Het is nu do maart 21, 2019 1:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: za maart 09, 2019 12:45 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 2504
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Bij de studie naar het nationale vliegveld op de Noordzee zijn een aantal belangrijke problemen naar voren gekomen, waardoor men de indruk kon krijgen dat de overheid er niet aan wil.
Natuurlijk moet dat wel, want Schiphol in ons dichtbevolkte landje handhaven is een farce.
Nu zei men o.a. dat de duinen dat niet zouden aankunnen.
Dit is klinkklare nonsens. Als men gebruik maakt van de tunnelboren om voldoende capaciteit tunnels te boren heeft dat geen enkele nadelige uitwerking op de duinen, zoals ook al bleek bij het boren van de Zuidlijn in Amsterdam waar al die woongebouwen op houten palen staan. Daar was ook geen enkel gevolg bij het boren van de tunnels.

Verder werd het nadeel genoemd voor de strandrecreatie, waar ook veel (buitenlandse) toeristen gebruik van maken.
Dat kan inderdaad nadelig beïnvloed worden als een vliegveld te dicht bij de kust gebouwd zou worden.
Het is dan ook zaak om het op voldoende afstand van de kust aan te leggen zodat er zo min mogelijk nadelige beïnvloeding van het kustgebied plaats vindt.
Met een brede visie en ruim zicht en voortvarendheid zal men er toch echt aan moeten geloven om hiermee aan het werk te gaan.
Het kan dan nog best een jaar of tien duren vooraleer alles in gereedheid is.
Er moet tevens bedacht worden dat er alsmaar meer gevlogen zal worden. Een ontwikkeling die niet tegen te houden is.
Verder zal er keihard gewerkt moeten worden aan schone en stille motoren zodat het milieu zo min mogelijk belast wordt.
Natuurlijk kost dat extra geld, maar dat moet men er eenvoudig voor over hebben. Het is eenvoudig onvermijdelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: za maart 09, 2019 1:31 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 17, 2012 12:38 am
Berichten: 5539
Berichten: Intopic
Joyce schreef:
De vliegtax mag van mij veel hoger, minimaal 50 en het liefst nog hoger.
Misschien krijgt dat mensen met niet al te verre bestemmingen in de trein.
We moeten allemaal bijdragen aan een beter klimaat (zeggen ze) en sommige vliegreizen
zijn zo spotgoedkoop dat het een lachertje, eigenlijk huilertje is.

100% eens Joyce, het kan veel beter. Leg een vaste bodem in die vliegtaks.. bijvoorbeeld de prijs van een treinticket naar Lyon dan is de minimale tax 60 euro.. en worden alle trein-bestemmingen binnen die afstand (dus inclusief Parijs, Londen en Berlijn) ineens goedkoper dan het vliegtuig.

Het kabinet is overigens aan het treuzelen. Dit was in 2017 al nieuws

Een kabinet wat in 2017 aankondigt, dat het in 2021 iets gaat doen, neemt geen maatregel.. maar stelt iets uit.

_________________
'This was the day an American president stood on foreign soil next to a murderous lying thug and refused to back his own country. Patriots need to stand up and reject the behavior of this president.'
James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: za maart 09, 2019 5:08 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 48493
Berichten: Intopic
Einstein schreef:
Joyce schreef:
De vliegtax mag van mij veel hoger, minimaal 50 en het liefst nog hoger.
Misschien krijgt dat mensen met niet al te verre bestemmingen in de trein.
We moeten allemaal bijdragen aan een beter klimaat (zeggen ze) en sommige vliegreizen
zijn zo spotgoedkoop dat het een lachertje, eigenlijk huilertje is.

100% eens Joyce, het kan veel beter. Leg een vaste bodem in die vliegtaks.. bijvoorbeeld de prijs van een treinticket naar Lyon dan is de minimale tax 60 euro.. en worden alle trein-bestemmingen binnen die afstand (dus inclusief Parijs, Londen en Berlijn) ineens goedkoper dan het vliegtuig.

Het kabinet is overigens aan het treuzelen. Dit was in 2017 al nieuws

Een kabinet wat in 2017 aankondigt, dat het in 2021 iets gaat doen, neemt geen maatregel.. maar stelt iets uit.


Yep! Neem het je voor, en stel het uit tot het nieuwe kabinet. Kun je altijd weer uitstellen, omdat je het als coalitie niet eens kon worden, als je zelf nog deelneemt. En anders ben je er gewoon vanaf, want dan is het aan andere partijen om een regeerakkoord te maken.

Die vliegtaks had er allang horen te zijn. Dit kabinet is eerder in staat geweest zeer snel wetten in te kunnen voeren en af te schaffen. Dus waarom niet op dit punt?
Je voorstel om vliegtickets voor korte afstanden tenminste gelijk te laten zijn aan die van de trein, vind ik een goed voorstel.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: za maart 09, 2019 5:40 am 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 18436
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Einstein schreef:
Joyce schreef:
De vliegtax mag van mij veel hoger, minimaal 50 en het liefst nog hoger.
Misschien krijgt dat mensen met niet al te verre bestemmingen in de trein.
We moeten allemaal bijdragen aan een beter klimaat (zeggen ze) en sommige vliegreizen
zijn zo spotgoedkoop dat het een lachertje, eigenlijk huilertje is.

100% eens Joyce, het kan veel beter. Leg een vaste bodem in die vliegtaks.. bijvoorbeeld de prijs van een treinticket naar Lyon dan is de minimale tax 60 euro.. en worden alle trein-bestemmingen binnen die afstand (dus inclusief Parijs, Londen en Berlijn) ineens goedkoper dan het vliegtuig.

Het kabinet is overigens aan het treuzelen. Dit was in 2017 al nieuws

Een kabinet wat in 2017 aankondigt, dat het in 2021 iets gaat doen, neemt geen maatregel.. maar stelt iets uit.


Yep! Neem het je voor, en stel het uit tot het nieuwe kabinet. Kun je altijd weer uitstellen, omdat je het als coalitie niet eens kon worden, als je zelf nog deelneemt. En anders ben je er gewoon vanaf, want dan is het aan andere partijen om een regeerakkoord te maken.

Die vliegtaks had er allang horen te zijn. Dit kabinet is eerder in staat geweest zeer snel wetten in te kunnen voeren en af te schaffen. Dus waarom niet op dit punt?
Je voorstel om vliegtickets voor korte afstanden tenminste gelijk te laten zijn aan die van de trein, vind ik een goed voorstel.

Laat me raden: julie vliegen zeker nooit. :luidlachen: Het ware socialisme, anderen laten opdraaien voor mijn hobbies.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: za maart 09, 2019 8:15 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15140
Berichten: Intopic
Er is niets mis met een vliegtax als elk land daar maar mee doet en er niet een aparte of een vaste tax wordt geheven maar gewoon belasting komt op de kerosine. Dus de oliemaatschappij die kerosine levert draag het af aan de fiscus. Hoe simpel kan het zijn?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: za maart 09, 2019 11:32 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 48493
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:

100% eens Joyce, het kan veel beter. Leg een vaste bodem in die vliegtaks.. bijvoorbeeld de prijs van een treinticket naar Lyon dan is de minimale tax 60 euro.. en worden alle trein-bestemmingen binnen die afstand (dus inclusief Parijs, Londen en Berlijn) ineens goedkoper dan het vliegtuig.

Het kabinet is overigens aan het treuzelen. Dit was in 2017 al nieuws

Een kabinet wat in 2017 aankondigt, dat het in 2021 iets gaat doen, neemt geen maatregel.. maar stelt iets uit.


Yep! Neem het je voor, en stel het uit tot het nieuwe kabinet. Kun je altijd weer uitstellen, omdat je het als coalitie niet eens kon worden, als je zelf nog deelneemt. En anders ben je er gewoon vanaf, want dan is het aan andere partijen om een regeerakkoord te maken.

Die vliegtaks had er allang horen te zijn. Dit kabinet is eerder in staat geweest zeer snel wetten in te kunnen voeren en af te schaffen. Dus waarom niet op dit punt?
Je voorstel om vliegtickets voor korte afstanden tenminste gelijk te laten zijn aan die van de trein, vind ik een goed voorstel.

Laat me raden: julie vliegen zeker nooit. :luidlachen: Het ware socialisme, anderen laten opdraaien voor mijn hobbies.


Wees blij dat we niet zeggen dat de werkelijke kosten berekend moeten worden, inclusief belasting op kerosine, inclusief het kwartje van Kok per liter.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: za maart 09, 2019 8:42 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 2504
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Het kwartje van Kok was een geweldige uitvinding. We leefden toen nog wel in het guldentijdperk en het is uiteindelijk nooit boven de elf eurocent uitgekomen. Toevallig had ik dat Kok indertijd ingefluisterd. Het was ook bedoeld om de hopeloos achtergebleven infrastructuur aanzienlijk te verbeteren en het diende tevens om het autoverkeer terug te dringen. De infrastructuur wordt inmiddels al wel redelijk voortvarend aangepakt Het terugdringen van het autogebruik heeft het niet gehaald.
Mogelijk gaat het net zo met de invoering van de vliegtax. Deze zal wel geïnd worden, maar dat het ook vermindering van het vliegverkeer zal opleveren valt te betwijfelen. Dus dan moet de opbrengst maar ten goede komen aan het aanzienlijk verbeteren van de infrastruktuur van het vliegverkeer, zijnde het nationale vliegveld op de Noordzee.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: za maart 09, 2019 10:51 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15140
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Het kwartje van Kok was een geweldige uitvinding. We leefden toen nog wel in het guldentijdperk en het is uiteindelijk nooit boven de elf eurocent uitgekomen. Toevallig had ik dat Kok indertijd ingefluisterd. Het was ook bedoeld om de hopeloos achtergebleven infrastructuur aanzienlijk te verbeteren en het diende tevens om het autoverkeer terug te dringen. De infrastructuur wordt inmiddels al wel redelijk voortvarend aangepakt Het terugdringen van het autogebruik heeft het niet gehaald.
Mogelijk gaat het net zo met de invoering van de vliegtax. Deze zal wel geïnd worden, maar dat het ook vermindering van het vliegverkeer zal opleveren valt te betwijfelen. Dus dan moet de opbrengst maar ten goede komen aan het aanzienlijk verbeteren van de infrastruktuur van het vliegverkeer, zijnde het nationale vliegveld op de Noordzee.
Sowieso zal elk Europees land dat lid is van de EU een een vliegtax in moeten voeren.Gezien het pennywise pud foolish beleid van de overheid die bovendien alles te duur vind en altijd naar niet-werkende alternatieven zoekt, is het beste om Schiphol te houden waar het nu is: op het land in de Haarlemmermeerpolder.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: zo maart 10, 2019 12:36 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 2504
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Jij vindt het wel goed als de overheid, net als destijds bij de wegeninfrastructuur, er de handrem op zet.
Dat is geen regeren. Regeren is vooruitzien en planmatig handelen in overeenstemming met de huidige en toekomstige noden.
Duitsland, Engeland en Frankrijk hebben al een vliegtax. Het is dus helemaal niet gek als Nederland dat ook invoert.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: zo maart 10, 2019 4:08 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15140
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Jij vindt het wel goed als de overheid, net als destijds bij de wegeninfrastructuur, er de handrem op zet.
Dat is geen regeren. Regeren is vooruitzien en planmatig handelen in overeenstemming met de huidige en toekomstige noden.
Duitsland, Engeland en Frankrijk hebben al een vliegtax. Het is dus helemaal niet gek als Nederland dat ook invoert.
De tax die Duitsland heeft moet 1 miljard opbrengen. Mag ik er op wijzen dat de taks op benzine veel hoger ligt?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Einstein, Exabot [Bot], Google [Bot], P-G, Wisp en 211 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling