Einstein schreef:
Nou zijn we toch al een paar pagina's onderweg hier.. de leugens van de topic-starter stapelen zich in (bijna) Trumpiaans tempo op..
PeterJKH schreef:
Schade door meeroken is gewoonweg niet te bewijzen.
PeterJKH schreef:
Het aandeel van meeroken kan alleen objectief gemeten worden, als de personen die ziek zijn uitsluitend zijn blootgesteld aan tabaksrook
PeterJKH schreef:
Maar voor je lijf is het allebei even schadelijk.
PeterJKH schreef:
Alcohol is vele malen schadelijker voor de maatschappij dan alleen voor de drinker zelf
kronkel kronkel..en stuk voor stuk zijn ze
gedebunkt, met bronvermelding.
Misschien is het niet zozeer een probleem, dat PeterJKH geen bronnen geeft.. hij heeft geen bronnen nodig

Je mag ervan denken wat je wilt, maar ik vind het onzin om bronnen te zoeken voor het feit dat gras groen is als een ander pertinent beweert dat gras blauw is en van mij dan eist dat ik maar ga zoeken naar bewijs voor het feit dat gras echt groen is...
Feit is dat rokers tegenwoordig hooguit een probleem met hun eigen gezondheid veroorzaken, en, dankzij de uitgebreide rookverboden, niet of nauwelijks meer voor derden.
Feit is ook dat alcoholgebruik, met name overmatig alcoholgebruik, wat hand over hand toeneemt volgens de cijfers, niet alleen (gezondheids)problemen voor de gebruiker zelf betekent, maar ook steeds meer problemen voor de omgeving, omdat onder invloed van alcohol nog steeds vele derden geschaad worden. Door huiselijk geweld onder invloed, door kinderverwaarlozing door alcoholverslaving, door vechtpartijen in en om uitgaansgebieden, door vandalisme door jeugd onder invloed na het uitgaan, door comazuipen, enz.
Kan je niet waar vinden, maar dat zij zo. Een roker kan na een sigaret volkomen nuchter een auto besturen na een feestje, een drinker na zijn 3 wijntjes niet. Maar toch doen veel mensen het. Gelukkig vaak zonder akelige consequenties, maar helaas ook regelmatig mét consequenties.
En prima dat men roken aan banden wil leggen, maar dan vraag ik me echt af waarom alcohol niet aan dezelfde maatregelen wordt geboden, want zeker als je kijkt naar schade aan derden, is alcohol hoger in de ranglijst dan roken, lijkt me.