Het is nu wo mei 22, 2019 7:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 12:28 pm 
lid

Ik heb met verbazing kennis genomen van de gevolgen van deze brand.
Honderden miljoenen euro´s worden in een fonds gestort om de wederopbouw te financieren.
Dat is natuurlijk hartverwarmend.
Ik kan begrijpen dat men dit klassieke symbool van Parijs en Frankrijk wil behouden.
Het is een belangrijk herkenningspunt van de stad, een historisch monument, een toeristisch trekpleister, etc.
Maar waarom wordt de verzekeringsmaatschappij van de aannemer niet aangesproken, zo vroeg ik mij af.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 12:39 pm 
lid

In Frankrijk is de overheid de verzekeraar van kerken. Ze zien het als nationaal erfgoed dat onderhouden en verzekerd moet worden door de overheid zelf.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 12:58 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik heb met verbazing kennis genomen van de gevolgen van deze brand.
Honderden miljoenen euro´s worden in een fonds gestort om de wederopbouw te financieren.
Dat is natuurlijk hartverwarmend.
Ik kan begrijpen dat men dit klassieke symbool van Parijs en Frankrijk wil behouden.
Het is een belangrijk herkenningspunt van de stad, een historisch monument, een toeristisch trekpleister, etc.
Maar waarom wordt de verzekeringsmaatschappij van de aannemer niet aangesproken, zo vroeg ik mij af.
Kerken zijn niet te verzekeren. Daarnaast telt frankrijk miljardairs. Hun vermogen is iets van 80 miljard totaal. Daar kan toch best wel wat geld voor af voor de Notre Dame?

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 1:45 pm 
lid

Dat kan allemaal waar zijn, maar als door werkzaamheden van een aannmer een dak en een kerktoren in brand vliegt en instort dan is het toch zondermeer normaal om de verzekering van de aannemer aan te spreken op de schade die is veroorzaakt.
Ik neem aan dat de aannemer deze schade niet zelf kan ophoesten, maar hij zal toch wel een soortement w.a. verzekering hebben voor dit soort situaties.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 3:15 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Dat kan allemaal waar zijn, maar als door werkzaamheden van een aannmer een dak en een kerktoren in brand vliegt en instort dan is het toch zondermeer normaal om de verzekering van de aannemer aan te spreken op de schade die is veroorzaakt.
Ik neem aan dat de aannemer deze schade niet zelf kan ophoesten, maar hij zal toch wel een soortement w.a. verzekering hebben voor dit soort situaties.
Elke verzekering keert een bepaald maximaal bedrag uit. Inzake aansprakelijkheid kan je je maximaal voor 5 miljoen verzekeren en dat geld ook voor die aannemers en werklui.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 7:05 pm 
lid

M.i. Moet nog maar blijken wat de aanleiding is geweest en of de aannemer / werklui iets te verwijten valt.

Met euro 700 miljoen (!!!) is die kerk prima te restaureren. Met enig cynisme stel ik vast dat dit bedrag zonder moeite in een dag op tafel kwam.

Kom daar nog eens om bij een beetje humanitaire ramp.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 7:12 pm 
lid

HvR schreef:
M.i. Moet nog maar blijken wat de aanleiding is geweest en of de aannemer / werklui iets te verwijten valt.

Met euro 700 miljoen (!!!) is die kerk prima te restaureren. Met enig cynisme stel ik vast dat dit bedrag zonder moeite in een dag op tafel kwam.

Humanitaire rampen worden alleen als zodanig aangemerkt als ze zich voordoen in zogenaamde arme landen. Toen meerdere dorpen/kleine steden in Californië door de brand verwoest werden afgelopen jaar, werd dat niet aangemerkt als humanitaire ramp, er volgde geen inzamelingsacties compleet met benefietavonden op TV en telefoonpanels om de donaties te registreren. Had hetzelfde in Burundi ofzo gebeurd, dan had er allang een gala-avond met om niet meewerkende artiesten geweest en hadden we allemaal klappend en juichend voor de TV gezeten omdat er al 10 miljoen was opgehaald.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 11:28 pm 
lid

PeterJKH schreef:
HvR schreef:

Humanitaire rampen worden alleen als zodanig aangemerkt als ze zich voordoen in zogenaamde arme landen. Toen meerdere dorpen/kleine steden in Californië door de brand verwoest werden afgelopen jaar, werd dat niet aangemerkt als humanitaire ramp, er volgde geen inzamelingsacties compleet met benefietavonden op TV en telefoonpanels om de donaties te registreren. Had hetzelfde in Burundi ofzo gebeurd, dan had er allang een gala-avond met om niet meewerkende artiesten geweest en hadden we allemaal klappend en juichend voor de TV gezeten omdat er al 10 miljoen was opgehaald.

Sterker nog, de VS zelf heeft momenteel een president, die helemaal niet bereid zou zijn om 1 vinger uit te steken, wanneer het gaat om een ramp in Californie. Die stemmen Democraten namelijk.. alle kans dat de voor Californische rampen gereserveerde fondsen op dit moment worden besteed aan de grensmuur met Mexico..

(rollcall)

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]