Raya schreef:
En vergeet ook niet, dat die uitkering ook al jaren is achtergebleven. Want dat boodschappenmandje waarmee de inflatie wordt gemeten is maar een gemiddelde. En heel veel zit daar ook niet in. Ook de huren niet, is onlangs gebleken. Dus ook de huurstijgingen niet. En vergeet daarbij niet, dat als het minimumloon de inflatie stijgt, veel mensen maar de helft of maximaal 70% van die inflatiecompensatie beuren. (En dan wil de VVD de uitkeringen ook nog eens 20% VERLAGEN).
Ik neem het mezelf kwalijk dat ik, als het over de VVD gaat, na zo´n tien jaar Rutte, cynisch word.
Ik kan het gevoel niet meer onderdrukken dat de VVD iedereen die niet meer werkt of niet kan werken eigenlijk liever dood wenst. Dat kan door deze partij natuurlijk niet hardop gezegd worden, maar het heeft er voor mij alle schijn van dat stiekem gehoopt wordt dat die droom ooit uit komt.
Geld geven aan niet-werkenden, aan aow-ers, aan mensen in instellingen: de VVD vindt dit zonde van het geld. En wil daarom deze onproductieve mensen zoveel mogelijk afknijpen, controleren en zoveel mogelijk geld terugvorderen.
Dezelfde houding tegenover asielzoekers: maak hun het leven zo zuur mogelijk zodat zij aan het thuisland laten weten niet naar het gaafste land van de wereld te komen.
De VVD is een inhumane partij.