HvR schreef:
Raya schreef:
De stroomrekening gaat fors omhoog omdat de transportkosten voor stroom vanaf windparken van zee naar het land, bijna dubbel zo duur wordt. Bijna € 4 miljard in plaats van € 2 miljard zo als aanvankelijk begroot.
Ik vraag mij af waar wij onze rekenmeesters voor betalen. Ze kunnen geen project berekenen of het wordt minstens 2x zo duur!
(Radio 1 journaal)
Hou toch op met die flauwekul. Er klopt sowieso geen ruk van die plaatjes:
Voor windmolens is een achtervang nodig, want het waait niet altijd.
Windmolens zijn schadelijk om te bouwen en net zo schadelijk om te vervangen.
Zee- en luchtleven worden ernstig beschadigd door die ouderwetse windmolens.
Het landschap wordt verknoeid door die lelijke dingen.
Het is een algemeen gegeven dat er in Den Haag, maar ook in een aantal gemeenten, niet meer wordt nagedacht over de consequenties van ideologie en deze gewoon wordt doorgedramd. Vaak in uitruil in achterkamertjes om een andere partij aan een gefingeerde meerderheid te helpen. Zeer ondemocratisch en tegen de grondwet.
Los van de door jou opgesomde bezwaren, gaat het mij hier om de zogenaamde verrassing van bijna verdubbeling van de kosten om de stroom aan land te krijgen, waarvan het grootste deel niet bij de grote bedrijven, maar bij de gewone burgers en het gewone MKB terecht zal komen. Het betekent bij 10.000.000 huishoudens en MKB'ers een lastenverzwaring van € 100 per jaar.
Inderdaad zijn een aantal kosten gestegen, maar geen 100% en met een deel van die kostenstijgingen, hoort al rekening te zijn gehouden. En dan nog, is de inflatie geen 80%
Ik heb het vermoeden dat bedrijven moeten worden gecompenseerd voor het een of andere bedrijfsrisico.
We worden belazerd.
We worden bedonderd.
Maar niet, dat mij dat na al die jaren nog verwonderd!
Het is al jaren bekend,
Ik heb veel politici nooit anders gekend!