Het is nu vr okt 18, 2019 9:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr jun 07, 2019 2:55 pm 
lid

Er wordt te veel gestudeerd door mensen die beter naast hun werk gedegen MBO-type opleidingen zouden kunnen doen, niet noodzakelijkerwijs direct na behalen van het havo of vwo diploma! Salarissen en baanzekerheid zijn ook voor academici en HBO'ers geen vanzelfsprekenheid, wat EW er deze week op het hoogtepunt van onze conjunctuur ook van moge zeggen.

Niet iedereen is geschikt als geneeskundige, econometrist of offshore engineer. Hoeveel vrouwen kiezen ueberhaupt deze beroepen? Wil men zich niet orienteren op het stichten van een gezin in combinatie met minder hoogdravend werk, kan men geen leraar natuurkunde of zorgmanager worden, dan biedt de arbeidsmarkt nog mogelijkheden.

Kijk eens naar de verdienste na afstuderen: voor een studie Muziek, Dans of Toneel moet in jouw leven geld geen rol spelen - omdat je er genoeg van kunt krijgen zonder dat je werkt.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: vr jun 07, 2019 10:33 pm 
lid

Het is onze eigen schuld. We hebben zelf onderscheid aangebracht tussen hoge en lage opleidingen en beroepen cq functies. Dat hardwerkende straatvegers minder waard zijn dan golvende ceo's. Dat keihard werkdende verzorgenden minder waard zijn dan een Kamerlid. Dat automonteurs die de auto veilig houden, minder waard zijn dan een tandarts.

De verschillen zijn levensgroot. Niet alleen in beloning, maar ook in respect.

Het enige wat kan helpen, is een campagne om mensen bij te brengen dat een putjesschepper meer bijdraagt aan de veiligheid en overlevingskansen van mensen dan een cosmetisch chirurg.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di jun 18, 2019 8:38 am 
lid

Raya schreef:
Het is onze eigen schuld. We hebben zelf onderscheid aangebracht tussen hoge en lage opleidingen en beroepen cq functies. Dat hardwerkende straatvegers minder waard zijn dan golvende ceo's. Dat keihard werkdende verzorgenden minder waard zijn dan een Kamerlid. Dat automonteurs die de auto veilig houden, minder waard zijn dan een tandarts.

Het enige wat kan helpen, is een campagne om mensen bij te brengen dat een putjesschepper meer bijdraagt aan de veiligheid en overlevingskansen van mensen dan een cosmetisch chirurg.

Ongelijkheid is van alle landen en van alle tijden.
Toch is Nederland een samenleving waar de verschillen kleiner zijn dan in de ons omringende landen.
Sinds de opstand tegen Spanje hebben we een lange traditie van polderen en ondanks grote verschillen van samen doen.
Dit is een onderdeel geworden an de Nederlandse identiteit en vooral zichtbaar in de sport.

Zo iets, zei men unaniem, is ongekend en nooit vertoond op Franse bodem: zo veel vrolijkheid, zo veel zichtbaar geluk en een sfeer om acuut verliefd te worden op die verblindende oranjekleur. Het meest frappant, vonden de Fransen, was die ambiance bon enfant (gemoedelijke sfeer) in een oranjeparade die misschien wel voor driekwart uit vrouwen bestond.

‘Een wervelende mars van dansende supporters als een soort familiefeest dat door de Valenciennois met open mond werd gadegeslagen’ schreef France Bleu. Dagblad La Voix du Nord publiceerde niet minder dan 26 foto’s van de oranje-extase. ‘La folie orange’ kopte de tv-zender France 3. ‘Ze markeren definitief de geesten, tijdens dit WK voor vrouwen’ schreef de site 20 minutes.

Een feest van enthousiasme, verbondenheid en vreedzaamheid die de burgemeester van Valenciennes, Laurent Degallaix, voor de camera’s lyrisch bezong: “Het is magisch! We dachten wel dat er iets formidabels zou gebeuren maar dit is boven verwachting. Dit is ook een feest tussen verschillende generaties (er waren veel Nederlandse kinderen aanwezig).”

Is dit alleen een momentopname die met sport is verbonden? Uit ervaring weet ik dat hierachter een dieper verschijnsel schuilt. De verbondenheid die een van de sterkste schakels vormt van de Nederlandse identiteit, die zie je niet in deze mate in Frankrijk, Italië, België of Duitsland, om maar wat landen te noemen die ik een beetje ken. Om dit fenomeen te omschrijven heeft men een onvertaalbaar woord uitgevonden: het wij-gevoel. Een gevoel dat ik vaker heb mogen ervaren bij gelegenheden als de Elfstedentocht, de grote demonstraties van de jaren tachtig, Koninginnedag.

https://www.trouw.nl/opinie/het-nederla ... ~a1444883/

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di jun 18, 2019 9:16 am 
lid

Zie ik nou dat je "Sinterklaasintochten" hebt weggeknipt uit je quote?
Is Hume eigenlijk wel geïntegreerd?

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di jun 18, 2019 5:27 pm 
lid

baedeker schreef:

Omdat het een feest van poalarisatie is geworden, door mensen die niet met de tijd meegaan.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di jun 18, 2019 6:03 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Omdat het een feest van poalarisatie is geworden, door mensen die niet met de tijd meegaan.

Is de polarisatie niet waar Ephimenco meteen na de "Sinterklaasintochten" naar verwijst?

... degenen die niet zo lang geleden, zoals ik, in dit land zijn binnengekomen maar die geobsedeerd zijn door de deconstructie van die Nederlandse identiteit in welke ze vooral bar en boze elementen menen te ontwaren.

Als Hume daar achteraan hobbelt, dan is de tip van Ephimenco wellicht relevant:

Ga eens in het midden van een dergelijke parade staan. Snuif de sfeer en proef het ritme. Misschien hebt u een mooie foto van die happening op de voorpagina van de Nederlandse kranten gemist. Geeft niet, met deze constructieve column heb ik het gat gevuld.

Goed artikel, als je niet sneaky met de quotes gaat lopen klootviolen.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2019 1:40 am 
lid

Rightnow schreef:
Er wordt te veel gestudeerd door mensen die beter naast hun werk gedegen MBO-type opleidingen zouden kunnen doen, niet noodzakelijkerwijs direct na behalen van het havo of vwo diploma! Salarissen en baanzekerheid zijn ook voor academici en HBO'ers geen vanzelfsprekenheid, wat EW er deze week op het hoogtepunt van onze conjunctuur ook van moge zeggen.

Niet iedereen is geschikt als geneeskundige, econometrist of offshore engineer. Hoeveel vrouwen kiezen ueberhaupt deze beroepen? Wil men zich niet orienteren op het stichten van een gezin in combinatie met minder hoogdravend werk, kan men geen leraar natuurkunde of zorgmanager worden, dan biedt de arbeidsmarkt nog mogelijkheden.

Kijk eens naar de verdienste na afstuderen: voor een studie Muziek, Dans of Toneel moet in jouw leven geld geen rol spelen - omdat je er genoeg van kunt krijgen zonder dat je werkt.

Wat is de aanleiding voor dit bericht?

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2019 9:05 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:

Wat is met de tijd meegaan, het onderstaande vind ik overdreven......en overdrijven kunnen we in deze tijd.

Radboud Universiteit lanceert huilkamer tegen tentamenstress: ‘Laat je emoties de vrije loop’
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ra ... ~aecfea26/

Een slecht gemaakt tentamen, problemen met de studie, scriptiestress of verdriet om wat voor reden dan ook? Studenten aan de Radboud Universiteit die even wat minder in hun vel zitten, kunnen vanaf deze woensdag uithuilen in een speciaal daarvoor ingerichte ‘huilkamer’ op de tweede verdieping van het Erasmusgebouw.

Zij kunnen er ‘hun emoties de vrije loop laten’ en ‘weer tot zichzelf komen’, zo laat de Radboud Universiteit weten op Facebook. De kamer ligt vol tissues om de tranen te drogen en er hangt een spiegel, zodat studenten hun mascara kunnen bijwerken.

,,Je moet het vooral zien als een luchtige actie in deze tentamentijd. Op verzoek van studenten is deze kamer er gekomen”, zegt een woordvoerster van de Radboud Universiteit.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2019 11:07 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:

Ongelijkheid is van alle landen en van alle tijden.
Toch is Nederland een samenleving waar de verschillen kleiner zijn dan in de ons omringende landen.
Sinds de opstand tegen Spanje hebben we een lange traditie van polderen en ondanks grote verschillen van samen doen.
Dit is een onderdeel geworden an de Nederlandse identiteit en vooral zichtbaar in de sport.

Zo iets, zei men unaniem, is ongekend en nooit vertoond op Franse bodem: zo veel vrolijkheid, zo veel zichtbaar geluk en een sfeer om acuut verliefd te worden op die verblindende oranjekleur. Het meest frappant, vonden de Fransen, was die ambiance bon enfant (gemoedelijke sfeer) in een oranjeparade die misschien wel voor driekwart uit vrouwen bestond.

‘Een wervelende mars van dansende supporters als een soort familiefeest dat door de Valenciennois met open mond werd gadegeslagen’ schreef France Bleu. Dagblad La Voix du Nord publiceerde niet minder dan 26 foto’s van de oranje-extase. ‘La folie orange’ kopte de tv-zender France 3. ‘Ze markeren definitief de geesten, tijdens dit WK voor vrouwen’ schreef de site 20 minutes.

Een feest van enthousiasme, verbondenheid en vreedzaamheid die de burgemeester van Valenciennes, Laurent Degallaix, voor de camera’s lyrisch bezong: “Het is magisch! We dachten wel dat er iets formidabels zou gebeuren maar dit is boven verwachting. Dit is ook een feest tussen verschillende generaties (er waren veel Nederlandse kinderen aanwezig).”

Is dit alleen een momentopname die met sport is verbonden? Uit ervaring weet ik dat hierachter een dieper verschijnsel schuilt. De verbondenheid die een van de sterkste schakels vormt van de Nederlandse identiteit, die zie je niet in deze mate in Frankrijk, Italië, België of Duitsland, om maar wat landen te noemen die ik een beetje ken. Om dit fenomeen te omschrijven heeft men een onvertaalbaar woord uitgevonden: het wij-gevoel. Een gevoel dat ik vaker heb mogen ervaren bij gelegenheden als de Elfstedentocht, de grote demonstraties van de jaren tachtig, Koninginnedag.

https://www.trouw.nl/opinie/het-nederla ... ~a1444883/

Verschil is verschil en ieder verschil kan erg pijnlijk of zelfs dodelijk zijn, letterlijk en figuurlijk. Dat het in andere landen mogelijk erger is dan hier, is geen argument om het hier dan maar zo te laten.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2019 3:54 am 
lid

Rightnow schreef:

Case in point: volbloed musicus hier, klassiek opgeleid en dertig jaar ervaring, die zijn projecten financiert met een gedegen MBO-aanstelling als buschauffeur. En ik ben in geen enkel opzicht uniek.

...En ja, ik ken de gevallen van podiumkunstenaars die hun nuffige neusjes ophalen voor alles buiten hun kunstenaarschap – maar niet de sappige subsidies. Ik zeg: fuck them, met de poten in de modder.

Wat vrouwen hiermee te maken hebben, ontgaat me volledig. Geneeskunde: meerderheid vrouwen; econometrie: minderheid vrouwen; offshore engineering: praktisch nul vrouwen. Wat is het probleem?
Vrouwen kunnen evenzeer natuurkundeleraar of zorgmanager worden, maar doen dat minder dan mannen, niet in de laatste plaats door het stichten van gezinnen en het keuzevoorrecht van vrouwen. En muziek, dans en toneel: overweldigende meerderheid vrouwen. Heb je een probleem met vrouwen of zo?

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2019 3:28 pm 
lid

Zou het ook al politiek incorrect zijn om je iets af te vragen? Ik hoor nogal eens dat vrouwen niet de beste banen krijgen, dat er glazen plafonds bestaan en dat vrouwen andere keuzen maken dan mannen.

Zelf heb ik zeker praktische keuzes gemaakt in mijn leven, de academisch interessante studie die in het verschiet lag liet ik gemakkelijk varen, mede omdat die studie zowel voor de arbeidsmarkt als voor de maatschappij mij minder geschikt leek. Wel behield ook ik mijn interesse in dat vakgebied tot de dag van vandaag.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: di jun 25, 2019 1:31 am 
lid

Mooi. :)

Maar 'politiek incorrect'? Boeit niet. Ik uitte slechts mijn verbazing en gaf wat achtergrond voor die verbazing. Zag die invalshoek niet aankomen en vroeg me hardop af waar die vandaan kon komen. Misschien heeft het er iets mee te maken dat me nog altijd niet duidelijk is wat de aanleiding voor dit draadje is.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: di jun 25, 2019 4:51 pm 
lid

Aanleiding was het grote inkomensonderzoek van EW http://weekblad.elsevierweekblad.nl/20190608/public/

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: do jun 27, 2019 2:51 am 
lid

Dank voor de verwijzing, maar de link loopt dood op de homepage.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr jun 28, 2019 1:50 am 
lid

Raya schreef:

Hm. Interessante voorbeelden. Cosmetisch chirurgen doen heel wat meer dan neuscorrecties en borstverkleiningen. Zo spelen ze een cruciale rol in de behandeling van levensverwoestende brandwonden; en persoonlijke noot: toen ikzelf een deel van mijn vinger verloor – als beroepspianist bepaald geen sinecure – werd mijn jarenlange herstel geleid door, je raadt het al, de cosmetisch chirurg.

Intussen bestáán putjesscheppers niet eens meer, evenmin als straatvegers. Daar zijn redenen voor, en aan die redenen zijn consequenties verbonden. – Laat staan dat ze meer zouden bijdragen dan cosmetische chirurgen of tandartsen. Hou er rekening mee dat die 'golfende CEO's' hele verkeersstromen en ov-systemen in stand houden om zo veel mogelijk mensen, ook in totaal ongerelateerde branches, aan het werk te helpen en te houden.

En, mind you, tandartsen zijn nogal cruciaal omdat veel, heel veel gezondheidsproblemen – waaronder heel, heel ernstige – beginnen bij de mond, het gebit en het tandvlees. (En ja, het is een schande dat tandheelkunde en mondhygiëne uit de basispakketten zijn gehaald maar dat is een andere discussie met de nodige voetangels en -klemmen.)

Niet dat dat iets afdoet aan de waarde van automonteurs – maar wat stel je nu eigenlijk voor, behalve een onnodige en onnodig verdeeldheid zaaiende campagne? Dat iedereen gelijk is?

Pas op voor onverwachtse gevolgen. Analoog aan Rightnows verrassende wending: ook als rioolwerkers meer zouden bijdragen dan cosmetisch chirurgen, wees dan niet verbaasd dat rioolwerkers – bijna allemaal mannen – méér betaald zouden krijgen dan cosmetisch chirurgen – meer en meer vrouwen. En we weten allemaal dat DAT echt niet kan.

Tenzij, uiteraard, iedereen 'gelijkwaardig' is en dus 'hetzelfde verdient'. Dát experiment is echter al de nodige keren op kolossale schaal herhaald, waarvan de 'rampzalige gevolgen' slechts een eufemisme zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: vr jun 28, 2019 7:00 am 
lid

animo schreef:
Raya schreef:

Hm. Interessante voorbeelden. Cosmetisch chirurgen doen heel wat meer dan neuscorrecties en borstverkleiningen. Zo spelen ze een cruciale rol in de behandeling van levensverwoestende brandwonden; en persoonlijke noot: toen ikzelf een deel van mijn vinger verloor – als beroepspianist bepaald geen sinecure – werd mijn jarenlange herstel geleid door, je raadt het al, de cosmetisch chirurg.

Intussen bestáán putjesscheppers niet eens meer, evenmin als straatvegers. Daar zijn redenen voor, en aan die redenen zijn consequenties verbonden. – Laat staan dat ze meer zouden bijdragen dan cosmetische chirurgen of tandartsen. Hou er rekening mee dat die 'golfende CEO's' hele verkeersstromen en ov-systemen in stand houden om zo veel mogelijk mensen, ook in totaal ongerelateerde branches, aan het werk te helpen en te houden.

En, mind you, tandartsen zijn nogal cruciaal omdat veel, heel veel gezondheidsproblemen – waaronder heel, heel ernstige – beginnen bij de mond, het gebit en het tandvlees. (En ja, het is een schande dat tandheelkunde en mondhygiëne uit de basispakketten zijn gehaald maar dat is een andere discussie met de nodige voetangels en -klemmen.)

Niet dat dat iets afdoet aan de waarde van automonteurs – maar wat stel je nu eigenlijk voor, behalve een onnodige en onnodig verdeeldheid zaaiende campagne? Dat iedereen gelijk is?

Pas op voor onverwachtse gevolgen. Analoog aan Rightnows verrassende wending: ook als rioolwerkers meer zouden bijdragen dan cosmetisch chirurgen, wees dan niet verbaasd dat rioolwerkers – bijna allemaal mannen – méér betaald zouden krijgen dan cosmetisch chirurgen – meer en meer vrouwen. En we weten allemaal dat DAT echt niet kan.

Tenzij, uiteraard, iedereen 'gelijkwaardig' is en dus 'hetzelfde verdient'. Dát experiment is echter al de nodige keren op kolossale schaal herhaald, waarvan de 'rampzalige gevolgen' slechts een eufemisme zijn.

De schep van de putjesschepper is vervangen door auto met een zuigslang. Nog regelmatig worden putten ontdaan van allerhande bezinksel als bladeren en ander vuil. Vetputten met stinkend keukenvet worden ook nog steeds geleegd. En er zijn, of je het gelooft of niet, nog steeds beerputten, die nu en dan geleegd moeten worden.

Maar het gaat natuurlijk om het verschil in respect dat voor lieden wordt opgebracht. Triest van jouw vinger, maar cosmetische chirurgie is niet levensreddend. Het bleken van tanden evenmin.
Iedereen wordt geacht zijn bijdrage aan de samenleving te leveren en zeer veel beroepen zijn gericht op het redden van levens of het voorkomen van het in gevaar komen van levens. De vraag is waarom een cosmetisch chirurg zoveel meer waardering moet krijgen en zoveel meer moet verdienen dan een verpleegster die voorkomt dat iemand weg ligt te rotten in een overstromende luier. Dat de CEO van Shell zoveel meer moet verdienen dan de loodgieter die het toilet bij de CEO komt ontstoppen om te voorkomen dat die CEO allerlei enge en dodelijke ziektes oploopt, omdat dat toilet overloopt met zijn eigen stront.

Ik zeg niet dat er geen verschillen mogen zijn. Ik vind de verschillen die er zijn, veel te groot en geen recht doen aan het belang van ieder in de samenleving.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2019 1:31 am 
lid

Raya schreef:
Ik zeg niet dat er geen verschillen mogen zijn. Ik vind de verschillen die er zijn, veel te groot en geen recht doen aan het belang van ieder in de samenleving.

Oké, goed. Oppervlakkig bezien kan ik het alleen maar met je eens zijn. Toch hebben we bij mijn weten nooit een oplossing voor ongelijkheid ontwikkeld die niet leidt tot draconische maatregelen en verschrikkelijke regimes. Ik voor mij vind dat nogal alarmerend.

En hetzelfde systeem dat de verschillen doet toenemen, zorgt er ook voor dat elke kwantificeerbare conceptie van armoede consistent en dramatisch afneemt. Als zo ongeveer iedereen ter wereld erop vooruit gaat, wat heeft 'ongelijkheid' dan überhaupt te betekenen?

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2019 9:53 am 
lid

animo schreef:
Raya schreef:

Oké, goed. Oppervlakkig bezien kan ik het alleen maar met je eens zijn. Toch hebben we bij mijn weten nooit een oplossing voor ongelijkheid ontwikkeld die niet leidt tot draconische maatregelen en verschrikkelijke regimes. Ik voor mij vind dat nogal alarmerend.

En hetzelfde systeem dat de verschillen doet toenemen, zorgt er ook voor dat elke kwantificeerbare conceptie van armoede consistent en dramatisch afneemt. Als zo ongeveer iedereen ter wereld erop vooruit gaat, wat heeft 'ongelijkheid' dan überhaupt te betekenen?

Ik heb nog nooit gehoord dat respect voor elkaar tot oorlog of onderdrukking heeft geleid.
Oorlog en onderdrukking ontstaat steevast door hebzucht, waarbij de een de ander iets niet gunt.
Daar ontstaan ook de immense verschillen door tussen bijv. CEO van Shell en de straatveger die na de markt de troep opveegt. En als die verschillen massaal worden, waarbij een groeiende groep van voedselbanken afhankelijk wordt zodat zelfs die het niet meer aankunnen, krijg je vanzelf klein beginnende opstandjes, uitgroeiend tot....

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: ma jul 01, 2019 3:03 am 
lid

Raya schreef:
animo schreef:
Raya schreef:

Ik heb nog nooit gehoord dat respect voor elkaar tot oorlog of onderdrukking heeft geleid.
Oorlog en onderdrukking ontstaat steevast door hebzucht, waarbij de een de ander iets niet gunt.
Daar ontstaan ook de immense verschillen door tussen bijv. CEO van Shell en de straatveger die na de markt de troep opveegt. En als die verschillen massaal worden, waarbij een groeiende groep van voedselbanken afhankelijk wordt zodat zelfs die het niet meer aankunnen, krijg je vanzelf klein beginnende opstandjes, uitgroeiend tot....

...verschrikkelijke regimes.

Natuurlijk heb je nog nooit gehoord van 'respect voor elkaar' dat tot oorlog of onderdrukking heeft geleid. Hoe kan iemand tegen 'respect voor elkaar' zijn? 'Gelijkwaardigheid van man en vrouw'? 'Van ieder naar vermogen, aan ieder naar behoefte'... Marx en Stalin smulden er allemaal van, en elke maffia drijft op aanbiedingen die je niet kan weigeren.

Toch zal zelfs jij gehoord hebben van het hellepad geplaveid met goede bedoelingen. Hebzucht kan zeker een rol spelen in oorlog en onderdrukking. Maar vlak tribalisme, ideologische bezetenheid en huichelarij niet uit.

Vandaag nog werd journalist Andy Ngo, een homoseksuele Vietnamese Amerikaan geboren uit immigrantenouders, in het o zo tolerante Portland door de koene bestrijders van het fascisme – zelf in overgrote meerderheid blank, sorry wit, hetero, hoogopgeleid en, wel, behorend tot de meest bevoorrechte klasse op de planeet, maar om onnaspeurbare redenen sprekend en handelend namens de 'onderdrukten' – bekogeld met eieren, vergiftigde milkshakes en andere 'ludieke' substanties, en vervolgens beroofd, afgeranseld en op vermoedens van hersenbloedingen afgevoerd naar de spoedeisende hulp.

Met de groeten van diversiteit, inclusie en alle goede bedoelingen denkbaar. Dat is hoe gepolitiseerd 'respect voor elkaar' en getribaliseerde escalatie er nu uit zien. Fortuyn werd ook niet gedood door een kersentaart, maar vanuit ideologische loopgraven.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: ma jul 01, 2019 8:27 am 
lid

Hebzuchtige mensen bestaan. Er zijn heel veel mensen die wat hebben tegen respect voor elkaar, omdat hen dat hindert in het hebzuchtig zijn. En natuurlijk zijn er mensen tegen gelijkwaardigheid van man en vrouw. Nog steeds verdienen vrouwen voor hetzelfde werk minder dan mannen (om maar een voorbeeldje te noemen).

Goede bedoelingen zijn goede bedoelingen, ook al pakken ze verkeerd uit. Maar goede bedoelingen welke verkeerd uitpakken, worden aangepakt en ten goede gekeerd. Dat is één van de verschillen met slechte bedoelingen. Iemand met goede bedoelingen, die vervolgens zijn goede bedoelingen laat varen (bijvoorbeeld een socialist of communist, die zich ontpopt tot dictator) heeft geen goede bedoelingen meer, maar slechte bedoelingen. Je hebt macht, in dienst van het volk, en je hebt macht om er zelf beter van te worden. En dat laatste heet niet voor niets 'machtsmisbruik'.

In de VS tiert discriminatie welig. Er zijn daar veel mensen met slechte bedoelingen, mensen die anderen niets gunnen, omdat die anderen afwijkend zijn van henzelf, waarbij zij zichzelf als ideaalbeeld gebruiken, superieur. En dat wordt door het Amerikaanse systeem aangewakkerd. De Amerikaanse droom, en iedereen die die droom verstoort, een concurrent is, wordt liefst hardhandig aangepakt.

Ook daar, en ook hier zien we het meer en meer, je moet van goede huize komen, anders tel je niet mee, ben je een last.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]