baedeker schreef:
Raya schreef:
Ik denk dat veel 'links' en 'rechts' dat niet in de gaten hebben, als je bij die begrippen wilt blijven.
Wilders is een verlengstuk van de VVD, stemt voornamelijk met de VVD mee. Maar wie volgt de Kamer nou? En een goed overzicht van het stemgedrag is er niet, niet op radio, tv, krant, en ook niet op internet.
De PVV is niet tegen kapitalisme. Dat is heel wat anders dan het
crony capitalism van VVD, CDA, D66 en PvdA. Wel vreemd dat je de PVV een verlengstuk van de VVD noemt. Linkse partijen sluiten de PVV bij voorbaat uit en gaan met de VVD klakkeloos mee in de leugencultuur die ontstaat bij de ruil van multiculti gekte tegen
crony capitalism. Het uitsluiten van rechts heeft een prijs en die betaalt links kennelijk graag.
Dat hele 'links'/ 'rechts' is achterhaald.
Ik hou niet voor niets liever op 'sociaal' en 'asociaal'. Dat loopt door de meeste partijen heen, ook al is het soms een onbedoeld bij-effect. Puur zwart-wit is in de politiek ook zeldzaam.
Veel partijen sluiten in achterkamertjes dealtjes met elkaar. "Jij krijgt dit van mij, als ik van jou dat krijg!"
Omdat het stiekem in achterkamertjes gebeurd, hebben de Kiezers daar geen enkele invloed op. Vooral ook omdat verkiezingsbeloften vluchtiger zijn dan alcohol. Vaak spelen bij politici andere belangen dan (die van) de Kiezers. Die Kiezers komen alleen in beeld als er weer verkiezingen in aantocht zijn, en dan zijn die kiezers snel tevreden te stellen met een paar nep-beloften. Dat geldt voor vrijwel alle Kiezers, van alle partijen.
Is geen antwoord op wat ik schreef.
En ja, we hebben de achterkamertjes en een coalitiestelsel waardoor er altijd water bij de wijn moet. Maar er is wel meer aan de hand: het cordon sanitair, de kritiekloze media, de leugencultuur. En natuurlijk die paar partijen die met een 50% plus 1 meerderheid het referendum afschaften in een in meerheid pro-referendum gekozen parlement. Ik ga daar niet mild over doen.