Het is nu ma okt 14, 2019 12:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: zo sep 01, 2019 8:25 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:

Ten eerste ben ik niet opgepakt, ten tweede ben ik niet aangehouden vanwege verkeerd rijgedrag of wat dan ook. Het was gewoon een standaardcontrole (misschien waren ze op zoek naar mensen die met alcohol op achter het stuur zaten of wat dan ook). Maar het deed me gewoon denken: waarom mogen Polen wél gewoon, óók als ze in Nederland wonen en werken, op Pools kenteken in Nederland rondrijden, en word ik belerend toegesproken door een agent omdat ik de auto van Duitse vrienden bestuur?
Van Laarhoven zegt ook net zoals jij van niets te weten, maar de politie zal wel zijn redenen hebben gehad jou zo toe te spreken. Dat doen ze toch niet zo,aar zei je onlangs zelf. Beetje laf dat jij nu het om jou gaat de Polen de schuld van jouw jouw gedrag wil geven.

Ik geef Polen nergens de schuld van, en zeker niet van mijn gedrag. We werden gewoon aangehouden vanwege een algemene controle. Waarbij de agent opmerkte dat ik een auto met Duits kenteken bestuurde en mij te kennen gaf dat dat niet mag, want als Nederlander mag je dat niet blijkbaar, vanwege belastingontduiking enz. Ik heb die agent toen netjes uitgelegd dat ik de Bob was in de auto van mijn Duitse vrienden die achterin zaten, die konden zich netjes legitimeren en aan de hand van de autopapieren aantonen dat zij de eigenaar waren van het voertuig, en toen was het verder ook afgedaan.

Ik vind het alleen vreemd dat Polen die allang in Nederland wonen en werken en hooguit af en toe een weekje met vakantie gaan naar Polen, dan wél gewoon met Pools kenteken in Nederland kunnen blijven rondrijden. Ontduiken zij de belasting dan niét?
Ik denk het wel, maar het punt is dat bij jouw de inningskosten zeer laag zijn. Dat is natuurlijk krom maar dat is het hele neoliberalisme.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]