Lumiere schreef:
Lies schreef:
Lumiere schreef:
Snap je de context van "In 2030 bezit je niets meer, maar je bent happy." ?
Ik moet denken aan de ineenstorting van het West-Romeinse Rijk met roofridders, horigen, halfvrijen en vrijen.
Dat is een vrij omslachtige manier om
"Nee" te zeggen, geen nood ik wil het je best uitleggen.
De context van die uitspraak is een discussiestuk
over een scenario waarin alles een abonnement dienst is geworden. In sommige opzichten is wat in dat stuk staat namelijk al vrij normaal, zoals Enzo ook al kort aanhaalt, in andere opzichten niet.
Bijvoorbeeld ik heb in mijn bezit een loopband en een hometrainer, maar heel veel andere mensen hebben een abonnement op de sportschool. Sommige mensen hebben een enorme boeken collectie, andere mensen hebben een bibliotheek kaart. Sommige mensen bouwen hun eigen computer, andere mensen hebben een scherm en alles ergens op een server in een polder staan.
Daar kan je het mee eens zijn of mee oneens zijn, het is een stuk dat stemt tot nadenken over waar wij thans mee bezig zijn of niet. Helaas zijn er simpele zielen die daar een complot in zien, die kunnen beter een abonnement nemen op een krant en wat minder op de 'gratis' facebook dienst zitten.
Het zal de leeftijd zijn, hoe ouder, hoe voorzichtiger. Wat niet wil zeggen dat ik niet naar de toekomst durf te kijken. Is Elon Musk al met haar vliegende auto bezig, of houdt hij zich eerst nog bezig om z'n eigen broek op te houden door te kopen en te verkopen in deze wereld?
Een Tesla betaal je nu ook met bitcoins: koers op record van 44.000 dollar
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... pto-recordZo blijven er altijd mensen met bezit, waaronder het huis, de auto, de kleding, het eten van Ida Auken en misschien in de toekomst ook haar gedachten.
Once in awhile I get annoyed about the fact that I have no real privacy. No where I can go and not be registered. I know that, somewhere, everything I do, think and dream of is recorded. I just hope that nobody will use it against me.