Het is nu wo dec 19, 2018 7:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2018 11:25 am 
lid

Het is niet de eerste keer maar nu gaat het wel om een ernstig te nemen incident, waarbij Rusland de doorgang van de Zee van Azov bij de Straat van Kertsj momenteel blokkeert. Er ligt een grote olietanker onder de brug die feitelijk doorgang moet geven. Hierbij zijn drie Oekraïense marine schepen door de Russen geconfisqueerd. Bovendien is er geschoten en zijn er gewonden gevallen. In mijn idee is dit onacceptabel en dient ten spoedigste opgeheven te worden waarbij de Oekraïense marineschepen ongeschonden teruggegeven worden. Het internationale zeerecht dient door de Russen gerespecteerd te worden. Dat is in het belang van de internationale rechtsorde en dit dient verdedigd te worden als de Russen niet zelf tot inzicht komen.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di nov 27, 2018 10:38 am 
lid

Zo mee eens met dit artikel:

Europa moet afstand houden van het oude zeer en de nationale sentimenten rond de Krim
https://joop.bnnvara.nl/opinies/europa- ... nd-de-krim

De strijdende partijen deugen geen van beiden

Waarom Rusland Oekraïne zo hard aanpakt in de Straat van Kertsj
https://www.trouw.nl/home/waarom-ruslan ... ~a53f911a/

De Oekraïense president Petro Porosjenko heeft voor twee maanden de noodtoestand afgekondigd, op basis waarvan burgerlijke vrijheden tijdelijk kunnen worden beperkt. Critici in Oekraïne vragen zich af waarom die maatregel is genomen na deze escalatie, hoe ernstig ook, en niet in respons op de eerdere Russische militaire acties in Oost-Oekraïne sinds 2014. Bij eventuele verlenging kunnen de voor eind maart geplande presidentsverkiezingen niet doorgaan. Dat zou voordelig kunnen zijn voor Porosjenko, die volgens de peilingen de tweede ronde van die verkiezingen mogelijk niet zal halen. Maar ongeacht of de verkiezingen worden uitgesteld of niet, hoopt hij beslist electoraal munt te slaan uit dit door Rusland geïnitieerde incident.

Op papier draait de economie redelijk volgens de leiders in de wereld, maar de bevolking ziet andere cijfers. Zoals de gele hesjes (Gilets jaunes: 'Les élites parlent de fin du monde, quand nous, on parle de fin du mois' .)

Een echte elite moet een volk niet een oorlog in rommelen, vooral niet om het oude zeer.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di nov 27, 2018 12:42 pm 
lid

Als de voltooiing van die brug zoveel problemen oplevert omdat de Russen de Zee van Azov nu tot hun eigen territoriale wateren rekenen, kan het beste maar weer met de pont naar De Krim gevaren worden.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di nov 27, 2018 7:24 pm 
lid

Lies schreef:
Zo mee eens met dit artikel:

Europa moet afstand houden van het oude zeer en de nationale sentimenten rond de Krim
https://joop.bnnvara.nl/opinies/europa- ... nd-de-krim

De strijdende partijen deugen geen van beiden

Waarom Rusland Oekraïne zo hard aanpakt in de Straat van Kertsj
https://www.trouw.nl/home/waarom-ruslan ... ~a53f911a/

De Oekraïense president Petro Porosjenko heeft voor twee maanden de noodtoestand afgekondigd, op basis waarvan burgerlijke vrijheden tijdelijk kunnen worden beperkt. Critici in Oekraïne vragen zich af waarom die maatregel is genomen na deze escalatie, hoe ernstig ook, en niet in respons op de eerdere Russische militaire acties in Oost-Oekraïne sinds 2014. Bij eventuele verlenging kunnen de voor eind maart geplande presidentsverkiezingen niet doorgaan. Dat zou voordelig kunnen zijn voor Porosjenko, die volgens de peilingen de tweede ronde van die verkiezingen mogelijk niet zal halen. Maar ongeacht of de verkiezingen worden uitgesteld of niet, hoopt hij beslist electoraal munt te slaan uit dit door Rusland geïnitieerde incident.

Op papier draait de economie redelijk volgens de leiders in de wereld, maar de bevolking ziet andere cijfers. Zoals de gele hesjes (Gilets jaunes: 'Les élites parlent de fin du monde, quand nous, on parle de fin du mois' .)

Een echte elite moet een volk niet een oorlog in rommelen, vooral niet om het oude zeer.
Als beide partijen niet deugen, waarom hebben idioten dan vóór gestemd voor het associatieakkoord met als gevolg dat letterlijk 1 kippenboer uit Oekraïne wederom letterlijk stinkendrijk is geworden, ten van de rest van de kippenboeren in Europa inclusief Nederland? Want Lies, in de elite zit óók bij conservatief rechts en zoals je weet is dat de grootste fractie in het EP.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2018 1:43 pm 
lid

Het gaat er niet om wie wel en niet, of in hoeverre een land deugt. In dit geval is Rusland duidelijk in strijd met het zeerecht en het internationaal recht. Ze hebben de zee van Azov maar tot hun territorium verklaard terwijl er twee naties aan die zee liggen en gebruik moeten maken van dit water. Het geeft dan geen pas om boten van de andere natie te beschieten, te enteren, aan de ketting te leggen en de bemanning vast te zetten en te vervolgen. Deze agressie is gewoon fout.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2018 1:52 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het gaat er niet om wie wel en niet, of in hoeverre een land deugt. In dit geval is Rusland duidelijk in strijd met het zeerecht en het internationaal recht. Ze hebben de zee van Azov maar tot hun territorium verklaard terwijl er twee naties aan die zee liggen en gebruik moeten maken van dit water. Het geeft dan geen pas om boten van de andere natie te beschieten, te enteren, aan de ketting te leggen en de bemanning vast te zetten en te vervolgen. Deze agressie is gewoon fout.
Daar gaat het juist wel om want ze deugen beiden niet en wat wil jij doen? Een commissie starten? :)

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2018 4:31 pm 
lid

Ik zal die Oekraïense schepen persoonlijk van de ketting gaan trekken, de gevangen genomen mariniers bevrijden en dan wegvaren nadat ik in de Russische marine schepen ook nog een paar flinke gaten heb geschoten. Dat lijkt me wel het minste wat ik kan doen, vanuit mijn positie.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2018 4:36 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik zal die Oekraïense schepen persoonlijk van de ketting gaan trekken, de gevangen genomen mariniers bevrijden en dan wegvaren nadat ik in de Russische marine schepen ook nog een paar flinke gaten heb geschoten. Dat lijkt me wel het minste wat ik kan doen, vanuit mijn positie.
Wat let je? Ik stuur je wel leuke kerstkaarten want dat heb je wel nodig als je daar in de lik zit. :holy:

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: do nov 29, 2018 12:18 am 
lid

Je begrijpt dat ik dit uitsluitend in een russisch uniform van een hoge officier uitvoer.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: do nov 29, 2018 5:37 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Je begrijpt dat ik dit uitsluitend in een russisch uniform van een hoge officier uitvoer.
En spreek je ook de EU-landen toe die handel drijven met Rusland?En: wat zal zo'n Europees leger hebben gedaan?

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: do nov 29, 2018 11:44 am 
lid

Dat weet ik niet.
Het lijkt me wel nuttig als een stevig Navo flottielje alvast in de richting van de Zee van Azov gaat varen, tenzij Baedeker dit natuurlijk niet goedvindt.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: do nov 29, 2018 12:14 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Dat weet ik niet.
Het lijkt me wel nuttig als een stevig Navo flottielje alvast in de richting van de Zee van Azov gaat varen, tenzij Baedeker dit natuurlijk niet goedvindt.

Maar Oekraine is geen lid van de NAVO.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: do nov 29, 2018 12:37 pm 
lid

Zo is het, maar de Zee van Azov kan niet door Rusland geclaimd worden als territoriaal water. Dat heeft alles te maken met het openhouden van zeeroutes.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: do nov 29, 2018 4:22 pm 
lid

Volgens Poetin is de zee van Avoz van Rusland. Door de blokkade bij de brug worden schepen die naar de Oekraïense havens willen varen en schepen die de Oekraïense havens moeten verlaten geblokkeerd.
Dit is te gek voor woorden. Stel je voor dat de Denen het Kattegat afsluiten voor Russische schepen en de Oostzee tot EU zee verklaren, Of dat de Turken de Bosporus voor Russische schepen afsluiten en de Zwarte Zee tot hun zee verklaren, etc. Dit kan gewoon niet. De Russen kunnen de zee van Avoz niet claimen en dienen de internationale zeeroute open te houden voor schepen die de zeeengte bij de brug van Kertsj moeten passeren.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr dec 07, 2018 5:39 pm 
lid

Russisch buitenland minister Lavrov heeft zojuist verklaard dat ze de Oekraïense mariniers, die ze gevangen houden, niet ´kunnen´ vrijlaten, omdat ze eerst berecht moeten worden vanwege het schenden van de territoriale wateren van Rusland.
Nu ben ik niet op de hoogte wat ze precies onder de territoriale wateren van Rusland beschouwen, maar de zee-engte bij Kersch is een internationale zeeroute en kan dus niet door Rusland als Russisch territoriaal water geclaimd worden.
Als ik de Russische overheid was zou ik die Oekraïense mariniers als de wiedeweerga vrijlaten, de marineschepen vrijgeven, de schade die aangebracht is vergoeden en verontschuldigingen aanbieden aan de onterechte militaire ingreep en gevangenneming.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2018 4:19 pm 
lid

Ik heb niet de indruk dat de beraadslagingen in het Kremlin over de vrijlating van de Oekraïense mariniers, het vrijgeven van de Oekraïense marineschepen, het aanbieden van de verontschuldigingen en de vergoeding voor de schade die is aangebracht aan de Oekraïense marineschepen voor de onterechte Russische militaire ingreep erg vlotten.
Het zou mijns inziens daarom aanbeveling verdienen als de Nato zich gaat beraden over de stappen die genomen kunnen worden voor deze Russische zeepiraterij.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]