Het is nu di okt 15, 2019 11:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: vr aug 09, 2019 5:56 pm 
lid

Misschien gaat het zo ver dat de politieke bemoeials gaan doen alsof zij wel weten wat "de landbouw" moet gaan doen. Kijk eens: https://www.agweb.com/article/no-till-f ... ated-press dat is wat de boeren zelf denken.

En die waren helemaal niet bezig met de planeet, eerder met het bebouwen en bewaren van het stukje daarvan wat ze zelf in beheer hadden gekregen. Goede landbouw is kennelijk goed voor de planeet, maar dat leren we pas achteraf.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: za aug 10, 2019 9:48 am 
lid

Het IPPC rapport van deze week beveelt productieverhoging en minder verlies aan grondstoffen aan in de keten. Naar de boeren kijkend in mijn omgeving zijn ze goed bezig, dit in tegenstelling tot veel activistische consumenten en Jan Rotmans die de Nederlandse boer nog meer in een verdomhoekje wil plaatsen.

Donderdag was de drukste dag ooit voor de luchtvaart
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... luchtvaart

De landbouw hier is als enigste sector op koers voor de CO2 reductie. Het probleem zit elders, over overheidsbemoeienis gesproken:

Uithongering dreigt voor miljoenen Zimbabwanen door ernstige droogte
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5117d88/

Meer dan vijf miljoen mensen in Zimbabwe hebben volgens de VN voedselhulp nodig, wat neerkomt op liefst eenderde van de bevolking. Mislukte oogsten door ernstige droogte, de nasleep van cycloon Idai in maart én een al maanden durende financiële neergang in het slecht bestuurde land dreigen Zimbabwe in een hongersnood te storten

'Kill de boer' een groot succes, als het dan helemaal fout gaat is het de droogte.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: za aug 10, 2019 11:40 am 
lid

Steeds als ik denk, na het lezen over een nieuw schandaal over corruptie, het zal verder wel meevallen, want we staan toch echt niet voor niets zo laag op de ranglijst van corrupte landen, verschijnt er weer een nieuw bericht over corruptie.

OF het is in andere landen nog zo heel veel erger dan dat het in Nederland al is,

OF die ranglijst klopt van geen kant.

In 2007 wist de belastingdienst al dat zorggeld aan bestuurders en eigenaren van een zorginstelling werd uitgekeerd. Miljoenen. Maar deed niets.
Kees Jan de Jager (CDA) zat toen aan het roer, in een Jan-Peter Balkenende productie, samen met de VVD de architecten van het nieuwe zorgstelsel.

https://www.nu.nl/binnenland/5976783/ov ... azorg.html

Heel verontrustend dat deze berichten maar aan blijven houden, en dit bericht zeker niet het laatste zal zijn!
Hoezo is Nederland een van de landen met de minste corruptie...

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: za aug 10, 2019 12:58 pm 
lid

Rightnow schreef:
Einstein schreef:
Dan komt er misschien straks weer een puntje bij, op de hockeystick.. en ja.. het zou zomaar kunnen, dat we te lang hebben gewacht en dat een keten van gebeurtenissen in gang is gezet, die het verschijnsel versnellen.

(het Nature-onderzoek over de nieuwe "Hockeystick")

(...)

Afbeelding

Hockeystick? Ik zag de originele promotor van "de" hockeystick onlangs nog op tv. Voor mij staat de hockeystick toch voor het vertellen van ongeloofwaardige verhalen.

Dat bezoedelt de discussie een beetje, dat gegeven dat alles zo gepolitiseerd is, en dat je dan niet wilt weten waarom Baudet c.s. zich hier zo gemakkelijk tegen kunnen verzetten.

Het is nog eens heel warm geweest in de middeleeuwen maar daarvan vind je weinig terug in de originele, beruchte hockeystick van Michael Mann van Penn State University.

In ongeloofwaardigheid en bezoedelen van de discussie is Thierry Baudet de meester, niet de klimaatwetenschappers, die Einstein aanhaalt. Lees je eens in. Er is een nieuwe grafiek. Deze mogen we hockeystick noemen (alweer) en deze is steiler.. en erger. De feitelijke temperaturen die we de laatst twee jaar zien zijn nog hoger dan deze modellen. Dus bepaal zelf maar, wie de discussie vervuilt.. er is (of was) geen "beruchte hockeystick", er was een hockeystick. Het verloop wat in 1997 is gevonden was voor het eggie. Dank, automobilisten.. dank airco's.. dank vliegvakantievierders.. dank kolencentrales.. dank struisvogels. We hadden al in 1980 kunnen beginnen met maatregelen. Maarja.

:snooty:

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2019 11:09 am 
lid

Vanmorgen las ik een artikel over 'kledingschaamte', op dezelfde wijze neergezet als vliegschaamte, vleesschaamte, meer dan twee kinderen-schaamte, te lang douchen-schaamte en ga zo maar door. We schamen ons zo langzamerhand collectief te pletter. Op zo'n moment denk ik wanneer gaan we weer normaal doen.

Waar we die onversneden mensenhaat aan verdiend hebben, krijg ik graag nog eens uitgelegd
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~badd4a46/

Sinds een jaartje of tien dienen wij het leerstuk te onderschrijven dat Moeder Aarde rechtstreeks op de ondergang afstevent, uiteraard dankzij homo sapiens. Apocriefe geluiden zijn in zo’n opinieklimaat even welkom als een godloochenaar op een SGP-congres.

En de onverdraagzaamheid neemt alleen maar toe. Dit weekend berichtte de site Foodlog.nl over de groeiende invloed van het zogeheten ‘antispeciesisme’. Volgens dit radicale gedachtengoed heeft de mens op geen enkele manier het recht om te beschikken over andere levensvormen. Alle soorten gelden als gelijkwaardig. Dus is discriminatie van dieren even verwerpelijk als die van vrouwen, lhbt’ers en/of mensen van kleur. Ter illustratie: antispeciesistisch geïnspireerde activisten houden zich niet bezig met suffe thema’s als een beter leven voor kippen of varkens. ‘Iedere vorm van exploitatie van dieren moet verboden worden.’

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2019 2:01 pm 
lid

ha @Lies,

Volkskrant - Elma Drayer schreef:
Waar we die onversneden mensenhaat aan verdiend hebben, krijg ik graag nog eens uitgelegd
Mijn uitleg: het is gebleken uit allerlei onderzoek, dat menselijk ingrijpen invloed heeft op natuur, klimaat en milieu. En dat die invloed natuur, klimaat en milieu niet ten goede komt. Dat diersoorten massaal uitsterven, als gevolg van menselijk handelen.. dat de klimaatverandering, als die zo doorgaat, een desastreuze invloed heeft op het ecosysteem en de voedselketen, ook die van de mens.. dat een zeespiegelstijging grote gevolgen kan gaan hebben.. Elma Drayer noemt de problemen niet, maar framet het alarmisme van deskundigen als "ecopessimisme" en "mensenhaat".. ze koppelt het zelfs aan religie. Net alsof deze trieste constateringen geen wetenschappelijke bevindingen zouden zijn !!

En ja.. filosoof @Elma.. soms worden klimaatwetenschappers inderdaad boos om de tegendraadsheid van jouw laissez-faire brigade, gesteund door de olielobby, de vlieglobby, de autolobby, de landbouwlobby.. Ik kan die boosheid best begrijpen ! want dit soort mensenhaat-verhalen zijn zand in de molen bij het verwerven van maatschappelijke steun voor broodnodige maatregelen. Niks aan de hand jongens.. ga maar lekker slapen.. alles is toch alleen maar geloof, dus je kunt het wel negeren.. en lekker doortuffen en vlees blijven eten. In plaats van de waarschuwingen ter harte te nemen en anders te gaan leven.

Kortom, we verdienen geen mensenhaat.. maar enige kritische reflectie op ons eigen handelen is geen overbodige luxe ! Hopelijk is deze uitleg duidelijk, Lies.. kan het niet gemakkelijker maken.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2019 3:08 pm 
lid

Ik zat gister naar een docu te kijken op Discovery Science.

Wetenschappers hebben al ontdekt dat de draaiing van de aarde niet meer stabiel is en steeds verder uit balans raakt. Dit zou worden veroorzaakt, doordat bepaalde gebieden te intensief worden bewoond. Er worden massa's beton en staal gebruikt uit andere delen van de wereld en er wordt enorm veel water opgepompd in die gebieden om iedereen van water te kunnen voorzien. Dat verstoort de balans van de aarde, met allerhande gevolgen voor de klimaatverdeling. Zo verschuiven langzaam de evenaar en de poolgebieden, doordat de stand van de aardas t.o.v. de zon anders komt te staan. De VS zou hierdoor langzaam veranderen in een woestijn.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2019 4:16 pm 
lid

Raya schreef:

Wetenschappers hebben al ontdekt dat de draaiing van de aarde niet meer stabiel is en steeds verder uit balans raakt. Dit zou worden veroorzaakt, doordat bepaalde gebieden te intensief worden bewoond. Er worden massa's beton en staal gebruikt uit andere delen van de wereld en er wordt enorm veel water opgepompd in die gebieden om iedereen van water te kunnen voorzien. Dat verstoort de balans van de aarde, met allerhande gevolgen voor de klimaatverdeling. Zo verschuiven langzaam de evenaar en de poolgebieden, doordat de stand van de aardas t.o.v. de zon anders komt te staan. De VS zou hierdoor langzaam veranderen in een woestijn.

De stand van de aardas ten opzicht van de zon is altijd al variabel geweest.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2019 5:51 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:

De stand van de aardas ten opzicht van de zon is altijd al variabel geweest.

Maar we schijnen nu veel meer te slingeren. Schoof de Noordpool langzaam op naar het westen, die schuift hij met dubbele snelheid op naar het Oosten.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2019 11:21 am 
lid

Einstein schreef:
ha @Lies,

Mijn uitleg: het is gebleken uit allerlei onderzoek, dat menselijk ingrijpen invloed heeft op natuur, klimaat en milieu. En dat die invloed natuur, klimaat en milieu niet ten goede komt. Dat diersoorten massaal uitsterven, als gevolg van menselijk handelen.. dat de klimaatverandering, als die zo doorgaat, een desastreuze invloed heeft op het ecosysteem en de voedselketen, ook die van de mens.. dat een zeespiegelstijging grote gevolgen kan gaan hebben.. Elma Drayer noemt de problemen niet, maar framet het alarmisme van deskundigen als "ecopessimisme" en "mensenhaat".. ze koppelt het zelfs aan religie. Net alsof deze trieste constateringen geen wetenschappelijke bevindingen zouden zijn !!

En ja.. filosoof @Elma.. soms worden klimaatwetenschappers inderdaad boos om de tegendraadsheid van jouw laissez-faire brigade, gesteund door de olielobby, de vlieglobby, de autolobby, de landbouwlobby.. Ik kan die boosheid best begrijpen ! want dit soort mensenhaat-verhalen zijn zand in de molen bij het verwerven van maatschappelijke steun voor broodnodige maatregelen. Niks aan de hand jongens.. ga maar lekker slapen.. alles is toch alleen maar geloof, dus je kunt het wel negeren.. en lekker doortuffen en vlees blijven eten. In plaats van de waarschuwingen ter harte te nemen en anders te gaan leven.

Kortom, we verdienen geen mensenhaat.. maar enige kritische reflectie op ons eigen handelen is geen overbodige luxe ! Hopelijk is deze uitleg duidelijk, Lies.. kan het niet gemakkelijker maken.
……. 'maar enige kritische reflectie op ons eigen handelen is geen overbodige luxe', ben ik helemaal met je eens Einstein, ik doe al jaren niets anders.

Maar de discussie hierover in de samenleving stoort mij, dat constant verschrikkelijk moeten. Neem nou dit onderstaand 'heerlijk' weekje uit. Ik moet er ook om lachen, maar voor nog zo'n reisje bedank je toch vriendelijk?

De Alwetende Moralist
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/08/07/de ... t-a3969445

Er waren drie vegetariërs mee, dus de hele groep moest vegetarisch eten op vakantie. Op de terugweg bezochten we de Franse hypermarché, waar een van mijn reisgenoten zijn mand vol laadde met worst en ham. Een middelvinger naar de wereldverbeteraars na een week rantsoen. Ik moest erom lachen en kreeg een samenzweerderig gevoel, alsof we bezig waren aan een mini-opstand.

Welke hopen zijn erger, die van onze koeien, die van onszelf, of die van de politiek?

Subsidiegeld voor productie duurzame energie hoopt op
https://www.rekenkamer.nl/actueel/nieuw ... e-hoopt-op

Dat constateert de Algemene Rekenkamer, die de geldstromen voor duurzame energie in kaart heeft gebracht. De Rekenkamer heeft het ministerie al in 2015 voorgehouden dat dit een trend is die gekeerd zou moeten worden. Op de begroting van EZK blijft het subsidiegeld dat niet is uitgegeven weliswaar beschikbaar voor toekomstige projecten. Maar deze reserve is, anders dan verwacht, jaar in, jaar uit gegroeid. Bovendien zijn de geraamde subsidie-uitgaven (SDE+) bepalend voor de hoogte van de opslag duurzame energie (ODE), die burgers en bedrijven betalen via de energienota. Dat maakt realistisch begroten extra belangrijk.

Ik heb de indruk dat er maar één in Den Haag nog kan rekenen, ook een reden waardoor ik voor het eerst in mijn leven CDA heb gestemd:

CDA’er Pieter Omtzigt: Partijen zijn hun idealen kwijtgeraakt
https://www.ad.nl/politiek/cda-er-piete ... ~abf56ee6/

Wordt de Nederlandse politiek technocratischer?
,,Het lijkt alsof wij in Den Haag sturen op de modeluitkomsten. Ik denk dat we daar te ver in gaan. En dat zeg ik als econometrist. Zo komt het primaat van de politiek bij de planbureaus. Ik zie in Den Haag een verabsolutering van `als een model zegt dat het goed is, dan doen we het’. Ja duuuh!’’

Wat is daar mis mee?
,,Dat zagen we bij mijn strijd over de modellen van elektrische auto’s zoals de Mitsubishi Outlander en de Tesla. Daar zijn voorspellingen gedaan tot 2030 terwijl niemand dat model wetenschappelijk heeft gecontroleerd. Vervolgens wordt het wéér gebruikt! Als je een probleem hebt, verzin dan een óp-lós-síng!!! Een model maken voor elektrische auto’s is minder ingewikkeld dan op de maan landen hoor.’’

Wat is het risico van doorgeschoten technocratisering?
,,Het risico is dat er eigenlijk geen keuzes meer gemaakt worden over onze samenleving. Over alles wordt gedacht alsof het in modellen is te vatten. Dat kan niet. Toch is dat wel de grote onderstroom in Den Haag. Wetenschappelijke instituten zijn vrijwel weggevaagd. Politieke partijen zijn volledig afhankelijk geworden van planbureaus die hele bijbels schrijven over beleid. Voor verkiezingen strepen partijen dan wat hokjes aan: dit model lijkt ons wel leuk. Dat heeft weinig te maken met een wereldvisie. Dan krijg je rationalisering. Die samenleving is complexer dan dat.’’

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2019 1:53 pm 
lid

kweenie, ik vraag me nooit af welke hopen erger zijn :P

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2019 5:24 pm 
lid

Wisp schreef:
kweenie, ik vraag me nooit af welke hopen erger zijn :P
Dat Wisp is denk ik het probleem:

‘Vervuild slib kwam terecht in Noordzeekanaal door problemen AEB’
https://www.parool.nl/amsterdam/vervuil ... ~b6c25c93/

In het zuiveringsslib zit van alles dat we in Amsterdam door de wc en de gootsteen spoelen.

Mestoverschot?

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2019 6:57 pm 
lid

Lies schreef:
Einstein schreef:
ha @Lies,

……. 'maar enige kritische reflectie op ons eigen handelen is geen overbodige luxe', ben ik helemaal met je eens Einstein, ik doe al jaren niets anders.

:ok:

Citaat:
Maar de discussie hierover in de samenleving stoort mij, dat constant verschrikkelijk moeten. Neem nou dit onderstaand 'heerlijk' weekje uit. Ik moet er ook om lachen, maar voor nog zo'n reisje bedank je toch vriendelijk?

De Alwetende Moralist
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/08/07/de ... t-a3969445

Er waren drie vegetariërs mee, dus de hele groep moest vegetarisch eten op vakantie. Op de terugweg bezochten we de Franse hypermarché, waar een van mijn reisgenoten zijn mand vol laadde met worst en ham. Een middelvinger naar de wereldverbeteraars na een week rantsoen. Ik moest erom lachen en kreeg een samenzweerderig gevoel, alsof we bezig waren aan een mini-opstand.

Welke hopen zijn erger, die van onze koeien, die van onszelf, of die van de politiek?

Ligt eraan wie er kookt :gniffel:

Citaat:
Subsidiegeld voor productie duurzame energie hoopt op
https://www.rekenkamer.nl/actueel/nieuw ... e-hoopt-op

Dat constateert de Algemene Rekenkamer, die de geldstromen voor duurzame energie in kaart heeft gebracht. De Rekenkamer heeft het ministerie al in 2015 voorgehouden dat dit een trend is die gekeerd zou moeten worden. Op de begroting van EZK blijft het subsidiegeld dat niet is uitgegeven weliswaar beschikbaar voor toekomstige projecten. Maar deze reserve is, anders dan verwacht, jaar in, jaar uit gegroeid. Bovendien zijn de geraamde subsidie-uitgaven (SDE+) bepalend voor de hoogte van de opslag duurzame energie (ODE), die burgers en bedrijven betalen via de energienota. Dat maakt realistisch begroten extra belangrijk.

Ik heb de indruk dat er maar één in Den Haag nog kan rekenen, ook een reden waardoor ik voor het eerst in mijn leven CDA heb gestemd:

CDA’er Pieter Omtzigt: Partijen zijn hun idealen kwijtgeraakt
https://www.ad.nl/politiek/cda-er-piete ... ~abf56ee6/

Wordt de Nederlandse politiek technocratischer?
,,Het lijkt alsof wij in Den Haag sturen op de modeluitkomsten. Ik denk dat we daar te ver in gaan. En dat zeg ik als econometrist. Zo komt het primaat van de politiek bij de planbureaus. Ik zie in Den Haag een verabsolutering van `als een model zegt dat het goed is, dan doen we het’. Ja duuuh!’’

Wat is daar mis mee?
,,Dat zagen we bij mijn strijd over de modellen van elektrische auto’s zoals de Mitsubishi Outlander en de Tesla. Daar zijn voorspellingen gedaan tot 2030 terwijl niemand dat model wetenschappelijk heeft gecontroleerd. Vervolgens wordt het wéér gebruikt! Als je een probleem hebt, verzin dan een óp-lós-síng!!! Een model maken voor elektrische auto’s is minder ingewikkeld dan op de maan landen hoor.’’

:evendenken: dat zegt Pieter.. zo gemakkelijk is dat niet.. ik vind dat de fabrikanten de overheid ook een rad voor ogen draaien, omdat de productie van Tesla of van een electrische SUV (!!??) meer kostbare grondstoffen kost en omdat een zware Tesla veel meer energie verbruikt dan andere, kleinere auto's. De Nederlandse overheid is er ingetuind.. er moet meer subsidie naar de kleintjes.. en minder naar de grote. Mensen die een Tesla aanschaffen hebben ook geen subsidie nodig.

Citaat:
Wat is het risico van doorgeschoten technocratisering?
,,Het risico is dat er eigenlijk geen keuzes meer gemaakt worden over onze samenleving. Over alles wordt gedacht alsof het in modellen is te vatten. Dat kan niet. Toch is dat wel de grote onderstroom in Den Haag. Wetenschappelijke instituten zijn vrijwel weggevaagd. Politieke partijen zijn volledig afhankelijk geworden van planbureaus die hele bijbels schrijven over beleid. Voor verkiezingen strepen partijen dan wat hokjes aan: dit model lijkt ons wel leuk. Dat heeft weinig te maken met een wereldvisie. Dan krijg je rationalisering. Die samenleving is complexer dan dat.’’

Ik ben het wel Omtzigt eens, dat teveel korte termijn beleid afgestemd wordt op modellen, in plaats van gewoon naar de werkelijkheid te kijken en te meten wat er precies gebeurt. Het edele handwerk wordt steeds meer vervangen door computers, misschien is dat de verklaring. Voor lange termijnbeleid zoals klimaat en milieu kun je niet zonder modellen.. die kunnen het mis hebben, maar tot nu toe is de werkelijkheid (helaas) warmer dan het model. De urgentie wordt steeds nijpender. Dat is ook de reden, waarom we het oneens blijven over die door jou gewraakte maatschappelijke plichten. Het is in de huidige omstandigheden niet zo raar, dat een overheid probeert om mensen anders te laten denken over energie, eten, warmte, vervoer.. de uitstoot moet worden afgeknepen en de burger heeft daar óók een verantwoordelijkheid in, niet alleen bedrijven en overheden. Dat zoiets verloopt via een gevoelen van morele plicht, vind ik dus niet zo raar.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2019 10:29 pm 
lid

Einstein schreef:
:evendenken: dat zegt Pieter.. zo gemakkelijk is dat niet.. ik vind dat de fabrikanten de overheid ook een rad voor ogen draaien, omdat de productie van Tesla of van een electrische SUV (!!??) meer kostbare grondstoffen kost en omdat een zware Tesla veel meer energie verbruikt dan andere, kleinere auto's. De Nederlandse overheid is er ingetuind.. er moet meer subsidie naar de kleintjes.. en minder naar de grote. Mensen die een Tesla aanschaffen hebben ook geen subsidie nodig.

Bedrijven die innoveren en een goeie prijs/prestatie verhouding leveren hebben geen subsidie nodig, groot of klein.

Citaat:
Ik ben het wel Omtzigt eens, dat teveel korte termijn beleid afgestemd wordt op modellen, in plaats van gewoon naar de werkelijkheid te kijken en te meten wat er precies gebeurt. Het edele handwerk wordt steeds meer vervangen door computers, misschien is dat de verklaring. Voor lange termijnbeleid zoals klimaat en milieu kun je niet zonder modellen.. die kunnen het mis hebben, maar tot nu toe is de werkelijkheid (helaas) warmer dan het model. De urgentie wordt steeds nijpender. Dat is ook de reden, waarom we het oneens blijven over die door jou gewraakte maatschappelijke plichten. Het is in de huidige omstandigheden niet zo raar, dat een overheid probeert om mensen anders te laten denken over energie, eten, warmte, vervoer.. de uitstoot moet worden afgeknepen en de burger heeft daar óók een verantwoordelijkheid in, niet alleen bedrijven en overheden. Dat zoiets verloopt via een gevoelen van morele plicht, vind ik dus niet zo raar.

Meen je dat? Goh, en ik maar denken dat de huidige regering alleen uit is op mijn centen om aan het grootbedrijf te geven, en op het monddood maken van het electoraat door het afschaffen van het referendum en door sluwe deals in achterkamertjes. Dat is nou niet bepaald een morele aanpak die aanmoedigt om te luisteren. Weet je zeker dat je dat je dat niet maar vertelt omdat het consuminderen in je straatje past?

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2019 11:42 pm 
lid

Laten we allemaal ons kop in het zand steken en zeggen dat het allemaal wel mee valt, dat er gemakkelijke en goedkope oplossingen voorhanden zijn, etc. Laten we verder vooral niet nadenken over ons nageslacht, die lossen hun eigen problemen maar op.
Hup mensen, leef er maar lekker op los, het gef allemoal niks.

Wacht even. Mensen niet getreurd, Dankzij de klimaatverwarmin….eh...klimaatverandering. Weten jullie al dat de muggen het van ons mensheid over kunnen nemen? De muggen?, Ja, de muggen. Die zijn in staat om alle mogelijke ziekten op de mens over te brengen. Ziekten waar je ook aan dood kunt gaan. En mensen zijn een smakelijke hap, of dronk, want die hebben geen vacht. Is dat even gemakkelijk. Onze eigen huismug schijnt het vikavirus te kunnen verspreiden. Dan heb je ook nog het West-Nijlvirus. Dit laatste virus heeft al meer dan 20 doden in Europa opgeleverd.
Dan schijnt de tijgermug vanwege het warmere weer, waarvan Baudet en Einstein menen dat het allemaal wel meevalt in vergelijking met de temperaturen in Mali, zo warm is het nog niet, in opmars te zijn. Die kan ook allerlei ziekten op de mens als bloeddonor overbrengen zoals: knokkelkoorts, gele koorts en het Chikungunya virus. Ik zal het maar niet hebben over malaria. Dat schijnt de meeste doden in Afrika te veroorzaken, de mug is de overbrenger en kost meer doden dan welk ander beest dan ook. Dat komt ook allemaal onze kant op.
Het enige dat er op zit is dat alle huizen voorzien worden van effectieve muggenhorren in alle raam- en deuropeningen, ventilatiegaten, schoorstenen. etc.
Verder kunnen we ons lichaam het beste geheel bedekken, zoiets als de boerka, of een imker- of astronautenpak. Dan heeft deze muggenplaag minder kans. Het is zeker een goede zaak om allemaal onder een klamboe te gaan slapen en in een nachtuitrusting die het hele lichaam bedekt, zoals de mensen in de middeleeuwen sliepen, met sokken aan en een muts op het hoofd. Misschien is een bivakmuts nog wel het beste.
Verder zullen we zoveel mogelijk alle plassen, vijvers en andere watertjes waar muggenlarven kunnen leven moeten dempen, weg ermee!!
De andere waters zoals beken, grachten, sloten, meren, rivieren etc. zullen voorzien moeten worden van vissen en amfibieen die die muggenlarven opeten.
Zoals jullie ziet is er nog heel wat te doen om de mensheid te redden van de ondergang.
Als we dit niet doen komt er helemaal geen klimaatverandering. Dan is er dadelijk geen mens meer op aarde om het milieu te verontreinigen of CO2 uit te stoten. Dan hebben de muggen het gewonnen.
Wie zal het voortouw nemen om deze dramatische ondergang te voorkomen. HvR natuurlijk niet. Die vindt het een prima oplossing. Baudet en Einstein ook al niet. Die vinden het nog niet warm genoeg.
Nou ja. Dan zal ik het maar doen. Ik gun mijn klein- en achterkleinkinderen nog wel een toekomst.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: di aug 13, 2019 12:05 pm 
lid

Duitsland verkeert officieel in recessie, het tweede kwartaal op rij. Aldus RTLZ.
En als Duitsland niest, wordt Nederland doodziek.

Of... is het waar wat de VVD beweert, en gaat het ons zo goed dankzij het beleid van Rutte, dat de komende recessie onze deur voorbij zal gaan?

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: di aug 13, 2019 3:54 pm 
lid

Raya schreef:
Duitsland verkeert officieel in recessie, het tweede kwartaal op rij. Aldus RTLZ.

Of... is het waar wat de VVD beweert, en gaat het ons zo goed dankzij het beleid van Rutte, dat de komende recessie onze deur voorbij zal gaan?

Dat ziet er inderdaad niet erg rooskleurig uit.
En aan wie hebben we dat voornamelijk te 'danken'?
Aan de eigengereide en zeer eigenwijze koppige Amerikaanse president die de wereld economie in het honderd laat lopen door zijn niet te winnen handelsoorlog met de Chinezen. Eén en ander kan verstrekkende gevolgen krijgen waarvoor al veel eerder gewaarschuwd werd.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: di aug 13, 2019 6:00 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Raya schreef:

Aan de eigengereide en zeer eigenwijze koppige Amerikaanse president die de wereld economie in het honderd laat lopen door zijn niet te winnen handelsoorlog met de Chinezen. Eén en ander kan verstrekkende gevolgen krijgen waarvoor al veel eerder gewaarschuwd werd.

Toch vreemd, als de Chinezen en Amerikanen bij elkaar importheffingen gaan heffen, wij daar de problemen van ondervinden.
Je zou toch denken dat voor ons alles goedkoper wordt, zowel de spullen van de Chinezen als van de Amerikanen, omdat ze toch van hun spullen af moeten.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: di aug 13, 2019 7:04 pm 
lid

Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:
Raya schreef:

Toch vreemd, als de Chinezen en Amerikanen bij elkaar importheffingen gaan heffen, wij daar de problemen van ondervinden.
Je zou toch denken dat voor ons alles goedkoper wordt, zowel de spullen van de Chinezen als van de Amerikanen, omdat ze toch van hun spullen af moeten.

Het gaat slechter met China en Trump verergert dat. Dit jaar zijn de Chinese investeringen in Europa gedaald met 80%

Dat is niet helemaal alleen te wijten aan de handelsoorlog.. maar de handelsoorlog is wel deel van het probleem.

Wat ook meespeelt: het vertrouwen op de beurzen is weg. Dat is m.i. sentiment, maar het maakt investeringen wel moeilijker.

(nieuwsblad.be, "Chinese investeringen in Europa gekelderd ")

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2019 10:11 am 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:

Het gaat slechter met China en Trump verergert dat. Dit jaar zijn de Chinese investeringen in Europa gedaald met 80%

Dat is niet helemaal alleen te wijten aan de handelsoorlog.. maar de handelsoorlog is wel deel van het probleem.

Wat ook meespeelt: het vertrouwen op de beurzen is weg. Dat is m.i. sentiment, maar het maakt investeringen wel moeilijker.

(nieuwsblad.be, "Chinese investeringen in Europa gekelderd ")
Veel speelt mee bij de huidige problemen, daarbij wijzen we in Europa veel te gemakkelijk naar Trump.

Brussel wil China harder aanpakken; Commissie ziet Chinezen zowel als partner als bedreiging
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bcd84618/

De Europese Unie moet zich harder gaan opstellen tegenover China. Dit land is een belangrijke partner, maar ook een ‘rivaal’ die Europa’s veiligheid kan bedreigen. Die waarschuwing liet de Europese Commissie dinsdag horen bij de presentatie van tien actiepunten die uiteindelijk moeten leiden tot een Europese China-strategie.

Het gedrag van China is de afgelopen jaren steeds meer wantrouwen gaan oproepen. Er is de vrees dat de nieuwe economische grootmacht politiek invloed probeert te kopen in Europese landen, met behulp van leningen en investeringen en de aanleg van Euraziatische transportverbindingen, de Nieuwe Zijderoutes genoemd. Ook wordt met argusogen gekeken naar hoe de Chinezen door overnames grote belangen in cruciale infrastructuur verwerven, bijvoorbeeld in de havens van het Griekse Piraeus en het Belgische Zeebrugge. Inmiddels is 10 procent van de Europese havencapaciteit in Chinese handen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]