Het is nu ma sep 23, 2019 9:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2019 10:01 pm 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Biertje schreef:
Als de PVV gaat janken omdat nu eens een vrouw een hoge post krijgt ben ik eerlijk gezegd wel klaar met deze partij.

https://www.ad.nl/politiek/rutte-geirri ... ~ae8fa694/
Nee, daar ging het niet om. De Roon bevroeg Rutte over de geschiktheid van Von der Leyen gezien de puinhoop die ze achterliet op het Duitse ministerie van defensie. Rutte antwoordde dat Hennis en Bijleveld vonden dat Von der Leyen het uitstekend deed. Waarop De Roon zei "dat dat dameskransje van ministers het goed met elkaar kan vinden geloof ik wel", maar dat er uit tal van bronnen ernstige kritiek doorklonk over het presteren van Von der Leyen. Rutte speelt dan een toneelstukje verontwaardiging over seksisme. De AD verslaat het toneelstukje en suggereert dat "dameskransje" sloeg op de benoeming van Von der Leyen. En Biertje is klaar met de PVV. Op Encyclo.nl lees ik dat dameskransje betekent "1) Bijeenkomst 2) Gezellige bijeenkomst van vrouwen 3) Groepje vrouwen". En zo komt Rutte weer erg makkelijk weg bij een volkomen terecht punt van De Roon.
Welke minister heeft geen puinhoop achtergelaten op een ministerie? De ministers die het netjes hebben achtergelaten kun je op een hand tellen. En tegenover 1 dameskransje staan er 100 van de heren waar vrijwel allemaal dubieuze benoemingen uit voort komen. O maar wacht, het is een vrouw.

Je ziet over het hoofd dat een puinhoop een puinhoop is, en dat een dubieuze benoeming een dubieuze benoeming is, of het nu gaat om een man of een vrouw.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2019 10:05 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:
baedeker schreef:
Nee, daar ging het niet om. De Roon bevroeg Rutte over de geschiktheid van Von der Leyen gezien de puinhoop die ze achterliet op het Duitse ministerie van defensie. Rutte antwoordde dat Hennis en Bijleveld vonden dat Von der Leyen het uitstekend deed. Waarop De Roon zei "dat dat dameskransje van ministers het goed met elkaar kan vinden geloof ik wel", maar dat er uit tal van bronnen ernstige kritiek doorklonk over het presteren van Von der Leyen. Rutte speelt dan een toneelstukje verontwaardiging over seksisme. De AD verslaat het toneelstukje en suggereert dat "dameskransje" sloeg op de benoeming van Von der Leyen. En Biertje is klaar met de PVV. Op Encyclo.nl lees ik dat dameskransje betekent "1) Bijeenkomst 2) Gezellige bijeenkomst van vrouwen 3) Groepje vrouwen". En zo komt Rutte weer erg makkelijk weg bij een volkomen terecht punt van De Roon.
Welke minister heeft geen puinhoop achtergelaten op een ministerie? De ministers die het netjes hebben achtergelaten kun je op een hand tellen. En tegenover 1 dameskransje staan er 100 van de heren waar vrijwel allemaal dubieuze benoemingen uit voort komen. O maar wacht, het is een vrouw.

Je ziet over het hoofd dat een puinhoop een puinhoop is, en dat een dubieuze benoeming een dubieuze benoeming is, of het nu gaat om een man of een vrouw.
Ik zie niets over het hoofd en ik erken dat Von der Leyen er een puinhoop van heeft gemaakt, datzelfde geldt voor de ministers voor het ministerie van Defensie in Nederland. Die hebben er ook een klerezooi van gemaakt. En welke partijen levert die? heel goed, CDA en VVD. Het wemelt van de dubieuze benoemingen, waar dan ook.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2019 10:26 pm 
lid

baedeker schreef:
Lumiere schreef:
baedeker schreef:
verontwaardiging over seksisme.
Is het ook, jij bent alleen niet integer genoeg om dat toe te geven :fluiten:

Het is een trieste doorzichtige inhoudsloze deug-afleidingsmanoeuvre van Rutte,

Nee hoor, het was gewoon een seksistische opmerking, elk normaal volwassen mens snapt dat. En als jij nou had geschreven:
Een niet bestaande normaal volwassen baedeker schreef:
Het was een stomme seksistische opmerking van de Roon, maar dat laat onverlet dat het natuurlijk een drogreden van jewelste is dat omdat onze minister onder de indruk van iemand is, dat deze geen slecht werk levert want [argument 1], [argument 2], [argument 3] enz

Dan had zelfs ik zoiets gehad van: 'normaal gesproken is baedeker nogal een druiloor, maar hier heeft hij natuurlijk wel een punt' :evendenken:

Maar blijkbaar zit je zo verroest in je tribalisme dat je het gewoon niet over je hart kan verkrijgen om ordinair seksisme te verwerpen, zoals ik al schreef gebrek aan integriteit. :foei:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2019 10:42 pm 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Lumiere schreef:
Is het ook, jij bent alleen niet integer genoeg om dat toe te geven :fluiten:

Het is een trieste doorzichtige inhoudsloze deug-afleidingsmanoeuvre van Rutte,

Nee hoor, het was gewoon een seksistische opmerking, elk normaal volwassen mens snapt dat. En als jij nou had geschreven:
Een niet bestaande normaal volwassen baedeker schreef:
Het was een stomme seksistische opmerking van de Roon, maar dat laat onverlet dat het natuurlijk een drogreden van jewelste is dat omdat onze minister onder de indruk van iemand is, dat deze geen slecht werk levert want [argument 1], [argument 2], [argument 3] enz

Dan had zelfs ik zoiets gehad van: 'normaal gesproken is baedeker nogal een druiloor, maar hier heeft hij natuurlijk wel een punt' :evendenken:

Maar blijkbaar zit je zo verroest in je tribalisme dat je het gewoon niet over je hart kan verkrijgen om ordinair seksisme te verwerpen, zoals ik al schreef gebrek aan integriteit. :foei:

Je gaat maar lekker in discussie met encyclo.nl over de betekenis van "dameskransje".
Baedeker heeft niet zoveel interesse in deugwoorden spelletjes.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2019 11:08 pm 
lid

baedeker schreef:
Je gaat maar lekker in discussie met encyclo.nl over de betekenis van "dameskransje".

Hah! :gniffel: Kijk en dat is nu precies jouw probleem, zoals ik al schreef ieder normaal volwassen persoon snapt dat het een seksistische opmerking was en jij gaat je verschuilen achter woordenboeken om het goed te praten, sneu, sneu, sneu.

baedeker schreef:
Baedeker heeft niet zoveel interesse in deugwoorden spelletjes.

Weer een leugen :hardlachen: Als je niet geïnteresseerd was in woordspelletjes, dan had je gewoon toegegeven dat het een seksistische opmerking was, maarja dat gebrek aan integriteit zit je dan weer in de weg :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2019 11:17 pm 
lid

Alles tezamen genomen:

Wilders heeft het als zo vaak bij het rechte eind en komt tot de kern.
Alleen, hij formuleert het soms zo beroerd.

Toch is 'het origineel' m.i. te prefereren boven de roep van die uil.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2019 11:26 pm 
lid

Dat Wilders beroerd formuleert ben ik met je eens, maar waarmee heeft Wilders het ooit bij het rechte eind gehad?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2019 11:36 pm 
lid

Lancelot schreef:
Dat Wilders beroerd formuleert ben ik met je eens, maar waarmee heeft Wilders het ooit bij het rechte eind gehad?

En nou denk jij dat ik voor jou ga oplijsten om half twaalf 's avonds... jaja. Get real.

Er staan hier tientallen discussies met Wilders als onderwerp, lees maar terug.

Ga anders terug naar bericht #1 van dit draadje als begin. Enjoy. :)

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2019 11:57 pm 
lid

Wat mij betreft is Geert Wilders gelukkig zijn tijd ver vooruit geweest. Deze rattenvanger mag van mij wel eens met pensioen, hij is het langstzittende kamerlid in een parlement wat hij zelf "nep" heeft genoemd. Hoe hypocriet kan een mens zijn. Hij is een vaste bewoner van de Nederlandse swamp, hoe graag hij dat zelf ook anders zou zien.

Rightnow schreef:
Geert Wilders heeft dikwijls een standpunt ingenomen waarvan hij wist dat er veel meer mensen dit ondersteunden, dan dat er waren die het hardop durfden zeggen.

In 2004 wilde de VVD kennelijk Turkije binnen de EU loodsen en dit was de reden dat Wilders er uit stapte en met de PVV begon. U mag hem niet aardig vinden (al zou ik dat betreuren) - maar had hij destijds geen punt?

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... ffiabende/

Het zou passend zijn als Geert Wilders hier achteraf credits voor krijgt. Kan zijn stap van destijds mede oorzaak zijn van een minder vergaand EU beleid dan waar anders sprake van zou zijn geweest?

Hoezo moet Wilders credits krijgen voor het feit dat hij in 2004 Turkije niet bij de EU wilde ?

Bolkenstein was al in 1997 tegen een EU-lidmaatschap van Turkije..

"De VVD-ministers in het kabinet zijn het niet eens met het standpunt van hun fractieleider, F. Bolkestein, dat Turkije geen lid mag worden van de Europese Unie."
(NRC 1997)

:smile: het standpunt van Wilders in 2004 was dus helemaal niet baanbrekend.. maar in een ander opzicht moet ik je wel gelijk geven met deze titel. Qua stijl en inhoud was Geert Wilders zonder meer zijn tijd ver vooruit. Nu zijn er veel meer rattenvangers a la Wilders.

Geert Wilders is een voortrekker geweest, op het gebied van het tribalisme in de Nederlandse politiek. In zijn minachting voor de democratie en de rechterlijke macht was hij uniek in zijn tijd. Geen argumenten, maar woordspelingen.. sarcasme op hoge toon. Immigranten, Europa.. alles klonk bij Geert Wilders onbuigzaam, pesterig en met een soms ronduit haatdragend. Een pionier op het gebied van verdeeldheid zaaien tussen bevolkingsgroepen, het bestempelen van moslims tot terroristen, alsmede een heiland voor vele gelovigen in sterke witte mannen en alternatieve feiten.. Geert Wilders was eigenlijk een voorloper van Orbán, Salvini en Donald Trump.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: do sep 05, 2019 8:46 am 
lid

HvR schreef:
Lancelot schreef:

En nou denk jij dat ik voor jou ga oplijsten om half twaalf 's avonds... jaja. Get real.

Het is nu weer 's ochtends vroeg, goedemorgen ! In posting 1 van dit draadje wordt niets genoemd waarbij Wilders bij het rechte eind gehad. Er staan hier inderdaad tientallen discussies met Wilders als onderwerp. In werkelijk geen enkele discussie wordt er ook maar 1 iets genoemd waarbij Wilders bij het rechte eind had. Dus ja graag, als je me 1 voorbeeld kunt geven waarbij Wilders bij het rechte eind had is dat al voldoende.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: do sep 05, 2019 9:18 am 
lid

Lancelot schreef:
HvR schreef:
Lancelot schreef:

Het is nu weer 's ochtends vroeg, goedemorgen ! In posting 1 van dit draadje wordt niets genoemd waarbij Wilders bij het rechte eind gehad. Er staan hier inderdaad tientallen discussies met Wilders als onderwerp. In werkelijk geen enkele discussie wordt er ook maar 1 iets genoemd waarbij Wilders bij het rechte eind had. Dus ja graag, als je me 1 voorbeeld kunt geven waarbij Wilders bij het rechte eind had is dat al voldoende.

Massa-immigratie
Islam
Turkije - EU
Dubbele paspoorten
Ontwikkelingshulp
Politiek proces
etc....

Hij wekt weinig sympathie maar heeft gewoon vaak gelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: do sep 05, 2019 10:54 am 
lid

Einstein schreef:
Wat mij betreft is Geert Wilders gelukkig zijn tijd ver vooruit geweest. Deze rattenvanger mag van mij wel eens met pensioen, hij is het langstzittende kamerlid in een parlement wat hij zelf "nep" heeft genoemd. Hoe hypocriet kan een mens zijn. Hij is een vaste bewoner van de Nederlandse swamp, hoe graag hij dat zelf ook anders zou zien.

Rightnow schreef:
Geert Wilders heeft dikwijls een standpunt ingenomen waarvan hij wist dat er veel meer mensen dit ondersteunden, dan dat er waren die het hardop durfden zeggen.

In 2004 wilde de VVD kennelijk Turkije binnen de EU loodsen en dit was de reden dat Wilders er uit stapte en met de PVV begon. U mag hem niet aardig vinden (al zou ik dat betreuren) - maar had hij destijds geen punt?

Het zou passend zijn als Geert Wilders hier achteraf credits voor krijgt. Kan zijn stap van destijds mede oorzaak zijn van een minder vergaand EU beleid dan waar anders sprake van zou zijn geweest?

Hoezo moet Wilders credits krijgen voor het feit dat hij in 2004 Turkije niet bij de EU wilde ?

Bolkenstein was al in 1997 tegen een EU-lidmaatschap van Turkije..

"De VVD-ministers in het kabinet zijn het niet eens met het standpunt van hun fractieleider, F. Bolkestein, dat Turkije geen lid mag worden van de Europese Unie."
(NRC 1997)

:smile: het standpunt van Wilders in 2004 was dus helemaal niet baanbrekend.. maar in een ander opzicht moet ik je wel gelijk geven met deze titel. Qua stijl en inhoud was Geert Wilders zonder meer zijn tijd ver vooruit. Nu zijn er veel meer rattenvangers a la Wilders.

Geert Wilders is een voortrekker geweest, op het gebied van het tribalisme in de Nederlandse politiek. In zijn minachting voor de democratie en de rechterlijke macht was hij uniek in zijn tijd. Geen argumenten, maar woordspelingen.. sarcasme op hoge toon. Immigranten, Europa.. alles klonk bij Geert Wilders onbuigzaam, pesterig en met een soms ronduit haatdragend. Een pionier op het gebied van verdeeldheid zaaien tussen bevolkingsgroepen, het bestempelen van moslims tot terroristen, alsmede een heiland voor vele gelovigen in sterke witte mannen en alternatieve feiten.. Geert Wilders was eigenlijk een voorloper van Orbán, Salvini en Donald Trump.

Als kiezer heb je natuurlijk wel wat meer aan een Wilders die Turkije niet bij de EU wil, dan aan een VVD die het daar in 1997 mee eens is, in 2004 weer niet, en anno 2019 niet meer weet wat het moet opschrijven: "... Er is dus absoluut geen sprake van een EU-lidmaatschap van Turkije." Ja, maar wat vindt de VVD? "... ... ... ... We zijn benieuwd naar jouw mening". De VVD is echt de partij van de onnozele kudde van overdreven onderdaantjes.

En "tribalisme"? De meeste kiezers denken dan toch echt aan de immigratie- en integratieramp. Aan de kartelpartijen die daarvoor verantwoordelijk zijn. Aan de staatsomroepen die als een kluitje over Wilders heen vallen als die er over begint. Het lijken soms wel de 50 vriendjes en familieleden die zich ermee bemoeien als je met een Marokkaan een geschil hebt. Baedeker houdt niet van dat soort mechanismes.

Wilders heeft niet alleen vaak gelijk. Hij heeft er een talent voor om belangrijke taboe onderwerpen voor het voetlicht te brengen, en heeft daarmee invloed. Wilders is een echte democraat. Hij toont moed door te blijven gaan ondanks de bedreigingen en politieke processen tegen hem. Ik hoop dat Wilders al die heilige bonen die de kat in het donker knijpen nog vele jaren een spiegel voorhoudt.
:)

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: do sep 05, 2019 11:05 am 
lid

HvR schreef:
Lancelot schreef:
HvR schreef:

Massa-immigratie
Islam
Turkije - EU
Dubbele paspoorten
Ontwikkelingshulp
Politiek proces
etc....

Het is de kiezer die altijd gelijk heeft en die stemt in overgrote meerderheid niet op hem.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: do sep 05, 2019 1:19 pm 
lid

Het zou Wilders sieren als hij wat meer kan incasseren.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: do sep 05, 2019 1:39 pm 
lid

Waarom hoor je de PVV niet over Cevdet Yilmaz, de man die 6 mensen letterlijk afslachtte in een café, en waarvan is gezegd dat gij gratie krijgt terwijl het motief onduidelijk is.

https://www.ad.nl/binnenland/zesvoudig- ... ~aeb51078/

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: do sep 05, 2019 5:47 pm 
lid

Rightnow schreef:

Ik zou niet weten hoe Wilders het EU beleid zou aangestuurd hebben

Wat wel overduidelijk is dat Wilders het in 2004 helemaal NIET goed gezien heeft
Lidmaatschap van de EU voor Turkije was in 2004 toch al hoofdzakelijk een theoretische mogelijkheid
Inmiddels is het zelfs helemaal irrelevant geworden.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: do sep 05, 2019 5:59 pm 
lid

Wisp schreef:
Rightnow schreef:

Ik zou niet weten hoe Wilders het EU beleid zou aangestuurd hebben

Wat wel overduidelijk is dat Wilders het in 2004 helemaal NIET goed gezien heeft
Lidmaatschap van de EU voor Turkije was in 2004 toch al hoofdzakelijk een theoretische mogelijkheid
Inmiddels is het zelfs helemaal irrelevant geworden.
Maar de deur is niet dichtgesmeten en het slot is omgedraaid.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: do sep 05, 2019 6:11 pm 
lid

Biertje schreef:
Maar de deur is niet dichtgesmeten en het slot is omgedraaid.

Theoretisch niet door de EU, maar feitelijk wel door Turkije

Oftewel om maar weer een vergelijking te maken
Of de korfbalclub van Lutjepier wel of niet naar de Tweede klasse promoveert, is op wereldschaal irrelevant, maar voor menig Lutjepierenaar toch wel van belang
De theoretische mogelijkheid tot lidmaatschap van Turkije is echt helemaal totaal irrelevant

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: vr sep 06, 2019 2:11 pm 
lid

Enzo501 schreef:
HvR schreef:
Lancelot schreef:

Massa-immigratie
Islam
Turkije - EU
Dubbele paspoorten
Ontwikkelingshulp
Politiek proces
etc....

Het is de kiezer die altijd gelijk heeft en die stemt in overgrote meerderheid niet op hem.

Stemmen tellen is belangrijker dan stemmen.

Laatste verkiezing volgens peilingen VVD en PVV nek aan nek.
Na het tellen had VVD 40% meer zetels dan in de peiling

EU verkiezing: 1 op de 5 zou op de PVDA gestemd hebben.

Ik ken niemand die op de PVDA gestemd heeft.
Ik ken niemand die iemand kent die op de PVDA gestemd heeft.
Ik niemand die iemand kent die iemand kent die op de PVDA gestemd heeft.

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: vr sep 06, 2019 2:14 pm 
lid

Gestopt schreef:
Enzo501 schreef:
HvR schreef:

Massa-immigratie
Islam
Turkije - EU
Dubbele paspoorten
Ontwikkelingshulp
Politiek proces
etc....

Stemmen tellen is belangrijker dan stemmen.

Laatste verkiezing volgens peilingen VVD en PVV nek aan nek.
Na het tellen had VVD 40% meer zetels dan in de peiling

EU verkiezing: 1 op de 5 zou op de PVDA gestemd hebben.

Ik ken niemand die op de PVDA gestemd heeft.
Ik ken niemand die iemand kent die op de PVDA gestemd heeft.
Ik niemand die iemand kent die iemand kent die op de PVDA gestemd heeft.

Dat lijkt me ook wel logisch. Veel mensen die in Moskou wonen kennen geen PvdA stemmers of ander Nederlandse kiesgerechtigden

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]