Het is nu zo mei 19, 2019 7:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: vr dec 14, 2018 6:23 am 
lid

baedeker schreef:
Welke Russische inmenging in onze binnenlandse aangelegenheden?
Ik ken wel een Hongaar die de kas van de linkse multiculti populisten heeft gespekt:
Soros Leaks: zeker 4,9 miljoen euro naar Nederlandse organisaties
Dat zou inderdaad verboden moeten worden.
Ik ken ook een Hongaar die zijn arbeiders berooft en van hen slaven maakt:

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... nwet-orban

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 2:04 pm 
lid

baedeker schreef:
Christina schreef:
baedeker schreef:
Dit zijn fabeltjes. De Amerikaanse desillusie komt door de Europese houding inzake hun bijdragen, en niet andersom. En als Duitsland zijn defensie binnen de NAVO al niet op orde maakt, dan zal het dat erbuiten zeker niet gebeuren. Het EU-leger gaat extern geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Is ook helemaal niet de bedoeling. Het EU-leger is gewoon de volgende stap op weg naar opheffing van de naties, naar de EU-superstaat.
Volgens mij zijn het alleen maar praatjes van Macron, beetje grootheidswaan, zo voor de Europese verkiezingen.
Duitsland bijv. heeft niet eens geld om het eigen leger te onderhouden, daarbij draagt Duitsland de 2% aan de Navo niet af.
Waar zou het geld voor een Europees leger überhaupt vandaan moeten komen.

Je moet nooit bluffen over defensie. Zeker niet als Poetin tegenover je zit. En al helemaal niet als die nog een appeltje te schillen heeft.

Europa mag best wat meer bluffen en ook harder werken aan een Europese defensie.
Rutte is op de goede weg.

In een Europa-toespraak vol spierballentaal pleitte de premier voor een assertievere Europese Unie, die de naïviteit van de afgelopen decennia van zich af moet schudden. “De EU heeft een ‘reality check’ nodig: macht is geen vies woord. Realpolitik moet een essentieel onderdeel worden van Europa’s gereedschapskist op het gebied van buitenlands beleid.”
Rutte was door het Europa-instituut van de Zürichse universiteit uitgenodigd om de Churchill-lezing te houden, een jaarlijkse gebeurtenis waarmee de befaamde Europa-rede wordt geëerd die de vroegere Britse staatsman Winston Churchill daar in 1946 hield.
De VVD-leider nam die gelegenheid te baat om te wijzen op de zwakke positie die Europa soms inneemt in de turbulente geopolitiek van de laatste jaren. “We zijn getuige geweest van een nieuwe fase, waarin harde macht de overhand lijkt te krijgen over zachte macht.” Europa is na de Tweede Wereldoorlog vooral een zachte macht geweest, onder de veiligheidsparaplu van de Verenigde Staten.
Lange tijd ‘was het relatief makkelijk om moreel hoog van de toren te blazen’, aldus Rutte. “Europa zou minder zelfgenoegzaam en naïef moeten worden, en realistischer dan voorheen.”
Om op te kunnen tegen nationalistisch georiënteerde leiders als Trump, Poetin en Erdogan mag Europa wel wat meer een straatvechter worden, vindt Rutte.

Concreet wijst Rutte drie gebieden aan waarop de EU meer een vuist zou moeten maken: bij de verdediging van een internationale rechtsorde in de wereldhandel, buitenlandbeleid en energiepolitiek. Nog concreter: de Wereldhandelsorganisatie moet worden hervormd; EU-besluiten over internationale sancties moeten niet meer unaniem, maar met meerderheidsstemming geschieden (waarmee Rutte zich achter een eerder voorstel van commissievoorzitter Juncker schaart); en onze energie moeten we voortaan uit de Verenigde Staten, Canada, Noorwegen en landen in Afrika en Azië importeren, zodat we minder afhankelijk zijn van Rusland en de Golfstaten.

https://www.trouw.nl/democratie/rutte-h ... ~a41a91bb/

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 2:32 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Christina schreef:
Volgens mij zijn het alleen maar praatjes van Macron, beetje grootheidswaan, zo voor de Europese verkiezingen.
Duitsland bijv. heeft niet eens geld om het eigen leger te onderhouden, daarbij draagt Duitsland de 2% aan de Navo niet af.
Waar zou het geld voor een Europees leger überhaupt vandaan moeten komen.

Je moet nooit bluffen over defensie. Zeker niet als Poetin tegenover je zit. En al helemaal niet als die nog een appeltje te schillen heeft.

Europa mag best wat meer bluffen en ook harder werken aan een Europese defensie.

In een Europa-toespraak vol spierballentaal pleitte de premier voor een assertievere Europese Unie, die de naïviteit van de afgelopen decennia van zich af moet schudden. “De EU heeft een ‘reality check’ nodig: macht is geen vies woord. Realpolitik moet een essentieel onderdeel worden van Europa’s gereedschapskist op het gebied van buitenlands beleid.”
Rutte was door het Europa-instituut van de Zürichse universiteit uitgenodigd om de Churchill-lezing te houden, een jaarlijkse gebeurtenis waarmee de befaamde Europa-rede wordt geëerd die de vroegere Britse staatsman Winston Churchill daar in 1946 hield.
De VVD-leider nam die gelegenheid te baat om te wijzen op de zwakke positie die Europa soms inneemt in de turbulente geopolitiek van de laatste jaren. “We zijn getuige geweest van een nieuwe fase, waarin harde macht de overhand lijkt te krijgen over zachte macht.” Europa is na de Tweede Wereldoorlog vooral een zachte macht geweest, onder de veiligheidsparaplu van de Verenigde Staten.
Lange tijd ‘was het relatief makkelijk om moreel hoog van de toren te blazen’, aldus Rutte. “Europa zou minder zelfgenoegzaam en naïef moeten worden, en realistischer dan voorheen.”
Om op te kunnen tegen nationalistisch georiënteerde leiders als Trump, Poetin en Erdogan mag Europa wel wat meer een straatvechter worden, vindt Rutte.

Concreet wijst Rutte drie gebieden aan waarop de EU meer een vuist zou moeten maken: bij de verdediging van een internationale rechtsorde in de wereldhandel, buitenlandbeleid en energiepolitiek. Nog concreter: de Wereldhandelsorganisatie moet worden hervormd; EU-besluiten over internationale sancties moeten niet meer unaniem, maar met meerderheidsstemming geschieden (waarmee Rutte zich achter een eerder voorstel van commissievoorzitter Juncker schaart); en onze energie moeten we voortaan uit de Verenigde Staten, Canada, Noorwegen en landen in Afrika en Azië importeren, zodat we minder afhankelijk zijn van Rusland en de Golfstaten.

https://www.trouw.nl/democratie/rutte-h ... ~a41a91bb/

We verlagen liever de belasting voor grote bedrijven met € 7 miljard, dan dat we gaan voldoen aan de afspraken rond de Navo. En dan wil jij nog eens beginnen over een EU-leger?

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 2:39 pm 
lid

Mark probeert gewoon een EU-baantje veilig te stellen. De waarde van meneer z'n praatjes is nihil. Roepen dat je een straatvechter wil worden betekent niks in een verdeelde EU met een pacifistisch Duitsland als baas. En de bizarre pogingen om zijn papieren als klimaatkoploper van de wereld op te poetsen gaan ons hier nog behoorlijk opbreken. Alleen een ezel stoot zich tweemaal aan dezelfde steen. Maar ja 't is voor de EU hé.

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 2:43 pm 
lid

Ik ben helemaal klaar met Rutte en de VVD, wat een gedraai, van EU-criticus naar
EU-omarmer en dat in een hele korte tijd, misschien was die kritiek niet gemeend
en heeft hij ons al langer bedonderd.

Mijn vertrouwen is weg.

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 2:51 pm 
lid

Joyce schreef:
Ik ben helemaal klaar met Rutte en de VVD, wat een gedraai, van EU-criticus naar
EU-omarmer en dat in een hele korte tijd, misschien was die kritiek niet gemeend

Mijn vertrouwen is weg.

Rutte is een opportunist. Maakt gebruik van de gelegenheid, ook om mensen te paaien, om ze daarna te naaien.

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 6:03 pm 
lid

Opvallend dat Hume daar de laatste tijd zo enthousiast over is.

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 8:41 pm 
lid

en dan denk ik dat het nu wel op zijn plaats is onze minister president te feliciteren en hem nog vele aangename jaren toe te wensen. Van harte met je 52ste verjaardag Mark, ook een kus van Joyce, Raya en Baedeker

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 9:50 pm 
lid

Grotendeels eens met de Eurosceptici dit keer,
Hume schreef:

Mwa ik vind het modieus geklets.. Rutte bezigt ronkende taal, maar hij is in feite gewoon uit op het voorzitterschap ! Vandaar, dat hij zich momenteel in de kijker speelt en dat is niet alleen met stoere toespraken vol met (dure) plannen, maar ook met zijn bemiddeling in de Brexit-kwestie. Mark Rutte is duidelijk bezig om zich te positioneren. En het werkt. Zelfs onze linkse Hume graaft een draadje op, om onze jarige (VVD-) premier in het zonnetje te zetten :gniffel:

Citaat:

:evendenken: deze taal klinkt stoerder dan de woorden: realpolitik is juist géén machtspolitiek.. Het gaat uit van een gegeven situatie (de realiteit), waarbinnen de politicus vooral een probleemoplosser is.

Dat hele spierballengedoe bevalt me ook niet, eerlijk gezegd. Ik ben op zich wel pro-Europa, maar voorlopig tegen al te heftig buitenlands beleid, laat staan machtspolitiek, of een leger. Eerst moet het EU-parlement meer invloed krijgen op het dagelijks beleid. Democratie is geboden, zeker als je buitenland-beleid, diplomaten en een leger wilt gaan aansturen. De Euro-critici hebben gelijk op één belangrijk punt: Europa is nog niet democratisch genoeg. Dus al te zware besluiten.. of instrumenten.. zou m.i. prematuur zijn. Het echte probleem en de oorzaak van de verzwakking van de NAVO heet Donald Trump.. dat is hopelijk tijdelijk.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Laatst bijgewerkt door Einstein op do feb 14, 2019 9:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 9:52 pm 
lid

Lancelot schreef:
en dan denk ik dat het nu wel op zijn plaats is onze minister president te feliciteren en hem nog vele aangename jaren toe te wensen. Van harte met je 52ste verjaardag Mark, ook een kus van Joyce, Raya en Baedeker

Wat een slijmbal die Lancelot.
:misselijk:

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2019 5:48 am 
lid

Joyce schreef:

Mijn vertrouwen is weg.
Dus je stemt straks niet op de VVD? Er zijn namelijk 3 verkiezingen dit jaar.

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2019 5:49 am 
lid

Lancelot schreef:
up yours !

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2019 11:22 am 
lid

:knuffel: :knuffel:
Lancelot schreef:

:knuffel: Uiteraard.

Profiel  

Bericht nummer:#114  BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2019 11:23 am 
lid

Biertje schreef:
Joyce schreef:

Mijn vertrouwen is weg.
Dus je stemt straks niet op de VVD? Er zijn namelijk 3 verkiezingen dit jaar.

Gemeentelijk misschien wel, landelijk sowieso niet meer.
Verder zie ik het wel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]