Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:
Ik zie handhavingsproblemen en ik wil zeker geen religieuze politie. Je kunt ook andersom redeneren: geven de mensen het recht om verzoeken van mensen die een boerka of nikaab dragen te weigeren. Dus een winkelier die ziet dat iemand met een boerka of nikaab zijn winkel binnenkomt moet die persoon kunnen weigeren zonder dat die bang behoeft te zijn voor juridische procedures.
Je hebt ook helemaal geen 'religieuze politie' nodig om mensen aan te spreken die weigeren hun bivakmuts, integraalhelm of boerka af te doen in het openbaar verkeer.
Wat jij zegt kan niet.Immers, een motorrijder MOET in het verkeer een helm dragen maar zodra hij van zijn motor afstapt is die helm niet nodig. Je kunt dus wetgeving maken waarbij mensen die hun gezicht bedekken de toegang tot een publieks of privaat gebouw geweigerd kunnen worden. Dat lijkt mij simpeler, dan een letterlijk overbelast politieapparaat hierin te betrekken.
Verdiep je anders eerst even in de aangenomen wet, voordat je nog meer domme dingen zegt....

Anyway, het ging niet om het boerkaverbod, Biertje.
Het gaat erom dat een gezagsdrager op voorhand stelt bepaalde wetten niet uit te (willen) voeren.
DAT soort dingen maakt een overheid onbetrouwbaar.