kwaaisteniet schreef:
Uit een onderzoek uit 2017 van het SWOV, het wetenschappelijk onderzoek verkeersveiligheid, blijkt dat in 28% van de dodelijke ongevallen op de snelwegen in ons land de vangrails de oorzaak van het dodelijke ongeval zijn.
Dat geeft toch te denken.
Je zou zelfs denken dat Rijkswaterstaat in zo'n geval niet overal waar dat niet strikt noodzakelijk is vangrails zou plaatsen.
Maar dit is dus helemaal niet het geval. Men leert er niet, of onvoldoende van.
De hele A28 tussen Harderwijk en Wezep wordt dus langs de linker rijbanen volgeplempt met van die lelijke en levensgevaarlijke objecten.
Ik ga nu maar eens bezwaar maken tegen de plaatsing van die landschaps-bedervende en gevaarlijke krengen.
Ik mis wel een cijfer: Hoeveel dodelijke aflopen zijn er voorkomen dankzij de geplaatste vangrail?
Het is nu alsof je zegt: Mensen worden ziek, maar je kunt maar beter niet opereren, want iedereen die geopereerd is gaat uiteindelijk dood. Ja, dank je de koekoek.
Opereren heeft niet als doel mensen het eeuwige leven te geven.
Zo heeft het plaatsen van vangrail, ook niet het doel om mensen het eeuwige leven te geven, maar om zoveel mogelijk dodelijke afloop te voorkomen. Dat zal echter niet in alle gevallen lukken.