Het is nu wo jul 24, 2019 12:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ik schrik van Trump
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: zo mei 12, 2019 7:29 pm 
lid

baedeker schreef:
PeterJKH schreef:
De cijfers klinken goed, maar dat is slechts schijn. Voor veel mensen in Amerika is het alleen mogelijk rond te komen met twee of meer banen. Ziektekostenverzekering hebben velen nog steeds niet, en sociale huisvesting bestaat nauwelijks, waardoor velen gedwongen zijn te huren van huisjesmelkers in slecht onderhouden appartementengebouwen, met verveloze trappenhuizen, en appartementen waarin we hier nog geen mens zouden willen onderbrengen, zo haveloos. Waar ze dan wél de hoofdprijs voor betalen. Vakantiedagen hebben mensen ook niet of nauwelijks, buiten de nationale feestdagen ben je al spekkoper als je 10 verlofdagen per jaar hebt. Overwerk wordt veelal niet uitbetaald, maar gezien als iets dat de werknemer moet overhebben voor zijn baan. Dus veelal werken mensen 10-12 uur per dag terwijl ze voor 8 uur uitbetaald krijgen. Niet omdát ze zo graag 10-12 uur per dag willen werken, maar gewoon omdat als ze het niét doen, ze hun spullen kunnen pakken, want er staan er 10 in de rij. Op zaterdag terugkomen is ook heel normaal op kantoor, en dan komt men in vrijetijdskleding, alsof het dan leuker is... en werkt men gewoon nog een dag voor niks. Dus voor heel veel mensen in Amerika, zeg maar, het gewone klootjesvolk, bestaat het leven uit werken, thuis komen, eten en naar bed, en dat 365 dagen per jaar.

Hoeveel Amerikanen hebben eigenlijk twee of meer banen?

Ik heb ze niet geteld, maar ik ben genoeg mensen aldaar tegengekomen die bijvoorbeeld een laagbetaalde schoonmaakbaan met een laagbetaalde horecabaan (afwassen, tafels afruimen, enz.) moesten combineren om rond te komen. 12-14 uur per dag werken is dan geen uitzondering en dan nog maar net voldoende verdienen om de huur te betalen en wat goedkoop eten op tafel te zetten. Geen ziektekostenverzekering, want te duur, en vaak ook geen andere verzekeringen, want te duur. Geen betaalde vakantiedagen, geen pensioenvoorziening. Vakantie is dus voor eigen rekening (want geen loon) en velen in dat soort banen durven zelfs dat niet te doen, want de kans is groot dat als ze dan na een week terugkomen, hun baan inmiddels aan een ander is gegeven. Qua woning: geen sociale huurwoning met huurtoeslag als je zelf te weinig verdient, maar een haveloos appartementje in een verveloos gebouw, geëxploiteerd door een huisjesmelker. En dat geldt echt niet alleen voor ongeschoolde mensen. Genoeg administratieve medewerkers die na hun dagtaak nog een avonddienst draaien als serveerster of conciërge, omdat ze het anders niet rooien.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: zo mei 12, 2019 8:03 pm 
lid

PeterJKH schreef:
baedeker schreef:
PeterJKH schreef:
De cijfers klinken goed, maar dat is slechts schijn. Voor veel mensen in Amerika is het alleen mogelijk rond te komen met twee of meer banen. Ziektekostenverzekering hebben velen nog steeds niet, en sociale huisvesting bestaat nauwelijks, waardoor velen gedwongen zijn te huren van huisjesmelkers in slecht onderhouden appartementengebouwen, met verveloze trappenhuizen, en appartementen waarin we hier nog geen mens zouden willen onderbrengen, zo haveloos. Waar ze dan wél de hoofdprijs voor betalen. Vakantiedagen hebben mensen ook niet of nauwelijks, buiten de nationale feestdagen ben je al spekkoper als je 10 verlofdagen per jaar hebt. Overwerk wordt veelal niet uitbetaald, maar gezien als iets dat de werknemer moet overhebben voor zijn baan. Dus veelal werken mensen 10-12 uur per dag terwijl ze voor 8 uur uitbetaald krijgen. Niet omdát ze zo graag 10-12 uur per dag willen werken, maar gewoon omdat als ze het niét doen, ze hun spullen kunnen pakken, want er staan er 10 in de rij. Op zaterdag terugkomen is ook heel normaal op kantoor, en dan komt men in vrijetijdskleding, alsof het dan leuker is... en werkt men gewoon nog een dag voor niks. Dus voor heel veel mensen in Amerika, zeg maar, het gewone klootjesvolk, bestaat het leven uit werken, thuis komen, eten en naar bed, en dat 365 dagen per jaar.
Hoeveel Amerikanen hebben eigenlijk twee of meer banen?
Ik heb ze niet geteld, maar ik ben genoeg mensen aldaar tegengekomen die bijvoorbeeld een laagbetaalde schoonmaakbaan met een laagbetaalde horecabaan (afwassen, tafels afruimen, enz.) moesten combineren om rond te komen. 12-14 uur per dag werken is dan geen uitzondering en dan nog maar net voldoende verdienen om de huur te betalen en wat goedkoop eten op tafel te zetten. Geen ziektekostenverzekering, want te duur, en vaak ook geen andere verzekeringen, want te duur. Geen betaalde vakantiedagen, geen pensioenvoorziening. Vakantie is dus voor eigen rekening (want geen loon) en velen in dat soort banen durven zelfs dat niet te doen, want de kans is groot dat als ze dan na een week terugkomen, hun baan inmiddels aan een ander is gegeven. Qua woning: geen sociale huurwoning met huurtoeslag als je zelf te weinig verdient, maar een haveloos appartementje in een verveloos gebouw, geëxploiteerd door een huisjesmelker. En dat geldt echt niet alleen voor ongeschoolde mensen. Genoeg administratieve medewerkers die na hun dagtaak nog een avonddienst draaien als serveerster of conciërge, omdat ze het anders niet rooien.

Ik heb het een tijdje geleden opgezocht. 4,9% van de Amerikanen had twee of meer banen. In Europa was dat 4,2%. Laten we, totdat je een andere telling kunt produceren, maar aannemen dat het verschil niet zo groot is. Qua gewerkte uren heb je een punt: 77% van de private werkgevers betaalt gemiddeld 10 dagen vakantie en 8 feestdagen door. 365 dagen doorwerken is geen uitzondering. Kun je me aangeven in welke Amerikaanse stad je een woning zou willen zoeken? Mijn vermoeden is dat de woningvoorraad in bepaalde gebieden kwalitatief minder is, maar dat ze een markt hebben die beter functioneert dan in Nederland. Nederland heeft veel sociale huurwoningen en toeslagen, wat zich vertaalt in hogere belastingen, en qua koopwoningmarkt veel duur makende regels, wat de koopkracht drukt.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: di jun 04, 2019 8:21 am 
lid

Trump heeft een Londen een hotelkamer moeten zoeken ,want de Queen heeft geen plaats voor hem in het paleis.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: di jun 04, 2019 9:02 am 
lid

Hume schreef:
Trump heeft een Londen een hotelkamer moeten zoeken ,want de Queen heeft geen plaats voor hem in het paleis.

Ze zijn daar aan het renoveren. Sinds 2016 toevallig... :evendenken:

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: di jun 04, 2019 9:59 am 
lid

Enzo501 schreef:
Hume schreef:

Ze zijn daar aan het renoveren. Sinds 2016 toevallig... :evendenken:
Of lange tijd aan het bakkeleien over de kosten voor dat de boel volledig op de kop wordt gezet. Dan zoek je ook liever een hotelkamer toch? Misschien doet de Queen hetzelfde vanwege het verbouwingslawaai.

Renovatie Buckingham Palace in volle gang
https://www.vorsten.nl/2019/05/10/renov ... olle-gang/

Sinds vrijdag wordt weer druk gewerkt aan het onderhoud van Buckingham Palace. De werkzaamheden, die in fases verlopen, maken deel uit van het zogeheten Reservicing Programme, een 10-jarige verbouwing van het iconische paleis.

Wat hebben we er eigenlijk aan dat al die vuurpijlen op Trump worden afgevuurd, die zelf ook niet vies is van terugslaan?

Amerikaanse president Trump en Britse Queen schuiven aan staatsbanket aan in Londen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/03 ... ezoek-aan/

Twitterrellen volgen elkaar op

Wat die aanvallen betreft, liet Trump zich de voorbije dagen weer niet onbetuigd. Nog voor hij was geland, lanceerde hij op Twitter een aanval op de Londense burgemeester Sadiq Khan. Die had eerder al laten opmerken dat Trump niet welkom was in zijn stad. Volgens Trump is Khan een erg slechte burgemeester, die zich op een domme manier negatief uitlaat over de president van de VS, de belangrijkste bondgenoot van het Verenigd Koninkrijk. "Hij is een loser die zich beter zou bezighouden met de misdaad in Londen en niet met mij", aldus Trump.

Het antwoord liet niet lang op zich wachten: een woordvoerder van burgemeester Khan spreekt over "kinderachtige beledigingen beneden het ambt van een Amerikaans president". Eerder had Sadiq Khan Trump een "voorbeeld van de extreemrechtse bedreiging in de wereld" genoemd. Het geraas en het getier tussen Trump en Khan is al een tijdje aan de gang. Trump kan het niet vergeten dat Khan als burgemeester bij een vorig bezoek aan Londen toestemming gaf aan betogers om de grote "Baby Trump"-ballon op te laten.

Als men denkt zo de problemen in de wereld op te lossen, dan weet ik niet wat ons nog te wachten staat.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: di jun 04, 2019 10:07 am 
lid

Volgens mij is Trump bepaald niet bezig met de problemen van de wereld op te lossen.
Hij wil hoogstens de 'problemen' van Amerika op zijn eigen wijze oplossen.
Dat hij daar ook al niet al te best in slaagt valt natuurlijk nogal tegen.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: di jun 04, 2019 4:48 pm 
lid

Wij doen natuurlijk zelf wel onze uiterste best. Mag ik zeggen dat we het niet gekker kunnen maken....of treuriger? We hebben Trump niet eens nodig om ergens van te schrikken!!

Hoezo Rusland geen bevrijder?
https://www.bnr.nl/nieuws/binnenland/10 ... -bevrijder

Rusland had wel degelijk een rol in de bevrijding, zegt Van Helvert: 'Rusland heeft vooral aan het oostfront heel veel stukken bevrijd. Doordat Duitsland moest kiezen om in oost of in west te gaan vechten, was dat front in het westen zwakker voor Duitsland. Als dat sterk was geweest, zonder Rusland, waren de Amerikanen nooit begonnen in het westen.'

Rusland niet uitgenodigd voor 75 Jaar Vrijheid in Terneuzen, Duitsland wel
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/ruslan ... ~a1d732c3/

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: di jun 04, 2019 4:58 pm 
lid

Lies schreef:
Wij doen natuurlijk zelf wel onze uiterste best. Mag ik zeggen dat we het niet gekker kunnen maken....of treuriger? We hebben Trump niet eens nodig om ergens van te schrikken!!

Rusland had wel degelijk een rol in de bevrijding, zegt Van Helvert: 'Rusland heeft vooral aan het oostfront heel veel stukken bevrijd. Doordat Duitsland moest kiezen om in oost of in west te gaan vechten, was dat front in het westen zwakker voor Duitsland. Als dat sterk was geweest, zonder Rusland, waren de Amerikanen nooit begonnen in het westen.'

Het stukje dat je daar quote Er valt wel iets voor te zeggen om de Russen wel uit te nodigen aangezien het niet Rusland was dat aan de bevrijding meewerkte maar hun illustere voorlopers de Sovjets.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: di jun 04, 2019 5:43 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Lies schreef:

Het stukje dat je daar quote Er valt wel iets voor te zeggen om de Russen wel uit te nodigen aangezien het niet Rusland was dat aan de bevrijding meewerkte maar hun illustere voorlopers de Sovjets.
Daarom zouden ze nog meer landen uit de tijd van die vreselijke wereldoorlog moeten uitnodigen. Mooie gelegenheid om Rusland en de leiders van de andere voormalige Sovjetstaten aan één tafel te krijgen. Beter dan elkaar uitsluiten, dat hoort niet bij vrijheid.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: di jun 04, 2019 6:32 pm 
lid

Lies schreef:

Rusland kreeg daarbij veel hulp van de VS en dat iets wat Poetin niet wil toegeven. Rusland kreeg 375.000 vrachtauto's. En: de Geallieerden hebben op twee fronten tegelijk gevochten.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2019 9:59 am 
lid

Enzo501 schreef:

Het was een door Democraten geleid Amerika dat ons heeft bevrijd. Geen grotere tegenstelling mogelijk met het huidige Amerika dat tamelijk door de Ku Klux Klan wordt gedomineerd via hun zetbazen die voortdurend met alle middelen worden aangevallen door alle goedbedoelende vredestichters, toch?

Welnee! Zoals Rusland zijn eigen identiteit heeft behouden, hebben de VS dat ook, zelfs al zegt de burgemeester van Londen van alles wat Trump in de "foute" hoek lijkt te plaatsen - dat is belachelijke onzin!

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2019 10:55 am 
lid

Lies schreef:
Enzo501 schreef:
Lies schreef:

Daarom zouden ze nog meer landen uit de tijd van die vreselijke wereldoorlog moeten uitnodigen. Mooie gelegenheid om Rusland en de leiders van de andere voormalige Sovjetstaten aan één tafel te krijgen. Beter dan elkaar uitsluiten, dat hoort niet bij vrijheid.

Rusland zou inderdaad uitgenodigd moeten worden voor deze herdenking.
Ere die ere toekomt en ondanks de huidige politiek van Poetin hoort Rusland bij de bevrijders van WOII.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2019 10:56 am 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
Enzo501 schreef:

Ere die ere toekomt en ondanks de huidige politiek van Poetin hoort Rusland bij de bevrijders van WOII.

Dat ze zelf na de oorlog de helft van Europa bezet hebben en onderdrukt is natuurlijk nog wel een puntje ter discussie.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2019 11:51 am 
lid

Enzo501 schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:

Dat ze zelf na de oorlog de helft van Europa bezet hebben en onderdrukt is natuurlijk nog wel een puntje ter discussie.

Daar heb je gelijk in.
Betekent dat je de overwinning op Nazie Duitsland , Rusland moet vergeten als het om een herdenking gaat?
Oude sovjetstaten horen nu ook bij de EU , terwijl Polen en Hongarije de normen van onze rechtstaat aan hun laars lappen.
Heden en verleden blijven altijd moeilijk te combineren gebeurtenissen ,zeker als het om geschiedenis en herdenken gaat.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2019 2:00 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:

Neemt niet weg dat mede dankzij de Russen de Duitsers werden verslagen en Joden uit vernietigingskampen werden bevrijd.
Het is maar net wat je wilt. Als je wilt selecteren op het gedrag na de oorlog, waarom dan wel de Amerikanen uitnodigen met hun valse oorlog om niet bestaande massavernietigingswapens met meer dan 100.000 doden?

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2019 4:08 pm 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Hume schreef:

Neemt niet weg dat mede dankzij de Russen de Duitsers werden verslagen en Joden uit vernietigingskampen werden bevrijd.
Het is maar net wat je wilt. Als je wilt selecteren op het gedrag na de oorlog, waarom dan wel de Amerikanen uitnodigen met hun valse oorlog om niet bestaande massavernietigingswapens met meer dan 100.000 doden?

Het is een viering van 75 vrijheid in Nederland, daar hebben de Russen niet voor gezorgd, maar primair de Amerikanen en andere geallieerden. De Russen hebben een flink deel van Europa bevrijd van de Naziterreur, maar daarna was er 45 jaar nog steeds geen vrijheid in dat gedeelte van Europa.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2019 7:06 pm 
lid

Humor wel, dat bezoek van Trump aan Engeland.. niet in het minst door Trump's onbehouwen gedrag.. de nogal gore beledigingen aan het adres van de Londense burgermeester.. zijn aanval op Twitter op de Britse prinses Meghan Markle..

En inmenging in binnenlandse aangelegenheden ! Vorige maand presteerde hij het, om Boris Johnson aan te bevelen als premier van GB !

Maar Boris Johnson wenst niet doodgeknuffeld te worden,

"Johnson thanked Trump for the invitation, but declined the meeting, to focus on a political event that was happening at the same time, the official said. The President understood. "

(CNN)

.. Het botert niet echt tussen die twee.. Eerder verklaarde Johnson "He's out of his mind (..) unfit for office" :turn:

Uiteraard slaat Trump terug.. met een onverwachte wending in zijn al zeer brutale inmenging in de binnenlandse aangelegenheden van GB.. hij heeft Theresa May gevraagd om te blijven zitten, zodat er een fantastic trade deal kan worden afgesproken tussen Trump en May. Een loze belofte, want Congress zal Trump niet toestaan dat hij geld weggeeft, een handelsverdrag is een wet in de VS en moet dus door het Huis en de Senaat. Het Huis van Afgevaardigden boycot sowieso alle wetsvoorstellen van het Witte Huis momenteel.

(City News) (politico.eu)

De Britten schrikken niet van Trump :gniffel: er was veel humor in de demonstraties.. Eerdere kritische uitlatingen van Boris Johnson over Trump werden op de Big Ben geprojecteerd..

(Independent)

Laatste nieuws is, dat Trump besprekingen heeft gevoerd met de Ierse minister-president. Als dat maar goed gaat :duh: als Trump de Ieren gaat aanbevelen, om de EU te verlaten dan weten we, wie er de baas is in de wereld (volgens Trump dan)

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2019 7:31 pm 
lid

Trump heeft de Ierse premier verteld dat de Ierse grenskwestie geen probleem is voor Ierland (verdere duiding ontbrak), dat hij van de Ieren houdt en dat alles goed zou komen met 'de muur, de grens'. De premier zei dat een muur of grens vermeden moet worden waar Trump op antwoordde. "I think you do, I think you do. The way it works now is good, you want to try and keep it that way."
Na dit verhelderende gesprek gingen ze nog prive door, er moet ook nog gegolfd worden in het golfresort dat eigendom van Trump is.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2019 7:42 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Het is een viering van 75 vrijheid in Nederland, daar hebben de Russen niet voor gezorgd, maar primair de Amerikanen en andere geallieerden. De Russen hebben een flink deel van Europa bevrijd van de Naziterreur, maar daarna was er 45 jaar nog steeds geen vrijheid in dat gedeelte van Europa.

Het ging de Amerikanen ook niet primair om onze vrijheid, maar om het herstel van hun eigen economie. De Europese landen waren vóór 1940 de grootste exportmarkt voor Amerikaanse producten. En die markt stortte in 1940 ineens in elkaar. Niet dat de Amerikanen er tóen al wakker van lagen, want die gingen gewoon door met de handel, die deden tot vér in 1941 nog lustig zaken met Duitse industrieën als IG Farben e.d. Alsof er niks aan de hand was. Pas na Pearl Harbour kwamen de Amerikanen enigszins in beweging, in december 1941, en het duurde tot ver in 1942 (toen de oorlog al half over was) voor er daadwerkelijke actie kwam van Amerikaanse zijde.

Na de oorlog was de Marshall-hulp ook geen liefdadigheid van de USA, maar veeleer in eigen belang, om te zorgen dat die enorme afzetmarkt in Europa voor hun eigen bedrijven weer zo snel mogelijk op poten kwam. Het was ook geen gift, maar gedeeltelijk een lening die terugbetaald moest worden. Niet voor niets domineerden Amerikaanse auto's, Amerikaanse huishoudelijke apparatuur als koelkasten, wasmachines, keukenmachines, enz. in de jaren '50 de Europese markt. Europa was gewoon nodig om de Amerikaanse economie, die door het wegvallen van de export in de jaren '40, weer op poten te krijgen.

Daarmee wil ik de bijdrage van de USA, en met name van al die jonge mannen die destijds gevaar voor eigen leven hadden, niet tekort doen. Absoluut niet.

Maar de motivatie van Amerika destijds was toch ook grotendeels eigenbelang, en echt geen compassie met Europa.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2019 7:56 pm 
lid

Zonder de Russen en de Amerikanen waren de Duitsers niet verslagen.
Waarom kan dat niet gewoon zonder azijnzeikerij herdacht worden?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]