Het is nu ma mei 20, 2019 6:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 230 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Auteur Bericht
Bericht nummer:#221  BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2019 2:14 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3687
Berichten: Intopic
Iedereen op de fiets, dat zal helpen in deze wereld vol gekte:


Zandvoort rekent op 200.000 bezoekers
https://www.parool.nl/nederland/zandvoo ... ~b8f0285a/


Circuit Zandvoort rekent op 200.000 toeschouwers bij de rentree van de Formule 1 over een jaar. De gemeente gaat er zwaar op inzetten dat mensen met de fiets komen.



Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#222  BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2019 2:23 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 5351
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Nu is de impact op de gezondheid van zo'n evenement voor de Zandvoortenaren iets groter dan de impact van bijvoorbeeld het werken met glyfosaat. Ook omdat elke inwoner (en bezoeker) een snufje kan meepikken op dagen van nerveuze drukte.

Hoeveel miljard heeft de prins klaarliggen voor de te verwachten schadeclaims? De organisaties en de overheden hadden toch kunnen weten dat het niet gezond is?

En zullen ze een paar honderdduizend fietsen klaar hebben staan waarmee iedereen door de duinen gaat fietsen naar Zandvoort? Nee, het zal wel met bussen en treinen moeten, zo goed of kwaad als het gaat.

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#223  BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2019 2:34 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15750
Berichten: Intopic
Lies schreef:
Iedereen op de fiets, dat zal helpen in deze wereld vol gekte:


Zandvoort rekent op 200.000 bezoekers
https://www.parool.nl/nederland/zandvoo ... ~b8f0285a/


Circuit Zandvoort rekent op 200.000 toeschouwers bij de rentree van de Formule 1 over een jaar. De gemeente gaat er zwaar op inzetten dat mensen met de fiets komen.


Want met de trein lukt het niet want daar is het spoor niet opgebouwd. En ja, crony capitalism viert hoogtij. Het circuit is geheel privaat op te brengen zonder 1 cent overheidssubsidie.

_________________
Multinationals verbranden geld bij het leven, enkel voor het omhoog krikken van de beurskoers.
https://www.youtube.com/watch?v=cfC6VO-8CHw&t=380s


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#224  BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2019 4:16 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15750
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
Nu is de impact op de gezondheid van zo'n evenement voor de Zandvoortenaren iets groter dan de impact van bijvoorbeeld het werken met glyfosaat. Ook omdat elke inwoner (en bezoeker) een snufje kan meepikken op dagen van nerveuze drukte.

Hoeveel miljard heeft de prins klaarliggen voor de te verwachten schadeclaims? De organisaties en de overheden hadden toch kunnen weten dat het niet gezond is?

En zullen ze een paar honderdduizend fietsen klaar hebben staan waarmee iedereen door de duinen gaat fietsen naar Zandvoort? Nee, het zal wel met bussen en treinen moeten, zo goed of kwaad als het gaat.
Dit is ook humor van de VVD: wij willen een circuit, het volk moet betalen voor de bereikbaarheid van Zandvoort. :hardlachen:

https://www.formule1.nl/nieuws/gemeente ... nederland/

_________________
Multinationals verbranden geld bij het leven, enkel voor het omhoog krikken van de beurskoers.
https://www.youtube.com/watch?v=cfC6VO-8CHw&t=380s


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#225  BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2019 4:33 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 49203
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
Nu is de impact op de gezondheid van zo'n evenement voor de Zandvoortenaren iets groter dan de impact van bijvoorbeeld het werken met glyfosaat. Ook omdat elke inwoner (en bezoeker) een snufje kan meepikken op dagen van nerveuze drukte.

Hoeveel miljard heeft de prins klaarliggen voor de te verwachten schadeclaims? De organisaties en de overheden hadden toch kunnen weten dat het niet gezond is?

En zullen ze een paar honderdduizend fietsen klaar hebben staan waarmee iedereen door de duinen gaat fietsen naar Zandvoort? Nee, het zal wel met bussen en treinen moeten, zo goed of kwaad als het gaat.


De prins is te leep om schadevergoedingen te betalen.
Een paar bv's die failliet kunnen gaan en de zaak is opgelost.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#226  BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2019 7:14 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 07, 2012 10:05 am
Berichten: 1944
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Einstein schreef:
P-G schreef:
Ondergetekende stelt dat de afweging anders is: anders dan bij mobiliteit raakt de samenleving niet ontwricht wanneer iedereen stopt met roken. En ja, ondergetekende schrijft dit tijdens het opsteken van een heerlijke sigaret.

Laat ik proberen je om te turnen, P-G. De persoonlijke ontwrichting bij stoppen is welliswaar aanmerkelijk kan ik melden.. maar gelukkig tijdelijk.. kunst is, om het vol te houden.. het afkicken van de pruttelmobiel.. dat hoeft hier niet dus daar heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt me dus óók een tijdelijk probleem. Ik zie het dus wat zonniger voor ons in.
Het niet kunnen afkicken van tabak zit tussen je oren, het indammen van mobiliteit met de auto is haast onmogelijk omdat onze huizenmarkt muurvast zit. Daarnaast zullen toch bepaalde groepen ontheffing krijgen en die zijn waarschijnlijk ook te koop tegen vorstelijke prijzen. Dus wie tref je?



Het indammen van woon-werkverkeer kost hoogstwaarschijnlijk moeite, maar er is al veel winst te behalen door mensen beperkingen op te leggen op autogebruik BINNEN de stad, voor afstanden die ook lopend of per fiets goed af te leggen zijn. Kinderen naar school brengen met een dikke SUV terwijl die kinderen met 20 minuten lopen op school kunnen zijn. Een pak suiker gaan halen met de auto terwijl je in 10 minuten naar de supermarkt kunt lopen of fietsen. Op visite gaan bij een kennis 20 straten verderop terwijl je met de fiets er waarschijnlijk net zo snel kunt zijn, of hooguit 2 minuten later. En ga zo maar door. Maar de meerderheid laat het achterwerk al in de auto zakken als er meer dan 100 meter moet worden afgelegd en blaast daarmee zonder enige wroeging een niet onaanzienlijke hoeveelheid viezigheid de lucht in, in de stad. Maar dan wél zeuren over iemand die een sigaret rookt? Ik zie de logica niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#227  BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2019 7:24 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15750
Berichten: Intopic
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Einstein schreef:

Laat ik proberen je om te turnen, P-G. De persoonlijke ontwrichting bij stoppen is welliswaar aanmerkelijk kan ik melden.. maar gelukkig tijdelijk.. kunst is, om het vol te houden.. het afkicken van de pruttelmobiel.. dat hoeft hier niet dus daar heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt me dus óók een tijdelijk probleem. Ik zie het dus wat zonniger voor ons in.
Het niet kunnen afkicken van tabak zit tussen je oren, het indammen van mobiliteit met de auto is haast onmogelijk omdat onze huizenmarkt muurvast zit. Daarnaast zullen toch bepaalde groepen ontheffing krijgen en die zijn waarschijnlijk ook te koop tegen vorstelijke prijzen. Dus wie tref je?



Het indammen van woon-werkverkeer kost hoogstwaarschijnlijk moeite, maar er is al veel winst te behalen door mensen beperkingen op te leggen op autogebruik BINNEN de stad, voor afstanden die ook lopend of per fiets goed af te leggen zijn. Kinderen naar school brengen met een dikke SUV terwijl die kinderen met 20 minuten lopen op school kunnen zijn. Een pak suiker gaan halen met de auto terwijl je in 10 minuten naar de supermarkt kunt lopen of fietsen. Op visite gaan bij een kennis 20 straten verderop terwijl je met de fiets er waarschijnlijk net zo snel kunt zijn, of hooguit 2 minuten later. En ga zo maar door. Maar de meerderheid laat het achterwerk al in de auto zakken als er meer dan 100 meter moet worden afgelegd en blaast daarmee zonder enige wroeging een niet onaanzienlijke hoeveelheid viezigheid de lucht in, in de stad. Maar dan wél zeuren over iemand die een sigaret rookt? Ik zie de logica niet.
verbeter het OV zoals in NY waar de mensen de auto laten staan omdat het met het OV veel sneller gaat. Dat is juist wat ik nou mis in de visie van GL.

_________________
Multinationals verbranden geld bij het leven, enkel voor het omhoog krikken van de beurskoers.
https://www.youtube.com/watch?v=cfC6VO-8CHw&t=380s


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#228  BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2019 7:55 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 07, 2012 10:05 am
Berichten: 1944
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Het niet kunnen afkicken van tabak zit tussen je oren, het indammen van mobiliteit met de auto is haast onmogelijk omdat onze huizenmarkt muurvast zit. Daarnaast zullen toch bepaalde groepen ontheffing krijgen en die zijn waarschijnlijk ook te koop tegen vorstelijke prijzen. Dus wie tref je?



Het indammen van woon-werkverkeer kost hoogstwaarschijnlijk moeite, maar er is al veel winst te behalen door mensen beperkingen op te leggen op autogebruik BINNEN de stad, voor afstanden die ook lopend of per fiets goed af te leggen zijn. Kinderen naar school brengen met een dikke SUV terwijl die kinderen met 20 minuten lopen op school kunnen zijn. Een pak suiker gaan halen met de auto terwijl je in 10 minuten naar de supermarkt kunt lopen of fietsen. Op visite gaan bij een kennis 20 straten verderop terwijl je met de fiets er waarschijnlijk net zo snel kunt zijn, of hooguit 2 minuten later. En ga zo maar door. Maar de meerderheid laat het achterwerk al in de auto zakken als er meer dan 100 meter moet worden afgelegd en blaast daarmee zonder enige wroeging een niet onaanzienlijke hoeveelheid viezigheid de lucht in, in de stad. Maar dan wél zeuren over iemand die een sigaret rookt? Ik zie de logica niet.
verbeter het OV zoals in NY waar de mensen de auto laten staan omdat het met het OV veel sneller gaat. Dat is juist wat ik nou mis in de visie van GL.


Hoezo OV? Wat is er mis met binnen de stad 20 minuten fietsen of een kwartier lopen? Nog gezond ook... Ofwel: de kaart naar het OV schuiven is veelal een smoesje uit gemakzucht.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#229  BerichtGeplaatst: do mei 16, 2019 8:57 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3687
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Rightnow schreef:
Nu is de impact op de gezondheid van zo'n evenement voor de Zandvoortenaren iets groter dan de impact van bijvoorbeeld het werken met glyfosaat. Ook omdat elke inwoner (en bezoeker) een snufje kan meepikken op dagen van nerveuze drukte.

Hoeveel miljard heeft de prins klaarliggen voor de te verwachten schadeclaims? De organisaties en de overheden hadden toch kunnen weten dat het niet gezond is?

En zullen ze een paar honderdduizend fietsen klaar hebben staan waarmee iedereen door de duinen gaat fietsen naar Zandvoort? Nee, het zal wel met bussen en treinen moeten, zo goed of kwaad als het gaat.
Dit is ook humor van de VVD: wij willen een circuit, het volk moet betalen voor de bereikbaarheid van Zandvoort. :hardlachen:

https://www.formule1.nl/nieuws/gemeente ... nederland/
Tegenwoordig kunnen we de paniekvogels en vooruitstrevers met hun ideeën in alle partijen wel onder de loep leggen. Ik verbaas me dan ook niet over de opkomst en afgang van nieuwe partijen en het stemgedrag van kiezers. Ook niet over de handel en wandel van deze prins, die een papa heeft die begaan is met de natuur. Voor de natuur wordt ook heel wat geld binnen geharkt en dan knijp je een oogje toe om de eigen zakken te vullen, hypocriet, schijnheilig, huichelachtig en vals dat men is.

Natuurmonumenten gebruikt landbouwgif waar ze zelf tegen strijdt
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba8e6dda/

Vereniging Natuurmonumenten roept boeren al jaren op te stoppen met het gebruik van de omstreden onkruidbestrijder glyfosaat, maar blijkt het landbouwgif zelf ook te gebruiken. Ook andere grote Nederlandse terreinbeheerders als Staatsbosbeheer spuiten het middel – vooral bekend onder de merknaam RoundUp – in hun strijd tegen ongewenst woekerende planten en bomen.
(....)

Natuurmonumenten waarschuwt wel voor de ‘serieuze bedreiging voor natuurwaarden’ nu glyfosaat uit hun gereedschapskist verdwijnt. ‘In het alarmerende rapport over de wereldwijd teruglopende biodiversiteit van eerder deze maand staan invasieve exoten op plaats vijf van bedreigingen voor de soortenrijkdom’, zegt Van den Boom. Woekeraars als de Amerikaanse eik, -vogelkers en Japanse duizendknoop zullen voortaan mechanisch door Natuurmonumenten verwijderd moeten worden. ‘In sommige gebieden zullen we de strijd mogelijk opgeven’, zegt Van den Boom. ‘Want als je één Amerikaanse vogelkers uittrekt, blijven altijd worteltoppen achter en krijg je er tien voor terug.’

(....)

Hoogleraar ecologie Han Olff (Rijksuniversiteit Groningen) erkent dat het moeilijk en duur is om exoten handmatig te verwijderen. ‘Mogelijk is de schade en verstoring zelfs groter dan beperkt gebruik van chemische middelen’, zegt hij. ‘Maar het gaat hier over beeldvorming. Natuurlijk zijn de volumes kleiner, maar als je ertegen bent in de landbouw dan moet je dit kunnen uitleggen. En dit gaat nu eenmaal makkelijker als je het zelf niet gebruikt.’



Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#230  BerichtGeplaatst: do mei 16, 2019 8:00 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15750
Berichten: Intopic
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:



Het indammen van woon-werkverkeer kost hoogstwaarschijnlijk moeite, maar er is al veel winst te behalen door mensen beperkingen op te leggen op autogebruik BINNEN de stad, voor afstanden die ook lopend of per fiets goed af te leggen zijn. Kinderen naar school brengen met een dikke SUV terwijl die kinderen met 20 minuten lopen op school kunnen zijn. Een pak suiker gaan halen met de auto terwijl je in 10 minuten naar de supermarkt kunt lopen of fietsen. Op visite gaan bij een kennis 20 straten verderop terwijl je met de fiets er waarschijnlijk net zo snel kunt zijn, of hooguit 2 minuten later. En ga zo maar door. Maar de meerderheid laat het achterwerk al in de auto zakken als er meer dan 100 meter moet worden afgelegd en blaast daarmee zonder enige wroeging een niet onaanzienlijke hoeveelheid viezigheid de lucht in, in de stad. Maar dan wél zeuren over iemand die een sigaret rookt? Ik zie de logica niet.
verbeter het OV zoals in NY waar de mensen de auto laten staan omdat het met het OV veel sneller gaat. Dat is juist wat ik nou mis in de visie van GL.
Geldt dat ook voor bejaarden? Investeren in een snel OV is een schone zaak. Maar er is een overeenkomst tussen D66 en GL: beiden laten het afweten als er geïnvesteerd moet worden, ze keren liever elke dubbeltje drie keer om want goedkoper.

Hoezo OV? Wat is er mis met binnen de stad 20 minuten fietsen of een kwartier lopen? Nog gezond ook... Ofwel: de kaart naar het OV schuiven is veelal een smoesje uit gemakzucht.

_________________
Multinationals verbranden geld bij het leven, enkel voor het omhoog krikken van de beurskoers.
https://www.youtube.com/watch?v=cfC6VO-8CHw&t=380s


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 230 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Google [Bot] en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling