Het is nu zo sep 26, 2021 11:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 442 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Auteur Bericht
Bericht nummer:#441  BerichtGeplaatst: za jun 19, 2021 9:51 am 
lid

Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:
Lies schreef:
Alle dingen zijn vergif en niets is zonder gif, alleen de dosering maakt het zo dat iets geen vergif is.

Ik heb geen moeite met de vaccinatie, binnenkort de tweede prik en dan ben ik ervan af. Moet ook eerlijk zeggen dat ik die vaccinatie vooral heb gehaald om weer vrij te kunnen leven, niet omdat ik zo bang ben voor corona. Ben het afgelopen half jaar nog geen seconde ziek geweest, gewoon altijd doorgewerkt op kantoor, onder mensen verkeerd in die zin dat ik mijn collega's zag, mensen in de supermarkt en op straat tegenkwam, en niks aan de hand. Wil niet zeggen dat ik het bestaan van het virus ontken, allerminst, maar het enorme killervirus zoals het maart 2020 werd gepresenteerd is het ook niet geworden. Echt niet dat ik opeens tientallen bekenden, buurtgenoten, familieleden of wat dan ook kwijt ben omdat ze zijn omgekomen aan "het virus". Mijn tante is een paar maanden geleden aan COPD (ze was 79) en ze had al meerdere jaren zwaar COPD, werd opgenomen in het ziekenhuis en pikte daar het coronavirus op. En ze is overleden. Maar niet aan corona, maar aan COPD, toch wilde men haar bijschrijven als corona-slachtoffer en daar hebben we bezwaar tegen gemaakt.

Je kunt het misschien een keer wat breder zien dan je eigen omgeving en anekdotes en dan moet je vaststellen dat de afgelopen maanden het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en overledenen sterk is afgenomen door het vaccinatieprogramma.
Een aantal weken terug was er nog een uitbraak in een verzorgingstehuis, maar de meeste mensen hadden geen of slechts milde verschijnselen. Een jaar geleden zou een aantal mensen zeker overleden zijn. Inmiddels zijn de meeste dagen met 0 besmettingen in verzorgingstehuizen. Dankzij vaccineren en nu kunnen de meeste maatregelen eraf.

Het probleem is dát de maatregelen er niet 100% vanaf gaan. Mondkapjes in OV, op vliegvelden en in vliegtuigen blijven gehandhaafd, anderhalve meter regels gelden nog, gewoon met een volgeladen kroeg feestvieren mag ook niet, want er mag slechts een beperkt aantal mensen binnen, enz. enz. Hoelang gaat dat dan nog duren?

Profiel  

Bericht nummer:#442  BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2021 3:27 pm 
lid

Duurzaam vliegen op korte termijn is onmogelijk; alleen krimp helpt. Op lange termijn volgens mij ook niet, want dan heb je alle landbouwgronden in Nederland nodig.

Is nu te volgen: Rondetafelgesprek
Stikstofproblematiek

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... 2021A02610

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 442 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]