Het is nu wo dec 08, 2021 10:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 452 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#421  BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2021 9:41 am 
lid

Tuurlijk zijn deelauto's onzin.

Zorg voor een goede spreiding van supers en andere winkeliers in basisbehoeften.
Zorg dat ze betaalbare panden hebben en wees reeel in de inrichtingseisen.
Vroeger had ik een levensmiddelenwinkel vlakbij. En ook een winkel van sinkel, werkelijk volgepropt met van alles en nog wat. Je kon er de gekste dingen kopen, al moest je wel zoeken naar de toonbank met de winkelier, want ook die was volledig volgebouwd.
En een gewone hubo kon alles leveren wat er nodig was voor onderhoud en klusjes in huis. Ook vlakbij. Helemaal geen auto nodig. Als iets erg groot of zwaar was, ging je met een paar man, huurde een bakfiets, of was de winkelier zo vriendelijk met zijn bestelwagentje even een straatje verder te rijden.

Groot, groter, grootst, is enkel ingegeven uit winstmaximalisatie. Soms niet eens uit hebberigheid, maar om alle opgelopen vergunningen en leges te kunnen betalen, en torenhoge huren voor winkelruimte.

Verspreid winkels en zorg voor betaalbare vestiging en voor goede bezorgdiensten.

Profiel  

Bericht nummer:#422  BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2021 9:19 am 
lid

En we blijven maar wijzen naar stikstof en achteraf zal blijken dat het allemaal te maken heeft met achterstallig onderhoud. Zoveel te groter de tuin, zoveel te meer werk je hebt. Als je je in natuurland niet als een schaap kunt gedragen, krijg je schaapachtig gedrag. Natuurmensen die kibbelen op wat voor manier ze moeten dweilen:

Natuurmonumenten: bomenkap rond ven Dwingelderveld is nodig om andere soorten te redden
https://www.dvhn.nl/drenthe/Natuurmonum ... 25121.html
Het kappen én afvoeren van bomen in het Dwingelderveld is niet bedoeld om stikstof uit de natuur te halen, maar om ruimte te maken voor vegetatie die in de verdrukking komt.
Rond de oude ijsbaan, een ven in het Dwingelderveld, is Natuurmonumenten bezig met een fikse uitdunning van bomen en struiken. De uitlating vorige week van de natuurbeheerder, dat bomen worden gekapt ‘om stikstof uit de natuur te halen’, is te kort door de bocht, zo blijkt.

Bij dit ven doet zich een bijzondere omstandigheid voor, zegt Fred Prak, noordelijk woordvoerder van Natuurmonumenten. ,,De bodem van het ven bestaat uit een laag keileem en op de oever is een zandrug. Precies daartussen komt kwelwater naar boven. Bijzondere planten, zoals de drijvende egelskop, hebben dit kalkrijke kwelwater nodig om te overleven.’’

Ven opgeslokt door het bos

Het ven, dat volgens Prak honderd jaar geleden nog volledig vrij lag, is door de decennia heen opgeslokt door het bos. ,,Door de uitstoot van stikstof door het verkeer, de landbouw en de industrie konden bepaalde vegetaties ongebreideld groeien. Stikstof is immers een meststof, die ook in de natuur terechtkomt.’’
Gevolg: de bomen en struiken rond het ven slurpen het kwelwater voor de neus van de bijzondere planten weg, waardoor het niet in het meertje terechtkomt, maar verdampt. Prak: ,,Als we niets doen, staan er op termijn alleen nog berken, bramen, brandnetels en gras. Onze doelstelling is behoud en het liefst uitbreiding van de biodiversiteit en daarom is besloten in dit gebied bomen en struiken te verwijderen.’’

In natuurgebieden met een schrale bodem waar in de loop van de tijd bos is ontstaan, kan het zinvol zijn bomen en struiken te verwijderen, zegt Loek Kuiters van de Wageningen Universiteit en Research (WUR). Hij doet onderzoek naar de effecten van de PAS-herstelmaatregelen (Programma Aanpak Stikstof) in de natuur.

‘Ook dweilen’

,,Als je bomen kapt en verwijdert, voer je per definitie voedings- en meststoffen af. Dit kan effectief zijn in gebieden waar oorspronkelijk geen bomen groeiden of rond waterpartijen in de natuur.’’ Want, zo zegt hij, bomen zorgen ook zelf voor bemesting: bladeren vallen, verrotten en worden zodoende omgezet in voedingsstoffen. ,,In het geval van een ven moet je ook het pakket van bladeren en ander organisch materiaal van de bodem verwijderen. Alleen de kraan dichtdraaien heeft niet zoveel zin. Je moet ook dweilen.’’

Daar is Prak het in dit geval niet mee eens. ,,Onze ecologen zijn van mening dat de oorspronkelijke vegetatie behouden blijft als het kwelwater weer in het ven terechtkomt en dus niet door de bomen en struiken wordt weggevangen.’’
Dirk-Jan van der Hoek van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) beaamt dat het kappen van bomen als herstelmaatregel vragen oproept. ,,Je verwacht eerder het tegenovergestelde: juist meer bomen planten om vanwege de klimaatverandering CO2 op te vangen en vast te houden. Dat kun je ook bereiken door droge gebieden te vernatten.’’ Prak: ,,Door de bomen te verwijderen, gaan we ook verdroging van het ven tegen.’’

‘Na bomenkap ook herplanten’

En als er dan toch bomen en struiken worden gerooid om andere soorten meer ruimte te geven, dan moeten er ook nieuwe bomen worden geplant, stelt Van der Hoek. ,,Daar zijn wij ook helemaal voor’’, reageert Prak. ,,De discussie die nu wordt gevoerd met het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) en andere natuurbeheerders is waar die bomen moeten komen. In onze optiek mag een nieuw bos niet concurreren met een reeds bestaand natuurgebied. Dus moeten we goed kijken naar waar deze bossen moeten komen. En per saldo neemt het bosareaal, dat wij in beheer hebben, alleen maar toe en niet af.’’

Ook elders in Drenthe worden of zijn maatregelen genomen om de invloed van stikstof in de natuur in te dammen. Zoals in het Bargerveen, Holtingerveld, Drents-Friese Wold, Leggelderveld, Drentscha Aa-gebied, Elperstroom, Fochteloërveen, Mantingerzand en Mantingerbos. Niet per definitie door bomen te kappen, maar ook door vernatting en begrazing.

Profiel  

Bericht nummer:#423  BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2021 10:22 am 
lid

Bij een bezoekje aan Friesland even gekocht: het DVHN - even kijken op internet en inderdaad: ook onderdeel van het MEDIAHUIS, in Belgisch eigendom, gestroomlijnd met de rest van de media om de greep van het grootkapitaal op de pers en op de bevolking te vergemakkelijken.

We komen wel in Drenthe. Wat is daar veel landbouwgrond verdwenen voor "natuur" Overal is volop vernatting aan de gang, en de stikstofuitstoot door verkeer en landbouw ligt op een lager peil dan in de jaren 80 en 90. Dus waarom zou er nu ineens een stikstofcrisis zijn? De media zijn het eigenlijke probleem en de internationaal voorbereide coup die onbeschaamd "The Great Reset" wordt genoemd. Doel is meer immigratie en goedkopere grond voor golfbanen en luxueuze optrekjes.

Niet dat de televisie dit gaat benoemen, noch de Tweede Kamer. Immers, mensen die niet kritisch zijn, geen verhalen controleren, gehoorzaam aan mondkapplicht en vaccinatiedwang, slikken toch straks ELK verhaal over sectoren die moeten worden opgeruimd, eh ik bedoel: verduurzaamd.

Zouden die kranten ook zoveel aandacht schenken aan de enorme demonstraties die afgelopen weekend in Apeldoorn, vorig weekend in Barneveld plaatsvonden en waar mensen uit het hele land naar zijn afgereisd? Niet dat ik er vooraf van afwist, want alle sociale media, kranten en televisiestations staan onder stricte censuur.

Denk maar niet dat er enige kans bestaat voor jouw boeren: elke demonstratie zal verboden zijn. Dat terwijl de boeren met hun acties in 2019 NEGENTIG PROCENT sympathie hebben gehad onder de bevolking.

Mensen hebben de illusie dat ze nog in een democratie leven....

Profiel  

Bericht nummer:#424  BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2021 11:02 am 
lid

Rightnow schreef:
de enorme demonstraties die afgelopen weekend in Apeldoorn, vorig weekend in Barneveld plaatsvonden en waar mensen uit het hele land naar zijn afgereisd? Niet dat ik er vooraf van afwist, want alle sociale media, kranten en televisiestations staan onder stricte censuur.

Nee hoor, media kiezen er echter voor om complotgekkies geen aandacht te geven: Op spandoeken staan teksten als “Blijf van de kinderen af” en “Coronavaccin is gif”.

Als je stelt dat een coronavaccin vergif is, dan spoor je niet helemaal :hum:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#425  BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2021 11:26 am 
lid

Er zijn er meer die niet sporen, door stikstof en wensdenken. Wonend bij een dijk hou ik ook niet van gaatjes om het spelen voor de uitstotende mens mogelijk te maken.

Akkerbouwers verbijsterd over plan om ruimte te maken voor Waddenzee op vruchtbare landbouwgrond: 'Gaatje in de dijk? Gaatje in je hoofd'
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/akk ... -je-hoofd/

"Gaatje in de dijk? Gaatje in je hoofd!" Akkerbouwers zijn verbijsterd over een plan om 'ruimte voor de Waddenzee te maken' op hoogwaardige landbouwgrond waar zij nu aardappels verbouwen die de hele wereld overgaan.

Profiel  

Bericht nummer:#426  BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2021 9:45 am 
lid

Lumiere schreef:
Nee hoor, media kiezen er echter voor om complotgekkies geen aandacht te geven: Op spandoeken staan teksten als “Blijf van de kinderen af” en “Coronavaccin is gif”.

Ga hier eens consequent over verder denken, kom je dan niet te dicht uit bij stalinisme? Consequent zijnde, gekken sluit je dan op in een psychiatrische inrichting?

Het stalinistisch regime van Breznev deed dit namelijk zo. In de jaren zeventig, als scholier nog, las ik een boek over het misbruik van de psychiatrie in Rusland. Sindsdien heb ik dus geweten hoe zo'n dictatuur werkte, hoe mensen zoals jij een onlogische en verkeerd uitwerkende gedachte kunnen volgen. Bijna had ik op de CPN gestemd maar juist de kennis van de USSR en wetend hoe de CPN intern werkte, weerhield mij daarvan.

Profiel  

Bericht nummer:#427  BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2021 9:52 am 
lid

Rightnow schreef:
Lumiere schreef:

Ga hier eens consequent over verder denken, kom je dan niet te dicht uit bij stalinisme? Consequent zijnde, gekken sluit je dan op in een psychiatrische inrichting?

Het stalinistisch regime van Breznev deed dit namelijk zo. In de jaren zeventig, als scholier nog, las ik een boek over het misbruik van de psychiatrie in Rusland. Sindsdien heb ik dus geweten hoe zo'n dictatuur werkte, hoe mensen zoals jij een onlogische en verkeerd uitwerkende gedachte kunnen volgen. Bijna had ik op de CPN gestemd maar juist de kennis van de USSR en wetend hoe de CPN intern werkte, weerhield mij daarvan.

Dat is nou juist het verschil tussen het westen en het oude Rusland. Gekken mogen hier gewoon hun mening uiten en de media mag hier al dan niet aandacht aan besteden. En iedereen mag er een mening over hebben.
Ik vind eigenlijk dat de complotdemonstranten (dat gaat niet alleen over corona, maar ook 5G, UFO's en het verhaal dat van Dissel een massamoordenaar van kinderen is) nog enorm veel aandacht krijgen aangezien de harde kern uit een paar honderd mensen bestaat.

Profiel  

Bericht nummer:#428  BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2021 11:35 am 
lid

Het enige misdrijf van Van Dissel is erger dan moord, omdat een dergelijke DOMHEID zoals Van Dissel ten toon spreid, onder serieuze en integere wetenschappers nu eemaal erger is dan moord. De man heeft een zeer verantwoordelijke medische baan en wordt geacht de kernzaken te doorgronden.

Wie het kan zien, weet dat vele doden en levenslange gezondheiidsklachten juist zijn veroorzaakt door de stupiditeit van Van Dissel en consorten. Ik ben medisch goed onderlegd en juist daarom weet ik wat ik weet, ik zie wat ik zie en heb geen alternatieve websites nodig om bij de medische feitelijkheid te komen die gewoon in mijn vakbladen staat.

De overheid heeft ons op alle fronten bedrogen, maar dit bedrog is gefaciliteerd door types als Van Dissel. Ik weet van zijn omstandigheden (professioneel, niet inzake pedo onzin) maar die zijn geen geldig excuus.

Profiel  

Bericht nummer:#429  BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2021 7:18 pm 
lid

Rightnow schreef:
Bij een bezoekje aan Friesland even gekocht: het DVHN - even kijken op internet en inderdaad: ook onderdeel van het MEDIAHUIS, in Belgisch eigendom, gestroomlijnd met de rest van de media om de greep van het grootkapitaal op de pers en op de bevolking te vergemakkelijken.

We komen wel in Drenthe. Wat is daar veel landbouwgrond verdwenen voor "natuur" Overal is volop vernatting aan de gang, en de stikstofuitstoot door verkeer en landbouw ligt op een lager peil dan in de jaren 80 en 90. Dus waarom zou er nu ineens een stikstofcrisis zijn? De media zijn het eigenlijke probleem en de internationaal voorbereide coup die onbeschaamd "The Great Reset" wordt genoemd. Doel is meer immigratie en goedkopere grond voor golfbanen en luxueuze optrekjes.

Niet dat de televisie dit gaat benoemen, noch de Tweede Kamer. Immers, mensen die niet kritisch zijn, geen verhalen controleren, gehoorzaam aan mondkapplicht en vaccinatiedwang, slikken toch straks ELK verhaal over sectoren die moeten worden opgeruimd, eh ik bedoel: verduurzaamd.

Zouden die kranten ook zoveel aandacht schenken aan de enorme demonstraties die afgelopen weekend in Apeldoorn, vorig weekend in Barneveld plaatsvonden en waar mensen uit het hele land naar zijn afgereisd? Niet dat ik er vooraf van afwist, want alle sociale media, kranten en televisiestations staan onder stricte censuur.

Denk maar niet dat er enige kans bestaat voor jouw boeren: elke demonstratie zal verboden zijn. Dat terwijl de boeren met hun acties in 2019 NEGENTIG PROCENT sympathie hebben gehad onder de bevolking.

Ik heb het afgelopen jaar ook wel eens met toenemende verbazing naar de TV gekeken. Nederland, het land bij uitstek waar mensen van oudsher het recht hebben om te demonstreren, en dat dan demonstraties die te maken hebben met de coronamaatregelen met grootscheepse politie-inzet uit elkaar geslagen worden (voor zover ze niet verboden werden door de lokale overheid, maar BLM was natuurlijk wél OK...).

Mensen die een paar maanden geleden tijdens een mooie dag in het Vondelpark en andere parken met elkaar genoten van het mooie weer, ze deden niks verkeerds, maar dat dan politiebusjes of zelfs ME-busjes het park in rijden om de gazons schoon te vegen, mensen op te jagen en zelfs op te pakken. Is dit Nederland?

En dan klagen ze achteraf dat er allerlei afval is achtergebleven in het park. Ja duh. Als er een ME-er of politieman jou opjaagt, denk je dan echt dat die mensen eerst nog even een vuilniszak pakken om het afval in te doen?

Ik vond het een héél rare wereld.

Profiel  

Bericht nummer:#430  BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2021 7:29 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Rightnow schreef:

Ik heb het afgelopen jaar ook wel eens met toenemende verbazing naar de TV gekeken. Nederland, het land bij uitstek waar mensen van oudsher het recht hebben om te demonstreren, en dat dan demonstraties die te maken hebben met de coronamaatregelen met grootscheepse politie-inzet uit elkaar geslagen worden (voor zover ze niet verboden werden door de lokale overheid, maar BLM was natuurlijk wél OK...).

Mensen die een paar maanden geleden tijdens een mooie dag in het Vondelpark en andere parken met elkaar genoten van het mooie weer, ze deden niks verkeerds, maar dat dan politiebusjes of zelfs ME-busjes het park in rijden om de gazons schoon te vegen, mensen op te jagen en zelfs op te pakken. Is dit Nederland?

En dan klagen ze achteraf dat er allerlei afval is achtergebleven in het park. Ja duh. Als er een ME-er of politieman jou opjaagt, denk je dan echt dat die mensen eerst nog even een vuilniszak pakken om het afval in te doen?

Er zijn honderden demonstratie's geweest door heel Nederland en bij 99% van die demonstratie's (die van BLM bijvoorbeeld) hield men zich aan de corona eisen van lokatie, aantallen mensen en afstand houden. Daar is dus logischerwijze geen geweld gebruikt.
Het is allemaal niet zo heel raar.
Ik had trouwens van jou wel wat kritiek verwacht op het gedrag van de Generation Shit op plekken als het Vondelpark, waar zeker niet alleen na grote feesten bergen afval werd achtergelaten. Het is daar gewoon standaard elke dag.

Profiel  

Bericht nummer:#431  BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2021 8:00 pm 
lid

Hoe ver off topic wilde je het hebben?

Ook de boeren is het demonstratierecht ontnomen maar destijds stond 90 procent van de bevolking hier achter.

Elke keer zijn we misleid door Rutte III en het stikstofprobleem was de tweede maal dat ze ons iets op de mouw hebben gespeld: er wordt steeds minder stikstof uitgestoten en er is een andere agenda: goedkope landbouwgrond en opruimen van de landbouwbelangen omdat een arme plattelandsbevolking op basis van bijstandsuitkeringen

A. koest is te houden
B. ruimte (grond) kan worden afgepakt voor massa-immigratie

Daarom zal ook liever geen "natuurgebied" zoals de Markermeer worden omgezet in bouwgrond, hoe mooi centraal het ook zou hebben gelegen voor luchthavens, industrie, woningbouw enzovoorts.

Profiel  

Bericht nummer:#432  BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2021 8:10 pm 
lid

Tsja, de steun van de bevolking richting de boeren liep door de radicalisering van bepaalde groepen, blokkades, geweld en onzin over de boeren vergelijken met de joden in de Tweede Wereldoorlog in 2019 rap terug.

'Aanvankelijk was de Nederlandse bevolking de boerenprotesten redelijk gunstig gestemd. In oktober 2019 steunde tweederde van de bevolking de protesten. In februari 2020 was dit aandeel al gedaald tot ongeveer de helft, mede vanwege de toename in geweld, intimidatie en misdragingen. Half juli 2020 vond nog maar 40% van de bevolking de acties gerechtvaardigd en zei 55% van de Nederlanders dat de boerenprotesten moesten stoppen.'

Profiel  

Bericht nummer:#433  BerichtGeplaatst: do jun 17, 2021 8:46 am 
lid

Enzo501 schreef:
Tsja, de steun van de bevolking richting de boeren liep door de radicalisering van bepaalde groepen, blokkades, geweld en onzin over de boeren vergelijken met de joden in de Tweede Wereldoorlog in 2019 rap terug.

'Aanvankelijk was de Nederlandse bevolking de boerenprotesten redelijk gunstig gestemd. In oktober 2019 steunde tweederde van de bevolking de protesten. In februari 2020 was dit aandeel al gedaald tot ongeveer de helft, mede vanwege de toename in geweld, intimidatie en misdragingen. Half juli 2020 vond nog maar 40% van de bevolking de acties gerechtvaardigd en zei 55% van de Nederlanders dat de boerenprotesten moesten stoppen.'
Van wie hebben ze het wijzen naar de ellende in de Tweede Wereldoorlog toch geleerd? Terwijl ik altijd denk aan de situatie van voor die oorlog, hoe heeft het zover kunnen komen.

Zoals vanmorgen over een onderzoek op de radio, hoe Nederlanders denken over de maatregelen i.v.m. de klimaatverandering. We staan er niet afwijzend tegenover, maar als vervuilers wijzen we wel voor het gemak naar andere (grotere) vervuilers. Schiet niet echt op hé in ons landje waar landjepik, het gevecht om de ruimte, hoog op de agenda staat?

Er zal als boer maar zo aan je getrokken worden en dan ook nog iemand die de naam Houtzagers draagt: Provincie wil boeren kunnen onteigenen voor natuur: 'Bij wegen heel normaal'
https://www.omroepwest.nl/nieuws/440981 ... el-normaal

Zonder schaamte slaan we toe:

‘Je ontkomt niet aan onteigening’
Eén van de grootste natuurbeheerders van Zuid-Holland is het Zuid-Hollands Landschap. Volgens directeur Michiel Houtzagers is die zelfrealisatie helemaal niet aantrekkelijk. ‘Je kunt er niet van leven, ook niet als de subsidie wordt verhoogd van 75 naar 84 procent van de beheerkosten’, zegt Houtzagers. ‘Het beheer kost gewoon teveel. Wij redden het nog door onze donateurs.’

Zuid-Hollands Landschap ziet meer heil in het sneller onteigenen van de grond van boeren die niet willen meewerken. De provincie is daar zeer terughoudend mee maar als je sneller moet werken ontkom je niet aan onteigening, vindt Houtzagers. ‘Bij wegen en tunnels vinden we onteigening heel normaal. Dat zou met natuur ook moeten. Ook al is het heel zuur voor de eigenaren.’

Eigenlijk is het knoeien met de wetenschap, niet weten en niet meten bij deze stikstof- en grondhandel, we staan erbij en kijken er naar:

Beetje (veel) stikstofdepositie wegvegen van hoofdzakelijk agrarische aard en hup, de natuur gaat weer glanzen. Wat een treurige, gevaarlijke en zeer kostbare onzin.

Kritische Depositie Waarden - sciëntistische maatschappelijke ondermijning
https://jaaphanekamp.com/blog/science/p ... ermijning/

Wat een zware titel zeg! Inderdaad, maar sommige zaken in het leven zijn nu eenmaal niet licht verteerbaar. Met andere woorden: beter verteerbaar kan ik het niet maken, wel leesbaarder. Hoop ik dan maar.

Waar het op neerkomt is niet zo heel moeilijk te begrijpen. KDW worden als een soort duizend-dingen-doekjes gebruikt in wetenschap en beleid.

Beetje (veel) stikstofdepositie wegvegen van hoofdzakelijk agrarische aard en hup, de natuur gaat weer glanzen. Wat een treurige, gevaarlijke en zeer kostbare onzin.

De stikstof biochemie is een enorm stuk complexer dan de KDW doen geloven, en de precisie die de KDW suggereren is een idee fixe van kolossaal formaat.

Een kleine groep onderzoekers, bestuurders, ambtenaren, politici dwingen de samenleving, met KDW in de hand - want wetenschap (preciezer: sciëntisme) - grote investeringen te doen, zonder dat er enige zekerheid kan worden geboden, want die bestaat niet, dat er meetbare ‘natuurlijke resultaten’ worden geboekt.

Let’s begin, shall we.

Profiel  

Bericht nummer:#434  BerichtGeplaatst: do jun 17, 2021 8:54 am 
lid

Rightnow schreef:
Lumiere schreef:

Mja leuk hoor, maar als je stelt dat een coronavaccin vergif is, dan spoor je niet helemaal :hum: Geen aandacht aan geven is dan ook weer iets totaal anders dan opsluiten, maar goed als je vooral slachtofferschap zoekt dan is het verschil niet zo relevant misschien :evendenken:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#435  BerichtGeplaatst: za jun 19, 2021 7:59 am 
lid

Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:
Rightnow schreef:

Er zijn honderden demonstratie's geweest door heel Nederland en bij 99% van die demonstratie's (die van BLM bijvoorbeeld) hield men zich aan de corona eisen van lokatie, aantallen mensen en afstand houden. Daar is dus logischerwijze geen geweld gebruikt.
Ik had trouwens van jou wel wat kritiek verwacht op het gedrag van de Generation Shit op plekken als het Vondelpark, waar zeker niet alleen na grote feesten bergen afval werd achtergelaten. Het is daar gewoon standaard elke dag.

Hoezo hield men zich bij de BLM-demonstraties aan de eisen en verordeningen? In Amsterdam stond Halsema zonder mondkapje tussen de betogers en werd het toegestane aantal mensen verre overschreden, en ook in Rotterdam liep het zwaar uit de hand.

Profiel  

Bericht nummer:#436  BerichtGeplaatst: za jun 19, 2021 8:30 am 
lid

PeterJKH schreef:
Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:

Hoezo hield men zich bij de BLM-demonstraties aan de eisen en verordeningen? In Amsterdam stond Halsema zonder mondkapje tussen de betogers en werd het toegestane aantal mensen verre overschreden, en ook in Rotterdam liep het zwaar uit de hand.

Dat was een jaar geleden en daar was veel aandacht voor, Halsema heeft zeer veel kritiek daarop gekregen en had moeten aftreden.
De vele honderden demonstratie's die er daarna, binnen de regels van corona zijn gehouden lees je natuurlijk niks over want geen sensatie. Het demonstratierecht is gedurende de gehele coronaperiode in stand gebleven.

Profiel  

Bericht nummer:#437  BerichtGeplaatst: za jun 19, 2021 8:55 am 
lid

Het is wat met de stikstof-uitstotende mens in dit landje, stampvoetend op de pleinen en in de natuur, waar de één de andere juridisch achtervolgd. Ik heb altijd gedacht dat wij als nietszeggend in de geschiedenisboeken zouden verdwijnen, maar we maken het in één keer goed.

Jaap Hanekamp: Beetje (veel) stikstofdepositie wegvegen van hoofdzakelijk agrarische aard en hup, de natuur gaat weer glanzen. Wat een treurige, gevaarlijke en zeer kostbare onzin.

Milieugroepen starten honderden nieuwe rechtszaken tegen stikstofuitstoot veehouders
https://fd.nl/economie-politiek/1388299 ... f1capFl6mL

Een nieuwe escalatie in de stikstofcrisis. De actiegroepen Mobilisation (MOB) van milieuactivist Johan Vollenbroek en de vereniging Leefmilieu starten woensdag honderden nieuwe rechtszaken tegen de stikstofuitstoot van recent uitgebreide veehouderijen. De eerste vijftig verzoeken voor handhavingsprocedures zijn woensdag ingediend bij de provincie Gelderland.

Juridisch offensief
Dit juridisch offensief is gericht tegen ongeveer 3600 veehouders in Nederland. Het gaat om bedrijven die sinds 1 juli 2015 zonder natuurvergunning hun stallen konden uitbreiden. De boeren hoefden dit alleen te melden bij de overheid. Dat kon destijds onder het Programma Aanpak Stikstof (PAS).

De Raad van State besliste mei 2019 dat het PAS ondeugdelijk was, in een procedure aangespannen door MOB. Daarmee sloeg de hoogste Nederlandse rechter de bodem uit het stikstofbeleid van de overheid. Sindsdien kampt Nederland met een acute stikstofcrisis. Het verlenen van vergunningen bijvoorbeeld voor woningbouw viel grotendeels stil.

PAS-melders
Voor de nieuwe ronde rechtszaken tegen de zogeheten PAS-melders werd de afgelopen twee jaar al door boeren gevreesd. MOB voerde WOB-procedures tegen de overheid om adressen en vervuilingsdata in handen te krijgen van de 3600 PAS-melders. Boerenkoepel LTO verzette zich tegen openbaarmaking daarvan. Januari dit jaar boekte MOB een nieuwe overwinning toen de Raad van State besloot dat de overheid deze data moet vrijgeven.

LTO waarschuwt voor 'onnodige' onzekerheid die de nieuwe rechtszaken teweegbrengen bij boeren. 'De handhavingsverzoeken zijn bovendien volstrekt onzinnig. Het gaat om bedrijven die buiten hun schuld geen passende vergunning hebben, en die bij wet de toezegging hebben dat zij die alsnog voor uiterlijk eind 2024 krijgen', reageert Trienke Elshof van LTO.

Stikstofwet
Volgens een woordvoerder van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) hoeven de boeren zich niet ongerust te maken. Hij wijst erop dat de stikstofwet van minister Schouten, die maart dit jaar door parlement is aangenomen, regelt dat alle 3600 PAS-melders de komende drie jaar alsnog een natuurvergunning krijgen.

'Dat is een kwestie van goed en fatsoenlijk bestuur, want het zijn hardwerkende boeren die te goeder trouw hebben gehandeld', aldus de LNV-woordvoerder. Onder de nieuwe stikstofwet zal volgens LNV 'eerst stikstofruimte worden gewonnen, die daarna aan de PAS-melders wordt uitgedeeld'.

NLTO: Deze mensen hebben niets verkeerd gedaan. Nu worden ze juridisch achtervolgd. Daar is buitengewoon veel onbegrip over,"

https://www.bnr.nl/player/archief/20210617094530480

Profiel  

Bericht nummer:#438  BerichtGeplaatst: za jun 19, 2021 8:59 am 
lid

Lumiere schreef:
Rightnow schreef:
Lumiere schreef:

Mja leuk hoor, maar als je stelt dat een coronavaccin vergif is, dan spoor je niet helemaal :hum: Geen aandacht aan geven is dan ook weer iets totaal anders dan opsluiten, maar goed als je vooral slachtofferschap zoekt dan is het verschil niet zo relevant misschien :evendenken:
Alle dingen zijn vergif en niets is zonder gif, alleen de dosering maakt het zo dat iets geen vergif is.

Profiel  

Bericht nummer:#439  BerichtGeplaatst: za jun 19, 2021 9:12 am 
lid

Lies schreef:
Lumiere schreef:
Rightnow schreef:

Alle dingen zijn vergif en niets is zonder gif, alleen de dosering maakt het zo dat iets geen vergif is.

Ik heb geen moeite met de vaccinatie, binnenkort de tweede prik en dan ben ik ervan af. Moet ook eerlijk zeggen dat ik die vaccinatie vooral heb gehaald om weer vrij te kunnen leven, niet omdat ik zo bang ben voor corona. Ben het afgelopen half jaar nog geen seconde ziek geweest, gewoon altijd doorgewerkt op kantoor, onder mensen verkeerd in die zin dat ik mijn collega's zag, mensen in de supermarkt en op straat tegenkwam, en niks aan de hand. Wil niet zeggen dat ik het bestaan van het virus ontken, allerminst, maar het enorme killervirus zoals het maart 2020 werd gepresenteerd is het ook niet geworden. Echt niet dat ik opeens tientallen bekenden, buurtgenoten, familieleden of wat dan ook kwijt ben omdat ze zijn omgekomen aan "het virus". Mijn tante is een paar maanden geleden aan COPD (ze was 79) en ze had al meerdere jaren zwaar COPD, werd opgenomen in het ziekenhuis en pikte daar het coronavirus op. En ze is overleden. Maar niet aan corona, maar aan COPD, toch wilde men haar bijschrijven als corona-slachtoffer en daar hebben we bezwaar tegen gemaakt.

Profiel  

Bericht nummer:#440  BerichtGeplaatst: za jun 19, 2021 9:40 am 
lid

PeterJKH schreef:
Lies schreef:
Lumiere schreef:

Ik heb geen moeite met de vaccinatie, binnenkort de tweede prik en dan ben ik ervan af. Moet ook eerlijk zeggen dat ik die vaccinatie vooral heb gehaald om weer vrij te kunnen leven, niet omdat ik zo bang ben voor corona. Ben het afgelopen half jaar nog geen seconde ziek geweest, gewoon altijd doorgewerkt op kantoor, onder mensen verkeerd in die zin dat ik mijn collega's zag, mensen in de supermarkt en op straat tegenkwam, en niks aan de hand. Wil niet zeggen dat ik het bestaan van het virus ontken, allerminst, maar het enorme killervirus zoals het maart 2020 werd gepresenteerd is het ook niet geworden. Echt niet dat ik opeens tientallen bekenden, buurtgenoten, familieleden of wat dan ook kwijt ben omdat ze zijn omgekomen aan "het virus". Mijn tante is een paar maanden geleden aan COPD (ze was 79) en ze had al meerdere jaren zwaar COPD, werd opgenomen in het ziekenhuis en pikte daar het coronavirus op. En ze is overleden. Maar niet aan corona, maar aan COPD, toch wilde men haar bijschrijven als corona-slachtoffer en daar hebben we bezwaar tegen gemaakt.

Je kunt het misschien een keer wat breder zien dan je eigen omgeving en anekdotes en dan moet je vaststellen dat de afgelopen maanden het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en overledenen sterk is afgenomen door het vaccinatieprogramma.
Een aantal weken terug was er nog een uitbraak in een verzorgingstehuis, maar de meeste mensen hadden geen of slechts milde verschijnselen. Een jaar geleden zou een aantal mensen zeker overleden zijn. Inmiddels zijn de meeste dagen met 0 besmettingen in verzorgingstehuizen. Dankzij vaccineren en nu kunnen de meeste maatregelen eraf.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 452 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]