Het is nu ma sep 23, 2019 10:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2019 11:17 am 
lid

Maar het punt was niet of wij vinden dat nikaab (of burka) draagsters onderdrukt worden
Maar of ze dat zelf vinden

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2019 1:05 pm 
lid

Wisp schreef:
Maar het punt was niet of wij vinden dat nikaab (of burka) draagsters onderdrukt worden

Ik weet niet waar je dat op baseert maar wat mij betreft mogen de boerkadraagsters vooral houden wat ze vinden:rolleyes:

De echte vraag is wat wij hier als samenleving mee kunnen en moeten ?
Zie ook het onderwerp van dit draadje. Misschien kun je dan je eigen mening eens geven, ipv. te miepen over hoe wat waar elders gezegd is ofzo.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2019 7:32 pm 
lid

Samenlevingen...…..het is een geworstel.

En zo'n titel als dit lees je niet elke dag in de krant:

De makamba moet inburgeren: ‘Het mag hier dan warm zijn, maar dan ga je niet driekwart naakt over straat’
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1751ed8/

De meeste nieuwkomers op Bonaire zijn ‘makamba’s’, witte Nederlanders. En dat kan weleens wringen met de lokale bevolking. ‘We moeten oppassen dat de Nederlander het hier niet opnieuw voor het zeggen krijgt.’
(…)
De afgelopen jaren is de bevolking van Bonaire gegroeid van 15 duizend naar circa 20 duizend mensen. De meeste nieuwkomers zijn ‘makamba’s’, witte Europese Nederlanders, die nu naar schatting 20 procent van de bevolking vormen. De meesten van hen hebben hun zaakjes financieel redelijk op orde, terwijl van de lokale bevolking 40 procent onder de armoedegrens leeft, ondanks een door Nederland verhoogd sociaal minimum. De kloof dreigt groter te worden.
(…)
Respect
De Nederlander is de nieuwkomer. Die zal zich dan ook als eerste voor de samenleving open moeten stellen. Demelza Tjon vertelt in haar informele inburgeringscursus − die bij de Nederlanders van de Rijksdienst populair is − over taal, voedsel, cultuur en gewoontes op het eiland. Je hoeft niet meteen alles te weten van de oorspronkelijke inheemse bevolking, of vloeiend Papiaments te spreken. Maar je laat je interesse zien, zo vindt zij. En toont het respect waarover ook gedeputeerde Den Heyer spreekt. ‘Denk gewoon even na. Het mag hier dan warm zijn. Maar de mensen stellen het toch op prijs dat je niet driekwart naakt door de straten gaat, of je nu man bent of vrouw. En dat op dit kleine eiland al snel veel mensen een mening over je hebben, als je half lam in de kroeg bent gevonden. Je wilt er toch met z’n allen het beste van maken?’

Dolle tijden :), misschien kunnen we een ruil voorstellen.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2019 7:50 pm 
lid

Oorlog op Bonaire?

https://koninkrijksrelaties.nu/2019/08/ ... erniseren/

Hetzelfde CDA vindt het niet erg dat de Nederlandse overheid inkomsten misloopt. En dat is vreemd.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2019 8:38 pm 
lid

Lies schreef:
Samenlevingen...…..het is een geworstel.

En zo'n titel als dit lees je niet elke dag in de krant:

De makamba moet inburgeren: ‘Het mag hier dan warm zijn, maar dan ga je niet driekwart naakt over straat’
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1751ed8/

De meeste nieuwkomers op Bonaire zijn ‘makamba’s’, witte Nederlanders. En dat kan weleens wringen met de lokale bevolking. ‘We moeten oppassen dat de Nederlander het hier niet opnieuw voor het zeggen krijgt.’
(…)
De afgelopen jaren is de bevolking van Bonaire gegroeid van 15 duizend naar circa 20 duizend mensen. De meeste nieuwkomers zijn ‘makamba’s’, witte Europese Nederlanders, die nu naar schatting 20 procent van de bevolking vormen. De meesten van hen hebben hun zaakjes financieel redelijk op orde, terwijl van de lokale bevolking 40 procent onder de armoedegrens leeft, ondanks een door Nederland verhoogd sociaal minimum. De kloof dreigt groter te worden.
(…)
Respect
De Nederlander is de nieuwkomer. Die zal zich dan ook als eerste voor de samenleving open moeten stellen. Demelza Tjon vertelt in haar informele inburgeringscursus − die bij de Nederlanders van de Rijksdienst populair is − over taal, voedsel, cultuur en gewoontes op het eiland. Je hoeft niet meteen alles te weten van de oorspronkelijke inheemse bevolking, of vloeiend Papiaments te spreken. Maar je laat je interesse zien, zo vindt zij. En toont het respect waarover ook gedeputeerde Den Heyer spreekt. ‘Denk gewoon even na. Het mag hier dan warm zijn. Maar de mensen stellen het toch op prijs dat je niet driekwart naakt door de straten gaat, of je nu man bent of vrouw. En dat op dit kleine eiland al snel veel mensen een mening over je hebben, als je half lam in de kroeg bent gevonden. Je wilt er toch met z’n allen het beste van maken?’

Dolle tijden :), misschien kunnen we een ruil voorstellen.

Die lokale mensen op Bonaire zeggen alvast geen vreemde dingen en met het oog op de opwarming volgen de palmbomen vanzelf.... :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2019 8:49 pm 
lid

HvR schreef:
Wisp schreef:

Ik weet niet waar je dat op baseert maar wat mij betreft mogen de boerkadraagsters vooral houden wat ze vinden:rolleyes:

Zie ook het onderwerp van dit draadje. Misschien kun je dan je eigen mening eens geven, ipv. te miepen over hoe wat waar elders gezegd is ofzo.

Je weet niet waar ik dat op baseer,
maar je weet wel dat het "miepen" is ...

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2019 9:04 pm 
lid

Wisp schreef:
HvR schreef:
Wisp schreef:

Nee. Ik weet niet waar je eea. op baseert en ik vind dat je aan het miepen bent.

Kritiek geven op wat andere mensen schrijven is makkelijk, zeker als dat het enige is wat je doet....

Wat vind jij ?
Moeten bivakmutsen, integraalhelmen, SM-outfits, naaktlopers en dus ook boerkadraagsters normaal gevonden worden in het openbaar verkeer ?
Zeg het maar.... Ik weet het wel.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2019 10:05 pm 
lid

HvR schreef:
Wisp schreef:
HvR schreef:

Nee. Ik weet niet waar je eea. op baseert en ik vind dat je aan het miepen bent.

Kritiek geven op wat andere mensen schrijven is makkelijk, zeker als dat het enige is wat je doet....

Wat vind jij ?
Moeten bivakmutsen, integraalhelmen, SM-outfits, naaktlopers en dus ook boerkadraagsters normaal gevonden worden in het openbaar verkeer ?

Wie wil dat het dragen van een Integraalhelm als normaal gevonden moet worden in het openbaar vervoer? Niemand dwingt je daartoe volgens mij, ook niet degene die graag een integraalhelm draagt in het openbaar vervoer

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2019 11:00 pm 
lid

Lancelot schreef:
HvR schreef:
Wisp schreef:

Wat vind jij ?

Wie wil dat het dragen van een Integraalhelm als normaal gevonden moet worden in het openbaar vervoer? Niemand dwingt je daartoe volgens mij, ook niet degene die graag een integraalhelm draagt in het openbaar vervoer

Al die rare mensen die tegen een verbod op gezichtsbedekkende kleding protesteren natuurlijk.... :rolleyes:

Jij bent wel goed in het op de kop zetten van de wereld. Waar heb je dat geleerd ? En met welke bedoeling doe je dat nu weer ?

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2019 11:09 pm 
lid

HvR schreef:
Wisp schreef:
HvR schreef:

Wat vind jij ?

Sure ! onze boreale bussen vol boerka's en bivakmutsen.. heel normaal tegenwoordig :hum:

"Alle medewerkers hebben instructies gekregen dat openbaar vervoer in Nederland van iedereen is en dat reizigers daarom nooit de toegang tot het vervoersmiddel geweigerd mag worden."

https://www.ad.nl/den-haag/ov-bedrijven ... ~a12344ca/

Onwerkbaar..

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: do aug 15, 2019 1:36 pm 
lid

HvR schreef:
Lancelot schreef:
HvR schreef:

Wat vind jij ?

Al die rare mensen die tegen een verbod op gezichtsbedekkende kleding protesteren natuurlijk.... :rolleyes:

Jij bent wel goed in het op de kop zetten van de wereld. Waar heb je dat geleerd ? En met welke bedoeling doe je dat nu weer ?

Willen mensen die tegen een verbod op gezichtsbedekkende kleding protesteren jou opleggen dat jij het normaal vindt? Hoe kom jij nou weer bij die onzin? Ik vind zo'n vrouw die met een nikab rond wil lopen niet goed wijs, ik vind haar niet normaal. Ik wil wel dat zo'n vrouw in een nikab mag rondlopen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik dit kleed ooit normaal ga vinden. Maar ja, ik vind mezelf ook niet normaal. En daar ben ik bij jou een beetje bang voor. Dat HvR de norm wil stellen wat normaal is en iedereen die daar niet aan voldoet zich aan HvR moeten aanpassen. Dat Lancelot straks niet meer op zijn knol op de dijk mag galopperen in een Schots tenue omdat HvR dat niet normaal vindt.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: do aug 15, 2019 2:07 pm 
lid

Dat mag je best, in een Schots tenue op een paard over de dijk galloperen, maar het zou beter zijn dat gezichtsbedekking daarbij verboden is. Kwestie van veiligheid.

Ik schat graag in of ik op mijn hoede moet zijn, of misschien zelfs beter een straatje om kan gaan met mijn kinderen, omdat de gezichtsuitdrukking van een tegemoetkomend figuur mij mogelijk verraad dat de figuur iets duisters van plan is.
Zo doe ik dat al jaren. Zo leven wij in Nederland. Wij lezen lichaamstaal, waaronder gezichtsuitdrukkingen. Dat ze dat in andere landen blijkbaar niet doen, is geen reden om het hier dan ook maar niet te doen.
Er zijn tal van benzinepompen, waar een groot bord hangt met te tekst dat helmen moeten worden afgezet. Anders krijg je geen benzine, omdat je niet binnengelaten wordt om af te rekenen.

Zo moeilijk is het allemaal niet. En dat er religieuze redenen zijn gaat ook niet op. Bij mijn weten, zijn er in ALLE richtingen van Islam zowel draagsters als niet-draagsters. Als men binnen een richting al van mening verschilt, kun je niet volhouden dat het een verplichting is van de Koran. Daarbij gaat het in Nederland vooral om bekeerlingen, je kent het wel, die ex-rokers die fanatiek anderen het sigaretje uit de mond slaan, bij wijze van spreken, roomser dan de paus, islamitischer dan Mohammed.
En juist die moet je in de gaten kunnen houden. Het zijn ook de dames die vrijwillig naar de Islamitische Staat vertrokken, van die bekeerde witte dames. Die daar fanatiek hun man gingen steunen in de strijd en Joost mag weten wat allemaal hebben uitgevroten. Die nu met niqab en burka terug willen keren, omdat ze zo onschuldig zijn.

Mensen hoeven hier van mij helemaal niet te assimileren, maar wel te ingreren en leesbaar te zijn. Voor ieders veiligheid.

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: zo aug 18, 2019 12:58 pm 
lid

Frankly schreef:
Frankly schreef:
Raya schreef:

Dat komt omdat deze wet niet echt voorziet in handhaving en politie al heeft aangekondigd daar ook geen werk van te willen maken. Dan krijg je een burgerprotest met eigenrichting met hardhandiger staandehoudingen dan gewenst, zelfs daar waar gezichtsbedekking niet verboden is, en mogelijke wraakacties omdat 'het geloof wordt aangevallen'.

Een zeer domme wet in deze uitvoering, en zeer domme opvolging van rechtsstaat door de overheid.

Er zijn tal van overtredingen waar niet of nauwelijks door de politie op wordt gehandhaafd, je ziet ze bijna dagelijks om je heen.
Toch is er zelden sprake van burgerarresten, laat staan van gewelddadig burgerarresten.
Maar nu opeens en plotseling wordt daar enorm voor gevreesd bij het burkaverbod.
Het is dan ook een hypocriet gelegenheidsargument bedacht door tegenstanders van het burkaverbod die daarbij graag een beeld schetsen van arme islamitische vrouwen die aan de haren over straat zouden worden gesleept e.d.

...the proof is in the pudding, dwz de wet gaat meen ik vandaag of morgen in en dan zou het dus gewelddadige burgerarresten moeten gaan regenen....wedden van niet !?

...de wet is nu 2 dagen van kracht en er is in de media nog geen enkel bericht verschenen dat het tot incidenten/problemen is gekomen.
Geen burgerarresten; laat staan voorstellingen van zaken waarbij islamitische vrouwen met geweld tegen de grond worden gewerkt e.d.
Storm, glas water, komkommertijd.

Sowieso geen enkele arrestatie of aanhouding.
Zoals gebruikelijk bij symboolwetgeving.
We dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: di aug 20, 2019 8:44 pm 
lid

De vrouw, de Limburgse Angela (36), zegt tegen dagblad Trouw dat ze besloot niet uit de bus te stappen omdat ze wist dat Arriva het boerkaverbod niet handhaaft. Terwijl de chauffeur de politie belde, probeerde ze contact te zoeken met de klantenservice van de busmaatschappij. "Ik dacht: de politie komt toch niet."

Toen een politieagent haar toch verzocht om uit te stappen, besloot ze dat te doen zonder zich te verzetten. Angela gaat volgens Trouw een klacht indienen bij Arriva. "Ik voelde me net een zwarte in de Verenigde Staten. Dit heeft me echt overvallen."

https://www.nu.nl/binnenland/5980896/vo ... igerd.html\

Hulde voor deze chauffeur en agenten en wat een trol is deze Angela.

Zichzelf willen vergelijken met iemand die gediscrimineerd wordt om huidskleur, terwijl zij zelf bewust de wet overtreedt en haar gelaat verbergt.... Bah !

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: wo aug 21, 2019 7:20 am 
lid

HvR schreef:

De vrouw, de Limburgse Angela (36), zegt tegen dagblad Trouw dat ze besloot niet uit de bus te stappen omdat ze wist dat Arriva het boerkaverbod niet handhaaft. Terwijl de chauffeur de politie belde, probeerde ze contact te zoeken met de klantenservice van de busmaatschappij. "Ik dacht: de politie komt toch niet."

Toen een politieagent haar toch verzocht om uit te stappen, besloot ze dat te doen zonder zich te verzetten. Angela gaat volgens Trouw een klacht indienen bij Arriva. "Ik voelde me net een zwarte in de Verenigde Staten. Dit heeft me echt overvallen."

https://www.nu.nl/binnenland/5980896/vo ... igerd.html\

Hulde voor deze chauffeur en agenten en wat een trol is deze Angela.

Zichzelf willen vergelijken met iemand die gediscrimineerd wordt om huidskleur, terwijl zij zelf bewust de wet overtreedt en haar gelaat verbergt.... Bah !
En dan trekt ze ook nog van de bijstand. Maar goed, het laat weer zien wat er voor wetvoorstellen worden gemaakt waar je niets mee kunt en niemand er iets mee wil doen.

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: wo aug 21, 2019 7:35 am 
lid

En ondertussen spelen terreurgevangenen schietspellen in de cel.

Gedetineerden op de terroristenafdeling van de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught konden schietspellen spelen in hun cel. Het gaat onder meer om de games Grand Theft Auto, Call of Duty en Brothers in Arms: Earned in Blood, schrijft De Telegraaf. De spellen zijn na vragen van de krant deze maand weggehaald van de afdeling.

Het gaat om games waarin de speler met verschillende wapens vijanden of willekeurige voorbijgangers kan doden. Van Islamitische Staat is bekend dat de terreurgroep dit soort spellen gebruikte in propagandafilmpjes, om zo strijders te rekruteren.

https://nos.nl/artikel/2298342-terreurg ... n-cel.html

Deze mensen kunnen en mogen nimmer terugkeren in de maatschappij.

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: wo aug 21, 2019 8:24 am 
lid

Biertje schreef:
En ondertussen spelen terreurgevangenen schietspellen in de cel.

Gedetineerden op de terroristenafdeling van de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught konden schietspellen spelen in hun cel. Het gaat onder meer om de games Grand Theft Auto, Call of Duty en Brothers in Arms: Earned in Blood, schrijft De Telegraaf. De spellen zijn na vragen van de krant deze maand weggehaald van de afdeling.

Het gaat om games waarin de speler met verschillende wapens vijanden of willekeurige voorbijgangers kan doden. Van Islamitische Staat is bekend dat de terreurgroep dit soort spellen gebruikte in propagandafilmpjes, om zo strijders te rekruteren.

https://nos.nl/artikel/2298342-terreurg ... n-cel.html

Deze mensen kunnen en mogen nimmer terugkeren in de maatschappij.

En de mensen die die spellen beschikbaar stelden, mogen wat mij betreft nooit meer in een dergelijke functie terecht komen. Het is echt van de zotte.

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: wo aug 21, 2019 7:29 pm 
lid

PVV wil busbedrijven die zich niet aan de boerkawet houden hun vergunning afpakken (lees: de concessie verscheuren). :luidlachen:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... n-thailand

Profiel  

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: wo aug 21, 2019 7:48 pm 
lid

HvR schreef:
Einstein schreef:
Dank Wisp, het meeste wat ik wilde antwoorden is al gezegd :ok:

HvR schreef:

Misschien niet om te wonen, maar voor het overige dus wel.... :rolleyes:

Nee hoor, ik heb hierboven mijn steun uitgesproken voor de acties van de Iraanse vrouwen.

Citaat:
Verbazing- / Zorgwekkend dat het verschil niet meer wordt herkend tussen mensen daar die onderdrukt worden en een stel spoken hier dat zich niet wenst aan te passen.

Een paar honderd nikab-draagsters in Nederland ervaren deze wet blijkbaar óók als vrijheidsbeperkend en onderdrukkend. Dat is niet mijn mening, dat is een feit.

Jij bent ook voor een hoofddoekjes-verbod ?

In publieke functies, ja correct.
De overheid dient haar neutraliteit te allen tijde te bewaren dus geen kruisjes, keppeltjes, vergieten of hoofddoeken voor ambtenaren.

Boerka-draagsters worden niet onderdrukt maar plaatsen zichzelf buiten de samenleving. Gezichtsbedekkende kleding is hier gewoon niet toegestaan. Die vrouwen integreren niet, kunnen geen werk vinden, niets. En daar mag de samenleving dan weer voor opdraaien, met een verhoogd risico op aanslagen en een grote bek op de koop toe. Dankjedekoekoek….

In grote lijnen met je eens. Die mensen plaatsen zichzelf inderdaad buiten de samenleving. Hebben geen kans op werk (mochten ze daar al de kwalificaties voor hebben). In elk geval zie ik hier in mijn bescheiden provinciestad, waar een hele wijk in 20-30 jaar tijd is veranderd in een moslim-enclave, hele straten vol lopen met vrouwen in allerlei soorten van bedekking, van een hoofddoek tot hele gewaden. En ik denk zomaar dat die niet werken. Nederlands spreken ze niet of nauwelijks, ook niet als ze pas 30-40 jaar oud zijn en dus nog tientallen jaren nuttig zouden kunnen zijn voor de arbeidsmarkt. Maar zij leven vredig in hun huurhuis met alle subsidies en toeslagen en niemand stelt eisen aan hen. Mijn buurman is met zijn 61e werkloos geworden en dient nog actief te solliciteren, anders wordt hij gekort... Zeg het maar.

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: ma aug 26, 2019 7:24 pm 
lid

Mijn moeder heeft na haar trouwen ook nooit meer gewerkt.
Schandalig.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]