Het is nu za maart 23, 2019 10:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2018 2:22 pm 
lid

Dat moet je aan Beadeker vragen. Ik ken hem ook niet.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2018 4:16 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Dat moet je aan Beadeker vragen. Ik ken hem ook niet.
Jij komt er mee op de proppen

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2018 7:58 pm 
lid

Beadeker had het over de PvdA regering. Ik niet, ik weet wel dat het een coalitie van VVD en PvdA was, onder leiding van VVD-er Marc Rutte met een kleine meerderheid van de VVD in het parlement.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2018 11:26 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Beadeker had het over de PvdA regering. Ik niet, ik weet wel dat het een coalitie van VVD en PvdA was, onder leiding van VVD-er Marc Rutte met een kleine meerderheid van de VVD in het parlement.
En de PvdA wilde D66 terecht er niet bij hebben,dan was het kabinet er nooit gekomen.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2018 12:25 pm 
lid

Het is verstandig om niet deel te nemen in een coalitie regering als je niet nodig bent. Dan wordt je zeker vermorzelt.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2018 1:03 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het is verstandig om niet deel te nemen in een coalitie regering als je niet nodig bent. Dan wordt je zeker vermorzelt.
Het is verstandig om niet de deel te nemen in een regering als je al partij het ineens tegen 2 partijen moet opnemen. Je moet het zien als een taart die je in stukken snijdt. De helft is groter dan één derde deel.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2018 1:15 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:

Je wordt dan gebruikt als bliksemafleider. Althans, dat proberen ze.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: di maart 05, 2019 9:20 am 
lid

kwaaisteniet schreef:

Baedeker klets maar wat.
Alle partijen buiten de PVV/FVD zijn vreselijk links voor hem.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: di maart 05, 2019 9:23 am 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Volgens de koopkrachtberekenaar van het Nibud zouden wij er € 23 per maand in inkomen op vooruit moeten gaan.
Maar compennseert dat ook volledig de extra kosten die wij hebben? Wij leven niet in een gemiddelde situatie.
Er zijn de laatste jaren ook nogal wat belastingaftrekposten geschrapt. De pensioenen stijgen al jaren niet meer mee met de welvaartstijging. Er vindt dus geen indexering meer plaats. Enfin, ik moet nog zien of we die 23 euro per maand meer kunnen gaan besteden.
Ik gok er eerder op dat het min 23 is. Immers, als het bedrijfsleven erop vooruit gaat zal er iemand op achteruit moeten gaan, mede omdat de welgestelden er ook op vooruit gaan. Waarom is economie zo moeilijk en warom hebben met name linkse partijen daar moeite mee?

Je hebt gelijk , de meeste mensen gaan er op achteruit.
Het is idioot dat we zo veel meer belasting voor energie moeten betalen en
dan nog moet iedereen die groene energie koopt evenveel belasting betalen als iemand die grijze energie koopt.
Dus elke logica is zoek bij deze regering.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: di maart 05, 2019 9:39 am 
lid

Ik zou er inderdaad voor willen pleiten om groene energie minder te belasten, maar vooral om de energiebelasting te gebruiken om de infrastructuur aan te leggen die nodig is voor groene energie, en dan mag hij van mij zelfs omhoog. Liefst wel ook voor grootgebruikers, want als die echt belasting gaan betalen zijn maatregelen om anders/minder energie te gaan gebruiken op eens wel haalbaar omdat het kostenplaatje beter klopt.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2019 9:04 am 
lid

boswachter schreef:
Ik zou er inderdaad voor willen pleiten om groene energie minder te belasten, maar vooral om de energiebelasting te gebruiken om de infrastructuur aan te leggen die nodig is voor groene energie, en dan mag hij van mij zelfs omhoog. Liefst wel ook voor grootgebruikers, want als die echt belasting gaan betalen zijn maatregelen om anders/minder energie te gaan gebruiken op eens wel haalbaar omdat het kostenplaatje beter klopt.
Laten we stoppen met termen als groene energie. En laten we ook stoppen met argumenten dat de volgende dozijnen aan windmolens zonder subsidie gebouwd worden want dat is ook al niet waar. En vergeet dan ook niet te vermelden dat we geen oplossing hebben om de wieken van windmolens weer her te gebruiken want dat is erg duur.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2019 9:17 am 
lid

Bij duurzaamheid gaat het om een totaalplaatje, alle grondstoffen die gebruikt worden, de afstand waarover ze getransporteerd moeten worden, de levensduur, de opbrengst, en de mogelijkheden tot recyclen zonder downgraden van de stoffen. Als je dat alles pakt zijn windmolens nog lang niet duurzaam genoeg, maar het alternatief is zeker niet beter. Transitie betekent niet dat we in een keer het einddoel bereiken, ik denk dat er een soort waterval zit in de verduurzaming. daarnaast moeten we vooral veel minder energie gaan verbruiken, ik heb thuis met sinterklaas i.p.v. kado's led lampen opgehangen, is een investering, maar wel een goede. Ik zie nu dat ons stroomverbruik een persoon minder is geworden (i.p.v. een gezin met 5 nu met 4) Ik denk nu aan de volgende stappen. Zonnecellen gaan helaas niet daar is mijn dak niet groot genoeg voor, wellicht later op mijn garagedak, als ik daar het dak moet vervangen. De laatste jaren, van mijn zuurverdiende ZZP centen vooral isolerende en verduurzamende maatregelen betaald, die natuurlijk wat geld opbrengen in besparingen maar zeker niet genoeg.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2019 10:13 am 
lid

boswachter schreef:
Bij duurzaamheid gaat het om een totaalplaatje, alle grondstoffen die gebruikt worden, de afstand waarover ze getransporteerd moeten worden, de levensduur, de opbrengst, en de mogelijkheden tot recyclen zonder downgraden van de stoffen. Als je dat alles pakt zijn windmolens nog lang niet duurzaam genoeg, maar het alternatief is zeker niet beter. Transitie betekent niet dat we in een keer het einddoel bereiken, ik denk dat er een soort waterval zit in de verduurzaming. daarnaast moeten we vooral veel minder energie gaan verbruiken, ik heb thuis met sinterklaas i.p.v. kado's led lampen opgehangen, is een investering, maar wel een goede. Ik zie nu dat ons stroomverbruik een persoon minder is geworden (i.p.v. een gezin met 5 nu met 4) Ik denk nu aan de volgende stappen. Zonnecellen gaan helaas niet daar is mijn dak niet groot genoeg voor, wellicht later op mijn garagedak, als ik daar het dak moet vervangen. De laatste jaren, van mijn zuurverdiende ZZP centen vooral isolerende en verduurzamende maatregelen betaald, die natuurlijk wat geld opbrengen in besparingen maar zeker niet genoeg.
We moeten inderdaad minder energie verbruiken maar hoeveel dan per huishouden? Als ik 424 M3 gas gebruikt en 944 Kwh is dat dan veel voor een eenpersoonshuishouden als je bedenkt dat mijn energievreters de TV,computer, waterkoker en wasmachines zijn en mijn woonkamer op het zuiden? Je stroomverbruik kan alleen echt minder worden door dure energievreters uit het huis te lazeren, enkel LED-lampen bieden te weinig soelaas. Daarnaast zit er een onlogica in het gedrag van de mens: als we LED-lampen hebben kan ik ik een wasdroger aanschaffen want door die LED-lampen ga ik niet meer energie gebruiken.

En dan is er nog de grote industrieën die stroom vreten. Als 1 miljard mensen elke dag 1 uur lang gaan internetten filmpjes gebruiken wat heeft dat dan voor invloed op het stroomgebruik van zowel de huishoudens als de dataservers? We weten het niet

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2019 10:36 am 
lid

Wasdroger is allang het huis uit, computers zijn bij ons wel aanwezig, want pubers.... De wasmachine is zo zuinig mogelijk A++ en ook zuiniger met water (want daar wil nog wel eens een kneep zitten) Toen we onze keuken kochten zei de verkoper, neem allemaal apparaten van een merk, want korting en langere garantie, nee ik wil zuinige apparaten, en goede, dus inductieplaat van merk a. vaatwasser merk b, en koelkast merk c.....
vloerverwarming zit een voeler tussen die de pomp pas aanzet als de verwarming nodig is, overige radiatoren in huis staan uit, maar dat leverde problemen op met de afstelling van de ketel, dus bij de ketel temperatuur omlaag laten zetten. kortom, daar waar het kan..... gelukkig zijn mijn kids niet veeleisend in hun PC gebruik, voor de spellen die ze spelen zijn geen nieuwe pc's vereist, wel is het zo dat een nieuwere pc vaak een lager stroomverbruik heeft. Toch is de aanschaf niet rendabel vanwege de productie, dus ze doen het maar met wat ze hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2019 10:39 am 
lid

boswachter schreef:
Wasdroger is allang het huis uit, computers zijn bij ons wel aanwezig, want pubers.... De wasmachine is zo zuinig mogelijk A++ en ook zuiniger met water (want daar wil nog wel eens een kneep zitten) Toen we onze keuken kochten zei de verkoper, neem allemaal apparaten van een merk, want korting en langere garantie, nee ik wil zuinige apparaten, en goede, dus inductieplaat van merk a. vaatwasser merk b, en koelkast merk c.....
vloerverwarming zit een voeler tussen die de pomp pas aanzet als de verwarming nodig is, overige radiatoren in huis staan uit, maar dat leverde problemen op met de afstelling van de ketel, dus bij de ketel temperatuur omlaag laten zetten. kortom, daar waar het kan..... gelukkig zijn mijn kids niet veeleisend in hun PC gebruik, voor de spellen die ze spelen zijn geen nieuwe pc's vereist, wel is het zo dat een nieuwere pc vaak een lager stroomverbruik heeft. Toch is de aanschaf niet rendabel vanwege de productie, dus ze doen het maar met wat ze hebben.
Energielabels kloppen vaak niet, en nog erger, wie wil knoeien met energielabels kan dat straffeloos

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2019 10:47 am 
lid

Tja, vertrouwen.... We doen wat we kunnen, en ik neem niet alles klakkeloos aan. Maar ook dat heeft een grens natuurlijk. Ik weet wel dat we voor ons type woning (jaren 70 doorzon) en voor onze gezinssamenstelling minder gas water en stroom verbruiken dan het gemiddelde. Daar kan ik aan zien dat we op de goede weg zijn..... grote besluiten nemen we nooit over een nacht ijs, dus een warmtepomp komt er voorlopig nog niet. Zie meer in een zonneboiler voorlopig, en isolatie. Alleen het dak moet nog een keer opnieuw geïsoleerd worden maar dan moeten er 3 van de 6 slaapkamers leeg.....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]