Het is nu do jan 17, 2019 11:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do jan 03, 2019 11:40 am 
lid

Wellicht hebben mensen dit gezien. Op NPO 3 was een muziekfeest op oudjaarsavond in de Ziggo-drome in Amsterdam georganiseerd . Onder leiding van Jan Smit, die als gastheer optrad, had daar een geweldig feest in een uitverkochte zaal plaats.
De mensen zongen en dansten mee op de muziek, swingend en zwijmelend werd de avond met elkaar doorgebracht. Ik vind dat een geweldige manier om de jaarwisseling te vieren. Daar is geen vuurwerk voor nodig. Dat verdient vervolg.
Mijns inzien zou dit ook wel in de openlucht kunnen plaats vinden als het geen erg slecht weer is. Bovendien zou ook met DJ's gewerkt kunnen worden, want het is natuurlijk niet mogelijk om overal zangers en orkesten in te zetten. Daarvoor is ons land nu net weer iets te groot en bovendien is dat erg kostbaar.
Ik zie als aanvulling dat er met een lazerlichtshow ook van alles mogelijk is, met name op het moment supreme, en dat dan in de plaats van vuurwerk. Maar er zou ook best een korte vuurwerkshow rond 00.00 uur aan verbonden kunnen worden.
Uiteindelijk kunnen dergelijke festiviteiten het hele vuurwerkgedoe vervangen en wordt de viering van de jaarwisseling weer een groot feest.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do jan 03, 2019 3:05 pm 
lid

Met 20 tot 30 miljoen euro, dat nu moet worden opgehoest voor de schade, kun je in heel het land aardige feestjes organiseren. Het hoeven ook niet altijd beroepsmusici te zijn. Ik ken veel goede muziekanten die mensen prima kunnen vermaken, zonder dat ze dat als beroep doen.

Ik ben er wel voor, om met oud en nieuw meer feesten te organiseren, zolang de politiek er maar met zijn vingers afblijft, geen graaiers aanstelt die van alles en nog wat zouden moeten regelen of besturen, en gemeenten reeel worden in hun vergunningen.

Overigens deden we dat een aantal jaar geleden op kleine schaal ook al. Feesten rond een garage, een tap, een bandje, dansen en zwingen rond een vuurkorf. Gezelligheid troef.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do jan 03, 2019 5:39 pm 
lid

Vanuit mijn liberale inslag ben ik altijd erg tegen verboden en dus ook tegen vuurwerkverboden geweest.
Jarenlang vond ik het leuk en spannend om strijkers en mooie vuurpijlen af te steken, onderwijl mijn kinderen lerend hoe ze veilig met rotjes en sterretjes aan de slag konden.

Maar ik moet zeggen dat ik het anno 2018 met je voorstel eens ben, Kwaaisteniet. Dit kan zo niet langer.
Rellen, branden, aanslagen op hulpverleners, meer dan honderd gewonden, dierenmishandeling, wijken waar een volle week geknald wordt en niemand die weet hoe de geest weer in de fles te krijgen.

Een vuurwerkverbod, een centraal professioneel vuurwerk per gemeente met een groot muziekfeest en een keihard repressief beleid tegen eenieder die zich niet aan de regels houdt, zijn DE ingredienten om Oud&Nieuw weer te normaliseren.

Blijkbaar kunnen Nederlanders niet meer fatsoenlijk met de vrijheden in dit land omgaan.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do jan 03, 2019 8:08 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Wellicht hebben mensen dit gezien. Op NPO 3 was een muziekfeest op oudjaarsavond in de Ziggo-drome in Amsterdam georganiseerd . Onder leiding van Jan Smit, die als gastheer optrad, had daar een geweldig feest in een uitverkochte zaal plaats.
De mensen zongen en dansten mee op de muziek, swingend en zwijmelend werd de avond met elkaar doorgebracht. Ik vind dat een geweldige manier om de jaarwisseling te vieren. Daar is geen vuurwerk voor nodig. Dat verdient vervolg.
Mijns inzien zou dit ook wel in de openlucht kunnen plaats vinden als het geen erg slecht weer is. Bovendien zou ook met DJ's gewerkt kunnen worden, want het is natuurlijk niet mogelijk om overal zangers en orkesten in te zetten. Daarvoor is ons land nu net weer iets te groot en bovendien is dat erg kostbaar.
Ik zie als aanvulling dat er met een lazerlichtshow ook van alles mogelijk is, met name op het moment supreme, en dat dan in de plaats van vuurwerk. Maar er zou ook best een korte vuurwerkshow rond 00.00 uur aan verbonden kunnen worden.
Uiteindelijk kunnen dergelijke festiviteiten het hele vuurwerkgedoe vervangen en wordt de viering van de jaarwisseling weer een groot feest.
Ik kijk steeds minder TV, TV op oudejaarsavond was ruk zowel op de publieke zenders als op de commerciële.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: do jan 03, 2019 8:22 pm 
lid

En raad eens wie in 2019 een oudejaarsconference mag verzorgen? Claudia de Breij.

https://www.ad.nl/show/claudia-de-breij ... ~afa3ae93/

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: do jan 03, 2019 10:32 pm 
lid

Hadden we Wim Kan nog maar!

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: do jan 03, 2019 10:43 pm 
lid

Over smaak valt niet te twisten, maar als een deel van die idioten gezellig bij De Breij aanschuift ipv. aanslagen te plegen op hulpverleners vind ik het best.... :)

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 5:16 am 
lid

HvR schreef:
Over smaak valt niet te twisten, maar als een deel van die idioten gezellig bij De Breij aanschuift ipv. aanslagen te plegen op hulpverleners vind ik het best.... :)
Waarom zouden ze gezellig bij De Breij willen zitten? Juist de publieke omroep laten al jaren een dalend kijkerspubliek zien.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]