Lies schreef:
Dag twee waarin men het druk heeft met Baudet en de twee zetels in de Kamer. Met verbazing bekijk ik dan de vreugde, soms op het onbeschofte af en vraag me af waarom..... het gedrag doet denken alsof er een oorlog is gewonnen.
En dit terwijl er een heel andere 'oorlog' moet worden overwonnen, de economische, het behouden van je baan, je bedrijf, je gezin die vaak niet bestand is tegen de klappen die moeten worden opgevangen.
Ik maak mij niet zo druk om het wel en wee van Baudet, maar wel over het geheugenverlies van Wiebes en Asscher gisteren.
Wiebes erkent dat hij Kamer onjuist informeerde: ‘Ik had beter moeten opletten’
https://www.ad.nl/politiek/wiebes-erken ... ~afb02e10/ Idioot
Volgens Wiebes waren de antwoorden aangeleverd door ambtenaren en was het besef wat er aan de hand was nog niet bij hem doorgedrongen. ,,Ik heb het echt te weinig bekeken en het is een idioot antwoord”, erkende hij.
Volgens hem is het moeilijk verantwoordelijkheid te dragen voor ‘dingen in het donker’. ,,Hier is zolang niet gezien wat er aan de hand was. Dit is op een kolossale manier misgegaan.” Toch was er volgens hem geen kwade opzet in het spel.
Sukkel en wat een treurigheid, let op je ambtenaren, dat geeft licht in het donker.
Terwijl Wiebes zijn taak was om WEL te zien wat er aan de hand was, want hij had ook als taak de belastingdienst te hervormen. Met ruim een miljard euro schade.
Maar dat geheugenverlies is het gevolg van een uitermate besmettelijk virus, dat echter enkel alleen huishoud onder politici en hoge ambtenaren. Ook Tamara van Ark en Menno Snel, waren heel veel (selectief) vergeten en uitermate verbaasd over wat er zich allemaal had afgespeeld.
En de ouders, die ECHT niet wisten wat zich bij die bureautjes afspeelden waardoor zij genaaid werden, werden door hun uitermate streng gestraft, raakten hun werk, partner en zelfs hun huis en kinderen kwijt. Keihard werden ze aangepakt. ZIJ wel! En de verantwoordelijken wassen hun handen in gespeelde onschuld.