Het is nu vr okt 18, 2019 9:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: do aug 01, 2019 12:24 pm 
lid

Voor mij maakt het niet uit. Ik lust beide heren niet. Ik wacht op een serieuze partij, die echt in het belang van de burgers, de democratie wil verbeteren.

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: do aug 01, 2019 7:09 pm 
lid

[quote="Raya"]Voor mij maakt het niet uit. Ik lust beide heren niet. Ik wacht op een serieuze partij, die echt in het belang van de burgers, de democratie wil verbeteren.[/quote

Dan kun je lang wachten. Ik zou weer een Nederland willen zien zoals ik dat in de jaren '70 kende, dat een fabrieksarbeider of een monteur van zijn eigen inkomen gewoon zijn gezin kan onderhouden, in een keurig rijtjeshuis van de woningbouw, zelfs nog een bescheiden auto voor de deur, en voldoende inkomen om ook wat opzij te zetten voor een kapotte wasmachine of andere onvoorziene uitgaven... Maar ik denk dat ik ook láng kan wachten voor dat weer mogelijk wordt.

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: do aug 01, 2019 7:15 pm 
lid

Ook toen bedroeg de wachtlijst voor een woning veel jaren.

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: do aug 01, 2019 7:19 pm 
lid

Raya schreef:

Soms wel. Maar een arbeider kon van 1 inkomen een rijtjeshuis in een nette buurt bekostigen, een bescheiden auto voor de deur, een vakantie, de familie had genoeg te eten en te drinken en voldoende kleding aan het lijf, echt geen armoe, en er was zelfs nog iets over om elke maand opzij te zetten. Probeer dat anno 2019 eens...

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: do aug 01, 2019 7:32 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:

Soms wel. Maar een arbeider kon van 1 inkomen een rijtjeshuis in een nette buurt bekostigen, een bescheiden auto voor de deur, een vakantie, de familie had genoeg te eten en te drinken en voldoende kleding aan het lijf, echt geen armoe, en er was zelfs nog iets over om elke maand opzij te zetten. Probeer dat anno 2019 eens...

Ook toen was in Utrecht de wachtlijst 8 jaar.

Het verschil tussen toen en nu, is dat corporaties verplicht woningen moeten verkopen aan speculanten en de spoeling nog dunner is, terwijl de huren tot maximum worden opgetrokken, mede dankzij de verhuurdersheffing, waarmee de hoogste belastingschijf en de winstbelasting voor de grote bedrijven worden verlaagd.

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2019 9:58 am 
lid

Ik begrijp dat ene Frentrop momenteel de zaken in het FvD regelt. Volgens Otten is dat de figuur die hem er aan het uitwerken is op de schandalige wijze van een eenzijdig rapport over de financiën, waarbij Otten geen gelegenheid krijgt, kreeg om zich te verweren. Dat was dan ook niet de bedoeling. Het moest een eindschot zijn, de doodssteek.
Merkwaardigerwijs schijnt die Frentrop ook een greep in de partijkas gedaan te hebben van ruim € 36.000. Al met al is het in het 'bestuur' een grote rotzooi en blijkt die Frentrop daar ook deel van uit te maken.
Mensen stort alstublieft nog wat extra geld in de partijkas, ze kunnen niet zonder. Iedereen, ik bedoel de bestuursleden bestaande uit een driemanschap moeten er naar hartenlust uit kunnen plukken zoveel als maar mogelijk is. Ze komen anders hopeloos tekort.

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2019 11:23 am 
lid

Waar macht glinstert, verdringen vele foute figuren zich. Als op een magneet komen ze erop af.

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2019 2:40 pm 
lid

Als ik het zo voor me zie denk ik dat het volgende gebeurd kan zijn:
Op een bepaald moment heeft iemand, en misschien was dat Otten wel, gezegd heeft dat het zo niet langer kon met het graaien uit de partijkas. Wat een schok! Iedereen in totale verwarring. Men had gedacht dat je zo ongelimiteerd en zonder verantwoording uit de partijkas kon graaien wat je maar wilde en ineens was er iemand die besloot dat het zo niet door kon gaan.
Pfffjiew. Heb je ooit zo zout gegeten.
Enfin, nu dat niet langer zomaar door kon gaan moest er natuurlijk wel wat gebeuren. Weet je wat: we nagelen die akelige onheilsboodschapper publiekelijk aan de schandpaal. Die heeft zich immers ook een douceurtje toegeëigend. Ha, ha. Daar hebben we hem. Bovendien heeft hij zomaar een aanval gedaan op de richting van de FvD door de leider. Dat is natuurlijk niet te pruimen. Zijn we meteen van hem af. Dat lukte niet meteen, omdat hij ook een publiekelijk weerwoord had. Pijnlijk, pijnlijk, pijnlijk.

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2019 2:58 pm 
lid

Als we dit nu moeten beschouwen als Good Governance, dan weet ik het niet meer.
Wellicht verdient het aanbeveling om zijn positie, die van Frentor, als hoogleraar nader te bezien.

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: za aug 03, 2019 4:31 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Als we dit nu moeten beschouwen als Good Governance, dan weet ik het niet meer.
Wellicht verdient het aanbeveling om zijn positie, die van Frentor, als hoogleraar nader te bezien.
Waaom alleen hij?

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2019 8:08 am 
lid

Lancelot schreef:
Otten is in elk geval op ramkoers. Benieuwd of hij zijn laster aanklacht doorzet.

Otten begint een eigen partij en het aantal rechtse partijen groeit.
Eigenlijk is het niet zo gek, dat nu de VVD de kant is opgegaan van de Rutte vleugel
en een nieuwe rechts conservatieve partij komt voor de Verdonk-vleugel.
Baudet is te populistisch en heeft onzinnige standpunten over Europa en het klimaat.

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2019 8:13 am 
lid

Raya schreef:
Waar macht glinstert, verdringen vele foute figuren zich. Als op een magneet komen ze erop af.

Foute figuren, zoals de tea-party christenen van de SGP en de cultuurfacisten van extreem rechts verenigen zich rond het gouden kalf.

Het kerkorgel speelt variaties op het Wilhelmus en Rule Britannia. De voormalige synagoge in Gouda, waar nu de Vrije Evangelische Gemeente huist, zit op zaterdag 29 juni stampvol, al is het snikheet. Op een tafel, naast de liedboeken en collectezakken, zijn boeken uitgestald. Islamisme en islam. Orthodoxie. En het boek waar het deze dag op een symposium over gaat: Het opmerkelijke einde van Europa, van de conservatieve Britse schrijver Douglas Murray. Dit boek gaat over de „zelfmoord” van Europa, door massale immigratie en de teloorgang van het christendom in Europa. Wat er nog over is van de kerkelijke instituties, propageert „linkse politiek, diversiteit en de verzorgingsstaat”.

In de zaal zitten SGP’ers en FVD’ers. De sprekers: FVD-leider Thierry Baudet, een dominee, een christelijke conservatief, en een tot het katholicisme bekeerde uitgever. Hier wordt gewerkt aan een alliantie, is het idee van Tom Zwitser van de conservatieve uitgeverij De Blauwe Tijger, die het symposium organiseert. Een alliantie tussen conservatieve christenen en seculiere ‘cultuurchristenen’, die niet in God geloven, maar zich wel verbonden zeggen te voelen met het christendom. Zoals deze twee groepen ook al samenwerken in andere West-Europese landen en de Verenigde Staten.

Dan krijgt Bart Jan Spruyt het woord. De conservatieve schrijver, orthodox protestants, probeerde de afgelopen jaren vaak een nieuwe conservatieve beweging op te zetten. Hij richtte de conservatieve Edmund Burke Stichting op. Hij sloot zich aan bij Geert Wilders, schreef mee aan zijn verkiezingsprogramma, maar ging in 2006 teleurgesteld weg. In 2013 bepleitte hij in Trouw nog de oprichting van „een nieuwe, conservatieve partij voor „alle verweesde CDA’ers, VVD’ers, PVV’ers met SGP’ers en CU’ers”, „waarin de idealen van ware, klassieke tolerantie en christelijk-sociaal denken zijn geborgd”. Steeds opnieuw zoekt Spruyt naar iemand die zijn politieke droom waarmaakt: de doorbraak van een conservatieve politieke stroming.

Maar Bart Jan Spruyt is, ondanks zijn aanvankelijke enthousiasme voor Baudet, gaan twijfelen, zegt hij in de kerk. De „alt-right-gekkies” rondom Baudet, daar gruwt hij van. Hij doelt op de online aanhang die gevoed wordt door (extreemrechtse) internetfora als 4chan. Hij hoort Baudet te weinig opkomen voor Israël, of voor Grondwetsartikel 23, dat de vrijheid van onderwijs garandeert. Hoe diep gaat de religieuze kant van Baudet eigenlijk? Spruyt citeert Mattheus 11, vers 3. Johannes de Doper zit in de gevangenis en twijfelt of Jezus, die hij had gedoopt, wel echt de Messias is. „Zijt Gij het, die komen zou? Of hebben wij een ander te verwachten?”

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/08/02/go ... s-a3968940

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2019 9:33 am 
lid

Citaat:
klassieke tolerantie en christelijk-sociaal denken zijn geborgd
En wat houdt dat in? Wellicht wordt er iets gevraagd wat niet in het denkbeeld en ideologie van de partijen past.

Profiel  

Bericht nummer:#114  BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2019 10:41 am 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Foute figuren, zoals de tea-party christenen van de SGP en de cultuurfacisten van extreem rechts verenigen zich rond het gouden kalf.

Als ik Hume z'n navelstaar stukjes lees, met de links-zurige duiding, dan moet ik denken aan kardinaal Sarah ...

Het Westen weet niet meer wat het is, omdat het niet weet of niet wil weten waardoor het gevormd is, wat het was en wat het is. Deze zelf-verstikking leidt vanzelf tot een decadentie die de deur opent voor andere, barbaarse civilisaties.

Profiel  

Bericht nummer:#115  BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2019 1:34 pm 
lid

Ik vind nogal hypocriet van die Guinees om andere culturen barbaars te noemen. Die Papen hebben nogal wat boter op hun hoofd en past het niet anderen de maat te nemen.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#116  BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2019 5:14 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Op een bepaald moment heeft iemand, en misschien was dat Otten wel, gezegd heeft dat het zo niet langer kon met het graaien uit de partijkas. Wat een schok! Iedereen in totale verwarring. Men had gedacht dat je zo ongelimiteerd en zonder verantwoording uit de partijkas kon graaien wat je maar wilde en ineens was er iemand die besloot dat het zo niet door kon gaan.
Enfin, nu dat niet langer zomaar door kon gaan moest er natuurlijk wel wat gebeuren. Weet je wat: we nagelen die akelige onheilsboodschapper publiekelijk aan de schandpaal. Die heeft zich immers ook een douceurtje toegeëigend. Ha, ha. Daar hebben we hem. Bovendien heeft hij zomaar een aanval gedaan op de richting van de FvD door de leider. Dat is natuurlijk niet te pruimen. Zijn we meteen van hem af. Dat lukte niet meteen, omdat hij ook een publiekelijk weerwoord had. Pijnlijk, pijnlijk, pijnlijk.

Feit is echter dat er bestuursleden van FvD zijn die beweren dat er (zonde recuutjes) geld is verdwenen uit de partijkas
De toenmalige penningmeester zegt ook dat er (zonder recuutjes) geld verdwenen is uit de partijkas
Nou die kan het weten, want die moet de partijkas bewaken
De beschuldigde ex-penningmeester beweerd dat hij (zonder recuutje) duizenden euro's heeft gegeven aan precies die bestuursleden heeft gegeven die hem nu beschuldigen.

Het enige wat we echt zeker weten is dat Otten een heel erg slechte penningmeester was

Profiel  

Bericht nummer:#117  BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2019 5:16 pm 
lid

Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Hume schreef:

Als ik Hume z'n navelstaar stukjes lees, met de links-zurige duiding, dan moet ik denken aan kardinaal Sarah ...

Het Westen weet niet meer wat het is, omdat het niet weet of niet wil weten waardoor het gevormd is, wat het was en wat het is. Deze zelf-verstikking leidt vanzelf tot een decadentie die de deur opent voor andere, barbaarse civilisaties.

Ik vind nogal hypocriet van die Guinees om andere culturen barbaars te noemen. Die Papen hebben nogal wat boter op hun hoofd en past het niet anderen de maat te nemen.

Iedere civilisatie heeft boter op zijn hoofd, maar sommige civilisaties brengen de mensheid nu eenmaal meer dan andere. Alleen in het Westen wemelt het van die typetjes die het eigen nest graag besmeuren, en die jubelen om wie of wat zich ook maar aan de poort aandient. Dat vind ik dan weer hypocriet.

Profiel  

Bericht nummer:#118  BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2019 7:20 pm 
lid

Wisp schreef:
Het enige wat we echt zeker weten is dat Otten een heel erg slechte penningmeester was

Het was een clubje dat elkaar het geld toeschoof, totdat er een eind aan gemaakt werd door Otten, waarschijnlijk toen de uitstekend betaalde Baudet ook vakantie meende te moeten houden uit de partijkas. De andere bestuursleden werken in principe natuurlijk onbezoldigd, tenzij anders geregeld.

Er is ook heel wat geld zonder bonnetjes uitgegeven. Dat kan ik me wel voorstellen in de dagelijkse hectiek van de verkiezingscampagnes e.d. Daar is ook niets op aan te merken, je gaat niet bij ieder tentje waar je wat broodjes en drinken haalt om een bonnetje vragen. Het is dan wel het beste als je dat, daar waar mogelijk, met een bankkaart o.i.d. betaalt, zodat de uitgaven toch inzichtelijk zijn. (Ik ben zelf ook geen boekhouder, of administrateur) Dat is ook een kwestie van vertrouwen.
Maar het kan ook tegen je gebruikt worden, vooral als de vertrouwensbasis wegvalt, zoals nu tussen de FvD-elite en Otten aan de hand is. Maar feitelijk lijkt er op financieel gebied niet heel erg veel ernstigs aan de hand.

Profiel  

Bericht nummer:#119  BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2019 10:27 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Wisp schreef:

Het was een clubje dat elkaar het geld toeschoof, totdat er een eind aan gemaakt werd door Otten, waarschijnlijk toen de uitstekend betaalde Baudet ook vakantie meende te moeten houden uit de partijkas. De andere bestuursleden werken in principe natuurlijk onbezoldigd, tenzij anders geregeld.

Er is ook heel wat geld zonder bonnetjes uitgegeven. Dat kan ik me wel voorstellen in de dagelijkse hectiek van de verkiezingscampagnes e.d. Daar is ook niets op aan te merken, je gaat niet bij ieder tentje waar je wat broodjes en drinken haalt om een bonnetje vragen. Het is dan wel het beste als je dat, daar waar mogelijk, met een bankkaart o.i.d. betaalt, zodat de uitgaven toch inzichtelijk zijn. (Ik ben zelf ook geen boekhouder, of administrateur) Dat is ook een kwestie van vertrouwen.
Maar het kan ook tegen je gebruikt worden, vooral als de vertrouwensbasis wegvalt, zoals nu tussen de FvD-elite en Otten aan de hand is. Maar feitelijk lijkt er op financieel gebied niet heel erg veel ernstigs aan de hand.

Ik heb ook gehoord dat ze een clubje waren die elkaar elkaar geld toeschoof
Maar de enige bron die ik daarvoor ken is de ex-penningmeester die de beweringen deed nadat hij van fraude beschuldigd was
Dat klinkt mij niet betrouwbaar, maar is zeker heel éénzijdig

Profiel  

Bericht nummer:#120  BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2019 7:31 pm 
lid

Wisp schreef:
kwaaisteniet schreef:

Feit is echter dat er bestuursleden van FvD zijn die beweren dat er (zonde recuutjes) geld is verdwenen uit de partijkas
De toenmalige penningmeester zegt ook dat er (zonder recuutjes) geld verdwenen is uit de partijkas
Nou die kan het weten, want die moet de partijkas bewaken
De beschuldigde ex-penningmeester beweerd dat hij (zonder recuutje) duizenden euro's heeft gegeven aan precies die bestuursleden heeft gegeven die hem nu beschuldigen.

Het kwaad straft zichzelf. Waarom ging alles per kas? Dan kon alles lekker zwart uitbetaald worden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]