Het is nu za okt 16, 2021 4:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3264 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 160, 161, 162, 163, 164  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Betrouwbare overheid
Bericht nummer:#3241  BerichtGeplaatst: di okt 05, 2021 5:42 pm 
lid

Raya schreef:
Rightnow schreef:
Hier is de link naar het nieuws: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ffelen-pwc

Normaliter zou de overheid nu bescheidener en deemoediger zich hebben gedragen, wetende dat men zich moet verantwoorden voor de Kamer.

Niet nu want er is inderdaad een stille staatsgreep gaande, als je hiermee bedoelt dat men meent weg te komen met zware vergrijpen omdat er immers zogenaamd een coronacrisis is (en straks een influenza crisis, en dan weer een klimaatcrisis, maar nooit meer terug naar het oude normaal).

Mensen, wordt wakker. De regering is niet eerlijk en behandelt u als kleine kinderen.

Het kabinet frustreert steeds meer de Kamerleden en daarmee het volk. En dan ook nog het gore lef om als oud kwartet te doen alsof zij nieuwe wijn zijn. De schimmel gutst eraf.
Omtzigt wist net te memoreren dan dit kabinet nog geen enkele belofte gedaan sinds 15 januari is nagekomen. Niet over transparantie, niet over tijdig vragen beantwoorden en niet over het op tijd, juist en volledig informeren van de Kamer. Het afhandelen van de kinderopvangtoeslagschandalen, etc.
Van Huffelen zegt dat het nog jaren kan duren. DA's mooi, dan wordt er wettelijke rente vergoed over de schadevergoeding. Maar het zegt genoeg, het is niet ingewikkeld maar de overheid verwacht nog meer schandalen waar een schadevergoeding aan zit. En wat is nou leuker om lijken in de kast achter te laten voor een nieuw kabinet.

Profiel  

Bericht nummer:#3242  BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2021 8:24 am 
lid

Verbijstering bij familie om sluiting ‘kroeg’
in mancave bij huis: ‘Dit is gewoon gastvrijheid‘
Dat soms een groepje mensen er alcohol drinkt, staat niet ter discussie. Dat er een bar in de ruimte aanwezig is, is een feit. Is deze ‘mancave’ in Apeldoorn-Zuid daarmee een soort café? Ja, zegt de gemeente. Totale onzin, vindt de eigenaar van de bewuste loods.

Johannes Rutgers 06-10-21, 06:50
0 REACTIES
Die 12e maart was een dag met emoties. Antoinette Vallentgoed demonstreerde met andere vrouwen uit de kermisbranche voor heropening van hun bedrijfstak. Een vriendin was kankervrij verklaard. Redenen om ’s avonds met een groep iets te drinken in de loods naast de woonwagen. ,,Misschien te veel mensen bij elkaar volgens de coronaregels. Als we daarvoor een bekeuring hadden gekregen had ik het begrepen’’, zegt Vallentgoed.

Bar
De opsporingsambtenaar van de gemeente Apeldoorn die opeens voor de deur stond, begon echter niet over de coronaregels. De boa was samen met politieagenten naar de Malkenschotenhof gegaan (een straat achter Apeldoornse Boys) na een melding van overlast. Wat hem opviel was dat de circa 25 aanwezigen snel wat spullen opruimden en dat achter in deze hal een aparte ruimte was gemaakt. Met daarin een bar en een speelautomaat. Een drankkeet, concludeerde hij: verboden.

Twee weken later kreeg de familie een dwangsom opgelegd. Er mag geen alcoholhoudende drank meer in de loods aanwezig zijn. Als de gemeente zoiets toch nog een keer constateert kost dat 2500 euro.

Verjaardag
Volkomen onterecht, vindt Ludwig Brouwer, advocaat van de familie Vallentgoed. Dit is geen illegale horeca, dit is een privéfeestje op privéterrein. Hoe kan de overheid dat verbieden? ,,Hier wordt niets commercieel geëxploiteerd. Dit is gewoon gastvrijheid, niet anders dan wanneer u of ik thuis een feest geeft en een glas wijn schenkt.’’

De gemeente denkt echter anders over dat begrip ‘thuis’. De mancave zit in een bedrijfsloods. Die is voor iedereen toegankelijk en daarom mag je daar hoe dan ook geen alcohol aanwezig hebben, laat staan nuttigen.

Woonwagen
Het is geen publieke bedrijfsruimte, zegt Antoinette Vallentgoed. In de loods wordt het reuzenrad opgeslagen waarmee de familie op kermissen staat, er vindt onderhoud plaats en dat is het. Er komen volgens haar geen buitenstaanders over de vloer. Het aparte vertrek in de hal is een verlengstuk van de woonkamer. ,,In een woonwagen heb je niet veel ruimte’’, schetst Vallentgoed. ,,En met lichte vloerbedekking heb ik niet zo’n zin om bij een feestje veel mensen binnen te hebben.’’

Spoelbak
Dit lokaal (3 bij 8 meter) zou daarvoor een praktische oplossing zijn. ,,We vieren er verjaardagen. De zoons kijken er weleens voetbal of naar Max Verstappen, als ze op stap gaan drinken ze hier eerst wat met vrienden.’’ En de bar die is getimmerd? ,,Voor de sfeer. Er zit niet eens een spoelbak in.’’ De speelautomaat is al een tijd kapot, zegt Vallentgoed.

Uitnodiging
Omdat de familie zelf aangeeft dat hier dus wel vaker mensen samenkomen om iets te drinken, is er sprake van een ‘structureel karakter’, concludeert de gemeente. Maar mensen komen hier alleen op uitnodiging, is het weerwoord van advocaat Brouwer, en ze hoeven niet voor hun drankjes te betalen.

De onafhankelijke bezwarencommissie van de gemeente gaat bepalen of de dwangsom terecht is opgelegd. Daarna bekijkt de gemeente of ze het besluit terugdraait. De familie en haar advocaat zijn er zo van overtuigd dat de gemeente fout zit, dat ze desnoods naar de rechter stappen.

https://www.ad.nl/binnenland/verbijster ... ~ad7c5fa6/

Hoe de gemeente steeds meer de burgers ten onrechte dwars gaat zitten en zelfs wettelijke regels opzij schuift. De feiten:

A. Er is geen sprake van een cafe dat grenst aan de straat en is aangemerkt als een openbare publieke commerciële bedrijfsruimte. Het is ook niet vanaf de straat toegangelijk omdat het geen aparte vrije toegangsdeur heeft vanaf de straat.

B. Er wordt geen geld verdiend aan deze feesten- ook niet aan gokkast want niet geconstateerd en dus slechts een vermoeden ! - en er worden besloten feesten gehouden op kosten van de eigenaar.

C. Er zou sprake zijn van overlast maar in welke vorm wordt niet beschreven. Dat is spijkers zoeken op laag water

D. Boa en agenten hebben hun verhalen verdraaid want geen feitelijke aanklacht. Dat mensen haastig wat spullen bij elkaar rapen is feitelijk nog geen constatering dat mensen iets proberen te verbergen dan wel met illegale of criminale activiteiten bezig zijn. Ik denk dat deze mensen beter strafontslag krijgen, dat komt de maatschappij ten goede. Mensen die hun werk niet goed doen moet je eruit rossen en wel zo snel mogelijk.

En ter toelichting: in het huis van mijn ouders waar ik ben opgegroeid was achter het huis een grote loods gevestigd waarin een biljardfabriek stond en eigendom was van de achterburen, de lood stond ook op hun grond. Toen die mensen vertrokken kwam er een eigenaar die kleding verkocht en de loods niet alleen gebruikte als opslagruimte maar een deel ook verbouwd had tot een bar met een tap. Volgens mijn gemeente was dat niet verboden om de redenen die ik genoemd heb bij A,B,C. Echter, de versterker werd wel keihard opengezet tot 05:00 in de nacht en daar hadden wij last van. Maar volgens de politie waren wij de enige die klaafde en dat klopte want de huizen naast en achter ons, daar woonden ondernemers en die dekten elkaar. Gelukkig dat die eigenaar zichzelf om het leven heeft gebracht. Toen dat dat was gebeurd hoorden wij dat ook die ondernemers daar last van hadden. Dat hebben die ondernemers geweten.

Profiel  

Bericht nummer:#3243  BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2021 6:40 pm 
lid

Biertje schreef:
Verbijstering bij familie om sluiting ‘kroeg’
in mancave bij huis: ‘Dit is gewoon gastvrijheid‘
Dat soms een groepje mensen er alcohol drinkt, staat niet ter discussie. Dat er een bar in de ruimte aanwezig is, is een feit. Is deze ‘mancave’ in Apeldoorn-Zuid daarmee een soort café? Ja, zegt de gemeente. Totale onzin, vindt de eigenaar van de bewuste loods.

Johannes Rutgers 06-10-21, 06:50
0 REACTIES
Die 12e maart was een dag met emoties. Antoinette Vallentgoed demonstreerde met andere vrouwen uit de kermisbranche voor heropening van hun bedrijfstak. Een vriendin was kankervrij verklaard. Redenen om ’s avonds met een groep iets te drinken in de loods naast de woonwagen. ,,Misschien te veel mensen bij elkaar volgens de coronaregels. Als we daarvoor een bekeuring hadden gekregen had ik het begrepen’’, zegt Vallentgoed.

Bar
De opsporingsambtenaar van de gemeente Apeldoorn die opeens voor de deur stond, begon echter niet over de coronaregels. De boa was samen met politieagenten naar de Malkenschotenhof gegaan (een straat achter Apeldoornse Boys) na een melding van overlast. Wat hem opviel was dat de circa 25 aanwezigen snel wat spullen opruimden en dat achter in deze hal een aparte ruimte was gemaakt. Met daarin een bar en een speelautomaat. Een drankkeet, concludeerde hij: verboden.

Twee weken later kreeg de familie een dwangsom opgelegd. Er mag geen alcoholhoudende drank meer in de loods aanwezig zijn. Als de gemeente zoiets toch nog een keer constateert kost dat 2500 euro.

Verjaardag
Volkomen onterecht, vindt Ludwig Brouwer, advocaat van de familie Vallentgoed. Dit is geen illegale horeca, dit is een privéfeestje op privéterrein. Hoe kan de overheid dat verbieden? ,,Hier wordt niets commercieel geëxploiteerd. Dit is gewoon gastvrijheid, niet anders dan wanneer u of ik thuis een feest geeft en een glas wijn schenkt.’’

De gemeente denkt echter anders over dat begrip ‘thuis’. De mancave zit in een bedrijfsloods. Die is voor iedereen toegankelijk en daarom mag je daar hoe dan ook geen alcohol aanwezig hebben, laat staan nuttigen.

Woonwagen
Het is geen publieke bedrijfsruimte, zegt Antoinette Vallentgoed. In de loods wordt het reuzenrad opgeslagen waarmee de familie op kermissen staat, er vindt onderhoud plaats en dat is het. Er komen volgens haar geen buitenstaanders over de vloer. Het aparte vertrek in de hal is een verlengstuk van de woonkamer. ,,In een woonwagen heb je niet veel ruimte’’, schetst Vallentgoed. ,,En met lichte vloerbedekking heb ik niet zo’n zin om bij een feestje veel mensen binnen te hebben.’’

Spoelbak
Dit lokaal (3 bij 8 meter) zou daarvoor een praktische oplossing zijn. ,,We vieren er verjaardagen. De zoons kijken er weleens voetbal of naar Max Verstappen, als ze op stap gaan drinken ze hier eerst wat met vrienden.’’ En de bar die is getimmerd? ,,Voor de sfeer. Er zit niet eens een spoelbak in.’’ De speelautomaat is al een tijd kapot, zegt Vallentgoed.

Uitnodiging
Omdat de familie zelf aangeeft dat hier dus wel vaker mensen samenkomen om iets te drinken, is er sprake van een ‘structureel karakter’, concludeert de gemeente. Maar mensen komen hier alleen op uitnodiging, is het weerwoord van advocaat Brouwer, en ze hoeven niet voor hun drankjes te betalen.

De onafhankelijke bezwarencommissie van de gemeente gaat bepalen of de dwangsom terecht is opgelegd. Daarna bekijkt de gemeente of ze het besluit terugdraait. De familie en haar advocaat zijn er zo van overtuigd dat de gemeente fout zit, dat ze desnoods naar de rechter stappen.

https://www.ad.nl/binnenland/verbijster ... ~ad7c5fa6/

Hoe de gemeente steeds meer de burgers ten onrechte dwars gaat zitten en zelfs wettelijke regels opzij schuift. De feiten:

A. Er is geen sprake van een cafe dat grenst aan de straat en is aangemerkt als een openbare publieke commerciële bedrijfsruimte. Het is ook niet vanaf de straat toegangelijk omdat het geen aparte vrije toegangsdeur heeft vanaf de straat.

B. Er wordt geen geld verdiend aan deze feesten- ook niet aan gokkast want niet geconstateerd en dus slechts een vermoeden ! - en er worden besloten feesten gehouden op kosten van de eigenaar.

C. Er zou sprake zijn van overlast maar in welke vorm wordt niet beschreven. Dat is spijkers zoeken op laag water

D. Boa en agenten hebben hun verhalen verdraaid want geen feitelijke aanklacht. Dat mensen haastig wat spullen bij elkaar rapen is feitelijk nog geen constatering dat mensen iets proberen te verbergen dan wel met illegale of criminale activiteiten bezig zijn. Ik denk dat deze mensen beter strafontslag krijgen, dat komt de maatschappij ten goede. Mensen die hun werk niet goed doen moet je eruit rossen en wel zo snel mogelijk.

En ter toelichting: in het huis van mijn ouders waar ik ben opgegroeid was achter het huis een grote loods gevestigd waarin een biljardfabriek stond en eigendom was van de achterburen, de lood stond ook op hun grond. Toen die mensen vertrokken kwam er een eigenaar die kleding verkocht en de loods niet alleen gebruikte als opslagruimte maar een deel ook verbouwd had tot een bar met een tap. Volgens mijn gemeente was dat niet verboden om de redenen die ik genoemd heb bij A,B,C. Echter, de versterker werd wel keihard opengezet tot 05:00 in de nacht en daar hadden wij last van. Maar volgens de politie waren wij de enige die klaafde en dat klopte want de huizen naast en achter ons, daar woonden ondernemers en die dekten elkaar. Gelukkig dat die eigenaar zichzelf om het leven heeft gebracht. Toen dat dat was gebeurd hoorden wij dat ook die ondernemers daar last van hadden. Dat hebben die ondernemers geweten.

Onder het huis van mijn ouders was ook een zeer grote kelder (eigenlijk meer een souterrain, want het was half ondergronds), opgedeeld in verschillende ruimtes. Daar waren onder meer het stookhok van de verwarming, een ruimte waar wasmachine en dergelijke stonden, een ruimte met een keukenblokje erin, compleet met fornuis en gootsteen en keukenkastjes, en de aangrenzende ruimte (die met een deur uitkwam op de tuin) was omgebouwd tot partyruimte, compleet met bar met barkrukken, een biertap, een dartbord, een tafelvoetbalspel, een biljard en een paar lange tafels met stoelen en banken. Daar werden altijd de verjaardagen en andere feestjes gevierd, heel handig, in de keukenkastjes in de kelder hadden we dan ook hele voorraden glazen en servies en bestek voor gebruik in de partyruimte. Bij mooi weer de deur open en dan kon men doorlopen naar de zitjes in de tuin. In mijn tienertijd heb ik er dankbaar gebruik van gemaakt voor feestjes met mijn vrienden. Het was ideaal, want na het feestje trok je de deur dicht en je vertrok naar een schoon en opgeruimd huis door de trap op te lopen. De rotzooi zag je dan de volgende dag wel weer, die ruimde je dan op je gemak op.

Ik zou het heel vreemd hebben gevonden echter als het als openbare horecagelegenheid aangemerkt zou zijn omdat er een bar stond en spellen stonden, want het was wel degelijk een privéruimte.

Profiel  

Bericht nummer:#3244  BerichtGeplaatst: do okt 07, 2021 9:42 pm 
lid

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#3245  BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2021 8:58 am 
lid

En ja hoor, de overheid heeft nog meer geldhonger en D66 gaat door met het uitpersen van kleine ondernemers. En: de locals betalen méér belasting dan de brouwerijen die overal in de wereld zitten. Belachelijk

Lokaal gebrouwen biertje wordt flink duurder: ‘Een harde klap’
Voor dat unieke en lokaal gebrouwen biertje zal je vanaf 2023 dieper in de buidel moeten tasten. Als het aan staatssecretaris van Financiën Hans Vijlbrief ligt, moeten de kleine Nederlandse brouwerijen binnenkort net zoveel accijns betalen als de grote spelers in de biersector. ,,Een harde klap’’, zegt brouwer Kasper Katuin uit Nagele.

Madelon de Goffau 08-10-21, 06:00 Laatste update: 06:45
0 REACTIES
Lange tijd hoefden kleine bierbrouwers minder accijns te betalen ten opzichte van grote bierbrouwerijen als Heineken en Grolsch, maar dat voordeel staat op de tocht. Als dit wetsvoorstel doorgang vindt, moeten zowel grote als kleine brouwerijen binnenkort evenveel accijns betalen. Bovendien wordt de hoogte van de accijnzen binnenkort vastgesteld aan de hand van het alcoholpercentage in het bier.

Een voorstel met grote impact op de kleine brouwers, stelt Jos Oostendorp, voorzitter van de brouwersbranchevereniging Craft. ,,De kleine brouwerijen, die een grote variatie aan bieren maken in allerlei sterktes, gaan fors meer betalen.’’ De branchevereniging schat dat de accijnzen voor kleine brouwers gemiddeld stijgen tot wel 25 procent.

Petitie
Daarom startte de branchevereniging een petitie ‘Strijd mee, zeg nee’, die inmiddels meer dan 8000 keer is ondertekend. ,,Met bijna 900 kleine brouwerijen in Nederland wordt het overgrote deel van de branche hard geraakt. Het zal leiden tot verschraling van het aanbod en zelfs tot faillissementen’’, schrijft de club op zijn website.

Kasper Katuin, Eigenaar bierbrouwerij Kasparus
Harde klap
,,Het is een harde klap, helemaal na de lockdowns’’, zegt Kapser Katuin van bierbrouwerij Kasparus in Nagele. Alles heeft compleet stilgelegen en de boel komt maar langzaam om gang. Zo'n accijnsverhoging kunnen we nu niet gebruiken, doe dat maar over 50 jaar.’’

Toch verbaast het wetsvoorstel hem niet. ,,Het was wachten totdat dit zou gebeuren. Ze konden geen koe vinden om te melken, dus komen ze met dit voorstel. Zo zie ik het.’’ Katuin is een kleine brouwer die niet kan leven van zijn brouwerij alleen en heeft er nog een baan naast. ,,Het is geen vetpot om een kleine brouwer te zijn, maar verlaagde accijnzen voor de kleine brouwers maakten het produceren nog rendabel.’’

Consument de dupe
Katuin baalt ervan. ,,Het is wéér een verhoging van je productprijs en dat tikt door. Dit komt de sector niet ten goede. De consument zal ervoor moeten opdraaien.’’

En of die daartoe bereid is? Tineke van Wilgenburg uit Ermelo vraagt het zich af. Ze is eigenaar van bierwinkel Burg Bieren en heeft naast de winkel een kleine bierbrouwerij en biercafé en sinds kort zelfs een bier en bed, waar bierliefhebbers kunnen overnachten. ,,Wie standaard 20 euro aan bier te besteden heeft, kan straks gewoon minder biertjes kopen. Dat is een feit.’’

Commerciële reuzen
Daarom juicht ze de petitie van Craft van harte toe en heeft ze actieposters opgehangen in haar winkel. ,,Het is een bizar voorstel. Die accijnsverlaging was er juist om kleine brouwerijen te beschermen tegenover de commerciële reuzen. Of je nou 600 liter brouwt of 10.000, de kosten zijn ongeveer even hoog en het brouwproces duurt ongeveer even lang. De afschaffing van de accijnsverlaging werkt oneerlijke concurrentie in de hand.’’

Eddy Kers, Eigenaar biercafé De Heks
In haar winkel staan 3400 bieren, meer dan 30% is afkomstig kleine Nederlandse brouwerijen. ,,Als dit wetsvoorstel doorgang vindt, gaan we dat serieus merken in de verkoop. De prijs van een speciaal biertje zal met ongeveer 25% stijgen. Dat moeten wij aan de brouwers betalen en dat doorrekenen aan de consumenten. Ik ben heel benieuwd hoe die hierop gaan reageren.’’

Harry Blekkenhorst van brouwerij De Pauw in Ommen ziet het allemaal wel goed komen. ,,Ja, als dit voorstel wordt aangenomen zullen onze bieren duurder worden. Maar ik denk dat mijn klanten dat wel willen betalen, Dat zijn geen bierdrinkers die grote hoeveelheden pils achterover slaan, maar die genieten echt van hun biertje.’’

Ook prijzen gerst en energie stijgen
Blekkenhorst zag net als Katuin het wetsvoorstel al aankomen. ,,We hebben sinds 2014 geen accijnsverhoging meer gehad, het zat eraan te komen.’’ Op zich baart de accijnsverhoging hem niet zoveel zorgen, maar hij voorziet wel problemen als de prijzen van bijvoorbeeld gerst en energie ook blijven stijgen. ,,Als al dit soort kosten oplopen, dan hakt dat er flink in.’’

En ook Eddie Kers van biercafé de Heks in Deventer verwachtte al dat dit voorstel er een keer zou komen. ,,Alcoholprijzen stijgen al jaren om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken, dit voorstel sluit daarop aan.’’ Maar zijn klanten mogen daar niet de dupe van worden, zegt hij: ,,Je kunt niet alles naar de consumenten toeschuiven. Als je hen iedere keer een duurder biertje voor zet, blijven ze weg. We zullen slim in moeten kopen en goede afspraken met de leveranciers moeten maken.’’

https://www.ad.nl/koken-en-eten/lokaal- ... ~a62f4114/

Profiel  

Bericht nummer:#3246  BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2021 6:35 pm 
lid

Het wordt steeds gekker met de VVD. Die maakt zich nu pas eindelijk zorgen over Chinese inversteringen in Nederland. Maar een handelsboycot wil ze dan toch weer niet omdat wij afhankelijk zouden zijn van Chinese technologie. Zijn wij niet eigenlijk super dom bezig? Eindelijk erkent de VVD dat ze decennia lang heeft liggen snurken.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... -nederland

Profiel  

Bericht nummer:#3247  BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2021 6:42 pm 
lid

Biertje schreef:
Het wordt steeds gekker met de VVD. Die maakt zich nu pas eindelijk zorgen over Chinese inversteringen in Nederland. Maar een handelsboycot wil ze dan toch weer niet omdat wij afhankelijk zouden zijn van Chinese technologie. Zijn wij niet eigenlijk super dom bezig? Eindelijk erkent de VVD dat ze decennia lang heeft liggen snurken.

Begin jaren '80 zat ik in de bovenbouw van het Atheneum. Ik had daar een hele goede, maar lichtelijk excentrieke leraar economie. Hij was verdomd goed bij. Die zei toen al regelmatig: "Let op de Chinezen, zij zijn het gele gevaar!". En dat bedoelde hij dan in economische zin. We lachten daar altijd een beetje om, zo van: meneer X heeft weer eens een uitspraak. Onzin, dachten we, komop, die Chinezen, die zitten daar onder communistische knoet goedkope namaakrommel te produceren, welk gevaar dan? Maar hoe vaker ik terugdenk, hoe vaker ik denk dat hij gelijk had en toen de ontwikkelingen al onderkende.

Profiel  

Bericht nummer:#3248  BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2021 7:48 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Biertje schreef:

Begin jaren '80 zat ik in de bovenbouw van het Atheneum. Ik had daar een hele goede, maar lichtelijk excentrieke leraar economie. Hij was verdomd goed bij. Die zei toen al regelmatig: "Let op de Chinezen, zij zijn het gele gevaar!". En dat bedoelde hij dan in economische zin. We lachten daar altijd een beetje om, zo van: meneer X heeft weer eens een uitspraak. Onzin, dachten we, komop, die Chinezen, die zitten daar onder communistische knoet goedkope namaakrommel te produceren, welk gevaar dan? Maar hoe vaker ik terugdenk, hoe vaker ik denk dat hij gelijk had en toen de ontwikkelingen al onderkende.

Wij hadden een leraar in die periode die we het gele gevaar noemde omdat hij het niet zo nauw nam met het verzorgen van zijn gebit.

Profiel  

Bericht nummer:#3249  BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2021 9:06 pm 
lid

Goh Enzo, dankjewel dat je dat met ons deelt.
Had ik toch niet willen missen.
:hum:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#3250  BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2021 9:08 pm 
lid

baedeker schreef:
Goh Enzo, dankjewel dat je dat met ons deelt.
Had ik toch niet willen missen.
:hum:

Ja, ik zal nooit de koning van de (on)geloofwaardige anekdotes worden, die tol is weggelegd voor Peter. :yes:

Profiel  

Bericht nummer:#3251  BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2021 7:11 am 
lid

PeterJKH schreef:
Biertje schreef:

Waar het mij om gaat is de invloed van de Chinese staat op de bedrijven. De VVD heeft het enkel over wederkerigheid als het om uitkeringen gaat, niet als het gaat dat Chinese bedrijven in Nederland land Nederlandse bedrijven opkopen en 100% eigenaar worden, maar omgekeerd dat niet kan. Daar hoor je de VVD niet over. De VVD is geheel en alleen verantwoordelijk voor de uitverkoop van Nederland aan het buitenland en de eisen die het buitenland stelt aan de ze bedrijven. Zodra een Nederlands bedrijf verkocht is aan het buitenland heet het dat bedrijven zelf mogen bepalen of ze zich aan de afgesloten CAO houden of niet. En dan zwijg ik maar over zaken als vervuiling.

Profiel  

Bericht nummer:#3252  BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2021 8:49 pm 
lid

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#3253  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 10:28 am 
lid

Een corrupte CvK die de burgemeester van Scherpenzeel ontslaat omdat die tegen een fusie is, net zoals de gehele bevolking van Scherpenzeel. . En natuurlijk verhindert corrupte Ollongren daar een onderzoek naar te doen.

. https://nos.nl/artikel/2401456-geen-nad ... herpenzeel

Profiel  

Bericht nummer:#3254  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 1:36 pm 
lid

Diezelfde corrupte CvdK bepaalt wie en wanneer de burgemeester van Scherpenzeel wordt, de inwoners maar ook de gemeenteraad moeten hun bek houden.

https://www.gelderlander.nl/de-vallei/s ... ~a9252264/

Profiel  

Bericht nummer:#3255  BerichtGeplaatst: do okt 14, 2021 12:03 am 
lid

Biertje schreef:
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:

Waar het mij om gaat is de invloed van de Chinese staat op de bedrijven. De VVD heeft het enkel over wederkerigheid als het om uitkeringen gaat, niet als het gaat dat Chinese bedrijven in Nederland land Nederlandse bedrijven opkopen en 100% eigenaar worden, maar omgekeerd dat niet kan. Daar hoor je de VVD niet over. De VVD is geheel en alleen verantwoordelijk voor de uitverkoop van Nederland aan het buitenland en de eisen die het buitenland stelt aan de ze bedrijven. Zodra een Nederlands bedrijf verkocht is aan het buitenland heet het dat bedrijven zelf mogen bepalen of ze zich aan de afgesloten CAO houden of niet. En dan zwijg ik maar over zaken als vervuiling.

Belangenvan bedrijven en van politici zijn vaak met elkaar verstrengeld.
De VVD is daar kampioen in.

Vier op de tien voormalige bewindspersonen en Tweede Kamerleden die na hun vertrek in 2017 uit de landelijke politiek ander werk vonden, is belangenbehartiger of lobbyist geworden.

Dat is de uitkomst van onderzoek door het radioprogramma Dit is de Dag naar 219 politici die de afgelopen vier jaar van het Binnenhof vertrokken. De meesten van hen, 130, zijn overigens nog steeds politiek actief, maar dan elders.

Van de 89 oud-politici die de politiek echt de rug toekeerden, zijn er 29 aangemerkt als lobbyist en 8 van hen bevinden zich in een grijs gebied van dit werk. Het lobbywerk vindt bovendien vaak plaats op beleidsterreinen waarop de oud-politici eerder actief waren, stelt het onderzoek. Vooral VVD’ers kiezen voor een functie als belangenbehartiger na hun loopbaan aan het Binnenhof: 16 van de 22. Daarna volgen CDA en D66.

https://www.trouw.nl/politiek/vier-op-d ... ~becb648d/

Profiel  

Bericht nummer:#3256  BerichtGeplaatst: do okt 14, 2021 7:55 am 
lid

Stef Blok heeft weer een nieuw speeltje bedacht: het plaatsen van nepreviews wordt strafbaar gesteld. Echter, er wordt niet bij vermeld hoe en wie de consument nu echt worden beschermd. Immers, de ACM kan wel een tik uitdelen maar hoe groter de onderneming des te minder zijn de boetes. Een tijdelijke blokkade van een IP-adres is toch veel goedkoper en echt effectief. Toch?
En: ben je als influencer dan automatisch strafbaar als je een nepreview plaatst? Hoe bepaal je eigenlijk of een review echt of vals is? En wat als de onderneming echte negatieve reviews gewoon verwijderd? Dat komt in dit artikel niet eens ter sprake ! Moet consumenten niet gewoon wakker worden als ze enkel hoge cijfers zien en geen negatieve beoordelingen en feitelijk ook de tekst steeds hetzelfde is?

En: het demissionaar maakt nieuwe wetten terwijl het demissionair is.

Kabinet verbiedt nepreviews: ‘valse beoordelingen zijn een epidemie op internet’
Het kabinet komt met een verbod op het plaatsen of laten plaatsen van neprecensies op internet. Consumenten moeten zo beter beschermd worden bij het doen van online aankopen of het boeken van een hotelkamer of reis. Dat is geen symboolpolitiek, zeggen experts.

David Bremmer 14-10-21, 03:00 Laatste update: 07:12
Liefst driekwart van de Nederlanders baseert zijn online-aankopen of het boeken van een hotel mede op basis van recensies. Het is dus belangrijk om echt van nep te kunnen onderscheiden. Valse consumentenbeoordelingen vormen al jaren een ware epidemie op internet.

Hoeveel reviews nep zijn is onduidelijk, maar de schattingen in diverse onderzoeken variëren van 16 procent tot een derde of misschien nog wel meer. Eén op de tien beoordelingen is bovendien het gevolg van actieve manipulatie. Dat is het geval als een fabrikant klanten in ruil voor een positieve recensie iets belooft. Ook zijn er malafide bedrijven die tegen betaling positieve beoordelingen achterlaten bij webwinkels of op sociale media.

Onlineverkopers hebben het er maar druk mee. Zo verwijderde online-gigant Amazon, ook actief in ons land, vorig jaar wereldwijd alleen al 200 miljoen nepreviews voordat ze geplaatst konden worden. Hier in Nederland hebben grote webwinkels als Bol.com en Coolblue eveneens veel last van valse beoordelingen. Maandelijks laten kopers tienduizenden recensies achter, zie die allemaal maar eens goed te screenen.

Het is de reden dat het demissionaire kabinet nu voor het eerst met regelgeving komt tegen de wildgroei aan nep- en misleidende beoordelingen: vanaf voorjaar 2022 geldt een verbod op het plaatsen of laten plaatsen van valse beoordelingen bij webwinkels en digitale platforms.

Internetwinkels moeten beoordelingen bovendien eerst op echtheid controleren voordat ze online getoond mogen worden. Op overtreding staat een boete van minimaal 4 procent van de omzet die een webwinkel hier boekt.

Modernisering
Het staat allemaal in het wetsvoorstel Modernisering Consumentenbescherming dat ministers Stef Blok (Economische Zaken & Klimaat) en Sander Dekker (Rechtsbescherming) gisteravond naar de Tweede Kamer hebben gestuurd.

,,Er is online nog een wereld te winnen als het gaat om het duidelijk en volledig informeren van de consument”, zegt Blok. ,,Dat geldt ook voor de aanpak van misleiding. Een uitgebreide modernisering van de consumentenbescherming en de handhaving daarvan is hard nodig.” De regels gelden ook voor aankopen in het buitenland.

De Consumentenbond is in zijn nopjes. Een verbod op nepreviews is zeker geen symboolpolitiek, beklemtoont de belangenclub ,,Wij vragen hier al jaren aandacht voor”, zegt woordvoerder Gerard Spierenburg. ,,Ontzettend veel consumenten baseren zich bij onlineaankopen op beoordelingen van andere consumenten. Nepreviews zetten de consument daarbij op het verkeerde been.”

De belangenclub realiseert zich dat valse beoordelingen niet meteen verdwijnen door de nieuwe regels. ,,Ze verhogen de drempel echter wel degelijk.” Ook de Autoriteit Consument en Markt (ACM) meent dat een verbod kan helpen. ,,Een specifiek verbod maakt nog veel duidelijker dat het niet is toegestaan om op internet te misleiden”, stelt Saskia Bierling.

De nieuwe regels schrijven verder voor dat webwinkels transparanter moeten zijn over de herkomst van reviews. Onder de nieuwe regels moeten webwinkels duidelijk aangeven of voor beoordelingen is betaald of dat zij worden beïnvloed door een contractuele verhouding met een handelaar.

Die openheid is hard nodig, want hoewel webwinkels nepreviews enerzijds bestrijden, hebben zij ook een belang bij zoveel mogelijk positieve beoordelingen. Een aangeprezen product wordt immers vaak beter verkocht. Zo constateerde de Consumentenbond eerder dat keukenapparatuurfabrikant Etna tot 100 euro betaalde voor een beoordeling op Coolblue. Dat financiële belang hoefde niet vermeld te worden in de review.

Betaalde recensies
Bij Bol.com zijn betaalde recensies verder nog steeds veelvuldig te vinden. De Consumentenbond constateerde deze zomer dat 69 van de 70 recensies van Cup-a-Soup op Bol.com gesponsord zijn en superlovend (4,4 op 5 sterren).

Het is maar één van de voorbeelden waarbij Unilever - of rivaal Procter & Gamble - producten weggeeft en ontvangers aanspoort een positieve beoordeling achter te laten. Het levert tenenkrommende reviews op voor merken als Andrélon, Dove en Lipton-thee.

,,Ik heb van Unilever de Lipton Wellness Selection box gekregen om uit te proberen”, stelt ene Ans op Bol.com. ,,Een superleuke gevarieerde theedoos [...] Wat een mooi kadootje is dit, lekker veel keuze en de zakjes zijn prima in gebruik.”

Elektronica
Nu kost een pakje Cup-a-Soup maar enkele euro’s. De meeste consumenten gebruiken beoordelingen echter met name bij dure producten als elektronica (in bijna de helft van de gevallen), hotelboekingen (44 procent) en dinertjes (33 procent), blijkt uit onderzoek van de Autoriteit Consument en Markt uit 2017.

Bijna driekwart van de Nederlanders zei reviews mee te laten wegen in het aankoopproces. Zeven op de tien mensen gaf aan weleens te vermoeden dat een beoordeling niet klopt.

Het kabinet wijst erop dat de nieuwe regels tegelijk door andere EU-landen worden ingevoerd. Het verbod op valse recensies is gebaseerd op Europese regelgeving. De digitale economie is immers grensoverschrijdend, stelt Blok.

https://www.ad.nl/tech/kabinet-verbiedt ... ~a7c98657/

Profiel  

Bericht nummer:#3257  BerichtGeplaatst: do okt 14, 2021 9:22 am 
lid

Halsema en gemeentesecretaris hielden oud-wethouder Ivens maanden de hand boven het hoofd
EXCLUSIEFBegin dit jaar hoefde oud-wethouder Laurens Ivens, ondanks meerdere signalen van ongewenst gedrag, nog niet te vertrekken. Met burgemeester Halsema maakte Ivens afspraken die zijn aftocht moesten voorkomen - zo kreeg hij een coach - tegen de zin in van de vrouwen die last van hem hadden.

Ruben Koops 13-10-21, 19:16 Laatste update: 09:18
Remko de Waal/ANP
© Remko de Waal/ANP
Door de gemeenteraad niet te informeren over signalen van grensoverschrijdend gedrag maakten gemeentesecretaris Peter Teesink en burgemeester Femke Halsema het mogelijk dat wethouder Laurens Ivens nog maanden kon blijven zitten. Dat blijkt uit interne communi­catie die woensdag met een beroep op de Wet openbaarheid bestuur (Wob) is vrijgegeven door de gemeente Amsterdam.

Op 5 juli trad Ivens af, nadat uit onafhankelijk onderzoek was gebleken dat hij ‘overdonderend, grensoverschrijdend of zelfs seksualiserend’ contact had gezocht met diverse ambtenaren. Hoewel veel van zijn gedrag al bekend was, was zijn aftreden in de periode daarvoor niet aan de orde. In januari 2021, nadat vijf vrouwelijke ambtenaren bij de vertrouwenspersoon van de gemeente hun beklag deden over Ivens, stelden Halsema en Teesink een reeks voorwaarden op waardoor Ivens kon aanblijven als wethouder, aldus interne e-mails.

Coach
Ivens moest bijvoorbeeld de ambtelijke hiërarchie respecteren en mocht niet meer één op één met (vrouwelijke) ambtenaren communiceren zonder dat betrokken managers mee konden lezen. Bij vergaderingen met Ivens moesten vanaf dat moment minimaal twee andere personen aanwezig zijn. Ook zou Ivens een coachingstraject moeten volgen om zijn ‘amicale gedrag' af te leren richting vrouwelijke medewerkers. Daarnaast mocht hij van Halsema en Teesink niet meer met ambtenaren praten over onderwerpen in de privésfeer. Er werd toentertijd voor gekozen om de gemeenteraad, die gaat over de aanstelling van wethouders, niet te informeren.

Tóch melding
Waarom Ivens op dat moment niet weg hoefde van Halsema en Teesink wordt niet duidelijk uit de correspondentie. Twee externe adviezen die de basis vormen voor de afspraken met Ivens blijven geheim. Wel wordt duidelijk dat vier van de vijf vrouwelijke ambtenaren in kwestie zo ontstemd waren dat zij hun waarschuwingen omzetten in een officiële melding. ‘De vrouwen (...) konden zich niet vinden in deze afdoening en wilden daarom toch melding doen,’ aldus de interne communicatie. Door de officiële melding werd hun identiteit breder bekend binnen de gemeentelijke organisatie.

Bij een officiële melding worden burgemeester en gemeentesecretaris gedwongen om een onafhankelijk bureau in te huren om mogelijk wangedrag te laten onderzoeken. In hun conclusies schaarden de onderzoekers zich volledig achter de melders. Hoewel Ivens bijna nooit expliciet om intimiteit vroeg, bleek er wél sprake van een patroon van grensoverschrijdende en ongepaste contacten. Daarop hield Ivens de eer aan zichzelf. Uit onderzoek van deze krant bleek later dat Ivens ook romantische contacten zocht bij burgers en belangenbehartigers die zich tot de gemeente wendden.

Vertrouwelijk
Halsema heeft aan de raad gemeld dat er begin 2021 afspraken zijn gemaakt met Ivens. Ze meldde niets over de teleurstelling van de betrokken medewerkers. Halsema en Teesink hadden overigens zelf weinig tot geen middelen om Ivens tot een vertrek te dwingen: de burgemeester gaat niet over de aanstelling van wethouders, die bevoegdheid ligt bij de raad, terwijl de gemeentesecretaris alleen de ambtenaren onder zich heeft. Het is niet duidelijk of Halsema, in de gesprekken die zij met Ivens voerde, hem adviseerde om op te stappen.

De burgemeester heeft laten weten dat zij alle gesprekken met Ivens als vertrouwelijk beschouwt en niets wil zeggen over de gemaakte afspraken. Donderdag moet zij zich in de commissievergadering Algemene Zaken van de gemeenteraad verantwoorden over de gang van zaken.

Wilt u reageren of heeft u een tip? Mail naar onderzoek@parool.nl

Tijdlijn wangedrag Ivens

- Oktober 2020: Vijf signalen van overschrijdend gedrag komen binnen bij de Centrale Vertrouwenspersoon van de gemeente Amsterdam.
- November 2020: Gemeente trekt externe deskundigen aan om gedrag van Ivens te duiden.
- December 2020: Deskundigen delen hun conclusies met Femke Halsema en gemeentesecretaris Peter Teesink. De conclusies blijven geheim.
- Januari 2021: Halsema en Teesink maken afspraken met Ivens zodat hij kan aanblijven.
- Februari 2021 Vier vrouwelijke ambtenaren zijn ontstemd over de gang van zaken en dienen een officiële melding in.
- Maart 2021: Een extern onderzoeksbureau onderzoekt de meldingen.
- Juni 2021: Onderzoek gereed, Halsema, Teesink en Ivens worden op de hoogte gebracht.
- Juli 2021: Naar aanleiding van de conclusies besluit Ivens zelf op te stappen.

https://www.ad.nl/amsterdam/halsema-en- ... ~aaeb7d0c/

En heeft de SP Ivens nu geroyeerd als lid of niet?

Profiel  

Bericht nummer:#3258  BerichtGeplaatst: za okt 16, 2021 9:52 am 
lid

Biertje schreef:
Stef Blok heeft weer een nieuw speeltje bedacht: het plaatsen van nepreviews wordt strafbaar gesteld. Echter, er wordt niet bij vermeld hoe en wie de consument nu echt worden beschermd. Immers, de ACM kan wel een tik uitdelen maar hoe groter de onderneming des te minder zijn de boetes. Een tijdelijke blokkade van een IP-adres is toch veel goedkoper en echt effectief. Toch?
En: ben je als influencer dan automatisch strafbaar als je een nepreview plaatst? Hoe bepaal je eigenlijk of een review echt of vals is? En wat als de onderneming echte negatieve reviews gewoon verwijderd? Dat komt in dit artikel niet eens ter sprake ! Moet consumenten niet gewoon wakker worden als ze enkel hoge cijfers zien en geen negatieve beoordelingen en feitelijk ook de tekst steeds hetzelfde is?

En: het demissionaar maakt nieuwe wetten terwijl het demissionair is.

Kabinet verbiedt nepreviews: ‘valse beoordelingen zijn een epidemie op internet’
Het kabinet komt met een verbod op het plaatsen of laten plaatsen van neprecensies op internet. Consumenten moeten zo beter beschermd worden bij het doen van online aankopen of het boeken van een hotelkamer of reis. Dat is geen symboolpolitiek, zeggen experts.

David Bremmer 14-10-21, 03:00 Laatste update: 07:12
Liefst driekwart van de Nederlanders baseert zijn online-aankopen of het boeken van een hotel mede op basis van recensies. Het is dus belangrijk om echt van nep te kunnen onderscheiden. Valse consumentenbeoordelingen vormen al jaren een ware epidemie op internet.

Hoeveel reviews nep zijn is onduidelijk, maar de schattingen in diverse onderzoeken variëren van 16 procent tot een derde of misschien nog wel meer. Eén op de tien beoordelingen is bovendien het gevolg van actieve manipulatie. Dat is het geval als een fabrikant klanten in ruil voor een positieve recensie iets belooft. Ook zijn er malafide bedrijven die tegen betaling positieve beoordelingen achterlaten bij webwinkels of op sociale media.

Onlineverkopers hebben het er maar druk mee. Zo verwijderde online-gigant Amazon, ook actief in ons land, vorig jaar wereldwijd alleen al 200 miljoen nepreviews voordat ze geplaatst konden worden. Hier in Nederland hebben grote webwinkels als Bol.com en Coolblue eveneens veel last van valse beoordelingen. Maandelijks laten kopers tienduizenden recensies achter, zie die allemaal maar eens goed te screenen.

Het is de reden dat het demissionaire kabinet nu voor het eerst met regelgeving komt tegen de wildgroei aan nep- en misleidende beoordelingen: vanaf voorjaar 2022 geldt een verbod op het plaatsen of laten plaatsen van valse beoordelingen bij webwinkels en digitale platforms.

Internetwinkels moeten beoordelingen bovendien eerst op echtheid controleren voordat ze online getoond mogen worden. Op overtreding staat een boete van minimaal 4 procent van de omzet die een webwinkel hier boekt.

Modernisering
Het staat allemaal in het wetsvoorstel Modernisering Consumentenbescherming dat ministers Stef Blok (Economische Zaken & Klimaat) en Sander Dekker (Rechtsbescherming) gisteravond naar de Tweede Kamer hebben gestuurd.

,,Er is online nog een wereld te winnen als het gaat om het duidelijk en volledig informeren van de consument”, zegt Blok. ,,Dat geldt ook voor de aanpak van misleiding. Een uitgebreide modernisering van de consumentenbescherming en de handhaving daarvan is hard nodig.” De regels gelden ook voor aankopen in het buitenland.

De Consumentenbond is in zijn nopjes. Een verbod op nepreviews is zeker geen symboolpolitiek, beklemtoont de belangenclub ,,Wij vragen hier al jaren aandacht voor”, zegt woordvoerder Gerard Spierenburg. ,,Ontzettend veel consumenten baseren zich bij onlineaankopen op beoordelingen van andere consumenten. Nepreviews zetten de consument daarbij op het verkeerde been.”

De belangenclub realiseert zich dat valse beoordelingen niet meteen verdwijnen door de nieuwe regels. ,,Ze verhogen de drempel echter wel degelijk.” Ook de Autoriteit Consument en Markt (ACM) meent dat een verbod kan helpen. ,,Een specifiek verbod maakt nog veel duidelijker dat het niet is toegestaan om op internet te misleiden”, stelt Saskia Bierling.

De nieuwe regels schrijven verder voor dat webwinkels transparanter moeten zijn over de herkomst van reviews. Onder de nieuwe regels moeten webwinkels duidelijk aangeven of voor beoordelingen is betaald of dat zij worden beïnvloed door een contractuele verhouding met een handelaar.

Die openheid is hard nodig, want hoewel webwinkels nepreviews enerzijds bestrijden, hebben zij ook een belang bij zoveel mogelijk positieve beoordelingen. Een aangeprezen product wordt immers vaak beter verkocht. Zo constateerde de Consumentenbond eerder dat keukenapparatuurfabrikant Etna tot 100 euro betaalde voor een beoordeling op Coolblue. Dat financiële belang hoefde niet vermeld te worden in de review.

Betaalde recensies
Bij Bol.com zijn betaalde recensies verder nog steeds veelvuldig te vinden. De Consumentenbond constateerde deze zomer dat 69 van de 70 recensies van Cup-a-Soup op Bol.com gesponsord zijn en superlovend (4,4 op 5 sterren).

Het is maar één van de voorbeelden waarbij Unilever - of rivaal Procter & Gamble - producten weggeeft en ontvangers aanspoort een positieve beoordeling achter te laten. Het levert tenenkrommende reviews op voor merken als Andrélon, Dove en Lipton-thee.

,,Ik heb van Unilever de Lipton Wellness Selection box gekregen om uit te proberen”, stelt ene Ans op Bol.com. ,,Een superleuke gevarieerde theedoos [...] Wat een mooi kadootje is dit, lekker veel keuze en de zakjes zijn prima in gebruik.”

Elektronica
Nu kost een pakje Cup-a-Soup maar enkele euro’s. De meeste consumenten gebruiken beoordelingen echter met name bij dure producten als elektronica (in bijna de helft van de gevallen), hotelboekingen (44 procent) en dinertjes (33 procent), blijkt uit onderzoek van de Autoriteit Consument en Markt uit 2017.

Bijna driekwart van de Nederlanders zei reviews mee te laten wegen in het aankoopproces. Zeven op de tien mensen gaf aan weleens te vermoeden dat een beoordeling niet klopt.

Het kabinet wijst erop dat de nieuwe regels tegelijk door andere EU-landen worden ingevoerd. Het verbod op valse recensies is gebaseerd op Europese regelgeving. De digitale economie is immers grensoverschrijdend, stelt Blok.

https://www.ad.nl/tech/kabinet-verbiedt ... ~a7c98657/

Ik let nooit op reviews. Ten eerste koop ik nooit online (waarom zou ik, heb goede kwaliteitswinkels in de buurt, heb de ramsj van die online bedrijven niet nodig) en ten tweede ga ik liever af op ervaringen van bekenden en/of op de reputatie die een bedrijf al langer heeft.

Online kopen is onzin, schadelijk voor milieu en duurzaamheid. Een collega van me is er dol op, elke dag komen er wel pakjes voor haar aan op de zaak, en dan koopt ze in China een prul van 5 euro. Dat moet dan de halve wereld over worden vervoerd, met een busje worden aangeleverd, terwijl ze datzelfde prul voor dezelfde 5 euro bij de Action in de stad kan kopen. Of van die mensen die een doos vol kleding bestellen, dat wordt dan bezorgd, de helft sturen ze weer terug, dus weer vervoerskosten en milieubelasting, en maar al te vaak wordt het dan vernietigd, ofwel omdat het uit de collectie is, ofwel omdat de "terugstuurders" het beschadigd of op een frot teruggestuurd hebben en het niet meer verkoopbaar is. Ga gewoon lekker naar de C&A of een andere kledingwinkel, pas het aan en koop het dan.

Profiel  

Bericht nummer:#3259  BerichtGeplaatst: za okt 16, 2021 11:05 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:

Vier op de tien voormalige bewindspersonen en Tweede Kamerleden die na hun vertrek in 2017 uit de landelijke politiek ander werk vonden, is belangenbehartiger of lobbyist geworden.

Dat is de uitkomst van onderzoek door het radioprogramma Dit is de Dag naar 219 politici die de afgelopen vier jaar van het Binnenhof vertrokken. De meesten van hen, 130, zijn overigens nog steeds politiek actief, maar dan elders.

Van de 89 oud-politici die de politiek echt de rug toekeerden, zijn er 29 aangemerkt als lobbyist en 8 van hen bevinden zich in een grijs gebied van dit werk. Het lobbywerk vindt bovendien vaak plaats op beleidsterreinen waarop de oud-politici eerder actief waren, stelt het onderzoek. Vooral VVD’ers kiezen voor een functie als belangenbehartiger na hun loopbaan aan het Binnenhof: 16 van de 22. Daarna volgen CDA en D66.

De VVD is dan ook de minst integere partij.

Profiel  

Bericht nummer:#3260  BerichtGeplaatst: za okt 16, 2021 11:13 am 
lid

Raya schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:

De VVD is dan ook de minst integere partij.

De VVD is wel de grootste partij , dus dat zegt iets over de moraal van de mensen in ons land ,nl Calvinistische kooplieden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3264 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 160, 161, 162, 163, 164  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]