Het is nu ma jan 25, 2021 6:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2560 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 128  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Betrouwbare overheid
Bericht nummer:#2101  BerichtGeplaatst: do aug 13, 2020 7:15 pm 
lid

Raya schreef:
De nieuwe naam voor Rutte-III is 'Het lafbekken-kabinet'. De coalitie-partijen zijn lafbekken. En uitermate onbeschoft.

Maar ik ben eigenlijk wel blij dat dit is gebeurd. Alle zorgmedewerkers, maar ook ieder ander die dacht dat de VVD, CDA, D66 en CU wel voor hún belangen op zou komen, hebben nu kunnen ervaren dat hen alleen maar een dikke middelvinger van deze partijen wacht.

Ik gebruik niet vaak die term, maar hier is wel degelijk blootgelegd hoe het partijenkartel werkt. Stiekeme onderonsjes.

Hier valt Arib trouwens ook wel wat te verwijten. Bij de aanvang van de vergadering was het quorum wel degelijk aanwezig. Bij de eerste stemronde ook. De vergadering werd niet gesloten, maar even geschorst voor een tweede stemronde. En op dat moment maakten de Kamerleden van de coalitie zich uit de voeten.
Er had m.i. op basis van het quorum bij aanvang, gewoon gestemd moeten worden. Wie zich tussendoor uit de voeten maakt, kan dan zijn stem niet uitbrengen, maar telt wel mee op de lijst. Hij had immers getekend voor present.

Deze 4 partijen hebben een aanslag gepleegd op onze democratie, en deze daarbij ernstig beschadigd. En dan ook nog de arrogante reactie van D66-lid Paul van Meenen, dat het geheel volgens de regels van de Kamer zelf was gegaan. Het was gewoon kwade opzet! Een middelvinger naar de burgers en de zorgmedewerkers in het bijzonder!

Ik hoop dat alle zorgmedewerkers die lid zijn van een van deze partijen, hun lidmaatschap op zullen zeggen, en zorgmedewerkers ook nooit meer op een van deze partijen zullen stemmen.

Geheel met je eens. Het was een schandelijke vertoning van de coalitie, en eerlijk gezegd een vertoning die ik hoopte in Nederland nooit mee te zullen maken, en die ik associeerde met corrupte bananenrepublieken. Mijn stem gaat zeker niet naar één van deze partijen komende verkiezingen, en waar de wél naartoe gaat, weet ik ook niet, maar dit gedrag dient niet beloond te worden.

Profiel  

Bericht nummer:#2102  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2020 12:34 am 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:
De nieuwe naam voor Rutte-III is 'Het lafbekken-kabinet'. De coalitie-partijen zijn lafbekken. En uitermate onbeschoft.

Maar ik ben eigenlijk wel blij dat dit is gebeurd. Alle zorgmedewerkers, maar ook ieder ander die dacht dat de VVD, CDA, D66 en CU wel voor hún belangen op zou komen, hebben nu kunnen ervaren dat hen alleen maar een dikke middelvinger van deze partijen wacht.

Ik gebruik niet vaak die term, maar hier is wel degelijk blootgelegd hoe het partijenkartel werkt. Stiekeme onderonsjes.

Hier valt Arib trouwens ook wel wat te verwijten. Bij de aanvang van de vergadering was het quorum wel degelijk aanwezig. Bij de eerste stemronde ook. De vergadering werd niet gesloten, maar even geschorst voor een tweede stemronde. En op dat moment maakten de Kamerleden van de coalitie zich uit de voeten.
Er had m.i. op basis van het quorum bij aanvang, gewoon gestemd moeten worden. Wie zich tussendoor uit de voeten maakt, kan dan zijn stem niet uitbrengen, maar telt wel mee op de lijst. Hij had immers getekend voor present.

Deze 4 partijen hebben een aanslag gepleegd op onze democratie, en deze daarbij ernstig beschadigd. En dan ook nog de arrogante reactie van D66-lid Paul van Meenen, dat het geheel volgens de regels van de Kamer zelf was gegaan. Het was gewoon kwade opzet! Een middelvinger naar de burgers en de zorgmedewerkers in het bijzonder!

Ik hoop dat alle zorgmedewerkers die lid zijn van een van deze partijen, hun lidmaatschap op zullen zeggen, en zorgmedewerkers ook nooit meer op een van deze partijen zullen stemmen.

Geheel met je eens. Het was een schandelijke vertoning van de coalitie, en eerlijk gezegd een vertoning die ik hoopte in Nederland nooit mee te zullen maken, en die ik associeerde met corrupte bananenrepublieken. Mijn stem gaat zeker niet naar één van deze partijen komende verkiezingen, en waar de wél naartoe gaat, weet ik ook niet, maar dit gedrag dient niet beloond te worden.

Exact, het is aan dit soort fratsen te wijten dat ik inmiddels politiek dakloos ben de laatste jaren.

Ik prefereer nog altijd rechts boven links, maar deze gekende partij vol oplichters en leugenaars krijgt mijn stem niet meer.

We zullen de volgende verkiezingen moeten afwachten of er meer mensen zijn die nu echt eens met de voeten stemmen....

Profiel  

Bericht nummer:#2103  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2020 12:02 pm 
lid

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#2104  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2020 1:55 pm 
lid

Hoekstra herhaalde dat hij niet van plan is om bezuinigingen door te voeren die terechtkomen bij de modale inkomens. Op een vraag van een journalist of dat dan betekent dat hogere inkomens wel geraakt gaan worden door bezuinigingen ontweek Hoekstra een direct antwoord.

"Ik wil niet een soort gesprek gaan voeren over wat wel en wat niet. […] Ik heb steeds gezegd dat ik lastenverzwaringen voor burgers over de volle breedte niet een verstandig idee vind, om de simpele reden dat dat ook weer economische schade tot gevolg heeft", zei Hoekstra uiteindelijk.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/polit ... sche-krimp

Profiel  

Bericht nummer:#2105  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2020 3:03 pm 
lid

Biertje schreef:
Hoekstra herhaalde dat hij niet van plan is om bezuinigingen door te voeren die terechtkomen bij de modale inkomens. Op een vraag van een journalist of dat dan betekent dat hogere inkomens wel geraakt gaan worden door bezuinigingen ontweek Hoekstra een direct antwoord.

"Ik wil niet een soort gesprek gaan voeren over wat wel en wat niet. […] Ik heb steeds gezegd dat ik lastenverzwaringen voor burgers over de volle breedte niet een verstandig idee vind, om de simpele reden dat dat ook weer economische schade tot gevolg heeft", zei Hoekstra uiteindelijk.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/polit ... sche-krimp

Vertrouw ze niet, die dominees. Het zijn net zulke neoliberale duivels als die van de VVD.

Niet bij de modale inkomens, niet bij de hoge inkomens. Dan blijft er niet zoveel meer over om uit te kiezen.
Vast staat dat gespreid over een paar jaar, de bijstand met € 2000 per jaar naar beneden gaat, de huurtoeslag verlaagd gaat worden en de zorgtoeslag de verhogingen niet gaan bijbenen en het eigen risico richting 1000 euro zal gaan, als het aan de VVD ligt. O, ja, en de winstbelasting voor de grote bedrijven omlaag, net zoals de tweede schijf voor de rijken, in het kader van de vlaktaks (en de eerste schijf verder omhoog). Was allemaal al staand beleid!

Profiel  

Bericht nummer:#2106  BerichtGeplaatst: za aug 15, 2020 10:57 am 
lid

Hugo de Jonge heeft al een belofte verbroken; samenwerken. Hugo heeft op de TV een plan gepresenteerd zonder dit eerst ge bepreken in de ministerraad. Dat lijkt mij een doodzonde

https://www.ad.nl/politiek/ollongren-ov ... ~a58cbc9d/

Profiel  

Bericht nummer:#2107  BerichtGeplaatst: za aug 15, 2020 11:44 am 
lid

Hugo de Jonge en zijn topambtenaren dachten dat het zomervakantie was. Ze waren in beslag genomen door andere dingen. Misschien al aan het dagdromen dat hij steeds belangrijker en machtiger wordt? Even vergeten:

(1) dat een mededeling van GGD Rijnmond best wel alarmerend was en actie had moeten opleveren: https://www.trouw.nl/binnenland/vws-mis ... kgo.com%2F

(2) dat je bij een lockdown veel gemakkelijker contactonderzoek doet dan bij normalere omstandigheden die inmiddels gelden

(3) dat grote mensen geen schoolkinderen zijn

(4) dat je bij het inperken van mensenrechten minstens de minister van BiZa aan je kant moet hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#2108  BerichtGeplaatst: za aug 15, 2020 12:06 pm 
lid

Hoe de zorg kapot is gereguleerd met veel willekkeur.
Een tandarts mag geen implantaat aanbrengen maar wel een wortelkanaalbehandeling uitvoeren :blink:
Een tandarts mag geen tandenborstel weggeven en laag declareren mag ook niet. En zo zijn er wel meer voorbeelden, Hoezo concurrentie en 'marktwerking ' in de zorg?
https://www.youtube.com/watch?v=jkike5PohF4

Profiel  

Bericht nummer:#2109  BerichtGeplaatst: za aug 15, 2020 12:09 pm 
lid

Rightnow schreef:
Hugo de Jonge en zijn topambtenaren dachten dat het zomervakantie was. Ze waren in beslag genomen door andere dingen. Misschien al aan het dagdromen dat hij steeds belangrijker en machtiger wordt? Even vergeten:

(1) dat een mededeling van GGD Rijnmond best wel alarmerend was en actie had moeten opleveren: https://www.trouw.nl/binnenland/vws-mis ... kgo.com%2F

(2) dat je bij een lockdown veel gemakkelijker contactonderzoek doet dan bij normalere omstandigheden die inmiddels gelden

(3) dat grote mensen geen schoolkinderen zijn

(4) dat je bij het inperken van mensenrechten minstens de minister van BiZa aan je kant moet hebben.
De Jonge is dus geen teamplayer

Profiel  

Bericht nummer:#2110  BerichtGeplaatst: za aug 15, 2020 1:25 pm 
lid

Biertje schreef:
Hugo de Jonge heeft al een belofte verbroken; samenwerken. Hugo heeft op de TV een plan gepresenteerd zonder dit eerst ge bepreken in de ministerraad. Dat lijkt mij een doodzonde

Het is überhaupt een puinhoop!

Zo hebben De Jonge en zijn ambtenaren niet alleen een noodkreet van een GGD genegeerd, (dat de GGD mensen tekort gingen komen voor contactonderzoeken), ook was 15 mei al bekend dat de geplande vijf uur te weinig waren en minimaal met 8 uur gerekend moest worden. En dat was nog in lockdownsituatie. Ook dat is genegeerd! En dan nu met het excuus komen dat het niet kon worden voorzien, dat er meer tijd nodig is voor contactonderzoeken...

Het echte probleem is, dat men met de mond en voor de show de volksgezondheid zegt te dienen, maar in werkelijkheid een neoliberale aanpak volgt, waarbij de gezondheid van het volk er eigenlijk niet toe doet.

Profiel  

Bericht nummer:#2111  BerichtGeplaatst: za aug 15, 2020 2:49 pm 
lid

Raya schreef:
Biertje schreef:

Het is überhaupt een puinhoop!

Zo hebben De Jonge en zijn ambtenaren niet alleen een noodkreet van een GGD genegeerd, (dat de GGD mensen tekort gingen komen voor contactonderzoeken), ook was 15 mei al bekend dat de geplande vijf uur te weinig waren en minimaal met 8 uur gerekend moest worden. En dat was nog in lockdownsituatie. Ook dat is genegeerd! En dan nu met het excuus komen dat het niet kon worden voorzien, dat er meer tijd nodig is voor contactonderzoeken...

Het echte probleem is, dat men met de mond en voor de show de volksgezondheid zegt te dienen, maar in werkelijkheid een neoliberale aanpak volgt, waarbij de gezondheid van het volk er eigenlijk niet toe doet.

Hugo de Jonge is totaal de weg kwijt. Hij dacht dictatortje te kunnen spelen met corona als vehikel, maar helaas. Ik zou zeggen: beste Hugo, adem in, adem uit, ga lekker de stad in om nog een paar leuke bontgekleurde slangenleren schoenen te scoren en ga met je nieuwe schoentjes spelen. Maar val ons niet meer lastig.

En oh ja, vóór je gaat, nog even tegen je partijgenoten zeggen dat ze wél netjes aanwezig moeten blijven als er gestemd gaat worden over de beloning van zorgmedewerkers. Je weet wel, die mensen waar je een paar maanden geleden voor applaudisseerde omdat ze het zo gewéldig deden. OK?

Profiel  

Bericht nummer:#2112  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 8:51 am 
lid

CPB: VERLAAG LOONDOORBETALING BIJ VOLGENDE NOW-RONDE
BNR Webredactie vrijdag 14 augustus 2020, 18:26
Citaat:
Als er nieuw NOW-steunpakket komt, dan moet het veel makkelijker worden voor werknemers om een andere baan te zoeken bij een beter draaiend bedrijf. En daarvoor moeten de lonen niet langer volledig doorbetaald worden door het kabinet. Dat adviseert het Centraal Planbureau in een nieuw rapport. 'Hervorm het NOW-pakket, de crisis gaat langer duren', zegt programmaleider Arbeid Egbert Jongen bij het CPB.

Volgens Jongen kunnen we wijze lessen trekken door te kijken naar het buitenland. 'Op korte termijn is de NOW-regeling heel gunstig geweest, nu blijkt dat de schok langer gaat duren. Op zeker moment wordt het belangrijk dat mensen naar banen zoeken waar wél omzet gemaakt wordt.'

Jongen zegt dat Nederland een uitzondering is in vergelijking met andere landen - hier wordt 100 procent van het loon doorbetaald, in het buitenland ligt dat op ww-niveau, op 70 procent. Jongen wijst op de inkomensongelijkheid tussen iemand die werkeloos is en iemand die een baan heeft, maar niet werkt.

Met de verlaging van de loondoorbetaling wil Jongen een prikkel creëren waardoor mensen op zoek gaan naar werk in sectoren waar nog vacatures zijn: de zorg, het onderwijs en de ICT. Jongen adviseert verschillende interventies. 'Breng de vergoeding meer in lijn met de ww-uitkering, biedt omscholing aan, biedt mensen ondersteuning vanuit het UWV aan in die migratie naar ander werk en misschien moeten we ook nadenken over bonussen voor wie wil overstappen.'

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1041 ... -now-ronde

Het CPB kan opgedoekt worden want blaat continue bullshit uit. Tekorten in Sectoren zijn relatief makkelijk te verklaren

1. Het is een sector waar je exacte vakken moet hebben gedaan en je te maken krijgt met logische kwestie. Wie programmeur wil worden moet zeer goed zijn het afleiden van formules. Je moet je interesseren voor techniek hebben. Dat vrouwen uitstekend een vrachtauto kunnen besturen klopt en daarom zijn er meer vrouwelijke chauffeurs.
2. Sectoren met veel overheidsbemoeienis en flinke bezuinigen zijn bewust onaantrekkelijk gemaakt om te werken.De meester is niet meer de baas inde klas, de schoolbesturen kennen de leraren niet eens en kiezen vaker voor de leerling dan leraar. Scholen zwemmen in het geld maar geven dit amper uit. In de zorg kan men geen personeel want te hoge werkdruk , lage waardering en veel ziekteverzuim.

3. Bedrijven die zitten te springen om werknemers treken ze niet aan omdat er er geen opdrachten zijn .

Profiel  

Bericht nummer:#2113  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 9:22 am 
lid

De overheid moet de mythe van de zelfstandige markt loslaten.

Een samenleving vereist een coördinator, die overziet en kan sturen. Ook de markt.

Met bedrijven die elkaar tot op de dood concurreren, en daarom geen buffer kunnen opbouwen voor slechtere tijden, en dan omvallen, schieten we niets op.
Een gezonde economie richt zich op de werkelijke behoeften van de burgers en zorgt ook voor garanties.

Eten en drinken; (gezondheids)zorg; onderwijs; hygiene; communicatie; noodzakelijke ontspanning; veiligheid; dienen gegarandeerd te zijn. Er hoort op enigerlei wijze een buffer te zijn om die sectoren overeind te houden en de burgers van de essentiele zaken te voorzien of ze er nu nog wel geld voor hebben of niet. Er zou een calamiteitenfonds opgericht moeten worden om daarin een deel van de belastinginkomsten te reserveren. Dan maar wat minder subsidie naar zaken als biomassastook om vooral de grote bedrijven te plezieren.

Hoog tijd om de samenleving te evalueren en de economie daarin te herpositioneren.

Profiel  

Bericht nummer:#2114  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 9:25 am 
lid

Raya schreef:

Een samenleving vereist een coördinator, die overziet en kan sturen. Ook de markt.

Met bedrijven die elkaar tot op de dood concurreren, en daarom geen buffer kunnen opbouwen voor slechtere tijden, en dan omvallen, schieten we niets op.
Een gezonde economie richt zich op de werkelijke behoeften van de burgers en zorgt ook voor garanties.

Eten en drinken; (gezondheids)zorg; onderwijs; hygiene; communicatie; noodzakelijke ontspanning; veiligheid; dienen gegarandeerd te zijn. Er hoort op enigerlei wijze een buffer te zijn om die sectoren overeind te houden en de burgers van de essentiele zaken te voorzien of ze er nu nog wel geld voor hebben of niet. Er zou een calamiteitenfonds opgericht moeten worden om daarin een deel van de belastinginkomsten te reserveren. Dan maar wat minder subsidie naar zaken als biomassastook om vooral de grote bedrijven te plezieren.

Hoog tijd om de samenleving te evalueren en de economie daarin te herpositioneren.

Nog niet zo gek lang geleden waren energie, communicatie, posterijen, openbaar vervoer, gezondheidszorg, enz. gewoon ondergebracht bij overheid of in overheidsbedrijven. Maar men besloot dat de vrije markt het walhalla was. En nu plukken we daar de wrange vruchten van.

Profiel  

Bericht nummer:#2115  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 9:38 am 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:

Nog niet zo gek lang geleden waren energie, communicatie, posterijen, openbaar vervoer, gezondheidszorg, enz. gewoon ondergebracht bij overheid of in overheidsbedrijven. Maar men besloot dat de vrije markt het walhalla was. En nu plukken we daar de wrange vruchten van.
En nu worden zelfs mensen in de publieke sectoren belet om het werk te doen zoals ze het geleerd hebben naar eigen inzicht zaken kunnen verbeteren. Dat is bespottelijk

https://www.youtube.com/watch?v=VcaO7aDJj4Q&t=530s
https://www.youtube.com/watch?v=jkike5PohF4&t=277s

Profiel  

Bericht nummer:#2116  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 11:20 am 
lid

De overheid groeit en groeit.
Het geld klotst er tegen de plinten.
Van gekkigheid wordt er maar geld overgemaakt naar Italië.
Maar de prestaties van de overheid (behalve als ze boeren moeten lastigvallen) hollen achteruit.
Gek dat er dan toch altijd nog mensen zijn die roepen om nog meer overheid.

Profiel  

Bericht nummer:#2117  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 12:43 pm 
lid

baedeker schreef:
Maar de prestaties van de overheid (behalve als ze boeren moeten lastigvallen) hollen achteruit.
Er wordt geld overgemaakt naar een land dat niet eens weet wat ze ermee moeten doen want geen bestemming gevonden . :blink:

Profiel  

Bericht nummer:#2118  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 6:42 pm 
lid

baedeker schreef:

Ik denk dat overheidspersonen zich steeds meer gaan zien als "managers". Want ze willen altijd iets "managen". Is het niet de "stikstofcrisis", dan wel de "klimaatcrisis", of de "coronacrisis", of de "woningmarktcrisis", of de "immigratiecrisis". Want álles heet tegenwoordig een "crisis", en dat vraagt blijkbaar om "management". Veel overheidspersonen zijn ook geen mensen met een langetermijn-visie meer, maar vooral personen die wachten tot er juist uit dat gebrek aan beleid en visie, een probleem optreedt waarin ze hun tanden kunnen zetten, zichzelf kunnen bewijzen als "manager" en daardoor vooral ad-hoc bezig zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#2119  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 6:56 pm 
lid

PeterJKH schreef:
baedeker schreef:

Ik denk dat overheidspersonen zich steeds meer gaan zien als "managers". Want ze willen altijd iets "managen". Is het niet de "stikstofcrisis", dan wel de "klimaatcrisis", of de "coronacrisis", of de "woningmarktcrisis", of de "immigratiecrisis". Want álles heet tegenwoordig een "crisis", en dat vraagt blijkbaar om "management". Veel overheidspersonen zijn ook geen mensen met een langetermijn-visie meer, maar vooral personen die wachten tot er juist uit dat gebrek aan beleid en visie, een probleem optreedt waarin ze hun tanden kunnen zetten, zichzelf kunnen bewijzen als "manager" en daardoor vooral ad-hoc bezig zijn.

Het is het neoliberalisme, dat het land als bedrijf ziet, een BV, dat ook als zodanig geleid moet worden.
Daarbij zijn de grote bedrijven de aandeelhouders.
De MP de CEO
De ministers en staatssecretarissen het management.
De Kamer de lastige Ondernemingsraad
en de burgers de werknemers die onder de duim moeten worden gehouden en zoveel mogelijk uitgebuit.

Profiel  

Bericht nummer:#2120  BerichtGeplaatst: wo aug 19, 2020 1:12 pm 
lid

Femke Halsema: ook als blijkt dat besmettingen buiten de Bijenkorf of horeca hebben plaats gevonden, ga ik ze lsluiten

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1041 ... -amsterdam

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus

https://www.ad.nl/binnenland/verbazing- ... ~aa25a8e0/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2560 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 128  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]