Het is nu ma sep 23, 2019 6:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di mei 21, 2019 4:23 pm 
lid

Zoals algemeen bekend heeft Google o.a. met haar zustermaatschappijen danig bijgedragen aan de verkiezingsoverwinning van Trump. Vooral Twitter is een bekend fenomeen dat door Trump gebruikt wordt om zijn zieleroerselen aan de wereld bekend te maken. Maar Google deed meer voor Trump voorafgaand aan de verkiezingen. Ze hadden een speciaal kantoor voor de Trump verkiezingscampagne ter beschikking gesteld en ingericht.
Het succes van Trump is mede te danken aan de inzet van Google voor Trump.
Momenteel vindt Trump wel dat Google niet genoeg promotie voor hem maakt omdat ze ook aan kritische berichtgeving over hem doen. Dat kan het manneke niet velen.

Maar zie, nu Trump een ingrijpende aanval op het Chinese Huawei doet is Google er als de kippen bij om het Android besturingsprogramma niet meer aan Huawei voor haar smartphones ter beschikking te stellen. Zie hoe gedwee Google zich naar Trump gedraagt.
Dit is des te pijnlijker omdat Google en Huawei samen het Android programma ontwikkelden. Wat een pijnlijke deloyale houding van Google. Je zou maar met zo'n onbetrouwbare partner in zee gaan.
Enfin, dit valt toch geweldig tegen van Google.

Inmiddels heeft Trump zich wel enigszins bedacht over zijn aanval op Huawei. Er zijn teveel Amerikaanse bedrijven afhankelijk van onderdelen van Huawei. Dit levert groot banenverlies op voor de Amerikanen.
Bovendien blijkt dat de vliegtuigen van Boeing allemaal met onderdelen van Huawei vliegen. Dat zou een tweede aderlating voor de Amerikaanse vliegtuigfabriek tot gevolg kunnen krijgen.
Niet zo slim dus van Trump om zonder enige kennis van zaken zo'n aanval te starten.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di mei 21, 2019 4:32 pm 
lid

Helemaal eens met het beleid van de VS op dit punt. De VS beschermt de patenten van zijn Amerikaanse producenten waar China schijt aan heeft. Europa laat zich liever inpakken, te beginnen bij ASML.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di mei 21, 2019 9:15 pm 
lid

Wellicht een aanmoediging van Kwaaisteniet voor Google om voorschriften van de regering van de VS te ontwijken? Kan Google dus wel nee zeggen? En sinds wanneer is Google rechts?

Misschien is Google zo rechts omdat het zich nooit genoeg (links-progressief) politiek heeft uitgelaten maar kunnen daar niet vele argumenten voor bestaan?

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 9:15 am 
lid

In dit geval zou je als service verlenend bedrijf kunnen opkomen voor de waarschijnlijk honderden miljoenen bezitters en gebruikers van een Huawei smartphone. Dat lijkt me de eerste verantwoordelijkheid en taak van Google.
Men is dus gewoon nalatig.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 9:41 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Zoals algemeen bekend heeft Google o.a. met haar zustermaatschappijen danig bijgedragen aan de verkiezingsoverwinning van Trump. ...
Ja, en de tranen van het Google management na de overwinning van Trump waren van blijdschap.
LEAKED VIDEO: Google Leadership’s Dismayed Reaction to Trump Election
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 10:37 am 
lid

Een buitengewoon merkwaardige zaak, gelet op hun eigen inzet ten bate van Trump.

Ik kan me wel voorstellen dat uit zekere veiligheidsoverwegingen besloten wordt om geen Huawei techniek bij het G5 programma toe te passen. Niet dat ik geloof dat de Chinezen dat momenteel gebruiken voor spionage of sabotage doeleinden, maar je kunt beter en zekere voor het onzekere nemen. Men kan immers niet weten wat de toekomst brengt.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 12:32 pm 
lid

Biertje schreef:
Helemaal eens met het beleid van de VS op dit punt. De VS beschermt de patenten van zijn Amerikaanse producenten waar China schijt aan heeft. Europa laat zich liever inpakken, te beginnen bij ASML.

Als ik jou was, zou ik dan niet meer met een Boeing vliegapparaat de lucht in gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 1:05 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Een buitengewoon merkwaardige zaak, gelet op hun eigen inzet ten bate van Trump.

Ik kan me wel voorstellen dat uit zekere veiligheidsoverwegingen besloten wordt om geen Huawei techniek bij het G5 programma toe te passen. Niet dat ik geloof dat de Chinezen dat momenteel gebruiken voor spionage of sabotage doeleinden, maar je kunt beter en zekere voor het onzekere nemen. Men kan immers niet weten wat de toekomst brengt.
De Chinese staat bespioneert al haar eigen bevolking en noteert van minuut tot minuut met camera's wat de bevolking uitvreet en hoe ze zich gedragen. Daarnaast is er een andere angst, het feit dat de Chinese staat zoveel macht krijgt dat alle sleutels in handen krijgt waarmee alleen de Chinese Staat zichzelf toegang heeft en de sleutels in handen krijgt van de technologie. Neem de telefoon en computerchip, de NSA geeft bedongen dat die chips mogen gemaakt zolang er maat ingebroken kan worden door geheime diensten, met als gevolg dat ze onlangs een gigantisch drugnetwerk konden oprollen. Als het aan China ligt heeft enkel de Chinese staat dat om burgers en bedrijven af te luisteren.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 1:06 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:

Als ik jou was, zou ik dan niet meer met een Boeing vliegapparaat de lucht in gaan.
Waarmee dan? Met een Chinees of Russisch vliegapparaat? :luidlachen: Mijn beste, ik vlieg al mer dan 12 jaar niet meer. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 4:52 pm 
lid

Nee, dat is waar ook. Jij 'vliegt' alleen met de trein in de 'dal-uren'.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 5:04 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Nee, dat is waar ook. Jij 'vliegt' alleen met de trein in de 'dal-uren'.
Stientje vind het dat de trein de vervanger moet zijn van het vliegtuig als het gaat om korte afstanden. Met Stientje gaan we dat niet redden, het is meer een boemeltje dat over de HSL rijdt en die is dan vaker stuk dan dat die rijdt. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 9:21 pm 
lid

Ik vind ook dat Stientje geen treinen moet besturen. Daar hebben we goed opgeleide treinmachinisten voor.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: do mei 23, 2019 5:57 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik vind ook dat Stientje geen treinen moet besturen. Daar hebben we goed opgeleide treinmachinisten voor.
Kan Stientje wel iets besturen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]