Het is nu vr mei 24, 2019 4:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 935 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: ma maart 18, 2019 7:37 pm 
lid

Ik vind het een goede samenvatting.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: di maart 19, 2019 9:58 am 
lid

Ook een VVD raadslid probeerde het samen te vatten:
"Zodra er een IQ of intelligentie test verplicht is alvorens je mag stemmen dan zie je dat de PVV en FvD met nog een paar partijen geen enkele zetel weten te bemachtigen."

Volgens mij heet zo iets piesen tegen de wind in.
:)

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: di maart 19, 2019 10:08 am 
lid

Rightnow schreef:
Hoe belangrijk zijn politici? Ik negeer ze grotendeels al zou ik mij druk maken voor wat betreft hun kwaliteiten als het politici betrof waar ik zelf op overwoog te stemmen.

Betrokken burgers zitten nogal eens vol met morele verontwaardiging over andersdenkende politici. Deze minderwaardige mensen (in de woorden van een politicus die het ook op een grote andersdenkende betrok, die hem stemmen kon afpakken), deze slechteriken, of deze volksverlakkers - ach zagen hun fans toch eens in dat men niet op zulke zwakkelingen moest stemmen en zelfs geheel hun partijen en alles wat er mee samenhing, moest mijden als de pest.

Heb ik het zo goed samengevat?
Even dit weer in beeld zetten, misschien wordt het IQ van bovenstaande VVD-er er hoger van.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: di maart 19, 2019 7:18 pm 
lid

baedeker schreef:
Ook een VVD raadslid probeerde het samen te vatten:
"Zodra er een IQ of intelligentie test verplicht is alvorens je mag stemmen dan zie je dat de PVV en FvD met nog een paar partijen geen enkele zetel weten te bemachtigen."

Volgens mij heet zo iets piesen tegen de wind in.
:)
Ach ,je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn. Toch?

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: do maart 21, 2019 9:59 am 
lid

Het succes van de FDP is voornamelijk gebaseerd op leugens, stemmingmakerij en volksverlakkerij.
Dit maakt de politiek niet geloofwaardiger en betrouwbaarder.
Ernstig is dat noch politici, noch de media de leugens en het bedrog van deze politieke parvenu pareerden. Baudet kon daardoor ongebreideld z´n gang gaan.
Dat is gewoon toch ook wel een ernstig gebrek te noemen.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: do maart 21, 2019 9:40 pm 
lid

Waarom zijn die FvD-liezers zo boos op Jinek? Een linkse tante is ze zeker niet.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: do maart 21, 2019 9:48 pm 
lid

Zie Twitter. Ze zijn bang voor haar, d.w.z. om als dom neergezet te worden door Eva Jinek.

Bepaalde citaten staan nog op de website van de Telegraaf, zie

(De Telegraaf - Eva Jinek zoekt FvD stemmers, maar die kijken wel uit)

De avond daarna zegde Thierry Baudet een interview bij Jinek op.. 5 minuten voor de uitzending..

(ze zal wel een vijand van het volk zijn of zo :fluiten: )

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: do maart 21, 2019 9:50 pm 
lid

Biertje schreef:
Waarom zijn die FvD-liezers zo boos op Jinek? Een linkse tante is ze zeker niet.

FvD kiezers zijn blijkbaar altijd boos, zelfs op deze wat een dag van viktorie en vreugde voor ze zou moeten zijn..

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 12:58 am 
lid

De druiven zijn zuur blijkbaar en dat linkse (niet alle linkse hoor !) betweterige superioriteitsdenken vind ik bij tijd en wijle doodeng.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 3:52 am 
lid

HvR schreef:
De druiven zijn zuur blijkbaar en dat linkse (niet alle linkse hoor !) betweterige superioriteitsdenken vind ik bij tijd en wijle doodeng.... :rolleyes:

Wat bedoel je nou weer met zure druiven?
Wie heeft er nou weer iets gezegd of gedaan ?

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 6:08 am 
lid

HvR schreef:
Wou je zeggen dat rechts dat niet heeft, dat superioriteitsdenken?

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 9:08 am 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:

FvD kiezers zijn blijkbaar altijd boos, zelfs op deze wat een dag van viktorie en vreugde voor ze zou moeten zijn..

Baudet heeft wel de uil van Minerva zien vliegen ,maar hij heeft niet gezien wat die uil heeft waargenomen.

De uil zag een valse profeet die christendom preekt, terwijl hij Petrus van de rots stoot
en zelf op deze rots is gaan staan om zijn imperium te bouwen.

De uil zag al Baudet's volgelingen ,die zoals Homerus het noemde,
als een stel neppioi/ idioten, die de runderen van de zonnegod hebben opgegeten.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 10:44 am 
lid

Hume schreef:
Baudet heeft wel de uil van Minerva zien vliegen ,maar hij heeft niet gezien wat die uil heeft waargenomen.

De uil zag een valse profeet die christendom preekt, terwijl hij Petrus van de rots stoot

als een stel neppioi/ idioten, die de runderen van de zonnegod hebben opgegeten.

Welnee, Baudet lijkt te verwijzen naar een citaat van de Duitse filosoof Hegel: 'De uil van Minerva begint pas bij het aanbreken van de avondschemering haar vlucht.' Hegel bedoelde dat mensen een gebeurtenis pas zien of snappen wanneer het bijna voorbij is.

Hume, als je iets niet begrijpt kun je het gerust aan me vragen hoor.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 11:16 am 
lid

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 11:24 am 
lid

Raya schreef:

Daar gaat het mis inderdaad. Politieke extremen hebben in de geschiedenis nog nooit iets positiefs opgeleverd.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 11:25 am 
lid

Al met al vind ik het maar een vreemde en vooral zweverige vogel.

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 11:38 am 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Wou je zeggen dat rechts dat niet heeft, dat superioriteitsdenken?

Lijkt me wel. Rechtse mensen zijn bescheiden, matig en altijd beleefd. Zie HvR.

Biertje schreef:

Ooit haar interview met Hillary Clinton gezien? Waar ze op het einde de foto van Bill & Hillary tevoorschijn haalt, die ze al sinds haar 19e in huis heeft staan. Jinek tegen Hillary: "Elke keer als ik dacht: Dit gaat niet, ik geef het op, dan dacht ik: Wat zouden Hillary en Bill zeggen?"
:misselijk:

Woorden schieten tekort ...
:drunk:

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 12:01 pm 
lid

baedeker schreef:
Hume schreef:

Welnee, Baudet lijkt te verwijzen naar een citaat van de Duitse filosoof Hegel: 'De uil van Minerva begint pas bij het aanbreken van de avondschemering haar vlucht.' Hegel bedoelde dat mensen een gebeurtenis pas zien of snappen wanneer het bijna voorbij is.

Filosofie kun je niet factchecken. En die uil heeft gewoon een retorische functie. De wijsheid is terug, want de mensen hebben op mij gestemd. Mooi gezegd hoor..

Als filosoof is Thierry misschien een amusante man, maar zijn politieke verhaal bestaat uit nogal modieuze gemeenplaatsen. Meest opvallend vond ik dat hij de universiteiten en de pers en kunstenaars (!?) ervan beschuldigt, "ons" te ondermijnen. Ben je mooi klaar mee, een Trumpiaanse intellectueel ! en economisch onbenul Mark Rutte verhoogt de belastingen op het hoogtepunt van de crisis (!?) en daardoor (?) konden de pensioenen niet worden geindexeerd.. een economisch onbenul aan het woord, die vrijelijk (en in willekeurige volgorde) winkelt in het nieuws van de afgelopen 12 jaar om zijn punt te maken.

De grootse beschaving waar Baudet naar terugverlangt was trouwens niet boreaal. Boreaal is "noordelijk", hetzelfde als Boreaal in Aurora Borealis en het verwijst dus naar het Noorderlicht en de ijzertijd-volkeren van Noord-Europa. De beschaving waar Baudet het over heeft is de Griekse en Romeinse. "Boreaal" zal misschien bij Erkenbrand in zwang zijn geweest, de club waar hij veel van zijn gezwollen taalgebruik vandaan heeft. "Boreaal" is een duur woord, het is wat minder plat dan "Teutoons" waarmee Baudet ongetwijfeld wel godwinnende journalisten op zijn dak had gekregen !

Lichtpuntje is m.i. dat Baudet Nederland ziet als onderdeel van de Europese beschavingsfamilie. Opvallende zinsnede.

Mooie speech hoor.. reuze creatief allemaal.. maar je wordt er echt geen premier mee van dit land :gniffel:

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 12:33 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Hume schreef:

Filosofie kun je niet factchecken. En die uil heeft gewoon een retorische functie. De wijsheid is terug, want de mensen hebben op mij gestemd. Mooi gezegd hoor..

Als filosoof is Thierry misschien een amusante man, maar zijn politieke verhaal bestaat uit nogal modieuze gemeenplaatsen. Meest opvallend vond ik dat hij de universiteiten en de pers en kunstenaars (!?) ervan beschuldigt, "ons" te ondermijnen. Ben je mooi klaar mee, een Trumpiaanse intellectueel ! en economisch onbenul Mark Rutte verhoogt de belastingen op het hoogtepunt van de crisis (!?) en daardoor (?) konden de pensioenen niet worden geindexeerd.. een economisch onbenul aan het woord, die vrijelijk (en in willekeurige volgorde) winkelt in het nieuws van de afgelopen 12 jaar om zijn punt te maken.

De grootse beschaving waar Baudet naar terugverlangt was trouwens niet boreaal. Boreaal is "noordelijk", hetzelfde als Boreaal in Aurora Borealis en het verwijst dus naar het Noorderlicht en de ijzertijd-volkeren van Noord-Europa. De beschaving waar Baudet het over heeft is de Griekse en Romeinse. "Boreaal" zal misschien bij Erkenbrand in zwang zijn geweest, de club waar hij veel van zijn gezwollen taalgebruik vandaan heeft. "Boreaal" is een duur woord, het is wat minder plat dan "Teutoons" waarmee Baudet ongetwijfeld wel godwinnende journalisten op zijn dak had gekregen !

Lichtpuntje is m.i. dat Baudet Nederland ziet als onderdeel van de Europese beschavingsfamilie. Opvallende zinsnede.

Mooie speech hoor.. reuze creatief allemaal.. maar je wordt er echt geen premier mee van dit land :gniffel:

Ik zie dat de woordenpolitie weer is uitgerukt. Ja Einstein, ook jij wordt ondermijnd door een haatriool dat als kwaliteitsjournalistiek vermomd gaat. Alleen heb je het niet door, of misschien vind je het wel leutig en ben je er wel een onderdeel van. En dat Rutte hartje crisis de lasten verzwaarde, met schade aan economie en werkgelegenheid, dat is algemeen bekend. Daarom was iedereen gespitst op die lastenverlichting die alle mainstream partijen beloofden. En toen die uitbleef, en we in de plaats daarvan klimaatgekte kregen, toen kreeg Baudet zijn kans. Je moet wel een beetje op de feiten gaan letten, anders verlies je volgende keer weer.
:wink:

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 1:43 pm 
lid

Citaat:
Ja Einstein, ook jij wordt ondermijnd door een haatriool dat als kwaliteitsjournalistiek vermomd gaat. Alleen heb je het niet door, of misschien vind je het wel leutig en ben je er wel een onderdeel van.

Wie weet ben ik zus of zo, vind ik zus of zo... :rolleyes: we zien wel

Citaat:
En dat Rutte hartje crisis de lasten verzwaarde, met schade aan economie en werkgelegenheid, dat is algemeen bekend. Daarom was iedereen gespitst op die lastenverlichting die alle mainstream partijen beloofden. En toen die uitbleef (..)

Dat is niet waar als je over Rutte II praat.. die lastenverhogingen zijn in de kamer afgestemd, dat was een nederlaag. Alleen de verhoging van de pensioenleeftijd bleef overeind.Rutte I trad aan in 2010, een rechtse coalitie met gedoogsteun van PVV. In die periode gebeurde niet zoveel.

Baudet haalt de chronologie rond de pensioen-indexering door elkaar, om Rutte II (met PvdA, niet PVV) economisch wanbeleid in de schoenen te kunnen schuiven. Er klopt niks van de volgorde van gebeurtenissen in zijn verhaal. De niet-indexering van de pensioenen speelt al 12 jaar en is niet het gevolg van het beleid van Rutte, maar van de financieele crisis en dubbele dip die daarop volgde en doorging tot ca 2013. Toen de economie weer een stijgende lijn vertoonde, is Rutte II gaan bezuinigen, maar de lastenverzwaringen - die de PvdA wilde - werden met steun van D'66 en de kleine christelijke partijen afgewend. De pensioenleeftijd werd verhoogd. Door de lage rentestand en luie beleggers bij pensioenfondsen daalden de reserves nog verder en werd besloten de indexering helemaal stop te zetten. Dat was geen politieke, maar een technische beslissing. De pensioenen worden ook niet door de minister beheerd, maar door pensioenfondsen. En ja.. Rutte II moest bezuinigen en lasten verhogen, om te voorkomen dat het begrotingstekort door het plafond zou gaan. Omdat dat toen niet kon, heeft Rutte in de huidige kabinetsperiode (Rutte III) de lasten verhoogd. Maar wel tijdens een economisch gunstige tijd en niet "op het hoogtepunt van de crisis".

In de analyse van Baudet - en die van baedeker - lijkt het dieptepunt van de crisis een permanente situatie :gniffel:

Afbeelding

(RABO 2017)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 935 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 47  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]