Het is nu za okt 16, 2021 5:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 444 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Auteur Bericht
Bericht nummer:#441  BerichtGeplaatst: za jun 19, 2021 9:51 am 
lid

Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:
Lies schreef:
Alle dingen zijn vergif en niets is zonder gif, alleen de dosering maakt het zo dat iets geen vergif is.

Ik heb geen moeite met de vaccinatie, binnenkort de tweede prik en dan ben ik ervan af. Moet ook eerlijk zeggen dat ik die vaccinatie vooral heb gehaald om weer vrij te kunnen leven, niet omdat ik zo bang ben voor corona. Ben het afgelopen half jaar nog geen seconde ziek geweest, gewoon altijd doorgewerkt op kantoor, onder mensen verkeerd in die zin dat ik mijn collega's zag, mensen in de supermarkt en op straat tegenkwam, en niks aan de hand. Wil niet zeggen dat ik het bestaan van het virus ontken, allerminst, maar het enorme killervirus zoals het maart 2020 werd gepresenteerd is het ook niet geworden. Echt niet dat ik opeens tientallen bekenden, buurtgenoten, familieleden of wat dan ook kwijt ben omdat ze zijn omgekomen aan "het virus". Mijn tante is een paar maanden geleden aan COPD (ze was 79) en ze had al meerdere jaren zwaar COPD, werd opgenomen in het ziekenhuis en pikte daar het coronavirus op. En ze is overleden. Maar niet aan corona, maar aan COPD, toch wilde men haar bijschrijven als corona-slachtoffer en daar hebben we bezwaar tegen gemaakt.

Je kunt het misschien een keer wat breder zien dan je eigen omgeving en anekdotes en dan moet je vaststellen dat de afgelopen maanden het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en overledenen sterk is afgenomen door het vaccinatieprogramma.
Een aantal weken terug was er nog een uitbraak in een verzorgingstehuis, maar de meeste mensen hadden geen of slechts milde verschijnselen. Een jaar geleden zou een aantal mensen zeker overleden zijn. Inmiddels zijn de meeste dagen met 0 besmettingen in verzorgingstehuizen. Dankzij vaccineren en nu kunnen de meeste maatregelen eraf.

Het probleem is dát de maatregelen er niet 100% vanaf gaan. Mondkapjes in OV, op vliegvelden en in vliegtuigen blijven gehandhaafd, anderhalve meter regels gelden nog, gewoon met een volgeladen kroeg feestvieren mag ook niet, want er mag slechts een beperkt aantal mensen binnen, enz. enz. Hoelang gaat dat dan nog duren?

Profiel  

Bericht nummer:#442  BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2021 3:27 pm 
lid

Duurzaam vliegen op korte termijn is onmogelijk; alleen krimp helpt. Op lange termijn volgens mij ook niet, want dan heb je alle landbouwgronden in Nederland nodig.

Is nu te volgen: Rondetafelgesprek
Stikstofproblematiek

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... 2021A02610

Profiel  

Bericht nummer:#443  BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2021 8:31 pm 
lid

Lies schreef:
Duurzaam vliegen op korte termijn is onmogelijk; alleen krimp helpt. Op lange termijn volgens mij ook niet, want dan heb je alle landbouwgronden in Nederland nodig.

Is nu te volgen: Rondetafelgesprek
Stikstofproblematiek

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... 2021A02610

Als het vechtkabinet Rutte IV van start gaat , wordt alles nieuw en opgelost.
Daarom maak je geen zorgen Lies.

Profiel  

Bericht nummer:#444  BerichtGeplaatst: ma okt 04, 2021 7:30 am 
lid

Hume schreef:
Als het vechtkabinet Rutte IV van start gaat , wordt alles nieuw en opgelost.
Daarom maak je geen zorgen Lies.
Kijkend naar politici in verwarring, waardoor ze de verbindingen niet meer zien, zouden we ons wel zorgen moeten maken. En dat je door een onwetende meute naar de rechter moet stappen, fijn dat we zo'n rechtsstaat hebben, maar het zou niet nodig moeten zijn. Maak schoon schip in dit landje zonder verder mensen te beschadigen of te beduvelen.

Natuurlijke verwarring - Een open brief aan minister Carola Schouten
https://jaaphanekamp.com/blog/agricultu ... -schouten/

De EU-interpretation manual bevat niet slechts vrijblijvende aanwijzingen, excellentie. Zoals de EC volstrekt helder reageerde op vragen van collega Rotgers (nadruk toegevoegd):

“The EU INTERPRETATION MANUAL OF EUROPEAN UNION HABITATS (EUR 28, April 2013, EUR27 (europa.eu)) is a Habitats Committee document and therefore approved by the Committee that is set up under Article 20 of the Habitats Directive. All EU Member States are members of this Committee. The Manual is also referenced in the legal text of the Habitats Directive (at the beginning of Annex I). … Member States should thereby not limit or restrict the EU definition geographically or to a sub-type by more demanding requirements than those in the Manual as this would undermine the EU-level approach to the conservation of that habitat type.”

Moet de rechter hier aan te pas komen om orde op zaken te stellen in dit troebele dossier? Of moet ‘alles’ toch wijken voor ‘wensnatuur’? Dat laatste zou een vorm van afgoderij zijn.

Willen wij in Nederland daadwerkelijk meters maken met natuur/stikstof beleid, dan zal in ieder geval schoon schip gemaakt moeten worden met de vele mystificaties rondom werkelijk bestaande habitats en de wijze waarop die effectief beheerd moeten worden.

Daarnaast zal met de obsessie met stikstof gebroken moeten worden.

Nederlandse natuur gaat er niet zomaar op vooruit als de stikstofdepositie zou dalen, zeker in het licht van onhaalbare KDWs voor bepaalde habitattypen, zoals herstellend hoogveen.

En: effectief natuurbeleid vraagt om een inhoudelijke en transparante kosten-baten analyse, in lijn met de motie Geurts-Harbers.

Ik hoop van harte dat deze brief een stukje inzicht geeft in een deel van het stikstof/natuur dossier dat uw inhoudelijke regie hard nodig heeft.

En hoe wensnatuur en afgoderij in dit land is ontstaan kan je het artikel van Nico Gerrits er naast leggen: List, bedrog, leugens, corruptie en de PAS-paniek
https://www.foodlog.nl/artikel/list-bed ... paspaniek/

Voor het handjevol mensen in Nederland dat weet wat de Europese richtlijnen werkelijk inhouden, is de juridische explosie met betrekking tot het Programma Aanpak Stikstofbeleid (PAS) geen enkele verrassing. Het was voor kenners van die richtlijnen van meet af aan duidelijk dat het PAS volledig in strijd was met de verplichtingen van de Habitatrichtlijn.

Echter, de hele onwetende meute is achter een kreupele fantasie aangerend, zonder ook maar enig benul te hebben van hoe goed de intenties van die richtlijnen – en de daardoor geboden mogelijkheden – zowel de natuur als de belangen van boeren en burgers probeerden te beschermen.

Om te begrijpen wat er aan de hand is in Natura2000-land, is het nodig een flink eind terug te gaan in de tijd. Hoewel de Vogelrichtlijn uit 1979 en de Habitatrichtlijn uit 1992 al van kracht waren, bleef Nederland sinds het begin van de 90-er jaren werken aan de uitvoering van een eigen variant, de Ecologische Hoofdstructuur (EHS). Die eigen variant, voorgesteld als Europees model voor alle Lidstaten, had onder druk van die Lidstaten schipbreuk geleden.Er was een veel beter alternatief voor in de plaats gekomen, de Habitatrichtlijn.

Onversaagd door de nederlaag en ondanks het met de Habitatrichtlijn vastgelegde uitvoeringskader bleef een select gezelschap (SG) - bestaande uit beleidsmedewerkers van het ministerie van Landbouw, Natuur en Visserij (LNV), Natuurmonumenten (NM) en Staatsbosbeheer (SBB) - eigen ideeën ontwikkelen over hoe de natuur er in Nederland zou moeten uitzien. Dat moest niet een klein beetje terug naar hoe het vroeger was, toen er wat minder mensen rondliepen. Nee, dat moest eigenlijk heel ver terug naar een soort (zelfbedachte) oernatuur waarin roedels wolven achter kuddes edelherten aanjoegen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 444 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]