Het is nu di jul 16, 2019 4:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 947 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 48  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#661  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 12:14 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Dankzij de inspanningen van Joodse organisaties en Joodse milities bestaat Israel als land. Het is triest, dat er een oorlog voor moest worden gevoerd, maar ik zie het bestaan van Israel als onvermijdelijk. Nie-wieder is voor mij óók het bestaansrecht van Israel. De noodzaak van Israel als vluchtheuvel. Het antisemitisme bestaat nog steeds in Rusland en honderdduizenden Russen zijn het land ontvlucht, nadat de zegeningen van de Orthodoxe kerk weer in ere zijn hersteld in Rusland. Onze eigen waakzaamheid neemt weer toe. In Amsterdam moeten joodse plekken worden bewaakt tegen jihadisten. In Charlottesville lopen Amerikaanse neo-fascisten openlijk antisemitische leuzen te schreeuwen. In Hongarije voert de premier van het land campagne tegen "Jood Soros". In Duitsland wint een politieke partij AfD de verkiezingen, die pleit voor eerherstel van de SS.
De AFD bepleit geen eerherstel van de SS. Orban heeft geen campagne gevoerd tegen de "Jood Soros". De kritiek van Orban richt zich tegen de enorme bedragen die Soros besteedt aan politieke beïnvloeding. Israël is ook niet gediend van de Soros die "continuously undermines Israel’s democratically elected governments en organisaties betaalt die "defame the Jewish state and seek to deny it the right to defend itself”.

Het Kantor Center for the Study of Contemporary European Jewry in Tel Aviv noemt een driehoek van antisemitisme met extreem rechts, radicale islam en extreem links. Ze zien een

rise in leftist antisemitism, that supports radical Muslim anti-Israeli attitudes expressed in antisemitic terms such as in the BDS and Antifa movements, and certainly in the UK Labor party led by Jeremy Corbin.

Een voorbeeld van BDS is dan weer het vaker door mij genoemde "Kauft nicht bei Juden" van GroenLinks. Maar dat wist je natuurlijk al wel. Status 2018:

The number of the major violent cases monitored by the Kantor Center team has increased by 13%, from 342 to 387. The countries with the highest number of cases are the US (over 100 cases); the UK (68); France and Germany (35 each); Canada (20); Belgium (19) the Netherlands (15); and Argentina (11). It should be noted that the numbers of reported cases in Eastern Europe have been much lower in comparison to Western Europe, going down from 12 cases in the Ukraine in 2018 to a few in each of the other countries.

In het staatje vinden we dan Rusland terug met 4 incidenten. Misschien moet Nederland ook maar eens aan de Orthodoxe kerk? En in Hongarije telt men 3 incidenten. Tsja ...
Tsja je kunt de problemen in Oost-Europa bagatelliseren, maar de statistieken van de afgelopen 30 jaar geven toch echt aan dat de veel Joodse emigranten vanuit juist die regio's naar Israel zijn geemigreerd. En dat is echt niet, omdat die mensen zin hebben om in een land met oorlogsdreiging hun oude dag te slijten.. dat heeft ook te maken met de situatie ter plaatse. In Polen zijn nu wetten, die voorschrijven dat je nazi-concentratiekampen niet meer aan Polen mag koppelen. Men veegt zijn straatje schoon, naast het kamp staat een groot katholiek kruis, om dat in te wrijven. Joden zijn niet Pools. Als je zulk soort zaken ontkent, sluit je de ogen voor modern antisemitisme. En wat Hongarije en Soros betreft, als je in Google zoekt naar Soros hetze verschijnt antisemitisme in bijna elke link, dus ik ben echt niet de enige, die dat roept. Orban maakt er in elk geval dankbaar gebruik van, dat Soros joods is. En Orban's volgelingen en sympathisanten papegaaien hem kritiekloos na. Oja dat nieuws over de AfD ging over Gauland.. en de Wehrmacht, niet de SS, zie ik net.. maar het is slechts een van de voorbeelden. Antisemitisme neemt weer toe en dat komt niet alleen van moslims, maar ook van labour (!?) dwz links- en rechts-extreem, en in de persoon van Orban ook van rechts-populistisch.. en Trump doet m.i. ook een duit in het zakje, door Charlottesville te normaliseren, of neutraliseren. Dat zijn alarmerende verschijnselen.

Zoals ik zei bepleit de AFD geen eerherstel voor de SS. Netanyahu noemt Orban een "true friend of Israel". Trump heeft Charlottesville niet genormaliseerd. "Einstein" besmeurt en fantaseert er op los om te verbergen dat zijn eigen nest bevuild is. Het Kantor Center in Tel Aviv is volstrekt duidelijk: It should be noted that the numbers of reported cases in Eastern Europe have been much lower in comparison to Western Europe en spreekt van een far left, far right and radical Islamists triangle. Ik vind het een gotspe dat GroenLinks burgemeester Halsema, die het hele jaar door anti-joodse en anti-semitische bijeenkomsten toestaat op de Dam, bij dodenherdenking een toespraakt houdt.
:misselijk:

Profiel  

Bericht nummer:#662  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 12:53 pm 
lid

Jetten is de grootste volksverlakker. In Buitenhof beweert hij doodleuk dat 'we' Duitsland hebben verslagen. M.i. waren dat de Geallieerden :misselijk:

Profiel  

Bericht nummer:#663  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 1:17 pm 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
baedeker schreef:
De AFD bepleit geen eerherstel van de SS. Orban heeft geen campagne gevoerd tegen de "Jood Soros". De kritiek van Orban richt zich tegen de enorme bedragen die Soros besteedt aan politieke beïnvloeding. Israël is ook niet gediend van de Soros die "continuously undermines Israel’s democratically elected governments en organisaties betaalt die "defame the Jewish state and seek to deny it the right to defend itself”.

Het Kantor Center for the Study of Contemporary European Jewry in Tel Aviv noemt een driehoek van antisemitisme met extreem rechts, radicale islam en extreem links. Ze zien een

rise in leftist antisemitism, that supports radical Muslim anti-Israeli attitudes expressed in antisemitic terms such as in the BDS and Antifa movements, and certainly in the UK Labor party led by Jeremy Corbin.

Een voorbeeld van BDS is dan weer het vaker door mij genoemde "Kauft nicht bei Juden" van GroenLinks. Maar dat wist je natuurlijk al wel. Status 2018:

The number of the major violent cases monitored by the Kantor Center team has increased by 13%, from 342 to 387. The countries with the highest number of cases are the US (over 100 cases); the UK (68); France and Germany (35 each); Canada (20); Belgium (19) the Netherlands (15); and Argentina (11). It should be noted that the numbers of reported cases in Eastern Europe have been much lower in comparison to Western Europe, going down from 12 cases in the Ukraine in 2018 to a few in each of the other countries.

In het staatje vinden we dan Rusland terug met 4 incidenten. Misschien moet Nederland ook maar eens aan de Orthodoxe kerk? En in Hongarije telt men 3 incidenten. Tsja ...
Tsja je kunt de problemen in Oost-Europa bagatelliseren, maar de statistieken van de afgelopen 30 jaar geven toch echt aan dat de veel Joodse emigranten vanuit juist die regio's naar Israel zijn geemigreerd. En dat is echt niet, omdat die mensen zin hebben om in een land met oorlogsdreiging hun oude dag te slijten.. dat heeft ook te maken met de situatie ter plaatse. In Polen zijn nu wetten, die voorschrijven dat je nazi-concentratiekampen niet meer aan Polen mag koppelen. Men veegt zijn straatje schoon, naast het kamp staat een groot katholiek kruis, om dat in te wrijven. Joden zijn niet Pools. Als je zulk soort zaken ontkent, sluit je de ogen voor modern antisemitisme. En wat Hongarije en Soros betreft, als je in Google zoekt naar Soros hetze verschijnt antisemitisme in bijna elke link, dus ik ben echt niet de enige, die dat roept. Orban maakt er in elk geval dankbaar gebruik van, dat Soros joods is. En Orban's volgelingen en sympathisanten papegaaien hem kritiekloos na. Oja dat nieuws over de AfD ging over Gauland.. en de Wehrmacht, niet de SS, zie ik net.. maar het is slechts een van de voorbeelden. Antisemitisme neemt weer toe en dat komt niet alleen van moslims, maar ook van labour (!?) dwz links- en rechts-extreem, en in de persoon van Orban ook van rechts-populistisch.. en Trump doet m.i. ook een duit in het zakje, door Charlottesville te normaliseren, of neutraliseren. Dat zijn alarmerende verschijnselen.

Zoals ik zei bepleit de AFD geen eerherstel voor de SS. Netanyahu noemt Orban een "true friend of Israel". Trump heeft Charlottesville niet genormaliseerd. "Einstein" besmeurt en fantaseert er op los om te verbergen dat zijn eigen nest bevuild is. Het Kantor Center in Tel Aviv is volstrekt duidelijk: It should be noted that the numbers of reported cases in Eastern Europe have been much lower in comparison to Western Europe en spreekt van een far left, far right and radical Islamists triangle. Ik vind het een gotspe dat GroenLinks burgemeester Halsema, die het hele jaar door anti-joodse en anti-semitische bijeenkomsten toestaat op de Dam, bij dodenherdenking een toespraakt houdt.
:misselijk:

Heb je nog nieuws ? Ik had extreemlinks wel degelijk genoemd.. en die AfD link had ik zelf al gecorrigeerd mét bronvermelding, dat ging over het eerherstel van de Wehrmacht, jij vind het blijkbaar wel prima als de AfD de Duitse strijdkrachten in ere wil herstellen, als het maar niet de SS is.. die Duitse soldaten waren aardige en eervolle mensen volgens baedeker en de AfD. En we zijn het uiteraard ook niet eens over Netanyahu's mening, want die is zelf van de Trump-Wilders-Orban-Baedeker kliek.. en wat betreft mijn "nest": ik heb Halsema uiteraard niet bij mijn voorbeelden genoemd, want ik ben het gewoon eens met haar ongerustheid over de democratie en de vergelijkingen die ze maakt. Degene die hier zijn eigen straatje aan het schoonvegen is, door - nota bene op bevrijdingsdag - rechtse antisemieten te verdedigen en linkse Israel-critici en antisemieten zwart te maken, heet overduidelijk baedeker. Maar hij kopt labour niet in... baedeker praat liever over Israel-critici en de mening van Likoed, wanneer er mensen met "antisemiet" moeten worden betiteld. En blijkbaar snapt baedeker óók niet, dat wanneer een groot deel van de joden emigreert uit Oost-Europa naar Israel wegens antisemitisme in die landen, dat dan ook de cijfers daar dalen.

Het nieuws over Trump en de antisemieten in Charlottesville heeft baedeker blijkbaar ook niet precies gevolgd.. hoezo selectief kijken naar antisemitisme ? Het ene is wel antisemitisme en het andere niet en baedeker beslist daar over ? Zijn criterium: de mening van de Israelische regering. Zo werkt dat dus niet. Dat Netanyahu een grote vriend van Trump is, wil dat nog niet zeggen dat Trump geen antisemieten goedpraat. Het zegt meer over de hypocrisie van Netanyahu dan over Trump.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#664  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 1:42 pm 
lid

Ik zal dit thema hier (hier, en voor mezelf) maar afsluiten nu. Dit gaat over Baudet, niet over antisemitisme. Nog even een kattenbelletje.. want die speech van Halsema zelf op de Dam was geen "gotspe" maar nogal indrukwekkend.. het gaat ik zet hem even elders neer, in het draadje over dodenherdenking en bevrijdingsdag..

viewtopic.php?f=2&t=9551&p=490804#p490804

Profiel  

Bericht nummer:#665  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 1:51 pm 
lid

Einstein schreef:
Ik zal dit thema hier (hier, en voor mezelf) maar afsluiten nu. Dit gaat over Baudet, niet over antisemitisme. Nog even een kattenbelletje.. want die speech van Halsema op de Dam was geen "gotspe" maar nogal indrukwekkend.. ik zet hem even elders neer, in het draadje over dodenherdenking en bevrijdingsdag..

viewtopic.php?f=2&t=9551&p=490804#p490804

Je had beter wat anders gekozen want dit was echt een open-deuren-flut-verhaal van een totaal ongeloofwaardige burgemeester.

Het lijkt me ook verstandig dat jij dit onderwerp even laat rusten want die antenne van jou behoeft m.i. ijking.

Je reageert hier net zo overdreven als Greta op het klimaatprobleem.

Ongetwijfeld elders / later to be continued. Laten we van Baudet eerst maar eens even bezien hoe dat verder gaat met zijn FvD....

Profiel  

Bericht nummer:#666  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 1:56 pm 
lid

HvR schreef:
Je had beter wat anders gekozen want dit was echt een open-deuren-flut-verhaal van een totaal ongeloofwaardige burgemeester.

Het lijkt me ook verstandig dat jij dit onderwerp even laat rusten want die antenne van jou behoeft m.i. ijking.

Je reageert hier net zo overdreven als Greta op het klimaatprobleem.

Je hebt er dus niks van gelezen, of weinig van begrepen. En nee hoor, ik overdrijf echt niet.. ik heb dit draadje verluchtigd met gedocumenteerde bijdragen. En ik heb mijn opponent niet 6x uitgemaakt voor holocaust ontkenner. De leugens, de oeverloze herhalingen van weerlegde punten en de overdrijving zaten volledig aan de kant van mijn opponent.. en wat ik met mijn antennetje doe, dat is persoonlijk en niet jouw zaak.

Citaat:
Ongetwijfeld elders / later to be continued. Laten we van Baudet eerst maar eens even bezien hoe dat verder gaat met zijn FvD....

Daar pleitte ik ook voor.

Profiel  

Bericht nummer:#667  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 2:55 pm 
lid

Biertje schreef:
Jetten is de grootste volksverlakker. In Buitenhof beweert hij doodleuk dat 'we' Duitsland hebben verslagen. M.i. waren dat de Geallieerden :misselijk:

Tja als dat voor jou nou echt een inhoudelijke reden is om misselijk te worden
dan ben je niet alleen een kommaneuker
maar dan vermoed ik toch dat je zelfs misselijk zou worden alstie "lekker weertje vandaag" zou zeggen

Evengoed is jouw commentaar op wat Jetten zei , toch nog inhoudelijker dan wat HVR over de toespraak van Halsema opmerkte....

Zou het misschien kunnen dat jullie gewoon helemaal niet kunnen omgaan met het feit dat er politici zijnmet echt andere meningen dan jullie zelf hebben?

Profiel  

Bericht nummer:#668  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 3:03 pm 
lid

Wisp schreef:
Biertje schreef:

maar dan vermoed ik toch dat je zelfs misselijk zou worden alstie "lekker weertje vandaag" zou zeggen

Evengoed is jouw commentaar op wat Jetten zei , toch nog inhoudelijker dan wat HVR over de toespraak van Halsema opmerkte....

Zou het misschien kunnen dat jullie gewoon helemaal niet kunnen omgaan met het feit dat er politici zijnmet echt andere meningen dan jullie zelf hebben?
Benik een kommaneuker? De bevrijding van Europa is te danken aan de Geallieerden en niet aan de EU of Jetten. Jetten verdraait de feiten en dan ben ik een komaneuker. Je maar durven. Ik heb helemaal geen probleem met politici die andere meningen verkondigd, wel met diegene die A zeggen en B uitvoeren. En dan ben ik niet de enige.

Profiel  

Bericht nummer:#669  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 3:25 pm 
lid

Wisp schreef:
Biertje schreef:

Zou het misschien kunnen dat jullie gewoon helemaal niet kunnen omgaan met het feit dat er politici zijn met echt andere meningen dan jullie zelf hebben?

Zeker niet.

Heb jij er een probleem mee dat ik een andere mening heb dan jij e/o 'politici' in dezen ?

Profiel  

Bericht nummer:#670  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 6:26 pm 
lid

Biertje schreef:
Wisp schreef:
Biertje schreef:

Benik een kommaneuker? De bevrijding van Europa is te danken aan de Geallieerden en niet aan de EU of Jetten. Jetten verdraait de feiten en dan ben ik een komaneuker. Je maar durven. Ik heb helemaal geen probleem met politici die andere meningen verkondigd, wel met diegene die A zeggen en B uitvoeren. En dan ben ik niet de enige.

Maar Jetten zei niet dat de bevrijding aan hem te danken was
En Jetten zei al helemaal niet dat de bevrijding aan de EU te danken was

Technisch gezien was Nederland misschien niet een van de landen die als geallieerden golden
Maar je kan ook anders redeneren
En bovendien was de Nederlandse koningin in Engeland en heeft daar actief geworven voor Nederlanders te laten meedoen aan de kant van de geallieerden
En voor verreweg de meeste Nederlanders voelden de uitkomst van de Tweede Wereldoorlog als "wij hebben gewonnen"

Dus je kan best vraagtekens zetten bij dat "wij" maar om dat verdraaiing van feiten te noemen gaat echt veel te ver

Profiel  

Bericht nummer:#671  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 6:32 pm 
lid

HvR schreef:
Wisp schreef:
Biertje schreef:

Zou het misschien kunnen dat jullie gewoon helemaal niet kunnen omgaan met het feit dat er politici zijn met echt andere meningen dan jullie zelf hebben?

Zeker niet.

Heb jij er een probleem mee dat ik een andere mening heb dan jij e/o 'politici' in dezen ?

Ik heb er in het algemeen wel problemen mee dat politici worden afgezeken zonder enige inhoud
En dan krijg ik er al gauw de gedachte bij dat gewoon per definitie alle politici van de onwelgevallige politieke kleur worden gedist

Profiel  

Bericht nummer:#672  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 6:36 pm 
lid

Wisp schreef:
Biertje schreef:
Wisp schreef:

Maar Jetten zei niet dat de bevrijding aan hem te danken was
En Jetten zei al helemaal niet dat de bevrijding aan de EU te danken was

Technisch gezien was Nederland misschien niet een van de landen die als geallieerden golden
En bovendien was de Nederlandse koningin in Engeland en heeft daar actief geworven voor Nederlanders te laten meedoen aan de kant van de geallieerden
En voor verreweg de meeste Nederlanders voelden de uitkomst van de Tweede Wereldoorlog als "wij hebben gewonnen"

Dus je kan best vraagtekens zetten bij dat "wij" maar om dat verdraaiing van feiten te noemen gaat echt veel te ver
Jetten gebruikten het woordje "we" en dat is volledig in strijd met de waarheid. Nederlanders laten liever anderen voor hen vechten.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... rekking-vs

Profiel  

Bericht nummer:#673  BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 6:59 pm 
lid

Wisp schreef:
HvR schreef:
Wisp schreef:

Zeker niet.

Ik heb er in het algemeen wel problemen mee dat politici worden afgezeken zonder enige inhoud
En dan krijg ik er al gauw de gedachte bij dat gewoon per definitie alle politici van de onwelgevallige politieke kleur worden gedist

Zonder enige inhoud ? Halsema is al zo vaak uitgegleden dat ze allang niet geloofwaardig meer is, en al helemaal niet met zo'n speech.

Zal nooit vergeten dat ik haar eens tegenkwam bij het tanken langs de A1 's avonds in een vieze, oude Mercedes diesel....

Totaal ongeloofwaardig, wat een pedante muts is dat.

Profiel  

Bericht nummer:#674  BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 4:52 am 
lid

Wisp schreef:
HvR schreef:
Wisp schreef:

Zeker niet.

Het gaat niet om onwelgevallige kleuren maar om ideeën en gedachtegoed waar ik per definitie mee oneens en waar ook geen draagvlak voor is.

Profiel  

Bericht nummer:#675  BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 7:03 am 
lid

Wisp schreef:
HvR schreef:
Wisp schreef:

Zeker niet.

Dat iemand tot een onwelgevallige kleur gerekend wordt, betekent per definitie dat men het niet eens is met de inhoud van die kleur. Anders zou die kleur niet onwelgevallig zijn. Politici van een bepaalde kleur, dragen doorgaans ook de inhoud van die kleur uit.

Pieter Omtzigt is daarop een uitzondering. Althans voor een deel. Erg kritisch, ook naar het beleid van dit Kabinet en zijn eigen partij (CDA), maar als er gestemd moet worden sluit hij altijd toch weer de rij, ondanks zijn kritiek.

Profiel  

Bericht nummer:#676  BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 2:00 pm 
lid

Biertje schreef:
Wisp schreef:
HvR schreef:

Zeker niet.

Het gaat niet om onwelgevallige kleuren maar om ideeën en gedachtegoed waar ik per definitie mee oneens en waar ook geen draagvlak voor is.

Ja dat is dus precies wat ik bedoel

Profiel  

Bericht nummer:#677  BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 6:04 pm 
lid

Raya schreef:
Wisp schreef:
HvR schreef:

Zeker niet.

Dat iemand tot een onwelgevallige kleur gerekend wordt, betekent per definitie dat men het niet eens is met de inhoud van die kleur. Anders zou die kleur niet onwelgevallig zijn. Politici van een bepaalde kleur, dragen doorgaans ook de inhoud van die kleur uit.

Pieter Omtzigt is daarop een uitzondering. Althans voor een deel. Erg kritisch, ook naar het beleid van dit Kabinet en zijn eigen partij (CDA), maar als er gestemd moet worden sluit hij altijd toch weer de rij, ondanks zijn kritiek.
Pieter wordt gedoofd want stemmenkanon. En inderdaad, hij mag lang niet alles..

Profiel  

Bericht nummer:#678  BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 6:56 pm 
lid

:foei2: :leugens:

biertje schreef:
Jetten gebruikten het woordje "we" en dat is volledig in strijd met de waarheid. Nederlanders laten liever anderen voor hen vechten.
Wisp schreef:
Biertje schreef:

Inderdaad, fijn dat iemand dat ook doet hier. Er is geen enkele reden voor, om Nederland historisch niet tot de Geallieerden te rekenen. En ik vraag me ook af, waar onze (blijkbaar) moedige strijder voor de vrijheid van Nederland meneer "biertje" dit soort wijsheden vandaan heeft ivm WO-II, het is geblaat wat ronduit kwetsend is voor familieleden van gesneuvelden.

"Een tweede categorie geallieerden vormden de door de asmogendheden geheel onder de voet gelopen landen als Polen, Noorwegen, Frankrijk, België en Nederland. Deze onder de voet gelopen landen kregen weliswaar een marionettenregering onder Duitse supervisie (of werden geheel bij Duitsland ingelijfd), maar vormden tevens (tegen)regeringen in ballingschap. Deze regeringen werden na verloop van tijd meestal door de geallieerden als wettig erkend, en na de geallieerde overwinning in de betreffende landen geïnstalleerd of in ere hersteld. Ook leverden uitgeweken leger-, marine en luchtmachtonderdelen, alsmede vrijwilligers uit deze landen, een niet onaanzienlijk aandeel in de geallieerde oorlogsinspanning. Bovendien behoorden deze troepen, die immers voor hun onder de bezetting levende familie en landgenoten streden, tot de gemotiveerdsten van de geallieerde legers."

Profiel  

Bericht nummer:#679  BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 7:15 pm 
lid

Biertje schreef:

Nederlanders maakten wel degelijk deel uit van de geallieerde strijdkrachten, en vele Nederlanders die geen militair waren, hebben op andere manieren door het verzet dat zij gepleegd hebben, mede bijgedragen aan de bevrijding destijds. En nee, ik ben niet zo blind te denken dat élke Nederlander een verzetsstrijder was, maar de velen dié er waren en soms hun leven gelaten hebben in de strijd, waren belangrijk, net zo goed als de Nederlanders die in de RAF of op andere wijze hebben meegestreden.

Profiel  

Bericht nummer:#680  BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 7:15 pm 
lid

Biertje schreef:

Nederlanders maakten wel degelijk deel uit van de geallieerde strijdkrachten, en vele Nederlanders die geen militair waren, hebben op andere manieren door het verzet dat zij gepleegd hebben, mede bijgedragen aan de bevrijding destijds. En nee, ik ben niet zo blind te denken dat élke Nederlander een verzetsstrijder was, maar de velen dié er waren en soms hun leven gelaten hebben in de strijd, waren belangrijk, net zo goed als de Nederlanders die in de RAF of op andere wijze hebben meegestreden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 947 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 48  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]