Het is nu vr aug 23, 2019 7:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: do jul 11, 2019 4:53 am 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:
Wat weer een paniek, dat zeg ik bijna dagelijks. Of is het de gekte in onderstaand bericht en gaat dat wel weer over?

Processierups knuffelen afgeblazen op last van gemeente: ‘Het liep uit de hand’
https://www.ad.nl/binnenland/processier ... ~ad397aad/

Wie dacht een lang weekend processierupsen te kunnen knuffelen in het weekend van 19 juli bij De Vijf Eiken in Rijen moet nog een jaar wachten. De gemeente Gilze-Rijen heeft het Facebookevenement ‘Een lang weekend processierups knuffelen’ officieel afgeblazen, nadat bleek dat zo'n 50.000 mensen geïnteresseerd waren. ,,De gemeente vertelde me dat ze er een dagtaak aan had om mensen te vertellen dat het om een grap ging”, zegt bedenker van het fictieve knuffelweekend Erik Ratelband.

Psniek? Jij bent toch diegene die paniek zaait als er beest is gezien die we normaliter niet zien in Nederland. Het gebint met een W en vervolgens is Lies in paniek: afmaken, schiet hem dood.
Dat heb je mij nooit horen zeggen Biertje, maar wel dat we moeten oppassen dat het sprookje geen nachtmerrie wordt op deze postzegel die we natuur durven te noemen.

Vrouw zwaargewond door aanval koeien in Brabants natuurgebied
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... tuurgebied

Een aanval door een twintigtal koeien is een wandelaarster in natuurgebied De Broekloop bij Ulvenhout bijna fataal geworden.

De vrouw liep zowel links als rechts een klaplong op, een gebroken heup, twee wervelfracturen en twaalf gebroken ribben, meldt een vriendin van het slachtoffer aan BN/De Stem.

Het blijven beesten.....
Beesten hebben dezelfde kwaal als mensen: onberekenbaar.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: zo jul 14, 2019 11:06 am 
lid

Raya schreef:
We verpesten de natuur, en dan zijn we verbaasd dat het natuurlijk evenwicht wordt verstoord. Hoe komen we daar toch op!
We wijzen te veel naar één sector die het 'kwaad' aanricht, maar kijken niet naar ons eigen beheer van de aangelegde natuur in Nederland (gif, landbouw, stikstof en hierdoor dode meesjes en meesjes met gebroken pootjes).

Bosbeheer speelt zwarte specht parten
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... ~bef3309b/

Het gaat slecht met de zwarte specht. Lange tijd leek stikstof de boosdoener, maar eerste onderzoeksresultaten wijzen nu vooral naar de verandering van bosbeheer als oorzaak.
(…)
Naaldbomen zijn daarmee onontbeerlijk, constateert Nijssen, maar juist die verdwijnen steeds meer uit het bos. Om de biodiversiteit van het bos op te krikken, worden steeds meer naaldboompercelen omgevormd tot gemengd bos. “De rijkdom aan planten en dieren wordt hierdoor ontegenzeggelijk groter, maar voor de zwarte specht pakt dit minder goed uit. Er zijn door de omvorming minder prooien beschikbaar. De problemen van de vogel lijken, zo concluderen de onderzoekers, in elk geval dus voor een belangrijk deel terug te voeren op het bosbeheer van de afgelopen decennia.

Een grote tuin of een kleine tuin onderhouden zit veel werk en tijd in.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: zo jul 14, 2019 11:10 am 
lid

We willen teveel natuur maken en iedereen denkt te weten hoe het moet. De grootste monden krijgen daarbij de grootste invloed. In plaats van repareren en de oorzaken aanpakken, gaan we hervormen, zonder de gevolgen te kennen.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: zo jul 14, 2019 12:07 pm 
lid

Raya schreef:
We willen teveel natuur maken en iedereen denkt te weten hoe het moet. De grootste monden krijgen daarbij de grootste invloed. In plaats van repareren en de oorzaken aanpakken, gaan we hervormen, zonder de gevolgen te kennen.
Het geld heeft invloed, hoe houden we elkaar aan het werk en verbranden we maximaal het belastinggeld. Daarom plaatste ik elders onderstaand artikel over jarenlang geklungel:

List, bedrog, leugens, corruptie en de PAS-paniek
https://www.foodlog.nl/artikel/list-bed ... paspaniek/

Klungelen en geld verspillen doen ze momenteel ook in mijn buurt, onder het mom van veiligheid wordt er een fietspad aangelegd door een strook mooi groen langs de weg. De gemeente moet dit potje geld besteden anders moeten ze het terugstorten. Door allerlei obstakels, woningbouw en water moeten de fietsers nu drie keer oversteken, want voor grond aankopen en een brug leggen was het potje te klein. Iedereen zit nu met verbazing naar dit gegraaf en extra beton te kijken, want we zien dat het nu onveiliger wordt.

Het is een plaag dit soort wolven, het is nooit genoeg, ze zijn onverzadigbaar.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: zo jul 14, 2019 12:12 pm 
lid

Raya schreef:
Natuur en veeteelt staan te dicht bij elkaar.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: zo jul 14, 2019 7:08 pm 
lid

Ooohhhhhwwwwwww!!!

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: di jul 16, 2019 6:36 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Ooohhhhhwwwwwww!!!

Mooi groot, deze vallen op en je blijft in conditie:

Reuzenteken gaan actief op zoek naar mensen en dieren en kunnen slachtoffers al rennend wel honderd meter volgen.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: di jul 16, 2019 7:07 pm 
lid

Ik dacht al, wat loopt er toch achter mij aan te rennen. Maar nu weet ik het, het was natuurlijk een reuzeteek.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: do jul 25, 2019 11:49 am 
lid

Ik heb iets nieuws ontdekt. Normaal zitten er minstens 14 tot 20 vleermuizen bij mij op mijn terrein.
Nu zie ik er nog maar twee. Het lijkt er op dat het aantal vleermuizen in een paar jaar tijd gedecimeerd is.
Wat de oorzaak daarvan is weet ik niet, het zou misschien wel iets te maken kunnen hebben met het op ruime schaal toepassen van gif in de landbouw en in particuliere tuinen.
Nu neem ik aan dat vleermuizen ook veel nachtvlinders vangen en opeten. Dus als er minder vleermuizen zijn dan worden er minder nachtvlinders gevangen en dat kan dan weer tot gevolg hebben dat er een gigantische verveelvoudiging van het aantal processierupsen plaats heeft. Het blijkt dat er dit jaar een vertienvoudiging is van het aantal rupsen dat vernietigd moet worden, waarvoor speciale maatregelen getroffen moesten worden.
Verder vernam ik dat er dieren, zoals honden doodgaan vanwege de ultra fijne en onzichtbare brandhaartjes die in de lucht zweven. Mensen krijgen er jeuk en jeukbulten van en ook is er sprake van oogletsel. In Twente zou aan man overleden zijn aan de gevolgen van de brandhaartjes.
Maar de regering vindt de zaak niet ernstig genoeg om er op landelijk niveau iets aan te doen. Dat lijkt me niet erg snugger, eerlijk gezegd. Vooral niet als er aankomend jaar mogelijk nog eens een vertienvoudiging van het aantal rupsen plaats vindt.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: do jul 25, 2019 7:14 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik heb iets nieuws ontdekt. Normaal zitten er minstens 14 tot 20 vleermuizen bij mij op mijn terrein.
Nu zie ik er nog maar twee. Het lijkt er op dat het aantal vleermuizen in een paar jaar tijd gedecimeerd is.
Wat de oorzaak daarvan is weet ik niet, het zou misschien wel iets te maken kunnen hebben met het op ruime schaal toepassen van gif in de landbouw en in particuliere tuinen.
Nu neem ik aan dat vleermuizen ook veel nachtvlinders vangen en opeten. Dus als er minder vleermuizen zijn dan worden er minder nachtvlinders gevangen en dat kan dan weer tot gevolg hebben dat er een gigantische verveelvoudiging van het aantal processierupsen plaats heeft. Het blijkt dat er dit jaar een vertienvoudiging is van het aantal rupsen dat vernietigd moet worden, waarvoor speciale maatregelen getroffen moesten worden.
Verder vernam ik dat er dieren, zoals honden doodgaan vanwege de ultra fijne en onzichtbare brandhaartjes die in de lucht zweven. Mensen krijgen er jeuk en jeukbulten van en ook is er sprake van oogletsel. In Twente zou aan man overleden zijn aan de gevolgen van de brandhaartjes.
Maar de regering vindt de zaak niet ernstig genoeg om er op landelijk niveau iets aan te doen. Dat lijkt me niet erg snugger, eerlijk gezegd. Vooral niet als er aankomend jaar mogelijk nog eens een vertienvoudiging van het aantal rupsen plaats vindt.

De natuur bepaalt haar eigen evenwicht.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: do jul 25, 2019 9:14 pm 
lid

PeterJKH schreef:
kwaaisteniet schreef:

De natuur bepaalt haar eigen evenwicht.
Zolang de mens er zich niet mee bemoeit .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]