Het is nu wo mei 22, 2019 8:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2019 2:55 pm 
lid

Lies schreef:
Gisteren oordeelde de Tweede Kamer nog dat die pendelbus niet gratis mag worden. Moet je hier nu om lachen of huilen?

Is dit nu ook al een rechts standpunt?

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2019 2:56 pm 
lid

We moeten terug naar de basisdoelen van het onderwijs:

leren lezen, schrijven en rekenen.
En het besef dat we leven in een SAMENleving, en we respect voor elkaar dienen te hebben, elkaar ruimte moeten laten, en niet de eigen ideeen etc, op moeten of mogen leggen aan anderen. Of het nu een christelijke school is, islamitische, joodse, of wat voor school dan ook. Als daarvoor artikel 23 geschrapt moet worden, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2019 3:14 pm 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
Gisteren oordeelde de Tweede Kamer nog dat die pendelbus niet gratis mag worden. Moet je hier nu om lachen of huilen?

Is dit nu ook al een rechts standpunt?
Nee, politieke armoede.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2019 3:18 pm 
lid

Raya schreef:

En het besef dat we leven in een SAMENleving, en we respect voor elkaar dienen te hebben, elkaar ruimte moeten laten, en niet de eigen ideeen etc, op moeten of mogen leggen aan anderen. Of het nu een christelijke school is, islamitische, joodse, of wat voor school dan ook. Als daarvoor artikel 23 geschrapt moet worden, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
Stel een niet goed draaiende school onder toezicht of neem het helemaal over. Optreden i.p.v. iets schrappen wat geen plaag is.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2019 3:23 pm 
lid

Lies schreef:
HvR schreef:
Lies schreef:

Niet met je eens. Ik vind Dijkhoff met het afschaffen van art.23 armoedig reageren. Als scholen niet goed functioneren moet de politiek controleren en ingrijpen. Laat de VVD zich maar druk maken over de prestaties van kinderen op het gebied van taal en rekenen, i.p.v. het geloof te hebben dat door deze afschaffing de problemen zijn opgelost. Ik koester het bijzondere in dit land wat volgens mij nooit een probleem is geweest.

Ik heb zelf zowel op christelijke als openbare scholen gezeten; buiten de dagopening was er maar weinig verschil....

Het is precies omdat ik vind dat het onderwijs zich weer moet richten op haar basistaken, zijnde degelijk onderwijs. Scholen hebben er allerlei taken bijgekregen waar ze helemaal niet voor bedoeld zijn. Zo is het ook met de religieuze vorming wat mij betreft.

Met je eens dat tot op heden het christelijk onderwijs nooit voor grote problemen heeft gezorgd maar in een land waar de secularisering aardig heeft huisgehouden en onze islamitische landgenoten wel problemen lijken te hebben met / misbruik lijken te maken van deze vrijheid, denk ik dat het tijd is voor een heroverweging. Ik vind het een teken aan de wand dat juist op het moment dat de AIVD waarschuwt voor het Haga, islamitische ouders hun kinderen er massaal aanmelden.... Wat hebben we in vredesnaam binnengehaald ?
We hebben denk ik de normen en waarden laten varen, misschien wel door de secularisering, waardoor scholen meer en meer taken op de schouders krijgen gelegd. Als ik hoor dat mijn zus soms om zeven uur van huis vertrekt om een ontbijt voor dat grut klaar te zetten, vraag ik mij af in wat voor gekkenhuis we leven.

Men heeft tegenwoordig overal recht op, dat hoort bij die vrijheid, plichten vergeten we. We zijn te lief dacht ik vanmorgen toen ik onderstaand filmpje bekeek van de buschauffeurs op lijn 73 in Ter Apel.

Video: dit is wat buschauffeurs op lijn 73 in Ter Apel meemaken
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/207676/V ... l-meemaken

Aparte pendelbus

Op Lijn 73 hebben buschauffeurs al langer last van asielzoekers van het azc in Ter Apel. De problemen zijn zo frequent dat de chauffeurs enkel rijden met beveiligers. Onlangs werd bekend gemaakt dat er voor de veiligheid een aparte pendelbus gaat rijden tussen het azc en het station in Emmen.

Gisteren oordeelde de Tweede Kamer nog dat die pendelbus niet gratis mag worden. Staatssecretaris Mark Harbers gaat daarnaast onderzoeken of asielzoekers uit veilige landen apart kunnen worden opgevangen.

Ik ben voor aanpakken en kies niet voor iets afschaffen wat het probleem niet is.

Ik denk dat wij het eigenlijk eens zijn; natuurlijk eisen secularisering en individualisering hun tol.

Wel meen ik dat art. 23 inmiddels een deel is van het probleem anno 2019. De hele visie op onderwijs trouwens.

Dit keert zich vroeg of laat tegen de NL samenleving want men kan de wantoestanden niet of maar gedeeltelijk aanpakken.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2019 6:03 pm 
lid

Artikel 23 is een product van de schoolstrijd begin 20e eeuw en niet meer actueel. Elke school moet op zijn merites beoordeeld kunnen worden. Het oprichten van scholen (uitsluitend) op basis van levensovertuiging moet aan banden worden gelegd, het is beter om maar één echt criterium te hanteren, namelijk of het onderwijsprogramma wat een school biedt aansluit op het centraal examen..

Ik vind overigens dat de rechts-liberale verontwaardiging over indoctrinatie op islamitische scholen nogal hypocriet is. De VVD regeert met de CU, dus het balletje wat Dijkhoff opgooit is voor de bühne.. Er zijn in Nederland ook al een eeuw tientallen, misschien wel honderden scholen (verwant aan de CU) die onverdraagzaamheid t.a.v. homoseksualiteit prediken, ongelijkheid van vrouwen en mannen.. en de scheppingstheorie uitdragen, in plaats van moderne wetenschappelijke inzichten. Opheffing van artikel 23 gaat wat mij betreft dus niet alleen over islamitisch onderwijs. En dat is precies de reden, dat er niks zal gebeuren. De VVD zou dan zonder christelijke partijen moeten regeren.. en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2019 6:19 pm 
lid

Over hypocrisie gesproken

"Het is omstreden gedachtegoed, maar in hoeverre is het weren van de prediker in strijd met de vrijheid van meningsuiting? Maakt het censureren van ideeën ze niet juist interessanter voor aanhangers? En in hoeverre polariseert de samenleving verder als debat niet open mag worden gevoerd?"

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... er-684790/

Net alsof haatpredikers (whatever geloof) vatbaar zijn voor dialoog..

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2019 6:20 pm 
lid

Lies schreef:
Raya schreef:

Stel een niet goed draaiende school onder toezicht of neem het helemaal over. Optreden i.p.v. iets schrappen wat geen plaag is.

Optreden durven ze niet.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: do apr 25, 2019 10:17 am 
lid

Einstein schreef:

"Het is omstreden gedachtegoed, maar in hoeverre is het weren van de prediker in strijd met de vrijheid van meningsuiting? Maakt het censureren van ideeën ze niet juist interessanter voor aanhangers? En in hoeverre polariseert de samenleving verder als debat niet open mag worden gevoerd?"

Om onze verworven vrijheid te verdedigen pak zo'n 'prediker' maar aan. Thuis gooi je de deur ook dicht voor zo'n malloot. Hetzelfde bij een school die zich niet houdt aan de huiselijke regels in ons klein landje. Optreden, dan wordt het in het politieke huis ook weer rustig.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: do apr 25, 2019 10:37 am 
lid

Einstein schreef:

Het is een tricky gebied, vol valkuilen. Ga je afglijden, of ga je proberen scherpe regels op te stellen.
Het recht op bezit/eigendom, is tenslotte ook geen vrijbrief om het huis van je buren leeg te halen. Er zijn -terecht- grenzen gesteld.

Wat ik in fragmenten heb gehoord aan uitlatingen, kan dit m.i. niet door de beugel. Ook hier horen grenzen te zijn, en in feite hebben we die ook. Beledigen van mensen mag niet. Maar we kennen geen censuur, dus die belediging moet eerst worden geuit. Hier is de vraag of je iemand het woord kan ontzeggen, vanwege eerder geuite belediging, als dat a t/m z'ers (de combinatie verandert zo vaak, dat ik het niet meer kan bijbenen) zichzelf door het hoofd moeten schieten. Het is zondermeer een belediging naar die groep, en kan met een beetje goede wil ook nog worden gezien als oproep tot geweld.

De man de toegang ontzeggen, maakt hem voor bepaalde individuen inderdaad alleen maar interessanter. Voor het verspreiden van woord en beeld, spelen landsgrenzen tegenwoordig geen rol meer. Niet toelaten, wil niet zeggen dat zijn verderfelijke uitlatingen niet kunnen worden gehoord.
Wel toelaten, is de kat op het spek binden. Een direct contact kan erg wervend werken en een samenleving meer vergiftigen dan enkel een beeld op een scherm.

Als je dit figuur een podium wilt geven, zul je direct en alom met een medicijn moeten komen, informatie, welke de denkbeelden van dit figuur weerleggen. Maar dat is beremoeilijk.

Misschien toch maar de toegang weigeren, op basis van eerdere uitlatingen en zijn intensie om hier middels die uitlatingen zieltjes te winnen voor zijn kerk. Maar dan wel goed gemotiveerd, in het openbaar.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: do apr 25, 2019 7:12 pm 
lid

Einstein schreef:

Waarom wel in discussie met een haatprediker die een geloof er op na houdt wat volgens hem iets met Christendom te maken heeft en niet met een islamitische haatprediker. Elsevier vergeet iets: in de VS barst het van dit soort nepchriselike religies waarmee een discussie zinloos is.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: do apr 25, 2019 9:30 pm 
lid

Biertje schreef:
Einstein schreef:

Waarom wel in discussie met een haatprediker die een geloof er op na houdt wat volgens hem iets met Christendom te maken heeft en niet met een islamitische haatprediker. Elsevier vergeet iets: in de VS barst het van dit soort nepchriselike religies waarmee een discussie zinloos is.

Doodstraf voor homoseksuelen ... ontkenner van de Holocaust ... na de aanslag in 2016 op een homoclub verheugd.
Het klinkt als wat islamitische haatpredikers preken in het arabisch of het turks.
Horen we daar het COC ooit over?

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: do apr 25, 2019 9:49 pm 
lid

Zeker wel,

https://www.coc.nl/geloof-cultuur/afwij ... alaheddine

Het COC loopt niet weg van dit thema, moslims zijn over het algemeen tegen homo's en dat gaat het COC echt niet ontkennen. Het verschil tussen de PVV en het COC is dat het COC die constatering niet direkt vertaalt in haat en oorlog, maar in workshops en hulpverlening voor moslim-homo's. Maarja dat vind jij natuurlijk allemaal geneuzel, want het COC is links ?

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: do apr 25, 2019 10:29 pm 
lid

Einstein schreef:
Zeker wel,

Het COC loopt niet weg van dit thema, moslims zijn over het algemeen tegen homo's en dat gaat het COC echt niet ontkennen. Het verschil tussen de PVV en het COC is dat het COC die constatering niet direkt vertaalt in haat en oorlog, maar in workshops en hulpverlening voor moslim-homo's. Maarja dat vind jij natuurlijk allemaal geneuzel, want het COC is links ?

Ik snap niet dat je het hypocriet vindt dat haatpredikers hun zegje mogen doen, maar bij islamitische haatpredikers gelijk doorschakelt naar hulpverlening voor moslim-homo's. Moet je dan niet, om consequent te zijn, ook deze Anderson toelaten, en dan kan het COC hulpverlening voor christen-homo's organiseren?

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: do apr 25, 2019 10:44 pm 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
baedeker schreef:
Doodstraf voor homoseksuelen ... ontkenner van de Holocaust ... na de aanslag in 2016 op een homoclub verheugd.
Het klinkt als wat islamitische haatpredikers preken in het arabisch of het turks.
Horen we daar het COC ooit over?

Zeker wel,

Ik snap niet dat je het hypocriet vindt dat haatpredikers hun zegje mogen doen, maar bij islamitische haatpredikers gelijk doorschakelt naar hulpverlening voor moslim-homo's.

Ik herstel het citaat. Jij schakelde door naar het COC.. en ik reageerde daarop. Het COC kan niet weglopen voor problematiek rond moslims.

baedeker schreef:
Moet je dan niet, om consequent te zijn, ook deze Anderson toelaten, en dan kan het COC hulpverlening voor christen-homo's organiseren?

Waar zie jij mij pleiten voor het toelaten van haatpredikers ? Jij maakt hier een doorkoppeling, ik niet.

Zie biertje hierboven. De hypocrisie zie ik bij Elsevier: die lopen altijd voorop bij protesten tegen moslim-haatpredikers, maar wanneer de man van "christelijke" origine beweert te zijn en homo- en jodenhaat uitdraagt, dan moeten we ineens in debat. Wat een onzin, als je Jneid een gebiedsverbod geeft, moet je ook deze Anderson buiten houden. Anders is het meten met twee maten.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2019 11:30 am 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Zeker wel,

Ik snap niet dat je het hypocriet vindt dat haatpredikers hun zegje mogen doen, maar bij islamitische haatpredikers gelijk doorschakelt naar hulpverlening voor moslim-homo's.
Ik herstel het citaat. Jij schakelde door naar het COC.. en ik reageerde daarop. Het COC kan niet weglopen voor problematiek rond moslims.

baedeker schreef:
Moet je dan niet, om consequent te zijn, ook deze Anderson toelaten, en dan kan het COC hulpverlening voor christen-homo's organiseren?
Waar zie jij mij pleiten voor het toelaten van haatpredikers ? Jij maakt hier een doorkoppeling, ik niet.

Zie biertje hierboven. De hypocrisie zie ik bij Elsevier: die lopen altijd voorop bij protesten tegen moslim-haatpredikers, maar wanneer de man van "christelijke" origine beweert te zijn en homo- en jodenhaat uitdraagt, dan moeten we ineens in debat. Wat een onzin, als je Jneid een gebiedsverbod geeft, moet je ook deze Anderson buiten houden. Anders is het meten met twee maten.

Nee, je komt zelf met de brief van het COC. Die Amerikaan heeft hier nog niks misdaan. Jneid is hier te lande al ja-ren aanwezig en preekt in Amsterdam. Lijkt wel of het COC met twee maten meet, accepteert dat het het in de linkse pikorde aflegt tegen de islam.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2019 11:39 pm 
lid

Hume schreef:
Na de verkiezingsoverwinning van Baudet , komt niet alleen de VVD in beweging door op rechts te gaan spelen,
0ok de CDA prominenten gaan zich roeren over de koers.

Het broeit in het CDA. Een groep prominente leden wil dat de partij ‘leiderschap toont’. Dat betekent meer ideeën formuleren en een richting voor de toekomst uitzetten. Zij bepleiten onder meer een offensief klimaatbeleid en meer Europese samenwerking, schrijven zij een opinieartikel in Trouw en een manifest.

De groep wordt aangevoerd door Jeroen Kremers, voormalig ambtenaar van het ministerie van financiën en commissaris bij een aantal grote bedrijven. Andere ondertekenaars zijn hoogleraar economie Lans Bovenberg, consultant Bas van Os en Frank van den Heuvel, zelfstandig adviseur en kandidaat-senator. Twee ex-directeuren van het wetenschappelijk instituut van het CDA, Raymond Gradus en ex-minister Ab Klink, en ex-minister Ernst Hirsch Ballin leverden een bijdrage.
De kritische CDA’ers vinden het profiel van de partij te flets, schrijven zij in hun stuk ‘Verandering en vertrouwen’. Zij menen dat christendemocraten veel duidelijker een alternatief moeten bieden voor de partijen op de flanken van de politiek die in hun ogen onvrede mobiliseren en deelbelangen behartigen. “Wij bepleiten een radicaal midden dat uit eigen overtuiging richting geeft.”

Waar het CDA in de Tweede Kamer waarschuwt dat klimaatmaatregelen draagvlak vergen, vindt de groep rond Kremers dat de partij draagvlak moet organiseren voor ‘een offensieve, ambitieuze aanpak’. Nederland moet eerst de achterstand op het buitenland inlopen. “We moeten aan de bak – nu, niet morgen.” De CDA’ers willen een stevige CO2-heffing voor bedrijven, maar als het beperken van klimaatverandering te langzaam gaat, is meer kernenergie een mogelijkheid (‘Plan B’). Tegelijk vergt ‘behoud van de planeet herinrichting van ons leven’.
Het CDA moet duidelijker en positiever zijn over Europese integratie en kiezen voor meer Europese samenwerking bij het maken van een eurozone-begroting. “Het wordt tijd dat Nederland aangeeft waar wij voor zijn.”

https://www.trouw.nl/democratie/het-bro ... ~a253829e/

Wonderlijk dat nu iedereen naar het midden schuift. D66 zat al in het liberale midden ,
van de linkse partijen zit de PvdA links in het midden.
Nu prominenten CDA'ers die naar het radicale midden willen.
Zelf de VVD praat over het midden, terwijl ze rechts bedoelen.
Blijkbaar zitten de meeste kiezers in het midden.

Lange tijd was de VVD de meest rechtse partij. Nu zijn er twee partijen ter rechterzijde van de VVD. In theorie genoeg reden voor een strijd op rechts. Maar die komt er niet, zo lijkt het. In het midden is meer te halen, beseffen VVD en CDA – en ook Henk Otten van FVD.

Het Nationaal Kiezersonderzoek peilt of Nederlanders zich links of rechts in het politieke spectrum plaatsen. Al ruim twintig jaar plaatsen kiezers zich gemiddeld nipt rechts van het midden.
Die positie neemt VVD’er Dijkhoff nu ook in. Hij wil zich richten op de kiezers „rechts van het midden, waar wij ons als volkspartij thuisvoelen en waar ons thuis blijft”.

Of de VVD’er een ander standpunt had ingenomen als zijn stuk ná al het gedoe bij FVD was verschenen? Dat ligt niet voor de hand. De VVD mag dan rechts zijn ingehaald, maar vindt zichzelf nog rechts genoeg. Bovendien zijn de liberalen al jaren gewend samen te werken met linksere partijen. En van de grootste regeringspartij wordt een verbindende rol verwacht – geen ultrarechts geluid.

Dijkhoff heeft de regie over zijn discussiestuk. Hoe het afloopt met de interne discussies bij de andere partijen is niet te voorspellen. Het is onduidelijk of Otten in de toekomst een rol blijft spelen binnen FVD. Als dat niet zo is, wat gebeurt er dan met de richtingenstrijd die hij net heeft willen aanzwengelen?

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/26/in ... s-a3958366

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 6:49 am 
lid

Gaat Buma naar Leeuwarden.?
Wie gaat dan de partij leiden van het radicale midden?

Nu CDA-voorman Sybrand Buma getipt wordt als nieuwe burgemeester van Leeuwarden, zet zijn partij zich schrap voor een aanstaande leiderswissel. Of hij daadwerkelijk naar de Friese stad vertrekt, moet de komende weken blijken. Maar wat brengt een leiderswissel bij het CDA allemaal met zich mee?

Er werd al langer rekening gehouden met een vertrek van de aanvoerder in de aanloop naar de volgende Tweede Kamerverkiezingen. Opvolgers lopen zich warm in de coulissen. Of, zoals Buma het zelf noemt: ’Een koninklijke familie van kroonprinsen en kroonprinsessen.’
Een luxeprobleem. Zo kenmerkt zich het aanbod van opvolgers van Sybrand Buma. Minister Wopke Hoekstra (43) zou belangstelling hebben, evenals vicepremier Hugo de Jonge (41). Hoekstra komt uit het bedrijfsleven, was senator, schreef het laatste verkiezingsprogramma en geldt als een rechtse familieman, die niet bang is om tegen schenen te schoppen. De Jonge kent als voormalig assistent van premier Jan Peter Balkenende en minister Marja van Bijsterveldt en als oud-wethouder van Rotterdam een diepere achtergrond in het CDA. Zijn zorgportefeuille en zijn vicepremierschap springen echter wat minder in het oog dan die van de traditioneel populaire minister van Financiën, die met spectaculair nieuws over de aankoop van aandelen Air France KLM alle schijnwerpers op zich gericht wist te krijgen.

Het traject naar de opvolger van Buma is misschien nog wel belangrijker dan de naam van de toekomstig leider. De vorige keer (in 2012) schreef het CDA een lijsttrekkersverkiezing uit, waarin naast Buma onder meer Mona Keijzer meedeed. Het zette haar op de kaart in de partij, maar ze vormde nimmer een gevaar zoals Rita Verdonk na haar verloren VVD-strijd voor Mark Rutte. Bij het CDA zijn ze wel enorm geschrokken van de desastreuze lijsttrekkersstrijd bij de PvdA tussen Lodewijk Asscher en Diederik Samsom. Achter de schermen geven partijprominenten al aan dat zoiets uit alle macht voorkomen moet worden. Dit is aan de kersverse voorzitter Rutger Ploum. Zijn belangrijkste taak is te zorgen dat CDA’ers elkaar heel houden, wat met een aanstormende, ambitieuze nieuwe politieke generatie nog best een uitdaging kan worden. De nieuwe leider zal ook eigen accenten bij de CDA-koers willen plaatsen, juist nu de partij aan het einde van het jaar hoopt daartoe zelf een aanzet te presenteren. Ook hier bestaat een risico.

Het is ook niet uitgesloten dat de fractie na een vertrek van Buma aangevoerd wordt door een tussenpaus. De naam van Pieter Heerma (41) dringt zich op, voormalig woordvoerder maar tegenwoordig vooral de mediaschuwe steunpilaar van Buma. Hij koos er bewust voor om niet het kabinet in te gaan, nadat hij maandenlang het onderhandelingsteam van het CDA met Buma had bemand. Heerma ziet zijn rol meer op de achtergrond.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3503347 ... -zich-warm

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 7:49 am 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
baedeker schreef:

baedeker schreef:

Nee, je komt zelf met de brief van het COC. Die Amerikaan heeft hier nog niks misdaan. Jneid is hier te lande al ja-ren aanwezig en preekt in Amsterdam. Lijkt wel of het COC met twee maten meet, accepteert dat het het in de linkse pikorde aflegt tegen de islam.
In de VS wordt er zelfs ruimte geboden om begrafenissen van militairen te verstoren en daar kan je niets tegen doen en er zijn van die enge 'christelijke' clubjes die dat doen. En als ik zie wat hij zegt is dit gewoon haat:

De Amerikaanse haatprediker Steven Anderson is voorstander van een doodstraf voor homo's en lesbiennes. De ultraradicale geestelijke uit het Amerikaanse Arizona predikt al jaren haat tegen LHBT’s. Nadat in Orlando bezoekers van homonachtclub Pulse bij een terreuractie waren omgekomen, liet hij juichend weten blij te zijn met 'weer vijftig pedofielen minder'.

In een BBC-documentaire zegt hij dat homo's en lesbiennes het beste 'een kogel door hun eigen hoofd kunnen schieten'. In dezelfde documentaire zegt hij dat LGBT (de Engelstalige variant van LHBT) voor hem staat voor 'Let God Burn Them'.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... nbare-orde

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 9:00 am 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:

In de VS wordt er zelfs ruimte geboden om begrafenissen van militairen te verstoren en daar kan je niets tegen doen en er zijn van die enge 'christelijke' clubjes die dat doen. En als ik zie wat hij zegt is dit gewoon haat:

De Amerikaanse haatprediker Steven Anderson is voorstander van een doodstraf voor homo's en lesbiennes. De ultraradicale geestelijke uit het Amerikaanse Arizona predikt al jaren haat tegen LHBT’s. Nadat in Orlando bezoekers van homonachtclub Pulse bij een terreuractie waren omgekomen, liet hij juichend weten blij te zijn met 'weer vijftig pedofielen minder'.

In een BBC-documentaire zegt hij dat homo's en lesbiennes het beste 'een kogel door hun eigen hoofd kunnen schieten'. In dezelfde documentaire zegt hij dat LGBT (de Engelstalige variant van LHBT) voor hem staat voor 'Let God Burn Them'.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... nbare-orde

Sinds wanneer is het binnen laten van haatpredikers een zaak van Dijkhoff of een punt van linkse of rechtse politiek?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]