Het is nu zo nov 17, 2019 7:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: di sep 17, 2019 1:49 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 5629
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Biertje schreef:
Rightnow schreef:
Er is echt heel veel ruimte in ons land. Die kan vrijwel steeds bebouwd worden, overal. Vliegvelden kunnen in zee worden aangelegd en de Markerwaard er bij aangelegd als men toch nog meent tekort te komen.

Groen Links en D66 willen heel Afrika hier naar toe dus hun moeten beginnen om te pleiten voor meer bouwplannen, in de groene ruimte rond de grote steden waar de nieuwkomers immers onze samenleving willen komen verrijken.
Vliegvelden in zee is ongelooflijk duur, 40 miljard voor een vliegveld hadden ze moeten bouwen met dat geld van het aardgas en het is nou te laat.

De overheid heeft kennelijk geld genoeg en de burgers boeit het niet. Als men het dan vertikt om de moeite te nemen de Markerwaard vrij te krijgen voor inpoldering (het nette alternatief voor uitbreiding van Schiphol, voor een eerlijke prijs, dat gewone Nederlanders in de portemonnee ontziet), laat men dan tenminste kiezen voor een vliegveld in zee dat een zinvolle uitbreiding van Schiphol mogelijk maakt.

De elite wil en moet vliegen om zijn ding te kunnen doen. Als het niet met een private jet kan, vanaf Lelystad of Eindhoven, en liever niet vanaf Weeze of Grimbergen of Moorsele, trek dan maar de portemonne en leg het aan in zee. Wij zullen zien of het ons meer oplevert dan dat de VOC opleverde aan het gemene volk uit de Gouden Eeuw.

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Laatst bijgewerkt door Rightnow op di sep 17, 2019 1:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: di sep 17, 2019 1:53 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 17148
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
De overheid heeft kennelijk geld genoeg en de burgers boeit het niet. Als jullie dan te lamlendig zijn om de moeite te nemen de Markerwaard vrij te krijgen voor inpoldering (het nette alternatief voor een eerlijke prijs, dat gewone Nederlanders in de portemonnee ontziet), kies dan tenminste een vliegveld in zee zodat je een keer kunt uitbreiden.

De elite wil en moet vliegen om zijn ding te kunnen doen. Als het niet met een private jet kan, vanaf Lelystad of Eindhoven, en liever niet vanaf Weeze of Grimbergen of Moorsele, trek dan maar de portemonne en leg het aan in zee. Wij zullen zien of het ons meer oplevert dan dat de VOC opleverde aan het gemene volk uit de Gouden Eeuw.
Wat het probeem is als dat de Markerwaard wordt ingepolderd, de kosten niet in het vliegticket mogen zitten en nog men nog meer vliegbewegingen wil,En is het niet ook verplaatsen van de herrie?

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: di sep 17, 2019 1:58 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 5629
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Biertje schreef:
Rightnow schreef:
De overheid heeft kennelijk geld genoeg en de burgers boeit het niet. Als jullie dan te lamlendig zijn om de moeite te nemen de Markerwaard vrij te krijgen voor inpoldering (het nette alternatief voor een eerlijke prijs, dat gewone Nederlanders in de portemonnee ontziet), kies dan tenminste een vliegveld in zee zodat je een keer kunt uitbreiden.

De elite wil en moet vliegen om zijn ding te kunnen doen. Als het niet met een private jet kan, vanaf Lelystad of Eindhoven, en liever niet vanaf Weeze of Grimbergen of Moorsele, trek dan maar de portemonne en leg het aan in zee. Wij zullen zien of het ons meer oplevert dan dat de VOC opleverde aan het gemene volk uit de Gouden Eeuw.
Wat het probeem is als dat de Markerwaard wordt ingepolderd, de kosten niet in het vliegticket mogen zitten en nog men nog meer vliegbewegingen wil,En is het niet ook verplaatsen van de herrie?

Om te beginnen hebben de meeuwen boven zee en de koeien in Flevoland geen stemrecht en ze gaan ook niet demonstreren.

Voor een deel zullen mensen ook hier last van hebben, degenen die nog onder de oude vliegroutes liggen, en degenen die de nieuwe vliegroutes er bij krijgen. Die mensen wonen in "de provincie" en de in randstedelijke ogen achterlijke provincialen zullen minder kunnen en willen protesteren en procederen, en daar ook minder centjes voor hebben.

Een beetje Realpolitik is onvermijdelijk maar het is een feit dat een vliegveld buiten Schiphol haast altijd minder overlast geeft omdat er meer dunbevolkte gebieden omheen liggen.

Hoe dan ook zou ik er voor zijn dat het vliegticket de normale kostprijs heeft.

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: di sep 17, 2019 2:16 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 17148
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
Biertje schreef:
Rightnow schreef:
De overheid heeft kennelijk geld genoeg en de burgers boeit het niet. Als jullie dan te lamlendig zijn om de moeite te nemen de Markerwaard vrij te krijgen voor inpoldering (het nette alternatief voor een eerlijke prijs, dat gewone Nederlanders in de portemonnee ontziet), kies dan tenminste een vliegveld in zee zodat je een keer kunt uitbreiden.

De elite wil en moet vliegen om zijn ding te kunnen doen. Als het niet met een private jet kan, vanaf Lelystad of Eindhoven, en liever niet vanaf Weeze of Grimbergen of Moorsele, trek dan maar de portemonne en leg het aan in zee. Wij zullen zien of het ons meer oplevert dan dat de VOC opleverde aan het gemene volk uit de Gouden Eeuw.
Wat het probeem is als dat de Markerwaard wordt ingepolderd, de kosten niet in het vliegticket mogen zitten en nog men nog meer vliegbewegingen wil,En is het niet ook verplaatsen van de herrie?

Om te beginnen hebben de meeuwen boven zee en de koeien in Flevoland geen stemrecht en ze gaan ook niet demonstreren.

Voor een deel zullen mensen ook hier last van hebben, degenen die nog onder de oude vliegroutes liggen, en degenen die de nieuwe vliegroutes er bij krijgen. Die mensen wonen in "de provincie" en de in randstedelijke ogen achterlijke provincialen zullen minder kunnen en willen protesteren en procederen, en daar ook minder centjes voor hebben.

Een beetje Realpolitik is onvermijdelijk maar het is een feit dat een vliegveld buiten Schiphol haast altijd minder overlast geeft omdat er meer dunbevolkte gebieden omheen liggen.

Hoe dan ook zou ik er voor zijn dat het vliegticket de normale kostprijs heeft.
Er ligt wel een praktisch probleem: vliegtuigen moeten om vliegen en er is geen sprake van dat kerosinelozingen op het Ijsselmeer gebeurt want daar word ook drinkwater van gemaakt, En nog een ander probleem: als Den Haag elke 10 cent 5 keer omkeert ontstaat er broddelwerk.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: di sep 17, 2019 2:58 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 7706
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Rightnow schreef:
Er is echt heel veel ruimte in ons land. Die kan vrijwel steeds bebouwd worden, overal. Vliegvelden kunnen in zee worden aangelegd en de Markerwaard er bij aangelegd als men toch nog meent tekort te komen.

Groen Links en D66 willen heel Afrika hier naar toe dus hun moeten beginnen om te pleiten voor meer bouwplannen, in de groene ruimte rond de grote steden waar de nieuwkomers immers onze samenleving willen komen verrijken.
Vliegvelden in zee is ongelooflijk duur, 40 miljard voor een vliegveld hadden ze moeten bouwen met dat geld van het aardgas en het is nou te laat.


Ook 4 vliegvelden verspreid over het land voor vakantievluchten veroorzaken veel vervuiling en geluidoverlast
en is uiteindelijk erg duur.
Als Schiphol verhuist naar zee, kunnen er gigantische veel woningen worden gebouwd op die plek en
het lost veel problemen op , bovendien levert het ook veel geld op.
Nederland is groot geworden door ondernemers en niet door ambtenaren en kruideniers , die ons land de laatste decennia regeren.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: di sep 17, 2019 4:08 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 17148
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Biertje schreef:
Rightnow schreef:
Er is echt heel veel ruimte in ons land. Die kan vrijwel steeds bebouwd worden, overal. Vliegvelden kunnen in zee worden aangelegd en de Markerwaard er bij aangelegd als men toch nog meent tekort te komen.

Groen Links en D66 willen heel Afrika hier naar toe dus hun moeten beginnen om te pleiten voor meer bouwplannen, in de groene ruimte rond de grote steden waar de nieuwkomers immers onze samenleving willen komen verrijken.
Vliegvelden in zee is ongelooflijk duur, 40 miljard voor een vliegveld hadden ze moeten bouwen met dat geld van het aardgas en het is nou te laat.


Ook 4 vliegvelden verspreid over het land voor vakantievluchten veroorzaken veel vervuiling en geluidoverlast
en is uiteindelijk erg duur.
Als Schiphol verhuist naar zee, kunnen er gigantische veel woningen worden gebouwd op die plek en
het lost veel problemen op , bovendien levert het ook veel geld op.
Nederland is groot geworden door ondernemers en niet door ambtenaren en kruideniers , die ons land de laatste decennia regeren.
Wat je wat er gebeurt als alles geconcentreerd wordt op dat ene vliegveld en daar een incident gebeurt met sluiting van de luchthaven als gevolg? Dat kruideniersgedrag is een onderdeel van onze cultuur dus hoe je dat er nou uit krijgt...............

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 12:37 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 7706
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Vliegvelden in zee is ongelooflijk duur, 40 miljard voor een vliegveld hadden ze moeten bouwen met dat geld van het aardgas en het is nou te laat.


Ook 4 vliegvelden verspreid over het land voor vakantievluchten veroorzaken veel vervuiling en geluidoverlast
en is uiteindelijk erg duur.
Als Schiphol verhuist naar zee, kunnen er gigantische veel woningen worden gebouwd op die plek en
het lost veel problemen op , bovendien levert het ook veel geld op.
Nederland is groot geworden door ondernemers en niet door ambtenaren en kruideniers , die ons land de laatste decennia regeren.
Wat je wat er gebeurt als alles geconcentreerd wordt op dat ene vliegveld en daar een incident gebeurt met sluiting van de luchthaven als gevolg? Dat kruideniersgedrag is een onderdeel van onze cultuur dus hoe je dat er nou uit krijgt...............


Het is niet altijd zo geweest ,
We hebben hier ook een VOC gehad.
We hebben hier de droogmakerijen .
We kennen de afsluitdijk en de Ooster Schelde werken.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 8:31 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 17148
Berichten: Intopic
Zullen we maar eerst weer eens leren wat een start- en landingsbaan is en wat een taxibaan is en hoe piloten het verschil kunnen zien? Ooit was het een toestel van Air Canada die vreselijk in de fout ging maar gelukkig gestopt kon worden, maar nu lees ik dat het op Schiphol al vaker is gebeurd en dan wel met Nederlandse maatschappijen !!
Hoezo meer vluchten?

https://www.ad.nl/binnenland/boeing-wil ... ~a8b2ae3d/

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2019 9:00 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 52370
Berichten: Intopic
Het is duidelijk. Geld verdienen terwijl anderen dodelijk risico lopen, is toch niets mis mee?

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2019 9:28 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 4137
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Lies schreef:
Hume schreef:


Het probleem is dat politici en ambtenaren de wet niet kennen en leven bij de waan van de dag.
Wetgeving natura 2000 is al 19 jaar bekend en zeker bij de Raad van Staten ,door incompetentie van bestuurders zitten we nu met de gebakken peren ,
want de Nederland stikt van de stikstof.

Het stikstofbesluit van de Raad van State heeft een bureaucratische kortsluiting veroorzaakt. Nieuwe projecten – van wegverbredingen tot extra stallen, van woningbouw tot windparken – kunnen voorlopig fluiten naar een vergunning. Hoe kon het kabinet zich zo laten overvallen?
Snelweg A2 tussen Vinkeveen en Breukelen bij Nieuwer ter Aa. De stikstofuitstoot van het wegverkeer zal ook moeten verminderen vanwege de stikstofuitspraak van de Raad van State. Beeld Raymond Rutting / de Volkskrant
Stikstof. Alleen al het woord leidt tot bedrukte gezichten in coalitiekringen. Het is nog veel erger dan iedereen denkt, zo is de teneur achter de schermen. Dat de Raad van State het Nederlandse stikstofbeleid in mei onverbiddelijk naar de prullenbak verwees, is misschien wel het ingrijpendste wat de overheid in decennia is overkomen, sombert één betrokkene. Nieuwe vergunningen zijn sindsdien niet meer afgegeven, voorlopige vergunningen worden weer ingetrokken.

Het is de apotheose van decennialang schipperend natuurbeleid. In de jaren negentig liep Nederland binnen de EU nog voorop om de natuur te beschermen. Er kwamen speciale natuurgebieden – Natura 2000 – en een habitatrichtlijn waarmee Nederland plechtig beloofde de modderkruiper, juchtleerkever, mopsvleermuis en talloze andere bedreigde organismen te behoeden voor uitsterven.
Dat bleek moeilijker dan gehoopt, vooral omdat Nederland veel stikstof uitstoot. De intensieve veeteelt speelt daarbij een grote rol, maar ook nagenoeg alle (bouw)activiteiten dragen daar aan bij. In 118 van de 160 Natura 2000-gebieden in Nederland lijdt de biodiversiteit onder een overschot aan stikstof.

Om toch door te kunnen bouwen, trad in 2015 het zogenoemde Programma Aanpak Stikstof (PAS) in werking. Nieuwe vergunningen werden weer afgegeven, maar nu met de belofte dat er in de daaropvolgende jaren ‘compenserende maatregelen’ zouden komen om de uitstoot te verminderen. In de praktijk kwam daar weinig van terecht en in mei maakte de Raad van State korte metten met het naar de toekomst schuiven van de natuurbescherming.



https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b73ec607/
Ik heb dit al eerder geplaatst en is een hele kluif om te lezen, maar terug in de tijd kan je lezen wat toen is bedacht en waarom Nederland nu op slot komt te zitten.

List, bedrog, leugens, corruptie en de PAS-paniek
https://www.foodlog.nl/artikel/list-bed ... paspaniek/

Volgens Gerrits heeft een handvol mensen zonder ooit verantwoording te hebben afgelegd, meer dan 20 jaar lang een travestie gemaakt van de uitvoering van Europese verplichtingen.



D66 stelt voor om de bioindustrie te halveren.
Eindelijk begint het door te dringen bij politici dat er iets moet gebeuren.
Het gaat al lang niet meer om de bio-industrie, het is landjepik voor vliegen, windmolens, zonneparken, natuurbeleven enz.

Gisteren reed ik door de polder naar huis, langs boerderijen met vaak een CDA bord in de tuin tijdens de verkiezingen. En omdat ik onderstaand artikel had gelezen dacht ik dat is ook verleden tijd, zo'n groot bord met lachende CDA politici in Groningen zie je daar niet weer Lies.

CDA: Nederland hoeft niet heel grote voedselexporteur te blijven
https://nos.nl/artikel/2309406-cda-nede ... ijven.html

En in Zeeland jagen ze de akkerbouwers in de gordijnen:

Zeeuwse CDA’ers geven tegengas: ‘Blijf af van agrarische export, dat is de kracht van Zeeland’
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/zeeuws ... ~a154e545/

Het CDA heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid: de landbouw moet niet langer de tweede voedselexporteur van de wereld willen zijn, omdat het te veel druk legt op de natuur en het leefmilieu. In Zeeland, agrarische exportprovincie pur sang, gaan de wenkbrauwen van CDA’ers omhoog.

Zo’n verhaal komt aan in een provincie waar de agrosector via handelsbedrijven jaarlijks bijna een miljoen ton uien exporteert en hofleverancier is van aardappelen voor de frietindustrie. De Bat: ,,Er staan veel goede dingen in het rapport Zij aan Zij, zoals duurzaamheid, top-technologie, inzetten op kwaliteit en het korter maken van de keten. Dingen die we grotendeels al doen in Zeeland. Maar enkele passages, met name die over export, getuigt van een gebrek aan kennis. Waarom zou Zeeland met zijn vruchtbare grond de export van landbouwproducten zoals uien en aardappelen verminderen? Er is wereldwijd al een voedseltekort. Bovendien kan de overheid dat niet afdwingen.”
(…)
De weg kwijt
Volgens Kuijpers is het wetenschappelijk bureau op het punt van de export ‘de weg een beetje kwijt’. ,,Wij exporteren zoveel omdat het buitenland onze productiewijze en kwalitatief mooie producten waardeert. Veilig, duurzaam en met oog voor dierenwelzijn. De Nederlandse consument doet dat veel te weinig. Het is een sprookje dat ik mijn producten aan de deur kan verkopen.”
Kuijpers wijst erop dat een sterke Zeeuwse landbouwsector een flinke bijdrage kan leveren aan het oplossen van de koolstofdioxide- en stikstofproblemen. ,,Ik heb bijvoorbeeld vlinderbloemen gezaaid om stikstof uit de lucht te halen. Met export van onze groenten en aardappelen voeren we stikstof uit. Met import haal je juist stikstof binnen. Verder kunnen we het broeikasgas CO2 in de bodem vasthouden door de grond minder diep te bewerken en groenbemesters te zaaien. We zijn best goed bezig. Mensen mogen trots op onze boeren zijn.”



En het is maar goed dat er geen nieuwe verkiezingen in aantocht zijn, de BoerBurgerBeweging zou weleens heel groot kunnen worden:

Vogelbeschermers geven gewaagd advies in tijden van stikstofcrisis: meer gebieden verdienen beschermde status
https://www.dvhn.nl/groningen/Vogelbesc ... 03933.html

Nederland is 39 ‘belangrijke vogelgebieden’ rijker. In Groningen en Drenthe zijn het er 4, die samen bijna 60.000 hectare beslaan. Met dit label kunnen deze gebieden in aanmerking komen voor de Natura2000-status, leert de geschiedenis.

De nieuw aangewezen gebieden zijn Westerwolde en het Oldambt in oostelijk Groningen, het zuidelijke deel van de Onlanden in de kop van Drenthe en het Drentsche Aa-gebied. Dat is op te maken uit een nieuwe inventarisatie van de belangrijke vogelgebieden in ons land, door Sovon Vogelonderzoek en Vogelbescherming Nederland.
(…)
De nieuwe inventarisatie is twee jaar geleden in gang gezet. Het rapport is bedoeld als input voor de in 2020 geplande evaluatie van het Natura2000-netwerk door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Twee weken geleden heeft minister Carola Schouten (Landbouw en Natuur) het in ontvangst genomen. Zij heeft nog niet gereageerd op de inhoud.

Pikant moment
In het licht van de huidige stikstofdiscussie komt het advies op een pikant moment, erkent Thijs den Otter van Vogelbescherming Nederland. ,,Maar het is een inventarisatie van gebieden die beter beschermd zouden moeten worden op basis van normen die door ons eigen parlement zijn goedgekeurd. Dat is ook onze inzet als natuurbeschermingsorganisatie: als deze gebieden bescherming verdienen, dan moet dat ook gebeuren.’’

Marc van Roomen van Sovon, een van de auteurs, is benieuwd naar het vervolg. ,,Wij zeggen niet: deze gebieden moeten en zullen de Natura2000-status krijgen. Wij leveren een objectieve analyse, getoetst aan internationale criteria. Dit zijn de feiten, ook als het even niet uitkomt.’’



Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2019 10:56 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 7706
Berichten: Intopic
Lies schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:
Ik heb dit al eerder geplaatst en is een hele kluif om te lezen, maar terug in de tijd kan je lezen wat toen is bedacht en waarom Nederland nu op slot komt te zitten.

List, bedrog, leugens, corruptie en de PAS-paniek
https://www.foodlog.nl/artikel/list-bed ... paspaniek/

Volgens Gerrits heeft een handvol mensen zonder ooit verantwoording te hebben afgelegd, meer dan 20 jaar lang een travestie gemaakt van de uitvoering van Europese verplichtingen.



D66 stelt voor om de bioindustrie te halveren.
Eindelijk begint het door te dringen bij politici dat er iets moet gebeuren.
Het gaat al lang niet meer om de bio-industrie, het is landjepik voor vliegen, windmolens, zonneparken, natuurbeleven enz.

Gisteren reed ik door de polder naar huis, langs boerderijen met vaak een CDA bord in de tuin tijdens de verkiezingen. En omdat ik onderstaand artikel had gelezen dacht ik dat is ook verleden tijd, zo'n groot bord met lachende CDA politici in Groningen zie je daar niet weer Lies.

CDA: Nederland hoeft niet heel grote voedselexporteur te blijven
https://nos.nl/artikel/2309406-cda-nede ... ijven.html

En in Zeeland jagen ze de akkerbouwers in de gordijnen:

Zeeuwse CDA’ers geven tegengas: ‘Blijf af van agrarische export, dat is de kracht van Zeeland’
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/zeeuws ... ~a154e545/

Het CDA heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid: de landbouw moet niet langer de tweede voedselexporteur van de wereld willen zijn, omdat het te veel druk legt op de natuur en het leefmilieu. In Zeeland, agrarische exportprovincie pur sang, gaan de wenkbrauwen van CDA’ers omhoog.

Zo’n verhaal komt aan in een provincie waar de agrosector via handelsbedrijven jaarlijks bijna een miljoen ton uien exporteert en hofleverancier is van aardappelen voor de frietindustrie. De Bat: ,,Er staan veel goede dingen in het rapport Zij aan Zij, zoals duurzaamheid, top-technologie, inzetten op kwaliteit en het korter maken van de keten. Dingen die we grotendeels al doen in Zeeland. Maar enkele passages, met name die over export, getuigt van een gebrek aan kennis. Waarom zou Zeeland met zijn vruchtbare grond de export van landbouwproducten zoals uien en aardappelen verminderen? Er is wereldwijd al een voedseltekort. Bovendien kan de overheid dat niet afdwingen.”
(…)
De weg kwijt
Volgens Kuijpers is het wetenschappelijk bureau op het punt van de export ‘de weg een beetje kwijt’. ,,Wij exporteren zoveel omdat het buitenland onze productiewijze en kwalitatief mooie producten waardeert. Veilig, duurzaam en met oog voor dierenwelzijn. De Nederlandse consument doet dat veel te weinig. Het is een sprookje dat ik mijn producten aan de deur kan verkopen.”
Kuijpers wijst erop dat een sterke Zeeuwse landbouwsector een flinke bijdrage kan leveren aan het oplossen van de koolstofdioxide- en stikstofproblemen. ,,Ik heb bijvoorbeeld vlinderbloemen gezaaid om stikstof uit de lucht te halen. Met export van onze groenten en aardappelen voeren we stikstof uit. Met import haal je juist stikstof binnen. Verder kunnen we het broeikasgas CO2 in de bodem vasthouden door de grond minder diep te bewerken en groenbemesters te zaaien. We zijn best goed bezig. Mensen mogen trots op onze boeren zijn.”



En het is maar goed dat er geen nieuwe verkiezingen in aantocht zijn, de BoerBurgerBeweging zou weleens heel groot kunnen worden:

Vogelbeschermers geven gewaagd advies in tijden van stikstofcrisis: meer gebieden verdienen beschermde status
https://www.dvhn.nl/groningen/Vogelbesc ... 03933.html

Nederland is 39 ‘belangrijke vogelgebieden’ rijker. In Groningen en Drenthe zijn het er 4, die samen bijna 60.000 hectare beslaan. Met dit label kunnen deze gebieden in aanmerking komen voor de Natura2000-status, leert de geschiedenis.

De nieuw aangewezen gebieden zijn Westerwolde en het Oldambt in oostelijk Groningen, het zuidelijke deel van de Onlanden in de kop van Drenthe en het Drentsche Aa-gebied. Dat is op te maken uit een nieuwe inventarisatie van de belangrijke vogelgebieden in ons land, door Sovon Vogelonderzoek en Vogelbescherming Nederland.
(…)
De nieuwe inventarisatie is twee jaar geleden in gang gezet. Het rapport is bedoeld als input voor de in 2020 geplande evaluatie van het Natura2000-netwerk door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Twee weken geleden heeft minister Carola Schouten (Landbouw en Natuur) het in ontvangst genomen. Zij heeft nog niet gereageerd op de inhoud.

Pikant moment
In het licht van de huidige stikstofdiscussie komt het advies op een pikant moment, erkent Thijs den Otter van Vogelbescherming Nederland. ,,Maar het is een inventarisatie van gebieden die beter beschermd zouden moeten worden op basis van normen die door ons eigen parlement zijn goedgekeurd. Dat is ook onze inzet als natuurbeschermingsorganisatie: als deze gebieden bescherming verdienen, dan moet dat ook gebeuren.’’

Marc van Roomen van Sovon, een van de auteurs, is benieuwd naar het vervolg. ,,Wij zeggen niet: deze gebieden moeten en zullen de Natura2000-status krijgen. Wij leveren een objectieve analyse, getoetst aan internationale criteria. Dit zijn de feiten, ook als het even niet uitkomt.’’



Het lijkt me goed om de Natura 2000 gebieden in Nederland te evalueren en opnieuw te bepalen.
Natuurgebieden in Nederland zijn in feite gecultiveerde natuurgebieden ,die ruimte bieden aan de natuur .
Ze kunnen het beste gesitueerd worden in streken met weinig economisch activiteiten.
Daarom minder Natura 2000 , in gebieden met veel bedrijven en woonkernen ,zodat het land niet op slot gaat.
Niet de wolven laten komen en de boeren verdrijven , maar zelf bepalen waar de natuur zij gang kan gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: za nov 09, 2019 7:43 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 52370
Berichten: Intopic
Mag niet van Brussel!

Eenmaal aangewezenis aangewezen en blijft aangewezen volgens Brussel. We zitten op slot en Brussel laat ons uiteraard barsten.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: za nov 09, 2019 8:35 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 7706
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Mag niet van Brussel!

Eenmaal aangewezenis aangewezen en blijft aangewezen volgens Brussel. We zitten op slot en Brussel laat ons uiteraard barsten.


Is er al gepraat met Brussel over dit probleem?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: za nov 09, 2019 11:48 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 5629
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Hume schreef:
Raya schreef:
Mag niet van Brussel!

Eenmaal aangewezenis aangewezen en blijft aangewezen volgens Brussel. We zitten op slot en Brussel laat ons uiteraard barsten.


Is er al gepraat met Brussel over dit probleem?
Nog niet van gehoord. Wel ergens gelezen dat, mocht er poltieke wil zijn, de eenmaal aangewezen gebieden losgelaten kunnen worden. Uiteraard zal daar een zeer goede grond voor moeten wezen, en daar zit 'm de kneep:

De overheid (en de betrokken beleidsmedewerkers van LNV) moeten dan toegeven dat het juridisch niet helemaal in de haak was ten opzichte van de habitatrichtlijn. Dat is niet vreemd, als je in polderend Nederland tot dusver geen belangrijke tegenwerping had gekregen, en niemand uit Brussel had nog wat gezegd. Ook is het heel gebruikelijk dat landen richtlijnen niet (correct) uitvoeren: zonder dat er weerwerk wordt geleverd, blijft dat zo, en dat geeft dan nog een te billijken flexibiliteit; als het echt te gek wordt, gaan mensen ook naar de rechter, zo zal worden geredeneerd.

ECHTER... Nederland is nogal veeleisend geweest, het braafste jongetje uit de klas dat wel met een grote mond anderen terecht wilde wijzen. Daarom is Brussel niet op voorhand tegemoetkomend. De oplossing zou gelegen zijn in het laten merken dat we minder veeleisend en onnodig streng tegen anderen willen zijn, en dat we wel zelf ons aan regels willen houden.

Tot slot is de hele stikstofdiscussie een boekhoudkundige, en dan luistert het nauw dat de boekhouding wel moet kloppen, en er dus grondiger moet worden gewerkt. Ik denk echter dat Rutte zal blijven wegduiken.

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: za nov 09, 2019 2:11 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 7706
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:
Mag niet van Brussel!

Eenmaal aangewezenis aangewezen en blijft aangewezen volgens Brussel. We zitten op slot en Brussel laat ons uiteraard barsten.


Is er al gepraat met Brussel over dit probleem?
Nog niet van gehoord. Wel ergens gelezen dat, mocht er poltieke wil zijn, de eenmaal aangewezen gebieden losgelaten kunnen worden. Uiteraard zal daar een zeer goede grond voor moeten wezen, en daar zit 'm de kneep:

De overheid (en de betrokken beleidsmedewerkers van LNV) moeten dan toegeven dat het juridisch niet helemaal in de haak was ten opzichte van de habitatrichtlijn. Dat is niet vreemd, als je in polderend Nederland tot dusver geen belangrijke tegenwerping had gekregen, en niemand uit Brussel had nog wat gezegd. Ook is het heel gebruikelijk dat landen richtlijnen niet (correct) uitvoeren: zonder dat er weerwerk wordt geleverd, blijft dat zo, en dat geeft dan nog een te billijken flexibiliteit; als het echt te gek wordt, gaan mensen ook naar de rechter, zo zal worden geredeneerd.

ECHTER... Nederland is nogal veeleisend geweest, het braafste jongetje uit de klas dat wel met een grote mond anderen terecht wilde wijzen. Daarom is Brussel niet op voorhand tegemoetkomend. De oplossing zou gelegen zijn in het laten merken dat we minder veeleisend en onnodig streng tegen anderen willen zijn, en dat we wel zelf ons aan regels willen houden.

Tot slot is de hele stikstofdiscussie een boekhoudkundige, en dan luistert het nauw dat de boekhouding wel moet kloppen, en er dus grondiger moet worden gewerkt. Ik denk echter dat Rutte zal blijven wegduiken.


De komende tijd is Timmermans voorzitter van de commissie om Juncker te vervangen.
Hij kent het kleine Nederland en weet dat de vele natura 2000 gebieden veel te veel is om het land draaiende te houden.
Laat Rutte met hem praten en tot afspraken komen tot een herziening en beperking van het aantal N2000 gebieden.
Laat Rutte regelen dat de normen meer opschuiven richting het Duitse niveau.
Met pappen en nat houden op de korte termijn lossen we de problemen niet op.
Het is mooi als een oplossing voor een jaar , maar er zal toch een lange termijn visie en aanpak moeten komen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enzo501 en 122 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling