Het is nu zo apr 21, 2019 5:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2019 10:41 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Daar hebben we het Enzo-dansje weer. Jarenlang partijen gesteund die onder datsja-geblèr defensie verkwanselden, en dan herhaaldelijk maar niet willen begrijpen dat een ander een sterke defensie vanzelfsprekend vindt. Uit de oudheid kennen we al si vis pacem, para bellum. Geen oorlogshitserij, geen rare spelletjes, 2% naar defensie, en samenwerken in de wetenschap dat geen van beide partijen baat heeft bij een escalatie. Moeilijk hé?
:drunk:
Het antwoord op de vraag die ik stel blijft weer uit. 2% of 4% zoals Trump al opperde, het zijn allemaal ui de lucht gegrepen nummertjes als je geen vijand zien. Baedeker kan terug in de zandbak met deze niet onderbouwde verhaaltjes.

En het dom domme Enzo-dansje duurt voort. Er is altijd een vijand. En als je 0% of 1% besteedt, dan krijg je die vanzelf.
:foei:

:hum: Ik ben voor een sterke NAVO (hopelijk dat de VS ook blijft meedoen) en nakomen van begrotingsregels van het verbond' schreef ik, maar Baedeker is waarschijnlijk te dom om dat zinnetje te begrijpen?

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 12:43 am 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
baedeker schreef:
Europa is een continent met Rusland als grootste land en Poetin als president daarvan.
Volstrekt achterhaald. Tot 1918 was Rusland misschien "Europees".. als je naar militaire bondgenootschappen kijkt.. Maar sinds 1945 bedreigt Rusland Europa. Sinds de val van de muur is er weinig in positieve zin veranderd in Rusland. Het democratisch gehalte van Rusland is nog altijd on-Europees, er worden in Rusland journalisten vermoord, terwijl de politie toekijkt. In de VS zijn de verkiezingen van 2016 door Rusland gemanipuleerd en Poetin steunt al jaren éénzijdig bepaalde politieke partijen in Europa, ook dat is inmenging in ONZE Europese binnenlandse aangelegenheden.. Rusland voert terroristische false-flag operaties uit.. en in 2014 heeft Rusland nog een passagiersvliegtuig uit Nederland neergehaald.

Lekker "Europees" land, waar Geertje Wilders en Thierry Baudet beiden een fan van zijn. Waarom is dat eigenlijk ? Geld ? Of zijn ze ook tegen homo's..

Rusland is altijd al de the neighbour from hell geweest, vraag dat maar na in Scandinavië en Oost Europa. Hetgeen niets af doet aan het feit dat het een Europees land is dat 40% van de oppervlakte van het Europese continent beslaat. Nu ben ik zelf voorstander van een sterke NAVO om de veiligheid hier en in Oost Europa te garanderen, maar heb ik niks met drama queen verhalen van gebroken geweer typetjes die defensie verkwanseld hebben, de Rusland kaart ophitsen voor onfrisse spelletjes tegen eurosceptici en zichzelf vervolgens doodleuk afhankelijk maken van Russisch gas. Voor je vragen verwijs ik je naar voormalig bondskanselier Schröder en huidig bondskanselier Merkel.

Met een beetje terugreizen in de tijd (naar Tsaristisch Rusland) is er qua ligging een gebied Europees Rusland:

Afbeelding

.. dat omvatte volgens Wiki delen van Oekraine plus Moskou en St Petersburg.

Geografisch is er wat van te zeggen, maar dat is de Oder Neisse ook, ligt eraan hoe steil je bent in de leer, als het gaat om Europa en de roots van de Europese cultuur. Grieken en Romeinen zijn wel in Hongarije en Roemenie geweest, maar niet in Polen of Rusland. Europa kenmerkt zich door perioden van verlichting, mensenrechten en democratie en de ontwikkeling van rechtspraak. Wanneer de Russen serieus Europeanen willen zijn, moeten ze gehoor geven aan de oproep van het Europese hof t.a.v. MH-17,

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -over-mh17

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 12:58 am 
lid

Lancelot schreef:
Tja, Michael P. is een figuur wat mij betreft levenslang mag krijgen, maar als ik Baedeker goed begrijp moeten we vooral geen mening over deze moordenaar hebben omdat het onder de rechter is. Jij bent wel heel erg selectief politiek correct hoor. Maar goed, je onderbouwt mijn mening eigenlijk wel. Geen woord kwaad over de MH17 als er een vinger wordt gewezen naar de Russen. Enfin, kun je ff onderbouwen dat de infrastructuur van Duitsland afhankelijk is van Russisch gas?

De Poetin knuffelaars hebben minachting voor de belangen van Nederland en Europa.
net als de Brexetiers dienen deze Nexetiers de belangen van Poetin en Trump.
Het zijn de nuttige idioten die collaboreren met de slopers van onze veiligheid en welvaart.
Als onheilsprofeten preken ze een ondergang ,die ze zelf willen veroorzaken.
Ze worden hierbij geholpen door hun huiskrant deTelegraaf , een krant die leeft van kommer en kwel.
Ze worden geholpen door bejaarde VVD'ers uit de vorige eeuw ,zoals Wiegel en Bolkestein.
Als deze boeren het onheil preken ,boer past op je kippen,

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 8:14 am 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Volstrekt achterhaald. Tot 1918 was Rusland misschien "Europees".. als je naar militaire bondgenootschappen kijkt.. Maar sinds 1945 bedreigt Rusland Europa. Sinds de val van de muur is er weinig in positieve zin veranderd in Rusland. Het democratisch gehalte van Rusland is nog altijd on-Europees, er worden in Rusland journalisten vermoord, terwijl de politie toekijkt. In de VS zijn de verkiezingen van 2016 door Rusland gemanipuleerd en Poetin steunt al jaren éénzijdig bepaalde politieke partijen in Europa, ook dat is inmenging in ONZE Europese binnenlandse aangelegenheden.. Rusland voert terroristische false-flag operaties uit.. en in 2014 heeft Rusland nog een passagiersvliegtuig uit Nederland neergehaald.

Lekker "Europees" land, waar Geertje Wilders en Thierry Baudet beiden een fan van zijn. Waarom is dat eigenlijk ? Geld ? Of zijn ze ook tegen homo's..

Rusland is altijd al de the neighbour from hell geweest, vraag dat maar na in Scandinavië en Oost Europa. Hetgeen niets af doet aan het feit dat het een Europees land is dat 40% van de oppervlakte van het Europese continent beslaat. Nu ben ik zelf voorstander van een sterke NAVO om de veiligheid hier en in Oost Europa te garanderen, maar heb ik niks met drama queen verhalen van gebroken geweer typetjes die defensie verkwanseld hebben, de Rusland kaart ophitsen voor onfrisse spelletjes tegen eurosceptici en zichzelf vervolgens doodleuk afhankelijk maken van Russisch gas. Voor je vragen verwijs ik je naar voormalig bondskanselier Schröder en huidig bondskanselier Merkel.

Met een beetje terugreizen in de tijd (naar Tsaristisch Rusland) is er qua ligging een gebied Europees Rusland:

Afbeelding

Geografisch is er wat van te zeggen, maar dat is de Oder Neisse ook, ligt eraan hoe steil je bent in de leer, als het gaat om Europa en de roots van de Europese cultuur. Grieken en Romeinen zijn wel in Hongarije en Roemenie geweest, maar niet in Polen of Rusland. Europa kenmerkt zich door perioden van verlichting, mensenrechten en democratie en de ontwikkeling van rechtspraak. Wanneer de Russen serieus Europeanen willen zijn, moeten ze gehoor geven aan de oproep van het Europese hof t.a.v. MH-17,

Geopolitiek is geen aardrijkskunde zoals de populisten steeds beweren.
Als we over de macht van Amerika praten ,dan is dat niet Bolivia of Colombia of Mexico.
Zo is de geopolitiek van Europa ook niet Georgie of Oezbekistan.
Als het over vrede veiligheid ,economie en handel gaat , dan weet de hele wereld dat we de EU bedoelen
en niet Rusland .

De natie-staten in Europa bestaan nog niet zo lang en het is me opgevallen, bij een bijeenkomst van het klasje van Cliteur,
dat deze ogenschijnlijke intellectuelen, zo weinig kennis hebben van de geschiedenis van Europa.
Laten we daarom niet afgaan op de fantasieën van Baudet en zijn volgelingen ,die dik doen met hun latijn van de middelbare school
en in feite niet meer zijn dan Hagenaars die met een lege vioolkist aardappelen gaan kopen.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 10:03 am 
lid

Lancelot schreef:
Tja, Michael P. is een figuur wat mij betreft levenslang mag krijgen, maar als ik Baedeker goed begrijp moeten we vooral geen mening over deze moordenaar hebben omdat het onder de rechter is. Jij bent wel heel erg selectief politiek correct hoor. Maar goed, je onderbouwt mijn mening eigenlijk wel. Geen woord kwaad over de MH17 als er een vinger wordt gewezen naar de Russen. Enfin, kun je ff onderbouwen dat de infrastructuur van Duitsland afhankelijk is van Russisch gas?

Je maakt eerst eurosceptici uit voor verraders om een mening over MH17, en gaat vervolgens janken als het parlement de rechter niet voor de voeten mag lopen als het gaat om de schuldvraag van Rusland. Een evenwichting oordeel blijkt voor Lancelot een stap te ver. Duitsland heeft zijn defensie verkwanseld, gaat Poetin vele miljarden betalen waarmee hij wapens kan kopen, en laat het aandeel van Rusland op de Duitse energiemarkt oplopen van 35% naar 70% . Als je verraders zoekt, dan moet je echt bij de baas van de EU zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 10:05 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Het antwoord op de vraag die ik stel blijft weer uit. 2% of 4% zoals Trump al opperde, het zijn allemaal ui de lucht gegrepen nummertjes als je geen vijand zien. Baedeker kan terug in de zandbak met deze niet onderbouwde verhaaltjes.
En het dom domme Enzo-dansje duurt voort. Er is altijd een vijand. En als je 0% of 1% besteedt, dan krijg je die vanzelf.
:hum: Ik ben voor een sterke NAVO (hopelijk dat de VS ook blijft meedoen) en nakomen van begrotingsregels van het verbond' schreef ik, maar Baedeker is waarschijnlijk te dom om dat zinnetje te begrijpen?

Baedeker weerspreekt dat nergens, heeft wél kritiek op het Enzo-dansje.

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 10:14 am 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:

Afbeelding

Hou eens op met dat geklets. Het gaat om E U R O P A
Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 10:32 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Baedeker heeft verzonnen dat Enzo jarenlang bepaalde partijen heeft gesteund en op basis daarvan bepaalde standpunten moet aanhangen en verdedigen. Een klassieke stropopredenering. Het is beter als je op de daadwerkelijke argumenten ingaat (je sloeg er nog een paar over in dat berichtje).

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 10:37 am 
lid

Hume schreef:
Geopolitiek is geen aardrijkskunde zoals de populisten steeds beweren.
Als we over de macht van Amerika praten ,dan is dat niet Bolivia of Colombia of Mexico.
Zo is de geopolitiek van Europa ook niet Georgie of Oezbekistan.
Als het over vrede veiligheid ,economie en handel gaat , dan weet de hele wereld dat we de EU bedoelen
en niet Rusland. ...

Wag effe. China noemt zichzelf geen "Azië". Nigeria noemt zichzelf geen "Afrika".
Maar de EU noemt zichzelf "Europa" ... omdat de VS hetzelfde met "Amerika" doet?
:luidlachen:

Wat een minderwaardigheidscomplex zeg. De EU is gevaarlijk.

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 11:03 am 
lid

HvR schreef:
Hume schreef:
Saoedie Arabië ontwikkelt een kernwapen.
De grote bondgenoot Amerika kijkt toe en kan niets doen.
Waarschijnlijk zal Iran niet achter blijven.
De NAVO bestaat 70 jaar, maar is zwakker dan ooit.

De eerste Saoedische kernreactor nadert zijn voltooiing. Dit blijkt uit satellietbeelden, zo melden diverse media vanuit Washington. Er moet nog een dak op maar nog voor het eind van het jaar zou de reactor, die zich op een onderzoekscomplex in een buitenwijk van de hoofdstad Riad bevindt, gereed moeten zijn.

Dat doet niet alleen in Washington maar ook elders in de wereld alarmbellen afgaan, te meer omdat Saoedi-Arabië een aantal internationale gedragscodes voor nucleaire staten nog niet heeft ondertekend en nog niet heeft ingestemd met inspecties door het Internationaal Atoomagentschap (IAEA) uit Wenen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/04/sa ... d-a3955863

Laten we dan maar eens beginnen om een bijdrage te leveren volgens de norm, dat zal NATO zeker helpen en onze positie ook.

NATO is een van de belangrijkste bondgenootschappen voor NL en Europa. Zonder zouden we niets te vertellen hebben en zeer kwetsbaar zijn.

Laten we eerst nog maar eens goed kijken naar het doel van de Navo en de legers van de deelnemende landen, en dan daar het budget op vaststellen.
Tot dat doel hoort zeker niet het steunen van oorlogen van de VS. Dat scheelt al vele miljarden als we daarmee stoppen.

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 12:31 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Baedeker heeft verzonnen dat Enzo jarenlang bepaalde partijen heeft gesteund en op basis daarvan bepaalde standpunten moet aanhangen en verdedigen. Een klassieke stropopredenering. Het is beter als je op de daadwerkelijke argumenten ingaat (je sloeg er nog een paar over in dat berichtje).

Nogmaals, de eerste pas van het Enzo-dansje is niet dat Enzo de 2% niet steunt. Daar zijn we het wel over eens. De eerste pas is dat Enzo hier de politici van de leugens en van de defensie-uitverkoop als verantwoordelijke politici steunt, zodat zijn standpunt inzake de 2% nogal theoretisch wordt. Het wordt potsierlijk in pas twee van het Enzo-dansje, wanneer deze anderen, die geen kwestieuze oorlogshitserij nodig hebben om een sterke defensie voor te staan, de maat gaat nemen.
:eek:

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 3:08 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:

Je maakt eerst eurosceptici uit voor verraders om een mening over MH17, en gaat vervolgens janken als het parlement de rechter niet voor de voeten mag lopen als het gaat om de schuldvraag van Rusland. Een evenwichting oordeel blijkt voor Lancelot een stap te ver. Duitsland heeft zijn defensie verkwanseld, gaat Poetin vele miljarden betalen waarmee hij wapens kan kopen, en laat het aandeel van Rusland op de Duitse energiemarkt oplopen van 35% naar 70% . Als je verraders zoekt, dan moet je echt bij de baas van de EU zijn.
Onsamenhangend betoog, warrig zelfs. Ligt dat aan de medicijnen die je krijgt? Enfin, er staat nog een vraag open, kun je onderbouwen dat de infrastructuur van Duitsland afhankelijk is van Russisch gas?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering ander uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 3:12 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Nogmaals, de eerste pas van het Enzo-dansje is niet dat Enzo de 2% niet steunt. Daar zijn we het wel over eens. De eerste pas is dat Enzo hier de politici van de leugens en van de defensie-uitverkoop als verantwoordelijke politici steunt, zodat zijn standpunt inzake de 2% nogal theoretisch wordt. Het wordt potsierlijk in pas twee van het Enzo-dansje, wanneer deze anderen, die geen kwestieuze oorlogshitserij nodig hebben om een sterke defensie voor te staan, de maat gaat nemen.
:eek:

Nogmaals .... gelezen ... geen reactie op mijn berichtje. Daar is de prullenbak. :shht:

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 3:15 pm 
lid

Raya schreef:
HvR schreef:
Hume schreef:
Saoedie Arabië ontwikkelt een kernwapen.
De grote bondgenoot Amerika kijkt toe en kan niets doen.
Waarschijnlijk zal Iran niet achter blijven.
De NAVO bestaat 70 jaar, maar is zwakker dan ooit.

De eerste Saoedische kernreactor nadert zijn voltooiing. Dit blijkt uit satellietbeelden, zo melden diverse media vanuit Washington. Er moet nog een dak op maar nog voor het eind van het jaar zou de reactor, die zich op een onderzoekscomplex in een buitenwijk van de hoofdstad Riad bevindt, gereed moeten zijn.

Dat doet niet alleen in Washington maar ook elders in de wereld alarmbellen afgaan, te meer omdat Saoedi-Arabië een aantal internationale gedragscodes voor nucleaire staten nog niet heeft ondertekend en nog niet heeft ingestemd met inspecties door het Internationaal Atoomagentschap (IAEA) uit Wenen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/04/sa ... d-a3955863

Laten we dan maar eens beginnen om een bijdrage te leveren volgens de norm, dat zal NATO zeker helpen en onze positie ook.

NATO is een van de belangrijkste bondgenootschappen voor NL en Europa. Zonder zouden we niets te vertellen hebben en zeer kwetsbaar zijn.

Laten we eerst nog maar eens goed kijken naar het doel van de Navo en de legers van de deelnemende landen, en dan daar het budget op vaststellen.
Tot dat doel hoort zeker niet het steunen van oorlogen van de VS. Dat scheelt al vele miljarden als we daarmee stoppen.

Ik ben met je eens dat Irak fout was maar een aanval op een is een aanval op allen.
We zijn 9/11 niet vergeten, wel ?

Punt is, dat de VS beter zouden luisteren naar anderen wanneer die anderen ook hun verantwoordelijkheid zouden nemen.
Europa heeft zelfs Amerika nodig om conflicten in haar eigen achtertuin op te lossen en zou eens een wat minder grote broek moeten aantrekken.

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 3:39 pm 
lid

HvR schreef:
Raya schreef:
HvR schreef:

Ik ben met je eens dat Irak fout was maar een aanval op een is een aanval op allen.
We zijn 9/11 niet vergeten, wel ?

Punt is, dat de VS beter zouden luisteren naar anderen wanneer die anderen ook hun verantwoordelijkheid zouden nemen.
Europa heeft zelfs Amerika nodig om conflicten in haar eigen achtertuin op te lossen en zou eens een wat minder grote broek moeten aantrekken.

9/11 was een reactie op een aanval door de VS

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 3:42 pm 
lid

Raya schreef:

oh ja
die aanval van de VS op Saoedi Arabië :wacko:

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 3:45 pm 
lid

Wisp schreef:
Raya schreef:

oh ja

Landsgrenzen gelden niet voor stammen.

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 4:08 pm 
lid

Raya schreef:
Wisp schreef:
Raya schreef:

oh ja

Landsgrenzen gelden niet voor stammen.

Dus moeten we deze hele glijbaan niet op.

9/11 was ingegeven door religieuze haat tegen 'de grote cheitan'.
Puur terrorisme tegen burgers en daarom op geen enkele manier te bagatelliseren.

Al had heel Amerika uit Amish people bestaan, dan nog had een islamitische gek het gedaan zodra 'ie de kans had gekregen....

Profiel  

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 4:46 pm 
lid

Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Onsamenhangend betoog, warrig zelfs. Ligt dat aan de medicijnen die je krijgt? Enfin, er staat nog een vraag open, kun je onderbouwen dat de infrastructuur van Duitsland afhankelijk is van Russisch gas?

Wat een vieze reactie Lancelot. Kom je nou de volgende keer weer feitenvrij beweren dat Duitsland zich met 70% Russisch gas niet afhankelijk maakt van Poetin?
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 4:58 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Nogmaals .... gelezen ... geen reactie op mijn berichtje. Daar is de prullenbak. :shht:

Toch heel apart dat we het eens zijn over die 2% (althans dat beweer je), maar je dit niet kunt onderbouwen zonder datsja-praatjes van partijen die onze defensie al lange tijd verkwanselen. Maar goed, wat je schrijft is ook geen reactie op mijn bericht. In de prullenbak dan maar.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]