Het is nu di dec 10, 2019 6:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
Bericht nummer:#141  BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2019 12:26 am 
lid

Lumiere schreef:
Je gebruik van dit soort 'voorbeelden' doen anders vermoeden...

Dat zal me worst wezen.

Die voorbeelden zijn er niet om transgenders zwart te maken maar om joekels van gaten en absurditeiten in de beweringen en redeneringen rond 'gender' bloot te leggen. Volgens mij is dat zonneklaar, en wie denkt dat dat moet afstralen op transgenders... wel, ik weet niet eens wat daarop te zeggen. Het slaat nergens op.

Lumiere schreef:
Het eerste voorbeeld is echt een krankzinnige redenatie, nergens op gebaseerd,

Er zijn anders in dit ene draadje alleen al diverse gevallen langsgekomen, gewoon uit nieuwsberichten. En dat is nog maar het topje van de ijsberg.

Dit gebeurt dus al, het juridische systeem worstelt hier al mee en allerlei transactivisten (zelf vaak niet eens trans, mind you) en trollen creëren op hieraan verwante manieren – want gebaseerd op dezelfde krankzinnige redenaties – conflict en verdeeldheid, hoofdzakelijk gericht jegens mensen die hier helemaal niets mee te maken hebben.

Als voorbeeld van dat laatste roep ik Jessica Yaniv in herinnering , de transactivist die de ene na de andere schoonheidssalon voor het gerecht sleept omdat ze weigeren haar teelballen een Brazilian Wax te geven, wat dan een 'haatmisdaad' zou zijn want transfobie en vrouwenhaat. Ik bedoel... zucht... moet ik dit echt nog uitleggen?

De absurditeit schuilt 'm erin dat je, wanneer je werkelijk denkt dat transen niets hoeven te 'verdienen' (niet mijn woordkeuze), dat je zelfidentificatie DUS je 'echte' gender is (niet mijn woordkeuze), je tegen dit alles helemaal niets tegen kan uitrichten. Je roept dit soort mafkezerij over jezelf af en schaart je er zelfs achter want het tegendeel zou, o wee, transfobie zijn. Zo gaat dat tegenwoordig.

NIETS van dit alles zegt iets over transgenders die hun eigen gang gaan en hun leven leven.

Lumiere schreef:
het tweede voorbeeld idem dito.

Zoals verderop gezegd, dit gebeurt inderdaad niet (voorzover ik weet). Maar ook hier is dezelfde waanzin van toepassing. Je zou er niets tegen kunnen uitrichten.

Lumiere schreef:
Het derde voorbeeld is vooral sneu, blijkbaar won McKinnon dat toernooi, begon de nummer drie (Wagner) te miepen, terwijl McKinnon eerder blijkbaar ook wel van Wagner had verloren dat is dan inderdaad een slechte losersmentaliteit van Wagner.

Wagner boeit niet. Punt was dat transvrouwen bezig zijn hele takken van vrouwentopsport te ontmantelen. Waar om dezelfde redenen ook niks tegen te beginnen zou zijn. Los daarvan, dit fenomeen staat al hevig ter discussie en ontsluit nog heel wat meer boeiende onderwerpen waar we het misschien nog eens over zullen hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#142  BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2019 2:30 am 
lid

HvR schreef:
Animo, je hebt er een boel tekst voor nodig maar in de basis snap ik wat je wil zeggen en ben het daar volkomen mee eens.

Zelf heb ik een collega meegemaakt die zich heeft laten ombouwen (na 25 jaar huwelijk en 2 kinderen) en nu een buurmeisje dat dit traject gestart is.

Ja sorry, ik kan het niet helpen. Dit onderwerp gaat me om diverse redenen aan het hart.

Eén (1) daarvan is dit: In mijn tijd aan het conservatorium, eind jaren tachtig, was ik bevriend met wat we nu een 'transvrouw' noemen, die zich naar iedereen, ook haar intimi (waaronder ik), volslagen onmogelijk maakte. Op een kwaad moment zei ze onze vriendschap op toen ze eiste dat ik begreep – niet accepteerde maar daadwerkelijk BEGREEP – dat ze vóór haar transitie homo was en erna lesbisch, en ik haar voorhield dat ze zoiets van niemand kan eisen.

Een paar maanden later pleegde ze zelfmoord. Ik had nog steeds contact met andere intimi van haar, waar dit een diepe wond sloeg. Het heeft me zeker een jaar gekost om tot me door te laten dringen wat er aan de hand was: ze had SPIJT van haar transitie. De gedachte alleen al was toen al TABOE. Toch heb ik me voor m'n kop geslagen dat ik de tekenen niet had opgepikt. Hoe heb ik dit in godsnaam over het hoofd kunnen zien? Het staarde me recht in het gezicht! – Dat is wat taboes doen.

Vandaar, onder andere, dat de Zembla-aflevering waar ik het meerdere keren naar verwees (en waar Einstein nooit op in is gegaan) zo bij mij resoneerde. Die gaat onder andere hierover en hoe moeilijk klokkenluiders uit de genderklinieken het hiermee hebben, op straffe van uitsluiting en, zoals dat heet, academic mobbing. Want – en dit is wat ik pas echt schokkend vond – het is dertig jaar later NOG STEEDS taboe.

...En sinds een paar jaar mag ik toezien hoe een latere studievriend (dit keer van musicologie) worstelt met de druk om zijn dochter aan de puberty blockers te krijgen, mogelijk met chirurgische ingrepen en levenslange hormoonbehandelingen. Ik weet nog steeds niet wat hiermee te doen. Het is niet echt mijn plaats om iets te doen.

Maar ik ken zijn dochter. Ik heb haar luiers nog verschoond, haar getroost en gewiegd, met haar gespeeld en geknuffeld. Ze was ZEVEN toen dit gendergezwam begon. Een verrukkelijk meisje, brutaal, grappig en onbedaarlijk zichzelf. En, zoals het sindsdien is, ik kan niet veel meer dan getuige te zijn van een ramp in wording.

Waarom kan een meisje dat geen enkel teken van ongemak of 'dysforie' vertoont niet verrukkelijk brutaal, grappig en onbedaarlijk zichzelf zijn, anders dan vanuit een of andere stereotypering dat dat iets van een jongen is? WTF? Ik dacht altijd dat we van die stereotypen af moesten, maar ik zat er duidelijk naast. We moeten ze medisch verankeren, voor hun eigen bestwil. Mind-bogglingly stupid.

En dan dat zalvende gepapegaai van al even zalvende ideologische prietpraat dat er niets te zien is hier, gender is uitgekristalliseerd, stereotyperingen en al, een wetenschappelijk terrein en medisch dossier als ieder ander, als we maar empatisch en tolerant genoeg zijn... Woorden schieten tekort hoe onuitstaanbaar en frustrerend dat is.

...Tegelijkertijd een directe collega-muzikante waar ik altijd graag mee heb samengewerkt. Ze is inmiddels full-on man in een harmonieuze heteroseksuele relatie en een florerende praktijk als muzikant. Werk nog altijd graag met hem samen. Waarom zou ik daar een probleem mee hebben? – En dan komen weer die zalvende prietpraters alsof ik een of andere transfoob zou zijn.

Afijn. :blink:

Profiel  

Bericht nummer:#143  BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2019 11:02 am 
lid

Verontschuldig jezelf svp. niet, het is een lastig onderwerp.
Kort en goed: er mogen geen vraagtekens geplaatst worden, of zoiets wel goed is of moet op straffe van het eeuwige verwijt dat je een '-foob' bent.

Wat mij vooral opvalt, is dat het aantal taboes ook weer lijkt toe te nemen. De waarheid mag steeds minder vaak gezegd worden en een harde grap is al helemaal uit den boze. Waar zijn al die vrouwen die 25 jaar geleden nog zo graag topless wilden zonnen ? Waar zijn die mannen die nog normaal een deur openhouden voor een vrouw zonder door MeToo beschuldigd te worden ?

Nederlanders zijn allang niet meer nuchter en direct.
We zijn ongelooflijk aan het vertrutten in een snobistische, overbevolkte maatschappij op haar retour en houden onszelf steeds meer voor de gek.

Profiel  

Bericht nummer:#144  BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2019 11:13 am 
lid

Over die vroegere collega (Steve / Stephanie) heb ik eerder wel eens wat gedeeld.... De meeste mensen haakten eigenlijk direct af bij het idee dat we ons moesten gaan bezighouden met de sexuele problemen van een vent van in de vijftig, terwijl we gewoon aan het werk waren aan een miljoenen-deal. Hij was echter zeer kundig ter zake en daarom heb ik lang geprobeerd om zakelijk overleg met hem te houden. Dat stopte toen de hormoonkuur begon te werken. Je kunt niet werken met iemand die begint te voetje-vrijen en berichtjes begint te sturen hoe 'geil' hij wel niet is op dat moment. Toen ik hem daarop op aansprak, werd me verweten dat ik hem niet steunde en geen begrip toonde. Hij vertelde ook nog dat hij dan wel naar de hoeren ging. Toen hij een jaar later werd ontslagen omdat de situatie echt niet houdbaar was, kreeg hij een belachelijk bedrag mee omdat van discriminatie sprake zou zijn. Gelul natuurlijk, maar zo'n verwijt weerleggen is welhaast onmogelijk (geworden). En dus betalen 'we' liever de prijs....

Profiel  

Bericht nummer:#145  BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2019 4:08 pm 
lid

HvR schreef:
Kort en goed: er mogen geen vraagtekens geplaatst worden

Wie zegt dat dan.. :evendenken:

Citaat:
Je kunt niet werken met iemand die begint te voetje-vrijen en berichtjes begint te sturen hoe 'geil' hij wel niet is op dat moment.

Tsjaaa transen zijn alleen leuk als ze jong en mooi zijn he.. arme arme ARME hetero's die lastig worden gevallen door transen van 50

@animo, je schrijft steeds meer en steeds meer van hetzelfde.. je bezwaren klinken nogal persoonlijk en zijn me niet duidelijk, ik ga hier niet verder reageren, sorry, ik heb mijn kruit verschoten op dit onderwerp. En ik ben sowieso steeds minder gemotiveerd om hier deel te nemen.. ik laat m'n zondag niet verneuken door dit soort zielig gekneuter.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#146  BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2019 9:56 pm 
lid

Einstein schreef:
HvR schreef:
Kort en goed: er mogen geen vraagtekens geplaatst worden

Wie zegt dat dan.. :evendenken:

Citaat:
Je kunt niet werken met iemand die begint te voetje-vrijen en berichtjes begint te sturen hoe 'geil' hij wel niet is op dat moment.

Tsjaaa transen zijn alleen leuk als ze jong en mooi zijn he.. arme arme ARME hetero's die lastig worden gevallen door transen van 50

@animo, je schrijft steeds meer en steeds meer van hetzelfde.. je bezwaren klinken nogal persoonlijk en zijn me niet duidelijk, ik ga hier niet verder reageren, sorry, ik heb mijn kruit verschoten op dit onderwerp. En ik ben sowieso steeds minder gemotiveerd om hier deel te nemen.. ik laat m'n zondag niet verneuken door dit soort zielig gekneuter.

Niemand die het zegt, je ziet het alleen steeds meer.
Wie kritische vragen stelt, gaat aan de schandpaal want is een ‘-foob’.

Verder zijn transen helemaal niet leuk. Niet onder en niet boven de vijftig.... :noo:
Hoog drama-queen-gehalte.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]