Het is nu wo nov 20, 2019 5:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
Bericht nummer:#161  BerichtGeplaatst: wo nov 06, 2019 12:23 pm 
lid

Helemaal waar, Raya. Alle commotie zoals nu weer de reacties uit Brussel en van IPO, duiden er op dat er serieus vanuit de Brusselse richtlijn moet worden gewerkt, en dat het kabinet alleen maar bezig is de eigen fouten af te dekken.

Dat is niet nodig want de vergissingen zijn ontstaan als een begrijpelijk polderaccoord. Nu dit door een rechter is afgewezen, moet die rechter wel serieus worden genomen, net als Johan Vollenbroek die de zaak heeft aangespannen. Er is al aangegeven dat het makkelijker wordt als de richtlijn serieus wordt genomen als uitgangspunt en als men probeert zo dicht mogelijk bij de al eerder ontstane consensus wil blijven.

Als het kabinet geen fundamentele correctie wil toepassen (wat toch Remkes wel heeft aangegeven) en er met een 100 km grens vanaf probeert te komen, dan geeft het kabinet aan, dat het liever zo veel mogelijk MKB, vooral in de voedingssector en in de bouw, kapot maakt...

Laat dan de machtspolitici eens natellen hoeveel mensen in het MKB werken, en hoe veel goodwill dit MKB heeft, ondanks alle fouten en vergissingen die ook daar worden gemaakt. Maar in het MKB wordt de rechter gerespecteerd.

Profiel  

Bericht nummer:#162  BerichtGeplaatst: wo nov 06, 2019 6:03 pm 
lid

Brussel moet zich nergens mee bemoeien. We hebben helemaal geen tijd voor dat stelletje metgalomane sociapatische bemoeials. We hebben hier grote problemen op te lossen.

Laten we maar beginnen met nieuwe verkiezingen, want die neoliberale kabinetten helpen ons alleen maar van de wal in de stikstofsloot met PFAS-slibbodem.

Profiel  

Bericht nummer:#163  BerichtGeplaatst: ma nov 11, 2019 10:56 am 
lid

Raya schreef:
Brussel moet zich nergens mee bemoeien. We hebben helemaal geen tijd voor dat stelletje metgalomane sociapatische bemoeials. We hebben hier grote problemen op te lossen.

Laten we maar beginnen met nieuwe verkiezingen, want die neoliberale kabinetten helpen ons alleen maar van de wal in de stikstofsloot met PFAS-slibbodem.
Nieuwe verkiezingen helpt ook niet om de fout, het wilde gedrag van vroeger te herstellen. Het is nu buigen of barsten, meten is weten.

Nico Gerrits doet op Foodlog een nieuwe poging:

Open brief aan minister-president Mark Rutte: los de stikstofcrisis eenvoudig en vredig op
https://www.foodlog.nl/artikel/open-bri ... -eenvoudi/

Op 13 oktober schreef Nico Gerrits een open brief aan Johan Remkes, voorzitter van de door de regering ingestelde stikstofcommissie die zijn naam draagt, en minister Carola Schouten, de eerstverantwoordelijke minister voor het stikstofdossier dat Nederland in een diepe bestuurlijke crisis heeft gestort. Afgelopen week toonde premier Rutte zich verantwoordelijk voor het dossier. Inmiddels is €500 miljoen beschikbaar gesteld om het dossier vlot te trekken. In een open brief aan de minister-president zegt Nico Gerrits dat de problemen met gesloten beurzen kunnen worden opgelost door in het verleden gemaakte fouten te herstellen.

Excellentie,

Uw kabinet maakte heel plots de indrukwekkende som van €500.000.000 vrij om uit de stikstofcrisis te komen die hiervoor jarenlang door de regering is genegeerd. Dat bedrag zal in de praktijk ten koste van de agrarische sector worden besteed. Het zal op korte termijn de bestaande conflicten niet oplossen, maar juist verdiepen. Daarom wend ik mij tot u.

Ik wil U met deze brief informeren welke weeffouten dienen te worden hersteld en hoe deze verrassend snel kunnen worden aangepakt, zonder dat daarvoor de uitgave van belastinggeld noodzakelijk is.

Hij spoort in dit artikel weer aan tot aanpassing van de wetgeving en beleid, en noemt artikel 6, derde lid, van de Habitatrichtlijn in de Nederlandse wetgeving een obstakel.

Artikel 6 heeft in de praktijk veel invloed. Daarin staat dat voor alle plannen en projecten, die mogelijk negatieve gevolgen kunnen hebben voor een beschermd gebied, een 'passende beoordeling' moet worden gemaakt. Zijn de plannen schadelijk, dan mogen ze niet doorgaan. Of er moet sprake zijn van een reden van groot openbaar belang en er moet natuurcompensatie tegenover staan.

En hij waarschuwt voor de kritiek:

De kritiek op het vrijstellen van toetsing voor bestaand gebruik zal overweldigend zijn. Terreinbeherende organisaties zoals Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer en “groene” burgers en politici zullen om het hardst roepen dat ze op zo´n manier de achteruitgang van de natuur niet meer kunnen stoppen. Dat mag met een korreltje zout genomen worden, want dat konden ze toch al niet, ondanks de miljoenen euro´s aan toegekende subsidies.

Kritiek die onder het artikel al is gegeven door Johan Vollenbroek, jouw grammofoonplaat is ondertussen behoorlijk grijs gedraaid!

Jammer, want om Nederland op de been te houden zal er iets moeten gebeuren, buigen of barsten. Wat willen we in Nederland, is er nog plaats voor boeren, of ziet we ze liever allemaal verdwijnen door regel op regel te stapelen, regels door Nederland door de jaren heen zelf ingediend. Het probleem is dus niet door Brussel veroorzaakt, maar door onze beleidsmakers zelf, zonder na te denken over de gevolgen.

Eenvoudig en vredig oplossen, kom d'r nog maar om tegenwoordig in dit land, waar iedereen en alles tegenover elkaar staat.

Profiel  

Bericht nummer:#164  BerichtGeplaatst: ma nov 11, 2019 10:57 am 
lid

Raya schreef:

Wat is dan toch de neoliberale drijfveer?

Het gaat om Lebensraum, bij ons door de milieumaffia wellicht groene leefruimte te noemen. Eens een balletje opgooien: ik moet rustig kunnen golfen, ik wil grotere natuurgebieden zodat mijn organisatie die kan onderhouden, ik moet warmtewisselaars verkopen en zoek manieren om mijzelf te profileren.

Profiel  

Bericht nummer:#165  BerichtGeplaatst: ma nov 11, 2019 11:52 am 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

Wat is dan toch de neoliberale drijfveer?

Het gaat om Lebensraum, bij ons door de milieumaffia wellicht groene leefruimte te noemen. Eens een balletje opgooien: ik moet rustig kunnen golfen, ik wil grotere natuurgebieden zodat mijn organisatie die kan onderhouden, ik moet warmtewisselaars verkopen en zoek manieren om mijzelf te profileren.

Kort en eenvoudig gezegd:

Liberaal is zoveel mogelijk vrijheid voor iedereen, met in achtname van ieders vrijheid.

neoliberaal is alle vrijheid voor zichzelf opeisen ten koste van de vrijheid van anderen.

Liberaal bij regeren, is eerlijke afwegingen maken over nut en noodzaak. Niet gas vervangen door vervuilende biomassastook met 11,4 miljard euro subsidie, maar kolencentrales uitrangeren en overschakelen op gas.

Liberaal bij regeren, is niet gas uitrangeren en mensen dwingen over te schakelen op warmtepompen die nog door ontwikkeld moeten worden, om zo de industrie meer werk te geven, maar hooguit subsidieren van verder onderzoek naar de ontwikkeling van warmtepompen bij technische hogescholen en universiteiten om mensen een deugdelijk alternatief te bieden voor gasverwarming.

Neoliberaal is biomassacentrales verplicht te stellen om zo 11,4 miljard belastinggeld als subsidie aan grote bedrijven te kunnen doorschuiven.

Neoliberaal is mensen dwingen van gas af te gaan om ze zo klant te maken bij warmtepompproducenten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]