Het is nu wo dec 11, 2019 9:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: zo sep 15, 2019 4:59 pm 
lid

animo schreef:
Einstein schreef:
En weer steek je je kop in het zand voor reeele problemen.

Als je bedoelt dat transmensen te maken krijgen met misgendering en dat dat pijnlijk voor hen is, dan – natuurlijk. Ik zou zoiets nooit doen, in elk geval niet met opzet.

Maar mocht dat toch gebeuren – wat naar mijn beste weten nooit is voorgekomen – en diegene direct ontploft, dan ken ik geen genade; ook al wéét ik dat dat het gevolg kan zijn van trauma en frustratie. Zo iemand heeft dringend behoefte aan een ruggengraat. Jouw overgevoeligheid is niet mijn probleem, en voor hufterig gedrag is geen excuus. Ondanks mijn wat harde opstelling zal ik dat gedrag niet retourneren. Ik ben sowieso moeilijk op de kast te krijgen.

Dit is uiteraard niet aan jou persoonlijk gericht. Ik heb je niet gemisgenderd (ik weet dit omdat ik je bewust niet eens gegenderd heb). Hoe identificeer je je trouwens, als ik vragen mag? Voor het geval persoonlijke voornaamwoorden aan de orde komen. Ikzelf ben een man.

Ik ook, Kinsey ca 5, tot volle tevredenheid.

Misgendering, het bewuste en demonstratieve gebruik ervan (als pesterij) wordt momenteel erger, heb ik begrepen. Het symptoom wat ik zie is niet aggressie of ontploffing, maar sociale terugtrekking en daardoor isolatie. Ik vind het een van de ergste vormen van pestgedrag, omdat het iets raakt, waar de trans in de schoolleeftijd 24/7 mee bezig is. Er zijn niet voor niks zoveel suicides in die leeftijd, je hebt de cijfers zelf aangehaald.

https://www.google.com/search?q=trans+pesterij

Citaat:
Ik zeg dit allemaal omdat transgenders het anderen ook knap lastig kunnen maken om hen te behandelen op een manier die hen op hun gemak stelt/houdt. Hier een voorbeeld: .

Dit. Is. Een. Hufter. Kan me niet schelen hoe die zich identificeert. Word ik geacht dit schepsel een vrouw te noemen en dat nog spontaan te raden óók? Ik dacht het niet.

Het is een hufter, maar laat me je verzekeren, dat er ook hufterinnen bestaan :gniffel: één van de dingen die me opviel bij die TERF-verhalen is dat TERF ervan uit lijkt te gaan, dat de vrouw een superieur wezen is. Ik proef dat bij jou ook een beetje. De trans moet het verdienen om een vrouw te mogen zijn ?

Citaat:
Sommigen zoeken dit soort situaties ook bewust op, 24/7 iedereen de les lezend. (zelfde incident, follow-up) (een wel heel illustratief geval). Voor je beweert dat dit zeldzaamheden zijn: ik moet je teleurstellen maar zal je niet vermoeien met nog honderden voorbeelden.

Die mensen hebben echt een probleem en, nogmaals, dat is hun probleem.

Ik bedoel maar. Net zolang "Sir" zeggen tot ze reageert :misselijk: Onverdraagzaamheid en intolerantie zijn problemen, waar je niet zomaar overeen kunt stappen, door het lijdend voorwerp dan maar zwart te gaan maken, via een filmpje van de reactie van een nogal assertieve trans, die je niet bevalt. Wat je aanhaalt is bovendien allemaal anekdotisch bewijs. Er zijn tegenwoordig echt problemen met de acceptatie van alle LHBT-mensen, door volgelingen van populistisch rechts. Gelukkig staan sommige transen sterker in hun schoenen dan vroegah..

Citaat:
En als ik bijvoorbeeld een man in een jurk zie , zal het überhaupt niet snel voorkomen dat ik persoonlijke voornaamwoorden hoef te gebruiken. Dat is waarom ik me (veel) eerder hardop afvroeg hoeveel misgendering eigenlijk voorkomt, hoe vaak dat problematisch is – en wel zo vaak en zo problematisch dat het direct neerkomt op genocide middels de enorme zelfmoord onder transgenders? Rwanda, Armenië, de Holocaust?

Eej ga je mond spoelen animo.. je hebt mij niet horen beweren, dat ik de cijfers die Hufpost noemde, associeer met de Holocaust, of met Ruanda, dat zijn vergelijkingen, die niemand maakt.. het zijn beweringen, die jij toewijst aan je opponenten en waarover je je dan vervolgens kwaad maakt. Auto-drama heet dat. Er is geen sprake van moord.. er bestaat een groot structureel probleem met suicide onder trans-tieners en dat zit in de dubbele cijfers. Jij vindt dat niet ernstig ?

Citaat:
Kom op zeg. Dat is zo'n stretch dat het belachelijk wordt. En dan ga ik er nog aan voorbij dat HuffPo's artikeltje nog idioter was dan ik het al voorstelde: de misgendering van Caitlyn Jenner is genocide op transgenders 'van kleur' – jawel! Goeie hemel.

Speaking of whom: ('transgender reporter' Zoey Tur bedreigt conservatief commentator Ben Shapiro in een debat over Caitlyn Jenner – v/h Bruce – die een prijs als Woman of the Year mocht ontvangen).

Ik kan me met geen mogelijkheid achter Shapiro scharen, maar Turs gedrag gaat alle grenzen te buiten. Ze mag dan transgender zijn maar is ook een gevestigd journalist. Iedere andere journalist zou voor een tuchtcommissie worden gesleept (mogen we hopen), maar Zoey Tur? Niets.

Wat ik maar zeggen wil: transgenders hebben hun problemen, natuurlijk, en ik erken dat zonder meer; maar ze zijn ook onderdeel van onze samenleving en hebben net als iedereen hun verantwoordelijkheid te dragen voor hun eigen gedrag.

Elke verwachting dat die samenleving zich wel even zal voegen naar hun gevoeligheden, is op haar best naïef. Op haar slechtst narcistisch en absurd.

Je kunt wel aanhangers van het "confliktmodel" blijven aanhalen.. en ja ik vind dat ook drama-queens, maar het doet voor mij niks af aan de gerechtvaardigde wens van de trans, om zich te manifesteren zoals haar hart ingeeft. Verhaaltjes met een wetenschappelijk sausje zonder enige kennis, zoals Shapiro daar presenteert, vind ik niet zo kwetsend en de reactie van Zoe is uiteraard uit proportie. Maar ik ben het wel eens met Zoe.. Shapiro weet gewoon niet waarover hij praat. Dat is vaker zo bij religieuze fundamentalisten op deze thema's.. men matigt zich allerlei quasi-medische ideetjes aan over chromosomen, om maar niet te hoeven praten over de echte drijfveer, om dit soort rare ideeen uit te dragen: een persoonlijke, subjectieve en niet-wetenschappelijke religieuze overtuiging.

Citaat:
Einstein schreef:
Je erkent dat transgenders problemen hebben, maar je wijst de oplossing voor die problemen af. Voorwaarde voor het heelhuids doorkomen van de pubertijd is hulpverlening. Medische hulpverlening. Hormonenbehandeling, logopedie.. en uiteindelijk de geslachtsoperatie. Dit wil jij niet lezen, maar zo werkt het wel.

Ik zou zo graag willen dat dit waar was. Helaas ga je helemaal voorbij aan de punten die ik met zorg heb geformuleerd om duidelijk te maken dat dat lang niet altijd het geval is, en wat de achtergronden daarvan zijn. En nee, ik pretendeer niet de volledige waarheid in pacht te hebben. Misschien mis ik iets of interpreteer iets net verkeerd. Ik kan het niet uitsluiten.

Dat weet ik ook niet, maar ik vind je uitleg nogal zweverig en academisch. Misschien zou je je wat meer kunnen verdiepen in de huis-tuin-en-keuken trans, in plaats van op internet en op Youtube te zoeken naar tegenstanders, trieste gevallen en conflikten die de trans oproept. Ja, die conflikten bestaan. Maar er zijn ook hetero's die kotsneigingen krijgen van twee mannen die elkaar kussen. Dat is ook niet mijn probleem.

Citaat:
Maar deze rozengeur kan ik niet accepteren. Zeer onlangs trof ik deze documentaire aan (zie onder), en was aangenaam verrast dat onze publieke omroep die nog wist uit te zenden ook. Transgenderisme (ik weet even geen beter woord) heeft duistere kanten, en een heleboel punten die ik eerder gemaakt heb worden er, zonder dat ik van deze documentaire gewaar was, nader in geïllustreerd. En ook een heleboel punten waar we het over eens zijn. Ja, we zijn het over een hoop eens.

Mocht je selectief zijn in het checken van alle links die hier gegeven zijn – bekijk in elk geval deze, als je dat niet al gedaan hebt: (Zembla over de praktijk rond transgenders).

Misschien lijkt het voor jou zo, maar ik heb niet zo'n sterke mening over deze zaken. Ik zie het als onvermijdelijk.. als je zo in elkaar zit als een trans, dan moet je hulp zoeken en hopen, dat die hulp iets uithaalt. En de hulp moet beschikbaar zijn en het moet een autonome beslissing zijn. Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen leven. Ik pleit dus voor een nuchtere en niet-ideologische benadering van het hele verschijnsel. Iemand die zich transsexualiteit laat aanpraten komt overigens niet langs de diagnose, anders zit die arts te knoeien. Er is ook therapie bij betrokken, in het hele traject is er professionele begeleiding. Wil je toch terug.. dan moet dat óók kunnen, waarom niet ? Voor 5-10 gevallen per jaar hoef je geen aparte regels te maken.

Er zijn zoveel vooroordelen.. LHBT'ers zelf zijn ook niet brandschoon om dit gebied. Ik weet nog dat ik in mijn COC-tijd een keer een flater heb geslagen, door een drag-queen te vragen of hij zich niet als trans zou willen laten behandelen. Hij reageerde onaangenaam verrast en dacht dat ik een conservatieve lullo was. Veel Q en I mensen bekijken het ook ideologisch: ze beschouwen transsexualiteit als een slaafse aanpassing van je lichaam aan een bepaald rolpatroon, wat je aan jezelf oplegt. En sekse-identificatie (bij de drag-queen wel degelijk vrouwelijk !!) hoeft dus niet eens te betekenen, dat er een lichamelijk verlangen is, of dat je trans bent.. het kan 100% cultureel zijn. Voor een buitenstaander is dat onderscheid soms lastig te maken.

Citaat:
Einstein schreef:
Om heel eerlijk te zijn, weet ik de preciese chronologie niet echt. Feit is, dat het ergens tijdens mijn generatie (50-ers) is opgelost. Je voert een achterhoedegevecht, animo..

Kan zijn. We zullen zien. (Ik ben ook in de vijftig.)

Einstein schreef:
Het is gewoon Nederlandse taalgebruik. Een veelgebruikte term in medische kring is geslachtsveranderende operatie. Ik ben het overigens wel met je eens, dat deze term de lading niet dekt. Een mens heeft maar één geslacht. Het geslacht van een transgender is foutief toegewezen, omdat de transgender werd geboren met geslachtskenmerken die niet horen bij de eigen beleving. Dat veroorzaakt een enorme crisis en met de (medische !) oplossing het kan het beste vóór de pubertijd worden begonnen.. en langzaam begint dat inzicht te komen.

We zouden nu het feestje kunnen vieren dat we het eens zijn. Ik moet dat helaas bederven.

Om een recent voorbeeld te geven: deze week nog pleitte een van de Democratische presidentskandidaten in de VS, Julio Castro, onder luid applaus voor, ahum, reproductive justice, en met name voor het recht op abortus voor transvrouwen – geboren mannen die dus niet eens zwanger KUNNEN worden.
Dit blijkt een misverstand. Castro bedoelde te zeggen: zwangere transmannen die abortus willen. :wacko:

Zwangerschap... :) dat kan nog komen. De wetenschap zou een prothese kunnen ontwikkelen.. ik ken een trans, die niets liever wil, dan zwanger worden. "Het zou de kroon op mijn ontwikkeling als vrouw zijn". Sympathiek, dat Castro daarop anticipeert, óók op de problemen die kunnen optreden ! Ik kijk daar dus heel anders tegenaan. Overigens ben ik om andere redenen niet zo voor deze kandidaat.. maar dat is hier off-topic.

Citaat:
Hold your horses, dit gaat niet over abortus. Ter contrast hier het verhaal van Blaire White, een conservatieve man-naar-vrouw-transgender die op geen enkele manier verward kan worden met een 'man' (behalve als verwarde getransitioneerde homoseksuele man met alle stereotype maniërismen van dien) die – let op! – tijdelijk wil DEtransistioneren omdat ze haar mannelijke geslachtsdelen nog altijd heeft (dus van de hormonen af wil) en een kind wil hebben van een surrogaatmoeder (m/v/x) waarvan ze dus zowel de vader maar vooral de moeder wil zijn (van het kind dus). Een volslagen surreële wens die vanuit mainstream genderideologische overwegingen nog ingewilligd wordt óók: . WTF? :blink:

...Komt een vrouw bij de dokter. Wat nu? :luidlachen:

Haha nou soms is "sexe-identificatie" nogal ingewikkeld.. mensen maken het zichzelf niet makkelijk. Het leven kan ingewikkeld zijn. Overigens niet alle man-vrouw transen vallen op mannen, dat is gewoon een feit. Dus er kan best een kinderwens zijn.. die het medische proces kan doorkruisen. De dokter moet m.i. (ook daar) gewoon flexibel mee omgaan. Wanneer het trans-proces het krijgen van een kind tot nu toe niet verstoort.. en de patient wil uitstel, geen probleem toch ?

Citaat:
Vergeef me, ik kan alleen maar meeleven met haar 'genderfluïde' vriend (m/v/x) en, vooral, de vrucht van deze o zo correcte ramp in wording. Maar hey, wellicht leidt zhaar de weg naar een Star Trek-toekomst and beyond.
Gewoon Nederlands taalgebruik? Tuurlijk.

Ow ow ow jij ziet allerlei rampen, maar je weet helemaal niet, of ze ook werkelijk plaats gaan vinden. Twee vrouwen, twee mannen, twee I's of twee transen of een trans en een I of een homo en een trans zijn niet in staat, om samen een kind op te voeden ? Waarom zou dat niet goed gaan..

Citaat:
Einstein schreef:
Je vergeet, dat de tweede golf feministen het niet het over transgenders hadden. Een man-naar-vrouw transgender is niet bezig met feminisme of met een ideologie. Transgender is een lichamelijke en emotionele kwestie, geen rationele. De therapie en de geslachtsverandering is niet iets wat "men" opdringt aan de patient of aan de ouders. De symptomen zijn er al heel vroeg.. Simone de Bauvoir en gender-stereotype is m.i. off topic.

Begrepen. Zie genoemde documentaire. Overigens had de tweede golf het wel over transgenders. Ze noemden het alleen 'transseksuelen'. Net als jij. – Het zou wat.

Waar het me om ging, is dat de keuze van een trans zich niet afspeelt op een rationeel cultureel niveau, zoals de strijd van het feminisme, maar op een persoonlijk/emotioneel/lichamelijk niveau. Het is appels met peren. Er zijn transen die verlangen naar een zeer traditioneel rolpatroon..

animo schreef:
iets is onherstelbaar mislukt. Later

.. daarom begin ik maar vast met het eerste stuk. Sterkte met de crash :duh:

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: ma sep 16, 2019 4:41 am 
lid

Einstein schreef:
Ik ook, Kinsey ca 5, tot volle tevredenheid.

Kinsey 0 hier. Homoseksuele ervaringen in mijn tienerjaren en daarna hebben me dat geleerd. Ja, ook ik heb geëxperimenteerd en ik denk bovengemiddeld. Dank voor je openheid.

Einstein schreef:
Misgendering, het bewuste en demonstratieve gebruik ervan (als pesterij) wordt momenteel erger, heb ik begrepen. Het symptoom wat ik zie is niet aggressie of ontploffing, maar sociale terugtrekking en daardoor isolatie. Ik vind het een van de ergste vormen van pestgedrag, omdat het iets raakt, waar de trans in de schoolleeftijd 24/7 mee bezig is. Er zijn niet voor niks zoveel suicides in die leeftijd, je hebt de cijfers zelf aangehaald.

https://www.google.com/search?q=trans+pesterij

Hm. Voorzover ik die cijfers heb aangehaald, is dat wel erg secundair. Ik haalde HuffPo aan die sprak van genocide, op transvrouwen 'van kleur' nog wel, voor het misgenderen van Caitlyn Jenner. :blink: Het is waar dat Jenners misgenderaars in dat artikeltje óók de suïcide van transgenders wordt aangesmeerd, maar ik heb dat niet eens genoemd. Dat deed jij, middels een bron van de HRC. Ik heb daar geen probleem mee. Maar goed, dit wordt misschien te meta en gedetailleerd.

...Ook ik heb begrepen dat misgendering toeneemt en ben het met je eens, en om dezelfde reden, dat dat een vreselijke vorm van pesterij is; iets wat voor mensen zónder genderproblemen al verschrikkelijk kan zijn. Ik ben me daar pijnlijk van bewust van. Kom ik op terug.

HuffPo, om dat nog één keer te benoemen (hopelijk), sensationaliseert dat fenomeen echter door van de commentaren op het gedrag van een beroemdheid, nog een activistische beroemdheid óók, als representatief voor te stellen voor wat transgenders doormaken die beroemd noch activistisch zijn. Ik voor mij vind dat een ronduit vilein trucje.

Ik heb bovendien sterk de indruk dat misgendering vooral in de VS toeneemt, en ben het, als ik je goed begrepen heb, óók met je eens dat we in Nederland veel ontspannener met transgenders omgaan; goddank.

Intussen stammen praktisch alle cijfers over LHBT+-zelfmoord, inclusief die van de HRC, uit de VS en gáán ook over de VS, en die cijfers worden in Nederlandse media eindeloos herhaald. Dat betekent niet dat Nederlandse cijfers niet bestaan. Ons SCP houdt dit sinds het begin van dit decennium bij, net als de HRC; dat is relatief kort, maar het is beschikbaar.

Curieus genoeg zijn de zelfmoordcijfers in Nederland {) niet veel anders dan in de VS, terwijl misgendering hier minder aan de orde zou zijn. Dit kan twee dingen betekenen:
- Onze indruk klopt niet: in Nederland gaan we NIET ontspannener met transgenders om dan in de VS;
- Misgendering wordt schromelijk overschat als zelfmoordfactor.

Daar komt nog bij dat de wijze waarop cijfers over LHBT+ worden verzameld en gepresenteerd, nogal wat problemen opleveren, die DIRECT raken aan de vraag die in de openingspost werd gesteld. Direct relevant voor dit draadje dus.

LHB (seksuele oriëntatie anders dan heteroseksueel) vertoont een significant ander patroon dan voor transgenders (genderidentificatie anders dan cis) maar ze worden tóch samengevoegd, terwijl beide worden beïnvloed door patronen onder heteroseksuelen; maar dáár is niet eens OOG voor omdat LHBT+ daar per definitie van wordt onderscheiden.

Volgens de factsheet van 113 in de link – een van de beste die ik ooit heb gezien, want transparant en voorzien van alle bronnen: 'Bijna de helft van de Nederlandse lesbische, homo- en biseksuele (LHB)-volwassenen heeft ooit zelfmoordgedachten gehad (SCP 2012). Dit is ruim 5x vaker dan in de algemene volwassen bevolking.'

Schokkend! :eek: Slechts een kwart geeft echter aan dat dat aan hun seksuele oriëntatie zou liggen. We hebben het dus over een discrepantie van 1,25 – niet 5.

Volgens diezelfde factsheet hebben transgenders (ca. 0,3%) het nog het zwaarst, want doen 5 tot 10 maal vaker een zelfmoordpoging en denken 7 maal vaker aan zelfmoord.

SCHOKKEND! :eek: En dan geeft nog bijna de helft (in casu: 41,5% – van 0,3%) aan dat dat met hun genderindititeit heeft te maken.

...Maar hier is de olifant in de porseleinkast waar niemand het over wil hebben: Minstens driekwart van alle zelfmoordenaars zijn MANNEN – hoe ze zich ook identificeren: homo, trans, hetero, non-binary of whatever. Over transgenders en non-binary's zou je nog kunnen twijfelen, maar die zijn statistisch niet eens significant. Sorry.

Punt is: zelfmoordenaars zijn de mensen die het niet eens NA KUNNEN VERTELLEN en dus niet terugkomen in geweldige onderzoeken als deze. – En ze zijn praktisch allemaal heteroseksueel en man.

En toch slaagt deze mainstream infographic erin dit te kaderen als Meisjes kwetsbaarder dan jongens: "Lesbische en biseksuele meisjes rapporteren ongeveer 1,5x vaker een zelfmoordpoging te hebben gedaan
dan homojongens (SCP, 2010)." Hou er dus rekening mee dat die jongens niet eens in leven zijn om wat dan ook te rapporteren, of waarom.

Wordt vervolgd.

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: ma sep 16, 2019 10:02 am 
lid

..

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: ma sep 16, 2019 10:53 pm 
lid

..

of het in Nederland erger is, of minder erg dan in de VS ? Amsterdam is misschien superliberaal, maar in Sliedrecht zou ik echt geen trans aanraden om daar te gaan wonen. De VS ken ik niet van nabij, maar de politiek staat met zijn neus de verkeerde kant op. Dat helpt niet. Om met Biden te spreken: als je de haat en racisme zuurstof geeft, dan wordt het steeds erger. Hopelijk wordt het hier niet zo erg als daar.. in allerlei opzichten, met allerlei haat. Maar goed, gelukkig hebben wij geen staatshoofd, die de rechten van transen inperkt en werkgevers het recht geeft om LHBT'ers te ontslaan wegens hun geaardheid :fluiten:

animo schreef:
Curieus genoeg zijn de zelfmoordcijfers in Nederland niet veel anders dan in de VS, terwijl misgendering hier minder aan de orde zou zijn. Dit kan twee dingen betekenen:
- Onze indruk klopt niet: in Nederland gaan we NIET ontspannener met transgenders om dan in de VS;
- Misgendering wordt schromelijk overschat als zelfmoordfactor.

Daar komt nog bij dat de wijze waarop cijfers over LHBT+ worden verzameld en gepresenteerd, nogal wat problemen opleveren, die DIRECT raken aan de vraag die in de openingspost werd gesteld. Direct relevant voor dit draadje dus.

LHB (seksuele oriëntatie anders dan heteroseksueel) vertoont een significant ander patroon dan voor transgenders (genderidentificatie anders dan cis) maar ze worden tóch samengevoegd, terwijl beide worden beïnvloed door patronen onder heteroseksuelen; maar dáár is niet eens OOG voor omdat LHBT+ daar per definitie van wordt onderscheiden.

Volgens de factsheet van 113 in de link – een van de beste die ik ooit heb gezien, want transparant en voorzien van alle bronnen: 'Bijna de helft van de Nederlandse lesbische, homo- en biseksuele (LHB)-volwassenen heeft ooit zelfmoordgedachten gehad (SCP 2012). Dit is ruim 5x vaker dan in de algemene volwassen bevolking.'

Schokkend! :eek: Slechts een kwart geeft echter aan dat dat aan hun seksuele oriëntatie zou liggen. We hebben het dus over een discrepantie van 1,25 – niet 5.

Volgens diezelfde factsheet hebben transgenders (ca. 0,3%) het nog het zwaarst, want doen 5 tot 10 maal vaker een zelfmoordpoging en denken 7 maal vaker aan zelfmoord.

SCHOKKEND! :eek: En dan geeft nog bijna de helft (in casu: 41,5% – van 0,3%) aan dat dat met hun genderindititeit heeft te maken.

...Maar hier is de olifant in de porseleinkast waar niemand het over wil hebben: Minstens driekwart van alle zelfmoordenaars zijn MANNEN – hoe ze zich ook identificeren: homo, trans, hetero, non-binary of whatever. Over transgenders en non-binary's zou je nog kunnen twijfelen, maar die zijn statistisch niet eens significant. Sorry.

Punt is: zelfmoordenaars zijn de mensen die het niet eens NA KUNNEN VERTELLEN en dus niet terugkomen in geweldige onderzoeken als deze. – En ze zijn praktisch allemaal heteroseksueel en man.

En toch slaagt deze mainstream infographic erin dit te kaderen als Meisjes kwetsbaarder dan jongens: "Lesbische en biseksuele meisjes rapporteren ongeveer 1,5x vaker een zelfmoordpoging te hebben gedaan
dan homojongens (SCP, 2010)." Hou er dus rekening mee dat die jongens niet eens in leven zijn om wat dan ook te rapporteren, of waarom.

Wordt vervolgd.

Je zegt op een nogal omslachtige manier, dat je de statistieken niet gelooft en dat trans-zijn geen motief zou zijn bij zelfmoord van transen, maar iets anders.. en dat geslacht (geboorte-geslacht) een rol zou spelen bij de vertekening van de door Huffpost aangehaalde cijfers. Misschien zou je toch eens het geciteerde onderzoek ten tonele willen voeren, en duidelijk maken waarom je denkt dat statistieken vertekend zouden zijn door het geslacht (geboorte-geslacht) van personen in kwestie ?

Overigens ik vind het nogal cru, om te stellen dat zelfmoordenaars niks kunnen navertellen.. en dat je óók nog de wetenschappelijke conclusies omtrent hun motief in twijfel trekt. Het is alsof je de boodschapper mee wilt begraven, om maar vol te kunnen houden, dat het probleem niet zou bestaan, wat transen ondervinden (in NL of in de VS) in hun direkte omgeving, transen die de non-acceptatie en de pesterij en het gepreek ZAT zijn en eruit willen stappen..

Des te erger, wanneer die preek door je eigen familie wordt afgestoken. Meiden laten soms briefjes na.. hieronder een voorbeeld.

"When I was 14, I learned what transgender meant and cried of happiness. After 10 years of confusion I finally understood who I was. I immediately told my mom, and she reacted extremely negatively, telling me that it was a phase, that I would never truly be a girl, that God doesn't make mistakes, that I am wrong. If you are reading this, parents, please don't tell this to your kids. Even if you are Christian or are against transgender people don't ever say that to someone, especially your kid. That won't do anything but make them hate them self. That's exactly what it did to me."

— Leelah Alcorn's suicide note, 2014

Wikipedia

Profiel  

Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: di sep 17, 2019 2:24 am 
lid

Ik moet je geduld vragen want wil serieus op je punten ingaan en mezelf nader verklaren. Ik sta echter midden in een verhuizing en ook anderszins op een kruispunt in mijn leven.

Profiel  

Bericht nummer:#126  BerichtGeplaatst: za okt 26, 2019 7:33 am 
lid

Het venussymbool staat vanaf februari 2020 niet meer op een pakje maandverband of inlegkruisjes van het merk Always. Het moederbedrijf van het menstruatieproductenmerk, Procter & Gamble, maakt de verpakkingen wereldwijd genderneutraal. Het besluit komt na kritiek van transgender personen.

Want ook mensen die zich niet als vrouw identificeren maar wel ongesteld worden, zoals transmannen en non-binaire personen, gebruiken menstruatieproducten. Een verwijzing naar vrouwelijkheid op de verpakking zou daarom feitelijk onjuist zijn en uitsluitend werken.

https://www.nu.nl/economie/6006557/alwa ... traal.html

:luidlachen: knet-ter-gek. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#127  BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2019 1:21 am 
lid

@Einstein

...Dank je. Er is wat tijd overheen gegaan en er is hier zoveel voorbijgekomen, dus ik begin maar ergens. Deze vond ik erg leuk:

Einstein schreef:
De trans moet het verdienen om een vrouw te mogen zijn ?

Ik zou het nooit zo formuleren, maar nu je toch zo vraagt lijkt het antwoord me onvermijdelijk. – JA.

En hier is de uitdaging: het lijkt me stug dat je daar anders over denkt. Ja, ook jij denkt dat 'de trans', of wie dan ook, het moet """verdienen""" om 'vrouw te mogen zijn'. Of 'man'.

Kijk maar:
- Man (m/v/x) verkracht vrouw. Identificeert als vrouw. BOEM. Hij/zij/xij kan niet langer vervolgd worden voor verkrachting. Moet deze trans het verdienen om vrouw te mogen zijn?
– Bedrijven krijgen een vrouwenquota van 40% opgelegd voor de raad van bestuur. 40% van de raad van bestuur – allemaal mannen – besluit zich te identificeren als masculiene translesbiënnes. BOEM. Probleem opgelost. Maar moeten ze het verdienen om vrouw te mogen zijn?
– Transvrouw (DUS, naar verluidt, een vrouw) wint alle negen categorieën tijdens de wereldkampioenschappen gewichtsheffen, waarvan drie wereldrecords, allemaal in hetzelfde toernooi. Dit gebeurde vorig jaar in Georgië. Rachel McKinnon, filosofieprofessor en professioneel transgender wielrenster (geboren en getogen man) maakt vrouwelijke concurrenten die een probleem met haar mannelijke achtergrond hebben, onder luid applaus van de LHBTIQS2XYZ+-gemeenschap, uit voor 'losers'.

Verdient welke trans dan ook het om vrouw te mogen zijn? Of man? UITSLUITEND vanwege zelfidentificatie? Het antwoord is onvermijdelijk. – NEE.

Profiel  

Bericht nummer:#128  BerichtGeplaatst: di nov 05, 2019 1:38 am 
lid

animo schreef:
@Einstein

...Dank je. Er is wat tijd overheen gegaan en er is hier zoveel voorbijgekomen, dus ik begin maar ergens. Deze vond ik erg leuk:

Einstein schreef:
De trans moet het verdienen om een vrouw te mogen zijn ?

Ik zou het nooit zo formuleren, maar nu je toch zo vraagt lijkt het antwoord me onvermijdelijk. – JA.

En hier is de uitdaging: het lijkt me stug dat je daar anders over denkt. Ja, ook jij denkt dat 'de trans', of wie dan ook, het moet """verdienen""" om 'vrouw te mogen zijn'. Of 'man'.

Kijk maar:
- Man (m/v/x) verkracht vrouw. Identificeert als vrouw. BOEM. Hij/zij/xij kan niet langer vervolgd worden voor verkrachting. Moet deze trans het verdienen om vrouw te mogen zijn?
– Bedrijven krijgen een vrouwenquota van 40% opgelegd voor de raad van bestuur. 40% van de raad van bestuur – allemaal mannen – besluit zich te identificeren als masculiene translesbiënnes. BOEM. Probleem opgelost. Maar moeten ze het verdienen om vrouw te mogen zijn?
– Transvrouw (DUS, naar verluidt, een vrouw) wint alle negen categorieën tijdens de wereldkampioenschappen gewichtsheffen, waarvan drie wereldrecords, allemaal in hetzelfde toernooi. Dit gebeurde vorig jaar in Georgië. Rachel McKinnon, filosofieprofessor en professioneel transgender wielrenster (geboren en getogen man) maakt vrouwelijke concurrenten die een probleem met haar mannelijke achtergrond hebben, onder luid applaus van de LHBTIQS2XYZ+-gemeenschap, uit voor 'losers'.

Verdient welke trans dan ook het om vrouw te mogen zijn? Of man? UITSLUITEND vanwege zelfidentificatie? Het antwoord is onvermijdelijk. – NEE.

Wanneer een veroordeelde van een misdrijf recidive pleegt, betekent dat voor andere veroordeelden voor hetzelfde vergrijp, dat ze niet mogen worden vrijgelaten ?

Mooi woord overigens "zelfidentificatie" ! Ik zou zeggen: vrijheid blijheid. Ik bepaal zelf wel, met welk geslacht ik mij identificeer.. waarom zouden anderen daarover iets moeten menen.. wat is voor mij de relevantie van jouw oordeel ? En wat is voor mijn dokter de relevantie van jouw oordeel, wanneer hij mijn "zelfidentificatie" wél accepteert en daarnaar wil handelen.. wie ben jij dan, om mij het recht op zijn hulp te ontzeggen ?

Overigens.. welke rechten de transsex heeft in een sportvereniging, dat bepaalt de sportvereniging. Het ontzeggen van het recht aan transsexen om deel te nemen aan topsport komt ook voor. Betekent niet, dat een (echte) transsex haar beslissing zou herzien.. het is wel sneu natuurlijk en ik ben van mening, dat je het bij breedtesport niet moet doen. Geen beperkingen opleggen.

Profiel  

Bericht nummer:#129  BerichtGeplaatst: wo nov 06, 2019 1:14 am 
lid

Einstein schreef:
Wanneer een veroordeelde van een misdrijf recidive pleegt, betekent dat voor andere veroordeelden voor hetzelfde vergrijp, dat ze niet mogen worden vrijgelaten ?

Het ontgaat me wat je hiermee wilt zeggen.

Einstein schreef:
Mooi woord overigens "zelfidentificatie" ! Ik zou zeggen: vrijheid blijheid. Ik bepaal zelf wel, met welk geslacht ik mij identificeer.. waarom zouden anderen daarover iets moeten menen.. wat is voor mij de relevantie van jouw oordeel ? En wat is voor mijn dokter de relevantie van jouw oordeel, wanneer hij mijn "zelfidentificatie" wél accepteert en daarnaar wil handelen.. wie ben jij dan, om mij het recht op zijn hulp te ontzeggen ?

Ik zal dit niet persoonlijk opvatten, want dit gaat duidelijk niet over mij – noch over jou, als ik het goed begrepen heb. Het kan dus niet anders dan een situatieschets zijn, en binnen die schets hoeven een hypothetische patiënt en een gewillige en al even hypothetische arts geen boodschap te hebben aan het oordeel van een hypothetische derde. Ja duh. Een narratief zó keurig dichtgemetseld dat het niets te melden heeft.

Inmiddels liggen de zaken in de echte wereld net even anders.

Om een concreet, niet-hypothetisch voorbeeld te geven: In Angelsaksische landen is het verboden om te 'discrimineren op grond van genderidentiteit', hetgeen er voor artsen op neerkomt dat – komt een vrouw bij de dokter – zij die identiteit niet eens in twijfel MOGEN trekken. Dit heeft bizarre en vérstrekkende gevolgen die regelrecht tegen de Hippocratische eed indruisen, en die gevolgen zijn niet hypothetisch. Zoals:

Komt een vrouw bij de dokter, in een Planned Parenthood-kliniek in de VS. Laten we haar Jessica noemen. Ze is geboren als man en – vrijheid, blijheid – identificeert zich als vrouw. Jessica, niet in het bezit van een vagina, eierstokken, baarmoeder of oestrogeenreceptoren van betekenis, vermoedt om haar moverende redenen dat ze... zwanger is. Dit is helemaal niet alarmerend, want we weten allemaal dat de trans het niet hoeft te 'verdienen' om vrouw te zijn, toch?

Nu wil het geval dat (a) Jessica echt bestaat, (b) ze daadwerkelijk bij PP aanklopte, (c) daadwerkelijk een zwangerschapstest onderging en dat (d) een positieve zwangerschapstest bij MANNEN een indicatie van KANKER is, een indicatie die artsen bij wet niet MOGEN stellen... omdat dat discriminatie tegen heur genderidentiteit is. En dus kreeg Jessica de gebruikelijke opties: het kind voldragen en eventueel opgeven voor adoptie of anonieme afgifte bij de politie of brandweer, of beëindiging van de 'zwangerschap'.

Keren we terug naar je hermetische narratief. Bij wet is het oordeel van de ARTS niet eens relevant; het enige wat telt is 'jouw' zelfidentificatie – ook al woekert de kanker vrolijk voort. Met de groeten van ongebreidelde empathie met 'de trans' en 'vrijheid, blijheid'.

Einstein schreef:
Overigens.. welke rechten de transsex heeft in een sportvereniging, dat bepaalt de sportvereniging. Het ontzeggen van het recht aan transsexen om deel te nemen aan topsport komt ook voor. Betekent niet, dat een (echte) transsex haar beslissing zou herzien.. het is wel sneu natuurlijk en ik ben van mening, dat je het bij breedtesport niet moet doen. Geen beperkingen opleggen.

Ik geloof niet dat we hier van mening verschillen. Al denk ik wel dat dit een erg veilig perspectief is: het is in de TOPsport waar dit soort kwesties, ook op First Principle-niveau, op de spits wordt gedreven; niet in de breedtesport.

...Maar wacht eens even:

Einstein schreef:
...dat een (echte) transsex...

Een 'echte transsex'? – Wat zullen we nou krijgen. Moet 'de trans' bewijzen dat ze... trans is? Dat moet wel het toppunt van 'transphobia' zijn, of niet soms. :blink:

Profiel  

Bericht nummer:#130  BerichtGeplaatst: wo nov 06, 2019 8:08 pm 
lid

animo schreef:
Einstein schreef:

Het ontgaat me wat je hiermee wilt zeggen.

Je gaf onder "kijk maar" drie nogal uitzonderlijke voorbeelden. Waarom zouden andere transen hun wens moeten verdienen, omdat er ergens een trans-verkrachter is gesignaleerd, of wanneer sommige mannen vrouwen worden, om voorkeursbeleid voor vrouwen te omzeilen (voorbeeld ? :gniffel: ) of omdat er een topsporter is, die qua fysiologie een voordeel ontleent aan trans-zijn ?

Citaat:
Einstein schreef:

Ik zal dit niet persoonlijk opvatten, want dit gaat duidelijk niet over mij – noch over jou, als ik het goed begrepen heb. Het kan dus niet anders dan een situatieschets zijn, en binnen die schets hoeven een hypothetische patiënt en een gewillige en al even hypothetische arts geen boodschap te hebben aan het oordeel van een hypothetische derde. Ja duh. Een narratief zó keurig dichtgemetseld dat het niets te melden heeft.

Je kunt alles hypothetisch noemen animo, maar zo te lezen begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Zelfidentificatie is niet iets hypothetisch, het is een fase voor elke trans, met of zonder de bijbehorende problematiek.. persoonlijk EN sociaal.. transen zijn niet hypothetisch, ongeveer 0,3% van de Amerikaanse bevolking beleeft deze zelfidentificatie in meerdere of mindere mate. Artsen die transen helpen zijn gelukkig ook niet hypothetisch.. en derden die oordelen hebben helaas ook niet.. kweenie hoor.. maar volgens mij ben jij hier degene met een nogal hard oordeel en ik neem aan dat ik niet reageer op een hypothetische forummer ! Je loopt gewoon heel hard weg voor mijn bijdrage, door alles wat ik schrijf met "hypothetisch" aan te duiden. Slappe respons !

Citaat:
Inmiddels liggen de zaken in de echte wereld net even anders.
Om een concreet, niet-hypothetisch voorbeeld te geven: In Angelsaksische landen is het verboden om te 'discrimineren op grond van genderidentiteit', hetgeen er voor artsen op neerkomt dat – komt een vrouw bij de dokter – zij die identiteit niet eens in twijfel MOGEN trekken. Dit heeft bizarre en vérstrekkende gevolgen die regelrecht tegen de Hippocratische eed indruisen, en die gevolgen zijn niet hypothetisch. Zoals:

Komt een vrouw bij de dokter, in een Planned Parenthood-kliniek in de VS. Laten we haar Jessica noemen. Ze is geboren als man en – vrijheid, blijheid – identificeert zich als vrouw. Jessica, niet in het bezit van een vagina, eierstokken, baarmoeder of oestrogeenreceptoren van betekenis, vermoedt om haar moverende redenen dat ze... zwanger is. Dit is helemaal niet alarmerend, want we weten allemaal dat de trans het niet hoeft te 'verdienen' om vrouw te zijn, toch?

Nu wil het geval dat (a) Jessica echt bestaat, (b) ze daadwerkelijk bij PP aanklopte, (c) daadwerkelijk een zwangerschapstest onderging en dat (d) een positieve zwangerschapstest bij MANNEN een indicatie van KANKER is, een indicatie die artsen bij wet niet MOGEN stellen... omdat dat discriminatie tegen heur genderidentiteit is. En dus kreeg Jessica de gebruikelijke opties: het kind voldragen en eventueel opgeven voor adoptie of anonieme afgifte bij de politie of brandweer, of beëindiging van de 'zwangerschap'.

Sure "komt een vrouw bij de dokter".. Wat wil je nu eigenlijk zeggen met dit - alweer - nogal uitzonderlijke - voorbeeld ? en waar baseer je op, dat de patient geen juiste diagnose kreeg ? Elke arts weet, dat een trans niet zomaar zwanger kan worden en wanneer zich een patient meldt bij een arts, die open is over haar medische verleden en de symptomen zijn zoals je beschrijft, dan hoort daar gewoon een onderzoek en een diagnose bij, althans in Nederland is dat zo ! Het doet er helemaal niet toe, wat een patient denkt over de eigen conditie, wanneer er mogelijk sprake is van kanker. Wat is eigenlijk je bron voor deze nogal vreemde "casus" ? Ik heb even zitten googlen, maar ik kan Jessica niet vinden :evendenken:

Citaat:
Keren we terug naar je hermetische narratief.

Hermetisch ? hoezo ? Ik gaf een pleidooi voor persoonlijke vrijheid en (dus) het respecteren van zelfidentificatie van een persoon op het gebied van gender, waarom zou dat "hermetisch" zijn.

Citaat:
Bij wet is het oordeel van de ARTS niet eens relevant; het enige wat telt is 'jouw' zelfidentificatie – ook al woekert de kanker vrolijk voort. Met de groeten van ongebreidelde empathie met 'de trans' en 'vrijheid, blijheid'.

Het gaat niet om het oordeel van de arts, het gaat bij transsexualiteit over een negatief oordeel van de patient zelf, over het eigen geboorte-geslacht. En nogmaals: kanker is een serieus medisch probleem.. niet iets om je vrolijk over te maken. Of iemand nu transsexueel is of niet, een arts volgt allereerst zijn eed, niet wetten tegen discriminatie of zoiets. Anders is het gewoon een slechte arts, die niet doorvraagt en/of de diagnose verkeerd stelt.

Citaat:
Einstein schreef:

Ik geloof niet dat we hier van mening verschillen. Al denk ik wel dat dit een erg veilig perspectief is: het is in de TOPsport waar dit soort kwesties, ook op First Principle-niveau, op de spits wordt gedreven; niet in de breedtesport.

Mwa ik geloof er geen bal van, dat een topsporter "trans wordt" om in een andere competitie op een hoger niveau geplaatst te worden. Transsexualiteit is nogal ingrijpend, niet iets wat je zomaar even doet. Daarom is jouw eerdere voorbeeld over mannen die vrouw worden in verband met voorkeursbeleid bij sollicitaties, of in verband met de statistieken van een bedrijf ook zo absurd. Men zet niet een andere gender-pet op, men zoekt medische hulp in verband met een lichamelijk probleem.

Citaat:
...Maar wacht eens even:

Einstein schreef:
...dat een (echte) transsex...

Een 'echte transsex'? – Wat zullen we nou krijgen. Moet 'de trans' bewijzen dat ze... trans is? Dat moet wel het toppunt van 'transphobia' zijn, of niet soms. :blink:

Je weet echt geen bal van het traject af. Een arts zal altijd precies de naad van de kous willen weten, vóórdat er hormonen worden voorgeschreven ! Bij twijfel eerst doorverwijzen naar de psycholoog, of deskundigen raadplegen. De patient hoeft niks te bewijzen in gerechtelijke zin (materieel) maar het verhaal moet duidelijk zijn en in het geval van kinderen, moeten de ouders het bevestigen. Ik dacht dat in de VS en ook in Nederland de ouders zelfs een beslisrecht hebben. Wanneer de minimale leeftijd hoog ligt én de ouders zijn tegen, dan is dat een bron van leed.

Ik hoop niet, dat jij ooit een zoon krijgt, die er op zijn 12e achter komt dat hij eigenlijk jouw dochter is. Of misschien.. moet ik dat voor jou juist wél hopen, zodat je anders (vnl praktischer, minder theoretisch) gaat denken over dit onderwerp.

Profiel  

Bericht nummer:#131  BerichtGeplaatst: za nov 16, 2019 4:09 am 
lid

Einstein schreef:
Je gaf onder "kijk maar" drie nogal uitzonderlijke voorbeelden. Waarom zouden andere transen hun wens moeten verdienen, omdat er ergens een trans-verkrachter is gesignaleerd, of wanneer sommige mannen vrouwen worden, om voorkeursbeleid voor vrouwen te omzeilen (voorbeeld ? :gniffel: ) of omdat er een topsporter is, die qua fysiologie een voordeel ontleent aan trans-zijn ?

Ah, duidelijk. Dank je.

Punt is dat de uitzonderingen het óók niet hoeven te verdienen om – zoals je aanvankelijk zei – 'vrouw te zijn'. Toch? Als je beweert vrouw te zijn (of man) dan BEN je vrouw (of man, of wat dan ook). Zo gaat dat tegenwoordig. Sla de modieuze opiniepagina’s van de mainstream media er maar op na.

Zelfidentificatie valt, hoe handig, niet te falsifiëren. Als je lankmoedig met dit fenomeen omgaat, leidt dat tot bizarre voorvallen met ernstige gevolgen voor transgenders. Ik maak me hier serieus zorgen over, ook om persoonlijke redenen (mensen in mijn omgeving).

Verderop meer hierover, en ook over die uitzonderlijke voorbeelden.

Einstein schreef:
Je kunt alles hypothetisch noemen animo, [...] Zelfidentificatie is niet iets hypothetisch [...] transen zijn niet hypothetisch [...]

Ho, STOP. Je gaat vreselijk op de loop met wat ik schreef. We verschillen op dit vlak niet van mening, dus hou op te doen alsof we hier tegenover elkaar zouden staan. Alsjeblieft. Dit leidt nergens toe.

Voor de duidelijkheid: Ik heb geen enkel probleem met het bestaan en de waardigheid van transgenders, en al helemaal niet met transgenders wier persoonlijke ontwikkeling en medische proces om door een ringetje te halen zijn. Duh, waarom zou ik ook – en dat is precies waarom ik je schets 'hermetisch' noemde: dit is zo opzichtig dat het niet eens de moeite van het vermelden waard is, wat mij betreft.

Ik heb ook geen enkel probleem in de omgang met transgenders, niet in de laatste plaats omdat ik herhaaldelijk getuige ben geweest van hun persoonlijke proces. Vanuit mijn werk en door toevalligheden ben ik (veel) meer dan gemiddeld in aanraking met transgenders, in een aantal gevallen als intimus, en ik heb daar het een en ander van geleerd.

Profiel  

Bericht nummer:#132  BerichtGeplaatst: za nov 16, 2019 4:11 am 
lid

Einstein schreef:
Sure "komt een vrouw bij de dokter".. Wat wil je nu eigenlijk zeggen met dit - alweer - nogal uitzonderlijke - voorbeeld ? en waar baseer je op, dat de patient geen juiste diagnose kreeg ? Elke arts weet, dat een trans niet zomaar zwanger kan worden en wanneer zich een patient meldt bij een arts, die open is over haar medische verleden en de symptomen zijn zoals je beschrijft, dan hoort daar gewoon een onderzoek en een diagnose bij, althans in Nederland is dat zo ! Het doet er helemaal niet toe, wat een patient denkt over de eigen conditie, wanneer er mogelijk sprake is van kanker. Wat is eigenlijk je bron voor deze nogal vreemde "casus" ? Ik heb even zitten googlen, maar ik kan Jessica niet vinden :evendenken:

Wel, Sherlock, uit de frase 'Laten we haar Jessica noemen' had je kunnen deduceren dat dat niet haar echte naam is. Even een stap terug:

Einstein schreef:
en waar baseer je op, dat de patient geen juiste diagnose kreeg ?

Wel, Albert, hier is een tipje van de sluier: haar echte naam is Stephanie maar haar ECHTE naam is Steven. Google erop los en je weet:

Stephanie stapt naar Planned Parenthood voor een zwangerschapstest. Zoals je al zei: een goede arts wil het naadje van de kous weten. Maar bij PP laten ze, zoals wettelijk vereist (in de VS), de oren hangen naar elke trans die zich als zodanig presenteert. Dus die horen Stephanie, niet Steven, en doen een zwangerschapstest.

Het is Steven die zich identificeert als Stephanie, hij is dus een trans dus een echte vrouw, verwisselt haar plas voor die van een zwangere VROUW – en dit is het uitzonderlijke aspect van het verhaal, maar het is wel gebeurd: haar test is positief, Stephanie is zwanger, en de arts kan niet anders dan haar de gebruikelijke opties geven. Het weghalen, opgeven voor adoptie of anoniem afgeven bij politie of brandweer, onder andere.

Steven wéét echter dat hij man is, en de PP-arts weet dat ook. Voor haar staat een man in een jurk die claimt bij zijn geboorte ‘gemisgenderd’ te zijn. Beiden weten verder dat (a) Stephanie niet zwanger KAN zijn en (b) de positieve test voor Steven zou betekenen dat hij dikke kans op kanker heeft.

Nog een stap terug:

Einstein schreef:
Wat wil je nu eigenlijk zeggen met dit - alweer - nogal uitzonderlijke - voorbeeld ?

Wel, Watson, kortweg: (a) Stephanie is het logische gevolg van de lankmoedige houding die ook jij aanneemt, die in de Anglosaksische wereld in toenemende mate de wettelijke norm wordt, geheid ook onze kant op komt, en waar ik ernstig bezwaar tegen maak; (b) de klinische praktijk rond gender en transgenders is nu al géén medische praktijk als ieder ander, met een zo rigoureus wetenschappelijk kader als menselijkerwijs mogelijk is.

De epistemologie van dat kader is zo wrak als een vluchtelingenbootje want komt uit een academische wereld waar, bijvoorbeeld, scientific rigor openlijk wordt afgewezen omdat het de dames te veel doet denken aan een onderdrukkende erectie. (Dit is geen grap, noch een overdrijving.) En die wrakkigheid heeft consequenties in het echte leven. Voor echte mensen. Transmensen.

Ik zie het om me heen gebeuren en ben bezorgd daarover.

Profiel  

Bericht nummer:#133  BerichtGeplaatst: za nov 16, 2019 4:13 am 
lid

Einstein schreef:
Of iemand nu transsexueel is of niet, een arts volgt allereerst zijn eed, niet wetten tegen discriminatie of zoiets. Anders is het gewoon een slechte arts, die niet doorvraagt en/of de diagnose verkeerd stelt.

PRECIES. De spijker op z'n kop. En toch is dit nou net waar we van mening verschillen (onder andere).

Want ja, dat IS gewoon een slechte arts – en waar ik eerder al op wees: rond gender en transgenders heerst ook in de medische wereld een cultuur van lankmoedigheid en misplaatste empathie, gekruid door de angst om voor een of ander onmens versleten te worden.

Een goede arts heeft echter een vaste hand, geen weke knieën.

Dit is niet iets wat ik verzin, ik ga niet over een nacht ijs en ben niet maar zo'n beetje aan het theoretiseren.

Een tijdje geleden heb ik het voorgaande geïllustreerd met een verwijzing naar de Zembla-aflevering waarin een aantal klokkenluiders aan het woord kwam die het veld uit getreiterd worden; en het geval-‘Jessica'/Stephanie laat zien hoe behandelaars op z'n best met een hand op de rug moeten werken, op hun hoede voor strafbare aantijgingen van discriminatie en ruïnering in het hof van de publieke opinie om verwijten als 'transfobie' – en op z'n slechtst als gedweëe ja-knikkers die SOLLEN met mensenlevens.

Ik heb persoonlijke ervaring met deze problematiek en beschik over een hele catalogus met nog veel meer voorbeelden en onderzoeken. Wees dus voorzichtig met wie je afserveert als een of andere ongeïnformeerde boerenlul. Nothing to see here... ja, die truc kennen we onderhand wel.

...Dus ja, dat is een slechte arts: een zachte heelmeester die stinkende wonden maakt – en dat is in dit geval een joekel van een eufemisme. Naar mijn inschatting heb je een veel te rooskleurig beeld van wat er in genderklinieken gaande is. Dat is GEEN medische omgeving als ieder ander 'waar weleens wat misgaat’.

Profiel  

Bericht nummer:#134  BerichtGeplaatst: za nov 16, 2019 4:15 am 
lid

Einstein schreef:
Mwa ik geloof er geen bal van, dat een topsporter "trans wordt" om in een andere competitie op een hoger niveau geplaatst te worden.

Dat beweer ik ook niet. Het is andersom: transvrouwen zijn druk bezig hele takken van vrouwentopsport te ondermijnen, en dat is bij mijn weten niet een of andere samenzwering maar een logisch gevolg van de toetreding van transvrouwen tot vrouwentopsport.

Daar zal de sportwereld iets mee moeten doen. De oren laten hangen naar atleten die beweren vrouw te zijn – want geen trans hoeft iets te 'verdienen' – of transvrouwen die overduidelijk profiteren van hun (recente) verleden als man, is niet genoeg. Lijkt me.

En de sportwereld spant zich daar ook voor in, maar moet zich constant te weer stellen tegen de dooddoener die iedereen ten deel valt die ook maar het geringste tegengas geeft: transfobie. Discriminatie. Wettelijk verboden.

Einstein schreef:
Transsexualiteit is nogal ingrijpend, niet iets wat je zomaar even doet. Daarom is jouw eerdere voorbeeld over mannen die vrouw worden in verband met voorkeursbeleid bij sollicitaties, of in verband met de statistieken van een bedrijf ook zo absurd. Men zet niet een andere gender-pet op, men zoekt medische hulp in verband met een lichamelijk probleem.

Klopt. Mannelijke CEO's zullen zich niet snel voor vrouwen uitgeven. In de T+-alfabetsoep (merk op: minus LHB, want daar gaat dit helemaal niet op) is tegenwoordig echter een naakte bewering genoeg: geen medisch ingrijpen nodig, geen voornemen zelfs; als je beweert vrouw te zijn (of man) dan BEN je een vrouw (of man).

En als beweringen genoeg zijn, heb je zelfs ALS mannelijke CEO's zich voor vrouwen uitgeven om onder quota's en 'positieve discriminatie' uit te komen, geen enkel weermiddel om dat voorkomen. Transen (en vrouwen) mag immers niets in de weg gelegd worden. Waar of niet?

Profiel  

Bericht nummer:#135  BerichtGeplaatst: za nov 16, 2019 4:17 am 
lid

Einstein schreef:
Je weet echt geen bal van het traject af. Een arts zal altijd precies de naad van de kous willen weten, vóórdat er hormonen worden voorgeschreven ! Bij twijfel eerst doorverwijzen naar de psycholoog, of deskundigen raadplegen. De patient hoeft niks te bewijzen in gerechtelijke zin (materieel) maar het verhaal moet duidelijk zijn en in het geval van kinderen, moeten de ouders het bevestigen.

Zie boven. Samengevat: Wees voorzichtig wie je afserveert. Je hebt een veel te rooskleurig beeld van het traject. Belangrijker nog: dat traject wordt beheerst door professionals en ideologen die óók een veel te rooskleurig beeld van hun eigen prestaties hebben. Ik heb bronnen gegeven van klokkenluiders uit het veld zelf – waar je duidelijk geen boodschap aan hebt. Ik vraag me nog steeds af waarom.

Einstein schreef:
Ik dacht dat in de VS en ook in Nederland de ouders zelfs een beslisrecht hebben. Wanneer de minimale leeftijd hoog ligt én de ouders zijn tegen, dan is dat een bron van leed.

Klopt. Maar wat gebeurt er als de ouders het onderling oneens zijn? Hier is een aantal mechanismen aan het werk:
- ‘Transbewustzijn’ is hoofdzakelijk aanwezig in progressieve kringen, in die kringen zijn echtscheidingen aan de orde van de dag en één keer raden wat de reden van die scheiding is als er sprake is van een ‘transkind’.
- Het lijkt inmiddels een natuurwet, een cliché zo je wilt: ma ziet een trans in haar zoon die dochter wil zijn, pa is het daar niet mee eens. Het is bijna nooit andersom, hoe je het ook wendt of keert. – En dat in weerwil van het feit dat transgenders waar ouders GEEN formele zeggenschap over hebben (volwassenen) in overweldigende meerderheid mannen zijn die vrouw willen zijn.
- Gevolg: pa verliest zoals gewoonlijk het voogdijschap en ma gaat de molen in waar professionals en ideologen een veel te rooskleurig beeld hebben van hun prestaties. Eén keer raden waar dit heengaat.

Hieronder ligt een feit dat al decennia bekend is maar volkomen bedolven is onder de druk van academische theorie, ideologische praktijk en politiek gedoe: verreweg de meeste kinderen groeien over hun genderdysforie heen. Welk onderzoek je ook raadpleegt: het is ver in de negentig procent.

En dááronder ligt een nog fundamenteler feit: je hebt het over een leeftijdscategorie waar ofwel (a) gender en seksualiteit op z’n best halfbegrepen zijn en in individuele gevallen niemand kan voorspellen wat de tweede hormoonrevolutie gaat doen (obsceen genoeg gaat dit over prepuberale kinderen), ofwel (b) puberteit en adolescentie voor praktisch ieder kind hand in hand gaat met gender- en vooral seksuele verwarring.

Genderideologen en seksueel verwarde activisten maken schaamteloos misbruik van de kinderlijke kwetsbaarheden waar we allemaal mee te maken krijgen of hebben gekregen en dus herkenbaar voor iedereen zijn.

Ik kan me geen zieker scenario indenken. Geen wonder dat de zelfmoordcijfers onder ‘transen’ – of ze nu ‘trans’ zijn of zich identiceren als Cleopatra, de huiskat of een buitenaards wezen – zo schokkend zijn; wat dan weer wordt verweten aan het heteronormatieve seksistische racistische witte kapitalistische homofobe transfobe non-binaryfobe, enfin, de hele intersectionele geloofsbelijdenis. – F*CK. THAT. Serieus.

Profiel  

Bericht nummer:#136  BerichtGeplaatst: za nov 16, 2019 4:25 am 
lid

In dat kader:

Einstein schreef:
Des te erger, wanneer die preek door je eigen familie wordt afgestoken. Meiden laten soms briefjes na.. hieronder een voorbeeld.

'When I was 14, I learned what transgender meant and cried of happiness. After 10 years of confusion I finally understood who I was. I immediately told my mom, and she reacted extremely negatively, telling me that it was a phase, that I would never truly be a girl, that God doesn't make mistakes, that I am wrong. If you are reading this, parents, please don't tell this to your kids. Even if you are Christian or are against transgender people don't ever say that to someone, especially your kid. That won't do anything but make them hate them self. That's exactly what it did to me.'

— Leelah Alcorn's suicide note, 2014

Helaas. Ik ben immuun voor de emotionele manipulatie die dit soort snotterverhalen moet oproepen.

Ik bedoel maar: een veertienjarige blaag meent het licht te hebben gezien, na tien jaar van verwarring; sinds heur vierde dus. Wat, in vredesnaam, heeft wie dan ook op heur veertiende te melden, na tien jaar van verwarring nog wel – anders dan heur verwarring?

Ja, dat is hard om te zeggen. En wat dan nog. Weerleg het, als je durft.

Intussen pleegt, volgens eerder aangehaalde onderzoeken en meta-analyses van die onderzoeken, een minderheid van transgenders zelfmoord om redenen die met gender of seksualiteit te maken heeft. Maar daar zeg je zelf niet eens boodschap aan te hebben, want slechts statistieken. Te rationeel. Allemaal een kwestie van het heilige gevoel.

Een van de meest cynische staaltjes van retoriek in dit verhaal is dat Leelah tot een zinnebeeld van een onweerlegbare transgender wordt gemaakt – door heur zelfmoord gestold in de tijd – en dat die zelfmoord het directe gevolg zou zijn van de christelijke achtergrond van heur ouders. Alsof transfobie en elk vraagteken over transgenderisme (maar ik herhaal mezelf) neerkomt op een achterlijke vorm van religiositeit.

Wees eerlijk. Dat is waar je op zinspeelt. Zo manipulatief.

Einstein schreef:
Ik hoop niet, dat jij ooit een zoon krijgt, die er op zijn 12e achter komt dat hij eigenlijk jouw dochter is. Of misschien.. moet ik dat voor jou juist wél hopen, zodat je anders (vnl praktischer, minder theoretisch) gaat denken over dit onderwerp.

O, hoe empatisch van je. Indrukwekkend hoor.

Profiel  

Bericht nummer:#137  BerichtGeplaatst: za nov 16, 2019 1:05 pm 
lid

Animo, je hebt er een boel tekst voor nodig maar in de basis snap ik wat je wil zeggen en ben het daar volkomen mee eens.

Zelf heb ik een collega meegemaakt die zich heeft laten ombouwen (na 25 jaar huwelijk en 2 kinderen) en nu een buurmeisje dat dit traject gestart is.

Iedere kritische vraag wordt afgeweerd met dat 'persoonlijke gevoel' dat zo sterk is en waar je niet aan mag raken en alle gekkigheid die zo'n traject met zich meebrengt, moet maar geaccepteerd worden door de omgeving. Ik heb daar moeite mee, zeg ik eerlijk. Als ik alleen maar respect moet betonen en mijn eigen gevoel niet meer mag meewegen, wordt het een one-way-street. Dat werkt niet.

Profiel  

Bericht nummer:#138  BerichtGeplaatst: za nov 16, 2019 2:29 pm 
lid

animo schreef:
Voor de duidelijkheid: Ik heb geen enkel probleem met het bestaan en de waardigheid van transgenders,

Je gebruik van dit soort 'voorbeelden' doen anders vermoeden... Het eerste voorbeeld is echt een krankzinnige redenatie, nergens op gebaseerd, het tweede voorbeeld idem dito. Het derde voorbeeld is vooral sneu, blijkbaar won McKinnon dat toernooi, begon de nummer drie (Wagner) te miepen, terwijl McKinnon eerder blijkbaar ook wel van Wagner had verloren dat is dan inderdaad een slechte losersmentaliteit van Wagner.

animo schreef:
Kijk maar:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#139  BerichtGeplaatst: za nov 16, 2019 2:47 pm 
lid

HvR schreef:
Iedere kritische vraag wordt afgeweerd met dat 'persoonlijke gevoel' dat zo sterk is en waar je niet aan mag raken en alle gekkigheid die zo'n traject met zich meebrengt, moet maar geaccepteerd worden door de omgeving. Ik heb daar moeite mee, zeg ik eerlijk. Als ik alleen maar respect moet betonen en mijn eigen gevoel niet meer mag meewegen, wordt het een one-way-street. Dat werkt niet.

Komt omdat jouw gevoel in deze ondergeschikt is... Mensen hebben wel eens vaker 'het gevoel' dat anderen niet mogen zijn wie ze zijn. Tsja dat kan, de vraag in deze kwestie is en blijft wat voor nadeel heb jij er nou echt van dat iemand anders homo of transgender is? Helemaal niks, je kan dus ook gewoon accepteren dat anderen anders. :evendenken:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#140  BerichtGeplaatst: za nov 16, 2019 4:49 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:

Komt omdat jouw gevoel in deze ondergeschikt is... Mensen hebben wel eens vaker 'het gevoel' dat anderen niet mogen zijn wie ze zijn. Tsja dat kan, de vraag in deze kwestie is en blijft wat voor nadeel heb jij er nou echt van dat iemand anders homo of transgender is? Helemaal niks, je kan dus ook gewoon accepteren dat anderen anders. :evendenken:

Eens, maar dat is het probleem ook niet.

Voor mij mag iedereen zichzelf zijn. Leef en laat leven.
Mijn probleem zit ’m in de enorme aandacht die men dan ineens opeist of dat, wanneer men een relativerende opmerking maakt, direct in de ‘foute hoek’ wordt geplaatst. Terwijl het niet meer is dan dat: relativeren (en dus wederzijdse ruimte creeren).

Zoals ik elders stelde: het voelt steeds vaker als een one-way-street.
Iedereen eist ruimte, maar wie relativeert zichzelf nog ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]