Het is nu zo apr 21, 2019 7:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: za feb 09, 2019 11:30 am 
lid

baedeker schreef:
De PVV verzet zich al jaren tegen de kaalslag in de zorg. Mooi dat de rest nu ook eindelijk eens ziet dat er iets moet gebeuren. Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.
Mijn valt op dat de PVV zich nog steeds druk maakt om onbenullige dingen zoals de aflosboete, ze ziet het grote plaatje niet

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2019 9:01 pm 
lid

Ook ik had er nog nooit van gehoord, maar wie betaalt de zorgmakelaar? Zorgmakelaar, een nieuw beroep in de zorg, of zorgmoeras.

Mantelzorgmakelaar trekt mensen tegen betaling uit zorgmoeras
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/227105 ... oeras.html

Loop je hopeloos vast bij het regelen van zorg voor je zieke ouder of kind? Word je van het ene loket naar het andere verwezen? Dan ben je zeker niet de enige. De weg vinden in het zorgmoeras is niet eenvoudig. Sterker nog, er zijn mensen die er nu hun beroep van hebben gemaakt: de zogeheten mantelzorgmakelaars.

Zelfstandig mantelzorgmakelaar Co Beukema kent de vele valkuilen in het zorgsysteem en weet precies waaraan een aanvraag moet voldoen. Maar ook haar kostte het tijd en flink wat moeite om alles rond te krijgen. Nu, een half jaar later, is het pgb alsnog geregeld.

Van Veen is blij dat het gelukt is, maar wijst ook op de vreemde situatie. "Co wordt betaald door mijn gemeente. De gemeente betaalt dus 70 euro per uur aan iemand om mij te helpen om van diezelfde gemeente de zorg gefinancierd te krijgen voor mijn kind. Dat is toch raar?"

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2019 5:36 am 
lid

Lies schreef:
Ook ik had er nog nooit van gehoord, maar wie betaalt de zorgmakelaar? Zorgmakelaar, een nieuw beroep in de zorg, of zorgmoeras.

Mantelzorgmakelaar trekt mensen tegen betaling uit zorgmoeras
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/227105 ... oeras.html

Loop je hopeloos vast bij het regelen van zorg voor je zieke ouder of kind? Word je van het ene loket naar het andere verwezen? Dan ben je zeker niet de enige. De weg vinden in het zorgmoeras is niet eenvoudig. Sterker nog, er zijn mensen die er nu hun beroep van hebben gemaakt: de zogeheten mantelzorgmakelaars.

Zelfstandig mantelzorgmakelaar Co Beukema kent de vele valkuilen in het zorgsysteem en weet precies waaraan een aanvraag moet voldoen. Maar ook haar kostte het tijd en flink wat moeite om alles rond te krijgen. Nu, een half jaar later, is het pgb alsnog geregeld.

Van Veen is blij dat het gelukt is, maar wijst ook op de vreemde situatie. "Co wordt betaald door mijn gemeente. De gemeente betaalt dus 70 euro per uur aan iemand om mij te helpen om van diezelfde gemeente de zorg gefinancierd te krijgen voor mijn kind. Dat is toch raar?"

En waar bezuinigt die gemeente dan vervolgens op om die 70 euro te betalen? Of verhoogt ze weer de WOZ? Daarnaast ruik ik iets anders: netwerken.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2019 8:05 pm 
lid

Geen wonder dat ze in nood verkeren.....

'Ik werd depressief van het klimaat'
https://www.nporadio1.nl/achtergrond/14 ... et-klimaat

Veel mensen maken zich zorgen over het klimaat, maar bij sommige mensen gaat het zó ver dat ze psychisch in de knoop raken. Gevoelens van verdriet en boosheid worden hen te veel en in sommige gevallen moet er zelfs een psycholoog aan te pas komen om deze "klimaatdepressie" te verwerken.

Dit geldt ook voor Anouk Kragtwijk. Ze vertelt in Dit is de Zondag dat het haar afgelopen zomer te veel werd. "Mijn tuin verdorde en het gras werd geel. Ik heb altijd de hoop gehad dat we de opwarming van de aarde nog tegen kon houden, maar in die lange hete zomer knapte er iets in mij."

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2019 9:10 pm 
lid

Lies schreef:

Veel mensen maken zich zorgen over het klimaat, maar bij sommige mensen gaat het zó ver dat ze psychisch in de knoop raken. Gevoelens van verdriet en boosheid worden hen te veel en in sommige gevallen moet er zelfs een psycholoog aan te pas komen om deze "klimaatdepressie" te verwerken.

Dit geldt ook voor Anouk Kragtwijk. Ze vertelt in Dit is de Zondag dat het haar afgelopen zomer te veel werd. "Mijn tuin verdorde en het gras werd geel. Ik heb altijd de hoop gehad dat we de opwarming van de aarde nog tegen kon houden, maar in die lange hete zomer knapte er iets in mij."

:hardlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2019 6:06 am 
lid

Lies schreef:

Ik weet niet wat ik erger moet vinden, dat het gras verdort of dat er idioten zijn die hun gras belangrijker vinden dan het grondwaterpeil. In ons dorp is overduidelijk te zien wie wel en wie niet heeft gesproeid, allemaal huiseigenaren van een woning beginnende bij 7 ton

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]