Het is nu zo jun 16, 2019 6:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 947 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 48  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#321  BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2019 1:06 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16094
Berichten: Intopic
En over de kosten van ontmanteling van een kerncentrale valt ook veel over te zeggen, Ook die kosten worden niet meegenomen in de prijs van kernenergie.

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/onvold ... ~a4d219d9/

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#322  BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2019 1:46 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 17, 2012 12:38 am
Berichten: 6078
Berichten: Intopic
Yep, de kosten stijgen de pan uit, kernenergie is een zeer risicovolle investering..

Alleen wat doe je over 30 jaar, dat vind ik het probleem met de huidige kernenergie-discussie ! Het duurt 10-15 jaar om zo'n ding te bouwen. Overigens voor de kust van Borssele is er momenteel een windmolenpark met 3x de capaciteit van de centrale Borssele. Elders op de noordzee zijn ze nu begonnen zonder subsidies.. dus misschien haalt de werkelijkheid de discussie in.. en kunnen we voor veel minder (overheids-) geld aan de slag met de transitie. Ik denk dat de tegenstanders van de transitie (zoals Baudet) aan bangmakerij doen, niet de voorstanders. Niet iedereen is een Greta, er zijn heel nuchtere mensen bezig met de technologie voor duurzame energie.

_________________
'This was the day an American president stood on foreign soil next to a murderous lying thug and refused to back his own country. Patriots need to stand up and reject the behavior of this president.'
James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#323  BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2019 3:50 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16094
Berichten: Intopic
Einstein schreef:
Yep, de kosten stijgen de pan uit, kernenergie is een zeer risicovolle investering..

Alleen wat doe je over 30 jaar, dat vind ik het probleem met de huidige kernenergie-discussie ! Het duurt 10-15 jaar om zo'n ding te bouwen. Overigens voor de kust van Borssele is er momenteel een windmolenpark met 3x de capaciteit van de centrale Borssele. Elders op de noordzee zijn ze nu begonnen zonder subsidies.. dus misschien haalt de werkelijkheid de discussie in.. en kunnen we voor veel minder (overheids-) geld aan de slag met de transitie. Ik denk dat de tegenstanders van de transitie (zoals Baudet) aan bangmakerij doen, niet de voorstanders. Niet iedereen is een Greta, er zijn heel nuchtere mensen bezig met de technologie voor duurzame energie.
Windmolens zonder subsidie bestaat niet, ze worden betaald uit de ODE-toeslag.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#324  BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2019 4:00 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 15, 2013 3:37 pm
Berichten: 7384
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Einstein schreef:
Yep, de kosten stijgen de pan uit, kernenergie is een zeer risicovolle investering..

Alleen wat doe je over 30 jaar, dat vind ik het probleem met de huidige kernenergie-discussie ! Het duurt 10-15 jaar om zo'n ding te bouwen. Overigens voor de kust van Borssele is er momenteel een windmolenpark met 3x de capaciteit van de centrale Borssele. Elders op de noordzee zijn ze nu begonnen zonder subsidies.. dus misschien haalt de werkelijkheid de discussie in.. en kunnen we voor veel minder (overheids-) geld aan de slag met de transitie. Ik denk dat de tegenstanders van de transitie (zoals Baudet) aan bangmakerij doen, niet de voorstanders. Niet iedereen is een Greta, er zijn heel nuchtere mensen bezig met de technologie voor duurzame energie.
Windmolens zonder subsidie bestaat niet, ze worden betaald uit de ODE-toeslag.

https://nieuws.nl/economie/20190321/twe ... -subsidie/

_________________
Het is beter voorzichtig door rood te lopen dan roekeloos door groen - Anonymus

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#325  BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2019 4:12 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2014 4:47 am
Berichten: 3869
Berichten: Intopic
Lancelot schreef:
Eens Frankly, tot voor kort was ik tegen kerncentrales in dichtbevolkte gebieden zoals west Europa van uit een worst case scenario oogpunt dat was gebaseerd op een atoombom effect. Stel dat er een atoombom valt op Rotterdam, dam kun je je Nederland bijvoorbeeld afschrijven als economie en omdat je als onderneming nooit een risico moet accepteren dat een faillissement kan betekenen, je bent immers niet aan het gokken, viel voor mij kernenergie af. Prima voor afgelegen gebieden in Canada, China of Rusland, maar niet hier. Maar wat blijkt, een worst case scenario is vandaag de dag niet een terrorist die een centrale opblaast bijvoorbeeld. Dan gebeurt er niet zoveel, dat kan geen atoombomeffect geven, gewoon niet meer mogelijk. Een lekkage zoals in Tsjernobyl,of Furukasima, dat is het ergste wat er kan gebeuren. Wel, dat is natuurlijk ook erg, maar niet zo dat een pak hem beet 100km2 onleefbaar wordt. Kernenergie is vandaag de dag misschien wel een van de meest efficiënte energie voorzieniningen.


Een directe aanslag op een kerncentrale is altijd maar een heel klein deel van mijn bezwaar tegen kernenergie geweest
Veel enger vind ik de opslag en zelfs maar het bestaan van zowel hoog als laag radioactief materiaal
Zowel afval als nog te gebruiken materiaal
Radioactief materiaal kan worden gejat, of door corruptie of zwendel in verkeerde handen vallen of door sabotage in het milieu komen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#326  BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2019 5:02 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16094
Berichten: Intopic
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
Einstein schreef:
Yep, de kosten stijgen de pan uit, kernenergie is een zeer risicovolle investering..

Alleen wat doe je over 30 jaar, dat vind ik het probleem met de huidige kernenergie-discussie ! Het duurt 10-15 jaar om zo'n ding te bouwen. Overigens voor de kust van Borssele is er momenteel een windmolenpark met 3x de capaciteit van de centrale Borssele. Elders op de noordzee zijn ze nu begonnen zonder subsidies.. dus misschien haalt de werkelijkheid de discussie in.. en kunnen we voor veel minder (overheids-) geld aan de slag met de transitie. Ik denk dat de tegenstanders van de transitie (zoals Baudet) aan bangmakerij doen, niet de voorstanders. Niet iedereen is een Greta, er zijn heel nuchtere mensen bezig met de technologie voor duurzame energie.
Windmolens zonder subsidie bestaat niet, ze worden betaald uit de ODE-toeslag.

https://nieuws.nl/economie/20190321/twe ... -subsidie/


Heb je dit ook gelezen?

Citaat:
Subsidieloos wil zeggen dat het energiebedrijf de aanleg van het windpark volledig uit eigen zak betaalt. Dat is mogelijk omdat de kosten de afgelopen jaren drastisch zijn gedaald. Voor het eerst moet dit keer ook een vergoeding aan de overheid worden betaald voor het gebruik van de territoriale wateren. De aansluiting van windparken op het elektriciteitsnet door netbeheerder TenneT wordt wel met gemeenschapsgeld gefinancierd.
Em waarom een vergoeding voor het gebruik van territoriale wateren? :drunk:

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#327  BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2019 5:35 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 15, 2013 3:37 pm
Berichten: 7384
Berichten: Intopic
De opdrachtgever van de aansluiting op het elektriciteitsnetwerk is de Nederlandse overheid. Of te wel, de overheid (dus het gemeenschapsgeld) vraagt iets aan Tennet, en betaalt daarvoor een prijs aan Tennet. Dat is geen subsidie, maar een koopovereenkomst. Verder is het wel gebruikelijk dat als je publiek grondgebied wil gebruiken voor commerciële exploitatie je de overheid daarvoor betaalt. De territoriale wateren zijn publiek grondgebied. Als ik een onderneming wil starten in jouw zwembad zal ik daar waarschijnlijk ook een prijs voor moeten betalen. Heel normaal dus dat Tennet daarvoor aan de overheid betaalt.

_________________
Het is beter voorzichtig door rood te lopen dan roekeloos door groen - Anonymus

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#328  BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2019 9:57 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16094
Berichten: Intopic
Lancelot schreef:
De opdrachtgever van de aansluiting op het elektriciteitsnetwerk is de Nederlandse overheid. Of te wel, de overheid (dus het gemeenschapsgeld) vraagt iets aan Tennet, en betaalt daarvoor een prijs aan Tennet. Dat is geen subsidie, maar een koopovereenkomst. Verder is het wel gebruikelijk dat als je publiek grondgebied wil gebruiken voor commerciële exploitatie je de overheid daarvoor betaalt. De territoriale wateren zijn publiek grondgebied. Als ik een onderneming wil starten in jouw zwembad zal ik daar waarschijnlijk ook een prijs voor moeten betalen. Heel normaal dus dat Tennet daarvoor aan de overheid betaalt.
Dan zou een vissersboot en andere schepen ook moeten betalen voor het gebruik van de Nederlandse territoriale wateren. :yes:

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#329  BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2019 10:55 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 15, 2013 3:37 pm
Berichten: 7384
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Lancelot schreef:
De opdrachtgever van de aansluiting op het elektriciteitsnetwerk is de Nederlandse overheid. Of te wel, de overheid (dus het gemeenschapsgeld) vraagt iets aan Tennet, en betaalt daarvoor een prijs aan Tennet. Dat is geen subsidie, maar een koopovereenkomst. Verder is het wel gebruikelijk dat als je publiek grondgebied wil gebruiken voor commerciële exploitatie je de overheid daarvoor betaalt. De territoriale wateren zijn publiek grondgebied. Als ik een onderneming wil starten in jouw zwembad zal ik daar waarschijnlijk ook een prijs voor moeten betalen. Heel normaal dus dat Tennet daarvoor aan de overheid betaalt.
Dan zou een vissersboot en andere schepen ook moeten betalen voor het gebruik van de Nederlandse territoriale wateren. :yes:

Klopt, raar dat ze dat niet hoeven.

_________________
Het is beter voorzichtig door rood te lopen dan roekeloos door groen - Anonymus

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#330  BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2019 11:36 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 17, 2012 12:38 am
Berichten: 6078
Berichten: Intopic
:evendenken: Ik kan niet vinden in de berichtgeving over Tennet, wat de overweging was om een vergoeding te vragen voor "gebruik van territoriale wateren". Dat is een vrij unieke maatregel (?), het wordt alleen genoemd in verband met deze deal. Bij pleziervaart heb je een vaarbelasting en liggeld, bij professionele vaart binnenhavenbelasting, maar vissers.. geen idee..

Misschien moest het, in verband met eerlijke concurrentie met windenergie op land ? Als ze ook de elektriciteit nog gratis gaan vervoeren.. Op land heeft men te maken met een grondprijs. Wat Tennet doet is het een soort permanent "grondgebruik" voor de kust, de overheid mag formeel een belasting heffen binnen de territoriale wateren. Guess: een of andere Europese concurrentie-regel ? De overheid moet de onevenwichtigheid met windenergie op land compenseren met een heffing ?

_________________
'This was the day an American president stood on foreign soil next to a murderous lying thug and refused to back his own country. Patriots need to stand up and reject the behavior of this president.'
James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#331  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 7:42 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16094
Berichten: Intopic
Einstein schreef:
:evendenken: Ik kan niet vinden in de berichtgeving over Tennet, wat de overweging was om een vergoeding te vragen voor "gebruik van territoriale wateren". Dat is een vrij unieke maatregel (?), het wordt alleen genoemd in verband met deze deal. Bij pleziervaart heb je een vaarbelasting en liggeld, bij professionele vaart binnenhavenbelasting, maar vissers.. geen idee..

Misschien moest het, in verband met eerlijke concurrentie met windenergie op land ? Als ze ook de elektriciteit nog gratis gaan vervoeren.. Op land heeft men te maken met een grondprijs. Wat Tennet doet is het een soort permanent "grondgebruik" voor de kust, de overheid mag formeel een belasting heffen binnen de territoriale wateren. Guess: een of andere Europese concurrentie-regel ? De overheid moet de onevenwichtigheid met windenergie op land compenseren met een heffing ?
Het gevaar is dat provincies en gemeenten ook die mogelijkheid krijgen om heffingen op te leggen aan Tennet. En die maatregel is inderdaad verstoring van concurrentie. Maar dat vindt rechts doodnormaal.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#332  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 8:36 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 7354
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
Einstein schreef:
Plat gezegd, wat Groningen betreft Baudet heeft een grote bek, maar als puntje bij paaltje komt levert hij niet (sikkom jan'2018) :fluiten:

In Groningen pleegde Baudet kiezersbedrog. Vóór de verkiezingen was zijn standpunt dat er meer geld moest naar Groningen om de Groningers schadeloos te stellen.. en dat er een complot was van de staat en de NAM tegen Groningen. Nu roept Baudet ineens, dat we in Groningen wel door kunnen gaan met gas boren en dat daarvan de schade betaald kan worden. Een sigaar uit eigen doos, bij volgende verkiezingen 0 zetels voor de FvD...

Baudet is een dromer en hij maakt grote taktische fouten. En blijkbaar is er niemand bij FvD, die hem terugfluit.


En toch lopen er heel veel mensen achter hem aan.
Mensen die een profeet nodig hebben kijken niet naar feiten.
Dat kan je van Jetten en D66 ook zeggen, die kijken naar groene verhalen maar de feiten worden ondergeschoffeld.


Jetten als progressief liberaal , staat lijnrecht tegenover de conservatieve populist Baudet.
Baudet beroept zich op de klassieke oudheid en Jetten op de toekomst van de 21 eeuw

Zo ook voor Donna Zuckerberg (32), het derde kind uit het gezin Zuckerberg, en zus van Facebook-oprichter Mark Zuckerberg. Haar broer en zussen werken allemaal in Silicon Valley. Maar Donna Zuckerberg dook liever in de wereld van de antieke oudheid. Zij raakte als student op de prestigieuze universiteit Princeton begeesterd door de schoonheid en complexiteit van klassieke teksten. Na haar doctoraal Engels specialiseerde Zuckerberg zich in Griekse tragedies en promoveerde ze op de teksten van Aristophanes en Euripides.

Zuckerberg analyseert de vele posts over de klassieken op subreddits – fora op het platform Reddit – zoals r/ the red pill en r/ mensrights . Ze duikt diep in de ‘manosphere’, online groepen van mannenactivisten die strijden tegen valse beschuldigingen van verkrachting, pick-up artists (versierkunstenaars die zoveel mogelijk seksueel succes willen behalen) en ‘Men Going Their Own Way’ (mannen die vrouwen zoveel mogelijk de rug toekeren). Zuckerberg bemerkt dat de groepen uit de manosphere overlappen en in­ter­ageren met alt-right, de neoreactionaire wit-nationalistische stroming die vleugels kreeg tijdens de Amerikaanse presidentiële verkiezingen en de daarop volgende overwinning van Trump.

Over haar onderzoek naar deze online gemeenschappen schreef Donna Zuckerberg het boek: Not All Dead White Men: Classics and Misogyny in the Digital Age, dat vorig jaar uitkwam. Via een Skype-verbinding vanuit Californië, spreken we met Zuckerberg over de in haar ogen levensgevaarlijke toe-eigening van de klassieken door jonge, boze mannen. Haar boek is extra actueel, nu ook in Nederland een reactionaire politicus gebruik maakt van verwijzingen naar de klassieke oudheid.

De online wereld die u beschrijft in uw boek, noemt u de ‘Red Pill’-gemeenschap. Wie of wat is deze gemeenschap?
‘The Red Pill is een groeiende online gemeenschap van – voornamelijk jonge, witte – mannen die een afkeer hebben van feminisme, van minderheden en van progressieve intellectuelen. Die gemeenschap kent verschillende subgroepen, en hebben vooral vrouwenhaat gemeen. Al deze mannen zijn naar eigen zeggen ge-‘redpilled’ (een verwijzing naar de film The Matrix, waarin hoofdpersoon Neo een rode pil slikt om de waarheid over de wereld waarin hij leeft te ontdekken, red.) De schellen zijn deze mannen van de ogen gevallen, en nu zien ze dat witte heteroseksuele mannen worden gediscrimineerd in ‘gynocentrische’ samenleving – een samenleving gericht op vrouwen.’

Waarom hebben deze mannen volgens u zo’n voorkeur voor de klassieken?
‘Ze willen zo het idee bestendigen dat witte mannen de beschermheren zijn van intellectuele autoriteit, zeker nu die autoriteit wordt bedreigd door vrouwen en mensen van kleur.


https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~baf7898d/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#333  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 9:06 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16094
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Jetten als progressief liberaal , staat lijnrecht tegenover de conservatieve populist Baudet.
Baudet beroept zich op de klassieke oudheid en Jetten op de toekomst van de 21 eeuw
Dan liever Baudet dan Jetten die de verkeerde mensen binnen wil laten vanwege wortels o.i.d. en stiekem pleit voor trickle up als het gaat om de energietransitie. Jetten heeft bizarre onbetaalbare 'groene' plannen

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#334  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 11:45 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2014 4:47 am
Berichten: 3869
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Dan liever Baudet dan Jetten die de verkeerde mensen binnen wil laten vanwege wortels o.i.d. en stiekem pleit voor trickle up als het gaat om de energietransitie. Jetten heeft bizarre onbetaalbare 'groene' plannen


En wie zegt er dat die plannen onbetaalbaar zijn?
Juist Baudet !
Terwijl de PvdD juist nog veel verder gaande plannen heeft (en die veel verder gaande plannen blijkbaar betaalbaar acht)

Zou het heel misschien kunnen dat je die plannen helemaal niet hebt doorgerekend, maar er gewoon politiek voor kiest om blindelings te geloven wat Baudet zegt?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#335  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 12:14 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16094
Berichten: Intopic
Wisp schreef:
Biertje schreef:
Dan liever Baudet dan Jetten die de verkeerde mensen binnen wil laten vanwege wortels o.i.d. en stiekem pleit voor trickle up als het gaat om de energietransitie. Jetten heeft bizarre onbetaalbare 'groene' plannen


En wie zegt er dat die plannen onbetaalbaar zijn?
Juist Baudet !
Terwijl de PvdD juist nog veel verder gaande plannen heeft (en die veel verder gaande plannen blijkbaar betaalbaar acht)

Zou het heel misschien kunnen dat je die plannen helemaal niet hebt doorgerekend, maar er gewoon politiek voor kiest om blindelings te geloven wat Baudet zegt?
Waar maakt de auto-industrie de meeste winstmarge op, op kleine auto's of het dure segment? Mijn vrees is dat al die subsidie naar de duurste elektrische auto's gaan. En over doorrekeningen, er zijn al een hoop doorrekeningen geweest die niet klopten.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#336  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 1:28 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 17, 2012 12:38 am
Berichten: 6078
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Wisp schreef:
Biertje schreef:
Dan liever Baudet dan Jetten die de verkeerde mensen binnen wil laten vanwege wortels o.i.d. en stiekem pleit voor trickle up als het gaat om de energietransitie. Jetten heeft bizarre onbetaalbare 'groene' plannen


En wie zegt er dat die plannen onbetaalbaar zijn?
Juist Baudet !
Terwijl de PvdD juist nog veel verder gaande plannen heeft (en die veel verder gaande plannen blijkbaar betaalbaar acht)

Zou het heel misschien kunnen dat je die plannen helemaal niet hebt doorgerekend, maar er gewoon politiek voor kiest om blindelings te geloven wat Baudet zegt?
Waar maakt de auto-industrie de meeste winstmarge op, op kleine auto's of het dure segment? Mijn vrees is dat al die subsidie naar de duurste elektrische auto's gaan. En over doorrekeningen, er zijn al een hoop doorrekeningen geweest die niet klopten.

Je hebt het over die kwestie met elektrische lease-auto's ? (RTL) dat gaat over de periode 2025-2030 en een idee om lease-auto's 4-10% korting te geven op de bijtelling. Er is nu enig gedoe over, of dat Nederland tzt 16 miljoen of 180 miljoen gaat kosten. Er is nog tijd zat om dat te corrigeren. Ik vind het weer tekenend, dat CDA, VVD en de Baudet-brigade, waar RTL bij hoort, probeert te focussen op die Tesla-subsidie.

.....

Het is in feite andersom. Nu regelen ze alles via die bijtelling en dat is een percentage. Grote auto's worden bevoordeeld en de overheid betaalt zich blauw aan Tesla's.

Vóór 2030 moet dus de huidige pruttelmobiel vervangen zijn door elektrisch. Men schat in 2-3 miljoen auto's. De bulk van het probleem vereist een investering van ca 12-15 miljard, te beginnen in 2021. Zie het klimaat-akkoord. Het laatste nieuws daarover was begin december vorig jaar. Het plan is nu, om elke aanschaf van een elektrische auto 6000 euro subsidie te geven. Waarom zou dat de dikste elektrische auto's bevoordelen ? Juist niet lijkt me.. Het is immers een vast bedrag van 6000 euro, geen percentage.. kleine auto's krijgen relatief meer subsidie. Dat is ook logisch, want veel mensen hebben genoeg aan een boodschappenautootje.

(Google)

_________________
'This was the day an American president stood on foreign soil next to a murderous lying thug and refused to back his own country. Patriots need to stand up and reject the behavior of this president.'
James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#337  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 4:37 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16094
Berichten: Intopic
Einstein schreef:
Biertje schreef:
Wisp schreef:


En wie zegt er dat die plannen onbetaalbaar zijn?
Juist Baudet !
Terwijl de PvdD juist nog veel verder gaande plannen heeft (en die veel verder gaande plannen blijkbaar betaalbaar acht)

Zou het heel misschien kunnen dat je die plannen helemaal niet hebt doorgerekend, maar er gewoon politiek voor kiest om blindelings te geloven wat Baudet zegt?
Waar maakt de auto-industrie de meeste winstmarge op, op kleine auto's of het dure segment? Mijn vrees is dat al die subsidie naar de duurste elektrische auto's gaan. En over doorrekeningen, er zijn al een hoop doorrekeningen geweest die niet klopten.

Je hebt het over die kwestie met elektrische lease-auto's ? (RTL) dat gaat over de periode 2025-2030 en een idee om lease-auto's 4-10% korting te geven op de bijtelling. Er is nu enig gedoe over, of dat Nederland tzt 16 miljoen of 180 miljoen gaat kosten. Er is nog tijd zat om dat te corrigeren. Ik vind het weer tekenend, dat CDA, VVD en de Baudet-brigade, waar RTL bij hoort, probeert te focussen op die Tesla-subsidie.

.....

Het is in feite andersom. Nu regelen ze alles via die bijtelling en dat is een percentage. Grote auto's worden bevoordeeld en de overheid betaalt zich blauw aan Tesla's.

Vóór 2030 moet dus de huidige pruttelmobiel vervangen zijn door elektrisch. Men schat in 2-3 miljoen auto's. De bulk van het probleem vereist een investering van ca 12-15 miljard, te beginnen in 2021. Zie het klimaat-akkoord. Het laatste nieuws daarover was begin december vorig jaar. Het plan is nu, om elke aanschaf van een elektrische auto 6000 euro subsidie te geven. Waarom zou dat de dikste elektrische auto's bevoordelen ? Juist niet lijkt me.. Het is immers een vast bedrag van 6000 euro, geen percentage.. kleine auto's krijgen relatief meer subsidie. Dat is ook logisch, want veel mensen hebben genoeg aan een boodschappenautootje.

(Google)
Als kleine auto's meer subsidie krijgen dan grote, dan weet ik wel wat er gebeurt: gaat iedereen kleine auto rijden en het geld vliegt de schatkist uit en dan wordt de subsidie stopgezet.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#338  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 5:20 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 20, 2015 5:26 pm
Berichten: 5157
Berichten: Intopic
Mja, het interesseert minderconsument Einstein natuurlijk geen biet, maar ik vind het wel belangrijk dat er goed gekeken wordt naar de kosten. Want hoe ging dat eerder met belastingvoordelen voor plug-in hybride voertuigen?

... zoals bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander. Die regeling is nu meer rechtgetrokken. Terugkijkend maakt staatssecretaris Snel de grove schatting dat de fiscale voordelen voor die auto’s „rond de € 2 miljard aan gederfde inkomsten hebben gekost.” Waarmee ons de afgelopen vijf jaar wel 100.000 tot 260.000 ton CO2-uitstoot bespaard is gebleven, schat de bewindsman. Het CDA wijst er echter op dat in andere sectoren met 20 euro investering een besparing van een ton uitstoot bewerkstelligd kan worden, een fractie van wat hier is uitgegeven.

Dus voor een CO2-reductie die elders €2 à €5 miljoen gekost zou hebben legde de overheid €2 miljard neer.
:cry:

Het is met het nieuwe voorstel nauwelijks beter: €1.700 euro per ton minder CO2 waar die elders voor €23 gerealiseerd kan worden. Geldverspilling dus, die afgewenteld wordt op de automobilist:

Die voordelen gaan in feite trouwens vooral ten koste van de rijders van gewone auto's die wel CO2 uitstoten. De vergroeningsmaatregelen zijn ooit namelijk 'lastenneutraal' bedacht: dat wil zeggen dat wat de rijders van schone auto's niet betalen, wordt opgehoest door de rijders van vervuilende wagens.


En dan heb je het over 2-3 miljoen auto's, maar het wagenpark is nu 8 miljoen. Dus geen €12 maar €48 miljard subsidie. Dat geld zal toch ergens opgebracht moeten worden. En voor die eer bepaalt onze minderconsument wel even dat we toch niet meer dan een boodschappenautootje nodig hebben.

Ga toch fietsen man.
:snooty:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#339  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 8:29 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16094
Berichten: Intopic

zoals bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander. Die regeling is nu meer rechtgetrokken. Terugkijkend maakt staatssecretaris Snel de grove schatting dat de fiscale voordelen voor die auto’s „rond de € 2 miljard aan gederfde inkomsten hebben gekost.” Waarmee ons de afgelopen vijf jaar wel 100.000 tot 260.000 ton CO2-uitstoot bespaard is gebleven, schat de bewindsman. Het CDA wijst er echter op dat in andere sectoren met 20 euro investering een besparing van een ton uitstoot bewerkstelligd kan worden, een fractie van wat hier is uitgegeven.

En de auto kon slecht een paar km elektrisch rijden en is dus behoorlijk vervuilend. Subsidie voor een vervuilende auto, het moet niet gekker worden.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#340  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 8:32 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 15, 2013 3:37 pm
Berichten: 7384
Berichten: Intopic
Biertje schreef:

zoals bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander. Die regeling is nu meer rechtgetrokken. Terugkijkend maakt staatssecretaris Snel de grove schatting dat de fiscale voordelen voor die auto’s „rond de € 2 miljard aan gederfde inkomsten hebben gekost.” Waarmee ons de afgelopen vijf jaar wel 100.000 tot 260.000 ton CO2-uitstoot bespaard is gebleven, schat de bewindsman. Het CDA wijst er echter op dat in andere sectoren met 20 euro investering een besparing van een ton uitstoot bewerkstelligd kan worden, een fractie van wat hier is uitgegeven.

En de auto kon slecht een paar km elektrisch rijden en is dus behoorlijk vervuilend. Subsidie voor een vervuilende auto, het moet niet gekker worden.

Nu kan de auto natuurlijk veel meer kilometers rijden. Kosten gaan voor de baat uit moet je maar denken.

_________________
Het is beter voorzichtig door rood te lopen dan roekeloos door groen - Anonymus

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 947 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 48  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling