Het is nu di okt 15, 2019 11:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2019 6:27 pm 
lid

Einstein schreef:
Lancelot schreef:
HvR schreef:

Spruitjes, heerlijk !!
Zeker te weten, en lekker ook nog eens :wink:

Ja.. mits.. lekker klaargemaakt (d.w.z. niet zoals de moeder van HvR ze maakt :booswief: )

Nee, stel geen kritische vragen bij lghbtuvwxyz want iedereen mag een stempeltje halen en iedereen krijgt aandacht....
Mag ik een teiltje ?
Zeg vooral niet dat als mensen graag als 'normaal' willen worden geaccepteerd, dat het dan niet logisch is om in je blote reet door A'dam te gaan varen.
Doe dat niet want dan wordt Einstein vals (terwijl nota bene mijn vader :) meestal eten kookte). Pfffttt.

En Gestopt heeft gelijk: transgender hoort gewoon niet in een rijtje met sexuele voorkeuren thuis.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2019 7:30 pm 
lid

Waar het om gaat is dat iedereen met andere sexuele voorkeuren of gevoelens dan hetero, opeens op één hoop worden geveegd met homo's. Homo's hebben in feite het pad geëffend, de weg gebaand, met vallen en opstaan, naar hun acceptatie in de maatschappij en het lijkt er verdraaid veel op dat andere groepen zich onder die paraplu willen scharen om hun eigen geaardheid of gevoelens legitimiteit te geven. Want inderdaad, welke letters volgen? Pedo's, want die kunnen er ook niks aan doen dat ze op jongetjes of meisjes van 8 vallen? Mensen die opgewonden raken van hun hond, hun paard, hun schaap, hun geit, en daar sexuele capriolen mee uithalen?

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2019 8:55 pm 
lid

@HvR sorry voor mijn grapje, maar ik denk dat ik me in elk geval wel herken in de spruitjeslucht.. je opvattingen zijn m.i. nogal ouderwets, het gaat niet om normaal, dat was vroeger zo. Nu gaat het om jezelf mogen zijn.

Gestopt schreef:
Einstein schreef:
Mja Gestopt herkent zich blijkbaar niet in LGBTQ etcetera.. :evendenken:
Hij vindt het misschien om persoonlijke redenen sneu, dat SNUFPe'ers niet aan bod komen in de Pride-beweging ? :hum:

Wat ik raar vind is dat T in een rijtje sexuele voorkeuren wordt opgenomen en Pe niet

voorbeeld rare rijtjes:

PSV-Ajax-Feyenoord-Lidl
VVD-PVV-FVD-Hema
Rood-Groen-Blauw-374

Snapt u het nu?

Daarom heet het draadje ook "Wat heeft T eigenlijk met LGB te maken?"
En daar heeft nog niemand een zinnig antwoord op gegeven
Ik ben zelf geen T, maar ik heb er verschillende gekend.

Waarom gaat het samen.. LGBTQAP+ is een samenraapsel van sexuele voorkeur en sexe-kwesties. Blijkbaar ondervinden die groepen een beetje dezelfde soort reactie van de maatschappij, en zoeken de LGBT'ers (en travestieten cq draq-queens) daarom elkaar op ? In de 80-er jaren had de transsexueel geen vertegenwoordiging in het COC, maar ze (meestal een zij) kwam wel naar de sociëteits-avonden van het COC. Ik denk dat het zo is doorgewerkt later, bij Pride. Kinderen die T zijn weten het nu al heel vroeg, want de T is zichtbaar. Toen was dat niet zo. In die tijd ging "homosexualiteit" meestal vooraf aan "transexualiteit". Wanneer je transsexualiteit onderdrukt of wegstopt,of wanneer je er niets mee kan doen, zoals in die tijd, dan lijkt het op homosexualiteit. Er was in de tijd, dat ik in COC-kringen actief was, nog weinig mogelijkheid, om iets aan een geslachtswens te doen. Maar daarmee was het probleem niet minder acuut ! Wees blij dat jij het niet wilt.. het is echt een enorm probleem, als je omgeving het niet accepteert en een reden voor suicide wanneer je het zelf niet accepteert.. zie ook de bijdragen van PeterJKH hierboven: de meeste jongens die homo zijn, laten hun identiteit er helemaal niet door bepalen, het is maar één aspect van wie (of wat) je bent. Bij een transsexueel is het veel ingrijpender. 24/7.

Citaat:
Wat ik raar vind is dat T in een rijtje sexuele voorkeuren wordt opgenomen en Pe niet

In alle gevallen bij die afkorting doet het totaal geen schade aan de omgeving, zo is het ook samengesteld. Een Pe wordt in homo-kringen net zozeer niet geaccepteerd als in hetero-kringen. LGBTQAP+ zijn allemaal geaardheden en persoonlijke keuzes, waar niemand last van heeft, dat is bij de Pe wel het geval. Dus ik zou zeggen: probeer eens wat meer begrip op te brengen voor hoe mensen zijn.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2019 9:26 pm 
lid

Einstein schreef:
@HvR sorry voor mijn grapje, maar ik denk dat ik me in elk geval wel herken in de spruitjeslucht.. je opvattingen zijn m.i. nogal ouderwets, het gaat niet om normaal, dat was vroeger zo. Nu gaat het om jezelf mogen zijn.

Mijn opvattingen zijn verre van ouderwets doch puur practisch van aard:

In een samenleving, in het openbaar verkeer, kan niet iedereen maar ‘zichzelf’ zijn en doen wat hij wil. Zeker niet met 18 miljoen mensen op een paar vierkante meter. Dronkenschap wordt niet getolereerd, wildplassen niet, onzedelijk gedrag niet en gelukkig maar. Als je geaccepteerd wil worden en als normaal gezien, gedraag je dan ook zo.

Al die zogenaamde zelfontplooiing, ikke-ikke-individualiseringsidioterie is een van de grootste problemen van vandaag. En niet alleen van lghbtuvwxyz’ers.... Oorzaak: overbevolking en collectieve domheid.

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2019 9:56 pm 
lid

De solidariteit is (bewust) afgebroken, de mens weer bijna geheel op zichzelf teruggeworpen en tegen elkaar opgezet. Grote groepen zijn in stukken gehakt. Mensen moeten weer voor zichzelf vechten, dus vechten ze niet meer voor elkaar. Vandaar dat er steeds meer letters bijkomen. Ook mensen met andere sexualitietsbeleving voelen zich niet meer verenigd, maar splitsen op en eisen ieder voor zich erkenning. Deels omdat ze door onze eigen overheid verschillend of anders worden behandeld.

Zouden we niet eens ophouden met die verdeelde strijd in letters, en elkaar gewoon accepteren zoals we zijn, voor zolang een letter anderen geen schade berokkent? Samen, voor elkaar? Gewoon weer een stukje solidariteit?

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2019 9:57 pm 
lid

HvR schreef:
Einstein schreef:

Mijn opvattingen zijn verre van ouderwets doch puur practisch van aard:

In een samenleving, in het openbaar verkeer, kan niet iedereen maar ‘zichzelf’ zijn en doen wat hij wil. Zeker niet met 18 miljoen mensen op een paar vierkante meter. Dronkenschap wordt niet getolereerd, wildplassen niet, onzedelijk gedrag niet en gelukkig maar. Als je geaccepteerd wil worden en als normaal gezien, gedraag je dan ook zo.

Dit lijkt me nogal subjectief, HvR.. welke geaardheden en sexe-kwesties in LHBTQAP zijn onzedelijk ? Ik ken vormen van gedrag, die ik opvat als onzedelijk, die bij alle geaardheden voorkomen, inclusief hetero: iemand anders ongewenst betasten, of verkrachten bijvoorbeeld.. Of Pe-gedrag. En wat betreft die zelfontplooiing, heel veel mensen (óók hetero's) hebben best behoefte aan acceptatie hoe ze zijn, maar heeft men er dan automatisch óók behoefte aan, om als "normaal" te worden gezien door jou ? Normaal is alleen de norm, een gemiddelde.. het zegt weinig over wie of wat je bent. Waarom moet "normaal" zo nodig.. je mag best voor normaal kiezen, niemand die je tegenhoudt.. maar het is niet verplicht, zoals vroeger. De dominee of de pastoor of de imam mag zeuren over wat volgens hun precies "onzedelijk" is en wat niet, alleen hoeft niemand daar verplicht naar te luisteren. Dat heet vrijheid.

Citaat:
Al die zogenaamde zelfontplooiing, ikke-ikke-individualiseringsidioterie is een van de grootste problemen van vandaag. En niet alleen van lghbtuvwxyz’ers.... Oorzaak: overbevolking en collectieve domheid.
Nou draaf je door.. je bent nu bezig om anderen normen en waarden op te dringen op straffe van "dom" zijn.. :foei2:

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2019 10:02 pm 
lid

Raya schreef:
De solidariteit is (bewust) afgebroken, de mens weer bijna geheel op zichzelf teruggeworpen en tegen elkaar opgezet. Grote groepen zijn in stukken gehakt. Mensen moeten weer voor zichzelf vechten, dus vechten ze niet meer voor elkaar. Vandaar dat er steeds meer letters bijkomen. Ook mensen met andere sexualitietsbeleving voelen zich niet meer verenigd, maar splitsen op en eisen ieder voor zich erkenning. Deels omdat ze door onze eigen overheid verschillend of anders worden behandeld.

Zouden we niet eens ophouden met die verdeelde strijd in letters, en elkaar gewoon accepteren zoals we zijn, voor zolang een letter anderen geen schade berokkent? Samen, voor elkaar? Gewoon weer een stukje solidariteit?

De mensen die bij één of meer van die letters horen, accepteren elkaar in elk geval. Misschien is dat de reden, dat er steeds letters bijkomen.. men voelt zich welkom in een nogal vijandige wereld. Zie boven. Overigens ik vind het best hoor, solidariteit, graag.. doe maar LHGBT+ met hetero erbij. Dan zijn we een keer van de discussies af.. De enigen die klagen over die letters, zijn hetero's !

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: di aug 06, 2019 8:02 am 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:

De mensen die bij één of meer van die letters horen, accepteren elkaar in elk geval. Misschien is dat de reden, dat er steeds letters bijkomen.. men voelt zich welkom in een nogal vijandige wereld. Zie boven. Overigens ik vind het best hoor, solidariteit, graag.. doe maar LHGBT+ met hetero erbij. Dan zijn we een keer van de discussies af.. De enigen die klagen over die letters, zijn hetero's !

Grote groepen worden eerst in stukjes gehakt. Vroeger was de wereld in de volksmond nog verdeeld in voornamelijk hetero's en homo's, waarbij dieper onderscheid vrijwel enkel in professionele zin werd gemaakt. Er was amper iemand te vinden die zich miskend voelde of men nu wel of niet bij letter werd genoemd. Die hang van groepen om bij name te worden genoemd, zelfs bij omroepberichten in de trein (hoe verzin je het) omdat ze zich anders miskend voelen, is van de laatste paar decennia, toen het in stukjes hakken van groepen zijn hoogtepunt ging bereiken. Het in stukjes hakken versterkt het gevoel van miskenning, waardoor een nog hogere graad van individualisereing wordt bereikt. Natuurlijk zijn er nog steeds mensen die elkaar vinden, maar die groepen zijn dan wel steeds meer op zichzelf gericht, in plaats dat ze samen optrekken.
Manifestaties als Canal parade doen daar niets aan af. Groepjes van een letter, kruipen veelal op hun eigen boot en veel mensen langs de kant komen enkel om zich te vermaken om de vaak extra-vagante uitdossing van de mensen die varen of gewoon over de grachten lopen. Een gezellig dagje uit, voor velen goedkoper dan Artis, want voor meer dan kijken om zich daarmee te vermaken, komen ze niet.

Hou me te goede, soms is het nodig om letters te noemen, om op hun bestaan te wijzen. Maar zodra het noemen van de letter belangrijker wordt dan iets anders, is er iets mis. Het belangrijkste hoort te zijn dat iedereen wordt geaccepteerd, zonder zich te onderscheiden door een letter, welke letter dan ook.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: di aug 06, 2019 8:58 am 
lid

PeterJKH schreef:
Waar het om gaat is dat iedereen met andere sexuele voorkeuren of gevoelens dan hetero, opeens op één hoop worden geveegd met homo's. Homo's hebben in feite het pad geëffend, de weg gebaand, met vallen en opstaan, naar hun acceptatie in de maatschappij en het lijkt er verdraaid veel op dat andere groepen zich onder die paraplu willen scharen om hun eigen geaardheid of gevoelens legitimiteit te geven. Want inderdaad, welke letters volgen? Pedo's, want die kunnen er ook niks aan doen dat ze op jongetjes of meisjes van 8 vallen? Mensen die opgewonden raken van hun hond, hun paard, hun schaap, hun geit, en daar sexuele capriolen mee uithalen?

Volgens mij is dit het eerste en enige zinnige antwoord op de vraag van dit topic.
Goed gezien!

Hadden ze het maar op holebi gehouden... :wacko:

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: di aug 06, 2019 9:37 am 
lid

PeterJKH schreef:
Het lijkt er niet op, het wordt onderzocht.

Onderzoek: een op de tien mannen worstelt met pedofiele gevoelens
https://www.ad.nl/binnenland/onderzoek- ... ~a523016d/

Een op de tien Nederlandse mannen worstelt met pedofiele gevoelens. Ze voelen zich tot op bepaalde hoogte aangetrokken tot minderjarigen en sommigen hebben met hen ook seks gehad. Daarnaast kampen ze met psychische problemen. Dat blijkt uit nog niet gepubliceerd onderzoek van de Tilburg University.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: di aug 06, 2019 10:06 am 
lid

Lies schreef:
PeterJKH schreef:

Een op de tien Nederlandse mannen worstelt met pedofiele gevoelens. Ze voelen zich tot op bepaalde hoogte aangetrokken tot minderjarigen en sommigen hebben met hen ook seks gehad. Daarnaast kampen ze met psychische problemen. Dat blijkt uit nog niet gepubliceerd onderzoek van de Tilburg University.

Het verschil is dat sex met kinderen per definitie strafbaar is. Gevoelens kun je niet onderdrukken, hooguit met medicatie. Het handelen naar om het even welke gevoelens kan strafbaar zijn. Het proberen in te delen van pedofielen in hetzelfde hokje als LGBT is een doorzichtig trucje om juist die groepen in een kwaad daglicht te stellen. Wat in die groepen zitten natuurlijk ook 'freaks' (zie OT).

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: di aug 06, 2019 12:45 pm 
lid

Daarom is het ook niet juist om te zeggen dat LGBT gaat om seksuele voorkeur. Het gaat erom gelijke rechten te hebben als wat door kerk en vaderland als normaal gezien, namelijk de hetero. Een paar decennia geleden was ook in Nederland homoseksualiteit strafbaar, en pas sinds deze eeuw mag je als homo trouwen. Strijden voor gelijkberechtiging heeft dit mogelijk gemaakt. In sommige landen wordt je dood gemaakt als je aangeeft homo te zijn. Hier zal nog lang gestreden moeten worden. In de USA zijn er hevige protesten losgebarsten omdat een transgender van de vrouwen toilet gebruik maakte. Ook voor transgenders is het blijkbaar nog niet mogelijk om door iedereen als normaal te worden gezien. Het gaat niet om seksuele voorkeur, maar dat elke sexe en geaardheid even normaal wordt gezien als de hetero. En voor heel veel letters is nog een lange weg te gaan wat dat betreft.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: di aug 06, 2019 1:23 pm 
lid

Tegelijkertijd barstte in de VS hevig protest los toen een transgender, veroordeeld voor verkrachting, met succes eiste in een vrouwengevangenis te worden opgenomen en dáár medegevangenen begon aan te randen. En dat vestigde een precedent, en nog een, en nog een.

Wat transgender toiletgebruikers en zedendelinquenten gemeen hebben, is dat ze onveranderlijk, uhm, geboren zijn als mannen dus in de buurt van vrouwen verdacht, want mannen – nooit andersom – of ze nu schuldig aan een misdrijf zijn of niet. Dit lijkt niet eens op het normaliseringsproces van homorelaties.

Mannelijke seksualiteit is al tijden een bron van verdachtmaking als vies, schunnig en gevaarlijk. Historisch en statistisch zijn het niet de lesbiënnes die aan de bomen en lantarenpalen en galgen zijn gehangen of van gebouwen werden gegooid. Het waren en zijn de homo's. Zelfde geldt tot op de dag van vandaag voor transgenders: ben je in het vizier en geboren met een penis, dan ben je hoe dan ook de sigaar.

Opmerkelijk genoeg staat de bevrijding van alles wat niet, laten we zeggen, 'heteronormatief' is in het kader van het goeie ouwe feminisme, terwijl juist de helft van de mensheid geboren met een vagina het minst van die normativiteit te duchten heeft en, zeker hier en nu, tot de meest bevoorrechte klasse ter wereld ooit behoort.

En nog is het niet genoeg.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: di aug 06, 2019 2:07 pm 
lid

animo schreef:
Tegelijkertijd barstte in de VS hevig protest los toen een transgender, veroordeeld voor verkrachting, met succes eiste in een vrouwengevangenis te worden opgenomen en dáár medegevangenen begon aan te randen. En dat vestigde een precedent, en nog een, en nog een.

Wat transgender toiletgebruikers en zedendelinquenten gemeen hebben, is dat ze onveranderlijk, uhm, geboren zijn als mannen dus in de buurt van vrouwen verdacht, want mannen – nooit andersom – of ze nu schuldig aan een misdrijf zijn of niet. Dit lijkt niet eens op het normaliseringsproces van homorelaties.

Mannelijke seksualiteit is al tijden een bron van verdachtmaking als vies, schunnig en gevaarlijk. Historisch en statistisch zijn het niet de lesbiënnes die aan de bomen en lantarenpalen en galgen zijn gehangen of van gebouwen werden gegooid. Het waren en zijn de homo's. Zelfde geldt tot op de dag van vandaag voor transgenders: ben je in het vizier en geboren met een penis, dan ben je hoe dan ook de sigaar.

Opmerkelijk genoeg staat de bevrijding van alles wat niet, laten we zeggen, 'heteronormatief' is in het kader van het goeie ouwe feminisme, terwijl juist de helft van de mensheid geboren met een vagina het minst van die normativiteit te duchten heeft en, zeker hier en nu, tot de meest bevoorrechte klasse ter wereld ooit behoort.

Wat bedoel je precies met "onveranderlijk geboren als man" ? Dat als je als man geboren bent je nooit een vrouw kunt worden?

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: di aug 06, 2019 8:51 pm 
lid

animo schreef:

Nee animo dat was niet in de VS, deze bizarre zaak speelde zich af in Leeds Engeland. En waarom kom jij eigenlijk met uitgerekend dit voorbeeld ? En heb je nog een voorbeeld van een ECHTE transgender die zich heeft gedragen als een vreselijke zedendelinquent en pedo (!!), in plaats van een bedrieger, die de wet heeft misbruikt om in een vrouwengevangenis te worden geplaatst ??

Citaat:

Daar gaan we al. Je generaliseert je voorbeeld en je gebruikt dit manipulatieve roofdier om echte transgenders zwart te maken. Deze Karen White heeft m.i. helemaal niets met LHBT te maken, maar alles met een sexueel roofdier en poseur. Wat een gore en kromme beschuldiging plaats je hier !! Ga je mond spoelen..

Citaat:

Jij had liever dat dat lesbische vrouwen óók zou overkomen ?? Mannen zijn heilig en vrouwen zijn euuh.. predators ? Probeer je eigen kop eens te ontkronkelen, zou ik zeggen.

Citaat:

godverdomme.. :braak: voor mij is het genoeg. Ik ga niet verder reageren. Toedeloei, gast...

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 8:14 am 
lid

Lancelot schreef:
Wat bedoel je precies met "onveranderlijk geboren als man" ? Dat als je als man geboren bent je nooit een vrouw kunt worden?

Eh, nee. Dat bedoelde ik niet. Er zijn diverse incidenten geweest van – ik kan het niet anders formuleren – mannen die zich onder het mom van transgenderisme voor vrouwen uitgaven en de beschreven dingen deden. Dat staat los van de vraag of je überhaupt van geslacht of gender kan veranderen, dus daar had ik het niet over.

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 8:55 am 
lid

animo schreef:
Lancelot schreef:

Eh, nee. Dat bedoelde ik niet. Er zijn diverse incidenten geweest van – ik kan het niet anders formuleren – mannen die zich onder het mom van transgenderisme voor vrouwen uitgaven en de beschreven dingen deden. Dat staat los van de vraag of je überhaupt van geslacht of gender kan veranderen, dus daar had ik het niet over.

Oke, maar dat staat dan ook los van transgenderisme an sich en is meer een vorm van identiteitsfraude. Je anders voordoen dan je bent. Dit vervolgens in verband brengen met het normaliseringsproces van homorelaties komt raar over bij mij.

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 9:41 am 
lid

Einstein schreef:
Nee animo dat was niet in de VS, deze bizarre zaak speelde zich af in Leeds Engeland. En waarom kom jij eigenlijk met uitgerekend dit voorbeeld ? En heb je nog een voorbeeld van een ECHTE transgender die zich heeft gedragen als een vreselijke zedendelinquent en pedo (!!), in plaats van een bedrieger, die de wet heeft misbruikt om in een vrouwengevangenis te worden geplaatst ??

Einstein schreef:
Daar gaan we al. Je generaliseert je voorbeeld en je gebruikt dit manipulatieve roofdier om echte transgenders zwart te maken. Deze Karen White heeft m.i. helemaal niets met LHBT te maken, maar alles met een sexueel roofdier en poseur. Wat een gore en kromme beschuldiging plaats je hier !! Ga je mond spoelen..

Je hebt gelijk. Dat was in Engeland. Ik had trouwens een ander geval in gedachten, namelijk Kayleigh Woods. Zij is hierom niet veroordeeld tot levenslang, maar teruggeplaatst naar de mannengevangenis. Ook in Engeland; mijn fout. Omgekeerd heeft een Amerikaanse transvrouw de staat aangeklaagd om overplaatsing naar een vrouwengevangenis af te dwingen. En zo zijn er nog heel wat meer verhalen.

Ik denk dat ik wat meer ondergedompeld ben in het genderdenken dan jij. Misschien vergis ik me daarin. Maar hier is de gedachtegang.

'Gender' is een nogal vaag begrip dat stamt uit extremistische academische kringen, die met succes bezig zijn hun denken over dit onderwerp tot in de haarvaten van wet- en regelgeving, handhaving, onderwijs en media te pushen. Dat leidt tot absurde en onuitgelokte problemen, waarvan degene die de krantenkoppen halen slechts het topje van de ijsberg zijn.

Op zijn beurt wordt dat, in mijn ogen, hoofdzakelijk veroorzaakt doordat het genderdenken op drijfzand is gebaseerd, intern fundamenteel tegenstrijdig is en, wel, domweg slordig en lui is. Tegelijkertijd zadelt het begrip transgender de wijze waarop gender wordt geframed op met onontwarbare knopen.

Om een voorbeeld te geven. De centrale leerstelling rond gender is:
- sekse (fysiologie) en gender (psychologie) zijn volstrekt gescheiden; en
- sekse is biologisch bepaald, gender is sociaal geconstrueerd; dus
- voor de persoonlijke identiteit geeft niet sekse, maar gender de doorslag.

Nog niet eens zo lang geleden noemden we transgender 'transseksueel'; geslachtsverandering. Maar dat is tegen het zere been van gendertheoretici en hun vooruitgeschoven activisten. Sekse en gender zijn immers gescheiden en het gaat er niet om hoe je gebouwd bent (dat valt min of meer te verhelpen), maar hoe je je identificeert.

Bizarre twist: tegenwoordig worden transseksuelen (mensen die daadwerkelijk een geslachtsverandering ondergaan) beschouwd als een deelverzameling van transgenders. Waar is die scheiding ineens gebleven? Je hoeft niet eens meer iets te 'doen' om transgender te zijn; je identificeren met het andere geslacht (of een ander 'gender'?) is voldoende. Voel je je vrouw? Dan BEN je vrouw.

Vooral in de Angelsaksische wereld mag de overheid inmiddels geen mensen meer weigeren een andere 'genderidentiteit' aan te nemen, of zelfs maar met de verkeerde voornaamwoorden aan te spreken. Daar moeten officiële excuses tegenover staan. In voorbereiding zijn wetten die verbieden om het geslacht van mensen überhaupt te registreren, bijvoorbeeld in de gemeentelijke basisadministratie of in bevolkingsonderzoeken. Facebook erkent 72 genders, de staat New York 54. Dit heeft nu al gevolgen, waarvan het gedoe in het gevangeniswezen er maar één is.

Met andere woorden, het onderscheid tussen 'echte' transgenders en 'poseurs' kan per definitie niet worden gemaakt. Waar blijf je dan nog, met je morele verontwaardiging over seksuele roofdieren; verdienen zij geen bestaan als transgenders? :wacko: – Een veel nijpender vraag is echter: als gender gaat over hoe je je voelt en niets met geslacht te maken heeft, van waar naar waar transitioneren transgenders dan als ze niet transseksueel zijn? Wie het weet mag het zeggen.

...Dus nee, Karen White en Kaleigh Woods zijn geen willekeurige voorbeelden en hell no, ze zijn er niet om alle transgenders over hun kam te scheren. Verre van. Ze leggen overduidelijke problemen met het genderdenken bloot die zich nu al in de praktijk aandienen. Dat niemand het daarover wil hebben tijdens het LHBTI+-feestje begrijp ik best. Dat doet er echter niets aan af.

Op de rest ga ik niet verder in, omdat ik dat deel van mijn post bij nader inzien ook niet relevant genoeg vind. Het was zo'n beetje bedoeld om te laten zien hoe weinig al het modieuze gendergezwam met homo-emancipatie te maken heeft, maar ik zie ook wel dat dat niet erg effectief is.

Rest me te erkennen dat het PeterJKH was die de spijker op de kop sloeg door erop te wijzen dat, geparafraseerd, de genderbenders om hun moverende redenen op de trein van de homo-emancipatie zijn gesprongen.

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 11:11 am 
lid

Lancelot schreef:
animo schreef:
Lancelot schreef:

Oke, maar dat staat dan ook los van transgenderisme an sich en is meer een vorm van identiteitsfraude. Je anders voordoen dan je bent. Dit vervolgens in verband brengen met het normaliseringsproces van homorelaties komt raar over bij mij.

In mijn reactie op Einstein heb ik getracht duidelijk te maken dat in de genderleer de onmogelijkheid ligt besloten om identiteitsfraude – of preciezer: zelfidentificatiefraude – vast te stellen. Bovendien sluit, in dat domein, het een het ander niet uit: je kan je oprecht als vrouw identificeren en andere vrouwen molesteren, want een lesbiënne met zelfbeheersingsproblemen of zoiets, waarschijnlijk veroorzaakt door de dichtstbijzijnde man. In minstens één van de drie genoemde gevallen is dat al moeilijk te bepalen. Voor wie dan ook.

Ander bizar voorbeeld uit het echte leven. Een van de vaste auteurs voor de site Everyday Sexism, Riley Dennis – geboren Justin Dennis – is naar alle modieuze maatstaven de duivel zelf: een heteroseksuele cisman, met vriendin nog wel. Zhaar uitweg: identificatie als lesbische transvrouw. Op die manier kan je je vrouwelijke lul in je vriendin (m/v/x) steken zonder opgezadeld te worden met schuldgevoelens over je heteronormatieve toxische mannelijkheid.

En dus is het niet langer ondenkbaar: transgenderisme gaat zelfs vrouwenquota in topfuncties vervullen. De 'heren' zullen er, eenmaal woke, geen been in zien zich naar rato te identificeren als masculiene translesbiënnes. Wat was het probleem ook weer?

Het is inderdaad raar om dit alles – and then some – in verband te brengen met de normalisering van homoseksualiteit. Dat was het punt.

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 11:21 am 
lid

Lies schreef:
PeterJKH schreef:

1 op de 10...Waren dat toevallig ook homo's?

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]