Het is nu ma jan 25, 2021 5:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2560 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 128  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Betrouwbare overheid
Bericht nummer:#2421  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 4:00 pm 
lid

Dag twee waarin men het druk heeft met Baudet en de twee zetels in de Kamer. Met verbazing bekijk ik dan de vreugde, soms op het onbeschofte af en vraag me af waarom..... het gedrag doet denken alsof er een oorlog is gewonnen.

En dit terwijl er een heel andere 'oorlog' moet worden overwonnen, de economische, het behouden van je baan, je bedrijf, je gezin die vaak niet bestand is tegen de klappen die moeten worden opgevangen.

Ik maak mij niet zo druk om het wel en wee van Baudet, maar wel over het geheugenverlies van Wiebes en Asscher gisteren.

Wiebes erkent dat hij Kamer onjuist informeerde: ‘Ik had beter moeten opletten’
https://www.ad.nl/politiek/wiebes-erken ... ~afb02e10/

Idioot
Volgens Wiebes waren de antwoorden aangeleverd door ambtenaren en was het besef wat er aan de hand was nog niet bij hem doorgedrongen. ,,Ik heb het echt te weinig bekeken en het is een idioot antwoord”, erkende hij.

Volgens hem is het moeilijk verantwoordelijkheid te dragen voor ‘dingen in het donker’. ,,Hier is zolang niet gezien wat er aan de hand was. Dit is op een kolossale manier misgegaan.” Toch was er volgens hem geen kwade opzet in het spel.

Sukkel en wat een treurigheid, let op je ambtenaren, dat geeft licht in het donker.

Profiel  

Bericht nummer:#2422  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 4:12 pm 
lid

Biertje schreef:
Heb ik dus weer gelijk. Had de scholen dichtgegooid en de horeca opengedaan.
Geen herfstvakantie, maar gewoon met goede ventilatie door ploeteren, de ramen open, jassen aan en de leerachterstand inhalen. Dit zei mijn zus, die meer vertrouwen heeft in de kinderen dan in het gedrag van de ouders.

Profiel  

Bericht nummer:#2423  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 4:21 pm 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
Geen herfstvakantie, maar gewoon met goede ventilatie door ploeteren, de ramen open, jassen aan en de leerachterstand inhalen. Dit zei mijn zus, die meer vertrouwen heeft in de kinderen dan in het gedrag van de ouders.

Ik snap sowieso niks van het feit dat ventilatie in scholen niet op orde zou zijn. Toen ik op school zat in de jaren '80 stonden er áltijd wel ramen open, in de winter weliswaar minder dan in de zomer, maar er waren altijd open ramen in de klassen. En we zaten gewoon met onze wintertruien en vesten in de banken. Hoefden we echt onze jassen niet voor aan te doen. Lijkt wel alsof men tegenwoordig gewoon zo verwend is dat alles beneden de 20 graden "ijskoud" wordt gevonden. Dus gewoon raam open in die klassen en je zal heus niet doodvriezen.

Profiel  

Bericht nummer:#2424  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 4:53 pm 
lid

Lies schreef:
Dag twee waarin men het druk heeft met Baudet en de twee zetels in de Kamer. Met verbazing bekijk ik dan de vreugde, soms op het onbeschofte af en vraag me af waarom..... het gedrag doet denken alsof er een oorlog is gewonnen.

En dit terwijl er een heel andere 'oorlog' moet worden overwonnen, de economische, het behouden van je baan, je bedrijf, je gezin die vaak niet bestand is tegen de klappen die moeten worden opgevangen.

Ik maak mij niet zo druk om het wel en wee van Baudet, maar wel over het geheugenverlies van Wiebes en Asscher gisteren.

Idioot
Volgens Wiebes waren de antwoorden aangeleverd door ambtenaren en was het besef wat er aan de hand was nog niet bij hem doorgedrongen. ,,Ik heb het echt te weinig bekeken en het is een idioot antwoord”, erkende hij.

Volgens hem is het moeilijk verantwoordelijkheid te dragen voor ‘dingen in het donker’. ,,Hier is zolang niet gezien wat er aan de hand was. Dit is op een kolossale manier misgegaan.” Toch was er volgens hem geen kwade opzet in het spel.

Sukkel en wat een treurigheid, let op je ambtenaren, dat geeft licht in het donker.

Het niet, niet tijdig, onvolledig of onjuist informeren van de Kamer is een politieke doodzonde. Waar is die goede oude tijd, toen politici de democratie ons nog niet hadden afgenomen?

Profiel  

Bericht nummer:#2425  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 5:05 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Lies schreef:
Biertje schreef:

Ik snap sowieso niks van het feit dat ventilatie in scholen niet op orde zou zijn. Toen ik op school zat in de jaren '80 stonden er áltijd wel ramen open, in de winter weliswaar minder dan in de zomer, maar er waren altijd open ramen in de klassen. En we zaten gewoon met onze wintertruien en vesten in de banken. Hoefden we echt onze jassen niet voor aan te doen. Lijkt wel alsof men tegenwoordig gewoon zo verwend is dat alles beneden de 20 graden "ijskoud" wordt gevonden. Dus gewoon raam open in die klassen en je zal heus niet doodvriezen.
In onze tijd konden de ramen nog open, mooie tijd :) als je op de vlucht moest. Ik zie ze nog rennen, de jongens met de leraar er achteraan.

Maar het probleem van de ventilatie speelt al langer, een beetje hetzelfde als vanaf het begin een gebrek aan mondkapjes, testcapaciteit, bedden enz. Men heeft de zaakjes niet op orde.

'Slechte ventilatie veroorzaakt hoofdpijn op tientallen scholen'
https://nos.nl/artikel/2224225-slechte- ... holen.html

Leerlingen en docenten op tientallen basisscholen hebben last van hoofdpijn en misselijkheid doordat de ventilatie in het gebouw niet deugt. Dat meldt het KRO-NCRV-programma Reporter Radio op basis van eigen onderzoek.

Schoolbesturen zeggen dat de mechanische luchtventilatie in de vaak pasgebouwde scholen niet goed werkt. Daardoor is het in de winter te koud en in de zomer te heet. Soms kunnen de ramen van het klaslokaal niet open, waardoor er geen frisse lucht binnenkomt. In scholen waar de mechanische ventilatie wel goed werkt, maakt de apparatuur soms erg veel lawaai. Daarom zetten sommige scholen de ventilatie toch maar weer uit.

Profiel  

Bericht nummer:#2426  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 5:14 pm 
lid

Raya schreef:
De stelling dat kinderen het virus amper zouden overdragen, is nooit onderbouwd. Het was een aanname, en niet meer of minder dan dat.

Kijkend naar het wekelijks RIVM overzicht, zie ik dat tot een jaar of 11 er inderdaad weinig overdracht is. Maar op de middelbare school is dat anders en hoe verder naar het examenjaar toe, hoe meer dit oploopt.

De stelling dat kinderen het amper overdragen, als die is uitgesproken, moet voor de basisschoolleeftijden bedoeld zijn geweest. Verder was het aanvankelijk niet duidelijk. Over de hoogste klassen in de basisschool ben ik niet zeker, ik heb daar geen info over.

Wat de overheid echt heeft verzuimd, is om druk te zetten en middelen ter beschikking te stellen voor ventilatie. Lijkt nog heel wat belangrijker in verzorgingshuizen en in de horeca. Het wordt nu winter en de lage luchtvochtigheid laat het virus lang rondzweven.

De leemlaag van Wiebes is taai.

Profiel  

Bericht nummer:#2427  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 5:30 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:
De stelling dat kinderen het virus amper zouden overdragen, is nooit onderbouwd. Het was een aanname, en niet meer of minder dan dat.

Kijkend naar het wekelijks RIVM overzicht, zie ik dat tot een jaar of 11 er inderdaad weinig overdracht is. Maar op de middelbare school is dat anders en hoe verder naar het examenjaar toe, hoe meer dit oploopt.

De stelling dat kinderen het amper overdragen, als die is uitgesproken, moet voor de basisschoolleeftijden bedoeld zijn geweest. Verder was het aanvankelijk niet duidelijk. Over de hoogste klassen in de basisschool ben ik niet zeker, ik heb daar geen info over.

Wat de overheid echt heeft verzuimd, is om druk te zetten en middelen ter beschikking te stellen voor ventilatie. Lijkt nog heel wat belangrijker in verzorgingshuizen en in de horeca. Het wordt nu winter en de lage luchtvochtigheid laat het virus lang rondzweven.

De leemlaag van Wiebes is taai.

Kinderen worden er amper tot helemaal niet ziek van, wat niet wil zeggen dat ze het virus niet bij zich dragen en niet kunnen overdragen. Ze worden ook amper getest, juist OMDAT ze nauwelijks tot geen symptomen hebben.

Toch lijken er in de herfstvakantie minder mensen besmet te zijn geworden en wordt daarbij wel degelijk gedacht aan het gesloten zijn van de scholen.

Profiel  

Bericht nummer:#2428  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 7:37 pm 
lid

Lies schreef:
PeterJKH schreef:
Lies schreef:

In onze tijd konden de ramen nog open, mooie tijd :) als je op de vlucht moest. Ik zie ze nog rennen, de jongens met de leraar er achteraan.

Maar het probleem van de ventilatie speelt al langer, een beetje hetzelfde als vanaf het begin een gebrek aan mondkapjes, testcapaciteit, bedden enz. Men heeft de zaakjes niet op orde.

Leerlingen en docenten op tientallen basisscholen hebben last van hoofdpijn en misselijkheid doordat de ventilatie in het gebouw niet deugt. Dat meldt het KRO-NCRV-programma Reporter Radio op basis van eigen onderzoek.

Schoolbesturen zeggen dat de mechanische luchtventilatie in de vaak pasgebouwde scholen niet goed werkt. Daardoor is het in de winter te koud en in de zomer te heet. Soms kunnen de ramen van het klaslokaal niet open, waardoor er geen frisse lucht binnenkomt. In scholen waar de mechanische ventilatie wel goed werkt, maakt de apparatuur soms erg veel lawaai. Daarom zetten sommige scholen de ventilatie toch maar weer uit.

Maar wie is dan ook zo idioot om schoolgebouwen neer te zetten waar de ramen niet eens open kunnen?

Profiel  

Bericht nummer:#2429  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 8:04 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Lies schreef:
PeterJKH schreef:

Maar wie is dan ook zo idioot om schoolgebouwen neer te zetten waar de ramen niet eens open kunnen?

Dezelfde idioten die bedenken dat kantoorgebouwen hermetisch gesloten moeten worden en alles met ingewikkelde zogenaamd 'klimatologische systemen' moet worden geregeld.

Het raam open zetten is te eenvoudig (lees: kun je geen geld aan verdienen). :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#2430  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 10:34 pm 
lid

Dat is veel 'energiezuinige' gebouwen het geval. Hele wijken waar de ramen niet meer open kunnen, om het vaak experimentele verwarmingssysteem niet te verstoren. Met heel veel ellende van dien. In theorie werkt het allemaal prima. Het zijn de dromen van architecten. Doet me denken aan een beroemde architect in Utrecht, die gebruik maakte van nieuwe materialen voor het dak en de dakgoten. Het leidde tot jarenlange lekkages.

Profiel  

Bericht nummer:#2431  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 11:00 am 
lid

AD.nl
De VVD:
'Nederland moet in ‘noodgevallen’ de eigen grenzen sluiten en bewaken als er weer grote aantallen migranten naar ons land zouden komen. ‘Liever nog’ wil de partij dat er een mini-Schengenzone komt, waarin een groepje van omliggende landen gezamenlijk de grenzen bewaken.'

LOL waar komt dit ineens vandaan?

Profiel  

Bericht nummer:#2432  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 11:30 am 
lid

Uit de 'Hoe belazer ik de Kiezers'-bijbel

Profiel  

Bericht nummer:#2433  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 1:23 pm 
lid

Enzo501 schreef:
AD.nl
De VVD:
'Nederland moet in ‘noodgevallen’ de eigen grenzen sluiten en bewaken als er weer grote aantallen migranten naar ons land zouden komen. ‘Liever nog’ wil de partij dat er een mini-Schengenzone komt, waarin een groepje van omliggende landen gezamenlijk de grenzen bewaken.'

LOL waar komt dit ineens vandaan?
Proefballonetje, meer niet. Nu Klaas Rutte niet wil opvolgen zal toch iemand die die dingen moeten opblazen. Toch? :hardlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#2434  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 5:32 pm 
lid

Wat is Amsterdam toch ook een verschrikkelijke truttige stad.

Citaat:
Opvallende' feestverlichting moet straks bij de gemeente aangemeld worden
24 november 2020, 18.36 uur · Aangepast 24 november 2020, 23.21 uur · Door Redactie

Een gevel vol lampjes, een fel knipperend rendier in de tuin, of een lichtjessnoer boven de winkelstraat: veel Amsterdammers zijn gek op feestverlichting. Maar de regels daarvoor gaan waarschijnlijk veranderen. In de toekomst moet (vooral uitbundige) feestverlichting aangemeld worden bij de gemeente.

Nu is er nog een vergunning nodig voor feestverlichting op of langs de openbare weg. Maar met nieuwe algemeen geldende regels en het digitaal aanmelden van de verlichting is dat straks niet meer nodig. 'De lampjes geven sfeer in deze donkere dagen. Gezellig. Maar ze kunnen ook té opvallend of druk zijn. Nieuwe regels zorgen voor balans', zo schrijft de gemeente. De nieuwe regels en meldplicht zouden ook veel papierwerk moeten schelen.

Versierde huizen
Als de nieuwe aanmeldplicht echt ingevoerd wordt, dan moeten bewoners van huizen met meer dan 1 vierkante meter lampjes, of met feestverlichting die meer dan 10 procent van de gevel bedekt, hun versiering ook bij de gemeente melden.

Amsterdammers zijn dan zelf verantwoordelijk over of hun kerstverlichting voldoet aan de dan geldende regels. Toch ligt de focus van de gemeente vooral op de grote bedrijfspanden en de winkelgebieden. De feestverlichting op bijvoorbeeld grote hotels, winkelcentra, bedrijfspanden en warenhuizen moeten ook aan de voorwaarden voldoen. Daarnaast komen er afspraken over de periode waarin het hangt en het tijdstip waarop het mag branden.

Extra regels in Centrum
In stadsdeel Centrum komen aanvullende regels, omdat daar ook de UNESCO werelderfgoedstatus wordt meegewogen. De extra regels gaan over vorm en uitstraling van de feestverlichting. Zo komen er extra voorwaarden over de kleur van de feestverlichting aan de gevels, zodat de verlichting bijdraagt aan het straatbeeld en dit niet verstoort.

De vergunningplicht voor feestverlichting verdwijnt niet helemaal. Voor grote verlichte objecten in de openbare ruimte, zoals een kerstboom, moet nog steeds een vergunning aangevraagd worden.

Komende feestmaand
Amsterdammers kunnen nu hun mening geven over de plannen van de gemeente, die op zijn vroegst volgend jaar ingaan. Tijdens de komende feestmaand mag er nog naar hartenlust versierd worden.

https://www.at5.nl/artikelen/205790/opv ... eld-worden

Profiel  

Bericht nummer:#2435  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 6:38 pm 
lid

Lies schreef:

Idioot

Terwijl Wiebes zijn taak was om WEL te zien wat er aan de hand was, want hij had ook als taak de belastingdienst te hervormen. Met ruim een miljard euro schade.

Maar dat geheugenverlies is het gevolg van een uitermate besmettelijk virus, dat echter enkel alleen huishoud onder politici en hoge ambtenaren. Ook Tamara van Ark en Menno Snel, waren heel veel (selectief) vergeten en uitermate verbaasd over wat er zich allemaal had afgespeeld.

En de ouders, die ECHT niet wisten wat zich bij die bureautjes afspeelden waardoor zij genaaid werden, werden door hun uitermate streng gestraft, raakten hun werk, partner en zelfs hun huis en kinderen kwijt. Keihard werden ze aangepakt. ZIJ wel! En de verantwoordelijken wassen hun handen in gespeelde onschuld.

Profiel  

Bericht nummer:#2436  BerichtGeplaatst: do nov 26, 2020 2:53 pm 
lid

Laat ik het voor een keer met Willem Moorlag eens zijn. Als Brussel susidie beschikbaar stelt dat bestemt is voor een bepaald doel moet dat ook dat 100% daarvoor gebruikt worden.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1042 ... -cda-lobby

Profiel  

Bericht nummer:#2437  BerichtGeplaatst: do nov 26, 2020 4:12 pm 
lid

Biertje schreef:
Wat is Amsterdam toch ook een verschrikkelijke truttige stad.

Citaat:
Opvallende' feestverlichting moet straks bij de gemeente aangemeld worden
24 november 2020, 18.36 uur · Aangepast 24 november 2020, 23.21 uur · Door Redactie

Een gevel vol lampjes, een fel knipperend rendier in de tuin, of een lichtjessnoer boven de winkelstraat: veel Amsterdammers zijn gek op feestverlichting. Maar de regels daarvoor gaan waarschijnlijk veranderen. In de toekomst moet (vooral uitbundige) feestverlichting aangemeld worden bij de gemeente.

Nu is er nog een vergunning nodig voor feestverlichting op of langs de openbare weg. Maar met nieuwe algemeen geldende regels en het digitaal aanmelden van de verlichting is dat straks niet meer nodig. 'De lampjes geven sfeer in deze donkere dagen. Gezellig. Maar ze kunnen ook té opvallend of druk zijn. Nieuwe regels zorgen voor balans', zo schrijft de gemeente. De nieuwe regels en meldplicht zouden ook veel papierwerk moeten schelen.

Versierde huizen
Als de nieuwe aanmeldplicht echt ingevoerd wordt, dan moeten bewoners van huizen met meer dan 1 vierkante meter lampjes, of met feestverlichting die meer dan 10 procent van de gevel bedekt, hun versiering ook bij de gemeente melden.

Amsterdammers zijn dan zelf verantwoordelijk over of hun kerstverlichting voldoet aan de dan geldende regels. Toch ligt de focus van de gemeente vooral op de grote bedrijfspanden en de winkelgebieden. De feestverlichting op bijvoorbeeld grote hotels, winkelcentra, bedrijfspanden en warenhuizen moeten ook aan de voorwaarden voldoen. Daarnaast komen er afspraken over de periode waarin het hangt en het tijdstip waarop het mag branden.

Extra regels in Centrum
In stadsdeel Centrum komen aanvullende regels, omdat daar ook de UNESCO werelderfgoedstatus wordt meegewogen. De extra regels gaan over vorm en uitstraling van de feestverlichting. Zo komen er extra voorwaarden over de kleur van de feestverlichting aan de gevels, zodat de verlichting bijdraagt aan het straatbeeld en dit niet verstoort.

De vergunningplicht voor feestverlichting verdwijnt niet helemaal. Voor grote verlichte objecten in de openbare ruimte, zoals een kerstboom, moet nog steeds een vergunning aangevraagd worden.

Komende feestmaand
Amsterdammers kunnen nu hun mening geven over de plannen van de gemeente, die op zijn vroegst volgend jaar ingaan. Tijdens de komende feestmaand mag er nog naar hartenlust versierd worden.

https://www.at5.nl/artikelen/205790/opv ... eld-worden

Covid-19 tast meer aan dan longen. Ook hersenen.

Profiel  

Bericht nummer:#2438  BerichtGeplaatst: do nov 26, 2020 4:14 pm 
lid

Biertje schreef:
Laat ik het voor een keer met Willem Moorlag eens zijn. Als Brussel susidie beschikbaar stelt dat bestemt is voor een bepaald doel moet dat ook dat 100% daarvoor gebruikt worden.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1042 ... -cda-lobby

Geld moet altijd geoormerkt worden. Of het nu voor zorg, ggz, jeug, armoedebestrijding of wat dan ook is, moet het aan het doel besteed worden waarvoor het is gegeven.

Profiel  

Bericht nummer:#2439  BerichtGeplaatst: za nov 28, 2020 9:14 am 
lid

NOS Teletekst 109

Rutte belet onderzoek steun Syrië

 Premier Rutte probeert te voorkomen
dat de steun aan Syrische rebellen
wordt onderzocht.Dat melden bronnen in
de coalitie aan Trouw en Nieuwsuur.

In 2018 bleek dat het kabinet jarenlang
rebellen steunde die samenwerkten met
terroristen en mensenrechten schonden.
De Tweede Kamer was verteld dat alleen
'gematigde' groepen werden gesteund.

De Kamer wilde een onderzoek,maar dat
kwam er niet.Een nieuwe motie over de
zaak,van CDA en CU,werd deze maand door
minister Blok ontraden omdat het voor
"spanningen" bij "bondgenoten" zou
zorgen.Rutte zou CDA en CU onder druk
hebben gezet om de motie in te trekken.
volgende nieuws weer&verkeer sport

dd 28 november 2020

Dit heeft uiteraard niets te maken met 'spanningen bij bondgenoten'. Dit is corruptie en niets anders. En dat wil Rutte niet onderzocht hebben. Want hij wil dat verbergen en verborgen houden, want Nederland is geen belastingparadijs, waar corruptie en armoede niet voorkomen.

Dat deze idioot nog in het Torentje zit is al idioot op zich!

Profiel  

Bericht nummer:#2440  BerichtGeplaatst: za nov 28, 2020 11:32 am 
lid

Hebben we nog een overheid nodig nu we bij alles de rechter inschakelen?

Gemeente mag onkruid weer met gif te lijf gaan
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... ~baf6a912/

Nederlandse gemeenten mogen onkruid op wegen en stoepen en in parken en plantsoenen toch weer met landbouwgif bestrijden. Het verbod hierop, dat in 2016 van kracht werd, heeft geen wettelijke grondslag. Dat heeft het Gerechtshof in Den Haag bepaald.

De rechter deed in hoger beroep uitspraak in de zaak die Nefyto en Artemis, twee organisaties van bestrijdingsmiddelenfabrikanten, hadden aangespannen tegen het ministerie van infrastructuur en waterstaat. De fabrikanten beriepen zich erop dat de regering weliswaar het gebruik van bepaalde middelen op bepaalde plaatsen kan verbieden, maar geen bevoegdheid heeft om een algeheel verbod uit te vaardigen. De rechter gaf hun daarin gelijk.

(...)

Politieke waan van de dag
Ottenheim: “Uiteraard is het aan de politieke om te besluiten wat we wenselijk vinden in de samenleving. Maar als alles maar in de politieke waan van de dag wordt besloten, maak je de toekomst wel heel ongewis. Als een fabrikant niet weet hoelang bepaalde regels nog zullen gelden, zal hij niet investeren in middelen met minder risico's. Want je loopt het risico dat een of andere politieke beslissing er toch weer een streep doorheen zet.”

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2560 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 128  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]