Het is nu wo jun 26, 2019 12:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 9:27 am 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:
Raya schreef:

Kom op zeg! Je kunt zelf ook de debatten volgen, terugzien en luisteren, etc. Denk je nou echt dat ik met pen en papier in mijn hand de debatten ga volgen, alleen om jou een plezier te doen?

Ja eeuh hoe moet ik politici googlen zonder de namen erbij.

Om wie ging het ?

Had ik niet gezegd debat? Zou het misschien de tweede Kamer kunnen zijn? En nee, ik zat niet met pen en papier te luisteren om een transcript te maken.

Je gaf hiervoor aan dat het in het journaal te horen was.

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 9:46 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:

Ja eeuh hoe moet ik politici googlen zonder de namen erbij.

Om wie ging het ?

Had ik niet gezegd debat? Zou het misschien de tweede Kamer kunnen zijn? En nee, ik zat niet met pen en papier te luisteren om een transcript te maken.

Kijk, dat krijg je nu als je niet fatsoenlijk leest.

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 11:04 am 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Sorry, klopt, dat ging over het verwarren van het aantal demonstranten.
Toch ben ik nog steeds erg benieuwd wat er nu precies geroepen is over medicijnen en Brexit deze week, aangezien dit door de EU eind februari al geregeld is. Ik neem aan dat Tweede Kamerleden hiervan op de hoogte zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 11:51 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Sorry, klopt, dat ging over het verwarren van het aantal demonstranten.
Toch ben ik nog steeds erg benieuwd wat er nu precies geroepen is over medicijnen en Brexit deze week, aangezien dit door de EU eind februari al geregeld is. Ik neem aan dat Tweede Kamerleden hiervan op de hoogte zijn.

Met een kabinet dat de Kamer met grote regelmaat niet, te laat, onvolledig of onjuist informeert, is dat nog maar de vraag.
Overigens ging het ook niet over medicijnen.

Profiel  

Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 12:57 pm 
lid

Enzo501 schreef:

Ik ook.. Maar goed, Raya is er in elk geval van op de hoogte.. en wij gaan er niet over.. dus wie zijn wij, om vragen te stellen bij het verslag van Raya ? Als Raya een kamerlid iets heeft horen zeggen, dan heeft Raya het gewoon gehoord. Punt uit. Wie het was, doet er niet toe. Een kamerlid. Het is ook niet van belang, dat wij dit weten.. en het hoeft dus verder ook niet te worden gecheckt, want kamerleden die Raya steunen liegen nooit en Raya leest alles prima en Raya verstaat ook alles goed. Kortom, als Raya zegt, dat Britse medicijnen nergens meer te koop zullen zijn en dat dat de schuld is van Brussel.. dan klopt de bron van Lancelot gewoon niet, de afspraken over medicijnen zijn blijkbaar van tafel. Wij hebben dat maar aan te nemen en patienten ook. Naar de apotheek gaan om te klagen helpt niet, want Brussel luistert niet naar de burgers. Sterker nog, burgers zullen gewoon dood gaan en Brussel doet niks. Klopt helemaal, wat Raya zegt. We hoeven dus ook niet meer op Raya te reageren om met Raya in discussie te gaan, want wij weten er gewoon niks van.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#126  BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 1:52 pm 
lid

Lies schreef:
Ik vond vanmorgen het nieuws over een uitstel een plezierig bericht en ook dat Juncker Macron op zijn plaats heeft gezet. Zo hou ik nog een beetje hoop dat we de Britten er bij kunnen houden in dit Europees theater waar overal het stuk ‘Take back control’ wordt opgevoerd.

De bevolking van Bulgarije is aan het verdampen
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/10/de ... n-a3956315

‘Het klinkt verschrikkelijk, maar we verdwijnen sneller dan welk land ter wereld.” De Bulgaarse demograaf Petar Ivanov sloeg vorig jaar een nogal sombere toon aan. Zijn land is in een neerwaartse spiraal geraakt: „Elke dag zijn er 220 inwoners minder.” Dat zijn jaarlijks zo’n tachtigduizend mensen – een middelgrote stad.

(…)
De conclusie is onontkoombaar: de opening van de grenzen in de Europese Unie heeft onbedoelde gevolgen. In Nederland zijn nu tien keer zo veel migranten uit een land als Polen aan het werk als door de regering in 2004 werd verwacht. Mede daardoor bereikte de immigratie de afgelopen jaren in ons land een omvang die nooit eerder is vertoond.

In het Verenigd Koninkrijk doet zich een vergelijkbare situatie voor. In 2015, een jaar voor het Brexit- referendum, kwamen rond de 300.000 Oost-Europese migranten binnen. Uit onderzoek blijkt dat het overgrote deel van de voorstanders van een vertrek uit de Unie werd gemotiveerd door het verlangen naar meer controle over deze migratie. ‘Take back control’ werd de slogan.

Als de toenmalige premier David Cameron ruimhartiger concessies had verkregen om het vrije verkeer van personen beter te regelen was er geen meerderheid voor de Brexit geweest. Met die les in het achterhoofd zou een vergelijk over de migratie mogelijk moeten zijn tussen Oost en West. Vaak wordt gesuggereerd dat de belangen met elkaar botsen, maar de zorgen in verschillende delen van Europa hebben een gemeenschappelijke noemer.

Brit als kanarie
http://weekblad.elsevierweekblad.nl/201 ... 004001.pdf

Met verbijstering en soms ook leedvermaak wordt op het vasteland van Europa gekeken hoe Britse politici de juiste deur zoeken om de Europese Unie te verlaten. Maar deze houding van ongeduldige en enigszins geïrriteerde toeschouwer is niet erg passend.

Want moet Brussel zich niet afvragen welke fouten het zelf heeft gemaakt dat een van de grootste lidstaten heeft besloten om de Unie te verlaten? Als iemand je clubje de rug toekeert, kun je natuurlijk denken: opgeruimd staat netjes. Maar je zou je ook kunnen afvragen hoe het zover heeft kunnen komen.

Profiel  

Bericht nummer:#127  BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 2:04 pm 
lid

Lies schreef:
Lies schreef:
Ik vond vanmorgen het nieuws over een uitstel een plezierig bericht en ook dat Juncker Macron op zijn plaats heeft gezet. Zo hou ik nog een beetje hoop dat we de Britten er bij kunnen houden in dit Europees theater waar overal het stuk ‘Take back control’ wordt opgevoerd.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/10/de ... n-a3956315

‘Het klinkt verschrikkelijk, maar we verdwijnen sneller dan welk land ter wereld.” De Bulgaarse demograaf Petar Ivanov sloeg vorig jaar een nogal sombere toon aan. Zijn land is in een neerwaartse spiraal geraakt: „Elke dag zijn er 220 inwoners minder.” Dat zijn jaarlijks zo’n tachtigduizend mensen – een middelgrote stad.

(…)
De conclusie is onontkoombaar: de opening van de grenzen in de Europese Unie heeft onbedoelde gevolgen. In Nederland zijn nu tien keer zo veel migranten uit een land als Polen aan het werk als door de regering in 2004 werd verwacht. Mede daardoor bereikte de immigratie de afgelopen jaren in ons land een omvang die nooit eerder is vertoond.

In het Verenigd Koninkrijk doet zich een vergelijkbare situatie voor. In 2015, een jaar voor het Brexit- referendum, kwamen rond de 300.000 Oost-Europese migranten binnen. Uit onderzoek blijkt dat het overgrote deel van de voorstanders van een vertrek uit de Unie werd gemotiveerd door het verlangen naar meer controle over deze migratie. ‘Take back control’ werd de slogan.

Als de toenmalige premier David Cameron ruimhartiger concessies had verkregen om het vrije verkeer van personen beter te regelen was er geen meerderheid voor de Brexit geweest. Met die les in het achterhoofd zou een vergelijk over de migratie mogelijk moeten zijn tussen Oost en West. Vaak wordt gesuggereerd dat de belangen met elkaar botsen, maar de zorgen in verschillende delen van Europa hebben een gemeenschappelijke noemer.

Brit als kanarie
http://weekblad.elsevierweekblad.nl/201 ... 004001.pdf

Met verbijstering en soms ook leedvermaak wordt op het vasteland van Europa gekeken hoe Britse politici de juiste deur zoeken om de Europese Unie te verlaten. Maar deze houding van ongeduldige en enigszins geïrriteerde toeschouwer is niet erg passend.

Want moet Brussel zich niet afvragen welke fouten het zelf heeft gemaakt dat een van de grootste lidstaten heeft besloten om de Unie te verlaten? Als iemand je clubje de rug toekeert, kun je natuurlijk denken: opgeruimd staat netjes. Maar je zou je ook kunnen afvragen hoe het zover heeft kunnen komen.

Het komt niet uit de lucht vallen. Het VK heeft fysiek en qua verbinding altijd een beetje buiten de EU gehangen. Zelfs landen buiten de EU als Zwitserland en Noorwegen hebben nauwere banden met het verbond. Het verschil is dat zij er pragmatisch naar kijken en de Britten vooral met de emotie. Ook binnen de EU heb je als land allerlei mogelijkheden om binnen de mogelijkheden een eigen koers te blijven varen.

Profiel  

Bericht nummer:#128  BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 2:27 pm 
lid

Ja, de pulsvissers hadden eerst op cursus in Italië moeten gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#129  BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 2:41 pm 
lid

Einstein schreef:
Enzo501 schreef:

Ik ook.. Maar goed, Raya is er in elk geval van op de hoogte.. en wij gaan er niet over.. dus wie zijn wij, om vragen te stellen bij het verslag van Raya ? Als Raya een kamerlid iets heeft horen zeggen, dan heeft Raya het gewoon gehoord. Punt uit. Wie het was, doet er niet toe. Een kamerlid. Het is ook niet van belang, dat wij dit weten.. en het hoeft dus verder ook niet te worden gecheckt, want kamerleden die Raya steunen liegen nooit en Raya leest alles prima en Raya verstaat ook alles goed. Kortom, als Raya zegt, dat Britse medicijnen nergens meer te koop zullen zijn en dat dat de schuld is van Brussel.. dan klopt de bron van Lancelot gewoon niet, de afspraken over medicijnen zijn blijkbaar van tafel. Wij hebben dat maar aan te nemen en patienten ook. Naar de apotheek gaan om te klagen helpt niet, want Brussel luistert niet naar de burgers. Sterker nog, burgers zullen gewoon dood gaan en Brussel doet niks. Klopt helemaal, wat Raya zegt. We hoeven dus ook niet meer op Raya te reageren om met Raya in discussie te gaan, want wij weten er gewoon niks van.

Ik schrijf jullie af. Mensen die of te lui of te dom zijn om te lezen (#103), valt geen eer aan te behalen in een discussie.

De groeten!

Profiel  

Bericht nummer:#130  BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 3:10 pm 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:
Enzo501 schreef:

Ik schrijf jullie af. Mensen die of te lui of te dom zijn om te lezen (#103), valt geen eer aan te behalen in een discussie.

De groeten!

Zoals jij te dom of te lui was om te horen in het NOS journaal dat er gezegd werd dat een petitie 4 miljoen keer ondertekend was en jij hoorde dat dat het aantal demonstranten was? Niet vreemd dat er naar verificatie wordt gevraagd als jij ergens 'iets hoort', zeker als parlementsleden zich zorgen maken over iets dat al anderhalve maand geregeld is.

Profiel  

Bericht nummer:#131  BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 3:48 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:

De groeten!

Zoals jij te dom of te lui was om te horen in het NOS journaal dat er gezegd werd dat een petitie 4 miljoen keer ondertekend was en jij hoorde dat dat het aantal demonstranten was? Niet vreemd dat er naar verificatie wordt gevraagd als jij ergens 'iets hoort', zeker als parlementsleden zich zorgen maken over iets dat al anderhalve maand geregeld is.

Zit niet te etteren.

Je hebt half iets gelezen en legt mij ogenblikkelijk van alles in mijn toetsenbord. Ik heb het ermee gehad.

Profiel  

Bericht nummer:#132  BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2019 8:01 pm 
lid

baedeker schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:
Hoera, dit draadje is weer een half jaar gered. Flexibel zelfs!
We kunnen nog een tijdje genieten van het theater van het Britse parlement.
Het zoveelste bewijs dat referenda en districten stelsel zoals in de GB en de VS, leiden tot een illusie-democratie.
Wat zij we in Nederland toch gezegend met ons kiesstelsel en de democratie van de coalities.

Hume doet of ie ooit gestemd heeft op het Brexit-gerommel van de EU.
:wink:

Het theater van Farage gaat weer beginnen.
Weer de man die vertrekt als het doek open gaat.

Nigel Farage wil met nieuwe Brexitpartij naar Brussel
Nigel Farage heeft vrijdag de lijst gepresenteerd waarmee hij met zijn nieuwe partij, The Brexit Party, wil meedoen aan de Europese verkiezingen. Een opvallende naam op die lijst: Annunziata Rees-Mogg, de zus van de prominente Conservatieve Brexiteer, Jacob Rees-Mogg.

De voormalig leider van UKIP en prominent Brexiteer zegt een „democratische revolutie” te willen veroorzaken in Britse politiek. „Ik heb gezegd dat als ik terug te politiek in zou komen, ik geen Mr Nice Guy zou zijn. Dat meende ik.” Annunziata Rees-Mogg was vanaf haar vijfde lid van de Tories, maar zegt nu: „Onze democratie moet gered worden.”

Bij de officiële lancering van de partij, vrijdag, werden zes kandidaten gepresenteerd. Farage zegt zeventig kandidaten te hebben voor de verkiezingen. De lancering volgt een dag nadat premier May met de Europese regeringsleiders had afgesproken om de Brexit uit te stellen tot eind oktober, tenzij de Britten er eerder al klaar voor zijn. Dat betekent dat het Verenigd Koninkrijk waarschijnlijk zal meedoen aan de Europese Parlementsverkiezingen op 23 mei.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/08/br ... 5-a3956109

Profiel  

Bericht nummer:#133  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 5:29 pm 
lid

Dat heet democratie, maar Hume is het verleerd te herkennen hoe dat er uit ziet.

Profiel  

Bericht nummer:#134  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 7:50 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Hume schreef:
We kunnen nog een tijdje genieten van het theater van het Britse parlement.
Het zoveelste bewijs dat referenda en districten stelsel zoals in de GB en de VS, leiden tot een illusie-democratie.
Wat zij we in Nederland toch gezegend met ons kiesstelsel en de democratie van de coalities.

Hume doet of ie ooit gestemd heeft op het Brexit-gerommel van de EU.
:wink:

Het theater van Farage gaat weer beginnen.
Weer de man die vertrekt als het doek open gaat.

Nigel Farage wil met nieuwe Brexitpartij naar Brussel
Nigel Farage heeft vrijdag de lijst gepresenteerd waarmee hij met zijn nieuwe partij, The Brexit Party, wil meedoen aan de Europese verkiezingen. Een opvallende naam op die lijst: Annunziata Rees-Mogg, de zus van de prominente Conservatieve Brexiteer, Jacob Rees-Mogg.

De voormalig leider van UKIP en prominent Brexiteer zegt een „democratische revolutie” te willen veroorzaken in Britse politiek. „Ik heb gezegd dat als ik terug te politiek in zou komen, ik geen Mr Nice Guy zou zijn. Dat meende ik.” Annunziata Rees-Mogg was vanaf haar vijfde lid van de Tories, maar zegt nu: „Onze democratie moet gered worden.”

Bij de officiële lancering van de partij, vrijdag, werden zes kandidaten gepresenteerd. Farage zegt zeventig kandidaten te hebben voor de verkiezingen. De lancering volgt een dag nadat premier May met de Europese regeringsleiders had afgesproken om de Brexit uit te stellen tot eind oktober, tenzij de Britten er eerder al klaar voor zijn. Dat betekent dat het Verenigd Koninkrijk waarschijnlijk zal meedoen aan de Europese Parlementsverkiezingen op 23 mei.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/08/br ... 5-a3956109

Zo kennen we de Brexiteers wel intussen. Grote mond hebben en als het serieus wordt wegwezen.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#135  BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 8:07 pm 
lid

Lancelot ziet Brexiteers steeds weglopen, terwijl ik toch lees dat Farage de strijd weer aangaat.
Vergis je je niet met remainer Cameron die onverwachts vertrokken was?

Profiel  

Bericht nummer:#136  BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2019 8:12 am 
lid

baedeker schreef:
Lancelot ziet Brexiteers steeds weglopen, terwijl ik toch lees dat Farage de strijd weer aangaat.

Is het niet verwonderlijk dat de Nexetiers als hun grote voorbeeld zien.
Juist de man die GB met een puinhoop heeft achtergelaten ,wordt weer hun held op sokken.
Wie gelooft die mensen nog?

Profiel  

Bericht nummer:#137  BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2019 8:16 am 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:

Is het niet verwonderlijk dat de Nexetiers als hun grote voorbeeld zien.
Juist de man die GB met een puinhoop heeft achtergelaten ,wordt weer hun held op sokken.
Wie gelooft die mensen nog?

Veel mensen die niet blind de EU-piefpaffen in Brussel geloven.

Profiel  

Bericht nummer:#138  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 10:37 am 
lid

Ik was wel blij verrast dat de EU leiders de Britse regering uitstel verleenden om zaken te regelen.
Zelf had ik gekozen voor een onbeperkt uitstel tot ze er in de VK uit zouden zijn.
Immers ze hebben er 14 jaar over gedaan om lid te worden, dan het is niet te verwachten dat ze er op zo korte termijn weer uit zijn. Maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Profiel  

Bericht nummer:#139  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 11:30 am 
lid

Citaat:

Nee Lies, Elsevier vergeet iets. Het zijn de lidstaten die er een puinhoop van hebben gemaakt om elk land koste wat het kost toe te laten tot de EU en het zijn de lidstaten en Brussel die corruptie hebben weggekeken. Nog steeds.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]