogen . En die stikstofregels komt de politiek uitstekend uit: de prijs van de woning vliegen de pan en de bouw va nieuwe woningen staat en de boer ook . Waarom snappen mensen dat niet?
Als we naar de gevolgen van het verhogen van de prijs van ons eten kijken moet je terug naar het jaar 2008 (kredietcrisis). Politici die het over verbindingen hebben zouden eens moeten kijken naar die verbindingen.

Voedsel is de nieuwe olie
https://www.groene.nl/artikel/voedsel-is-de-nieuwe-olie

Eten heeft een grote symbolische kracht omdat het staat voor leven, voor de eerste basisbehoefte. Niets illustreerde het falen van het communisme zo als de lange rijen voor vies eten in lege supermarkten. En niets illustreert politiek succes zozeer als overvloed. Grote rijken gebruikten exotisch eten om de lange arm van hun macht te onderstrepen en ze zetten goedkoop graan in om de massa’s tevreden te houden. Nog altijd is eten voor de machtige landen van de wereld een wapen om invloed te krijgen. 'Voedsel is kracht, voedsel is vrede, voedsel is vrijheid en voedsel is hulp aan mensen over de wereld wier goede wil en vriendschap we willen hebben’, zei John Kennedy. Hij lanceerde met die woorden het Food for Peace-programma, waarmee de Verenigde Staten tijdens de Koude Oorlog loyaliteit kochten in andere landen.

De combinatie van politiek en eten is zowel effectief als gevaarlijk. Dat sneeuwde in de afgelopen decennia wat onder omdat de wereld steeds groeiende oogsten kende en bijna een halve eeuw van lage voedselprijzen. Maar dat tijdperk lijkt aan zijn einde te komen. Hoezeer dat gaat ingrijpen in de geopolitiek van de wereld is onduidelijk, maar voor de grootste alarmisten draait de wereld van morgen om voedsel - om een tekort aan voedsel, om precies te zijn. 'Er komen jaarlijks tachtig miljoen mensen bij, terwijl land en water schaarser worden en klimaatverandering voor kleinere oogsten zorgt’, zegt Lester Brown, directeur van de ngo Earth Policy Institute, in een telefonisch gesprek. 'We zien landen al reageren om zichzelf te beschermen ten koste van het algemeen belang. We gaan naar een tijdperk toe waarin internationale politiek steeds meer zal draaien om voedselschaarste.’

Profiel  

Bericht nummer:#380  BerichtGeplaatst: do jul 16, 2020 1:42 pm 
lid

Lies schreef:
Rightnow schreef:

Bijscholing, spoedcursus in scheikunde, natuurkunde, bodemkunde en integriteit? Iets anders kan ik om dit moment niet bedenken, vooral niet na een dag waarin Hugo de Jonge met lege ogen over verbindingen staat te oreren.

Haha!

Lies, ik zag gisteren een Google advertentie van Trouw waarin werd gerept over "de prediker van het zorgzame midden"

Nu dacht ik dat we te maken hebben met de propagandist van het onbarmhartige links!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 403 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]