Het is nu zo nov 17, 2019 5:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 947 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 2:08 pm 
lid

rightnow schreef:
Ik neem aan dat je weet dat de 1000 uit de losse pols was, dat zal toch een ieder toegeven.

Baudet toegeven ? dacht het toch niet hoor :P :D

"Het goede van Thierry Baudet is: de FvD-leider weet zo onmetelijk veel dat hij ook exact weet wat anderen niet weten. Je hebt mensen die na uitvoerige studie van een onderwerp inzien hoe klein hun kennis is. Wie kennis vermeerdert vermeerdert smart. Niet Baudet. Hij bestudeert een thema en weet daarna: geen collega kan nog aan mij tippen."

(Tom-Jan Meeus, "Als Thierry, het genie, het onbenul blootlegt")

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 2:15 pm 
lid

Heel goed opgemerkt. In de politieke realiteit helpt het Baudet echter toch niet al heeft hij er ook niet gauw last van.

Wat van betekenis is, is dat 650 of 1000 miljard over 30 jaar correspondeert met een reeks van kosten van 2 miljard in 2020, oplopend tot 60 miljard in 2049.

Het minst irrealistische scenario om iets in de orde van 650 - 1000 miljard te (kunnen) halen, is om stapsgewijs te werken! Kortom, bij nader inzien zie ik de tegenstelling niet die Kwaaisteniet meent te ontwaren. Zelfs al heb ik precies dezelfde tegenstelling ook gemeend te zien, nu denk ik dat ik begrijp wat er aan de hand is.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 3:49 pm 
lid

Een ding is zeker.. we moeten ermee aan de slag, die energie-transitie uitvoeren.. anders laten we onze (klein)kinderen ervoor opdraaien.

Luchtfietsers zoals Thierry Baudet dragen weinig bij, want filosofen zijn geen praktische mensen. Van achter een studeertafel is het makkelijk, om 0,003 graden te gaan roepen en noodzakelijke maatregelen af te serveren als modieus. Misschien mist hij buitenlucht ? zou Baudet eens wilgen moeten gaan knotten.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 4:24 pm 
lid

Waarom is Baudet eigenlijk degene die moet trekken en sjorren om Marrakesh behandeld te krijgen? Met als resultaat dat zelfs de multiculti partijen hals over kop erkennen dat voorbehouden noodzakelijk zijn.

Waarom is Baudet degene die moet komen met een realistische inschatting van de kosten van de gasgekte? Had de overheid dat niet al lang op tafel moeten leggen, of de achterkamertjes die het bedachten en er mee aan de slag willen?

Ik krijg de indruk dat ons parlement zonder FvD allerlei linkse ideologische strapatsen in zou slaapwandelen. Wie doet hier aan luchtfietserij?
:eek:

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 4:24 pm 
lid

Ik denk dat we gas en klimaat uit elkaar moeten trekken.

Van het gas af met als alternatief bomen te verstoken in energiecentrales, is niet bepaald een bijdrage in de strijd tegen CO2. Gas is schoner. Laten we geleidelijker het gas vaarwel zeggen als daar echt alternatieven voor zijn. Betekent niet dat we in Groningen moeten blijven pompen. Wat er nu in Groningen geminderd is, wordt inmiddels uit andere velden extra opgepompt. Verder kunnen we gebruik maken van Scandinavisch en Russisch gas, en onderwijl meer onderzoek doen naar waterstofgas etc.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 5:31 pm 
lid

baedeker schreef:
Waarom is Baudet eigenlijk degene die moet trekken en sjorren om Marrakesh behandeld te krijgen? Met als resultaat dat zelfs de multiculti partijen hals over kop erkennen dat voorbehouden noodzakelijk zijn.

Waarom is Baudet degene die moet komen met een realistische inschatting van de kosten van de gasgekte? Had de overheid dat niet al lang op tafel moeten leggen, of de achterkamertjes die het bedachten en er mee aan de slag willen?

Ik krijg de indruk dat ons parlement zonder FvD allerlei linkse ideologische strapatsen in zou slaapwandelen. Wie doet hier aan luchtfietserij?
:eek:

De Baudetjes moeten niets , maar ze trekken zelf zoveel aandacht met hun fantasieën over het klimaat
en de kosten van de energie transitie.
In feite is het een mentaliteit van conservatisme en Jan Salie, die Baudet propageert
en het zou je sieren dat je dit niet zo zou verdedigen , door alle tegenstanders links te noemen.
Waarom altijd die angst voor de toekomst en wantrouwen in de prestaties van onze wetenschappers in de techniek?
Nederland kan meer presteren dan je denkt en zeker samen met Europa.
We hoeven helemaal niet afhankelijk te blijven van de olie van de Arabieren of over te stappen naar het gas van Poetin.
We schieten er niets mee op om achter Trump en Brexetiers aan te lopen.
Daarom Beadeker kom uit je nostalgische droomwereld en richt je blik op de toekomst.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 5:57 pm 
lid

Einstein schreef:
Een ding is zeker.. we moeten ermee aan de slag, die energie-transitie uitvoeren.. anders laten we onze (klein)kinderen ervoor opdraaien.

We moeten er wel nu mee aan de slag, want er dreigen altijd oorlogen en ellende, overal waar gas en olie voor niets uit de grond komen ... allereerst minder gebruiken, isoleren, en nieuwbouwhuizen heel anders gaan ontwerpen. Dat is allemaal gemakkelijk en goedkoop ten opzichte van de onverstandige plannen om iedere burger op te zadelen met nog onbetaalbare warmtepompen en Tesla's.

In plaats van verstopping op het electriciteitsnet, hoop ik op goede benutting van het aardgasnet voor biogas, groen waterstofgas, en zo lang het niet anders kan ook aardgas wat dan overal ter wereld vandaan kan komen en niet enkel en alleen uit Rusland. Ondertussen zal dan de winning van biogas en waterstofgas nog kunnen verbeteren want als je bijvoorbeeld waterstofgas uit electriciteit vanaf het net wilt maken dan is dat vast uiteindelijk niet de goedkoopste weg.

Het is onvermijdelijk dat ik als conservatief niet zit te wachten op een of andere revolutie maar dat ik zeg dat veranderingen inspanning en tijd vereisen. Ondertussen de arme helft of 3/4 van onze bevolking straks over 30 jaar niet laten kreperen in de kou en zonder medische hulp want juist op termijn hebben te drastische beslissingen in 2019 schadelijke gevolgen.

Zo zie ik het maar daarvan herken ik te weinig in wat ik nu via de media verneem. Dat verontrust mij.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 6:16 pm 
lid

Einstein schreef:

Luchtfietsers zoals Thierry Baudet dragen weinig bij, want filosofen zijn geen praktische mensen. Van achter een studeertafel is het makkelijk, om 0,003 graden te gaan roepen en noodzakelijke maatregelen af te serveren als modieus. Misschien mist hij buitenlucht ? zou Baudet eens wilgen moeten gaan knotten.

Die draaien er al voor op middels een legen pensioenkas, lege aardsgasbel en overheidstuig dat op zijn 66e met pensioen wil maar daar niet voor wenst te betalen en a.s. maandag een massale werkonderbreking houdt waardoor het OV en het wegverkeer ontregelt raakt We krijgen te maken met steeds hogere energietarieven maar niets wordt gecompenseerd met belasting op werken.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 6:41 pm 
lid

Rightnow schreef:
Einstein schreef:

We moeten er wel nu mee aan de slag, want er dreigen altijd oorlogen en ellende, overal waar gas en olie voor niets uit de grond komen ... allereerst minder gebruiken, isoleren, en nieuwbouwhuizen heel anders gaan ontwerpen. Dat is allemaal gemakkelijk en goedkoop ten opzichte van de onverstandige plannen om iedere burger op te zadelen met nog onbetaalbare warmtepompen en Tesla's.

In plaats van verstopping op het electriciteitsnet, hoop ik op goede benutting van het aardgasnet voor biogas, groen waterstofgas, en zo lang het niet anders kan ook aardgas wat dan overal ter wereld vandaan kan komen en niet enkel en alleen uit Rusland. Ondertussen zal dan de winning van biogas en waterstofgas nog kunnen verbeteren want als je bijvoorbeeld waterstofgas uit electriciteit vanaf het net wilt maken dan is dat vast uiteindelijk niet de goedkoopste weg.

Het is onvermijdelijk dat ik als conservatief niet zit te wachten op een of andere revolutie maar dat ik zeg dat veranderingen inspanning en tijd vereisen. Ondertussen de arme helft of 3/4 van onze bevolking straks over 30 jaar niet laten kreperen in de kou en zonder medische hulp want juist op termijn hebben te drastische beslissingen in 2019 schadelijke gevolgen.

Zo zie ik het maar daarvan herken ik te weinig in wat ik nu via de media verneem. Dat verontrust mij.

Als het over energietransitie gaat ben ik ook geen hardloper , alleen zie ik totaal geen heil in de baudetjes ,
die alle partijeen en mensen die deze zaak serieus nemen en wel voor een transitie kiesen "gekkies' noemen.
De meeste partijen in Nederland willen geen armoede en willen een betaalbaar traject.
Het gaat te ver om iedereen die voor energietransitie is ,inclusief de regeringspartijen, linkse kerk te noemen.
Daarom heb ik vertrouwen in het traject, omdat 75% van de bevolking en de meeste partijen hier achter staan.
Het sluiten van coalities garandeert juist de haalbaarheid en de betaalbaarheid.
Als de populisten ons land gaan regeren met een Nexit, dan pas ga ik me grote zorgen maken.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 7:04 pm 
lid

Raya schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:
Ik wil het niet opnemen voor Baudet. Vrijwel alle politici zijn volksverlakkers en beliegen en bedriegen in het openbaar elkaar en het volk, zelfs hun eigen Kiezers en medeleden van hun partij.

Over de doorrekening van het klimaatakkoord hebben we het in een ander draadje al uitgebreid gehad.
Er is slechts 1/5 van de 600 maatregelen doorgerekend, de rest moet nog en bij de kosten worden opgeteld. Dan hebben we het over heel veel miljarden voor isoleren woningen, warmtepompen gigantisch groot voor blok/stadsverwarming en bedrijven, en klein voor individuele woningen.
Uit het debat gisteravond bleek, dat de gewone burgers sowieso al tussen de 6,5 en 8 miljard per jaar aan doorberekende CO-2 taks aan bedrijven voor hun kiezen krijgen. Is zomaar even € 650 ~ € 1000 per huishouden per jaar.
En wat denk je van het aanleggen van al die bossen en meer, welke nu eerst worden omgekapt. Gaat ook nog eens kapitalen kosten. Is ook allemaal niet opgenomen in de doorrekening van het Bureau voor de Leefomgeving en het CPB of welk bureau ook, dat ons weer probeert te naaien.

Beaudet is in mijn ogen een charlatan, maar dat wil niet zeggen dat hij nooit de vinger op de zere plekken kan of zal leggen. Dat doet hij wel eens, of dat mensen nu uitkomt of niet.

Kortom, Baudet is een volksverlakker, maar daarin is hij niet alleen. De meeste politici zijn volksverlakker.

Geldt dat ook voor jouw partij de SP?

Baudet en Wilders zijn de grootste concurrenten van de VVD en CDA.
Dankzij Rutte kan de VVD nog de grootste partij blijven.
Blijkbaar is het heel moeilijk voor Rechts om de populisten op afstand te houden ,
omdat ze ze niet rationeel met feiten omgaan ,maar onvrede ophoesten en vooral hard schreeuwen.
Ook de SP heeft hier een handje van.

De SP is de partij met de echte doeners

Ja, dat roepen ze bij de VVD ook.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 7:58 pm 
lid

baedeker schreef:
maar niet voor een malle eppie plan van €1.000 miljard voor mijn gevoel nul effect omdat ik relatieve grootheden niet snap

Ik heb je leugentje maar even weer gefikst, iedereen met een brein snapt immers dat als je een graad opwarming op globale schaal wil beperken dat dit voor Nederland een klein getal is :ok:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 9:08 pm 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
maar niet voor een malle eppie plan van €1.000 miljard voor mijn gevoel nul effect omdat ik relatieve grootheden niet snap

Ik heb je leugentje maar even weer gefikst, iedereen met een brein snapt immers dat als je een graad opwarming op globale schaal wil beperken dat dit voor Nederland een klein getal is :ok:

Ik zet je op 'hidden'.

Het knoeien met andermans teksten is voor mij onaanvaardbaar!

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 9:40 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:
baedeker schreef:

Ik zet je op 'hidden'.

*Proest* dus liegen en een land in ellende storten middels brexit nonsens is geen probleem, nope een overduidelijke toepassing van FTFY dat is onaanvaardbaar. Dat is een beetje exemplarisch voor het populistische type, enorm wauwelen over 'politieke correctheid' maar als het er op aankomt weinig integer en snel op de teentjes getrapt :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 11:02 pm 
lid

Lumiere schreef:
Raya schreef:
Lumiere schreef:
Ik zet je op 'hidden'.

*Proest* dus liegen en een land in ellende storten middels brexit nonsens is geen probleem, nope een overduidelijke toepassing van FTFY dat is onaanvaardbaar. Dat is een beetje exemplarisch voor het populistische type, enorm wauwelen over 'politieke correctheid' maar als het er op aankomt weinig integer en snel op de teentjes getrapt :fluiten:

Dit is getrol Lumiere. Hou op met in mijn teksten kliederen, of ik deponeer een klacht en je gaat bij mij ook op hidden.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 11:19 pm 
lid

Tja, juridisering van iemands mening is Baedeker niet vreemd. Een mogelijkheid om iemands mond te snoeren zal hij niet nalaten. Enfin, het past wel een beetje bij zijn blaaskakerij natuurlijk. Iedereen op hidden, geen tegenspraak dulden. Bah.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 11:24 pm 
lid

Dat valt me echt tegen van Baedeker, hier furieus zitten weeklagen als er iets niet 100% zuivere koffie is, maar als Baudet 100% klinklare leugens rondstrooit gaat hij hem verdedigen in plaats van hem terecht te wijzen.
Het hemd is kennelijk nader dan de rok.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 11:31 pm 
lid

Lancelot schreef:
Tja, juridisering van iemands mening is Baedeker niet vreemd. Een mogelijkheid om iemands mond te snoeren zal hij niet nalaten. Enfin, het past wel een beetje bij zijn blaaskakerij natuurlijk. Iedereen op hidden, geen tegenspraak dulden. Bah.

Tegenspraak mag, trollen niet.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 11:35 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Dat valt me echt tegen van Baedeker, hier furieus zitten weeklagen als er iets niet 100% zuivere koffie is, maar als Baudet 100% klinklare leugens rondstrooit gaat hij hem verdedigen in plaats van hem terecht te wijzen.
Het hemd is kennelijk nader dan de rok.

Had ik je antwoord op mijn reactie gemist?
Of is dit een poging om zonder argument een absurde bewering er langs te frommelen?
:foei:

:luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 11:41 pm 
lid

Lancelot schreef:

Het gaat niet om tegenspraak, het gaat om knoeien met iemands tekst en dat als qoute neerzetten.

Ik discussieer graag, maar doe het met open vizier. Een quote aanpassen maakt echte discussie niet mogelijk. Je kunt quoten en in je commentaar aangeven wat jij denkt dat er volgens jou had moeten staan, als je perse op die manier wilt discussieren. Daarbij was het niet de eerste keer en is Lumiere eerder verzocht niet met iemands posts te knoeien. Als in een quote niet staat wat er stond, belazer je de boel. Gewoon niet doen! Dit staat los van welk ander gedrag van wie dan ook.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 11:45 pm 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:

Het gaat niet om tegenspraak, het gaat om knoeien met iemands tekst en dat als qoute neerzetten.

Ik discussieer graag, maar doe het met open vizier. Een quote aanpassen maakt echte discussie niet mogelijk. Je kunt quoten en in je commentaar aangeven wat jij denkt dat er volgens jou had moeten staan, als je perse op die manier wilt discussieren. Daarbij was het niet de eerste keer en is Lumiere eerder verzocht niet met iemands posts te knoeien. Als in een quote niet staat wat er stond, belazer je de boel. Gewoon niet doen! Dit staat los van welk ander gedrag van wie dan ook.
Wat Lumiere deed was duidelijk voor iedereen. Hij gaf benadrukt aan wat hij deed. En we hebben moderatie om op te treden tegen overtreding van forumregels. Geklaag van Badeker en jouw geheul met je vriendje doen daar niets aan af.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 947 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]