Het is nu do jan 17, 2019 10:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2018 5:46 pm 
lid

Hume schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
De VVD heeft met zijn linkse handlangers enorme schade toegebracht aan de welvaart, democratie en cultuur van de Nederlandse samenleving. Hun discipelen betreuren dat de trucjes van Rutte zijn uitgewerkt, maar verlangen feitelijk alleen maar naar een volgende leugenaar om te volgen. De dommeriken, ze hebben het nog steeds niet begrepen. Met een Warschaupact-achtige democratie krijg je een Warschaupact-achtige economie en cultuur.
:drunk:
En dan heb je de nog dommere kiezers die helemaal niks begrepen hebben van de ontwikkelingen in de wereld de laatste 30 jaar, die denken dat globalisering een keuze is 'waar je gewoon niet aan mee moet doen' en dat het afschaffen van een paar miljard dividendbelasting de economie en welvaart ernstig schaadt, terwijl het slechts een druppeltje op een hete plaat is. Dit zijn de mensen die stemmen op Wilders die een nieuwe gouden eeuw belooft.
Helemaal eens Enzo.
De slopers van de EU draaien ons een rad voor de ogen.
I.p.v de weg vooruit draaien ze liever de klok terug.

TomTom-topman Goddijn: succes blijft uit omdat Europa naïef is over technologie
Dat Europa weinig succesvolle techbedrijven kent als Google, komt volgens topman Harold Goddijn van TomTom doordat politiek en samenleving naïef staan tegenover de verregaande ontwikkelingen op technologiegebied. ‘Als je kijkt naar discussie over kunstmatige intelligentie en belang daarvan, dan zie je dat er niet zo veel gebeurt in Europa’, zegt hij in een interview dat zaterdag verschijnt in de Volkskrant.

Hoewel het wetenschappelijk onderzoek hier uitstekend is, lukt het volgens de ceo van TomTom niet deze kennis te vertalen naar succesvolle ondernemingen. ‘Dat is een probleem.’ Volgens Goddijn is alle macht naar de Amerikaanse westkust en China getrokken en komt Europa in het technologieverhaal niet voor. Hij constateert gelatenheid. ‘Ik zie geen breed gedragen ambitie om terug te knokken.’

De lakse opstelling van Europa op technologiegebied is een bedreiging voor het welzijn van haar inwoners, stelt Goddijn. Zo worden eisen aan werknemers steeds hoger. Wie daaraan kan voldoen kan uitdagend werk vinden. ‘Maar aan de andere kant worden steeds meer banen minder interessant.’ Goddijn ziet bijvoorbeeld hoe in de retailsector steeds meer werknemers in magazijnen verdwijnen, terwijl ze tien jaar geleden nog achter de toonbank van een buurtwinkel stonden. Er verdwijnt misschien geen werk, maar het soort banen is in deze sector onder invloed van technologische invloeden wel sterk veranderd.

Goddijn ziet een gebrek aan ondernemerschap in Europa, ook in Nederland. ‘Ik bespeur weinig wil om internationaal succesvol te worden.’ Jonge ondernemers verkopen hun bedrijf vaak in een pril stadium. ‘Dat de oprichters denken: 10 miljoen is meer dan ik had durven dromen. Liever het geld nu dan over tien jaar heel veel meer, maar met het risico op niets.’ Veel technologie verdwijnt volgens hem zo naar het buitenland, vooral naar Silicon Valley. ‘Ik begrijp het wel. Maar het is wel jammer.’

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0bb1d25/

Iets meer realiteitszin zou je wel passen. De EU is er niet voor kleine, ambitieuze technologiebedrijven. De regeringen graaien dat het een lieve lust is. De EU is vooral druk met regels opstellen, en steunt liever de monopolistische ambities van Frans-Duitse reuzen als Alstom en Siemens:
Germany and France delivered BLOW after UK joins EU nations to BLOCK huge new company
Dat wordt straks nog wat als het VK er niet meer is om te helpen tegengewicht te bieden.
:eek:

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2018 6:30 pm 
lid

We hebben te maken met globale economische paniek, zegt Steen Jakobsen.

"Wereld is 1, maximaal 2 kwartalen verwijderd van globale economische paniek"
https://nl.express.live/2018/12/20/were ... che-paniek

Quel dommage!

“Hoe die paniek er uit zal zien? Politici, die alles in het werk zullen stellen om een snel krimpende economie drijvende te houden. Een economie, die nog steeds lijdt onder de gevolgen van de fouten die het voorbije decennium werden gemaakt en dat alles amper zes maanden nadat men ons vertelde dat de crisis voorbij was. Quel dommage!”, schrijft de Deen.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2018 7:08 pm 
lid

Lies schreef:
We hebben te maken met globale economische paniek, zegt Steen Jakobsen.

"Wereld is 1, maximaal 2 kwartalen verwijderd van globale economische paniek"
https://nl.express.live/2018/12/20/were ... che-paniek

Quel dommage!

“Hoe die paniek er uit zal zien? Politici, die alles in het werk zullen stellen om een snel krimpende economie drijvende te houden. Een economie, die nog steeds lijdt onder de gevolgen van de fouten die het voorbije decennium werden gemaakt en dat alles amper zes maanden nadat men ons vertelde dat de crisis voorbij was. Quel dommage!”, schrijft de Deen.

Oh daar komen de doemverhaaltjes weer, de hoeveelste double-triple-quadrupel dip die nooit kwam is dit?

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2018 8:44 pm 
lid

Het ontbreekt het kabinet Rutte-III aan daadkracht, mits zij überhaupt voornemens is om - tegen het belang van een steeds groter deel van het electoraat in - om maatschappelijke kwesties aan te pakken. De minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid is gekomen een wetsvoorstel dat op generlei wijze de positie werknemers in het algemeen en die een tijdelijke arbeidsovereenkomst versterken. De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties zit stil en kijkt toe hoe de woningmarkt droogkookt, zodat voor met name jongeren een betaalbare woonruimte onbereikbaar wordt. Ondertussen stemt de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in met een verhoging van de rente op studieleningen.

Nee, dit lid van D66 is samen met veel partijgenoten niet gelukkig met het kabinet.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2018 9:42 pm 
lid

P-G schreef:
Het ontbreekt het kabinet Rutte-III aan daadkracht, mits zij überhaupt voornemens is om - tegen het belang van een steeds groter deel van het electoraat in - om maatschappelijke kwesties aan te pakken. De minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid is gekomen een wetsvoorstel dat op generlei wijze de positie werknemers in het algemeen en die een tijdelijke arbeidsovereenkomst versterken. De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties zit stil en kijkt toe hoe de woningmarkt droogkookt, zodat voor met name jongeren een betaalbare woonruimte onbereikbaar wordt. Ondertussen stemt de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in met een verhoging van de rente op studieleningen.

Nee, dit lid van D66 is samen met veel partijgenoten niet gelukkig met het kabinet.

Inderdaad ,dit moet niet al te lang duren.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2018 10:49 pm 
lid

Ja zeg. Het partijkartel regelt de uitruil van crony capitalism tegen carte blanche voor multiculturalisme en milieugekte. Het is ook een springplank voor baantjes bij de EU. Die hebben echt wel wat beters te doen dan zich bezighouden met minderwaardige binnenlandse zorgen. Ik vind de kiezers hierboven nogal ondankbaar overkomen.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: za dec 22, 2018 10:31 am 
lid

Hume schreef:
Helemaal eens Enzo.
De slopers van de EU draaien ons een rad voor de ogen.
I.p.v de weg vooruit draaien ze liever de klok terug.
Over slopers gesproken, de VS trekt zich terug uit Syrië en gelijk begint het wijzen naar de VS, dat die niet voor stabiliteit heeft gezorgd en wie nou het gat opvult
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... de-koerden

Komisch, Europa heeft t.o.v. de VS méér inwoners en haar BBP is ook groter. Toch zijn we niet bereid om onze Defensie-uitgaven op peil te brengen en ook ons leger echt te trainen. We kopen peperduur materiaal maar steeds meer mensen vertrekken uit het leger. We voelen steeds minder voor de NATO maar we willen een Europees leger dat graag vredestaken uitvoert. We schelden op de VS maar het lukt in Europa niet om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en om het gat dat de VS achterlaat in Syrië. Trump heeft ook nog een ander reden om zich terug te trekken: het leger van de VS verder verstrekken.

We willen doorgaan met de euro hoewel we zien dat de basis voor een houdbare euro is weggeslagen. I.p.v. daarvan vindt Enzo501 dat je beter kunt doormodderen en alle verliezen en garanties maar onder het tapijt moet schuiven. Inzake TARGET2 zie we dat boel eigenlijk stil staat.Zoals Drachi het zei: whatever it takes to preserve the euro. En inmiddels kan de ECB voor noch achteruit.

Inmiddels heeft Polen de democratische rechtstaat uitgeschakeld en de muur van Orbán staat er nu mogelijk om een andere reden: het tegenhouden van mensen die uit Hongarije vertrekken. Niemand gaat vrijwillig 6 dagen per week werken waarvan 1 dag onbetaald.

De Chinezen geven we vrij spel en ondertussen wil de EC nog eens 6 zwakke en corrupte staten toe laten tot de EU terwijl een aantal van die staten nog steeds met elkaar in oorlog zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: za dec 22, 2018 2:44 pm 
lid

Biertje schreef:
Over slopers gesproken, de VS trekt zich terug uit Syrië en gelijk begint het wijzen naar de VS, dat die niet voor stabiliteit heeft gezorgd en wie nou het gat opvult
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... de-koerden
Beweringen dat Amerika niet voor stabiliteit heeft gezorgd waren er voor die tweet net zo goed
Biertje schreef:
Komisch, Europa heeft t.o.v. de VS méér inwoners en haar BBP is ook groter. Toch zijn we niet bereid om onze Defensie-uitgaven op peil te brengen en ook ons leger echt te trainen. We kopen peperduur materiaal maar steeds meer mensen vertrekken uit het leger. We voelen steeds minder voor de NATO maar we willen een Europees leger dat graag vredestaken uitvoert. We schelden op de VS maar het lukt in Europa niet om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en om het gat dat de VS achterlaat in Syrië. Trump heeft ook nog een ander reden om zich terug te trekken: het leger van de VS verder verstrekken.
Ik heb echt geen flauw idee wat je hier nou wil zeggen
Biertje schreef:
We willen doorgaan met de euro hoewel we zien dat de basis voor een houdbare euro is weggeslagen. I.p.v. daarvan vindt Enzo501 dat je beter kunt doormodderen en alle verliezen en garanties maar onder het tapijt moet schuiven. Inzake TARGET2 zie we dat boel eigenlijk stil staat.Zoals Drachi het zei: whatever it takes to preserve the euro. En inmiddels kan de ECB voor noch achteruit.
De basis van de euro was van het begin af heel flut
Maar nu zitten we ermee
Onze pensioenen zijn in euro's
Onze spaarcentjes zijn in euro's
Ik mag hopen dat ze die euro preserven!
Biertje schreef:
Inmiddels heeft Polen de democratische rechtstaat uitgeschakeld en de muur van Orbán staat er nu mogelijk om een andere reden: het tegenhouden van mensen die uit Hongarije vertrekken. Niemand gaat vrijwillig 6 dagen per week werken waarvan 1 dag onbetaald.

De Chinezen geven we vrij spel en ondertussen wil de EC nog eens 6 zwakke en corrupte staten toe laten tot de EU terwijl een aantal van die staten nog steeds met elkaar in oorlog zijn.

Isser nog steeds oorlog? o o

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: za dec 22, 2018 6:36 pm 
lid

@Wisp

Citaat:
Beweringen dat Amerika niet voor stabiliteit heeft gezorgd waren er voor die tweet net zo goed
75 jaar vrede in Europa lijkt mij niet niks

Citaat:
Ik heb echt geen flauw idee wat je hier nou wil zeggen.
Hoe kan het dat we ondanks dat Europa groter is en een groter BBP hebben we moeten hebben om samen werken aan een sterke Defensie?

Citaat:
De basis van de euro was van het begin af heel flut.Maar nu zitten we ermee
Onze pensioenen zijn in euro's
Onze spaarcentjes zijn in euro's
Ik mag hopen dat ze die euro preserven
Tegen elke prijs? Immers, de problemen zijn niet op te lossen.

En inderdaad, tussen een aantal landen is het nog steeds oorlog en is de vrede beslist niet getekend.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: za dec 22, 2018 9:25 pm 
lid

Biertje schreef:

Dat is waar, maar er zijn ook mensen die beweren dat het nog steeds oorlog is :P

Wat ik echter wilde beweren is dat die aantijgingen tegen Amerika over stabiliteit zeker NIET pas sinds die tweet bestaan

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 11:46 am 
lid

Wisp schreef:
Biertje schreef:

Dat is waar, maar er zijn ook mensen die beweren dat het nog steeds oorlog is :P

Wat ik echter wilde beweren is dat die aantijgingen tegen Amerika over stabiliteit zeker NIET pas sinds die tweet bestaan

De vrede hebben in Europa en Amerika en Rusland voeren hun oorlogen uit in het MO.
Met Trump gaat daar ook een eind aan komen,want het kost de VS bakken met geld ten koste van de gewone mensen daar.
Daarom zal Europa de komende jaren zelf voor haar vrede moeten zorgen.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 12:54 pm 
lid

Wisp schreef:
Biertje schreef:

Er is nog steeds haat en nijd tussen een aantal Balkanstaten en dat kan zo weer omslaan in een oorlog en bovendien trekt de VS zich terug. Het lijkt mij niet slim om dit soort staten die ook nog een hoge mate van corruptie vertonen toe te laten nog afgezien van het feit dat de EU neit sterker daarvan wordt.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 12:55 pm 
lid

Hume schreef:
Wisp schreef:
Biertje schreef:

De vrede hebben in Europa en Amerika en Rusland voeren hun oorlogen uit in het MO.
Met Trump gaat daar ook een eind aan komen,want het kost de VS bakken met geld ten koste van de gewone mensen daar.
Dat kan Europa in het eigen werelddeel niet eens. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 2:09 pm 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Wisp schreef:

Ik geloof dat die militante gele hesjesbeweging inmiddels aardig de kop ingedrukt is. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 2:40 pm 
lid

Wisp schreef:
Ik hoor en lees dagelijks termen als
"klimaat gekkies"
'krankzinnig bezig zijn"
"linkse windmolenidioten"
"fascistische klimaatideologen"
enzovoort
Een hetze wordt zeker gevoerd!

Uit zulke reacties spreekt een sprakeloosheid en een machteloosheid. Wie beter van de tongriem is gesneden, of weet wat hij zou willen schrijven om zijn argumenten kracht bij te zetten, bezigt zulke taal niet.

Het is dan immers niet nodig.

Vat mijn reactie nu niet op als geruststelling, want de mensen zijn grotendeels nog in slaap. Er moet 650 miljard op tafel komen. Laat er eens 6,5 miljoen Nederlanders bestaan waar je via belasting een klein beetje vat op kunt krijgen omdat ze gespaard hebben of omdat ze inkomen uit werk hebben. Dan heb ik volgens Bartjens een ton per belastingbetalende Nederlander nodig.

Hoeveel jaar heb JIJ nodig om die ton op te hoesten?

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 2:50 pm 
lid

Beide partijen in de klimaatdiscussie zijn (los van elkaar gezien) "completely persuasive".

Daarom gaat Scott Adams de beste "voors" en "tegens" tegen elkaar afzetten: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... yuoKwQPXY0

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 3:12 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

Ik geloof dat die militante gele hesjesbeweging inmiddels aardig de kop ingedrukt is. :wink:
Op ongewapende betogers en vernielers is het makkelijk inhakken ,daar heb jij geen leger voor nodig maar wel een ME, met natuurlijk wel de juiste busjes. :wink:

https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe-me- ... ~ad606f25/

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 3:16 pm 
lid

Rightnow schreef:
Beide partijen in de klimaatdiscussie zijn (los van elkaar gezien) "completely persuasive".

Daarom gaat Scott Adams de beste "voors" en "tegens" tegen elkaar afzetten: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... yuoKwQPXY0
Ik heb nog meer munitie over o.m. de warmtepomp. Het is mij niet gelukt om de feiten te weerleggen.

https://www.youtube.com/watch?v=SbZ0Eor8FoM

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 5:34 pm 
lid

Dat zou ik ook verwachten, dat je je eigen argumenten moeilijk kunt weerleggen. Daarentegen vind ik het te verwachten, dat je heel overtuigende argumenten hebt gevonden voor jouw standpunt. Een filmpje dat ik met interesse al eerder was tegengekomen en deels had bekeken.

Volgens de methode Scott Adams (de man die bekend werd met zijn Dilbert strips) moeten dus onze tegenstanders in de discussie even geloofwaardige argumenten aan kunnen dragen. Omdat wij partijdig zijn zullen we moeite hebben om dit zelf te doen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]