Het is nu ma okt 14, 2019 12:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: zo sep 15, 2019 4:59 pm 
lid

animo schreef:
Einstein schreef:
En weer steek je je kop in het zand voor reeele problemen.

Als je bedoelt dat transmensen te maken krijgen met misgendering en dat dat pijnlijk voor hen is, dan – natuurlijk. Ik zou zoiets nooit doen, in elk geval niet met opzet.

Maar mocht dat toch gebeuren – wat naar mijn beste weten nooit is voorgekomen – en diegene direct ontploft, dan ken ik geen genade; ook al wéét ik dat dat het gevolg kan zijn van trauma en frustratie. Zo iemand heeft dringend behoefte aan een ruggengraat. Jouw overgevoeligheid is niet mijn probleem, en voor hufterig gedrag is geen excuus. Ondanks mijn wat harde opstelling zal ik dat gedrag niet retourneren. Ik ben sowieso moeilijk op de kast te krijgen.

Dit is uiteraard niet aan jou persoonlijk gericht. Ik heb je niet gemisgenderd (ik weet dit omdat ik je bewust niet eens gegenderd heb). Hoe identificeer je je trouwens, als ik vragen mag? Voor het geval persoonlijke voornaamwoorden aan de orde komen. Ikzelf ben een man.

Ik ook, Kinsey ca 5, tot volle tevredenheid.

Misgendering, het bewuste en demonstratieve gebruik ervan (als pesterij) wordt momenteel erger, heb ik begrepen. Het symptoom wat ik zie is niet aggressie of ontploffing, maar sociale terugtrekking en daardoor isolatie. Ik vind het een van de ergste vormen van pestgedrag, omdat het iets raakt, waar de trans in de schoolleeftijd 24/7 mee bezig is. Er zijn niet voor niks zoveel suicides in die leeftijd, je hebt de cijfers zelf aangehaald.

https://www.google.com/search?q=trans+pesterij

Citaat:
Ik zeg dit allemaal omdat transgenders het anderen ook knap lastig kunnen maken om hen te behandelen op een manier die hen op hun gemak stelt/houdt. Hier een voorbeeld: .

Dit. Is. Een. Hufter. Kan me niet schelen hoe die zich identificeert. Word ik geacht dit schepsel een vrouw te noemen en dat nog spontaan te raden óók? Ik dacht het niet.

Het is een hufter, maar laat me je verzekeren, dat er ook hufterinnen bestaan :gniffel: één van de dingen die me opviel bij die TERF-verhalen is dat TERF ervan uit lijkt te gaan, dat de vrouw een superieur wezen is. Ik proef dat bij jou ook een beetje. De trans moet het verdienen om een vrouw te mogen zijn ?

Citaat:
Sommigen zoeken dit soort situaties ook bewust op, 24/7 iedereen de les lezend. (zelfde incident, follow-up) (een wel heel illustratief geval). Voor je beweert dat dit zeldzaamheden zijn: ik moet je teleurstellen maar zal je niet vermoeien met nog honderden voorbeelden.

Die mensen hebben echt een probleem en, nogmaals, dat is hun probleem.

Ik bedoel maar. Net zolang "Sir" zeggen tot ze reageert :misselijk: Onverdraagzaamheid en intolerantie zijn problemen, waar je niet zomaar overeen kunt stappen, door het lijdend voorwerp dan maar zwart te gaan maken, via een filmpje van de reactie van een nogal assertieve trans, die je niet bevalt. Wat je aanhaalt is bovendien allemaal anekdotisch bewijs. Er zijn tegenwoordig echt problemen met de acceptatie van alle LHBT-mensen, door volgelingen van populistisch rechts. Gelukkig staan sommige transen sterker in hun schoenen dan vroegah..

Citaat:
En als ik bijvoorbeeld een man in een jurk zie , zal het überhaupt niet snel voorkomen dat ik persoonlijke voornaamwoorden hoef te gebruiken. Dat is waarom ik me (veel) eerder hardop afvroeg hoeveel misgendering eigenlijk voorkomt, hoe vaak dat problematisch is – en wel zo vaak en zo problematisch dat het direct neerkomt op genocide middels de enorme zelfmoord onder transgenders? Rwanda, Armenië, de Holocaust?

Eej ga je mond spoelen animo.. je hebt mij niet horen beweren, dat ik de cijfers die Hufpost noemde, associeer met de Holocaust, of met Ruanda, dat zijn vergelijkingen, die niemand maakt.. het zijn beweringen, die jij toewijst aan je opponenten en waarover je je dan vervolgens kwaad maakt. Auto-drama heet dat. Er is geen sprake van moord.. er bestaat een groot structureel probleem met suicide onder trans-tieners en dat zit in de dubbele cijfers. Jij vindt dat niet ernstig ?

Citaat:
Kom op zeg. Dat is zo'n stretch dat het belachelijk wordt. En dan ga ik er nog aan voorbij dat HuffPo's artikeltje nog idioter was dan ik het al voorstelde: de misgendering van Caitlyn Jenner is genocide op transgenders 'van kleur' – jawel! Goeie hemel.

Speaking of whom: ('transgender reporter' Zoey Tur bedreigt conservatief commentator Ben Shapiro in een debat over Caitlyn Jenner – v/h Bruce – die een prijs als Woman of the Year mocht ontvangen).

Ik kan me met geen mogelijkheid achter Shapiro scharen, maar Turs gedrag gaat alle grenzen te buiten. Ze mag dan transgender zijn maar is ook een gevestigd journalist. Iedere andere journalist zou voor een tuchtcommissie worden gesleept (mogen we hopen), maar Zoey Tur? Niets.

Wat ik maar zeggen wil: transgenders hebben hun problemen, natuurlijk, en ik erken dat zonder meer; maar ze zijn ook onderdeel van onze samenleving en hebben net als iedereen hun verantwoordelijkheid te dragen voor hun eigen gedrag.

Elke verwachting dat die samenleving zich wel even zal voegen naar hun gevoeligheden, is op haar best naïef. Op haar slechtst narcistisch en absurd.

Je kunt wel aanhangers van het "confliktmodel" blijven aanhalen.. en ja ik vind dat ook drama-queens, maar het doet voor mij niks af aan de gerechtvaardigde wens van de trans, om zich te manifesteren zoals haar hart ingeeft. Verhaaltjes met een wetenschappelijk sausje zonder enige kennis, zoals Shapiro daar presenteert, vind ik niet zo kwetsend en de reactie van Zoe is uiteraard uit proportie. Maar ik ben het wel eens met Zoe.. Shapiro weet gewoon niet waarover hij praat. Dat is vaker zo bij religieuze fundamentalisten op deze thema's.. men matigt zich allerlei quasi-medische ideetjes aan over chromosomen, om maar niet te hoeven praten over de echte drijfveer, om dit soort rare ideeen uit te dragen: een persoonlijke, subjectieve en niet-wetenschappelijke religieuze overtuiging.

Citaat:
Einstein schreef:
Je erkent dat transgenders problemen hebben, maar je wijst de oplossing voor die problemen af. Voorwaarde voor het heelhuids doorkomen van de pubertijd is hulpverlening. Medische hulpverlening. Hormonenbehandeling, logopedie.. en uiteindelijk de geslachtsoperatie. Dit wil jij niet lezen, maar zo werkt het wel.

Ik zou zo graag willen dat dit waar was. Helaas ga je helemaal voorbij aan de punten die ik met zorg heb geformuleerd om duidelijk te maken dat dat lang niet altijd het geval is, en wat de achtergronden daarvan zijn. En nee, ik pretendeer niet de volledige waarheid in pacht te hebben. Misschien mis ik iets of interpreteer iets net verkeerd. Ik kan het niet uitsluiten.

Dat weet ik ook niet, maar ik vind je uitleg nogal zweverig en academisch. Misschien zou je je wat meer kunnen verdiepen in de huis-tuin-en-keuken trans, in plaats van op internet en op Youtube te zoeken naar tegenstanders, trieste gevallen en conflikten die de trans oproept. Ja, die conflikten bestaan. Maar er zijn ook hetero's die kotsneigingen krijgen van twee mannen die elkaar kussen. Dat is ook niet mijn probleem.

Citaat:
Maar deze rozengeur kan ik niet accepteren. Zeer onlangs trof ik deze documentaire aan (zie onder), en was aangenaam verrast dat onze publieke omroep die nog wist uit te zenden ook. Transgenderisme (ik weet even geen beter woord) heeft duistere kanten, en een heleboel punten die ik eerder gemaakt heb worden er, zonder dat ik van deze documentaire gewaar was, nader in geïllustreerd. En ook een heleboel punten waar we het over eens zijn. Ja, we zijn het over een hoop eens.

Mocht je selectief zijn in het checken van alle links die hier gegeven zijn – bekijk in elk geval deze, als je dat niet al gedaan hebt: (Zembla over de praktijk rond transgenders).

Misschien lijkt het voor jou zo, maar ik heb niet zo'n sterke mening over deze zaken. Ik zie het als onvermijdelijk.. als je zo in elkaar zit als een trans, dan moet je hulp zoeken en hopen, dat die hulp iets uithaalt. En de hulp moet beschikbaar zijn en het moet een autonome beslissing zijn. Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen leven. Ik pleit dus voor een nuchtere en niet-ideologische benadering van het hele verschijnsel. Iemand die zich transsexualiteit laat aanpraten komt overigens niet langs de diagnose, anders zit die arts te knoeien. Er is ook therapie bij betrokken, in het hele traject is er professionele begeleiding. Wil je toch terug.. dan moet dat óók kunnen, waarom niet ? Voor 5-10 gevallen per jaar hoef je geen aparte regels te maken.

Er zijn zoveel vooroordelen.. LHBT'ers zelf zijn ook niet brandschoon om dit gebied. Ik weet nog dat ik in mijn COC-tijd een keer een flater heb geslagen, door een drag-queen te vragen of hij zich niet als trans zou willen laten behandelen. Hij reageerde onaangenaam verrast en dacht dat ik een conservatieve lullo was. Veel Q en I mensen bekijken het ook ideologisch: ze beschouwen transsexualiteit als een slaafse aanpassing van je lichaam aan een bepaald rolpatroon, wat je aan jezelf oplegt. En sekse-identificatie (bij de drag-queen wel degelijk vrouwelijk !!) hoeft dus niet eens te betekenen, dat er een lichamelijk verlangen is, of dat je trans bent.. het kan 100% cultureel zijn. Voor een buitenstaander is dat onderscheid soms lastig te maken.

Citaat:
Einstein schreef:
Om heel eerlijk te zijn, weet ik de preciese chronologie niet echt. Feit is, dat het ergens tijdens mijn generatie (50-ers) is opgelost. Je voert een achterhoedegevecht, animo..

Kan zijn. We zullen zien. (Ik ben ook in de vijftig.)

Einstein schreef:
Het is gewoon Nederlandse taalgebruik. Een veelgebruikte term in medische kring is geslachtsveranderende operatie. Ik ben het overigens wel met je eens, dat deze term de lading niet dekt. Een mens heeft maar één geslacht. Het geslacht van een transgender is foutief toegewezen, omdat de transgender werd geboren met geslachtskenmerken die niet horen bij de eigen beleving. Dat veroorzaakt een enorme crisis en met de (medische !) oplossing het kan het beste vóór de pubertijd worden begonnen.. en langzaam begint dat inzicht te komen.

We zouden nu het feestje kunnen vieren dat we het eens zijn. Ik moet dat helaas bederven.

Om een recent voorbeeld te geven: deze week nog pleitte een van de Democratische presidentskandidaten in de VS, Julio Castro, onder luid applaus voor, ahum, reproductive justice, en met name voor het recht op abortus voor transvrouwen – geboren mannen die dus niet eens zwanger KUNNEN worden.
Dit blijkt een misverstand. Castro bedoelde te zeggen: zwangere transmannen die abortus willen. :wacko:

Zwangerschap... :) dat kan nog komen. De wetenschap zou een prothese kunnen ontwikkelen.. ik ken een trans, die niets liever wil, dan zwanger worden. "Het zou de kroon op mijn ontwikkeling als vrouw zijn". Sympathiek, dat Castro daarop anticipeert, óók op de problemen die kunnen optreden ! Ik kijk daar dus heel anders tegenaan. Overigens ben ik om andere redenen niet zo voor deze kandidaat.. maar dat is hier off-topic.

Citaat:
Hold your horses, dit gaat niet over abortus. Ter contrast hier het verhaal van Blaire White, een conservatieve man-naar-vrouw-transgender die op geen enkele manier verward kan worden met een 'man' (behalve als verwarde getransitioneerde homoseksuele man met alle stereotype maniërismen van dien) die – let op! – tijdelijk wil DEtransistioneren omdat ze haar mannelijke geslachtsdelen nog altijd heeft (dus van de hormonen af wil) en een kind wil hebben van een surrogaatmoeder (m/v/x) waarvan ze dus zowel de vader maar vooral de moeder wil zijn (van het kind dus). Een volslagen surreële wens die vanuit mainstream genderideologische overwegingen nog ingewilligd wordt óók: . WTF? :blink:

...Komt een vrouw bij de dokter. Wat nu? :luidlachen:

Haha nou soms is "sexe-identificatie" nogal ingewikkeld.. mensen maken het zichzelf niet makkelijk. Het leven kan ingewikkeld zijn. Overigens niet alle man-vrouw transen vallen op mannen, dat is gewoon een feit. Dus er kan best een kinderwens zijn.. die het medische proces kan doorkruisen. De dokter moet m.i. (ook daar) gewoon flexibel mee omgaan. Wanneer het trans-proces het krijgen van een kind tot nu toe niet verstoort.. en de patient wil uitstel, geen probleem toch ?

Citaat:
Vergeef me, ik kan alleen maar meeleven met haar 'genderfluïde' vriend (m/v/x) en, vooral, de vrucht van deze o zo correcte ramp in wording. Maar hey, wellicht leidt zhaar de weg naar een Star Trek-toekomst and beyond.
Gewoon Nederlands taalgebruik? Tuurlijk.

Ow ow ow jij ziet allerlei rampen, maar je weet helemaal niet, of ze ook werkelijk plaats gaan vinden. Twee vrouwen, twee mannen, twee I's of twee transen of een trans en een I of een homo en een trans zijn niet in staat, om samen een kind op te voeden ? Waarom zou dat niet goed gaan..

Citaat:
Einstein schreef:
Je vergeet, dat de tweede golf feministen het niet het over transgenders hadden. Een man-naar-vrouw transgender is niet bezig met feminisme of met een ideologie. Transgender is een lichamelijke en emotionele kwestie, geen rationele. De therapie en de geslachtsverandering is niet iets wat "men" opdringt aan de patient of aan de ouders. De symptomen zijn er al heel vroeg.. Simone de Bauvoir en gender-stereotype is m.i. off topic.

Begrepen. Zie genoemde documentaire. Overigens had de tweede golf het wel over transgenders. Ze noemden het alleen 'transseksuelen'. Net als jij. – Het zou wat.

Waar het me om ging, is dat de keuze van een trans zich niet afspeelt op een rationeel cultureel niveau, zoals de strijd van het feminisme, maar op een persoonlijk/emotioneel/lichamelijk niveau. Het is appels met peren. Er zijn transen die verlangen naar een zeer traditioneel rolpatroon..

animo schreef:
iets is onherstelbaar mislukt. Later

.. daarom begin ik maar vast met het eerste stuk. Sterkte met de crash :duh:

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: ma sep 16, 2019 4:41 am 
lid

Einstein schreef:
Ik ook, Kinsey ca 5, tot volle tevredenheid.

Kinsey 0 hier. Homoseksuele ervaringen in mijn tienerjaren en daarna hebben me dat geleerd. Ja, ook ik heb geëxperimenteerd en ik denk bovengemiddeld. Dank voor je openheid.

Einstein schreef:
Misgendering, het bewuste en demonstratieve gebruik ervan (als pesterij) wordt momenteel erger, heb ik begrepen. Het symptoom wat ik zie is niet aggressie of ontploffing, maar sociale terugtrekking en daardoor isolatie. Ik vind het een van de ergste vormen van pestgedrag, omdat het iets raakt, waar de trans in de schoolleeftijd 24/7 mee bezig is. Er zijn niet voor niks zoveel suicides in die leeftijd, je hebt de cijfers zelf aangehaald.

https://www.google.com/search?q=trans+pesterij

Hm. Voorzover ik die cijfers heb aangehaald, is dat wel erg secundair. Ik haalde HuffPo aan die sprak van genocide, op transvrouwen 'van kleur' nog wel, voor het misgenderen van Caitlyn Jenner. :blink: Het is waar dat Jenners misgenderaars in dat artikeltje óók de suïcide van transgenders wordt aangesmeerd, maar ik heb dat niet eens genoemd. Dat deed jij, middels een bron van de HRC. Ik heb daar geen probleem mee. Maar goed, dit wordt misschien te meta en gedetailleerd.

...Ook ik heb begrepen dat misgendering toeneemt en ben het met je eens, en om dezelfde reden, dat dat een vreselijke vorm van pesterij is; iets wat voor mensen zónder genderproblemen al verschrikkelijk kan zijn. Ik ben me daar pijnlijk van bewust van. Kom ik op terug.

HuffPo, om dat nog één keer te benoemen (hopelijk), sensationaliseert dat fenomeen echter door van de commentaren op het gedrag van een beroemdheid, nog een activistische beroemdheid óók, als representatief voor te stellen voor wat transgenders doormaken die beroemd noch activistisch zijn. Ik voor mij vind dat een ronduit vilein trucje.

Ik heb bovendien sterk de indruk dat misgendering vooral in de VS toeneemt, en ben het, als ik je goed begrepen heb, óók met je eens dat we in Nederland veel ontspannener met transgenders omgaan; goddank.

Intussen stammen praktisch alle cijfers over LHBT+-zelfmoord, inclusief die van de HRC, uit de VS en gáán ook over de VS, en die cijfers worden in Nederlandse media eindeloos herhaald. Dat betekent niet dat Nederlandse cijfers niet bestaan. Ons SCP houdt dit sinds het begin van dit decennium bij, net als de HRC; dat is relatief kort, maar het is beschikbaar.

Curieus genoeg zijn de zelfmoordcijfers in Nederland {) niet veel anders dan in de VS, terwijl misgendering hier minder aan de orde zou zijn. Dit kan twee dingen betekenen:
- Onze indruk klopt niet: in Nederland gaan we NIET ontspannener met transgenders om dan in de VS;
- Misgendering wordt schromelijk overschat als zelfmoordfactor.

Daar komt nog bij dat de wijze waarop cijfers over LHBT+ worden verzameld en gepresenteerd, nogal wat problemen opleveren, die DIRECT raken aan de vraag die in de openingspost werd gesteld. Direct relevant voor dit draadje dus.

LHB (seksuele oriëntatie anders dan heteroseksueel) vertoont een significant ander patroon dan voor transgenders (genderidentificatie anders dan cis) maar ze worden tóch samengevoegd, terwijl beide worden beïnvloed door patronen onder heteroseksuelen; maar dáár is niet eens OOG voor omdat LHBT+ daar per definitie van wordt onderscheiden.

Volgens de factsheet van 113 in de link – een van de beste die ik ooit heb gezien, want transparant en voorzien van alle bronnen: 'Bijna de helft van de Nederlandse lesbische, homo- en biseksuele (LHB)-volwassenen heeft ooit zelfmoordgedachten gehad (SCP 2012). Dit is ruim 5x vaker dan in de algemene volwassen bevolking.'

Schokkend! :eek: Slechts een kwart geeft echter aan dat dat aan hun seksuele oriëntatie zou liggen. We hebben het dus over een discrepantie van 1,25 – niet 5.

Volgens diezelfde factsheet hebben transgenders (ca. 0,3%) het nog het zwaarst, want doen 5 tot 10 maal vaker een zelfmoordpoging en denken 7 maal vaker aan zelfmoord.

SCHOKKEND! :eek: En dan geeft nog bijna de helft (in casu: 41,5% – van 0,3%) aan dat dat met hun genderindititeit heeft te maken.

...Maar hier is de olifant in de porseleinkast waar niemand het over wil hebben: Minstens driekwart van alle zelfmoordenaars zijn MANNEN – hoe ze zich ook identificeren: homo, trans, hetero, non-binary of whatever. Over transgenders en non-binary's zou je nog kunnen twijfelen, maar die zijn statistisch niet eens significant. Sorry.

Punt is: zelfmoordenaars zijn de mensen die het niet eens NA KUNNEN VERTELLEN en dus niet terugkomen in geweldige onderzoeken als deze. – En ze zijn praktisch allemaal heteroseksueel en man.

En toch slaagt deze mainstream infographic erin dit te kaderen als Meisjes kwetsbaarder dan jongens: "Lesbische en biseksuele meisjes rapporteren ongeveer 1,5x vaker een zelfmoordpoging te hebben gedaan
dan homojongens (SCP, 2010)." Hou er dus rekening mee dat die jongens niet eens in leven zijn om wat dan ook te rapporteren, of waarom.

Wordt vervolgd.

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: ma sep 16, 2019 10:02 am 
lid

..

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: ma sep 16, 2019 10:53 pm 
lid

..

of het in Nederland erger is, of minder erg dan in de VS ? Amsterdam is misschien superliberaal, maar in Sliedrecht zou ik echt geen trans aanraden om daar te gaan wonen. De VS ken ik niet van nabij, maar de politiek staat met zijn neus de verkeerde kant op. Dat helpt niet. Om met Biden te spreken: als je de haat en racisme zuurstof geeft, dan wordt het steeds erger. Hopelijk wordt het hier niet zo erg als daar.. in allerlei opzichten, met allerlei haat. Maar goed, gelukkig hebben wij geen staatshoofd, die de rechten van transen inperkt en werkgevers het recht geeft om LHBT'ers te ontslaan wegens hun geaardheid :fluiten:

animo schreef:
Curieus genoeg zijn de zelfmoordcijfers in Nederland niet veel anders dan in de VS, terwijl misgendering hier minder aan de orde zou zijn. Dit kan twee dingen betekenen:
- Onze indruk klopt niet: in Nederland gaan we NIET ontspannener met transgenders om dan in de VS;
- Misgendering wordt schromelijk overschat als zelfmoordfactor.

Daar komt nog bij dat de wijze waarop cijfers over LHBT+ worden verzameld en gepresenteerd, nogal wat problemen opleveren, die DIRECT raken aan de vraag die in de openingspost werd gesteld. Direct relevant voor dit draadje dus.

LHB (seksuele oriëntatie anders dan heteroseksueel) vertoont een significant ander patroon dan voor transgenders (genderidentificatie anders dan cis) maar ze worden tóch samengevoegd, terwijl beide worden beïnvloed door patronen onder heteroseksuelen; maar dáár is niet eens OOG voor omdat LHBT+ daar per definitie van wordt onderscheiden.

Volgens de factsheet van 113 in de link – een van de beste die ik ooit heb gezien, want transparant en voorzien van alle bronnen: 'Bijna de helft van de Nederlandse lesbische, homo- en biseksuele (LHB)-volwassenen heeft ooit zelfmoordgedachten gehad (SCP 2012). Dit is ruim 5x vaker dan in de algemene volwassen bevolking.'

Schokkend! :eek: Slechts een kwart geeft echter aan dat dat aan hun seksuele oriëntatie zou liggen. We hebben het dus over een discrepantie van 1,25 – niet 5.

Volgens diezelfde factsheet hebben transgenders (ca. 0,3%) het nog het zwaarst, want doen 5 tot 10 maal vaker een zelfmoordpoging en denken 7 maal vaker aan zelfmoord.

SCHOKKEND! :eek: En dan geeft nog bijna de helft (in casu: 41,5% – van 0,3%) aan dat dat met hun genderindititeit heeft te maken.

...Maar hier is de olifant in de porseleinkast waar niemand het over wil hebben: Minstens driekwart van alle zelfmoordenaars zijn MANNEN – hoe ze zich ook identificeren: homo, trans, hetero, non-binary of whatever. Over transgenders en non-binary's zou je nog kunnen twijfelen, maar die zijn statistisch niet eens significant. Sorry.

Punt is: zelfmoordenaars zijn de mensen die het niet eens NA KUNNEN VERTELLEN en dus niet terugkomen in geweldige onderzoeken als deze. – En ze zijn praktisch allemaal heteroseksueel en man.

En toch slaagt deze mainstream infographic erin dit te kaderen als Meisjes kwetsbaarder dan jongens: "Lesbische en biseksuele meisjes rapporteren ongeveer 1,5x vaker een zelfmoordpoging te hebben gedaan
dan homojongens (SCP, 2010)." Hou er dus rekening mee dat die jongens niet eens in leven zijn om wat dan ook te rapporteren, of waarom.

Wordt vervolgd.

Je zegt op een nogal omslachtige manier, dat je de statistieken niet gelooft en dat trans-zijn geen motief zou zijn bij zelfmoord van transen, maar iets anders.. en dat geslacht (geboorte-geslacht) een rol zou spelen bij de vertekening van de door Huffpost aangehaalde cijfers. Misschien zou je toch eens het geciteerde onderzoek ten tonele willen voeren, en duidelijk maken waarom je denkt dat statistieken vertekend zouden zijn door het geslacht (geboorte-geslacht) van personen in kwestie ?

Overigens ik vind het nogal cru, om te stellen dat zelfmoordenaars niks kunnen navertellen.. en dat je óók nog de wetenschappelijke conclusies omtrent hun motief in twijfel trekt. Het is alsof je de boodschapper mee wilt begraven, om maar vol te kunnen houden, dat het probleem niet zou bestaan, wat transen ondervinden (in NL of in de VS) in hun direkte omgeving, transen die de non-acceptatie en de pesterij en het gepreek ZAT zijn en eruit willen stappen..

Des te erger, wanneer die preek door je eigen familie wordt afgestoken. Meiden laten soms briefjes na.. hieronder een voorbeeld.

"When I was 14, I learned what transgender meant and cried of happiness. After 10 years of confusion I finally understood who I was. I immediately told my mom, and she reacted extremely negatively, telling me that it was a phase, that I would never truly be a girl, that God doesn't make mistakes, that I am wrong. If you are reading this, parents, please don't tell this to your kids. Even if you are Christian or are against transgender people don't ever say that to someone, especially your kid. That won't do anything but make them hate them self. That's exactly what it did to me."

— Leelah Alcorn's suicide note, 2014

Wikipedia

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: di sep 17, 2019 2:24 am 
lid

Ik moet je geduld vragen want wil serieus op je punten ingaan en mezelf nader verklaren. Ik sta echter midden in een verhuizing en ook anderszins op een kruispunt in mijn leven.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]